Nee, wel het 'probeer hier grappig te zijn' voor sommigen.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:11 schreef Anthraxx het volgende:
Is dit het 'Migratie: OSX naar Windows XP' topic?
Onbekend.. niemand heeft dat ooit geprobeerdquote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:19 schreef iDex het volgende:
mja is dat eigenlijk moeilijk overstappen naar windows XP?
het is wel eventjes wennen aan de virussen en spywarequote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:19 schreef iDex het volgende:
mja is dat eigenlijk moeilijk overstappen naar windows XP?
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 17:51 schreef Furia het volgende:
Nog een klein poosje voor mijn nieuwe mini met cinema 23" plaats neemt op mijn bureau
Zou het trouwens voordeliger zijn om het een en ander in de VS te kopen (op vakantie dan, niet op bestelling)? Of zit je dan met invoerrechten etc?
quote:12:20 AM EDT: New Cinema Displays
quote:12:18 AM EDT: The Power Mac G5 Quad will support 16 GB of DDR2 SDRAM, and can also officially support up to 1 TB of storage. The board includes PCI-E and are being launched with four nVidia cards to choose from, including the Quadro FX 4500. All four cards support the 30" Apple Cinema Display. The Power Mac G5 Quad will offer 76.6 gigaflops, or billion floating-point operations per second. Available early next month.
12:20 AM EDT: Cinema Display pricing will be dropped; the 23" is now $1299.
Waar lees jij, tonks?quote:
Als ik mijn reisje naar Japan schrap kan ik een Powermac Quad kopenquote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
1900 voor de 15" PB met OWK...ff de creditcard zoeken
Bijna 3400 euro... met 512 mb geheugenquote:
Het ultieme land voor nerds.... 3400 euro om daar een beetje rond te hangen en eigenlijk heb je nog eens zo'n bedrag nodig voor gadgets (voor in het vliegtuig terug). Of een dikke pc om te internetten en msn-en....quote:
KLB.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:31 schreef Lu_uK het volgende:
ik ben niet tevreden met mijn ipodof is daar een ander topic voor?
Jammer dat de gadgets in het japans zijn, of in het engrish.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:06 schreef XL het volgende:
[..]
Het ultieme land voor nerds.... 3400 euro om daar een beetje rond te hangen en eigenlijk heb je nog eens zo'n bedrag nodig voor gadgets (voor in het vliegtuig terug).
Kom... het is alleen om te pimpen. Niet functioneel.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:07 schreef Furious het volgende:
[..]
Jammer dat de gadgets in het japans zijn, of in het engrish.![]()
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:22 schreef tonks het volgende:
Not true.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:09 schreef XL het volgende:
[..]
Kom... het is alleen om te pimpen. Niet functioneel.
Daarvoor hoef je toch niet Japan... Dat ligt gewoon bij Cristine Le Duc.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:11 schreef Furious het volgende:
[..]
Not true.
[afbeelding]
Functioneel. [afbeelding]
Daarvoor ook niet.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:14 schreef XL het volgende:
[..]
Daarvoor hoef je toch niet Japan... Dat ligt gewoon bij Cristine Le Duc.
[afbeelding]
18.000 Yen!![]()
Hee, die had ik nog niet in Europese webshops gezien. Heb ooit een soortgelijk horloge import om gehad... Echt fantastisch. Maar toch...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 19:20 schreef Furious het volgende:
[..]
Daarvoor ook niet.
[afbeelding]
140 euri @ megagadgets.![]()
Same here, al is het momenteel heel verleidelijk om een sloot geld van de IBG te lenen...quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:02 schreef FLIPNEUS het volgende:
Maar ja, ik koop geen Apple meer voordat er een Intel-processor in zit.
Alsjeblieft!quote:Op woensdag 19 oktober 2005 20:03 schreef nietzman het volgende:
Ik wil een Mac die Aperture vloeiend kan draaien..
tsss... er zit nog niet eens een modem bij...quote:
Ik zou ook voor de mac kiezen jaquote:Op woensdag 19 oktober 2005 21:06 schreef Rock-shocker het volgende:
Djeez, het moet niet veel gekker worden![]()
Maar aan de andere kant: als ik zou mogen kiezen tussen een goedkope auto en bovenstaand setje zou ik het wel weten![]()
Haha, je zei "Kut Apple" omdat je graag dingen uitlokt en het tof vind je eigen domheid tentoon te stellen.quote:
Die dan onder een andere naam verder gaan.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:42 schreef tonks het volgende:
Ik denk niet dat de powerbooks de eerste worden met een intel processor, ik denk zelf de mac mini's
Ik ga sowieso nooit voor de Rev A (teveel kinderziekterisico vind ik) maar ik denk niet dat de PowerBooks de eerste met Intels zullen worden, Ik denk dat dat de i-en PowerMacs worden.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:41 schreef Bigs het volgende:
Ik hoop echt dat de Powerbook de eerste Mac is die met Intels uitgerust gaat worden, mijn 12" 1GHz is aan vervanging toe maar op dit moment is het gewoon niet de moeite waard.
Overigens is hij niet echt aan vervanging toe, maar ik wil gewoon nieuw speelgoedEn een Rev. A Intel-book lijkt me wel spannend
Gewoon een mac nano ter grootte van een lucifer doosjequote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:49 schreef Dementor het volgende:
[..]
Die dan onder een andere naam verder gaan.
De ipod mini is immers ook end of life.
Tonks zegt:quote:Op woensdag 19 oktober 2005 23:04 schreef Rock-shocker het volgende:
Lijkt me onhandig, ik wil er toch wel een dvd in kunnen stouwen
quote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:41 schreef Bigs het volgende:
Ik hoop echt dat de Powerbook de eerste Mac is die met Intels uitgerust gaat worden, mijn 12" 1GHz is aan vervanging toe maar op dit moment is het gewoon niet de moeite waard.
Overigens is hij niet echt aan vervanging toe, maar ik wil gewoon nieuw speelgoedEn een Rev. A Intel-book lijkt me wel spannend
Laat mij dan even pimpen met mijn iBook G3 700.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:05 schreef Furious het volgende:
Ik heb een iBook G3 600, en jij vindt dat jouw 1GHz PB aan vervanging toe is.![]()
Mja, daarom zeg ik ook dat hij nog niet echt aan vervanging toe isquote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:05 schreef Furious het volgende:
[..]
![]()
Ik heb een iBook G3 600, en jij vindt dat jouw 1GHz PB aan vervanging toe is.![]()
Verwend nest!![]()
![]()
Maar ik kan jullie wel blij mededelen dat ik 118 euro armer ben, en alle albums, en single collections van de Chemical Brothers ooit rijker ben.![]()
iBook G4 800 MHZ hier. Ligt echt precies aan wat je ermee doet trouwens. Ik blijf de komende jaren nog wel vrolijk tikken op mijn trouwe iBookje hoor (met af en toe een mem upgrade, en tja, op een gegeven moment is het toch afgelopen met die software upgradesquote:Op donderdag 20 oktober 2005 02:15 schreef broer het volgende:
[..]
Laat mij dan even pimpen met mijn iBook G3 700.
Zo. Ben je niet meer als enige zielig.
Pardon maar welke replies bedoel je daarmee?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:04 schreef Slarioux het volgende:
Jullie zijn oud en wijs genoeg om d'r niet op in te gaan dus ik laat het lekker staan allemaal.
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:06 schreef Dementor het volgende:
[..]
Pardon maar welke replies bedoel je daarmee?
Het gaat toch hardstikke goed in dit topic?
quote:
Er was een topicreport over Stofzuigzak, maar het gaat ook hardstikke goed in dit topic, dus not to worry enzoquote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:06 schreef Dementor het volgende:
[..]
Pardon maar welke replies bedoel je daarmee?
Het gaat toch hardstikke goed in dit topic?
Aperture? Wat heb ik gemist?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:33 schreef Beathoven het volgende:
Aperture ziet er in de demonstratie wel goed uit moet ik zeggen, de eerste serieuze toepassing die gebruik maakt van core image
Zeg, ik heet geen Bill Gatesquote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:19 schreef XL het volgende:
Nu die Powermac dus een PCI-e videokaart heeft en daarnaast nog eens 3 PCI-e sloten vrij heeft, kun je daar natuurlijk extra videokaarten inklussen. Dan kun je dus je bureaublad uitbreiden met 7 andere schermen. Mooie 23 inch cinema displays....
![]()
![]()
![]()
Ik heb dus zojuist de 17" 1,9Ghz versie besteldquote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:33 schreef HaKeeM het volgende:
Woeiiii die nieuwe imag is gaaf... 2,1GHz, 20" en het mediacenter achtige FrontRow. iSight zit ingebouwd... toppertje.....
[afbeelding]
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/72601/wo/lQ1XA7OzUpci24lPmyp1zzvHpF4/0.SLID?nclm=iMac&mco=6AEDE590
Wat is de verwachte levertijd? hoe lang heb je daarna ongeveer nodig om foto's online te krijgen? Dan zet ik mijn wekker alvastquote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Sow, na de succesvolle kennismaking met apple via de ibook g4 1,2Ghz heb ik vandaag voor E.T. de nieuwe Imac 17" G5 1,9Ghz met 1 GB aangeschaft.
M'n CC rookt nog
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:41 schreef XL het volgende:
[..]
Wat is de verwachte levertijd? hoe lang heb je daarna ongeveer nodig om foto's online te krijgen? Dan zet ik mijn wekker alvast![]()
Very nice! De nieuwe PBs staan op 2-4 dagen dus ik hoop hem snel in mijn bezit te krijgenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
7 tot 10 dagen.
Eerst alle mac toko's in de buurt afgebeld, maar die konden 'm ook pas over 2 weken leveren.
Mijn ibook stond toen op 2 tot 3 dagen en heeft uiteindelijk bijna 2 weken geduurdquote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Very nice! De nieuwe PBs staan op 2-4 dagen dus ik hoop hem snel in mijn bezit te krijgen
ik heb er nu 1, een MomoBay. Maar ik krijg em niet aan de praat onder windows XP en OSXquote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:57 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik zit er aan te denken om een Icy Box aan te schaffen (een casing voor HDD's, die je dan extern kan gebruiken) weet iemand waar je die in de winkels kan kopen?
Tsja, zo mooi als de Iomega MiniMax, LaCie mini of MicroNet MiniMate wordt het denk ik nooit.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 15:44 schreef SciFi het volgende:
En ik wil gdvr mooie design en aktief gekoelde externe casings voor mijn SATA schijven. Die mogen het dan mooi doen op mijn Mac Mini. Via firewire uiteraard
Dat heeft Apple zelf ook al bedacht, op www.apple.com/powermac:quote:Op donderdag 20 oktober 2005 13:19 schreef XL het volgende:
Nu die Powermac dus een PCI-e videokaart heeft en daarnaast nog eens 3 PCI-e sloten vrij heeft, kun je daar natuurlijk extra videokaarten inklussen. Dan kun je dus je bureaublad uitbreiden met 7 andere schermen. Mooie 23 inch cinema displays....
![]()
![]()
![]()
Je moet dan (raar genoeg) even bij de Preferences van Safari zijn. Daar kun je aangeven wat de standaard browser van je systeem moet zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb Safari en Camino op mijn G5 en ik wil Camino instellen als standaardbrowser (nu is dat Safari). Hoe doe ik dat?
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 18:52 schreef Tijn het volgende:
Je moet dan (raar genoeg) even bij de Preferences van Safari zijn. Daar kun je aangeven wat de standaard browser van je systeem moet zijn.
Onder andere omdat het systeem waarmee we op Fok! reviews invoeren (ik ben behalve mod ook reviewer) niet werkt onder Safari. Ook mijn moderatie-knopjes functioeren niet goed in Safari.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 19:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Waarom wil je liever Camino dan Safari gebruiken?
Just out of curiosity
Ha! mijn DPS (weblog) werkt wel met safariquote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Onder andere omdat het systeem waarmee we op Fok! reviews invoeren (ik ben behalve mod ook reviewer) niet werkt onder Safari. Ook mijn moderatie-knopjes functioeren niet goed in Safari.
Verder vind ik Camino eik een beetje kut. De vormgeving is minder mooi en het programma is vaak nogal langzaam (zoals nu; de letters verschijnen seconden nadat ik ze typ...).
Dank voor de tip, zal even kijken.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:24 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat je wellicht kunt proberen is Saft installeren...dan kun je met het Debug menu -> User Agent aangeven dat je onder IE werkt. Zo handel ik iig sites af die in Safari niet werken maar wel onder IE.
Check anders dit linkje maar 's
Ja, dat is een irritante bug, ik heb het ook gehad toen ik Camino draaide. Ik weet niet of het aan de browser of aan Fok! ligt, maar irritant is het wel. Misschien zijn Firefox of Opera een beter alternatief, ik ben zelf ook niet zo'n fan van Camino.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Verder vind ik Camino eik een beetje kut. De vormgeving is minder mooi en het programma is vaak nogal langzaam (zoals nu; de letters verschijnen seconden nadat ik ze typ...).
Ik blijf toch telkens maar op FF terugkomen, ik weet niet, voor mij toch DE browser... maarja...quote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
FF vreet geheugen, zeker als je meerdere tabs open hebt. Safari is voor mij ook de beste OSX browser
't hakt er nogal inquote:218 firefox-bi 4.7% 4:04:14 14 289 937 180M 51.4M 173M 520M
Nee, er is ook wel wat alternatieve software.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:41 schreef Markster het volgende:
Ow, moet je trouwens dat iTunes perse hebben om liedjes naar je iPod shuffle te krijgen?
Waarom eigenlijk niet? Ik vind iTunes superrelaxed.quote:Dat wil ik namelijk niet.
Omdat ik geen linux-itunes ziequote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:45 schreef Tijn het volgende:
Waarom eigenlijk niet? Ik vind iTunes superrelaxed.
Hubbie heeft de cc getrokkenquote:
stiekem editten he?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Handig, zo'n hubbie met cc.![]()
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Sow, na de succesvolle kennismaking met apple via de ibook g4 1,2Ghz heb ik vandaag voor E.T. de nieuwe Imac 17" G5 1,9Ghz met 1 GB aangeschaft.
M'n CC rookt nog
Denk neem een echt OSquote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Draai je geen Mac OS X?Scheer je weg
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:01 schreef E.T. het volgende:
stiekem editten he?![]()
(en 't kopieren van een quote van een andere pagina duurt hartstikke lang... zal je 'm krijgen ook!)
Geen idee, ik zit nooit in de Console.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:06 schreef super-muffin het volgende:
Wat kan ik eigenlijk met dat UNIX gebeuren eigenlijk?
De Console is een tool om logboeken mee uit te lezen. De Unix shell is de Terminal. Dat is overigens niet het enige wat er aan Unix in OS X zitquote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:09 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Geen idee, ik zit nooit in de Console.
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De Console is een tool om logboeken mee uit te lezen. De Unix shell is de Terminal. Dat is overigens niet het enige wat er aan Unix in OS X zit
Geheimpje: dat geldt niet alleen voor copyquote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:11 schreef super-muffin het volgende:
ik ken van de terminal alleen het command MAN COPY dan krijg je te zien wat je met copy kan doen.
Stond in de MacFan.
Jazekerquote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:45 schreef Tijn het volgende:
Oh trouwens, voor Firefox heb ik een adblocker, is zoiets er ook voor Safari?
Dat wist ik al, MAN staat zeker voor zo iets als Manual of zo?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Geheimpje: dat geldt niet alleen voor copy
quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:24 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Dat wist ik al, MAN staat zeker voor zo iets als Manual of zo?
Ff aanklikken 'I Paid' en je wordt nooit meer lastig gevallenquote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het werkt! En ik hoefde niet eens wat in te stellen. Relaxed
Ja, dat heb ik ook al geregeld. Je blijft een Nederlander hequote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:38 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ff aanklikken 'I Paid' en je wordt nooit meer lastig gevallen
Unix is geen onderdeeltje van OS X, het is de basis. Het hele systeem is een Unix, je werkt er continu mee.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:51 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Maar wat doet UNIX in OSX en wat kan ik er mee?
Wil het eigenlijk wel weten
De kern van OS X is Darwin, een variant van BSD (hetgeen weer een Unix variant is). De gebruikersinterface er bovenop, wat voor de meesten hetzelfde is als OS X, is een laag op dat BSD systeem.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:51 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Maar wat doet UNIX in OSX en wat kan ik er mee?
Wil het eigenlijk wel weten
Het zijn de mensen van het topic die het topic populair maken.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:46 schreef XL het volgende:
De discussie is al even oud... ik ben een avondje weg en het topic is ineens megapopulair, maar ook ik ben sinds deze week van Safari afgestapt. Safari stopte er 5 a 10 keer per week gewoon plotseling mee. Foutmelding, bugreport verzenden en foetsie....
Dus nu FireFox, bevalt me prima. Vreet zeker niet meer geheugen dan Safari, alleen het sluiten van tabs wil soms wel eens enkele seconden duren. Ik heb Opera en Omniweb nog in de pijplijn staan als alternatieven. Ik ben me er overigens van bewust dat ik kritisch naar mijn browser kijk, als ik minder kritisch was zou Safari prima voldoen.
Niemand die dit weet...?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Opera gedownload om dat eens te proberen. Hoe kun je in Opera zorgen dat een nieuwe tab niet meteen op de voorgrond komt?
En natuurlijk de stabiliteit en niet te vergeten... monkeyproof.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 00:06 schreef De_Hertog het volgende:
Normale gebruikers merken wel de voordelen hiervan, zo komt de geroemde veiligheid van OS X, onder andere, door deze Unix-achtergrond.
Ik ben thuis al een jaartje of 6 helemaal windows-vrijquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 08:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Over een week of 2 heb ik meer MACs dan windows machines in huis
Helemaal met je eens. Wat is 9.2 een kutsysteem zegquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 08:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En natuurlijk de stabiliteit en niet te vergeten... monkeyproof.
De oudere MAC os'en vond ik altijd op z'n zachts gezegd kut, maar sinds OSX ben ik een fan
Dat gaat sowieso niet lukken, want ik moet websites toch op windows checken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 09:35 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ik ben thuis al een jaartje of 6 helemaal windows-vrij
Eerst Linux, nu sinds kort MacOS X
Ik heb er nooit serieus mee gewerkt, maar het zag er wel kick uit.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 09:51 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Wat is 9.2 een kutsysteem zeg![]()
Wat ik wel wist van UNIX dat het gebruikt werd door de Amerikaanse overheid geloof ik, en dat het daarom zo veilig is. Maar bedankt voor de uitleg.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 00:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De kern van OS X is Darwin, een variant van BSD (hetgeen weer een Unix variant is). De gebruikersinterface er bovenop, wat voor de meesten hetzelfde is als OS X, is een laag op dat BSD systeem.
Normale gebruikers zullen alleen de gebruikersinterface, Aqua, gebruiken en niet snel in aanraking komen met Unix. Maar Unix zit overal onder, niet alleen in de Terminal maar ook in het bestandssysteem, het gebruikersbeheer, programmeren (XCode gebruikt gewoon gcc), en zo nog heel veel meer dingen.
Normale gebruikers merken wel de voordelen hiervan, zo komt de geroemde veiligheid van OS X, onder andere, door deze Unix-achtergrond.
Amerikaanse overheid? UNIX is ontwikkeld door universiteiten en werd voornamelijk ook door universiteiten gebruikt op grotere mainframes en andere cluster computers.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:18 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Wat ik wel wist van UNIX dat het gebruikt werd door de Amerikaanse overheid geloof ik, en dat het daarom zo veilig is. Maar bedankt voor de uitleg.
Maar waar is de terminal voor als je een mooie GUI hebt
Mijn ibook est dhipping is 'on or before 03/11/2005'quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 09:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Mooi...de nieuwe Powerbook is 'shipped'![]()
Nog een iBook besteld ?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mijn ibook est dhipping is 'on or before 03/11/2005'
Dat duurt nog ff dus.
Om preciezer te zijn: Darwin is een Mach 3.0 microkernel met een 4.4BSD personalityquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 00:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De kern van OS X is Darwin, een variant van BSD
Xcode is makkelijker dan met de commandline dingen compileren. Je moet Xcode alleen wel even door krijgen, maar ik vind het wel de beste IDE die ik tot nu toe heb gezien voor GCCquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:49 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat de Terminal vooral handig is voor mensen die toch al veel met een Unix werkten en dus gewend waren geraakt om dingetjes in perl te scripten, tools als grep te gebruiken en software zelf te compileren enzo. Dat soort dingen kunnen in OS X met hetzelfde gemak. Maar voor nieuwe users of ex-Windows-users zijn het misschien niet de meest interessante features of in elk geval geen dingen die ze zelf snel zullen opzoeken.
Makkelijker dan even "make" intypen?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:00 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Xcode is makkelijker dan met de commandline dingen compileren. Je moet Xcode alleen wel even door krijgen, maar ik vind het wel de beste IDE die ik tot nu toe heb gezien voor GCC
iMac dusquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mijn ibook est dhipping is 'on or before 03/11/2005'
Dat duurt nog ff dus.
Wel als je zelf eerst de makefile nog moet schrijven, of iig veel minder werk.quote:
Nou ja, ik doelde eigenlijk meer op het zelf schrijven van programma'squote:
Oh ik bedoelde gewoon de source van een programma downloaden zodat je je eigen binary kunt bakken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:11 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nou ja, ik doelde eigenlijk meer op het zelf schrijven van programma's.
Ja, ik gebruik XCode zelf voor het maken van VST plugins. Kheb niet met veel andere IDE's gewerkt, dus ik heb eigenlijk geen idee hoe XCode zich verhoudt tot de rest, maar het werkt iig wel okay.quote:Dat is iets moeilijker dan alleen 'make' in typen om te laten zorgen dat het werkt. Xcode werkt wat dat betreft gewoon erg goed
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik gebruik nu Taco HTML Edit, maar ik heb het idee dat er wel iets sjiekers te krijgen moet zijn. Helaas is het enige wat ik tot nu toe ben tegen gekomen op m'n zoektochten naar een alternatief geen freewarequote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Is er eigenlijk een goede php editor voor Mac?
EIgenlijk maar goed, dat bespaart me de aanschaf van een Power Mac G5 Quad met 20" cinema displayquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik gebruik nu Taco HTML Edit, maar ik heb het idee dat er wel iets sjiekers te krijgen moet zijn. Helaas is het enige wat ik tot nu toe ben tegen gekomen op m'n zoektochten naar een alternatief geen freeware
Tja, gamen doe ik zelden meer dus daar heb ik geen windows voor nodig.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Of gewoon Virtual PC draaien die dan hopelijk wel snelheid heeft: die dual boot kan me dan gestolen worden
Nou, op de iMac G5 met een gig geheugen (jou wel bekendquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, gamen doe ik zelden meer dus daar heb ik geen windows voor nodig.
PHP development, resultaat checken op IE (want de meest gebruikte browser) en boekhouding.
Is dat virtual PC vooruit te branden?
Codeweavers (van het uitstekende CrossOver Office, een commerciele 'fork' van Wine) heeft in ieder geval al toegezegd met een versie van CrossOver voor Mac OS X te komen (dus dan kun je de Windows-iTunes draaien onder Mac OS X bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:15 schreef nietzman het volgende:
Wie weet brengt VMware zelfs nog een Macversie uit, en WiNE gaat natuurlijk ook wel okay werken.
Het is echt geen optie om op dit moment met de PPC architectuur Wine te gebruiken of proberen aan de praat te krijgen. Wine emuleert de x86 niet, het vertaalt alleen de Windows API Calls naar lokale API calls. Dus wil je Wine werkend krijgen onder PPC moet je ook een x86 emulator gaan gebruiken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:48 schreef FLIPNEUS het volgende:
[..]
Codeweavers (van het uitstekende CrossOver Office, een commerciele 'fork' van Wine) heeft in ieder geval al toegezegd met een versie van CrossOver voor Mac OS X te komen (dus dan kun je de Windows-iTunes draaien onder Mac OS X bijvoorbeeld. En tegen de tijd dat de Intel Macs uitkomen zullen de Intel-processoren ook wel over hardwarematige virtualisatie beschikken, dus misschien dat Xen ook nog wel wat leuke potten kan breken; Windows draaien binnen Mac OS X zonder emulatielaag is natuurlijk wel ultrageil.
Uhm, ja, dat wilde ik dus nog in mijn post zetten, daar ik was vergeten toe te voegen dat Codeweavers pas CrossOver Office voor het Mac-platform uit gaat brengen zodra Apple de Intel-chips gaat gebruikenquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het makkelijkste is om gewoon te wachten tot de Intel Macs.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:11 schreef FLIPNEUS het volgende:
[..]
Uhm, ja, dat wilde ik dus nog in mijn post zetten, daar ik was vergeten toe te voegen dat Codeweavers pas CrossOver Office voor het Mac-platform uit gaat brengen zodra Apple de Intel-chips gaat gebruiken.
Ik zit meer te wachten op Access eigenlijk, klinkt iig als goed nieuws. Jammergenoeg is het niet op korte termijn. Maar wacht ff, je hebt daar vast en zeker een intel processor voor nodigquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 14:48 schreef FLIPNEUS het volgende:
[..]
Codeweavers (van het uitstekende CrossOver Office, een commerciele 'fork' van Wine) heeft in ieder geval al toegezegd met een versie van CrossOver voor Mac OS X te komen (dus dan kun je de Windows-iTunes draaien onder Mac OS X bijvoorbeeld. En tegen de tijd dat de Intel Macs uitkomen zullen de Intel-processoren ook wel over hardwarematige virtualisatie beschikken, dus misschien dat Xen ook nog wel wat leuke potten kan breken; Windows draaien binnen Mac OS X zonder emulatielaag is natuurlijk wel ultrageil.
Microsoft Office-applicaties die niet geport zijn bijvoorbeeld, zoals Access, Project en Visio. Nu heb je daar wel alternatieven voor (FileMaker en OmniGraffle bijvoorbeeld), maar die worden in het bedrijfsleven amper gebruikt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 19:10 schreef Anthraxx het volgende:
[..]Wat ik nog niet begrijp van Codeweavers is dat ze het uitbrengen. Photoshop is in een native variant voor de Mac te krijgen, Office ook. Waarvoor heb je Codeweavers dan nog nodig? Internet Explorer?
wanneer ga je een nieuwe kopen danquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 20:48 schreef Furious het volgende:
* Furious vreest dat Aperture niet op een G3 600 zal draaien.
Wordt sowieso tijd voor een upgrade als je dat soort programma's nodig hebtquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 20:48 schreef Furious het volgende:
* Furious vreest dat Aperture niet op een G3 600 zal draaien.
DSLR afbetalen, Aperture 'aanschaffen*' a 500 euri, nieuwe Apple iBook (de goedkoopste a 1000 euro) de gewenste Powerbook a 1700 euri.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 21:06 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Wordt sowieso tijd voor een upgrade als je dat soort programma's nodig hebt
Ik gebruik, "HyperEdit"quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Is er eigenlijk een goede php editor voor Mac?
Waarom wil je een iBook en en PowerBook? Kun je beter een goedkope iBook voor onderweg kopen en doorsparen voor een PowerMac als werk-pc. Daar zal Aperture ook beter op draaien als ik zo naar de systeemeisen kijk.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 21:11 schreef Furious het volgende:
[..]
DSLR afbetalen, Aperture 'aanschaffen*' a 500 euri, nieuwe Apple iBook (de goedkoopste a 1000 euro) de gewenste Powerbook a 1700 euri.
Ter vergelijking, goedkoopste iBook is 1000, daar heb ik niets aan. Degene die ik wil is 1700 euro.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 00:53 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waarom wil je een iBook en en PowerBook? Kun je beter een goedkope iBook voor onderweg kopen en doorsparen voor een PowerMac als werk-pc. Daar zal Aperture ook beter op draaien als ik zo naar de systeemeisen kijk.
Dank! Ik heb nu geen contacten on line waarmee ik het kan testen, maar het lijkt te werken. Alle andere instellingen zijn tenminste gereset, dus die ene waar ik problemen mee had vast ook.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik zou in de thuismap (het 'huisje' in Finder) ; Bibliotheek; Preferences; Microsoft de bestanden die eindigen op messenger.plist 's weggooien. Dat zijn voorkeurbestanden die OSX weer aanmaakt als je Messenger opnieuw opstart.
Ik ook, werkt super lekker en ziet er ook goed uit.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:31 schreef Rock-shocker het volgende:
Maar waarom wil je geen Adium dan? Ik ben er echt superblij mee.
Ik was te vlot. Hij wil nog steeds die ene voorkeur niet opslaan. Kutding.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 02:05 schreef broer het volgende:
het lijkt te werken
Het is vooral gewenning, denk ik. MSN Messenger ken ik inmiddels helemaal en het doet wat ik wil, niet meer en niet minder. Ik vind het zonde van mijn tijd om een nieuwe IM te leren kennen, want zoveel gebruik ik het niet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:31 schreef Rock-shocker het volgende:
Maar waarom wil je geen Adium dan? Ik ben er echt superblij mee.
Die heeft(/had) geen offline weergeven?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:32 schreef tonks het volgende:
[..]
Ik ook, werkt super lekker en ziet er ook goed uit.
Status offline zit er wel op.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:51 schreef XL het volgende:
[..]
Die heeft(/had) geen offline weergeven?
De privacy-mode van ICQ deed het volgens mij ook niet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:55 schreef tonks het volgende:
maar dan zie je je contact list niet meer.
zal het maandag direct proberen. Waar ik nu zit is de internetverbinding te traag om 10 mb te downloaden. Kost me een kwartier... dat vertik ikquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:58 schreef tonks het volgende:
O het kan welbij costum staan invisible
Inderdaadquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:58 schreef tonks het volgende:
O het kan welbij costum staan invisible
Ram anders gewoon de hele Microsoft map in de preferences van je thuismap. Ik moet dat ook wel 's doen als Word vastloopt omdat ie Endnote filters niet goed leest.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:50 schreef broer het volgende:
[..]
Ik was te vlot. Hij wil nog steeds die ene voorkeur niet opslaan. Kutding.
[..]
+1 Je stelt me niet teleur met een voorspelbare reactie.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 21:56 schreef nietzman het volgende:
Newbee!
Ja dat had ik dus ook in Safari... Nu gebruik ik FF alleen vind ik het niet echt lekker werken.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Mijn mod- en reviewergebeuren lijkt goed te functioneren in Opera. Die dan maar eens een poosje gebruiken.
Ik ben nu toch ook weer terug naar FF en ik moet zeggen dat ik dat gewoon de fijnste browser vind.quote:Op maandag 24 oktober 2005 18:45 schreef Remzz het volgende:
Ja dat had ik dus ook in Safari... Nu gebruik ik FF alleen vind ik het niet echt lekker werken.
Best snel nu...quote:Op maandag 24 oktober 2005 19:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Mooi...de nieuwe Powerbook is binnen. Ik zal straks (als Fok wat sneller is) wat nieuwe pics posten
Firefox heeft als nadeel dat het op wat oudere, tragere Macs (zoals mijn G4 Powerbook) duidelijk trager aanvoelt dan Safari. Ik ben dan ook al een tijdje overgestapt op Safari en ben er eigenlijk best tevreden over.quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben nu toch ook weer terug naar FF en ik moet zeggen dat ik dat gewoon de fijnste browser vind.
Vet!quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:50 schreef De_Hertog het volgende:
Je kon er op wachten: FrontRow is gekraakt om op de Mac Mini te draaien. Helaas alleen nog met BlueTooth-telefoons te bedienen lijkt het, maar otch: http://www.tuaw.com/2005/(...)t-row-on-a-mac-mini/
Op mijn iMac G5 absoluut geen last van traagheid.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:12 schreef Jalu het volgende:
Firefox heeft als nadeel dat het op wat oudere, tragere Macs (zoals mijn G4 Powerbook) duidelijk trager aanvoelt dan Safari. Ik ben dan ook al een tijdje overgestapt op Safari en ben er eigenlijk best tevreden over.
Firefox wordt overigens wel steeds beter en begint er langzamerhand op de Mac zelfs uit te zien als een echte MacOSX applicatie. Toch maar weer eens proberen...
Hoe bedien jij het, met een BlueTooth telefoon of gewoon met toetsenbord?quote:
Had een afspraak. Heb het daarstraks geinstalleerd, gezien. Ga er nu eens naar kijken. Ben ook nog op zoek naar het juiste icoon voor Frontrow. Doelstelling is besturing met de bluetooth telefoon natuurlijk. Ik heb een Nokia 6670, morgen krijg ik ook een oude SonyEricsson T630 terug.. we zullen zien.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoe bedien jij het, met een BlueTooth telefoon of gewoon met toetsenbord?
Heb je Bluetooth al aan de praat? Werken je dvd-films?quote:
Tip: sudo cpquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:41 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
"Error communicating to iTunes", als ik een nummer selecteer.
En die framework kreeg ik ook niet gekopieerd, niet genoeg rechten.
Iemand tips?
Ah, via de terminal. Maar dát stond niet bij de readmequote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Tip: sudo cp
Uitleg erbij: Terminal openen, en met 'sudo cp' het framework kopieren. 'sudo' betekent 'voer dit commando uit als superuser' en met cp kun je iets kopieren. Typ 'man cp' om te kijken hoe.
(Ik dacht zo, misschien is alleen de tip niet voldoende)
1 |
Ik heb helaas geen bluetooth toestel. zou ff een dvdtje erin proppen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:25 schreef XL het volgende:
[..]
Heb je Bluetooth al aan de praat? Werken je dvd-films?
Ik ben daarvoor hard op zoek naar wat dingetjes die niet mogen.
Tip nummer 1 bij Unix: als een commando niet werkt, of niet zoals je wilt, lees dan de manquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:46 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Ah, via de terminal. Maar dát stond niet bij de readme. Even proberen.
Wat doe ik fout![]()
[ code verwijderd ]
Heb die map voor 't gemak eerst in de root gezet.
"... is a directory (not copied)."
1 2 | the entire subtree connected at that point. |
Heb ik gedaan. Wat kan ik daar uithalen dan?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Tip nummer 1 bij Unix: als een commando niet werkt, of niet zoals je wilt, lees dan de man
man cp zegt:
[ code verwijderd ]
Ik was even vergeten dat een framework stiekem gewoon een directory is
Dat je dus sudo cp -R (let op de hoofdletter) moet doen om een directory te kopieren.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:03 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Wat kan ik daar uithalen dan?![]()
Je moet iTunes 6.0.1 even installeren.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:41 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
"Error communicating to iTunes", als ik een nummer selecteer.
En die framework kreeg ik ook niet gekopieerd, niet genoeg rechten.
Iemand tips?
[edit]iMac G5 1.6GHz, 10.4.2[/edit]
en voor framework moet je gewoon even als Admin inloggen.quote:
Same here, hoewel ik het niet echt storend langzaam vindquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:01 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb het nu ook op mn Powerbook, erg kick hoor. Ik kan alleen niet mn pa's K700i gebruiken als AB, maar dat ligt volgens mij aan de telefoon.
En het is niet erg snel op mn Powerbook, het duurt wel even als ik artiesten selecteer van iTunes. En nog iets, als ik een trailer bekijk dan speelt de muziek gewoon door. Erg onhandig.
Je moet dan Romeo installeren. Een afstandbediening over Bluetooth.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:27 schreef tonks het volgende:
K700 moet werken! dat filmpje van die mac op die beamer.. werkte ook met k700
Volgens mij kun je niet direct het icoontje van een applicatie in je dock veranderen, maar wat wel werkt is het icoontje van de applicatie zelf veranderen. Even met Finder naar het programma gaan, rechtsklikken (of ctrl-klik) op het icoon en op "get info" klikken. Als je nu een plaatje over het bestaande icoontje sleept in het info-scherm, verander het icoontje van de applicatie in het plaatje wat je erop hebt gesleept.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:07 schreef tonks het volgende:
Hoe verander je een icoontje van een programma in je dock.. weet iemand dat?
stap 1: Toon info van het programma (in de applicatie-map)quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 20:07 schreef tonks het volgende:
Hoe verander je een icoontje van een programma in je dock.. weet iemand dat?
Oh ja, ik ga je eventjes terug mailen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Same here, hoewel ik het niet echt storend langzaam vind.
Btw..you got mail over je bluetooth muis
Je hebt so-dimm nodig voor je Powerbook. Dit lijkt gewoon ddr-geheugen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 21:16 schreef super-muffin het volgende:
Is 1 van deze 3 geschikt voor in mn Powerbook?
http://tweakers.net/pricewatch/72499
http://tweakers.net/pricewatch/82508
http://tweakers.net/pricewatch/88956
De specs van de huidige PowerBooks kun je hier vinden: http://www.apple.com/powerbook/specs.htmlquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 21:16 schreef super-muffin het volgende:
Is 1 van deze 3 geschikt voor in mn Powerbook?
http://tweakers.net/pricewatch/72499
http://tweakers.net/pricewatch/82508
http://tweakers.net/pricewatch/88956
1-1quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 21:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
De specs van de huidige PowerBooks kun je hier vinden: http://www.apple.com/powerbook/specs.html
Als je een 12" PowerBook hebt, moet je dus PC2700 hebben en heb je een 15" of 17" PowerBook, dan kun je zelfs met PC4200 DDR2 draaien.
Maar let wel op, wat je nu hebt uitgezocht is normaal DDR-geheugen voor desktopcomputers. In een notebook gaat SoDimm. Dat spul vind je hier.
Ik heb een K700i hier maar het besturen via bluetooth doet het nietquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 21:35 schreef tonks het volgende:
Iemand die een k700,k750 oid heeft.. je kan daarmee je frontrow besturen en het is gaaaaf
oke bedankt, had ik bijna het verkeerde besteld. Ik heb een 12 inch Powerbook overigens.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 21:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
De specs van de huidige PowerBooks kun je hier vinden: http://www.apple.com/powerbook/specs.html
Als je een 12" PowerBook hebt, moet je dus PC2700 hebben en heb je een 15" of 17" PowerBook, dan kun je zelfs met PC4200 DDR2 draaien.
Maar let wel op, wat je nu hebt uitgezocht is normaal DDR-geheugen voor desktopcomputers. In een notebook gaat SoDimm. Dat spul vind je hier.
Als je op "mac overburn" zoekt met Google, kom je uit op Firestarter en de oneindig lelijke site van Missing Media Burner. Beiden brandprogramma's voor OSX en beiden ondersteunen overburning.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 22:20 schreef broer het volgende:
Goedenavond, beste helpdesk,
Ik wil weer eens iets, maar weet niet hoe. (Sterker: het is waarschijnlijk niet eens mogelijk, maar ik probeer het lekker toch.) Ik wil 3 MB méér op een cd branden dan volgens Toast kan. Nu hoorde ik dat Nero een zogenoemde 'overburn' kan maken. Weet iemand of er iets dergelijks ook bestaat voor Toast? Of desnoods voor een ander brand-programma? (Nero is Windows-only, toch?)
Mijn dank is onmetelijk groot.
Doe dat scriptje eens online zetten of mailen naar het adres dat je in mijn profiel vindt. Alsjeblieft.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Mooi...Salling Clicker geinstalleerd en wat scriptjes gevonden op Internet. De P900 is nu de afstandsbediening en het werkt heerlijk!
Hier vond ik er een paarquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Doe dat scriptje eens online zetten of mailen naar het adres dat je in mijn profiel vindt. Alsjeblieft.
Goh, Google. Dat ik daar zelf niet op was gekomen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:00 schreef Tijn het volgende:
Als je op "mac overburn" zoekt met Google, kom je uit op Firestarter en de oneindig lelijke site van Missing Media Burner. Beiden brandprogramma's voor OSX en beiden ondersteunen overburning.
Ik gebruik zelf geen van beide programma's, dus hoe het verder werkt weet ik ook niet, maar dit zou toch moeten lukken zo.
Misschien heb je het inmiddels zelf al gevonden, maar Dragon Burn is misschien ook wel wat (hoewel het geen gratis software isquote:Op woensdag 26 oktober 2005 00:15 schreef broer het volgende:
[..]
Ik ga nog even verder zoeken, maar toch bedankt.
Ja, die kwam ik ook tegen. Maar die wil het ook niet.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 00:27 schreef Tijn het volgende:
Misschien heb je het inmiddels zelf al gevonden, maar Dragon Burn is misschien ook wel wat (hoewel het geen gratis software is)
Dat snap ik nooit van Windows gebruikers die zo'n theme gebruiken. Gebruik dan het echte systeem. Maar als je dat tegen ze zegt dan zijn de meeste weer diep beledigt, alsof je ze Linux probeert aan te smerenquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:21 schreef Swetsenegger het volgende:
http://osx.portraitofakite.com/
[afbeelding]
Ach dan kan die vast wennenquote:Op woensdag 26 oktober 2005 06:18 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat snap ik nooit van Windows gebruikers die zo'n theme gebruiken. Gebruik dan het echte systeem. Maar als je dat tegen ze zegt dan zijn de meeste weer diep beledigt, alsof je ze Linux probeert aan te smeren
Maar ook in dit geval geldt: Al draagt een aap een goude ring... nou ja, je kent het wel
Die figuur is ook vergeten een dock te installeren.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 09:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb al een ibook hoor.
Maar inderdaad. Windows gebruikers kunnen dan alvast wennen
Wrijf het er ff in zeg.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 15:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Op mijn iMac G5 absoluut geen last van traagheid.
Ik ook niet maar wel de allernieuwste PBquote:Op woensdag 26 oktober 2005 09:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik heb dus alleen niet de nieuwste G5... Maar ik ben toch wel heel blij met dit compje.
Die figuur ben ik en de dock deed het nietquote:Op woensdag 26 oktober 2005 09:41 schreef XL het volgende:
[..]
Die figuur is ook vergeten een dock te installeren.
Geen flauw idee. Hij staat nog steeds op 'order processing'quote:Op woensdag 26 oktober 2005 09:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Swets...wanneer komt de iMac?? PB was hier binnen 3 dagen bezorgd
Ik neem aan dat je dat alleen deed om even te testen en zo? Het lijkt me erg irritant om te gebruiken, zeker als je ook een Mac hebt. Ik moet nu voor dingen als een irritant CMS systeem af en toe nog Windows gebruiken, en ik probeer al vaak genoeg op F9 te drukken zonder dat het er ook nog eens uitziet als OS Xquote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die figuur ben ik en de dock deed het niet
Ik wilde even kijken wat er allemaal meegenomen werd in de customisatiequote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dat alleen deed om even te testen en zo? Het lijkt me erg irritant om te gebruiken, zeker als je ook een Mac hebt. Ik moet nu voor dingen als een irritant CMS systeem af en toe nog Windows gebruiken, en ik probeer al vaak genoeg op F9 te drukken zonder dat het er ook nog eens uitziet als OS X
Ja maar net zo snel als een oude 386.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kun je met Virtual PC alle programma's draaien die eigenlijk voor Windows zijn bedoeld?
Dat hangt er van afquote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kun je met Virtual PC alle programma's draaien die eigenlijk voor Windows zijn bedoeld?
Niet eens, want alt-tab zit ook in OS X (en is daar zelfs beterquote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wilde even kijken wat er allemaal meegenomen werd in de customisatie
Tja alt-tab is een zuinig equivalent van F9
Quicksilverquote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:06 schreef SuperRembo het volgende:
Ik ben wat aan het testen op een ouwe (trage) imac met osx. Omdat ie zo traag is lijkt me het wel makkelijk als ik het menu zou kunnen bedienen met toetsen in plaats van de muis. Op een windows bak doe je dat met alt+letter/pijltjes, maar hoe doe je dat op een mac?
Zet in je preferences volledige toetsenbordbesturing, of hoe ze 'full keyboard access' ook hebben vertaald, aan. Of druk op Control-F1. Dan kun je met de volgende toetsen delen van het scherm actieveren:quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:06 schreef SuperRembo het volgende:
Ik ben wat aan het testen op een ouwe (trage) imac met osx. Omdat ie zo traag is lijkt me het wel makkelijk als ik het menu zou kunnen bedienen met toetsen in plaats van de muis. Op een windows bak doe je dat met alt+letter/pijltjes, maar hoe doe je dat op een mac?
(werkt overigens ook buiten Finder, F2-F4 is OS-breed. Voor alle shortcuts, zie o.a. http://creativebits.org/keyboard_shortcuts_in_os_xquote:"Control-F1" = Turn on Full Keyboard Access
When Full Keyboard Access is turned on, you can use the key combinations listed in the table below from the Finder.
"Control-F2" = Full Keyboard Access Highlight Menu
"Control-F3" = Full Keyboard Access Highlight Dock
"Control-F4" = Full Keyboard Access Highlight Window (active) or next window behind it
"Control-F5" = Full Keyboard Access Highlight Toolbar
"Control-F6" = Full Keyboard Access Highlight Utility window (palette)
Het is een van de originele "Think Different" posters.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoe vercommercialiseer ik een legende.
Het is iemand al gelukt om frontrow op een mini geinstalleerd te krijgen.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:08 schreef tonks het volgende:
Nietz heb je frontrow al
"Schakel uitgebreide toetsenbordfuncties in"quote:Op woensdag 26 oktober 2005 11:54 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zet in je preferences volledige toetsenbordbesturing, of hoe ze 'full keyboard access' ook hebben vertaald, aan.
Thxquote:Of druk op Control-F1. Dan kun je met de volgende toetsen delen van het scherm actieveren:
[..]
(werkt overigens ook buiten Finder, F2-F4 is OS-breed. Voor alle shortcuts, zie o.a. http://creativebits.org/keyboard_shortcuts_in_os_x
Ik kan hem niet vinden met google, linkje?quote:Op woensdag 26 oktober 2005 12:16 schreef Rock-shocker het volgende:
Think Different posters zijn zo geweldig
Ik heb de 'Here's to the misfits' van Einstein als achtergrond ingesteld. Echt vet.
Ja dat is mij ook al gelukt, gister al.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 13:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is iemand al gelukt om frontrow op een mini geinstalleerd te krijgen.
klik
Dan kan ik dus beter gewoon mijn oude en niet eens zo heel erg trage PC gebruiken...quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:51 schreef De_Hertog het volgende:
Dat hangt er van afVirtual PC draait geen programma's, het doet een windows pc na. Je krijgt dus een pc in je schermpje, compleet met Bios-meldingen bij het opstarten en alles. Op deze 'pc' installeer je vervolgens een Windows van je keuze. Virtual PC geeft cd-rom stations, netwerk enzovoorts van je Mac door naar je pc. Hierdoor heb je een volledige windows installatie, maar wel één die vergelijkbaar is met een vrij trage pc. Spellen kun je wel vergeten, ook door de resolutie, en dingen als autocad of photoshop ook. Volgens mij kun je het vergelijken met een 400 MHz Pentium of zo iets. Ik zou het geen aanrader noemen
Ik heb het al, sorryquote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:28 schreef super-muffin het volgende:
Wie weet in welke map de bookmarks van Safari staan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |