abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 oktober 2005 @ 15:06:32 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31661144

Tegen Heerenveen moeten we vrijdag wel winnen, anders lijkt het vertrek van Danny Blind dichtbij.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_31661182
Als Heereveen thuis speelt kan dat nog wel eens knap lastig worden denk ik...
pi_31661221
Die banner mag trouwens wel eens geupdate worden, in de schaal wordt nog verwezen naar topic 2004 ipv 2005/2006.
pi_31661289
Ik weet niet wat Blind van plan is, maar ik zou Yannis maar weer een kans geven.
Houd van een lijntje.
  maandag 24 oktober 2005 @ 15:15:39 #5
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31661315
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 24 oktober 2005 @ 15:17:22 #6
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31661348
Dat Yannis niet speelde tegen PSV was natuurlijk debiel. Je geeft iemand de kans, voor het eerst dit seizoen GRIJPT hij die kans met 2 goals en de volle winst, en als dank mag je op de bank.

Ik weet het, het is niet populair, maar ik begin erg nagatief tov Blind te staan... vage opstellingen, vrijwel GEEN ingrepen in de wedstrijden...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 24 oktober 2005 @ 15:24:41 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31661499
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 15:17 schreef HeatWave het volgende:
Dat Yannis niet speelde tegen PSV was natuurlijk debiel. Je geeft iemand de kans, voor het eerst dit seizoen GRIJPT hij die kans met 2 goals en de volle winst, en als dank mag je op de bank.
Ik begreep Blind gisteren wel. PSV is geen Thun waar je dicht bij de goal van de tegenstander kunt spelen en een spits als Yannis prima uit de voeten kan. Bij PSV was te verwachten dat je verder van de goal van de tegenstander speelt en dan is een snelle technische spits als Babel tegen een niet al te snelle verdediger als Alex wel een keuze die ik begrijp. Dat die keuze uiteindelijk geen doelpunten opleverde lag niet aan Blind maar aan Babel zelf.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 24 oktober 2005 @ 15:25:47 #8
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31661529
Goede trainers, zoals bijvoorbeeld Louis van Gaal en Co Adriaanse, kunnen de spelers wat bijbrengen. In het huidige veldspel van Ajax zie je totaal GEEN hand van Danny Blind, waar zijn de afgesproken looplijnen? De automatismen? Ajax weet bij balbezit geen enkele opening te vinden, in de gouden periode 1994-1996 zette Ajax haar tegenstander op eigen helft vast en speelde ze helemaal murw, nu mag Ajax een tegenstander op eigen helft vastzetten, de tegenstander weet dat er toch geen kans gecreëerd wordt.

Natuurlijk mag ik dit Ajax niet vergelijken met dat uit 1994-1996, maar het is wel erg matig tegenwoordig. Totaal geen creativiteit meer bij Ajax, spelers weten niet wat ze moeten doen en de spits is vaak de schuldige. Als Ajax niet snel beter presteert, mag Danny Blind van mij vertrekken, ook al weet ik zo één-twee-drie geen capabele vervanger te noemen.
pi_31661577
Maar Yannis kan wel iemand goed wegzetten voor de goal. Bovendien is Ajax gisteren genoeg bij de goal gekomen, alleen ontbeerde het ze aan schotkracht en techniek.
Houd van een lijntje.
  maandag 24 oktober 2005 @ 15:30:48 #10
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31661652
Bijna alles mag van mij veranderen bij Ajax: het bestuur, de technische staf, de selectie, de stoeltjes van de ArenA, het logo etc. Toch moeten we érgens beginnen, maar waar?
  maandag 24 oktober 2005 @ 15:30:53 #11
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31661655
Dat klinkt mooi op papier, maar je moet iemand hebben die goals kan maken, en Babel, Rosenberg en Harry scoren niet, en Yannis wel. Dan kan je mooie theorieen hebben over het type spits en de tegenstander, maar niemand anders kan het..

IK zeg niet dat Yannis 100% zeker wel gescoord zou hebben, maar hij heeft zich bewezen tegen Thun en dan moet hij in ieder geval speeltijd krijgen. En niet die kneus van een Rosenberg.
Get woke, go broke!
pi_31661742
Ben nooit een fan van Blind geweest (als trainer dan).
Maar hij moet nog wel wat tijd krijgen . . .
Het voornaamste is nu dat hij Ajax aan het scoren krijgt.
Verdedigend is het bij vlagen goed en het opbouwende spel is ook bij vlagen weer zoals het hoort te zijn. Het ligt op dit moment echt voor het allergrootste gedeelte aan het scorende vermogen.
  maandag 24 oktober 2005 @ 15:41:52 #13
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31661944
Tegen KJH natuurlijk.
A.M.A.B
pi_31662101
Ajax

Van der Lem dus op de tribune bij NAC - Twente. Ik hoop dat ze hebben gekeken naar Jenner, dat lijkt mij een leuke buitenspeler, en gaf ook nog eens aardige voorzetten ook. Daar kan Rosales niet aan tippen

Andere optie is natuurlijk Zomer van Twente, die volgens mij al 2 jaar in verband met Ajax wordt gebracht.
pi_31662135
AAAAAAAAJAAAAAAX
pi_31662667
Weet iemand hoeveel kaarten er nog zijn voor Ajax - Sparta praag?
Ik wil morgen namelijk 2 kaartjes halen maar heb niet echt zin om 45 euro voor een kaartje te gevwn
  maandag 24 oktober 2005 @ 19:06:48 #17
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31662980
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 18:33 schreef Max-Westerman het volgende:
Weet iemand hoeveel kaarten er nog zijn voor Ajax - Sparta praag?
Ik wil morgen namelijk 2 kaartjes halen maar heb niet echt zin om 45 euro voor een kaartje te gevwn
Jullie onmacht wordt goed weergegeven door je avatar moet ik zeggen.
Wedstrijdje of 4 zal ie wel langs de kant moeten zitten, terrecht natuurlijk
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  maandag 24 oktober 2005 @ 19:23:12 #18
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31663113
Ik zie juist wel wat de effecten zijn van Blind t.o.v. Koeman. Zowel positief als negatief. Ten eerste is hij in tegenstelling tot Koeman echt aan het werk met een inschuivende verdediger met Maduro. Ten tweede speelde Koeman slechter met betere resultaten terwijl Blind beter voetbalt met slechtere resultaten. Persoonlijk denk ik dat het laatste over de langere termijn meer rendement zal hebben. Het is helaas alweer de periode waarin we in de zure appel moeten bijten.
  maandag 24 oktober 2005 @ 19:32:14 #19
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31663158

maandag 24 oktober 2005 @ 19:38:48 #20
80382 manny
30 is best veel
pi_31663206
Theo Bakker op planet.nl

Die man heeft opnieuw gelijk. K@nkerbestuur moet echt oprotten, want dit is niet vol te houden

- COLUMN -
‘Blunder arbiter Vink beslist topper’, teksten van die orde bezigden zondag alle experts naar aanleiding van de 1-0 zege die PSV in eigen stadion boekte op Ajax. Maar Vink had niets van doen met deze voorlopige knock-out van de hoofdstedelijke topclub van weleer.

Eerst even de nederlaag van het predikaat ‘hopeloos slecht’ voorzien, althans bekeken vanuit roodwit perspectief. Want Ajax speelt al jaren met een nagenoeg ongewijzigde, getalenteerde selectie ‘in opbouw’, terwijl PSV voor het tweede achtereenvolgende seizoen stevig ‘verbouwd’ moest worden. En wie won? En wie staat bovenaan?

Die fout van Vink deed niks af aan de vaststelling dat Ajax zondag andermaal de wrange vruchten plukte van nu al tien jaar falend beleid.

Je kunt jezelf een keer in de voet schieten, maar Ajax is nu al lange tijd druk doende beide benen er eigenhandig af te blazen. Gevolg: de ‘provincialen’ van PSV zijn bijna elke jaargang de baas. Gevolg: spelers worden miljoenen minder waard. Gevolg: talenten willen eerder weg. Gevolg: uitgevlogen toppers willen hun nadagen niet meer slijten in Amsterdam. Gevolg: Ajax is met een ongekende zelfvernietigingsdrang hard bezig zichzelf blijvende schade te berokkenen.

Het ‘point of no return’ is voor Ajax akelig dichtbij. Zie wat een moeite het Feyenoord kost om de boel weer te breien. Voor de Amsterdammers dreigt eenzelfde scenario.

Wie liet het topteam van ’95 voor een appel en een ei de deur uitlopen?
Wie stelde Jan Wouters aan?
Wie Kales?
Wie liet Olsen en Wouters samen een selectie van dik vijftig spelers opbouwen?
Wie schoot Adriaanse in de rug?
Wie haalde Machlas voor twintig miljoen?
Wie handhaafde Ronald Koeman twee jaar te lang?
Wie haalde Escudé, Rosales, Boukhari, Sikora, Sonck, Charisteas, Rosenberg en nog een leger andere miskopen voor tientallen miljoenen zonder dat zij van toegevoegde waarde zijn?
Wie haalde Van Gaal als technisch directeur?
Wie liet hem daarna weer ten onrechte vallen?
Wie handhaafde Van Eijden ondanks diens falend beleid?
Wie liet Van der Vaart voor veel te weinig vertrekken?
Wie had geen vervanger klaar voor Ibrahimovic?
Wie vergat afgelopen zomer 8 miljoen te beuren voor Heitinga?
Wie zag de afgelopen jaren niet dat Mathijsen aardig kan ballen.
Wie zag niet dat Opdam een veel goedkopere en tien keer betere aankoop was geweest dan Escudé?
Wie zag Boulahrouz, eigen kweek nota bene, over het hoofd toen hij ‘gratis’ te krijgen was?
Wie haalde Landzaat, eigen kweek nota bene, niet voor een prikkie terug in huis?
Wie haalde de neus op voor Kuyt en pompte zestien miljoen euro in Sonck, Charisteas en Rosenberg?
Wie heeft de kloten niet om het zogenaamd heilige ‘systeem’ af te schieten in plaats van telkens weer een spits?

En dan is dit nog een opsomming uit de losse pols. Enig onderzoek zou de lijst veel langer maken. Enfin, hij is zo al onthutsend genoeg.

Je kunt bij het antwoord op ‘wie’ verschillende namen invullen. Maar de grote lijn is dat het bestuur moet besturen. Dat moet de juiste professionals in dienst nemen, beleid uitzetten en hardvochtig controleren. Daarom moet het bestuur van Ajax bovenal veel verstand van voetbalzaken hebben. Moet het meer dan diplomatiek ‘op de vlakte blijven’. Meer dan ceremoniële functies uitvoeren.

Het bestuur van Ajax moet verantwoording nemen voor 10 jaar krakkemikkig beleid. Doet zij dat niet zelf, dan moet de ledenraad Jaakke afrekenen. Slecht bestuurd, punt. En de nieuwe voorzitter moet de scouting in zijn geheel vervangen en nauwlettend volgen of Van Geel wél zijn vak verstaat.

Ajax heeft altijd de jeugdopleiding nog. Dat is de enige kurk die de lekke boot nog boven water houdt. Daarnaast zal het tijd vragen om alle kwalijke gevolgen van boven genoemde fouten weg te poetsen.

Ook voor Danny Blind en Martin van Geel geldt dat zij met een erfenis opgeschept zitten. Van Blind ziet uw Vrije Man goede dingen, maar ook al een paar niet te vatten beslissingen. Voor het opmaken van enige balans is het echter te vroeg.

Zullen we het over dat ene foutje van Vink maar niet meer hebben?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  maandag 24 oktober 2005 @ 19:39:01 #21
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31663208
En jij wilt nu met droge ogen bweren dat jij na het zien van deze beelden het een penalty vond?
  maandag 24 oktober 2005 @ 19:43:26 #22
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31663232
Pyth toch.
A.M.A.B
  maandag 24 oktober 2005 @ 19:44:40 #23
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31663241
Leuke column natuurlijk, maar hij zet zichzelf buitenspel door te zeggen dat iemand nauwlettend zal moeten bekijken of Van Geel zijn vak wel verstaat. En dat pal na de opmerkingen over Opdam, Landzaat, Mathijsen (en zo kun je nog wel een paar spelers noemen die naar AZ kwamen onder het "bewind" van Van Geel).

De zoveelste mekkeraar.

En dan de opmerking: "Dat k@nkerbestuur moet oprotten". Dat hebben ze toch de afgelopen week gedaan?
pi_31663274
Ajax moet de volgende match maar gewoon met Lindenbergh ipv de wederom zwakke Galásek aantreden.

Verder voorlopig geen wijzigingen in de basis, tot Harry fit is. Dan Babel weer links, een beetje vals. Dus verkapt 4-4-2 spelen. Rosales dan banken.

En Jenner maar niet kopen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31663276
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 19:32 schreef PyTh het volgende:
[afbeelding]

Zwaai je naar Sinterklaas voor dat cadeautje?
Houd van een lijntje.
  maandag 24 oktober 2005 @ 19:49:17 #26
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31663280
Nee, gaat om het feit dat er gezegd werd (ook door hemzelf) dat Emanuelson Farfan absoluut niet raakte.

Dat het geen strafschop was lijkt me duidelijk.

Kan me nog een topper van een aantal jaren terug herinneren waarin jullie zelf ook een penalty kregen na een schwalbe die nog wat belachelijker was.
  maandag 24 oktober 2005 @ 19:51:21 #27
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31663303
Column is misschien wat overtrokken her en der maar de strekking klopt. Er moeten Ajacieden in het bestuur, mensen met EN hart voor de club EN zakelijk inzicht. Kennis van het wereldje en een scherp oog voor talenten of spelers die NODIG zijn.

Waarom kan psv toch wel altijd prima herstellen van een leegloop en kopen wij idioten als Rosenberg en Rosales?

Waarom laten we iedereen gaan omdat de sfeer slecht is. vd vaart was nietuit vorm, hij was uit zijn humeur.

Waarom, waarom waarom?

Als de fokkers hier (een aantal dan) het bestuur zouden vormen zou het nog beter gaan denk ik .
Get woke, go broke!
  maandag 24 oktober 2005 @ 19:54:04 #28
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31663326
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 19:49 schreef PyTh het volgende:
Nee, gaat om het feit dat er gezegd werd (ook door hemzelf) dat Emanuelson Farfan absoluut niet raakte.

Dat het geen strafschop was lijkt me duidelijk.

Kan me nog een topper van een aantal jaren terug herinneren waarin jullie zelf ook een penalty kregen na een schwalbe die nog wat belachelijker was.
Oke, oke, Emanuelson raakte in 1 frame het shirtje van Farfan aan. Of hij het uberhaupt heeft gevoeld, dat is te betwijfelen.

En ja, Machlas was het eerste wat in me op kwam en dat was net zo'n belachelijke schwalbe. Die sprong ook zonder dat er enige aanleiding toe was over volgens mij de keeper heen.

Typisch genoeg worden wij daar ook nog vrij regelmatig aan herinnerd, zo'n 4 jaar na dato. Maak je borst dus maar nat.
  maandag 24 oktober 2005 @ 20:03:26 #29
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31663412
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 19:51 schreef HeatWave het volgende:Er moeten Ajacieden in het bestuur, mensen met EN hart voor de club EN zakelijk inzicht. Kennis van het wereldje en een scherp oog voor talenten of spelers die NODIG zijn.
Klaas Nuninga had wel een Ajax-verleden, hij schijnt helaas het laatste ontbeert te hebben. Je komt al gauw uit op ene Johan, die niet durft. Verder zijn de zakenlieden met professioneel voetbalverleden natuurlijk op 1 hand te tellen. Laat staan dat ze voor Ajax hebben gespeeld. Waarom zou dat uberhaupt ook echt moeten? Van Raaij heeft ook nog nooit bij PSV gespeeld lijkt me, en daar gaan de aankopen prima.

Waarom Van der Vaart uit zijn humeur was? Sylvie is de hoer van Amsterdam, daarom. Het zieken van supporters, de verwachtingen die er zijn en wanneer die niet na worden gekomen ze uithonen, uitfuiten en zo uitkotsen dat ze nog liever voor een kutclub als HSV willen gaan spelen. Zie De Jong ook nu.

En gaat het dan mis, gaat VDV weg dan is de trainer de schuldige. Rot de trainer op, dan moet de TD het ontgelden. Stellen we een TD aan die het de laatste jaren bij 2 clubs (Willem II en AZ) uitstekend heeft gedaan, dan gaan we door naar de Algemeen Directeur. Rot die op, dan is de vervanger niet goed, en hebben we het al helemaal niet meer over de goede nieuwe TD. Blijft het dan rommelen, dan moet het bestuur oprotten. Rot het bestuur dan voor het grootste deel op, dan moet de laatste ook oprotten. Mocht Jaakke oprotten, dan zijn we vrijwel door de lijst heen van mensen die op kunnen rotten. Dan kunnen we wegens de prestaties weer bij de spelers (Rosenberg, Rosales en alle andere niet presterende spelers) beginnen, waarna Blind het weer kan ontgelden. Daarna is het de schuld van van Geel en rot die ook weer op. Dan moet Fontein ook gelijk maar oprotten en zijn we toe aan weer een nieuw bestuur.

Ze hadden vroeger altijd een mooi spotje. Een beter milieu begint bij jezelf. Ik vermoed dat het ook voor supporters geldt.
  maandag 24 oktober 2005 @ 20:28:00 #30
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_31663876
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_31663920
Hopen dat we morgen doorbekeren, nog meer die heen gaan?
pi_31664803
Ik denk dat er eigenlijk erg weinig mensen gaan bijtekenen in december...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_31664892
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:26 schreef Suijk het volgende:
Ik denk dat er eigenlijk erg weinig mensen gaan bijtekenen in december...
Misschien wel eens een keer goed.......
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  maandag 24 oktober 2005 @ 21:33:53 #34
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31664910
Ik denk 't ook niet
  maandag 24 oktober 2005 @ 21:37:17 #35
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31664969
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:32 schreef F1Bas het volgende:
Misschien wel eens een keer goed.......
Met uitzondering van De Jong zou het misschien wel eens goed zijn ja. En dan langzaam naar een echt Nederlandse basis toewerken.
pi_31665019
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:37 schreef twi het volgende:

[..]

Met uitzondering van De Jong zou het misschien wel eens goed zijn ja. En dan langzaam naar een echt Nederlandse basis toewerken.
Maxwell mag ook nog wel een jaartje blijven
pi_31665137
Natuurlijk was het wel een penalty, Urby had gewoon slimmer moeten zijn.

Blind heeft 52 punten in 27 wedstrijden gehaald? Voldoende?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31665154
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:44 schreef fernando_redondo het volgende:
Natuurlijk was het wel een penalty, Urby had gewoon slimmer moeten zijn.
pi_31665204
Als hij hem niet aangeraakt c.q. geduwd zou hebben was er geen penalty geweest

Ik kon overigens in het stadion prima zien dat het WEL een penalty wel en ik had ongeveer het zelfde beeld als Vink
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31665228
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:47 schreef fernando_redondo het volgende:

Ik kon overigens in het stadion prima zien dat het WEL een penalty wel en ik had ongeveer het zelfde beeld als Vink
Je wordt steeds ongeloofwaardiger hiermee.
  maandag 24 oktober 2005 @ 21:49:37 #41
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31665256
quote:

Duis je bent net zo stekeblind als die blinde Vink?
Die geeft vandaag iig nog wel toe dat ie helemaal fout zat.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_31665278
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:48 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Je wordt steeds ongeloofwaardiger hiermee.
Want er was geen contact? En duwen is toegestaan?
pi_31665289
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:49 schreef golfer het volgende:

[..]

Duis je bent net zo stekeblind als die blinde Vink?
Die geeft vandaag iig nog wel toe dat ie helemaal fout zat.
Ach Golfer, hij wil gewoon uitlokken, we moeten er eingelijk niet eens op ingaan.
pi_31665290
fernando_redondo morgen even naar Specsavers
pi_31665317
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:50 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Contact Tussen Urby en die ene
Urby dat joch duwen
pi_31665340
Bij mijn weten is het vastpakken, uit balans brengen, duwen en trekken van tegenstanders niet toegestaan maar dat kan ook aan mij liggen
pi_31665348
quote:

Als jij het maar gelooft...
pi_31665373
Bas, beantwoord nu maar gewoon mijn vragen en als je toch bezig mag je me uitleggen wat er niet klopt
pi_31665405
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:53 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Als jij het maar gelooft...
Ik WEET het
pi_31665422
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:50 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Pff, doe je dit nou express?
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_31665434
Heb nu echt geen greintje respect meer voor die kanker club uit Eindhoven, schoften eerste klas.
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_31665467
Doe gewoon normaal, die schwalbe was niet netjes, maar Pienaar ook niet...
Klik dan als je durft
pi_31665470
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:56 schreef MrDoegewoon het volgende:
Heb nu echt geen greintje respect meer voor die kanker club uit Eindhoven, schoften eerste klas.
Wat een statement
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_31665483
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:54 schreef fernando_redondo het volgende:
Bas, beantwoord nu maar gewoon mijn vragen en als je toch bezig mag je me uitleggen wat er niet klopt
Het is zo lachwekkend dat ik niet eens meer op je onzin in ga.
pi_31665489
Nee, maar geef nu eens aan waarom het toegestaan is wat Urby deed
pi_31665510
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:58 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Het is zo lachwekkend dat ik niet eens meer op je onzin in ga.
Snap ik
pi_31665514
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:58 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat een statement
Hij heeft wel gelijk, al mag hij het wat vriendelijker zeggen.
pi_31665522
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:58 schreef Suijk het volgende:
Doe gewoon normaal, die schwalbe was niet netjes, maar Pienaar ook niet...
Man het is gewoon uber triest om terwijl iedereen roept dat de penal nergens op sloeg, zelfs de doorgewintere anti Ajax personen denken er zo over en dan met zoiets op je website komen.
pi_31665538
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:59 schreef fernando_redondo het volgende:
Urby deed niks
pi_31665578
quote:
Fijn he zo'n liberale opvoeding
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:02:18 #61
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31665579
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 21:59 schreef fernando_redondo het volgende:
Omdat IEDEREEN, inclusief trainer en spelers van PSV en zelfs de SCHEIDSRECHTER allemaal achteraf toegeven dat het een onterechte penalty was.
Dus jou doorzuigen hierover is wat zinloos.
Poef.....gone! ©golfer
pi_31665593
Tuurlijk was het een schwalbe van Farfan, maar waarom iedereen daar dan weer op ingaat van die fernando redondo, ipv zijn vraag of Blind wel genoeg punten heeft gehaald.
Klik dan als je durft
pi_31665613
Die hadden die beelden c.q. filmpje op psv.nl nog niet gezien
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:03:40 #64
73789 BillyBeflap
Wat een feest!
pi_31665618
[afbeelding]

Wel of geen schwalbe?
pi_31665641
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:02 schreef golfer het volgende:

[..]

Omdat IEDEREEN, inclusief trainer en spelers van PSV en zelfs de SCHEIDSRECHTER allemaal achteraf toegeven dat het een onterechte penalty was.
Dus jou doorzuigen hierover is wat zinloos.
Volgens mij is er een aanleiding voor zijn "doorzuigen" en die staat o.a. op psv.nl
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_31665680
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:02 schreef Suijk het volgende:
Tuurlijk was het een schwalbe van Farfan, maar waarom iedereen daar dan weer op ingaat van die fernando redondo, ipv zijn vraag of Blind wel genoeg punten heeft gehaald.
Foquita valt omdat Urby contact met hem maakt, contact maken met een speler waardoor die valt mag niet. Dus pingel

Urby maakt geen contact dus geen pingel

Zo moeilijk is het echt niet
pi_31665682
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:03 schreef BillyBeflap het volgende:
[afbeelding]

Wel of geen schwalbe?
En zoiets staat op de offieciele site vvan PSV
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:06:10 #68
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31665691
quote:
[afbeelding]

Wel of geen schwalbe?
Zet dan ook even een cirkeltje om die arm van Farfan waarmee hij zich voor zijn buiteling op Urby afzette?
Poef.....gone! ©golfer
pi_31665704
quote:
[afbeelding]

Wel of geen schwalbe?
Je mag tegenwoordig ook al geen persoonlijk contact meer hebben in het strafschop gebied? Hij duwt niet, maar raakt hem alleen aan. Bovendien ging het altijd al om zijn voeten.. Dan kan je zelf er altijd wel wat anders van maken.
pi_31665731
Als hij hem niet aanraakte was er zeker geen pingel geweest
pi_31665744
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:06 schreef golfer het volgende:

[..]

Zet dan ook even een cirkeltje om die arm van Farfan waarmee hij zich voor zijn buiteling op Urby afzette?
Waarom protesteerde Urby niet?
pi_31665754
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:05 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Foquita valt omdat Urby contact met hem maakt, contact maken met een speler waardoor die valt mag niet. Dus pingel

Urby maakt geen contact dus geen pingel

Zo moeilijk is het echt niet
Er mag best contact zijn hoor. En hij valt niet door dat contact. Het is inderdaad erg lachwekkend dat dit op een officiele site wordt getoond.
Klik dan als je durft
pi_31665759
Het shirt staat niet straks dus hij trekt niet, hoogstens een heeeeeeel klein duwtje om hem iets uit balans te brengen en dat mag. Is een gewoon duel. Maar volgens mij duwt ie nog niet eens. PSV zet zich zwaaaaaaaaaar voor lul
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:08:50 #74
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31665763
Maar de discussie wel of geen pingel is verder hier achterhaald en is al een topic of 4 in het wedstrijdtopic erover gevoerd.

Laten we hier maar verder over Ajax verder discussiëren.
Poef.....gone! ©golfer
pi_31665766
Onzin. Een normale speler blijft bij zo'n contact staan. Dat psv-lichtgewichtjes als Farfan en vroeger Robben wel telkens naar de grond duiken kan ik ook niks aan doen. Hij duwt hem niet naar de grond hoor...
pi_31665820
Zo, internet doet het weer gelukkig.

Weinig psv'ers hebben me na zondag trollend aangesproken. Toch een heel stuk minder dan andere jaren. Ze weten zelf dondersgoed dat ze ontiegelijke ontiegelijke ontiegelijke geluk hebben gehad.

Moet psv nog tegen Sparta? Go Rachid Go Rachid dan maar.
pi_31665834
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:08 schreef MrDoegewoon het volgende:
Het shirt staat niet straks dus hij trekt niet, hoogstens een heeeeeeel klein duwtje om hem iets uit balans te brengen en dat mag. Is een gewoon duel. Maar volgens mij duwt ie nog niet eens. PSV zet zich zwaaaaaaaaaar voor lul
Je mag iemand niet uit balans brengen zodat hij valt of een bal niet kan halen. In het strafschopgebied staat daar een pingel op
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:10:58 #78
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_31665835
Ja het was een schwalbe, we zijn genaaid maar erover doorzeuren heeft geen zin meer en ingaan op sommige reacties al helemaaal niet. Volgend onderwerp graag.
Jawel, je keek.
pi_31665862
Dat je je als club nog gaat verdedigen naar zon actie van Jefferson "Schwalbe" Farfan
Echt hilarisch....

Vorig jaar flikte hij in de arena toch ook al, toen maakte het weinig meer uit dus daar is minder ophef over geweest maar dat was ook al duidelijk een schwalbe.
AFC Ajax
pi_31665863
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:10 schreef Nashje het volgende:

Weinig psv'ers hebben me na zondag trollend aangesproken. Toch een heel stuk minder dan andere jaren. Ze weten zelf dondersgoed dat ze ontiegelijke ontiegelijke ontiegelijke geluk hebben gehad.

Wat een bekrompen reactie zeg.
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:12:25 #81
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31665879
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:10 schreef jna het volgende:
Ja het was een schwalbe, we zijn genaaid maar erover doorzeuren heeft geen zin meer en ingaan op sommige reacties al helemaaal niet. Volgend onderwerp graag.
Precies.
Next.
Poef.....gone! ©golfer
pi_31665883
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:10 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Je mag iemand niet uit balans brengen zodat hij valt of een bal niet kan halen. In het strafschopgebied staat daar een pingel op
Je mag hem wel lichtelijk uit balans brengen, anders zou je helemaal niks meer in het strafschopgebied meer mogen, kan je net zo goed stoppen met voetbal

Maar ik kap er mee, vind je een kneus dat je ondanks je winst nog moet gaan janken dat die penal wel terecht was zelfde geld voor de PSV.nl webredactie
pi_31665884
Het was geen schwalbe want er was contact
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:13:33 #84
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31665904
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:12 schreef fernando_redondo het volgende:
Kappen nu!
Poef.....gone! ©golfer
pi_31665914
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:12 schreef fernando_redondo het volgende:
Nu zet je jezelf wel erg voor schut...
pi_31665917
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:11 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat een bekrompen reactie zeg.
Gelukkig heb jij dat nooit gedaan.

.
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:15:02 #87
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_31665951
Als we er nou allemaal mee stoppen zou het fijn zijn en zullen sommige mensen ook weer snel weg zijn...
Jawel, je keek.
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:16:31 #88
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_31665986
Damn, ik kreeg het wel weer te horen van een vriendin van me hoor! met dr PSV

Anyway,Wanneer kappen we met de legendarische 4-3-3 die niet werkt ?
pi_31666086
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:13 schreef Nashje het volgende:

[..]

Gelukkig heb jij dat nooit gedaan.

.
Het getuigt m.i. van weinig tot geen voetbalinzicht wanneer je stelt dat als PSV die penalty niet had gekregen dat het dan 0-0 was gebleven of dat Ajax dan had gewonnen. De meeste clubs passen hun speelstijl namelijk aan de stand op dat moment aan. Ajax ook (zie de tegenstander ADO dollen na een 2-0 voorsprong, waarna het 2-2 wordt)
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:24:20 #90
73789 BillyBeflap
Wat een feest!
pi_31666245
quote:

Haha wat triest. Jammer dat PSV'ers calimero's worden genoemd, maar jouw laatste opmerking is wel zoooooooo triest en dat weet je zelf HEEL goed!
Hoopte je ook dat Machlas kapot werd geschopt enkele jaren geleden na zijn schwalbe? Je zet je eigen in ieder geval enorm voor schut met zo'n domme opmerking!
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:25:26 #91
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31666281
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:19 schreef cultheld het volgende:
Het getuigt m.i. van weinig tot geen voetbalinzicht wanneer je stelt dat als PSV die penalty niet had gekregen dat het dan 0-0 was gebleven of dat Ajax dan had gewonnen. De meeste clubs passen hun speelstijl namelijk aan de stand op dat moment aan. Ajax ook (zie de tegenstander ADO dollen na een 2-0 voorsprong, waarna het 2-2 wordt)
Het getuigt anders ook van weinig tot geen voetbalinzicht wanneer je er vanuit gaat dat er twee rode kaarten hadden gevallen wanneer er geen penalty was gegeven (en dus minder frustratie had geweest).

Daarbovenop vind ik het ook van weinig tot geen voetbalinzicht getuigen wanneer je er blind vanuit gaat dat PSV het tegen 10 man van Ajax zo makkelijk had gehad dat het meer dan 1-0 had geworden. Het tegendeel is vaak genoeg bewezen.
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:26:42 #92
73789 BillyBeflap
Wat een feest!
pi_31666314
quote:
Jongejonge, wat is dat toch met dat gek#nker al de tijd! Jij bent pas een schoft eerste klas!
pi_31666432
Hahaha die BillyBeflap noemt ons Calimero's terwijl PSV nu nog Calimero gaat spelen als ze gewonnen hebben echt ik zie nu verschillende mensen die voor Ajax of PSV zijn compleet in een deuk liggen vanwege die triest foto
pi_31666455
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:24 schreef BillyBeflap het volgende:

[..]

Haha wat triest. Jammer dat PSV'ers calimero's worden genoemd, maar jouw laatste opmerking is wel zoooooooo triest en dat weet je zelf HEEL goed!
Hoopte je ook dat Machlas kapot werd geschopt enkele jaren geleden na zijn schwalbe? Je zet je eigen in ieder geval enorm voor schut met zo'n domme opmerking!
Nee jullie zetten je eigen niet voor schut zeker? . Dat je nog door praat over die penalty zegt al genoeg: je weet zelf dondersgoed dat het een schwalbe was.

Nu weer oprotten.
pi_31666525
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:25 schreef twi het volgende:

[..]

Het getuigt anders ook van weinig tot geen voetbalinzicht wanneer je er vanuit gaat dat er twee rode kaarten hadden gevallen wanneer er geen penalty was gegeven (en dus minder frustratie had geweest).

Daarbovenop vind ik het ook van weinig tot geen voetbalinzicht getuigen wanneer je er blind vanuit gaat dat PSV het tegen 10 man van Ajax zo makkelijk had gehad dat het meer dan 1-0 had geworden. Het tegendeel is vaak genoeg bewezen.
Dat ben ik met je eens.
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:35:16 #96
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31666592
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:33 schreef cultheld het volgende:
Dat ben ik met je eens.
Zo,dan ben je hard van mening veranderd
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:41:56 #97
73789 BillyBeflap
Wat een feest!
pi_31666819
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:30 schreef MrDoegewoon het volgende:
Hahaha die BillyBeflap noemt ons Calimero's terwijl PSV nu nog Calimero gaat spelen als ze gewonnen hebben echt ik zie nu verschillende mensen die voor Ajax of PSV zijn compleet in een deuk liggen vanwege die triest foto
Ik noem jullie niet Calimero's, alleen degenen die slechts kunnen discussieren dmv scheldwoorden. Daar bedoel ik o.a. jou mee!
En je mag mij best uitlachen hoor, maar jouw gekanker en je beheersing van de Nederlandse taal laten meer mensen glimlachen hoor.
pi_31666820
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:35 schreef twi het volgende:

[..]

Zo,dan ben je hard van mening veranderd
Nee hoor. Met die opmerkingen doelde ik er op dat iedereen over die penalty zeurde, maar niet over die overtredingen van Sneijder, Rosales en Pienaar. Daarmee wilde ik aangeven dat geen scheidsrechter perfect is (want mens) en dat dit soort dingen bij het spelletje hoort.
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:42:58 #99
108558 Messenga
pi_31666853
Opschieten ajax :
quote:
KNVB gooit Nederlandse transfermarkt op slot

24/10/2005 22:01

EXCLUSIEF De KNVB heeft een einde gemaakt aan de uitzonderingspositie die Nederland inneemt op de transfermarkt.
Clubs in Nederland hebben sinds december 2002 de gelegenheid per seizoen twee spelers aan te trekken buiten de internationale transferperiodes om. Een van de voorwaarden is wel dat de twee jokers afkomstig moeten zijn van Nederlandse clubs.

Op last van de FIFA heeft de KNVB een einde gemaakt aan deze bijzondere regeling. Als uitvloeisel van de maatregel sluit de nationale transfermarkt op 31 oktober.

Onder meer PSV maakte dit seizoen gebruik van deze uitzonderingsregeling. Na het sluiten van de transfermarkt werd Jason Culina (FC Twente) nog naar Eindhoven gehaald.
Vi
pi_31667086
Even een voetbalzone gerucht
quote:
Ajax is op zoek naar een betrouwbare doelman die met Maarten Stekelenburg zal moeten gaan strijden voor een basisplek bij Ajax. Blind ziet het niet meer zitten in de ervaren Hans Vonk en de Roemeen Bodgan Lobont, en Blind wil Vermeer het liefst nog een jaartje laten rijpen bij een andere Eredivisieclub.

Lobont komt al helemaal niet meer in de plannen voor van Blind, en mag zo snel mogelijk vertrekken van de club uit Amsterdam. Maarten Stekelenburg is na zijn blessure ook direct weer de goal in gezet. Voor Blind geldt nu dat Stekelenburg eerste doelman is en Vermeer tweede doelman en Vonk derde doelman.

Ajax zou interesse hebben in Dennis Gentenaar de oud keeper van NEC speelt momenteel bij het Duitse Borussia Dortmund. De 30e jarige Nijmegenaar zal het in Dortmund met een reserverol moeten doen achter Weidenfeller.
  maandag 24 oktober 2005 @ 22:55:36 #101
108558 Messenga
pi_31667239
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:50 schreef F1Bas het volgende:
Even een voetbalzone gerucht
[..]
Las het idd, wel grappig
  maandag 24 oktober 2005 @ 23:00:37 #102
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_31667389
Vonk gewoon houden, prima 2e keeper. Lobont laten oprotten!
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_31667394
Nou keepers lijkt me wel de laatste zorg :S
AFC Ajax
  maandag 24 oktober 2005 @ 23:01:43 #104
73789 BillyBeflap
Wat een feest!
pi_31667430
Volgens datzelfde Voetbalzone zou Ajax ook Jenner hebben gescout afgelopen weekend.
pi_31668159
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:42 schreef Messenga het volgende:
Opschieten ajax :
[..]

Vi
Mischien een domme vraag maar hoe zit het met transfers in de winterstop?
Houd van een lijntje.
  maandag 24 oktober 2005 @ 23:30:54 #106
108558 Messenga
pi_31668293
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:26 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Mischien een domme vraag maar hoe zit het met transfers in de winterstop?
1 tot 31 Januari volgens mij..
pi_31668431
Maar die mogen dus gewoon doorgaan dan
Houd van een lijntje.
pi_31668769
Wie denken jullie dat er gehaald moet worden als spits, en dan wel realistische reacties?
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_31668853
Huntelaar, Rafael, Koller

Een van die drie
Houd van een lijntje.
pi_31668869
Hakken
pi_31668966
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:50 schreef Erwtensoep het volgende:

Een van die drie
Koller heeft tot het WK een blessure, lijkt me geen goed plan dus.
pi_31669043
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:41 schreef BillyBeflap het volgende:

[..]

Ik noem jullie niet Calimero's, alleen degenen die slechts kunnen discussieren dmv scheldwoorden. Daar bedoel ik o.a. jou mee!
En je mag mij best uitlachen hoor, maar jouw gekanker en je beheersing van de Nederlandse taal laten meer mensen glimlachen hoor.
Mij boeit het niet dat m'n Nederlands ronduit kut is, m'n Engels en programmeer kennis (ook soort van talen) is veeeeeeel beter. Maar goed PSV is op deze manier toch een kwaadaardig gezwel aan het worden van de Eredivsie. Geef toe dat die jongen zich liet vallen, geef hem op z'n donder als ie het meer doet en ga niet met dit soort dingen aankomen.

En ik ging niet eens een discusie aan, gaf alleen een reactie op het triest gedrag van PSV (webredactie)
pi_31669058
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:00 schreef HomerJ het volgende:
Vonk gewoon houden, prima 2e keeper. Lobont laten oprotten!
Een beetje netter over Lobont praten mag ook wel.......
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 24 oktober 2005 @ 23:59:12 #114
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31669117
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:50 schreef Erwtensoep het volgende:

Een van die drie
Nando Rafael heeft nou ook niet echt een hoogstaand doelgemiddelde
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_31669119
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:54 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Koller heeft tot het WK een blessure, lijkt me geen goed plan dus.
En hij zal ook niet komen waarschijnlijk

Rafael heb ik erbij gezet wegens zijn Ajax verleden en het feit dat hij transfervrij is. Ik weet voor de rest niks over zijn prestaties in Duitsland want dat heb ik niet bijgehouden.

Ik weet alleen dat hij een keer een stijve had na een doelpunt, dus hij zit zich wel 100% in
Houd van een lijntje.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:12:36 #116
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31670937
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:59 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Rafael heb ik erbij gezet wegens zijn Ajax verleden en het feit dat hij transfervrij is. Ik weet voor de rest niks over zijn prestaties in Duitsland want dat heb ik niet bijgehouden.
14 doelpunten in 66 wedstrijden
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:17:53 #117
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_31671061
Ik denk dat je het beter tegen speelminuten kan zetten.
pi_31671078
Huntelaar word hopelijk gehaald.

Ik snap ook niet dat wij geen 17 jarigen in ajax laten debuteren. zelfs hiddink deed dat en dat ging hem goed af. op het wk onder 17 kwamen er grote talenten voort uit de jeugd van ajax die best kunnen gaan debuteren en dan heus nog wel even wachten met een transfer naar chelsea of een andere ploeg.

En over afgelopen zondag,Babel was een prima keus alleen moest hij de diepte in gestuurd worden,op deze manier raakte hij te veel ballen kwijt. zijn snelheid is toch te verkiezen boven anastasiou,al had ik hem graag zien staan bij Babel in de buurt.

verder ga ik vrijdag naar ajax-heerenveen en hoop ik een interessante wedstrijd te mogen zien
pi_31671079
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 23:59 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Ik weet alleen dat hij een keer een stijve had na een doelpunt, dus hij zit zich wel 100% in
Die stijve was niet vanwege dat doelpunt, maar vanwege een ploeggenoot.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:20:40 #120
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31671127
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 01:17 schreef Kang-He het volgende:
Ik denk dat je het beter tegen speelminuten kan zetten.
die kon k nie vinden dus toen maar dit
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 03:40:03 #121
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31673076
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 01:18 schreef frenzy2003 het volgende:
Ik snap ook niet dat wij geen 17 jarigen in ajax laten debuteren. zelfs hiddink deed dat en dat ging hem goed af. op het wk onder 17 kwamen er grote talenten voort uit de jeugd van ajax die best kunnen gaan debuteren en dan heus nog wel even wachten met een transfer naar chelsea of een andere ploeg.
Dat Aissati toevallig door al het blessureleed met z'n verlegen bekkie in mocht vallen in San Siro is natuurlijk leuk voor hem, maar zonder blessures had dat nooit gebeurd geweest. Evenals Emanuelson nooit had gespeeld had Maxwell fit geweest, of Babel vorig jaar op 17-jarige leeftijd had ingevallen als we niet een gigantisch spitsenprobleem hadden gehad.

En het leuk doen tegen leeftijdsgenoten wil nog niet zeggen dat je het in de eredivisie ook kunt brengen. Het is leuk om ze een keer de kans te gaan geven dit seizoen, ja, maar ook niet meer dan dat.
pi_31673804
Ik las vanochtend dat Stam weer naar Nederland wil

dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:26:12 #123
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31673833
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 08:21 schreef Robar het volgende:
Ik las vanochtend dat Stam weer naar Nederland wil

acht de kans dat Stam voor ajax gaat spelen beneden de 20%
pi_31673888
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 08:26 schreef PyTh het volgende:

[..]

acht de kans dat Stam voor ajax gaat spelen beneden de 20%
I know, maar wat zou ik dat graag willen
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:04:59 #125
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31674151
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 08:35 schreef Robar het volgende:

[..]

I know, maar wat zou ik dat graag willen
Dat kan ik begrijpen met zo'n brakke verdediging
pi_31674168
Stam wil terug naar Nederland, dus ik zeg meteen halen!

Zou niet weten waarom ie niet naar Ajax zou willen. Lijkt me niet echt een speler met met per se een psvhart en ach Reiziger zit nu ook bij psv dus waarom niet.
pi_31674184
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 09:04 schreef PyTh het volgende:

[..]

Dat kan ik begrijpen met zo'n brakke verdediging
Ajax mist achterin een echte killer, zoals Alex bij PSV.
Maar PSV kan hem ook goed gebruiken aangezien Alex waarschijnlijk in de winterstop al vertrokken is. En die kans acht ik vele malen groter.

Maar dat betekent niet dat Ajax zich hard moet maken voor hem.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:25:40 #128
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31674411
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 09:07 schreef Robar het volgende:

[..]

Ajax mist achterin een echte killer, zoals Alex bij PSV.
Maar PSV kan hem ook goed gebruiken aangezien Alex waarschijnlijk in de winterstop al vertrokken is. En die kans acht ik vele malen groter.

Maar dat betekent niet dat Ajax zich hard moet maken voor hem.
Alex zal aan het einde van het seizoen pas vertrekken bij PSV.
pi_31674517
Wat is zijn prijskaartje overigens, of is hij eind van het seizoen transfervrij?
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:36:55 #130
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31674554
Sinds de gouden periode ruim tien jaar geleden, heeft Ajax nooit uitgeblonken in haar aankoopbeleid. In de periode 1995 - 2005 zijn er enkele toppers gekocht, zoals bijvoorbeeld: Zlatan Ibrahimovic, Cristian Chivu, Hatem Trabelsi en Maxwell, maar veel spelers bleken niet de potentiële topper die zij leken. De jeugdopleiding daarentegen leverde wel enkele toppers op, maar juist de combinatie zorgt voor successen. Rafael van der Vaart, Johnny Heitinga, Wesley Sneijder, Nigel de Jong, Maarten Stekelenburg, Daniël de Ridder, Ryan Babel, Hedwiges Maduro en Urby Emanuelson kunnen het niet alleen, ze hebben nog wel enkele toppers om zich heen nodig, om hun ontwikkeling door te zetten. Maar het aankoopbeleid faalde de laatste jaren, vooral de laatste twee á drie jaar.

Ik twijfel er dan ook aan of bij Ajax de juiste mensen op de juiste posities zitten, de verantwoordelijk voor de aankopen, heeft deze er wel voldoende verstand van? Hoe wordt er ingekocht? Kijkt men ook of de speler pas in het Ajax-systeem? Of deze wellicht al eens in een vergelijkbaar systeem gespeeld heeft? Ajax moet nu gewoon kiezen, of men hanteert het beste systeem en zoekt daar geschikte spelers voor of men kijkt welk systeem het beste past bij de beste spelers uit de selectie.

Nando Rafael en Klaas Jan Huntelaar passen in het Ajax-systeem, dus áls Danny Blind dit systeem wil blijven hanteren, zouden dit interessante spelers zijn voor Ajax. Maar de club zal dan ook een links- en rechtsbuiten moeten aanschaffen, die in dit systeem uit de voeten kunnen. Op dit moment herbergt de selectie van Ajax voldoende kwaliteit, maar eigenlijk alleen voor een 4-4-2-systeem. Danny Blind zal dus vóór 31 oktober 2005 zijn selectie moeten uitbreiden of van systeem moeten veranderen, anders komt het dit seizoen echt niet goed.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:43:25 #131
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31674646
Overigens heb ik bij Ajax ook vaak het idee dat men nogal passief is qua aankoopbeleid, waarom zou je Edgar Davids, Jaap Stam of Patrick Kluivert niet benaderen? Niet geschoten is altijd mis, want stél dat zo iemand geïnteresseerd in een overstap naar Ajax, dan heb je er wel een ervaren topper bij. Maar Ajax lijkt geen blauwtje te durven lopen.
pi_31674689
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 09:43 schreef M0NTANA het volgende:
Overigens heb ik bij Ajax ook vaak het idee dat men nogal passief is qua aankoopbeleid, waarom zou je Edgar Davids, Jaap Stam of Patrick Kluivert niet benaderen? Niet geschoten is altijd mis, want stél dat zo iemand geïnteresseerd in een overstap naar Ajax, dan heb je er wel een ervaren topper bij. Maar Ajax lijkt geen blauwtje te durven lopen.
Met Edgar is weldegelijk gesproken, maar hij wilde perse niet naar Nederland.
Overigens weet ik niet of er met Kluivert gesproken is, maar hij was ook zeker niet haalbaar.
Jaap Stam zal af willen bouwen in Nederland en daar moet Ajax dus als de sodemieter werk van maken. Het heeft Ajax ook geholpen om in '94 Rijkaard af te laten bouwen bij Ajax . . . .
pi_31674722
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 09:46 schreef Robar het volgende:

[..]

Met Edgar is weldegelijk gesproken, maar hij wilde perse niet naar Nederland.
Overigens weet ik niet of er met Kluivert gesproken is, maar hij was ook zeker niet haalbaar.
Jaap Stam zal af willen bouwen in Nederland en daar moet Ajax dus als de sodemieter werk van maken. Het heeft Ajax ook geholpen om in '94 Rijkaard af te laten bouwen bij Ajax . . . .
idd stam zou geweldig zijn!
echt wat een ervaring en kracht, echt iets wat we zeer goed zouden kunnen gebruiken!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:14:19 #134
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31675067
Ik denk eigenlijk dat je in Stam wel een heel ander persoon hebt dan Rijkaard. Rijkaard is denk ik meer iemand die anderen op het sleeptouw neemt en ermee aan het werk gaat. Japie is meer niet lullen maar verdedigen en direct na de training rij ik naar Kampen voor de kinderen. Denk ook niet dat hij haalbaar is. Zeker gezien zoals gisteren werd gezegd dat de puzzelstukjes rond Milan en PSV gewoon in elkaar passen (positioneel, niet financieel).
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:17:08 #135
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31675106
Als Jaap Stam naar PSV vertrekt, hoop ik dat het meer een Frank Verlaat-verhaal wordt dan een Frank Rijkaard-verhaal, Jaap Stam is sinds zijn vertrek bij Lazio steeds minder geworden, toch blijft het natuurlijk een versterking voor de eredivisie.
pi_31675179
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 10:14 schreef twi het volgende:
Ik denk eigenlijk dat je in Stam wel een heel ander persoon hebt dan Rijkaard. Rijkaard is denk ik meer iemand die anderen op het sleeptouw neemt en ermee aan het werk gaat. Japie is meer niet lullen maar verdedigen en direct na de training rij ik naar Kampen voor de kinderen. Denk ook niet dat hij haalbaar is. Zeker gezien zoals gisteren werd gezegd dat de puzzelstukjes rond Milan en PSV gewoon in elkaar passen (positioneel, niet financieel).
Tsja, ik denk ook dat hij beter bij PSV past en dat hij liever naar PSV gaat, maar daarom moet Ajax het wel proberen. Het probleem in de verdediging van Ajax zit hem nu juist in dat niet lullen maar poetsen! Stam is het type speler dat ontbreekt bij Ajax. En ik denk dat hij op de trainingen van meer waarde kan zijn dan je denkt. Hij heeft een schat aan ervaring en hij heeft status en aanzien.

Btw over de trainingen gesproken . . . .
Hoe vaak traint Ajax per dag / perweek ?
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:23:55 #137
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31675220
Ik vind Grygera anders aardig op weg naar de top, de laatste paar maanden. Moet je zo'n jongen weer op de bank gaan zetten voor iemand die op pensioen gaat? Want Japie zie ik niet zo snel inschuiven.

Ajax traint gewoon 1 keer op een dag, lijkt me. 5 a 6 keer per week, afhankelijk van de wedstrijddagen. Of ze moeten 's avonds nog stiekum een geheime sessie houden, maar daar denk ik liever niet aan
pi_31675302
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 10:23 schreef twi het volgende:
Ik vind Grygera anders aardig op weg naar de top, de laatste paar maanden. Moet je zo'n jongen weer op de bank gaan zetten voor iemand die op pensioen gaat? Want Japie zie ik niet zo snel inschuiven.
Dat is wel een probleem waar je mee te maken zult krijgen.
Het zijn dezelfde type spelers, alleen is Stam in alle opzichten beter dan Grygera.
Een centrum met Stam en Grygera lijkt me sowieso niet wenselijk, omdat je dan toch opbouwend vermogen mist. Grygera op de backpositie?

Maar hoe je het ook wendt of keert, de verdediging van Ajax heeft nog steeds zijn mankementen.
Met Stam heb je toch meer zekerheid.
pi_31675310
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 10:21 schreef Robar het volgende:

Btw over de trainingen gesproken . . . .
Hoe vaak traint Ajax per dag / perweek ?
voor de komende week:
quote:
Trainings- en wedstrijdprogramma
Ajax 1 en Jong Ajax
Onderstaande informatie is onder voorbehoud.
De trainingen van Ajax 1 en Jong Ajax zijn vrij toegankelijk.
De trainingsvelden van Ajax 1 vindt u aan de noordzijde van het stadion, het achtergelegen Supportershome is tijdens de trainingen geopend. Jong Ajax traint op De Toekomst.

Zondag 23 oktober
12.30 uur: PSV – Ajax (Eredivisie, Eindhoven)
Jong Ajax geen training

Maandag 24 oktober
Ajax 10.30 uur: training
Jong Ajax 14.30 uur: training

Dinsdag 25 oktober
Ajax geen training
20.00 uur: Jong Ajax – AGOVV (Gatorade Cup, Amsterdam ArenA)

Woensdag 26 oktober
Jong Ajax geen training

Donderdag 27 oktober
Jong Ajax 10.30 en 14.30 uur: training

Vrijdag 28 oktober
20.30 uur: Ajax – sc Heerenveen (Eredivisie, Amsterdam)
Jong Ajax 10.30 en 14.30 uur: training

Zaterdag 29 oktober
Jong Ajax geen training

Zondag 30 oktober
Ajax geen training
Jong Ajax 10.30 uur: training
ajb
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:29:36 #140
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31675328
Maduro zegt trouwens dat hij zich eerst wil bewijzen bij Ajax. Verstandige jongen. Deed De Jong dat ook maar, want in principe is het natuurlijk wel triest dat Nigel uberhaupt denkt aan een vertrek terwijl hij gewoon nog nauwelijks iets heeft laten zien waarvoor hij een transfer verdient. Veel van die jongens vertrekken gewoon voordat ze iets bij Ajax hebben neergezet.

Wat dat betreft vind ik Sneijder wel iemand met een Ajax-hart. Geloof dat ik 'm enkele weken terug hoorde zeggen dat hij nog eerst een paar jaar prijzen zou willen winnen met Ajax voordat 'ie wil vertrekken.
pi_31675356
Ok, dat kon ik ook nog wel op zoeken, maar de vraag is eigenlijk hiernaast, trainen ze ook nog op andere tijden, in het stadion bijvoorbeeld?

Anders moet ik toch zeggend dat er bar weinig getraind wordt.
Ik werk zowat naast het trainingsveld en loop weleens rond het veld en dan zien de trainingen er nu ook niet echt ultra-intensief uit.
pi_31675380
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 10:28 schreef Robar het volgende:

Kom op zeg, gaan wij nu het PSV beleid kopieren?
Laat Stam maar lekker in eindhoven gaan voetballen..
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:33:21 #143
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31675383
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 10:28 schreef Robar het volgende:
Dat is wel een probleem waar je mee te maken zult krijgen.
Het zijn dezelfde type spelers, alleen is Stam in alle opzichten beter dan Grygera.
Een centrum met Stam en Grygera lijkt me sowieso niet wenselijk, omdat je dan toch opbouwend vermogen mist. Grygera op de backpositie?

Maar hoe je het ook wendt of keert, de verdediging van Ajax heeft nog steeds zijn mankementen.
Daar heb je gelijk in. Op Ajax Netwerk staat nu dat de clubs Ajax en PSV zijn, niet Heerenveen en PSV. Eerlijk gezegd vind ik dat tegen alle voorgaande berichtgevingen in gaan. Voor z'n gezien zou 'ie het liefste dicht bij Kampen gaan wonen, en dus voor Heerenveen willen spelen. Dan kan ik de sentimenten voor PSV nog wel begrijpen. Ajax lijkt me dan gewoon minder logisch.

Hoe dan ook, als het wel klopt kan je natuurlijk wel happen. En dan kun je direct meer naar een 3-4-3 toe werken met 3 meer centrale verdedigers, geen echte vleugelverdedigers. Met Stam, Grygera en Heitinga heb je dan gelijk 3 kandidaten die elkaar perfect aan kunnen vullen.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:35:05 #144
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31675408
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 10:33 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Hoewel ik een klein beetje dat gevoel ook heb, vind ik Stam toch wel van een andere orde dan Reiziger en dus vind ik het wel erg dom om het zomaar te laten passeren, wanneer hij eventueel interesse zou hebben om te komen.
pi_31675412
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 10:31 schreef Robar het volgende:
Ok, dat kon ik ook nog wel op zoeken, maar de vraag is eigenlijk hiernaast, trainen ze ook nog op andere tijden, in het stadion bijvoorbeeld?

Anders moet ik toch zeggend dat er bar weinig getraind wordt.
Ik werk zowat naast het trainingsveld en loop weleens rond het veld en dan zien de trainingen er nu ook niet echt ultra-intensief uit.
met deze trainingen hebebn we al blessures zat, kun je je voorstellen hoe het wordt als ze intensief gaan trainen
pi_31675440
quote:

[..]

En dan nu jouw volledig onderbouwde mening, want hier kan ik niks mee
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:38:05 #147
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31675461
quote:

[..]

Tja je moet iets he?

KJH zie ik wel naar ajax vertrekken, maar ik denk niet dat Japie volgend jaar in het ajaxshirt te beworderen is.
pi_31675489
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 10:38 schreef PyTh het volgende:

[..]

Tja je moet iets he?

KJH zie ik wel naar ajax vertrekken, maar ik denk niet dat Japie volgend jaar in het ajaxshirt te beworderen is.
Ik pas daar dus voor. Is in dit geval ook vrij makkelijk, want Jaap zal never nooit naar Ajax gaan.

KJH zal wel een voorkeur voor Ajax hebben ja, maar of daar adequaat op wordt ingespeeld is nog maar de vraag.......
pi_31675509
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 10:35 schreef snellejelle het volgende:

[..]

met deze trainingen hebebn we al blessures zat, kun je je voorstellen hoe het wordt als ze intensief gaan trainen
Een gebrek aan training kan ook blessures opleveren, daarnaast is het de vraag wat ze buiten de reguliere trainingen nog doen (krachttraining bijvoorbeeld). Is dat bijvoorbeeld wel goed afgestemd op elkaar? Ik als buitenstaander vind het flink tegenvallen in ieder geval. Ik ken eerste divisie clubs die een stuk meer trainen.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:47:05 #150
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31675605
Ik denk dat Blind wel weet hoe frequent en intensief er getrained moet worden. En weet hij het niet, dan weet Gerard van der Lem het wel. Het lijkt me dat daar het probleem niet zit. Ik zie niet vaak dat spelers conditioneel af moeten haken.
pi_31675651
Training heeft niet alleen met conditie te maken.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:56:02 #152
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31675787
Zolang iemand conditioneel op orde is, lijkt het mij medisch ook geen probleem. Waar doel je dan op?
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:57:57 #153
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31675833
Ik denk dat Stam op zich best wel voor Ajax zou kunnen uitkomen. Het is toch een niveau hoger dan Heerenveen en dichter bij Zwolle dan Eindhoven. En Stam is volgens mij niet het persoon die zich erg emotioneel verbind aan een club, dus ik denk niet dat zijn geschiedenis bij PSV van doorslaggevende betekenis zal zijn.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:00:57 #154
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31675892
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 10:41 schreef Robar het volgende:

[..]

Een gebrek aan training kan ook blessures opleveren, daarnaast is het de vraag wat ze buiten de reguliere trainingen nog doen (krachttraining bijvoorbeeld). Is dat bijvoorbeeld wel goed afgestemd op elkaar? Ik als buitenstaander vind het flink tegenvallen in ieder geval. Ik ken eerste divisie clubs die een stuk meer trainen.
Zoals ik eerder al zei, Ajax moet Rosenberg in de deal betrekken. Dat zal het negatieve effect van het vertrek van KJH verminderen en Heerenveen is uitstekend in het verbeteren van Scandinaviers. Maar Boukhari lijkt me ook interessant voor Heerenveen. Het is op zich een technische speler met inzicht, hij is alleen net iets te traag voor Ajax. Bij Heerenveen is het spel sowieso een tempo lager, met spelers als bosveld en Yildirim, en ik denk dat hij een prima vervanger zou zijn van Bruggink, die het nog nooit echt heeft laten zien bij Heerenveen.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:01:40 #155
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31675907
Ajax zal veel kracht/conditietraining moeten geven, aangezien de duels te makkelijk worden verloren. Daarbij is er ook veel (aanvallende) teamtraining nodig, aangezien we de tegenstander wel kunnen vastzetten, maar daarna geen enkele creativiteit laat zien. Voor elke club, zelfs Heracles, is het dan makkelijk verdedigen. Slechts afstandschoten en dode spelsituaties zorgen dan voor gevaar. Maar heeft Danny Blind dit wel in zich?
pi_31675913
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 10:56 schreef twi het volgende:
Zolang iemand conditioneel op orde is, lijkt het mij medisch ook geen probleem. Waar doel je dan op?
Ik doel erop dat het gebrek aan training zich kan uiten in gebrek aan scherpte.
Ik vind dat een topclub als Ajax minimaal 5 dagen in de week moet trainen en op sommige dagen zelfs twee keer per dag. En 1 van de 2 trainingen zal moeten gebeuren met een bepaalde intensiviteit.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:08:36 #157
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31676046
quote:
Ajaakkes

Youp van 't Hek

John Jaakke had geen idee hoe je Ajax schreef toen hij voorzitter van deze
club werd. Aajaks met Kruif, Rinus Michiels en Jacques Zwart, gokte hij.
John was een lieve advocaat, die volgens Johan Derksen vaker de
gereformeerde kerk dan een voetbalstadion van binnen had gezien. Hij was
vooral aangetrokken omdat hij redelijk objectief boven alle partijen stond.
Daar had Ajax volgens Michael van Praag behoefte aan.

De supporters waren oprecht verbijsterd. Vooral toen John in interviews
verklaarde dat hij als jongen wel eens een wedstrijdje in De Meer had
bezocht. Aandoenlijk. Maar voor zowel de club als voor John vond ik het
zielig. John is een lieve corpsbal, een gezonde ijdeltuit, die met een
beetje tuttige echtgenote naar een veilige opera in Het Muziektheater moet
gaan. Of met de rest van het Gooi naar de donderdagavondserie in het
Amsterdamse Concertgebouw. Zoiets.

Maar die lieverd moet zich niet in kringen begeven waar hij niets te zoeken
en zeker niets te vinden heeft. Ik zag hem een keer staan tussen wat
voetbalpenose met hun opgespoten dames en een zacht medelijden schoot door
me heen. Gooise kakker doet zijn best.

Michael van Praag had een rode paplepel omdat dat volgens zijn ouders mooi
kleurde bij zijn witte griesmeel. Michael had nog een balletje getrapt met
Jopie, wist meer dan alles van de club en sprak net zo fel met de FIFA als
met de F-side. In de artiestenfoyer van de Haarlemse schouwburg heb ik met
hem nog eens tot diep in de nacht gediscussieerd over de zielloze Arena.
Over de meeste dingen waren we het niet eens, maar de liefde voor de club
spatte uit onze woorden. En er werd gelachen. Jaakke is de humorloze
diplomaat.

In eerste instantie dacht ik dat het wel goed zou komen. Uiteindelijk zat
Klaas Nuninga ook nog in het bestuur. En Klaas ken ik als een degelijke
spits die weet hoe rond een bal is en ik ken hem als een aardige man met
verstand van voetbalzaken. Een clubman. Een supporter. Een man die met
spelers kan praten en tegelijk weet waar het over gaat omdat hij zelf
gespeeld heeft. Hij kent de geur van een trainingskamp, de lamlendigheid van
het spelershome en de rock & roll van de roem. Een man die kan luisteren
naar trainer Blind omdat hij als oud-speler Danny heeft zien komen, zien
groeien tot vedette en hem nu kan volgen als trainer. Maar Jaakke? Tsja?
Geen vleugje voetbalgeur. Ik ruik statenbijbels en godsvrees. En volgens mij
is de man zielsongelukkig.

Natuurlijk probeert hij wat zielsverwanten binnen de club te halen en
waarschijnlijk daarom wordt directeur Arie van Eijden, een Ajacied in hart
en nieren, opgevolgd door het broodje hockeybal Maarten Fontein, een kakker
met een mud hete aardappelen in zijn keel. Ik vrees dat ze van Ajax meer een
merk dan een club willen maken en dat het meer om de marketing dan om de
wedstrijd gaat. Hij zal van Ajax een product maken. Maar Ajax is geen
product. Ajax is een Amsterdamse voetbalclub, die met spoed van de beurs
moet worden gehaald. Toen ik die cricketer hoorde blaten spoten de tranen
uit mijn hart.

Toen ik gistermiddag hoorde dat John de laatste deskundige, Klaas Nuninga,
uit het bestuur heeft gewerkt, schrok ik me dood. Het gaat toch al zo slecht
met de club. Gelukkig las ik in Het Parool dat John bereid is om zelf ook af
te treden. Mijn advies? Doen! Is beter voor Ajax en beter voor John. Hij is
een prima ouderling, kan vast een Bourgogne feilloos van een Bordeaux
onderscheiden, maar op het tikkie ordinaire voetbalveld heeft hij niks te
zoeken. John, doe me een lol, hou de eer aan jezelf en vertrek. Laat het
voetbal aan de kenners over. Je bent een schat, maar je moet terug naar je
villa. Niemand is boos op je, maar laten we het de chemie noemen.

Wie je op moet volgen? Klaas Nuninga natuurlijk. En als die niet wil?
Alexander Pechtold. Waarom? Die heeft echt overal verstand van! En die heeft
binnenkort echt alle tijd!

22 oktober 2005
Bron: NRC Handelsblad
pi_31676552
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 10:40 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Ik pas daar dus voor. Is in dit geval ook vrij makkelijk, want Jaap zal never nooit naar Ajax gaan.

KJH zal wel een voorkeur voor Ajax hebben ja, maar of daar adequaat op wordt ingespeeld is nog maar de vraag.......
Ook al zegt het niet veel, maar hij schijnt open te staan voor beide clubs....
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_31676707
33 jaar en een contract tot medio 2007 . . .
Wat zal hij moeten kosten?
En hoe lang zal hij nog blijven voetballen?
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:37:51 #160
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31676713
quote:
'Ajax en PSV zijn de enige clubs die Stam kunnen betalen'

In De Telegraaf bevestigt de zaakwaarnemer van Jaap Stam dat de verdediger graag terugwil naar Nederland. De zaakwaarnemer laat weten dat volgens hem alleen Ajax en PSV in Nederland in staat zouden zijn Stam terug te halen, aangezien hij nog tot 2007 onder contract staat bij AC Milan en de Italianen nog een behoorlijke som verlangen voor de verdediger. Volgens de krant zou Stam openstaan voor beide clubs.
pi_31676738
Ervaring, leiderschap = NODIG... dus halen.
Porcupine Tee - Normal
pi_31676809
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:38 schreef StarGazer het volgende:
Ben ik met je eens, daarom vroeg ik het niet
Ik wil serieus weten wat hij moet kosten . . .
pi_31677016
quote:
Op maandag 24 oktober 2005 22:13 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Nu zet je jezelf wel erg voor schut...
Want?
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:54:15 #164
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31677056
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:08 schreef D1 het volgende:

[..]

Bron: NRC Handelsblad
Op zich een aardig stuk, maar zoals zo vaak zijn er gewoon geen alternatieven. Sorry, maar iemand die opstapt als bestuurslid vind ik niet van genoeg ballen getuigen om ook daadwerkelijk voorzitter te worden. Bovendien blijkt uit dit stuk dat hij Arie van Eijden hoger heeft zitten dan die cricketer. Nog geen paar maanden geleden was iedereen beter dan Arie en hij is nog niet weg of er beginnen alweer mensen terug te denken aan hoe goed het wel niet was toen hij Algemeen Directeur was. Eerst uitkotsen, daarna ophemelen. Past prima in het rijtje thuis:

- Ibrahimovic
- Adriaanse
- Van der Vaart
- De Ridder
- Mido

en daar komen binnenkort nog wel anderen bij, wellicht Rosenberg zodra hij vertrekt en begint te scoren.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:54:51 #165
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31677068
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:52 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Want?
Want dat doe je met alles wat je op dit forum post.
pi_31677139
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:38 schreef StarGazer het volgende:
De kwaliteiten van deze topverdediger zijn nog veel belangerijker natuurlijk. Ervaring en leiderschap vind je bij elke subtopper in Nederland ook wel.

Vreemd bericht dit trouwens, want volgens mij kan AZ hem ook wel betalen. Feyenoord alleen als ze K2 verkopen.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:59:20 #167
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31677169
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:58 schreef sweet_love het volgende:

[..]

De kwaliteiten van deze topverdediger zijn nog veel belangerijker natuurlijk. Ervaring en leiderschap vind je bij elke subtopper in Nederland ook wel.

Vreemd bericht dit trouwens, want volgens mij kan AZ hem ook wel betalen. Feyenoord alleen als ze K2 verkopen.
Maar Alkmaar ligt weer verder van het lieflijke Zwolle
pi_31677192
Maar ik weet bijna zeker dat ie voor PSV kiest. Die zijn veel ambitieuzer, maken veel meer kans op de titel en het team is veel stabieler. Daar komt ook nog bij dat hij natuurlijk PSV al kent.
pi_31677194
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:59 schreef D1 het volgende:

[..]

Niet als je het Ijsselmeer oversteekt

of toch wel?
pi_31677202
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:59 schreef D1 het volgende:

[..]

Hij kwam uit Kampen toch? Ok ligt er vlakbij maar toch
pi_31677210
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:00 schreef sweet_love het volgende:
Daar komt ook nog bij dat hij natuurlijk PSV al kent.
Reden te meer dus om niet voor PSV te kiezen

klein lullig grapje tussendoor
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:02:49 #172
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31677236
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:00 schreef sweet_love het volgende:

[..]

Hij kwam uit Kampen toch? Ok ligt er vlakbij maar toch
I stand corrected
pi_31677316
Maar ik weet niet of ie nog wel bij Kampen in de buurt wil zijn. Stelletje boeren daar hadden nogal wat vervelende opmerkingen gemaakt over het feit dat ie sterallures zou hebben, te weinig deed voor het stadje en op Prada's liep.
pi_31677356
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:06 schreef sweet_love het volgende:
Maar ik weet niet of ie nog wel bij Kampen in de buurt wil zijn. Stelletje boeren daar hadden nogal wat vervelende opmerkingen gemaakt over het feit dat ie sterallures zou hebben, te weinig deed voor het stadje en op Prada's liep.
Proadoa's wa is da?
pi_31677387
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:08 schreef Robar het volgende:

[..]

Proadoa's wa is da?

Zo, en nu ist kloar Joap.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:11:07 #176
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31677409
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:54 schreef twi het volgende:

[..]

Op zich een aardig stuk, maar zoals zo vaak zijn er gewoon geen alternatieven. Sorry, maar iemand die opstapt als bestuurslid vind ik niet van genoeg ballen getuigen om ook daadwerkelijk voorzitter te worden. Bovendien blijkt uit dit stuk dat hij Arie van Eijden hoger heeft zitten dan die cricketer. Nog geen paar maanden geleden was iedereen beter dan Arie en hij is nog niet weg of er beginnen alweer mensen terug te denken aan hoe goed het wel niet was toen hij Algemeen Directeur was. Eerst uitkotsen, daarna ophemelen. Past prima in het rijtje thuis:

- Ibrahimovic
- Adriaanse
- Van der Vaart
- De Ridder
- Mido

en daar komen binnenkort nog wel anderen bij, wellicht Rosenberg zodra hij vertrekt en begint te scoren.
Ben ik het op zich helemaal mee eens. Maar ik ben wel van mening dat Ajax steeds verder van het voetballende vlak wegglijd. John Jaakke hebben we nog niet op een gedurfde zet kunnen betrappen, en ik kan me voorstellen dat het voor Nuninga ongelovelijk frustrerend is om te werken met iemand die weinig tot geen binding heeft met het voetbal. Feit blijft dat de organisatie vanaf het vertrek van Van Gaal ronduit belabberd is geweest. Feit is ook dat we dat steeds meer gaan merken in de prestaties van het team.

Onafhankelijk van de prestaties is er geen enkele coach na Van Gaal geweest die werkelijk zich voor z'n spelers durfde op te stellen. Of het moet Westerhof geweest zijn, maar die was weer te zacht voor het team. Daardoor blijft de routine en rust die zo hard nodig is om weer structureel de weg naar boven in te zetten uit. Pleisters voor het bloeden zoals Sonck en Charisteas blijken onvoldoende te zijn, hetzij door verkeerd gebruik, hetzij door foute scouting.

Er zal echt iets radicaals moeten veranderen binnen de algehele cultuur van Ajax. Het bestuur moet zich meer achter de trainer stellen, de trainer moet meer rust brengen in het team door eindelijk zijn vertrouwen eens uit te spreken, de scouting moet niet langer op zoek gaan naar noodoplossingen maar naar daadwerkelijke verbeteringen, er moet meer daadkracht en creativiteit worden getoond in het aankopen van nieuwe spelers en misschien moet eens met een meer pragmatische blik naar het "heilige" Ajax systeem worden gekeken.
pi_31677426
Leuk bericht over Stam, maar ik zie het niet gebeuren.
pi_31677436
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 11:58 schreef sweet_love het volgende:

[..]

het lijkt me niet dat AZ nog een verdediger nodig heeft.

verder nog ff een reactie op een post van de vorige pagina. ik vind dat als aissati bij psv kan invallen in San Siro door gebrek aan spitsen,dan kan een jongen als john goossens ook zeker debuteren bij ajax door gebrek aan ajax kwaliteit in de spits. het is natuurlijk belachelijk deze jongens gewoon maar te laten gaan terwijl ze genoeg talent hebben. en waarom mogen ze het alleen proberen? als ze echt goed functioneren in dit ajax dan vind ik dat ze dan gewoon kunnen blijven,laat anastasiou,rosenberg en harry maar op de bank.

Babel op links en rosales op rechts,dan zouden we het tot de winterstop makkelijk kunnen halen. alle topclubs hebben we zo'n beetje gehad,in de winterstop huntelaar en stam halen en dan maken we nog wel kans op de titel lijkt me.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:12:24 #179
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_31677438
Het zou leuk zijn als Stam naar Ajax zou komen, maar ik zie het niet snel gebeuren. Meestal als spelers de keuze hebben tussen PSV en Ajax dan wordt er voor PSV gekozen. Ik verwacht dat Stam dat ook doet (gezien zijn PSV verleden).

Het probleem van Ajax ligt niet echt achterin, dus eigenlijk zal de komst van Stam niet veel veranderen aan de treurige situatie van Ajax. Hij is niet degene die er 25 ballen in gaat rammen in een seizoen. AZ heeft na 9 wedstrijden 30 doelpunten, Ajax 15…daar ligt het probleem.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:13:41 #180
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_31677471
quote:

Dat heeft niks te maken met het geluk hoor, maar als je bijna elk seizoen meestal 6 punten pakt tegen Ajax valt er ook voor ons niet veel eer meer te behalen. We wennen eraan om van jullie te winnen.
pi_31677670
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:13 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Dat heeft niks te maken met het geluk hoor, maar als je bijna elk seizoen meestal 6 punten pakt tegen Ajax valt er ook voor ons niet veel eer meer te behalen. We wennen eraan om van jullie te winnen.
Overdrijven is ook een vak he!
*JC schaal*

Of telt dat nu opeens niet mee
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:25:30 #182
68638 Zwansen
pi_31677719
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:23 schreef Robar het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak he!
*JC schaal*

Of telt dat nu opeens niet mee
Oh, pak je daar ook punten voor de competitie dan?
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:29:08 #183
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31677819
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:12 schreef Everett het volgende:
Het probleem van Ajax ligt niet echt achterin
Toch is achterin wel degelijk een probleem, als je ziet hoeveel goals we tegen hebben gehad. We hebben bijvoorbeeld 15 goals gemaakt, en 11 tegen geloof ik. In een kampioensseizoen zaten we daar in maart nog niet op.
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:12 schreef frenzy2003 het volgende:
verder nog ff een reactie op een post van de vorige pagina. ik vind dat als aissati bij psv kan invallen in San Siro door gebrek aan spitsen,dan kan een jongen als john goossens ook zeker debuteren bij ajax door gebrek aan ajax kwaliteit in de spits
Ik denk dat spelers als Sarpong, Goossens en Anita sinds U17 gewoon zo opgehemeld zijn dat heel Nederland denkt dat ze al klaar zijn voor het grote werk. Dat een speler als Boerrigter op de bank zit bij Ajax 1 en niet Goossens wil denk ik wel genoeg zeggen over 't feit dat Goossens nog niet klaar is en nog wel een jaar of twee nodig zal hebben. Het is echt niet zo dat je gewoon zonder enig risico een jeugdspeler in kan brengen. Boerrigter kan inderdaad wel eens een keer gebracht worden. Het liefst als basisspeler, zodat hij altijd gewisseld kan worden, dat ben ik met je eens.
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:13 schreef Zwansen het volgende:
Natuurlijk, dat kan ik me voorstellen. Zo denken wij ook over wedstrijden tegen Feyenoord, een slippertje her en der kan helaas gebeuren. Maar wat ik dan niet begrijp is dan dat PSV'ers zulke reacties plaatsen tussen het gecalimero door dat Ajacieden arrogant zijn. Kan jij me dat misschien uitleggen? Want hier druipt de arrogantie toch ook vanaf, of niet?
pi_31677838
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Oh, pak je daar ook punten voor de competitie dan?
Neuh, maar je vergeet alleen dat PSV pas geleden nog verloren heeft van Ajax.
Dus gewent raken aan winnen is een overdrijving!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:34:58 #185
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31677947
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:29 schreef Robar het volgende:

[..]

Neuh, maar je vergeet alleen dat PSV pas geleden nog verloren heeft van Ajax.
Dus gewent raken aan winnen is een overdrijving!
Ach, als ik eerlijk ben kunnen die onbenullige overwinningen me gestolen worden. Wat boeit mij het wanneer we winnen in de strijd om een kutprijs, of wanneer we eens een keertje winnen voor de beker. Ik wil verdomme punten pakken tegen PSV in de competitie. Het is beschamend genoeg dat we uit al 11 keer op rij niet hebben kunnen winnen, dan geven we ook nog eens ons thuisvoordeel prijs omdat we nauwelijks weten te winnen in eigen huis?

Het is leuk als je een vriendschappelijk potje kan winnen, maar ik win liever wanneer het er echt toe doet.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:37:23 #186
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31678006
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:34 schreef twi het volgende:

[..]

Ach, als ik eerlijk ben kunnen die onbenullige overwinningen me gestolen worden. Wat boeit mij het wanneer we winnen in de strijd om een kutprijs, of wanneer we eens een keertje winnen voor de beker. Ik wil verdomme punten pakken tegen PSV in de competitie. Het is beschamend genoeg dat we uit al 11 keer op rij niet hebben kunnen winnen, dan geven we ook nog eens ons thuisvoordeel prijs omdat we nauwelijks weten te winnen in eigen huis?

Het is leuk als je een vriendschappelijk potje kan winnen, maar ik win liever wanneer het er echt toe doet.
Amen!
pi_31678061
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:34 schreef twi het volgende:

[..]

Het gaat me ook niet om de JC schaal op zich, maar het gaat me om het feit dat Ajax weldegelijk van PSV gewonnen heeft dit seizoen. En dan kun je zeggen dat het er in die wedstrijd niet om gaat, PSV heeft Ajax iig niet laten winnen. Ze hebben er zelfs alles aan gedaan om te winnen van Ajax, alleen ze zijn toen weggespeeld. OK, ik win ook veel liever in de competitie, maar het is wel degelijk een wedstrijd op niveau gespeeld. Een goede krachtmeting waar Ajax toen als winnaar uitkwam.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:45:04 #188
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31678141
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:40 schreef Robar het volgende:

[..]

Het gaat me ook niet om de JC schaal op zich, maar het gaat me om het feit dat Ajax weldegelijk van PSV gewonnen heeft dit seizoen. En dan kun je zeggen dat het er in die wedstrijd niet om gaat, PSV heeft Ajax iig niet laten winnen. Ze hebben er zelfs alles aan gedaan om te winnen van Ajax, alleen ze zijn toen weggespeeld. OK, ik win ook veel liever in de competitie, maar het is wel degelijk een wedstrijd op niveau gespeeld. Een goede krachtmeting waar Ajax toen als winnaar uitkwam.
Ik was er toen ook heel blij mee. Maar we kopen er nu geen flikker voor...
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:01:00 #189
68638 Zwansen
pi_31678378
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:29 schreef twi het volgende:

Natuurlijk, dat kan ik me voorstellen. Zo denken wij ook over wedstrijden tegen Feyenoord, een slippertje her en der kan helaas gebeuren. Maar wat ik dan niet begrijp is dan dat PSV'ers zulke reacties plaatsen tussen het gecalimero door dat Ajacieden arrogant zijn. Kan jij me dat misschien uitleggen? Want hier druipt de arrogantie toch ook vanaf, of niet?
Ja die was ook enigszins arrogant, maar dat was dan ook een antwoord op een belachelijke post...

Maar ik erger me persoonlijk ook aan dat Calimero gedrag van een hoop PSV'ers en Feyenoorders. Als ik wel eens naar PSV ga en hoor dan sommige mensen de hele wedstrijd alleen maar over Ajax zingen; helemaal niets in Amsterdam of wie niet springt die is een jood. Ik kan me daar echt aan ergeren.

Ga je club aanmoedigen ipv Ajax af te zeiken. Die gasten snappen niet dat ze Ajax juist alleen maar groter maken door dat soort dingen te zingen. Als hun PSV zoveel beter vinden, waarom besteden ze dan zoveel aandacht aan Ajax. Geldt trouwens nog erger voor Feyenoorders.
pi_31678519
@Twi : het verschil is dat PSVers alleen "arrogant" zijn als ze daar het recht toe hebben. PSV is momenteel beter en stabieler dan Ajax, dat kan gewoon niemand ontkennen. Als PSV vijfde had gestaan en Ajax eerste dan had geen enkele PSVer geroepen dat ze de beste van Nederland waren. Maar veel Ajaxfans in mijn omgeving zijn er gewoon van overtuigd dat ze kampioen worden en met afstand de beste van Nederland zijn, en sterker nog : er zijn er zelfs een paar die durven te beweren dat Ajax met een goede spits de champions league zal winnen. Het verschil dus : PSVers en Feyenoorders roepen alleen dat ze de beste zijn als ze dat ook echt zijn, bij Ajax roepen ze het nog tegen beter weten in nog als ze zesde staan en met 4-0 van PSV verliezen.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:16:31 #191
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31678640
Ik denk dat de scheidslijn tussen arrogantie en zelfverzekerdheid erg dun is. Toegegeven, PSV speelt beter en presteerd constanter de laatste tijd, en Ajax sukkelt er een beetje achteraan. Het probleem is dat we in potentie een goed elftal hebben, maar we laten het niet zien.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:27:04 #192
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31678802
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 13:09 schreef sweet_love het volgende:
@Twi : het verschil is dat PSVers alleen "arrogant" zijn als ze daar het recht toe hebben. PSV is momenteel beter en stabieler dan Ajax, dat kan gewoon niemand ontkennen. Als PSV vijfde had gestaan en Ajax eerste dan had geen enkele PSVer geroepen dat ze de beste van Nederland waren. Maar veel Ajaxfans in mijn omgeving zijn er gewoon van overtuigd dat ze kampioen worden en met afstand de beste van Nederland zijn, en sterker nog : er zijn er zelfs een paar die durven te beweren dat Ajax met een goede spits de champions league zal winnen. Het verschil dus : PSVers en Feyenoorders roepen alleen dat ze de beste zijn als ze dat ook echt zijn, bij Ajax roepen ze het nog tegen beter weten in nog als ze zesde staan en met 4-0 van PSV verliezen.
Da's allemaal heel leuk, maar ik ben Ajax supporter. Ik ga echt niet stil in een hoekje zitten omdat we toevallig vijfde staan en het gaat niet zo goed. Ik ben arrogant over Ajax en blijf arrogant over Ajax, alhoewel ik zeker wel redelijk objectief en kritisch kan zijn. Mensen die alleen dingen roepen wanneer het goed gaat, da's niet mijn stijl. Bovendien irriteren supporters van PSV en Feyenoord zich eraan, dus dan doen we het alleen maar meer.
pi_31678943
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 12:45 schreef D1 het volgende:

[..]

Ik was er toen ook heel blij mee. Maar we kopen er nu geen flikker voor...
Het onderbreekt de overwinningsreeks van PSV
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:44:08 #194
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31679016
quote:
Nigel de Jong: "Niets gehoord van HSV"

Ajacied Nigel de Jong laat op de website Dipo.tv weten dat hij nog niets heeft gehoord van Hamburger SV, de club van zijn collega-internationals Rafael van der Vaart en Khalid Boulahrouz. In de media werd de middenvelder onlangs met HSV in verband gebracht, maar De Jong zegt van niets te weten.

"Ik heb er niets van gehoord", vertelt de Amsterdammer, wiens contract bij Ajax aan het eind van het seizoen afloopt. "Ze hebben mij niet benaderd, ik heb het vernomen van de pers. Ik weet er zelf niks van. Niemand is naar mij toe gekomen: de club niet, niemand niet. We zullen wel zien hoe het gaat lopen."

Op de vraag of hij HSV als een reële optie ziet, wilde De Jong niet ingaan. "Ik ben nu bezig met Ajax. Het is pas oktober, het seizoen is nog lang en er kan nog veel gebeuren." Overigens zou de twintigjarige rechtshalf ook gevolgd worden door Arsenal.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:46:37 #195
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31679048
Ik denk (en dat is niet grappig bedoeld) dat als er niet ingegrepen wordt binnen ajax het wel eens flink naar de kloten kan gaan.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:54:52 #196
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31679156
Heb je gelijk in. Arie laat ons misschien financieel gezond achter, maar van binnen zijn we verrot. Straks lopen er 10 spelers gratis de deur uit, en gaan we naar de klote, want goeie aankopen zijn er de laatste tijd NIET gedaan.
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:58:37 #197
68638 Zwansen
pi_31679220
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 13:46 schreef PyTh het volgende:
Ik denk (en dat is niet grappig bedoeld) dat als er niet ingegrepen wordt binnen ajax het wel eens flink naar de kloten kan gaan.
Idd, iedereen heeft het wel over een goede spits maar het probleem is veel omvangrijker. Ik kan me ook niet voorstellen dat er een Ajacied is die achter Jaakke ofzo staat. Tijd voor een grote schoonmaak bij Ajax, het is eigenlijk sinds de Arena niks meer.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:06:27 #198
82589 S-Two
barba macacu
pi_31679307
Dat bericht over Stam is heel mooi, maar de kans dat hij komt is natuurlijk heel klein.

En laten we vooral nu gewoon rustig blijven, en niet weer overhaaste beslissingen gaan maken en derderangs spelers gaan halen, dat is op dit moment wel het laatste waar we behoefte aan hebben.

Ik hoor mensen over Jenner, ja leuk, hoeveel wedstrijden heeft hij nu in NAC1 gespeelt? Daarnaast kan je mij niet wijsmaken dat een Rosales of een Roserberg totaal niet kan voetballen en geen bal raakt. Ze zijn echt niet voor niets gehaald.

Het is op dit moment gewoon kut maar laten we vooral kalm blijven.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:08:06 #199
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31679336
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 14:06 schreef S-Two het volgende:
Dat bericht over Stam is heel mooi, maar de kans dat hij komt is natuurlijk heel klein.

En laten we vooral nu gewoon rustig blijven, en niet weer overhaaste beslissingen gaan maken en derderangs spelers gaan halen, dat is op dit moment wel het laatste waar we behoefte aan hebben.

Ik hoor mensen over Jenner, ja leuk, hoeveel wedstrijden heeft hij nu in NAC1 gespeelt? Daarnaast kan je mij niet wijsmaken dat een Rosales of een Roserberg totaal niet kan voetballen en geen bal raakt. Ze zijn echt niet voor niets gehaald.

idd, helemaal gelijk
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:09:03 #200
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31679352
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 14:06 schreef S-Two het volgende:

Helemaal mee eens
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:12:42 #201
82589 S-Two
barba macacu
pi_31679410
De Jong moet natuurlijk niet zeuren en gewoon bijtekenen, al zie ik het best gebeuren dat hij vertrekt naar een redelijke club en daar gewoon goed speelt. Ik vind echter dat hij het Ajax verschuldigt is om hier nog minstens een jaar tot 2 jaar te blijven en aan een stabiel en goed Ajax te bouwen (samen met bijv. Sneyder, Maduro etc.).

Dat Pienaar niet bijtekent kan ik ook wel begrijpen, en ik ben er niet eens echt rouwig om. Hij haalt de laatste 2 jaar zijn niveau toch al niet meer (mede doordat hij constant verkeerd wordt gebruikt).
pi_31679445
quote:
Jong Ajax bekert met oud team

AMSTERDAM - Het affiche vermeldt toch echt dat AGOVV Apeldoorn vanavond in de Arena tegen Jong Ajax speelt. Maar zo jong is Jong Ajax niet in de derde ronde van de beker.

Maar liefst zeven spelers uit het eerste elftal beginnen in de basis. Hans Vonk, Julien Escudé, John Heitinga, Thomas Vermaelen, Nourdin Boukhari, Olaf Lindenbergh en Markus Rosenberg moeten de beloften een ronde verder brengen.

Alleen Rosenberg kwam zondag voor Ajax in actie tegen PSV. Hij viel na zeventig minuten in voor Mauro Rosales. De andere spelers zaten of op de bank of zelfs op de tribune. Ze kunnen het duel met AGOVV goed gebruiken om weer eens wat wedstrijdritme op te doen. En Jong Ajax kan de ervaring van de eerste elftalspelers goed gebruiken: de jonge ploeg van John van Brom staat in de competitie slechts dertiende en won dit seizoen pas één wedstrijd. Vorige week maandag werd met 3-3 gelijkgespeeld tegen Jong Volendam.

Tegenstander AGOVV, getraind door oud-Ajacied Stanley Menzo, kende een betere generale voor het treffen in de Arena. De ploeg uit Apeldoorn won vrijdag met 9-1 van Helmond Sport en staat nu op de negende plaats in de eerste divisie.
Dat Markus er mooi maar een paar in mag knallen voor z'n vertrouwen
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:18:17 #203
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31679524
"Wij steunen Danny!"
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:18:37 #204
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31679530
Hoeveel potentie Pienaar ook heeft, ik denk ook dat het beter is dat hij vertrekt. Hij is niet de eerste keus op zijn positie, en hem ergens anders inzetten houd alleen maar het huidige "second best" systeem in stand. Met het vrijkomen van zijn salaris kan iemand worden aangetrokken die wel echt een specialist is die speelt.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:20:38 #205
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31679573
2 echte ajacieden die wel iets met voetbal hebben stappen op uit het bestuur vanwege het ontbreken van onderlinge chemie

Hou je over:
Jaake
Cricketer
Van Geel (wel een goeie overigens)

Na dit seizoen lopen gratis en voor niks de arena uit:

Pienaar
De Jong
Maxwell
Galasek

Huidige resultaten en spelbeeld...........

Er zit volgens mij echt structureel wat fout in amsterdam, en ik zou me als ik supporter van jullie club zou zijn toch echt wel een beetje zorgen maken.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:20:44 #206
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31679575
23.15 uur, op SBS6 komt die wedstrijd vanavond. Inderdaad, zou mooi zijn als Markus er een paar inschiet.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:28:24 #207
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31679711
Ik draai het even om, zijn jullie dan nog steeds zo positief over hem als het Rosenberg vanavond OOK niet lukt??
Get woke, go broke!
pi_31679754
Kijk eens wie er op de open dag van Ajax was dit jaar:

Is hij toch stiekem voor Ajax?
Houd van een lijntje.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:33:21 #209
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31679768
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 14:28 schreef HeatWave het volgende:
Ik draai het even om, zijn jullie dan nog steeds zo positief over hem als het Rosenberg vanavond OOK niet lukt??
Dat zien we dan wel. Je kan niet verwachten dat die jongen er in het eerste seizoen gelijk 34 in schiet. De trainer en de scout's hebben niets voor niets die jongen gescout. Ik denk dat wel pas kunnen oordelen als het seizoen afgelopen is, en niet pas na 9 wedstrijden, lijkt me.
Vanavond maar winnen met 4-1, en Markus moet aan zijn vertrouwen werken door er 2 in te schieten.

dus
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:34:44 #210
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31679783
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 14:28 schreef HeatWave het volgende:
Ik geef hem nog tot het eind van het seizoen (waarbij het opdoen van vertrouwen in Ajax 2 kan plaatsvinden), puur omdat het geen enkele zin heeft om hem op dit moment al af te schrijven.
pi_31679832
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 14:34 schreef D1 het volgende:

[..]

Ik geef hem nog tot het eind van het seizoen (waarbij het opdoen van vertrouwen in Ajax 2 kan plaatsvinden), puur omdat het geen enkele zin heeft om hem op dit moment al af te schrijven.
Het heeft ook weinig zin om hem op te stellen (in het eerste)
Houd van een lijntje.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:46:41 #212
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31679909
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 14:40 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Het heeft ook weinig zin om hem op te stellen (in het eerste)
sms dat even aan blind...
pi_31679943
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 14:31 schreef Erwtensoep het volgende:
Kijk eens wie er op de open dag van Ajax was dit jaar:

[afbeelding]

Is hij toch stiekem voor Ajax?
plaatje doet het niet...

wie is het dan?
Porcupine Tee - Normal
pi_31680064
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 14:49 schreef StarGazer het volgende:

[..]

plaatje doet het niet...

wie is het dan?
Zie je het nu wel?

Houd van een lijntje.
pi_31680111
Hij lijkt er wel veel op zeg
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_31680128
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 14:20 schreef PyTh het volgende:

Na dit seizoen lopen gratis en voor niks de arena uit:

Pienaar
De Jong
Maxwell
Galasek

Huidige resultaten en spelbeeld...........

Er zit volgens mij echt structureel wat fout in amsterdam, en ik zou me als ik supporter van jullie club zou zijn toch echt wel een beetje zorgen maken.
Pienaar zou zonde zijn, maar niet onoverkomelijk. Het is nou niet zo dat hij resultaat bepalend is en altijd in vorm. Een team op sleeptouw nemen zie ik hem ook niet doen. Prima als hij bijtekent, maar niet ten koste van alles.

De Jong zou wel enorm zonde zijn, kan overal goed uit de voeten en speelt altijd wel een redelijke pot. Graag proberen te houden, maar niet ten koste van alles. Er moet nog steeds wel een eer/positief gevoel/wil zijn om bijtekenen. Als ze niet willen, jammer.

Maxwell. Tja. Zonde op basis van een goed seizoen, lekker belangrijk op basis van het laatste halfjaar voor z'n blessure, de opkomst van Urby en de vraag hoe hij terugkomt na zijn blessure.

Galasek hoeft voor mij ook niet persee te blijven en kan opgevangen worden door Lindenbergh/Maduro/De Jong. Het is geen noodzaak om hem te houden.

Over Yannis, Boukhari en Vonk hoeft geen disscussie te zijn dat die wegmogen.

Het kan nog altijd goed komen, maar er moet wel even een bezem door de ploeg en organisatie. Allemaal opnieuw en op nul beginnen en weer lekker doen waar ze goed in zijn; voetballen. Dan maar even een kutjaar.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:03:38 #217
82589 S-Two
barba macacu
pi_31680184
Trabelsi gaat na dit seizoen toch ook weg? Heitinga gewoon daar laten spelen lijkt me dan de beste optie, of als Sevilla 9 mln biedt, laten gaan.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:03:58 #218
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31680188
Ik heb er vertrouwen in. Als we nog een ronde verder komen en goed geld verdienen in de CL. We hoeven niet veel meer te verwachten dit seizoen, maargoed, je weet nooit he

Er moet dus wel een keer de bezem door het elftal.
pi_31680254
Nu kun je het toch wel zien?
Houd van een lijntje.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:24:28 #220
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31680586
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 15:03 schreef S-Two het volgende:
Trabelsi gaat na dit seizoen toch ook weg?
Die was ik gemakshalve nog even vergeten.
Hij lijkt wel veel op Stam Erwtensoep, maar het is 'm niet volgens mij
pi_31680624
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 15:03 schreef Houniet het volgende:
Er moet dus wel een keer de bezem door het elftal.
Dat gebeurt zeker wel. Er vertrekken waarschijnlijk 8 spelers dus Ajax mag flink gaan bouwen na dit seizoen. Met deze "generatie" is het gewoon niet gelukt, volgende keer beter.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:35:42 #222
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31680805
al dat gegeil hier op Huntelaar en Stam, laten we alles wel even bij het oude houde, wij willen altijd ajacieden en jullie hebben geen PSVers nodig
DeLuna vindt me dik ;(
pi_31680882
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 15:35 schreef rubbereend het volgende:
al dat gegeil hier op Huntelaar en Stam, laten we alles wel even bij het oude houde, wij willen altijd ajacieden en jullie hebben geen PSVers nodig
Bang dat Huntelaar gaat slagen bij Ajax?

Ik zou het wel triest vinden als Stam Ajax verkiest boven zijn oude club, maar dat zal ook wel niet gebeuren.
Houd van een lijntje.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:47:24 #224
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31681016
Eerlijk is eelijk, rubbereend heeft een punt Wij zeiken op Reiziger, dan mogen hun zeiken op Stam en Huntelaar

Hoe dan ook, ik ben het compleet ermee eens dat jongens als De Jong gewoon wat verschuldigd zijn aan Ajax, om het maar hard te stellen. Die jongens zijn gebracht, hebben al de nodige ophogingen van salaris gehad, hebben Oranje gehaald maar hebben desondanks nog maar weinig gepresteerd als je kijkt naar hoe spelers in het verleden zijn vertrokken. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Van der Vaart, alhoewel hij gewoon is weggepest uit Amsterdam.

Dat is met jongens als De Jong en Heitinga (nog) niet gebeurd, dus hopelijk hebben ze meer ruggegraat dan Daniel de RIdder.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:51:45 #225
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31681112
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 15:40 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Bang dat Huntelaar gaat slagen bij Ajax?

Ik zou het wel triest vinden als Stam Ajax verkiest boven zijn oude club, maar dat zal ook wel niet gebeuren.
Dat jullie maar flink in de buidel zullen tasten voor Huntelaar, houden wij er ook nog wat aan over

Zal trouwens wel een doorn in het oog zijn van Babel indien KJH gehaald wordt in de winterstop of aan het einde van het seizoen.

Keuze genoeg dadelijk; Babel, Ananas, Charisteas, Rosenberg, en als ie komt KJH
pi_31681122
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 15:47 schreef twi het volgende:
Eerlijk is eelijk, rubbereend heeft een punt Wij zeiken op Reiziger, dan mogen hun zeiken op Stam en Huntelaar
Daarom moeten wij ons ook helemaal niet bezig houden met ex-lampjes (al is Huntelaar nooit een basisspeler geweest daar, dus vergelijkbaar met Culina; met die transfer heb ik geen problemen).
quote:
Hoe dan ook, ik ben het compleet ermee eens dat jongens als De Jong gewoon wat verschuldigd zijn aan Ajax, om het maar hard te stellen. Die jongens zijn gebracht, hebben al de nodige ophogingen van salaris gehad, hebben Oranje gehaald maar hebben desondanks nog maar weinig gepresteerd als je kijkt naar hoe spelers in het verleden zijn vertrokken. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Van der Vaart, alhoewel hij gewoon is weggepest uit Amsterdam.

Dat is met jongens als De Jong en Heitinga (nog) niet gebeurd, dus hopelijk hebben ze meer ruggegraat dan Daniel de RIdder.
Vrees het ergste....
pi_31681297
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 15:35 schreef rubbereend het volgende:
pi_31681495
Van mij mag er een grote schoonmaak komen. Laat Pienaar maar gaan, wil de Jong niet bijtekenen.. Dan niet. Weg met de middelmaat als Boukhari ed.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:22:38 #229
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_31681614
quote:
Maarten Stekelenburg bij voorlopig Oranje

25/10/2005 15:03

Marco van Basten heeft één nieuwe naam opgenomen in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal. Voor het oefenduel met de Italianen (op 12 november) haalde de bondscoach Maarten Stekelenburg bij de Oranje-spelersgroep.

In totaal maakte Van Basten 34 namen bekend van spelers die in de voorlopige selectie zijn opgenomen. Dat is er één meer dan een dikke maand geleden, toen hij er 33 presenteerde. Geen enkele international is afgevallen, alleen de doelman van Ajax is teruggekeerd.

Stekelenburg maakte vorige week zijn comeback bij Ajax, waar hij door een schouderblessure lange tijd niet aan spelen was toegekomen. Inmiddels stond de enkelvoudig international alweer drie duels onder de Amsterdamse lat.
pi_31681697
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 14:56 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Zie je het nu wel?

[afbeelding]
Hij is gewoon ajacied
Porcupine Tee - Normal
pi_31681757
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 16:22 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Ben benieuwd wanneer de eerste Calimeros weer voorbij zullen komen
pi_31682026
Ik vanmorgen naar Ticketbox voor 2 kaartjes voor Ajax - Praag
Zit dat wijf mij al die dure vakken aan te wijzen
Ik vroeg of ze niks meer voor vak 427 tm 429 had *nee* zei ze
410 tm 415 *nee*

Nu 2 kaartjes van 45 euro voor vak 424

Het kan toch niet dat al die vakken al uit verkocht zijn
Bij Ajax - Arsenal was er nog genoeg plek
pi_31682082
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 16:22 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Netjes en begrijpelijk van Marco. Maarten doet het gewoon goed nu. Nu hopen dat ie eens geen blessure op loopt waardoor ie er weer een half jaar uit ligt.
pi_31682770
Even over die foto van Stam hierboven.
Ik was afgelopen keer ook even op de open dag. De wedstrijd in de arena begon wat later dan gepland, doordat de rest van het programma wat was uitgelopen. Wij stonden even te kijken bij de uitgang van de hoofdtribune. Op het einde van de wedstrijd liepen wij weg, naar de uitgang. Tot mijn verbazing zag ik iemand richting onze kant lopen die verdacht veel op Jaap Stam leek. Hij werd vergezeld door een enorme vent (bodyguard?). Tijdens het passeren keek hij op en herkende ik hem, vervolgens konden we het niet laten om even te vragen wat hij kwam doen.
Antwoord: "Kan ik niet zeggen". Vervolgens kwamen er meer en meer mensen op hem af, waar hij ons erg dankbaar voor was .

Sta zelfs nog met hem op de foto (met AFCA vest ), heb er verder niet meer aan gedacht tot ik dit hoorde .
slettebak [@] gmail.com
pi_31682846
Huntelaar voor vrijdag maar halen dan
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:48:14 #236
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31683053
Spoedoverleg tussen Riemer en John
pi_31683057
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 17:33 schreef JaWi het volgende:
Even over die foto van Stam hierboven.
Ik was afgelopen keer ook even op de open dag. De wedstrijd in de arena begon wat later dan gepland, doordat de rest van het programma wat was uitgelopen. Wij stonden even te kijken bij de uitgang van de hoofdtribune. Op het einde van de wedstrijd liepen wij weg, naar de uitgang. Tot mijn verbazing zag ik iemand richting onze kant lopen die verdacht veel op Jaap Stam leek. Hij werd vergezeld door een enorme vent (bodyguard?). Tijdens het passeren keek hij op en herkende ik hem, vervolgens konden we het niet laten om even te vragen wat hij kwam doen.
Antwoord: "Kan ik niet zeggen". Vervolgens kwamen er meer en meer mensen op hem af, waar hij ons erg dankbaar voor was .

Sta zelfs nog met hem op de foto (met AFCA vest ), heb er verder niet meer aan gedacht tot ik dit hoorde .
Haha bizar. Zal wel een look a like zijn die wat aandacht wil denk ik.
Houd van een lijntje.
pi_31683182
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 17:48 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

Haha bizar. Zal wel een look a like zijn die wat aandacht wil denk ik.
Nou, ik heb een echte foto ernaast gelegd, en dat is toch echt niet zo hoor.
En dan denk je dat hij met een bodyguard ofzo naar de open dag komt voor wat aandacht ?
slettebak [@] gmail.com
pi_31683231
De optelsom is eenvoudig:
Stam na AC Milan: Ik ben altijd nog een beetje PSV'er, maar ik wil die finale met Milan natuurlijk wel halen.
Stam: Ik wil naar Heerenveen of PSV
Zaakwaarnemer: Alleen Ajax en PSV kunnen hem betalen

Goh, welke club zou z'n voorkeur genieten?
pi_31683300
Blijkbaar naar Ajax cultheld, aangezien hij zelfs de opendag niet wil missen
Houd van een lijntje.
pi_31683314
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 17:58 schreef cultheld het volgende:

Goh, welke club zou z'n voorkeur genieten?
Ajax natuurlijk, want dat is de mooiste club van Nederland.
pi_31683317
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 17:55 schreef JaWi het volgende:

[..]

Nou, ik heb een echte foto ernaast gelegd, en dat is toch echt niet zo hoor.
En dan denk je dat hij met een bodyguard ofzo naar de open dag komt voor wat aandacht ?
die gast op die foto is iig geen stam. en als ie komt voor contractbesprekingen oid dan denk ik niet dat ie zo de publiciteit opzoekt. ben wel benieuwd naar die foto van jou met hem, misschien dat ie daar wel op zichzelf lijkt
pi_31683352
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:02 schreef Erwtensoep het volgende:
Blijkbaar naar Ajax cultheld, aangezien hij zelfs de opendag niet wil missen
Dat was z'n broer
pi_31683389
Het zou leuk zijn naar Ajax. Maar ik denk dat hij toch voor PSV zal kiezen, gezien zijn verleden.
pi_31683395
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:03 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Ajax natuurlijk, want dat is de mooiste club van Nederland.
Stam houdt niet zo van al die media-aandacht in 020. Maar probeer 't maar jongens Jullie probeerden het ook bij Cocu en I can't blame you for trying. Ik zou zeggen, betaal lekker 10 miljoen voor Huntelaar, dan krijgt PSV nog 2,5 miljoen uit Amsterdam en dan staat Huntelaar volgend jaar tegen Stam en Ooijer te spelen.
pi_31683435
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:07 schreef cultheld het volgende:

[..]

Stam houdt niet zo van al die media-aandacht in 020. Maar probeer 't maar jongens Jullie probeerden het ook bij Cocu en I can't blame you for trying. Ik zou zeggen, betaal lekker 10 miljoen voor Huntelaar, dan krijgt PSV nog 2,5 miljoen uit Amsterdam en dan staat Huntelaar volgend jaar tegen Stam en Ooijer te spelen.
10 miljoen

Aan AZ vroegen ze 6 a 7 miljoen en zijn contractsduur is er alleen maar korter op geworden.
pi_31683512
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:03 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

die gast op die foto is iig geen stam. en als ie komt voor contractbesprekingen oid dan denk ik niet dat ie zo de publiciteit opzoekt. ben wel benieuwd naar die foto van jou met hem, misschien dat ie daar wel op zichzelf lijkt
Hij zocht de publiciteit denk ik ook niet, het tijdstip dat hij aankwam (uit de parkeergarage) was 3 kwartier na afloop van het officiële programma. Dit liep echter uit, waardoor hij net na afloop van de laatste wedstrijd aankwam. Heb die foto hier wel ergens liggen maar heb geen scanner .
Los van het feit dat ik denk dat hij toch voor PSV zal kiezen.
slettebak [@] gmail.com
pi_31683513
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:09 schreef F1Bas het volgende:

[..]

10 miljoen

Aan AZ vroegen ze 6 a 7 miljoen en zijn contractsduur is er alleen maar korter op geworden.
Mijn voorspelling is dat Huntelaar gaat draaien in de UEFA Cup. Dan gaan clubs als Marseille, Newcastle, Schalke, Villarreal, Tottenham, AS Monaco en Fiorentina zich melden en dat drijft de prijs echt wel op.
pi_31683616
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:13 schreef cultheld het volgende:

[..]

Mijn voorspelling is dat Huntelaar gaat draaien in de UEFA Cup. Dan gaan clubs als Marseille, Newcastle, Schalke, Villarreal, Tottenham, AS Monaco en Fiorentina zich melden en dat drijft de prijs echt wel op.
Tsja, als die clubs zich melden gaat hij vermoedelijk toch naar het buitenland, dus 10 miljoen zal Ajax er zeker niet voor betalen.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:21:18 #250
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_31683661
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:13 schreef cultheld het volgende:

[..]

Denk dat die kans niet zo heel groot is. Daarvoor zal KJH toch eerst in de 16 in stelling moeten worden gebracht, en dat zal nog verdomd moeilijk worden voor Heerenveen tegen de komende tegenstanders. En we hebben vorige week kunnen zien wat het rendement van KHJ is als hij niet goed wordt aangespeeld.
pi_31684007

Check dat kringetje... ow, nu opeens een duw? En farfán zei eerst in een interview op Talpa dat hij onderuit werd getrapt

©PSV.nl
pi_31684060
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:07 schreef cultheld het volgende:

[..]

Kun je nou echt niet Ajax zeggen ipv 020? Grow up man
Porcupine Tee - Normal
pi_31684069

Wat sneu!
pi_31684084
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:43 schreef _moder8or_ het volgende:
[afbeelding]

Check dat kringetje... ow, nu opeens een duw? En farfán zei eerst in een interview op Talpa dat hij onderuit werd getrapt

©PSV.nl
pi_31684103
.

25/10/2005 - AT5: Charisteas plotseling onwel geraakt
(Gepost door RvN)

De Amsterdamse zender AT5 meldt dat de Griekse spits Charisteas dinsdag onwel is geraakt in een café bij het Olympisch Stadion. De spits van Ajax viel rond kwart voor drie flauw en hij werd per ambulance naar een ziekenhuis overbracht, aldus de zender. In een eerste reactie liet de clubarts weten dat onderzoeken geen verband tonen met de hersenschudding die hij een maand geleden opliep.
slettebak [@] gmail.com
pi_31684114
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:48 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Kun je nou echt niet Ajax zeggen ipv 020? Grow up man
Beledig ik daar soms alle boeren uit Alblasserdam, Uden, Epe en Zutphen mee die toevallig voor Ajax zijn? Volgens mij is 020 het kengetal van Amsterdam en ook een Van Bommel noemt Duivendrecht 020-land.
pi_31684140
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:52 schreef JaWi het volgende:
.

(Gepost door RvN)

De Amsterdamse zender AT5 meldt dat de Griekse spits Charisteas dinsdag onwel is geraakt in een café bij het Olympisch Stadion. De spits van Ajax viel rond kwart voor drie flauw en hij werd per ambulance naar een ziekenhuis overbracht, aldus de zender. In een eerste reactie liet de clubarts weten dat onderzoeken geen verband tonen met de hersenschudding die hij een maand geleden opliep.
Te diep in het glaasje gekeken, Harry?
pi_31684141
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:52 schreef JaWi het volgende:
.

(Gepost door RvN)

Die heeft gewoon een Amsterdammertje teveel gehad.
pi_31684145
quote:
(Gepost door RvN)

Gaat lekker, Harry

En Vanden Borre noemt Ajax geen verbetering t.o.v. Anderlecht. Maar HSV is dat volgens hem wel Hij bedoelt waarschijnlijk dat HSV beter betaalt.
pi_31684150
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:54 schreef cultheld het volgende:

[..]

Beledig ik daar soms alle boeren uit Alblasserdam, Uden, Epe en Zutphen mee die toevallig voor Ajax zijn? Volgens mij is 020 het kengetal van Amsterdam en ook een Van Bommel noemt Duivendrecht 020-land.
Dan noem je er ook één, Van Bommel
pi_31684649
quote:
Ook Keje Molenaar bekritiseert John Jaakke

Ajax-kenner Keje Molenaar heeft op de Amsterdamse televisiezender AT5 uitgehaald naar voorzitter John Jaakke. Molenaar betreurt het ten zeerste dat Klaas Nuninga vertrekt.

'Het is om te huilen dat voetbalman Klaas Nuninga moet vertrekken wegens een meningsverschil met een persoon die helemaal niets van voetbal weet', aldus Molenaar.
quote:
Jaap Stam open voor transfer naar Ajax

Volgens De Telegraaf-i staat Jaap Stam, momenteel voetballend voor AC Milan, open voor een transfer naar Ajax. Volgens zijn zaakwaarnemer wil hij terug naar Nederland.

Ook PSV behoort tot de kandidaten. Volgens zijn zaakwaarnemer kunnen alleen die ploegen het contract dat nog tot 2007 loopt afkopen. Op 1 januari kan pas definitief getransfereerd worden.
pi_31684967
Triest die foto van psv.nl
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:01:15 #263
80382 manny
30 is best veel
pi_31685018
moet Stuntelaar nu onze redder worden ?

er is wel meer mis met ons team dan alleen een scorende spits. We hebben veel harder een leider nodig; die bijvoorbeeld de boel op scherp had gezet tegen Heracles of de 2-2 tegen ado had voorkomen.... als.. dan...... punten.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_31685026
Die foto is niet Jaap, lijkt me 95 % zeker.

Zoals het me 90 % zeker lijkt dat Jaap naar PSV gaat.

Verder lijkt het me 80 % zeker dat Jenner geen Ajax-materiaal is.

En verder ben ik voor 50 % zeker dat Jong Ajax met Heitinga, Olaf, Nourdin, Hans en Markus vanavond wint van AGOVV voor de beker.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:12:21 #265
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_31685258
quote:
Ajax heeft belangstelling voor Dennis Gentenaar, zo meldt ELF. De doelman staat momenteel onder contract bij Borussia Dortmund.

Gentenaar moet bij Ajax de leemte opvullen die Hans Vonk en Bogdan Lobont achterlaten. Voor beide keepers is komende zomer geen toekomst meer in de Amsterdam Arena.

Gentenaar zou de concurrentie moeten aangaan met de talenten Maarten Stekelenburg en Kenneth Vermeer. Hij kwam in het verleden uit voor NEC.

Vanden Borre: 'Ajax geen verbetering'

De kans lijkt klein dat Anderlecht-talent Anthony Vanden Borre komende zomer de overstap maakt naar Ajax. De verdediger liet tegenover Belgische media weten een transfer naar Amsterdam geen stap vooruit te vinden.

Anderlecht onderhandelt momenteel met Vanden Borre over een contractverlenging tot medio 2009. Of de Brusselse club de 18-jarige international komende zomer nog vast kan houden is zeer de vraag. Onder meer Internazionale meldde zich al voor het talent.

Vanden Borre zegt gecharmeerd te zijn van de Milanese interesse, maar vindt de stap naar de Serie A vooralsnog te groot. "Ik moet een tussenetappe afleggen. Tot het einde van het seizoen blijf ik zeker bij Anderlecht, maar dan is het daar misschien wel tijd voor", aldus de Rode Duivel tegen het HLN.

Die tussenetappe zou mogelijk liggen in Duitsland. Hamburger SV meldde zich al bij Vanden Borre's zaakwaarnemer. "Hamburg zou een goeie tussenstap kunnen zijn. Het Duits voetbal is verbeterd. Ajax? Het Nederlandse kampioenschap is niet beter dan het Belgische. Van Anderlecht naar Ajax gaan, dat blijft hetzelfde. We zien wel aan het einde van dit seizoen."
pi_31685289
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:54 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ja maar Van Bommel is ook een mongool
pi_31685308
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 19:40 schreef Nashje het volgende:

[..]

[..]
As I thought
Porcupine Tee - Normal
pi_31685610
quote:
Ajax meeste balbezit van alle ploegen in Champions League
Als we de UEFA statistieken van de UEFA er op naslaan, dan blijkt dat na drie speelrondes Ajax de ploeg is met het meeste balbezit tot nu toe. Ajax had in haar wedstrijden 61% van het balbezit. Barcelona komt daar nog het dichtsbij in de buurt met een percentage balbezit in de eerste drie wedstrijden van 59%.

Ook qua doelpogingen die naast zijn gegaan, scoort Ajax een opvallend hoog aantal.
http://www.uefa.com/Competitions/UCL/Statistics/Clubs/index.html
pi_31685674
Tegen FC Thun en Sparta Praag lukt AC Milan dat ook nog wel.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:32:55 #270
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31685754
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 20:28 schreef cultheld het volgende:
Tegen FC Thun en Sparta Praag lukt AC Milan dat ook nog wel.
Tegen PSV ook wel.
Poef.....gone! ©golfer
pi_31686603
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 19:59 schreef TerroRobbie het volgende:
Triest die foto van psv.nl
Inderdaad. en vind farfán echt een triest menneke. "Ja, hij schopte mijn been weg, en ik kon niet meer overeind blijven."

wij zien de beelden, geen enkel contact.
Bekijk ik PSV.nl waarom, weet ik ook niet (misschien was ik aan het vervelen) en zie ik dit Emanuelson heeft Farfán weggeduwd
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:23:46 #272
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_31686739
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:16 schreef _moder8or_ het volgende:

Bekijk ik PSV.nl waarom, weet ik ook niet (misschien was ik aan het vervelen) en zie ik dit Emanuelson heeft Farfán weggeduwd
Dat plaatje en de discussie erover is gisteravond al uitgebreid in dit topic geweest.
Geen aanleiding om het nog een keertje over te doen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_31686753
Dat Gentenaar genoemd wordt vind ik niet vreemd, Weidenfeller wint hij het bij Dortmund niet van. Voor Ajax zou het een ideale keeper zijn. Hij is altijd erg gedreven en kan Stekelenburg naar een hoger niveau helpen. Z'n wedstrijdjes pikt hij zelf ook wel mee.
That's all folks!
pi_31686805
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:24 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat Gentenaar genoemd wordt vind ik niet vreemd, Weidenfeller wint hij het bij Dortmund niet van. Voor Ajax zou het een ideale keeper zijn. Hij is altijd erg gedreven en kan Stekelenburg naar een hoger niveau helpen. Z'n wedstrijdjes pikt hij zelf ook wel mee.
Kom op zeg. Waarom NU beginnen over een nieuwe keeper? Die hebben we nog helemaal niet nodig. Ga liever op zoek naar een buitenspeler.
pi_31686865
Ach, als aan het eind van het seizoen Vonk en Lobont weg zijn is het misschien wel een optie. Maar nu zie ik ook liever andere spelers komen ja.
pi_31687115
Ik heb het ook over het einde van het seizoen, daar gaat het in het artikeltje ook over.
That's all folks!
pi_31687365
Klopt, had ik overheen gelezen sorry.

Maar dan nog vind ik het een beetje zinloos om dat nu al aan te gaan kondigen, doe dat lekker in de 'zomer' ofzo.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:05:46 #278
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31687640
Misschien wil Gomes reservekeeper worden.
pi_31688036
De verdediging van AGOVV is blijkbaar ook een niveautje te hoog voor Markus aangezien het nog steeds 0-0 staat
Houd van een lijntje.
pi_31688087
vrij jammer idd als ze niet eens van AGOVV kunnen winnen :\
AFC Ajax
pi_31688176
Die andere berg heeft gescoord

Lindebergh wel te verstaan
Houd van een lijntje.
pi_31688203
lees net op ajax netwerk dat we gewonnen hebben door een doelpunt van lindenbergh...in ieder geval weer een rondje verder. Wel belachelijk dat er een verleningen voor nodig was.
AFC Ajax
pi_31688577
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 21:23 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat plaatje en de discussie erover is gisteravond al uitgebreid in dit topic geweest.
Geen aanleiding om het nog een keertje over te doen.
Oké. Dan hou ik er over op
pi_31688685
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:31 schreef Tvduijn het volgende:
lees net op ajax netwerk dat we gewonnen hebben door een doelpunt van lindenbergh...in ieder geval weer een rondje verder. Wel belachelijk dat er een verleningen voor nodig was.
Zo kun je wel op alles gaan jammeren, haal t plaatje maar weg als avatar
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:56:45 #285
108558 Messenga
pi_31688690
Ananas staat wel 4e in de topscoorderslijst

http://www.uefa.com/Compe(...)s/Players/index.html
pi_31688816
Staat zelfs boven Deco en Henry.

Dat doen hem er weinig na.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:04:56 #287
82589 S-Two
barba macacu
pi_31688913
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:56 schreef Jajong het volgende:

[..]

Zo kun je wel op alles gaan jammeren, haal t plaatje maar weg als avatar
pi_31689077
Charisteas is vanavond onwel geworden in een Amsterdams café en afgevoerd
Bron: Shownieuws SBS...
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:13:19 #289
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31689097
Die Rosenberg heeft zich weer prima laten zien vanavond dus .

!
Get woke, go broke!
pi_31689166
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 22:56 schreef Messenga het volgende:
Ananas staat wel 4e in de topscoorderslijst

http://www.uefa.com/Compe(...)s/Players/index.html
Inderdaad. Ajax heeft toch nog een spits (Europees verband )
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:13 schreef HeatWave het volgende:
Die Rosenberg heeft zich weer prima laten zien vanavond dus .

!
Wat was er vanavond dan? Training?
pi_31689420
Jong Ajax in Amstel Cup tegen AGOVV.
pi_31689560
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:24 schreef Nashje het volgende:
Jong Ajax in Amstel Cup tegen AGOVV.
En Ajax heeft gewonnen? Gelukkig maar!
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:30:11 #293
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31689588
Ja, maar liefst 1-0 in de blessuretijd dus .
Get woke, go broke!
pi_31689646
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:30 schreef HeatWave het volgende:
Ja, maar liefst 1-0 in de blessuretijd dus .
Oef. Nou, winnen is winnen.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:32:28 #295
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31689652
En ook hier dus weer veel kansen voor Rosenberg, maar Agovv is hem ook te lastig...

Die gast KAN het gewoon niet, face it jongens...
Get woke, go broke!
pi_31689669
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:32 schreef HeatWave het volgende:
En ook hier dus weer veel kansen voor Rosenberg, maar Agovv is hem ook te lastig...

Die gast KAN het gewoon niet, face it jongens...
Agh, Rosenberg in de tweede Zegt al veel, en vooral dat hij niet kan scoren...

Wie heeft wel gescoord?
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:35:25 #297
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_31689736
Lindenbergh, die wel .

Rosenberg heeft weer zeker 3 opgelegde kansen gemist. Voor zover ik kon zien. Wel 1 op de paal, maar ja, die telt ook niet .
Get woke, go broke!
pi_31689741
Ik begin zo langzamerhand wel een beetje te vrezen over Rosenberg.
pi_31689764
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:35 schreef HeatWave het volgende:
Lindenbergh, die wel .

Rosenberg heeft weer zeker 3 opgelegde kansen gemist. Voor zover ik kon zien. Wel 1 op de paal, maar ja, die telt ook niet .
Lindenbergh .

Wanneer halen ze verdomme die Huntelaar. Het kan nog tot 31/10
pi_31689821
Wat een bagger zeg, met zoveel 1e eltal spelers.
pi_31689853
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 23:36 schreef _moder8or_ het volgende:

[..]

Lindenbergh .
. Ik vind 'm het altijd goed doen in Ajax 1.
quote:
Wanneer halen ze verdomme die Huntelaar. Het kan nog tot 31/10
Denk niet dat het daarvoor nog zal gebeuren. Huntelaar is meer dan welkom, maar ik ben zo bang dat het ook met hem niet lukt. Huur 'm maar een half seizoen, met optie tot koop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')