abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:36:38 #241
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31788511
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:35 schreef SCH het volgende:
Ze hebben niks misdaan
Jawel, ze weigeren Nederland te verlaten.
pi_31788584
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:36 schreef Christine het volgende:

[..]

Jawel, ze weigeren Nederland te verlaten.
Hoe kom je daar bij???
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:41:41 #243
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31788680
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe kom je daar bij???
Uitgeprocedeerde vreemdelingen krijgen 28 dagen om vrijwillig het land te verlaten. Doen ze dat niet, dan worden ze daar een handje bij geholpen door de Kmar.
Overigens geldt dat niet voor vreemdelingen die ongewenst verklaard worden, maar daar moet je echt wel wat voor uitgehaald hebben hoor.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:44:46 #244
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31788766
Daarnet op RTL4 het verhaal van één van de doden, een Joesgoslavische jongen die hier zonder de juiste papieren in een champignonkwekerij werkte om zo geld te verdienen voor zijn vriendin en twee kinderen. Werd tijdens een inval in die kwekerij opgepakt. Wat een triest verhaal...
pi_31788819
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:41 schreef Christine het volgende:

[..]

Uitgeprocedeerde vreemdelingen krijgen 28 dagen om vrijwillig het land te verlaten. Doen ze dat niet, dan worden ze daar een handje bij geholpen door de Kmar.
Overigens geldt dat niet voor vreemdelingen die ongewenst verklaard worden, maar daar moet je echt wel wat voor uitgehaald hebben hoor.
Ik geloof niet dat je echt op de hoogte bent.

Na een dag zoeken het telefoontje: ‘Uw cliënt is dood’

Van onze verslaggeefster
(volkskrant)

AMSTERDAM - Advocaat Ronald Denz werd vrijdagmiddag gebeld door iemand van het ministerie van Justitie. ‘Uw cliënt is overleden.’ Omgekomen in vleugel K van het cellenblok in Schiphol-Oost, waar woensdagnacht elf vreemdelingen door de brand de dood vonden. Met de mededeling van de ambtenaar eindigde een zoektocht die ruim een etmaal duurde.

Vladislan (31) is dood. De Bulgaarse jongen werd maandag gearresteerd tijdens het winkelen in Utrecht. Hij had zijn paspoort niet op zak en werd opgesloten in een Utrechtse cel. ‘Later is zijn paspoort afgegeven, maar ze hebben hem toch naar het uitzetcentrum van Schiphol gebracht, terwijl hij hier mocht verblijven’, zegt zijn advocaat. ‘De Nederlandse staat heeft ons advocatenkantoor flink wat uit te leggen.’

Vladislan woonde twee jaar in Nederland, hij huurde een woning met zijn vriendin in Utrecht. Zij zou hem deze week kleding komen brengen. Denz bezit niet haar nummer, maar heeft het ministerie van Justitie erop gewezen dat haar gegevens in het mobieltje van de Bulgaar moeten staan. ‘Het gesprek was kort, Justitie deelde ons mee dat hij was overleden, dat was alles.’

Tot op heden heeft de advocaat nog geen dossier over Vladislan van de Immigratie- en Naturalisatiedienst ontvangen. Volgende week vrijdag had de Bulgaar voor de rechter moeten verschijnen.

Denz heeft contact opgenomen met de Bulgaarse ambassade in de hoop zo familieleden te traceren. ‘We weten niet of de staat dat wel doet, en het betreft onze cliënt.’ De advocaat weet nog niet of hij maatregelen neemt tegen de staat. ‘We moeten eerst afwachten wat de resultaten zijn van het onderzoek naar de brand.’
pi_31788832
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:44 schreef Aventura het volgende:
Daarnet op RTL4 het verhaal van één van de doden, een Joesgoslavische jongen die hier zonder de juiste papieren in een champignonkwekerij werkte om zo geld te verdienen voor zijn vriendin en twee kinderen. Werd tijdens een inval in die kwekerij opgepakt. Wat een triest verhaal...
Linkse propaganda natuurlijk, het zijn allemaal luie flikkers die hier voor een uitkering komen. Sja, dan loop je het risicio levend te verbranden. Had je hier maar niet moeten zijn hè ?
pi_31788872
quote:
Gaat om dit verhaal:

‘Hij is als een hond behandeld’

HORST - Zaterdag heeft ze Vitaliy Khvylovyy (30) voor het laatst gezien, in de gevangenis waar ze hem opzocht voordat hij uitgezet zou worden. ‘Kom snel langs, zei hij, we zien elkaar in Oekraïne. Nu is hij dood.’

Snikkend zit de Poolse Halina Denis (23) in het kantoor van de champignonkwekerij Champibelle in Horst. Ze heeft vrijdagmorgen gehoord dat haar Oekraïense vriend Vitaliy Khvylovyy (30) bij de brand op Schiphol-Oost om het leven is gekomen. ‘We zouden in januari gaan trouwen. Woensdagmiddag belde hij nog. Hij zou worden uitgezet naar Oekraïne. Kom snel langs, zei hij, we zien elkaar in Oekraïne. Nu is hij dood.’

Vorige week woensdagavond werd Vitaliy opgepakt bij een inval van de Vreemdelingendienst in de Limburgse champignonkwekerij. Hij was daar niet eens om te werken. Hij zocht zijn vriendin Halina, die toen echter nog in Polen was. Champibelle-directeur Piet Heniger: ‘Hij wilde net weer gaan, toen de Vreemdelingendienst binnenviel. ‘Als hij een minuut eerder was vertrokken, was er niks aan de hand geweest.’

Vitaliy had geen werk- of verblijfsvergunning. Volgens Heniger is het bijna onmogelijk voor een persoon uit Oekraïne hier een vergunning te krijgen: ‘Ik heb al in december 2001 een vergunning aangevraagd, voor hem en anderen, maar die is afgewezen.’ Hij werkte illegaal bij tal van bedrijven en stuurde het verdiende geld naar zijn familie in Lvov.

Na de inval werd Vitaliy in vreemdelingenbewaring gesteld in Venlo. Hij had last van zijn nieren, vroeg om een dokter, maar kreeg volgens Halina geen medische hulp. Afgelopen zaterdag bezocht Halina haar vriend in de gevangenis: ‘We konden elkaar omhelzen, een beetje praten en er waren veel tranen.’

Zondag vertrok hij naar Tilburg, dinsdag naar Rotterdam en woensdag naar het cellencomplex op Schiphol-Oost. ‘Nergens kreeg hij medische hulp’, vertelt Halina huilend. ‘Als ze hem een dokter hadden gegeven, had hij nu ergens in een ziekenhuis gelegen. Ze hebben hem als een hond behandeld. Maar hij was geen crimineel. Hij kwam uit een arme familie en wilde hier geld verdienen voor zijn familie.’

Donderdag was nog niet duidelijk dat Vitaliy tot de slachtoffers behoorde. Directeur Heniger belde de hele dag, naar de marechaussee, het Rode Kruis en de IND, maar kreeg geen antwoord: ‘Ze wisten niet of hij dood was of dat hij naar een andere gevangenis was vervoerd of dat hij misschien was gevlucht.’

Gistermorgen om acht uur belde hij weer. Ook toen nog geen antwoord. Pas het telefoontje van half elf bracht de verschrikkelijke waarheid. ‘Halina was aan het werk, champignons aan het plukken. Samen met haar vriendin Monika heb ik haar verteld dat Vitaliy was overleden. Dat was heel emotioneel. Die twee hielden echt van elkaar.’

Halina, die drie kinderen heeft en midden in een scheidingsprocedure zit, ziet haar wereld instorten. Ze wordt voortdurend geknuffeld en gesteund door vriendinnen. Die zijn razend vanwege de omstandigheden in de gevangenis. ‘Zo weinig bewakers op zo veel gevangenen’, briest Anna Koziej. ‘Die bewakers dachten ook nog dat het een geintje was.’

Vitaliy was een goeie, vrolijke, hardwerkende en gevoelige man, vertelt Halina, die hem op de champignonkwekerij leerde kennen. ‘Mijn kinderen noemden hem al papa.’ Ola: ‘Hij had altijd die lach op zijn gezicht, zat vol grappen en grollen.’ Directeur Heniger: ‘Je kon altijd een beroep op hem doen. Hij woonde op een kamer in Venray en kwam op de fiets naar Horst.’

Vrijdag werd ook bekend dat Vitaliy in werkelijkheid Taras Bilyk heet. Heniger: ‘Als ze hier worden opgepakt, kunnen ze in eigen land grote problemen krijgen. Dan is het veiliger met een valse naam.’
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:50:03 #248
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31788900
quote:
Best wel, eigenlijk gewoon iemand die werkte voor zijn geld. Alleen niet helemaal volgens de regeltjes.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:52:04 #249
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31788960
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Best wel, eigenlijk gewoon iemand die werkte voor zijn geld. Alleen niet helemaal volgens de regeltjes.
Beter dan die Oostblokgasten die straatroven en in de georganiseerde misdaad zitten, maar op de een of andere manier worden die nou nooit gepakt.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:11:05 #250
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31789580
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:52 schreef Aventura het volgende:

[..]

Beter dan die Oostblokgasten die straatroven en in de georganiseerde misdaad zitten, maar op de een of andere manier worden die nou nooit gepakt.
jamaar, die hebben geen handig factuur-adres waar je 50.000 kan vragen omdat er een werknemer van het desbetreffende bedrijf de papieren niet op orde heeft.

Seizoensarbeiders onder glas moeten tegenwoordig op de 2e dag met hun paspoort langskomen, en dan moet de tuinder, mét UV-licht, nakijken of het allemaal wel orgineel is e.d.

t gaat nérgens meer over
pi_31790015
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 20:11 schreef Yildiz het volgende:
Seizoensarbeiders onder glas moeten tegenwoordig op de 2e dag met hun paspoort langskomen, en dan moet de tuinder, mét UV-licht, nakijken of het allemaal wel orgineel is e.d.

t gaat nérgens meer over
en als ze dan t paspoort willen laten controleren op echtheid blijkt dat heel lastig te gaan bij allerlei instanties Ja zo komen ze er wel maar dat is offtopic
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_31791482
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:41 schreef Christine het volgende:

[..]

Wie beweerd dat er alleen uitgeproduceerde vluchtelingen zitten?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_31791547
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:32 schreef gelly het volgende:
Gek genoeg zijn het ook de users die hun mond opentrekken over achterlijkheid van een andere cultuur. Nou ja, eigenlijk helemaal niet gek. Veel Nederlanders zijn nu eenmaal zo xenofoob en intolerant als de pest.
Net als jij
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_31791595
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Linkse propaganda natuurlijk, het zijn allemaal luie flikkers die hier voor een uitkering komen. Sja, dan loop je het risicio levend te verbranden. Had je hier maar niet moeten zijn hè ?
zieke geest
And that is the news.''
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:31:16 #255
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31792363
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:46 schreef SCH het volgende:
Ik geloof niet dat je echt op de hoogte bent.
Ik weet toch zeker wel waar ik het over heb...

En ja, er worden fouten gemaakt. Dat ga ik heus niet ontkennen... maar ook hier hoor je maar één kant van het verhaal. Er zal vast meer achter zitten. Maargoed, ik hou er maar even over op.
pi_31792498
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 21:31 schreef Christine het volgende:

[..]

Ik weet toch zeker wel waar ik het over heb...

En ja, er worden fouten gemaakt. Dat ga ik heus niet ontkennen... maar ook hier hoor je maar één kant van het verhaal. Er zal vast meer achter zitten. Maargoed, ik hou er maar even over op.
Waar zou er meer achter zitten? Het verhaal is heel helder en zo zijn er tientallen. Ik denk eerder dat jij maar 1 kant van het verhaal wil zien.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:36:10 #257
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31792501
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 20:24 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

en als ze dan t paspoort willen laten controleren op echtheid blijkt dat heel lastig te gaan bij allerlei instanties Ja zo komen ze er wel maar dat is offtopic
instanties mogen fouten maken, maar als de tuinder het fout doet krijgt ie zonder pardon 50.000 afgeschreven

cool hâh! Dan had die tuinder maar beter moeten opletten tijdens de paspoortinspectiecolleges ofzoiets.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:39:35 #258
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31792573
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 21:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar zou er meer achter zitten? Het verhaal is heel helder en zo zijn er tientallen. Ik denk eerder dat jij maar 1 kant van het verhaal wil zien.
Dat kan natuurlijk ook.
pi_31792617
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 21:39 schreef Christine het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk ook.
In deze context staan de mensen die het systeem verdedigen alsnog met lege handen, meer met roet aan hun handen. Ik zou niet graag een systeem bepleiten dat zoveel doden op zijn geweten heeft en mensen op deze manier in de criminele hoek zet. Ze worden behandeld alsof ze een moord hebben gepleegd. Deze mensen horen gewoon niet in een cel - ze zijn niet gevaarlijk en als ze dat wel zijn moeten ze naar een psych. inrichting.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:43:24 #260
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31792648
SCH het is weekend... ik ga me er maandag weer eens over buigen.
pi_31792712
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 21:43 schreef Christine het volgende:
SCH het is weekend... ik ga me er maandag weer eens over buigen.
Voor de doden is het nooit meer weekend en hun familie heeft ook al geen prettig weekend
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:48:18 #262
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31792787
Ze hebben ook nog eens idols gemist

En nu hou ik er echt over op voor vanavond.
pi_31792842
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 21:48 schreef Christine het volgende:
Ze hebben ook nog eens idols gemist

En nu hou ik er echt over op voor vanavond.
Ik niet. Ik kan er serieus niet van slapen.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:51:53 #264
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31792874
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 21:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik niet. Ik kan er serieus niet van slapen.
Neem een slaappil
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:53:40 #265
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31792918
Even serieus SCH... waarom zou je er niet van kunnen slapen?
Dat is toch absurd...
pi_31793068
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 21:53 schreef Christine het volgende:
Even serieus SCH... waarom zou je er niet van kunnen slapen?
Dat is toch absurd...
Waarom? Ik vind dit zo erg en ik vind het zo onrechtvaardig hoe er nu op wordt gereageerd. Mensen doen of er nauwelijks iets aan de hand is en de situatie blijft gewoon bestaan. Mensen die de brand hebben meegemaakt blijven opgesloten en hoera, er mocht vannacht een raampje in de deur open

Het probleem is dat er niet wat meer mensen van wakker liggen. Het is gewoon niet te beschrijven wat hier is gebeurd, maar de lauwe reactie is nog veel beangstigender. We zijn echt diep gezakt als samenleving.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:04:00 #267
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31793228
Ja tuurlijk is het erg, maar het maakt geen verschil of die brand nu in een bejaardentehuis was, in een disco of in vreemdelingenbewaring. Niet voor deze discussie in elk geval. Ook niet ter zake doende is waarom die mensen er waren... dat zal het onderzoek wel uitwijzen. Feit is, ze waren er... er zijn fouten gemaakt, er zijn mensen omgekomen... en dat is gigantisch tragisch.
Ik snap je wel op zich... er zouden meer mensen moeten zijn die het erg vinden. Maar wat wil je... aardbeving hier, aanslag daar, treinongeluk daar, een flink aantal stormen en oja, ook nog even een brand tussendoor... de samenleving is afgestompt doordat er zo veel gebeurt tegenwoordig.
Je kan volgens mij alleen maar heel erg blij en dankbaar zijn dat het jou niet is overkomen of iemand die jij persoonlijk kende... en medelijden voelen met de slachtoffers en hun nabestaanden, maar als je elke nacht gaat wakker liggen om het onrecht in deze wereld, dan kom je volgens mij nooit meer aan slapen toe.

Bovendien was dit offtopic.
pi_31793464
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:04 schreef Christine het volgende:
Ja tuurlijk is het erg, maar het maakt geen verschil of die brand nu[b in een bejaardentehuis was, in een disco of in vreemdelingenbewaring.[/b]
Ik vind het een gigantisch verschil. Mensen die niks misdaan hebben opsluiten - dat kun je niet vergelijken met een bejaardentehuis of disco.

En wat is er op tegen om af en toe wakker te liggen van echt onrecht?
pi_31793468
Gezien de situatie in dit 'huis van bewaring' moeten we ons serieus afvragen of we geen Guantanamo Bay in eigen land gedogen. De afgesproken detentietermijnen worden regelmatig overschreden, van processen is geen sprake en de omstandigheden blijken erbarmelijk.

Nu gaan er elf dood terwijl het er alle schijn van heeft dat de brandpreventie ernstig te kort schoott. De natie haalt zijn schouders op. Shit happens, zeker voor 'illegalen'.
Ik slaap er niet minder om, maar ik loof hen die er wel van wakker liggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door multatuli op 29-10-2005 22:18:08 ]
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  zondag 30 oktober 2005 @ 02:07:35 #270
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_31799416
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind het een gigantisch verschil. Mensen die niks misdaan hebben opsluiten - dat kun je niet vergelijken met een bejaardentehuis of disco.

En wat is er op tegen om af en toe wakker te liggen van echt onrecht?
hoho, mensen die niets misdaan hebben? binnenkomen in een land zonder geldige papieren is volgens de wet een misdaad. idem geldt voor bolletjes slikken.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_31799624
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 22:12 schreef multatuli het volgende:
Gezien de situatie in dit 'huis van bewaring' moeten we ons serieus afvragen of we geen Guantanamo Bay in eigen land gedogen. De afgesproken detentietermijnen worden regelmatig overschreden, van processen is geen sprake en de omstandigheden blijken erbarmelijk.

Nu gaan er elf dood terwijl het er alle schijn van heeft dat de brandpreventie ernstig te kort schoott. De natie haalt zijn schouders op. Shit happens, zeker voor 'illegalen'.
Ik slaap er niet minder om, maar ik loof hen die er wel van wakker liggen.
Dacht 'onze' politiek er ook maar zo over...
  zondag 30 oktober 2005 @ 10:59:32 #272
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
pi_31803508
Was er niet vandaag een wake voor de slachtoffers?
  zondag 30 oktober 2005 @ 11:03:57 #273
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31803606
Ik denk dat we moeten realiseren dat de politiek simpelweg de fallout probeert te minimaliseren. Zolang er geen nabestaanden zijn wiens rouwen op TV kan worden uitgezonden bestaan deze mensen niet. En dus kunnen ze gemakswijze genegeerd worden en worden lastige vragen onder de mat geschoven onder het mom van respect. Daarbij wordt ook succesvol gerekend op het afgestompte wereldbeeld van de gemiddelde Nederlander. De gedachte aan elf doden zonder naam duurt net zo lang totdat de beslissing moet worden genomen om één of twee klontjes suiker in je koffie te doen.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_31803656
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 02:07 schreef evert het volgende:
hoho, mensen die niets misdaan hebben? binnenkomen in een land zonder geldige papieren is volgens de wet een misdaad.
Ben je dan een crimineel die opgesloten moet worden?
pi_31803673
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 21:58 schreef SCH het volgende:
Waarom? Ik vind dit zo erg en ik vind het zo onrechtvaardig hoe er nu op wordt gereageerd. Mensen doen of er nauwelijks iets aan de hand is en de situatie blijft gewoon bestaan. Mensen die de brand hebben meegemaakt blijven opgesloten en hoera, er mocht vannacht een raampje in de deur open

Het probleem is dat er niet wat meer mensen van wakker liggen. Het is gewoon niet te beschrijven wat hier is gebeurd, maar de lauwe reactie is nog veel beangstigender. We zijn echt diep gezakt als samenleving.
Een brand die ze misschien zelf hebben aangestoken en dat is het probleem en de reden dat je ze geen verblijfsvergunning kan en mag geven. Als illegalen weten dat het meemaken van een brand ze alsnog een verblijfsvergunning op kan leveren wat gaan ze dan doen ? Juist een brand stichten, met deze gevolgen.

Sterker genoeg er is zelf iets voor te zeggen dat het humaner is om ze geen verblijfsvergunning te geven. Als nog een keer iemand het in z'n hoofd haalt om een brand te stichten vanwege een verblijfsvergunning en daarmee 11 doden veroorzaakt dan zijn er 11 mensen gestorven omdat die ene zo graag wil blijven en wat is dan de oorzaak van de brand ? Meneer van Thijn die mensen een verblijfsvergunning geeft omdat ze een brand hebben meegemaakt.

Overigens ben ik het wel eens met het voorstel om de mensen hier te laten behandelen tegen brandwonden, daar valt niets op tegen in te brengen.
  zondag 30 oktober 2005 @ 11:08:42 #276
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31803694
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 02:07 schreef evert het volgende:

[..]

hoho, mensen die niets misdaan hebben? binnenkomen in een land zonder geldige papieren is volgens de wet een misdaad. idem geldt voor bolletjes slikken.
En daarom zouden we natuurlijk niet moeten stilstaan bij hun sterven. Nee, iemand die alles achter heeft gelaten in de schamele wanhoop ergens anders een beter leven te kunnen opbouwen verdient niet beter. Schobbejak, ook nog eens zonder papieren.

Justice is served
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_31803782
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 11:07 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Een brand die ze misschien zelf hebben aangestoken en dat is het probleem en de reden dat je ze geen verblijfsvergunning kan en mag geven. Als illegalen weten dat het meemaken van een brand ze alsnog een verblijfsvergunning op kan leveren wat gaan ze dan doen ? Juist een brand stichten, met deze gevolgen.
Dat is niet juist. Een brandje als dit hoort helemaal niet zulke gevolgen te hebben als je voldoende personeel hebt, de juiste maatregelen neemt, het pand beter beveiligt, een centraal vergrendelingssysteem hebt enz. enz. Er zijn 11 mensen omgekomen en jij gaat je zorgen maken of ze het als middel gaan gebruiken?
quote:
Sterker genoeg er is zelf iets voor te zeggen dat het humaner is om ze geen verblijfsvergunning te geven. Als nog een keer iemand het in z'n hoofd haalt om een brand te stichten vanwege een verblijfsvergunning en daarmee 11 doden veroorzaakt dan zijn er 11 mensen gestorven omdat die ene zo graag wil blijven en wat is dan de oorzaak van de brand ? Meneer van Thijn die mensen een verblijfsvergunning geeft omdat ze een brand hebben meegemaakt.
Jij weet al precies hoe de brand is ontstaan? Knap hoor.
quote:
Overigens ben ik het wel eens met het voorstel om de mensen hier te laten behandelen tegen brandwonden, daar valt niets op tegen in te brengen.
Hoe nobel
pi_31803937
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 11:12 schreef SCH het volgende:
Jij weet al precies hoe de brand is ontstaan? Knap hoor.
Dat weet jij net zo min maar jij bent wel bereid om ze een verblijfsvergunning te geven, ik laat slechts de andere kant van het verhaal zien. De kant waarin de brand zelf is aangestoken.
quote:
Hoe nobel
Meid je hebt geen idee
  zondag 30 oktober 2005 @ 11:19:59 #279
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31803980
Wat ik een veel fundamentelere vraag vind die tot nu toe nog onbeantwoord blijft is hoe we in dit land met mensen om gaan. Het klopt dat we wetten hebben en dat door die wetten bepaalde personen toegang en verblijf in ons land ontzegd kan worden.

Maar wat ik ronduit schokkend vind is de manier waarop daarmee wordt omgegaan. Niemand kan mij zeggen dat dit risico acceptabel was, en dat wat gebeurd is niet voorzien kon worden. Als je een complex maakt met een overvloed aan kunstoffen ed dan weet je dat het brandgevaarlijk is. Zeker als je daar in het verleden al meerdere malen ervaring mee hebt. Het wel of niet brandveilig zijn van dit complex, en het feit dat de bewuste instanties allemaal de verantwoordelijkheid van elkaar afschuiven is een teken van de volstrekte minachting waarmee in dit land met dergelijke mensen wordt omgegaan.

En dat vind ik een hele enge gedachte. Dat mensen die een wet hebben overtreden minder waard zijn dan de gemiddelde Nederlander, en dat hun veiligheid niet een hoge prioriteit heeft. De huidige politiek kennende is dit een vraag die nooit beantwoord zal worden omdat geen enkele partij belang bij het antwoord heeft. En de gemiddelde Nederlander/FOK!ker kennende zal deze vraag (bijna) nooit gesteld worden omdat het toch maar illegalen waren. En die zijn de zware inspanning van de gedachte niet waard

Ik hou steeds meer van dit land
pi_31803997
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 11:18 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Dat weet jij net zo min maar jij bent wel bereid om ze een verblijfsvergunning te geven, ik laat slechts de andere kant van het verhaal zien. De kant waarin de brand zelf is aangestoken.
Ik vind dat geen zak uitmaken. Die brand is nooit door tientallen mensen gelijk aangestoken.
quote:
Meid je hebt geen idee
Je doet alsof het een reeele optie is om die mensen met brandwonden gewoon op het vliegtuig te zetten
  zondag 30 oktober 2005 @ 11:22:38 #281
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31804042
D1 ik denk niet dat je er vanuit moet gaan dat er bewust onveilige gebouwen neergezet zijn, of dat er bewust onveilig omgesprongen werd met die mensen, omdat het maar gedetineerden zijn. er is echt niemand geweest die dacht: "Ha, die illegalen gaan we even opsluiten in een nogal brandgevaarlijk pand, dat zal ze leren ".
  zondag 30 oktober 2005 @ 11:23:19 #282
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31804057
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 11:22 schreef Christine het volgende:
D1 ik denk niet dat je er vanuit moet gaan dat er bewust onveilige gebouwen neergezet zijn, of dat er bewust onveilig omgesprongen werd met die mensen, omdat het maargedetineerden zijn. er is echt niemand geweest die dacht: "Ha, die illegalen gaan we even opsluiten in een nogal brandgevaarlijk pand, dat zal ze leren ".
Alsof het acceptabel is dat het risico wordt genomen
pi_31804088
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 11:22 schreef Christine het volgende:
D1 ik denk niet dat je er vanuit moet gaan dat er bewust onveilige gebouwen neergezet zijn, of dat er bewust onveilig omgesprongen werd met die mensen, omdat het maar gedetineerden zijn. er is echt niemand geweest die dacht: "Ha, die illegalen gaan we even opsluiten in een nogal brandgevaarlijk pand, dat zal ze leren ".
Het ligt toch wel voor de hand dat er gewoon minder aandacht aan deze gebouwen is besteedt.

Er wordt nu toch ook minder aandacht aan de slachtoffers besteedt. Het interesseert ons gewoon niet zo, deze mensen.
  zondag 30 oktober 2005 @ 11:26:32 #284
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31804125
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 11:24 schreef SCH het volgende:
Het ligt toch wel voor de hand dat er gewoon minder aandacht aan deze gebouwen is besteedt.

Er wordt nu toch ook minder aandacht aan de slachtoffers besteedt. Het interesseert ons gewoon niet zo, deze mensen.
Dit vind ik nou typisch een conclusie die je pas ná het onderzoek kunt trekken
Ik denk namelijk dat het absoluut geen enkel verschil gemaakt zou hebben.
pi_31804163
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 11:26 schreef Christine het volgende:

[..]

Alles wijst er op dat het gebouw onveilig was, dat het personeelsbeleid niet deugde etc etc. - dan kunnen we ons wel lekker in slaap laten sussen maar dat deden we bij die anderen rampen ook niet.
  zondag 30 oktober 2005 @ 11:29:31 #286
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31804195
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 11:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Alles wijst er op dat het gebouw onveilig was, dat het personeelsbeleid niet deugde etc etc. - dan kunnen we ons wel lekker in slaap laten sussen maar dat deden we bij die anderen rampen ook niet.
Ja oke, maar jij legt een causaal verband tussen "het was onveilig" en "er zaten illegalen".

Daarnaast is Nederland intussen ook gewoon "rampenmoe".
  zondag 30 oktober 2005 @ 11:36:28 #287
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31804355
'Rampenmoe'

Ik zou het onverschilligheid willen noemen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 30 oktober 2005 @ 11:36:31 #288
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31804357
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 11:29 schreef Christine het volgende:

[..]

Ja oke, maar jij legt een causaal verband tussen "het was onveilig" en "er zaten illegalen".

Dat causale verband is ook niet zo verwonderlijk omdat een detentie complex op Schiphol voor weinig anders gebruikt kan worden dan voor bolletjes slikkers en illegalen...

En Nederland rampenmoe? Leg mij eens uit hoe dat relevant is tot de vragen die gesteld worden?

Hadden die mensen dan maar even moeten wachten met doodgaan totdat wij arme Nederlanders weer genoeg vreugde hadden gehad om stil te staan bij de zinlose dood van 11 mensen?
  zondag 30 oktober 2005 @ 11:38:21 #289
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31804400
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 11:26 schreef Christine het volgende:

[..]

Hoe denk jij dat een brandveilig complex geen verschil zou hebben gemaakt? Zouden die mensen dan alsnog zich verdrongen hebben rond het vuurtje om toch maar zo pijnlijk mogelijk dood te kunnen gaan?

Je houd er soms wel eigenaardige ideeen op na
pi_31804628
quote:

meeloper, met je rampenmoe, alles maar proberen goed te praten, maar in werkelijkheid zijn we die anti-westerse-mensen erg moe.
En dan heb ik het meer over dat gedoe in pakistan, als ze een nummertje opengooien voor die verbande slachtoffers op schiphol zal ik namelijk wel wat geven.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 30 oktober 2005 @ 12:16:08 #291
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_31805287
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 11:19 schreef D1 het volgende:
Wat ik een veel fundamentelere vraag vind die tot nu toe nog onbeantwoord blijft is hoe we in dit land met mensen om gaan. Het klopt dat we wetten hebben en dat door die wetten bepaalde personen toegang en verblijf in ons land ontzegd kan worden.

Maar wat ik ronduit schokkend vind is de manier waarop daarmee wordt omgegaan. Niemand kan mij zeggen dat dit risico acceptabel was, en dat wat gebeurd is niet voorzien kon worden. Als je een complex maakt met een overvloed aan kunstoffen ed dan weet je dat het brandgevaarlijk is. Zeker als je daar in het verleden al meerdere malen ervaring mee hebt. Het wel of niet brandveilig zijn van dit complex, en het feit dat de bewuste instanties allemaal de verantwoordelijkheid van elkaar afschuiven is een teken van de volstrekte minachting waarmee in dit land met dergelijke mensen wordt omgegaan.

En dat vind ik een hele enge gedachte. Dat mensen die een wet hebben overtreden minder waard zijn dan de gemiddelde Nederlander, en dat hun veiligheid niet een hoge prioriteit heeft. De huidige politiek kennende is dit een vraag die nooit beantwoord zal worden omdat geen enkele partij belang bij het antwoord heeft. En de gemiddelde Nederlander/FOK!ker kennende zal deze vraag (bijna) nooit gesteld worden omdat het toch maar illegalen waren. En die zijn de zware inspanning van de gedachte niet waard

Ik hou steeds meer van dit land
Er zijn trouwens zat kunststoffen die niet branden, zelfdovend of brandvertragend zijn. Blijkbaar is daar niet voor geozen. Het moest goedkoop. En de reactie van de politiek vindt ik waardeloos. We klagen steen en been als we even in de file staan, maar zodra er 11 mensen verbranden gaan we door met waar we mee bezig waren.
And that is the news.''
  zondag 30 oktober 2005 @ 12:23:38 #292
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31805492
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:16 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Er zijn trouwens zat kunststoffen die niet branden, zelfdovend of brandvertragend zijn. Blijkbaar is daar niet voor geozen. Het moest goedkoop. En de reactie van de politiek vindt ik waardeloos. We klagen steen en been als we even in de file staan, maar zodra er 11 mensen verbranden gaan we door met waar we mee bezig waren.
Ik had idd ten opzichte van de kunststoffen iets genuanceerder moeten zijn.
pi_31805527
quote:
Onverschilligheid. Als er morgen in Amersfoort een kinderdagverblijf affikt waarbij 11 kleuters om het leven komen - hoe zou de reactie dan zijn, denk je?
pi_31805583
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Onverschilligheid. Als er morgen in Amersfoort een kinderdagverblijf affikt waarbij 11 kleuters om het leven komen - hoe zou de reactie dan zijn, denk je?
Wat heftiger inderdaad. Maar je maakt dan ook een nogal domme vergelijking.

Stel dat morgen in een andere gervangenis brand uitbreekt en 11 mensen om het leven komen. Wat de reactie dan is? Exact hetzelfde.
  zondag 30 oktober 2005 @ 12:28:14 #295
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31805612
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:27 schreef nikk het volgende:

[..]

Stel dat morgen in een andere gervangenis brand uitbreekt en 11 mensen om het leven komen. Wat de reactie dan is? Exact hetzelfde.
alleen is dit niet echt te vergelijken met een gevangencomplex...
pi_31805663
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

So what?
pi_31805713
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nee ze moeten doen wat ze in amerika doen, ze moeten die illegalen in een gevangenis gooien met alle hardcore criminalz van de vs met alle gevolgen van dien
Die willen nooit meer terug naar de VS als ze daar uit komen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 30 oktober 2005 @ 12:36:16 #298
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31805807
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:27 schreef nikk het volgende:

[..]

Oh ja? Denk je dat als er een brand uitbreekt in een gevangenis waar 11 Nederlandse gevangen omkomen er precies dezelfde reactie zal zijn? Dacht het niet. Dan zal de media zich verdringen om de tranen te tonen van de nabestaanden en zullen politici zo veel mogelijk vragen stellen om toch maar vooral hun "bezorgde" imago te versterken.
pi_31805869
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:36 schreef D1 het volgende:

[..]

Oh ja? Denk je dat als er een brand uitbreekt in een gevangenis waar 11 Nederlandse gevangen omkomen er precies dezelfde reactie zal zijn? Dacht het niet. Dan zal de media zich verdringen om de tranen te tonen van de nabestaanden en zullen politici zo veel mogelijk vragen stellen om toch maar vooral hun "bezorgde" imago te versterken.

Welnee.
  zondag 30 oktober 2005 @ 18:45:23 #300
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31816252
"Pardon voor iIllegalen Schipholbrand"

Dit is toch wel super ironisch. Al die mensen die over van Thijn heenvielen toen "het Linkse Monster" voorstelde dat de slachtoffers van de brand een verblijfsvergunning moesten krijgen. Ze krijsten moord en brand. En nu zegt Ayaan Hirschi Ali, de gouden poes van rechts Nederland, precies hetzelfde.

Mijn excuses, maar ik moet hier even van genieten
  zondag 30 oktober 2005 @ 19:22:37 #301
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_31817415
Het maakt me niet uit wie het zegt, ik vind het een idioot voorstel.
Overigens verheug ik me nu al op alle komende brandjes in vreemdelingenbewaring, als echt een generaal pardon gegeven gaat worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')