abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31732608
Dit gaat nog grote gevolgen hebben denk ik.

Als echt duidelijk wordt wat er is gebeurd en de anonieme illegalen een gezicht krijgen en duidelijk wordt dat de brandveiligheid echt naadje was, dan wordt het toch echt eens tijd voor Donner en dan krijgt Verdonk het ook moeilijk.

Zo gaan we hier dus met mensen om
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:14:28 #152
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_31732651
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 10:33 schreef Dagonet het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het cellencomplex in betere tijden.
En de aftermath

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:20:28 #153
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_31732820
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 17:04 schreef NotoriousJw het volgende:

[..]

Reken er maar op dat die er wel is geweest, dit staat in standaard bouwdocumentn opgenomen, voor elk nieuw te bouwen complex. En word tijdens de bouw geevalueerd.
Ik ga er zelf natuurlijk ook van uit de volgens de reglementen is gebouwd, geinstalleerd en gewerkt.
De stelling is dan ook hypothetisch.

Zoals ik al schreef had het complete cellencomplex waarschijnlijk een rokend gat in de grond geweest als er geen degelijk brandbestrijdingsplan was geweest.
Jawohl Herr Kaloin!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 19:25:16 #154
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31732957
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:13 schreef SCH het volgende:

Als echt duidelijk wordt wat er is gebeurd en de anonieme illegalen een gezicht krijgen en duidelijk wordt dat de brandveiligheid echt naadje was, dan wordt het toch echt eens tijd voor Donner en dan krijgt Verdonk het ook moeilijk.

Duidelijk in de wijze als :Als de waarheid boven water komt?,en dan Donner in dezelfde zin noemen.

Klaar?
Ik niet!
pi_31735683
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:13 schreef SCH het volgende:

je denkt dat de overeid bewust op deze manier met de veiligheid heeft geknoeid, omdat we 'ze met mensen omgaan'?

Je moet eens wat minder complottheorieen lezen en wat meer rationeel denken, het is in-en intriest wat er gebeurd is en ook ik wil de onderste steen boven hebben, al vrees ik dat vel zaken met sorry afgedaan gaan worden en dat er nogal wat evident materiaal 'zoek' is.

Maar men heeft dit niet met opzet gedaan en ik vind je laatste zin echt misselijk.
Yeah baby Yeah!
pi_31736212
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 20:51 schreef Elgigante het volgende:

je denkt dat de overeid bewust op deze manier met de veiligheid heeft geknoeid, omdat we 'ze met mensen omgaan'?
Het zou best in die richting kunnen komen. Er is echt al vaak gewaarschuwd voor de onveiligheid van dit complex. Ik denk niet dat ze mensen om het leven hebben willen brengen maar het kan wel zo zijn dat de onzorgvuldigheid rond deze cellen dat in de hand heeft gewerkt.

Maar men heeft dit niet met opzet gedaan en ik vind je laatste zin echt misselijk.
[/quote]
Dat mag maar er zijn wel 11 mensen omgekomen. En dan zeggen Verdonk en Donner direct dat "er geen fouten zijn gemaakt". Daar word ik nou misselijk van.
pi_31736409
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Het zou best in die richting kunnen komen. Er is echt al vaak gewaarschuwd voor de onveiligheid van dit complex. Ik denk niet dat ze mensen om het leven hebben willen brengen maar het kan wel zo zijn dat de onzorgvuldigheid rond deze cellen dat in de hand heeft gewerkt.

Dat mag maar er zijn wel 11 mensen omgekomen. En dan zeggen Verdonk en Donner direct dat "er geen fouten zijn gemaakt". Daar word ik nou misselijk van.
[/quote]

Dat deel ik met je, er zijn gewonden/slachtoffers dus ergens is er zeker IETS fout gegaan, anders was er namelijk niets gebeurd.

Maar de politiek rageert als aangeschoten wild en schuift zoals gewoonlijk over de ruggen van de slachtoffers de schuld op derden of op 'communicatie-fouten'.
Probeert een burger of bedrijf dat, dan is hij/zij de lul, maar de overheid of minister komt er mee weg.

Ik denk ook dat er wel wat lijkjes (sorry voor de keuze) uit de kast komen bij het onderzoek en dat dan blijkt dat de brandveiligheid in alle penitiaire inrichtingen ver ondermaats is ofzo.

Maar waarom wij in 2005 nog debateren over een knop die alle deuren ineens kan ontgrendelen ontgaat me, zo'n discussie had in 1950 gevoerd kunnen worden, maar nu echt niet meer.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 21:25:24 #158
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31736778
Donner: mogelijk meer doden Schiphol (Spoeddebat)

met andere woorden we weten niet hoeveel mensen er zaten ,hoeveel er dood zijn ,en hoeveel er gevlucht zijn .

Fijne boekhouding of ligt die soms naast dat dossier van die atoomgeleerde en dat fotorolletje uit Sebrenica
Klaar?
Ik niet!
  Moderator donderdag 27 oktober 2005 @ 21:58:58 #159
8781 crew  Frutsel
pi_31737868
dacht dat ze altijd de bolletjes vooraf uit de bolletjes slikkers haalden voordat ze ze vernietigden...

schijnbaar niet meer
  donderdag 27 oktober 2005 @ 22:53:26 #160
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_31739833
Voor de mensen die zich nog afvroegen hoe het UZC in Schiphol er nu uitziet (na de brand) een paar foto's.

Sample:

De rest klik hier
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_31740289
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:13 schreef Elgigante het volgende:
Maar waarom wij in 2005 nog debateren over een knop die alle deuren ineens kan ontgrendelen ontgaat me, zo'n discussie had in 1950 gevoerd kunnen worden, maar nu echt niet meer.
Die discussie is er omdat het niet alleen voordelen oplevert...
pi_31740521
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:05 schreef nikk het volgende:

[..]

Die discussie is er omdat het niet alleen voordelen oplevert...
Dat zal best, maar de knoop had al 50 jaar geleden doorgehakt moeten zijn.
Yeah baby Yeah!
pi_31740762
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:11 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat zal best, maar de knoop had al 50 jaar geleden doorgehakt moeten zijn.
Het is geen knoop die je kunt doorhakken. Zolang er vele voor- en nadelen zijn zal die discussie blijven bestaan.
pi_31740933
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:17 schreef nikk het volgende:

[..]

Het is geen knoop die je kunt doorhakken. Zolang er vele voor- en nadelen zijn zal die discussie blijven bestaan.
Aan de doodstraf zitten ook voor- en nadelen, maar die discussie is wel gesloten.
Yeah baby Yeah!
pi_31740962
Zo gaat Nederland met illegalen om
en nog schande is dat ze gelijk beginnen te zoeken naar de ontsnappende illegalen terwijl er doden en gewonden zijn daar MOET DE AANDACHT zijn en niet aan anders

en waarom is de deur niet open gegaan gelijk na de brand . Nee laat ze maar verbranden het zijn immers illegalen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31741049
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:22 schreef Meki het volgende:
en nog schande is dat ze gelijk beginnen te zoeken naar de ontsnappende illegalen terwijl er doden en gewonden zijn daar MOET DE AANDACHT zijn en niet aan anders

en waarom is de deur niet open gegaan gelijk na de brand . Nee laat ze maar verbranden het zijn immers illegalen
Hetis geen beleid: dus zo gaan we niet met de illegalen om Meki.

Lopen die doden en gewonden dan weg? Er wordt aan beide zaken aandacht besteed, enerzijds aan het opsporen van ontsnapten en anderszijds aan de zorg voor de nabestaanden en de slachtoffers.

Hoezo is de deur niet open gegaan, heb jij inhoudelijke kennis?
Yeah baby Yeah!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 23:25:26 #167
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31741056
Nee het waren illigale vreemdelingen volgens Verdonk.zonder vaste woon-of verblijfplaats maar ze zaten er nu wel warmpjes bij.
Klaar?
Ik niet!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 23:25:40 #168
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_31741066
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:22 schreef Meki het volgende:

Tja, ik kan hier alleen maar met een glimlach op reageren
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_31741285
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:25 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hetis geen beleid: dus zo gaan we niet met de illegalen om Meki.

Lopen die doden en gewonden dan weg? Er wordt aan beide zaken aandacht besteed, enerzijds aan het opsporen van ontsnapten en anderszijds aan de zorg voor de nabestaanden en de slachtoffers.

Hoezo is de deur niet open gegaan, heb jij inhoudelijke kennis?
quote:
SCHIPHOL - Medewerkers van het cellencomplex op Schiphol zijn onzorgvuldig te werk gegaan en ondernamen te laat actie. Dat zegt de Europese Organisatie ter bescherming van de Rechtspositie van Gedetineerden (EORG) na gesprekken met gedetineerden die aan de vuur dood ontsnapten. „Ze zaten als ratten in de val.” Elf illegalen kwamen in de nacht van woensdag op donderdag om het leven toen er een grote brand uitbrak in het cellencomplex

het was niet veilig toch zet Verdonk de geen-rechten illegalen in een gevaarlijke gebouw die zelfs dodelijk is .

als dit geen beleid was van NL. dan waren de Illegalen naar een veilige gebouw gebracht
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31741318
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:22 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Aan de doodstraf zitten ook voor- en nadelen, maar die discussie is wel gesloten.
Die discussie is inderdaad (op dit moment) zo goed als gesloten. Maar dat is dan ook wel een totaal andere discussie...
pi_31741431
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:31 schreef Meki het volgende:

[..]

[..]

het was niet veilig toch zet Verdonk de geen-rechten illegalen in een gevaarlijke gebouw die zelfs dodelijk is .

als dit geen beleid was van NL. dan waren de Illegalen naar een veilige gebouw gebracht
Of het gebouw gevaarlijk is wordt momenteel onderzocht, maar waarscijnlijk heb je geljk en is het gebouw volgens Nederlandse maatstaven niet geheel brandveilig.
Wel volgens de maatstaven van de landen waar de mensen vandaan kwamen, zo'n luxe-hotel hadden ze nog nooit gezien> flauw grapje)

Er zit een ruimte tussen incident en beleid Meki, niet ieder incident is beleid, maar je vermoedens zullen ongetwijfeld worden meegenomen in het onderzoek.

Maar een brand in een gevangenis is altijd levensgevaarlijk voor de ingezetenen, dat weten we al eeuwen.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 27 oktober 2005 @ 23:39:25 #172
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_31741547
Nou ik gok erop dat voor aanstaande dinsdag een allochtone TBS-er een gruwelijke misdaad pleegt,zwenken de camera's mooi weer de andere kant op.
Of ze roepen code rood gewoon weer af,
allemaal tegen de muur en visiteren ,hoppekee.
Klaar?
Ik niet!
pi_31744539
quote:
Spoeddebat over Schipholbrand

DEN HAAG - Minister Donner van Justitie weerspreekt dat hij donderdag in de ochtend een eindoordeel heeft willen geven over het handelen bij de brand in het cellencomplex op Schiphol. Het ging om een eerste indruk die hij ter plekke had gekregen over het snelle optreden van het personeel.

Dat zei Donner donderdagavond in een spoeddebat over de kwestie. Ook zei hij dat hij niet de term adequaat heeft gebruikt maar dat zijn collega Verdonk (Vreemdelingenzaken) dat heeft gezegd. Volgens hem gebruikte zij die bewoording bovendien in een andere context. PvdA, GroenLinks, D66 en de SP vonden het vreemd dat Donner al had gezegd dat het adequaat was verlopen terwijl de onderzoeken nog moeten plaatsvinden.

Onderzoek

De bewindsman zegde een breed onafhankelijk onderzoek toe. De technische recherche heeft twee keer het getroffen complex onderzocht op mogelijk nog meer stoffelijke overschotten. Elf personen zijn zeker omgekomen. Hij ontkende dat er een strafrechtelijk onderzoek plaatsvindt. Het gaat om een regulier onderzoek waarin moet worden vastgesteld wat de oorsprong was van de brand en hoe die verder verliep.

Verder zei Donner dat alle justitiële inrichtingen waar mensen worden vastgehouden een inventarisatie moeten maken over de veiligheidssituatie.

Bewakers

Op het moment van de brand afgelopen nacht, waren er negen bewakers in het complex die toezicht hielden. Onder hen waren twee van particuliere beveiligingsdiensten en de anderen van de dienst justitiële inrichtingen (DJI). Gemiddeld hadden zij twee jaar ervaring, allen een basisopleiding en een aantal had meer ervaring, aldus Donner.

De gedetineerden die de brand hebben meegemaakt en moeten worden verwijderd uit Nederland, worden zo spoedig mogelijk verhoord over de gebeurtenis. Dat gebeurt overigens niet dwingend. Als zij eerder weg willen, kunnen zij dat doen.
pi_31744653
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 01:26 schreef kLowJow het volgende:

[..]
Het is niet de eerste keer dat Donner vér voor zijn beurt spreekt hij wordt er al met al niet geloofwaardiger op, helemaal als ie begint te liegen over gequote woordkeuzes.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 01:47:32 #175
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31744972
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:31 schreef Meki het volgende:

Iedereen ging er vanuit dat het gebouw veilig was Meki, en dat mag je ook verwachten van een gebouw van een paar jaar oud. Niet overdrijven nu.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')