Ja Bron?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 21:25 schreef SCH het volgende:
3 bewaarders bij 350 mensen???
Ik geloof je hoor, al hoorde ik steeds een bericht over 9.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 21:28 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Ja Bron?
http://www.trouw.nl/hetni(...)ers+op+350+illegalen
1 bewaker, 2 uitzendkrachten, on-ge-loof-lijkquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 21:28 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Ja Bron?
http://www.trouw.nl/hetni(...)ers+op+350+illegalen
Let op :quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 21:29 schreef Yildiz het volgende:
[..]
1 bewaker, 2 uitzendkrachten, on-ge-loof-lijk
Hmmz in een bedrijf moet er al per zoveel medewerkers een bedrijfshulpverlener zijn je zou verwachten dat ook bij een instelling als dit er zulke regels zijn....quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 21:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik geloof je hoor, al hoorde ik steeds een bericht over 9.
Maar 3 is toch echt verbijsterend, al is het maar voor de veiligheid. Gaat het dan over die ene vleugel? Oh nee, alle 350 - als je ziet hoe groot dat terrein is
Hoeveel medewerkers moeten er zijn voor 1 BHV-er?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:40 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Hmmz in een bedrijf moet er al per zoveel medewerkers een bedrijfshulpverlener zijn je zou verwachten dat ook bij een instelling als dit er zulke regels zijn....
Het waren drie onvergetelijke dagen.quote:
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:59 schreef popolon het volgende:
[..]
Het waren drie onvergetelijke dagen.
Weet ik dus niet precies. 1 op de 10 of 30 ofzo??quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoeveel medewerkers moeten er zijn voor 1 BHV-er?
Dan is er hier iets misgegaan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:03 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Weet ik dus niet precies. 1 op de 10 of 30 ofzo??
Ik krijg het idee dat ze het stil willen houden. In de doofpot ermee. Er wordt zo geheimzinnig over gedaan. En de mediaaandacht die het krijgt vind ik ook weinig. In vergelijking met de brand in Volendam. Het is wel wat anders, maar toch 11 mensen levens en dat in Nederland.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:38 schreef SCH het volgende:
Het is toch ook schandalig dat justitie de namen van de overledenen niet vrij wil geven. Dan kan ik niet anders dan vermoeden dat ze denken dat het te veel gaat leven.
Dan nog het gaan wel om personen binnen één gebouw die ook niet zomaar vrij kunnen komen mocht het flink mis gaan, je zou toch verwachten dan er rekening is gehouden met dit soort dingen en dat er noodplannen zijn.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:16 schreef SCH het volgende:
aantal werknemers aantal BHV-ers
< 15 ten minste één (evt eigenaar, mits deskundig)
tot 50 ten minste één bedrijfshulpverlener
tot 250 ten minste één bedrijfshulpverlener per 50 werknemers
vanaf 250 ten minste vijf bedrijfshulpverleners
http://www.veilig.nl/cursus/bhv.htm
minstens 5 dus hier, al gaat het niet om 250 werknemers, misschien is dat een verschil?
Maakt vst een verschil voor Donner. ''Het zijn maar illegalen''. Dat idee krijg ik er bij. Dit is wel een gevolg van het beleid. Snel veel mensen opsluiten, zoals bolletjesslikkers en illegalen. Dat mest toen hard worden aangepakt. En dan stampen ze een paar gebouwen uit de grond die niet brandveilig genoeg zijn. Het is niet de eerste brand daar..quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 23:16 schreef SCH het volgende:
aantal werknemers aantal BHV-ers
< 15 ten minste één (evt eigenaar, mits deskundig)
tot 50 ten minste één bedrijfshulpverlener
tot 250 ten minste één bedrijfshulpverlener per 50 werknemers
vanaf 250 ten minste vijf bedrijfshulpverleners
http://www.veilig.nl/cursus/bhv.htm
minstens 5 dus hier, al gaat het niet om 250 werknemers, misschien is dat een verschil?
Dan zullen er in de andere uitzetcentra ook wel branden worden gesticht.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 02:14 schreef UnleashMitch het volgende:
Ik hoor net op t journaal dat v Thijn gezegd zou hebben dat alle illegalen die de brand hebben meegemaakt een verblijfsvergunning moeten krijgen![]()
Kan je helemaal lachen als dadelijk blijkt dat de brand is aangestoken
Ik zit wel te wachten op een flink onderzoek, wat met n andere conclusie komt dan:quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:13 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat ze het stil willen houden. In de doofpot ermee. Er wordt zo geheimzinnig over gedaan. En de mediaaandacht die het krijgt vind ik ook weinig. In vergelijking met de brand in Volendam. Het is wel wat anders, maar toch 11 mensen levens en dat in Nederland.
Goed plan.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 02:14 schreef UnleashMitch het volgende:
Ik hoor net op t journaal dat v Thijn gezegd zou hebben dat alle illegalen die de brand hebben meegemaakt een verblijfsvergunning moeten krijgen![]()
Die kans is groot maar wat maakt dat uit?quote:Kan je helemaal lachen als dadelijk blijkt dat de brand is aangestoken
Steek dan alles maar in de fik, want dan kunnen ze allemaal blijven. Wat een onzin-gebeuren weer.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 02:14 schreef UnleashMitch het volgende:
Kan je helemaal lachen als dadelijk blijkt dat de brand is aangestoken
1. Volgens de bewaker mogen ze er gewoon roken, mogen ze vuur op de kamer hebben.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 08:56 schreef SCH het volgende:
Goed plan.
Die kans is groot maar wat maakt dat uit?
Hoe lang zaten ze daar dan?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:18 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik vraag me ook af waarom sommige daar zo lang zaten/zitten? De mensen die moeten worden uitgezet kunnen toch binnen enkele dagen daar weg zijn? Of is dat een naieve gedachte?
Ze zitten daar omdat ze Nederland niet meer in mogen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:49 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
1. Volgens de bewaker mogen ze er gewoon roken, mogen ze vuur op de kamer hebben.
2. Ze zitten daar omdat ze Nederland (nog) niet in mogen.
3. Als ze brand maken dan mogen ze in Nederland blijven ?
Lijkt me duidelijk waarom zo'n actie van van Thijn dan onwenselijk is.
Van Thijn zou sowieso zijn mond niet meer open moeten doen. De dwaas.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:37 schreef Christine het volgende:
[..]
Ze zitten daar omdat ze Nederland niet meer in mogen.
Bovendien heeft van Thijn daar geen snars over te vertellen.
Van Geenstijlquote:Van Thijn wil verblijfvergunning na brand
Nee, ik ben een typetje...Wij dachten eerlijk gezegd dat hij al dood was, maar Ed van Thijn schijnt nog wel degelijk te roken. Sterker nog: de oud-burgervader van 020 pleit voor een verblijfsvergunning voor alle illegale vreemdelingen die de brand in het cellencomplex van nabij hebben meegemaakt. Van Thijn refereert aan de Bijlmerramp toen volgens hem een “generaal pardon” goed heeft gewerkt. Meneer vergeet daarbij voor het gemak te vermelden dat toen niet duidelijk was hoeveel slachtoffers door El Al uit hun flatje waren gezet. Door destijds iedereen een Nederlands paspoort in het vooruitzicht te stellen werd het voor de Amsterdamse recherche veel eenvoudiger om een lijst van slachtoffers op te stellen en nabestaanden op te sporen. Op Schiphol echter stonden alle bewoners keurig geregistreerd. Niks mee te maken, de Bijlmer heeft nu eenmaal voor een precedent gezorgd, aldus Van Thijn die niet geheel toevallig ook in deel uitmaakt van het comité van aanbeveling van 26.000 gezichten. Horen wij daar een precedent…
Geldt ook voor jouquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:42 schreef nikk het volgende:
[..]
Van Thijn zou sowieso zijn mond niet meer open moeten doen. De dwaas.
Soimmigen zitten er maanden. Mensen die niks misdaan hebben, niks. Die sluiten we op en laten we verbranden.quote:
Je snapt echt niet wat er is gebeurd he. Er zijn GODVERDOMME 11 mensen om het leven gekomen. Of dat nou door een peuk of de bliksem is, die mensen zijn dood in Nederlandse cellen. Mensen zoals jij en ik, met vader ens moeders en broers en zusters. Het enige wat ze hebben gedaan is het zoeken naar een betere toekomst. Hoe hard en meedogenloos moet je zijn om hier zo koud en hard over te praten?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:49 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
1. Volgens de bewaker mogen ze er gewoon roken, mogen ze vuur op de kamer hebben.
2. Ze zitten daar omdat ze Nederland (nog) niet in mogen.
3. Als ze brand maken dan mogen ze in Nederland blijven ?
Lijkt me duidelijk waarom zo'n actie van van Thijn dan onwenselijk is.
Lees dan ook even de rest van mijn post, mbt de reden dat ze er soms zo lang zitten.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Soimmigen zitten er maanden. Mensen die niks misdaan hebben, niks. Die sluiten we op en laten we verbranden.
Het is in-en in triest. Voor mij is dit echt de druppel. Ik ben niet zo snel voor ministers wegsturen maar Verdonk en Donner kunnen niet blijven nu.
Ze hebben niks misdaan dus horen wmb helemaal niet opgesloten te zitten. Zeker niet in omstandigheden die onveilig zijn.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:34 schreef Christine het volgende:
[..]
Lees dan ook even de rest van mijn post, mbt de reden dat ze er soms zo lang zitten.
(Ik zal maandag voor de zekerheid eens aan een collega vragen, of dat inderdaad de reden is of dat er nog andere dingen spelen).
Of het illegalen waren of niet, dat maakt voor de discussie helemaal geen fluit uit. Het gaat om mensen, dat lijken sommige mensen soms te vergeten.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:29 schreef popolon het volgende:
Ik ben voor deze keer met jou SCH.
Kan niet begrijpen dat sommigen het excuus gebruiken dat het 'maar' illegalen waren dus dan maakt 't niet uit.![]()
Jawel, ze weigeren Nederland te verlaten.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:35 schreef SCH het volgende:
Ze hebben niks misdaan
Hoe kom je daar bij???quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:36 schreef Christine het volgende:
[..]
Jawel, ze weigeren Nederland te verlaten.
Uitgeprocedeerde vreemdelingen krijgen 28 dagen om vrijwillig het land te verlaten. Doen ze dat niet, dan worden ze daar een handje bij geholpen door de Kmar.quote:
Ik geloof niet dat je echt op de hoogte bent.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:41 schreef Christine het volgende:
[..]
Uitgeprocedeerde vreemdelingen krijgen 28 dagen om vrijwillig het land te verlaten. Doen ze dat niet, dan worden ze daar een handje bij geholpen door de Kmar.
Overigens geldt dat niet voor vreemdelingen die ongewenst verklaard worden, maar daar moet je echt wel wat voor uitgehaald hebben hoor.
Linkse propaganda natuurlijk, het zijn allemaal luie flikkers die hier voor een uitkering komen. Sja, dan loop je het risicio levend te verbranden. Had je hier maar niet moeten zijn hè ?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:44 schreef Aventura het volgende:
Daarnet op RTL4 het verhaal van één van de doden, een Joesgoslavische jongen die hier zonder de juiste papieren in een champignonkwekerij werkte om zo geld te verdienen voor zijn vriendin en twee kinderen. Werd tijdens een inval in die kwekerij opgepakt. Wat een triest verhaal...
Gaat om dit verhaal:quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:44 schreef Aventura het volgende:
Daarnet op RTL4 het verhaal van één van de doden, een Joesgoslavische jongen die hier zonder de juiste papieren in een champignonkwekerij werkte om zo geld te verdienen voor zijn vriendin en twee kinderen. Werd tijdens een inval in die kwekerij opgepakt. Wat een triest verhaal...
Best wel, eigenlijk gewoon iemand die werkte voor zijn geld. Alleen niet helemaal volgens de regeltjes.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:44 schreef Aventura het volgende:
Beter dan die Oostblokgasten die straatroven en in de georganiseerde misdaad zitten, maar op de een of andere manier worden die nou nooit gepakt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Best wel, eigenlijk gewoon iemand die werkte voor zijn geld. Alleen niet helemaal volgens de regeltjes.
jamaar, die hebben geen handig factuur-adres waar je 50.000 kan vragen omdat er een werknemer van het desbetreffende bedrijf de papieren niet op orde heeft.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:52 schreef Aventura het volgende:
[..]
Beter dan die Oostblokgasten die straatroven en in de georganiseerde misdaad zitten, maar op de een of andere manier worden die nou nooit gepakt.
en als ze dan t paspoort willen laten controleren op echtheid blijkt dat heel lastig te gaan bij allerlei instantiesquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 20:11 schreef Yildiz het volgende:
Seizoensarbeiders onder glas moeten tegenwoordig op de 2e dag met hun paspoort langskomen, en dan moet de tuinder, mét UV-licht, nakijken of het allemaal wel orgineel is e.d.
t gaat nérgens meer over
Wie beweerd dat er alleen uitgeproduceerde vluchtelingen zitten?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:41 schreef Christine het volgende:
[..]
Uitgeprocedeerde vreemdelingen krijgen 28 dagen om vrijwillig het land te verlaten. Doen ze dat niet, dan worden ze daar een handje bij geholpen door de Kmar.
Overigens geldt dat niet voor vreemdelingen die ongewenst verklaard worden, maar daar moet je echt wel wat voor uitgehaald hebben hoor.
Net als jijquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:32 schreef gelly het volgende:
Gek genoeg zijn het ook de users die hun mond opentrekken over achterlijkheid van een andere cultuur. Nou ja, eigenlijk helemaal niet gek. Veel Nederlanders zijn nu eenmaal zo xenofoob en intolerant als de pest.
zieke geestquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Linkse propaganda natuurlijk, het zijn allemaal luie flikkers die hier voor een uitkering komen. Sja, dan loop je het risicio levend te verbranden. Had je hier maar niet moeten zijn hè ?
Ik weet toch zeker wel waar ik het over heb...quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:46 schreef SCH het volgende:
Ik geloof niet dat je echt op de hoogte bent.
Waar zou er meer achter zitten? Het verhaal is heel helder en zo zijn er tientallen. Ik denk eerder dat jij maar 1 kant van het verhaal wil zien.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:31 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik weet toch zeker wel waar ik het over heb...
En ja, er worden fouten gemaakt. Dat ga ik heus niet ontkennen... maar ook hier hoor je maar één kant van het verhaal. Er zal vast meer achter zitten. Maargoed, ik hou er maar even over op.
instanties mogen fouten maken, maar als de tuinder het fout doet krijgt ie zonder pardon 50.000 afgeschrevenquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 20:24 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
en als ze dan t paspoort willen laten controleren op echtheid blijkt dat heel lastig te gaan bij allerlei instantiesJa zo komen ze er wel maar dat is offtopic
Dat kan natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Waar zou er meer achter zitten? Het verhaal is heel helder en zo zijn er tientallen. Ik denk eerder dat jij maar 1 kant van het verhaal wil zien.
In deze context staan de mensen die het systeem verdedigen alsnog met lege handen, meer met roet aan hun handen. Ik zou niet graag een systeem bepleiten dat zoveel doden op zijn geweten heeft en mensen op deze manier in de criminele hoek zet. Ze worden behandeld alsof ze een moord hebben gepleegd. Deze mensen horen gewoon niet in een cel - ze zijn niet gevaarlijk en als ze dat wel zijn moeten ze naar een psych. inrichting.quote:
Voor de doden is het nooit meer weekend en hun familie heeft ook al geen prettig weekendquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:43 schreef Christine het volgende:
SCH het is weekend... ik ga me er maandag weer eens over buigen.
Ik niet. Ik kan er serieus niet van slapen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:48 schreef Christine het volgende:
Ze hebben ook nog eens idols gemist
En nu hou ik er echt over op voor vanavond.
Neem een slaappilquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik niet. Ik kan er serieus niet van slapen.
Waarom? Ik vind dit zo erg en ik vind het zo onrechtvaardig hoe er nu op wordt gereageerd. Mensen doen of er nauwelijks iets aan de hand is en de situatie blijft gewoon bestaan. Mensen die de brand hebben meegemaakt blijven opgesloten en hoera, er mocht vannacht een raampje in de deur openquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:53 schreef Christine het volgende:
Even serieus SCH... waarom zou je er niet van kunnen slapen?
Dat is toch absurd...
Ik vind het een gigantisch verschil. Mensen die niks misdaan hebben opsluiten - dat kun je niet vergelijken met een bejaardentehuis of disco.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:04 schreef Christine het volgende:
Ja tuurlijk is het erg, maar het maakt geen verschil of die brand nu[b in een bejaardentehuis was, in een disco of in vreemdelingenbewaring.[/b]
hoho, mensen die niets misdaan hebben? binnenkomen in een land zonder geldige papieren is volgens de wet een misdaad. idem geldt voor bolletjes slikken.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het een gigantisch verschil. Mensen die niks misdaan hebben opsluiten - dat kun je niet vergelijken met een bejaardentehuis of disco.
En wat is er op tegen om af en toe wakker te liggen van echt onrecht?
Dacht 'onze' politiek er ook maar zo over...quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:12 schreef multatuli het volgende:
Gezien de situatie in dit 'huis van bewaring' moeten we ons serieus afvragen of we geen Guantanamo Bay in eigen land gedogen. De afgesproken detentietermijnen worden regelmatig overschreden, van processen is geen sprake en de omstandigheden blijken erbarmelijk.
Nu gaan er elf dood terwijl het er alle schijn van heeft dat de brandpreventie ernstig te kort schoott. De natie haalt zijn schouders op. Shit happens, zeker voor 'illegalen'.
Ik slaap er niet minder om, maar ik loof hen die er wel van wakker liggen.
Ben je dan een crimineel die opgesloten moet worden?quote:Op zondag 30 oktober 2005 02:07 schreef evert het volgende:
hoho, mensen die niets misdaan hebben? binnenkomen in een land zonder geldige papieren is volgens de wet een misdaad.
Een brand die ze misschien zelf hebben aangestoken en dat is het probleem en de reden dat je ze geen verblijfsvergunning kan en mag geven. Als illegalen weten dat het meemaken van een brand ze alsnog een verblijfsvergunning op kan leveren wat gaan ze dan doen ? Juist een brand stichten, met deze gevolgen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:58 schreef SCH het volgende:
Waarom? Ik vind dit zo erg en ik vind het zo onrechtvaardig hoe er nu op wordt gereageerd. Mensen doen of er nauwelijks iets aan de hand is en de situatie blijft gewoon bestaan. Mensen die de brand hebben meegemaakt blijven opgesloten en hoera, er mocht vannacht een raampje in de deur open
Het probleem is dat er niet wat meer mensen van wakker liggen. Het is gewoon niet te beschrijven wat hier is gebeurd, maar de lauwe reactie is nog veel beangstigender. We zijn echt diep gezakt als samenleving.
En daarom zouden we natuurlijk niet moeten stilstaan bij hun sterven. Nee, iemand die alles achter heeft gelaten in de schamele wanhoop ergens anders een beter leven te kunnen opbouwen verdient niet beter. Schobbejak, ook nog eens zonder papieren.quote:Op zondag 30 oktober 2005 02:07 schreef evert het volgende:
[..]
hoho, mensen die niets misdaan hebben? binnenkomen in een land zonder geldige papieren is volgens de wet een misdaad. idem geldt voor bolletjes slikken.
Dat is niet juist. Een brandje als dit hoort helemaal niet zulke gevolgen te hebben als je voldoende personeel hebt, de juiste maatregelen neemt, het pand beter beveiligt, een centraal vergrendelingssysteem hebt enz. enz. Er zijn 11 mensen omgekomen en jij gaat je zorgen maken of ze het als middel gaan gebruiken?quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:07 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Een brand die ze misschien zelf hebben aangestoken en dat is het probleem en de reden dat je ze geen verblijfsvergunning kan en mag geven. Als illegalen weten dat het meemaken van een brand ze alsnog een verblijfsvergunning op kan leveren wat gaan ze dan doen ? Juist een brand stichten, met deze gevolgen.
Jij weet al precies hoe de brand is ontstaan? Knap hoor.quote:Sterker genoeg er is zelf iets voor te zeggen dat het humaner is om ze geen verblijfsvergunning te geven. Als nog een keer iemand het in z'n hoofd haalt om een brand te stichten vanwege een verblijfsvergunning en daarmee 11 doden veroorzaakt dan zijn er 11 mensen gestorven omdat die ene zo graag wil blijven en wat is dan de oorzaak van de brand ? Meneer van Thijn die mensen een verblijfsvergunning geeft omdat ze een brand hebben meegemaakt.
quote:Overigens ben ik het wel eens met het voorstel om de mensen hier te laten behandelen tegen brandwonden, daar valt niets op tegen in te brengen.
Dat weet jij net zo min maar jij bent wel bereid om ze een verblijfsvergunning te geven, ik laat slechts de andere kant van het verhaal zien. De kant waarin de brand zelf is aangestoken.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:12 schreef SCH het volgende:
Jij weet al precies hoe de brand is ontstaan? Knap hoor.
Meid je hebt geen ideequote:Hoe nobel
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vind dat geen zak uitmaken. Die brand is nooit door tientallen mensen gelijk aangestoken.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:18 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Dat weet jij net zo min maar jij bent wel bereid om ze een verblijfsvergunning te geven, ik laat slechts de andere kant van het verhaal zien. De kant waarin de brand zelf is aangestoken.
Je doet alsof het een reeele optie is om die mensen met brandwonden gewoon op het vliegtuig te zettenquote:Meid je hebt geen idee![]()
Alsof het acceptabel is dat het risico wordt genomenquote:Op zondag 30 oktober 2005 11:22 schreef Christine het volgende:
D1 ik denk niet dat je er vanuit moet gaan dat er bewust onveilige gebouwen neergezet zijn, of dat er bewust onveilig omgesprongen werd met die mensen, omdat het maargedetineerden zijn. er is echt niemand geweest die dacht: "Ha, die illegalen gaan we even opsluiten in een nogal brandgevaarlijk pand, dat zal ze leren".
Het ligt toch wel voor de hand dat er gewoon minder aandacht aan deze gebouwen is besteedt.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:22 schreef Christine het volgende:
D1 ik denk niet dat je er vanuit moet gaan dat er bewust onveilige gebouwen neergezet zijn, of dat er bewust onveilig omgesprongen werd met die mensen, omdat het maar gedetineerden zijn. er is echt niemand geweest die dacht: "Ha, die illegalen gaan we even opsluiten in een nogal brandgevaarlijk pand, dat zal ze leren".
Dit vind ik nou typisch een conclusie die je pas ná het onderzoek kunt trekkenquote:Op zondag 30 oktober 2005 11:24 schreef SCH het volgende:
Het ligt toch wel voor de hand dat er gewoon minder aandacht aan deze gebouwen is besteedt.
Er wordt nu toch ook minder aandacht aan de slachtoffers besteedt. Het interesseert ons gewoon niet zo, deze mensen.
Alles wijst er op dat het gebouw onveilig was, dat het personeelsbeleid niet deugde etc etc. - dan kunnen we ons wel lekker in slaap laten sussen maar dat deden we bij die anderen rampen ook niet.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:26 schreef Christine het volgende:
[..]
Dit vind ik nou typisch een conclusie die je pas ná het onderzoek kunt trekken
Ik denk namelijk dat het absoluut geen enkel verschil gemaakt zou hebben.
Ja oke, maar jij legt een causaal verband tussen "het was onveilig" en "er zaten illegalen".quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Alles wijst er op dat het gebouw onveilig was, dat het personeelsbeleid niet deugde etc etc. - dan kunnen we ons wel lekker in slaap laten sussen maar dat deden we bij die anderen rampen ook niet.
Dat causale verband is ook niet zo verwonderlijk omdat een detentie complex op Schiphol voor weinig anders gebruikt kan worden dan voor bolletjes slikkers en illegalen...quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:29 schreef Christine het volgende:
[..]
Ja oke, maar jij legt een causaal verband tussen "het was onveilig" en "er zaten illegalen".
Daarnaast is Nederland intussen ook gewoon "rampenmoe".
Hoe denk jij dat een brandveilig complex geen verschil zou hebben gemaakt? Zouden die mensen dan alsnog zich verdrongen hebben rond het vuurtje om toch maar zo pijnlijk mogelijk dood te kunnen gaan?quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:26 schreef Christine het volgende:
[..]
Dit vind ik nou typisch een conclusie die je pas ná het onderzoek kunt trekken
Ik denk namelijk dat het absoluut geen enkel verschil gemaakt zou hebben.
meeloper, met je rampenmoe, alles maar proberen goed te praten, maar in werkelijkheid zijn we die anti-westerse-mensen erg moe.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:29 schreef Christine het volgende:
Er zijn trouwens zat kunststoffen die niet branden, zelfdovend of brandvertragend zijn. Blijkbaar is daar niet voor geozen. Het moest goedkoop. En de reactie van de politiek vindt ik waardeloos. We klagen steen en been als we even in de file staan, maar zodra er 11 mensen verbranden gaan we door met waar we mee bezig waren.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:19 schreef D1 het volgende:
Wat ik een veel fundamentelere vraag vind die tot nu toe nog onbeantwoord blijft is hoe we in dit land met mensen om gaan. Het klopt dat we wetten hebben en dat door die wetten bepaalde personen toegang en verblijf in ons land ontzegd kan worden.
Maar wat ik ronduit schokkend vind is de manier waarop daarmee wordt omgegaan. Niemand kan mij zeggen dat dit risico acceptabel was, en dat wat gebeurd is niet voorzien kon worden. Als je een complex maakt met een overvloed aan kunstoffen ed dan weet je dat het brandgevaarlijk is. Zeker als je daar in het verleden al meerdere malen ervaring mee hebt. Het wel of niet brandveilig zijn van dit complex, en het feit dat de bewuste instanties allemaal de verantwoordelijkheid van elkaar afschuiven is een teken van de volstrekte minachting waarmee in dit land met dergelijke mensen wordt omgegaan.
En dat vind ik een hele enge gedachte. Dat mensen die een wet hebben overtreden minder waard zijn dan de gemiddelde Nederlander, en dat hun veiligheid niet een hoge prioriteit heeft. De huidige politiek kennende is dit een vraag die nooit beantwoord zal worden omdat geen enkele partij belang bij het antwoord heeft. En de gemiddelde Nederlander/FOK!ker kennende zal deze vraag (bijna) nooit gesteld worden omdat het toch maar illegalen waren. En die zijn de zware inspanning van de gedachte niet waard
Ik hou steeds meer van dit land
Ik had idd ten opzichte van de kunststoffen iets genuanceerder moeten zijn.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:16 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Er zijn trouwens zat kunststoffen die niet branden, zelfdovend of brandvertragend zijn. Blijkbaar is daar niet voor geozen. Het moest goedkoop. En de reactie van de politiek vindt ik waardeloos. We klagen steen en been als we even in de file staan, maar zodra er 11 mensen verbranden gaan we door met waar we mee bezig waren.
Onverschilligheid. Als er morgen in Amersfoort een kinderdagverblijf affikt waarbij 11 kleuters om het leven komen - hoe zou de reactie dan zijn, denk je?quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:29 schreef Christine het volgende:
Wat heftiger inderdaad. Maar je maakt dan ook een nogal domme vergelijking.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Onverschilligheid. Als er morgen in Amersfoort een kinderdagverblijf affikt waarbij 11 kleuters om het leven komen - hoe zou de reactie dan zijn, denk je?
alleen is dit niet echt te vergelijken met een gevangencomplex...quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Wat heftiger inderdaad. Maar je maakt dan ook een nogal domme vergelijking.
Stel dat morgen in een andere gervangenis brand uitbreekt en 11 mensen om het leven komen. Wat de reactie dan is? Exact hetzelfde.
So what?quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
alleen is dit niet echt te vergelijken met een gevangencomplex...
Nee ze moeten doen wat ze in amerika doen, ze moeten die illegalen in een gevangenis gooien met alle hardcore criminalz van de vs met alle gevolgen van dienquote:Op zondag 30 oktober 2005 12:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
alleen is dit niet echt te vergelijken met een gevangencomplex...
Oh ja? Denk je dat als er een brand uitbreekt in een gevangenis waar 11 Nederlandse gevangen omkomen er precies dezelfde reactie zal zijn? Dacht het niet. Dan zal de media zich verdringen om de tranen te tonen van de nabestaanden en zullen politici zo veel mogelijk vragen stellen om toch maar vooral hun "bezorgde" imago te versterken.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Wat heftiger inderdaad. Maar je maakt dan ook een nogal domme vergelijking.
Stel dat morgen in een andere gervangenis brand uitbreekt en 11 mensen om het leven komen. Wat de reactie dan is? Exact hetzelfde.
quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:36 schreef D1 het volgende:
[..]
Oh ja? Denk je dat als er een brand uitbreekt in een gevangenis waar 11 Nederlandse gevangen omkomen er precies dezelfde reactie zal zijn? Dacht het niet. Dan zal de media zich verdringen om de tranen te tonen van de nabestaanden en zullen politici zo veel mogelijk vragen stellen om toch maar vooral hun "bezorgde" imago te versterken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |