Het zijn de mensen van het topic die het topic populair maken.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 23:46 schreef XL het volgende:
De discussie is al even oud... ik ben een avondje weg en het topic is ineens megapopulair, maar ook ik ben sinds deze week van Safari afgestapt. Safari stopte er 5 a 10 keer per week gewoon plotseling mee. Foutmelding, bugreport verzenden en foetsie....
Dus nu FireFox, bevalt me prima. Vreet zeker niet meer geheugen dan Safari, alleen het sluiten van tabs wil soms wel eens enkele seconden duren. Ik heb Opera en Omniweb nog in de pijplijn staan als alternatieven. Ik ben me er overigens van bewust dat ik kritisch naar mijn browser kijk, als ik minder kritisch was zou Safari prima voldoen.
Niemand die dit weet...?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Opera gedownload om dat eens te proberen. Hoe kun je in Opera zorgen dat een nieuwe tab niet meteen op de voorgrond komt?
En natuurlijk de stabiliteit en niet te vergeten... monkeyproof.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 00:06 schreef De_Hertog het volgende:
Normale gebruikers merken wel de voordelen hiervan, zo komt de geroemde veiligheid van OS X, onder andere, door deze Unix-achtergrond.
Ik ben thuis al een jaartje of 6 helemaal windows-vrijquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 08:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Over een week of 2 heb ik meer MACs dan windows machines in huis
Helemaal met je eens. Wat is 9.2 een kutsysteem zegquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 08:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En natuurlijk de stabiliteit en niet te vergeten... monkeyproof.
De oudere MAC os'en vond ik altijd op z'n zachts gezegd kut, maar sinds OSX ben ik een fan
Dat gaat sowieso niet lukken, want ik moet websites toch op windows checken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 09:35 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ik ben thuis al een jaartje of 6 helemaal windows-vrij
Eerst Linux, nu sinds kort MacOS X
Ik heb er nooit serieus mee gewerkt, maar het zag er wel kick uit.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 09:51 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Wat is 9.2 een kutsysteem zeg![]()
Wat ik wel wist van UNIX dat het gebruikt werd door de Amerikaanse overheid geloof ik, en dat het daarom zo veilig is. Maar bedankt voor de uitleg.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 00:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De kern van OS X is Darwin, een variant van BSD (hetgeen weer een Unix variant is). De gebruikersinterface er bovenop, wat voor de meesten hetzelfde is als OS X, is een laag op dat BSD systeem.
Normale gebruikers zullen alleen de gebruikersinterface, Aqua, gebruiken en niet snel in aanraking komen met Unix. Maar Unix zit overal onder, niet alleen in de Terminal maar ook in het bestandssysteem, het gebruikersbeheer, programmeren (XCode gebruikt gewoon gcc), en zo nog heel veel meer dingen.
Normale gebruikers merken wel de voordelen hiervan, zo komt de geroemde veiligheid van OS X, onder andere, door deze Unix-achtergrond.
Amerikaanse overheid? UNIX is ontwikkeld door universiteiten en werd voornamelijk ook door universiteiten gebruikt op grotere mainframes en andere cluster computers.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:18 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Wat ik wel wist van UNIX dat het gebruikt werd door de Amerikaanse overheid geloof ik, en dat het daarom zo veilig is. Maar bedankt voor de uitleg.
Maar waar is de terminal voor als je een mooie GUI hebt
Mijn ibook est dhipping is 'on or before 03/11/2005'quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 09:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Mooi...de nieuwe Powerbook is 'shipped'![]()
Nog een iBook besteld ?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mijn ibook est dhipping is 'on or before 03/11/2005'
Dat duurt nog ff dus.
Om preciezer te zijn: Darwin is een Mach 3.0 microkernel met een 4.4BSD personalityquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 00:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De kern van OS X is Darwin, een variant van BSD
Xcode is makkelijker dan met de commandline dingen compileren. Je moet Xcode alleen wel even door krijgen, maar ik vind het wel de beste IDE die ik tot nu toe heb gezien voor GCCquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:49 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat de Terminal vooral handig is voor mensen die toch al veel met een Unix werkten en dus gewend waren geraakt om dingetjes in perl te scripten, tools als grep te gebruiken en software zelf te compileren enzo. Dat soort dingen kunnen in OS X met hetzelfde gemak. Maar voor nieuwe users of ex-Windows-users zijn het misschien niet de meest interessante features of in elk geval geen dingen die ze zelf snel zullen opzoeken.
Makkelijker dan even "make" intypen?quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:00 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Xcode is makkelijker dan met de commandline dingen compileren. Je moet Xcode alleen wel even door krijgen, maar ik vind het wel de beste IDE die ik tot nu toe heb gezien voor GCC
iMac dusquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mijn ibook est dhipping is 'on or before 03/11/2005'
Dat duurt nog ff dus.
Wel als je zelf eerst de makefile nog moet schrijven, of iig veel minder werk.quote:
Nou ja, ik doelde eigenlijk meer op het zelf schrijven van programma'squote:
Oh ik bedoelde gewoon de source van een programma downloaden zodat je je eigen binary kunt bakken.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:11 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nou ja, ik doelde eigenlijk meer op het zelf schrijven van programma's.
Ja, ik gebruik XCode zelf voor het maken van VST plugins. Kheb niet met veel andere IDE's gewerkt, dus ik heb eigenlijk geen idee hoe XCode zich verhoudt tot de rest, maar het werkt iig wel okay.quote:Dat is iets moeilijker dan alleen 'make' in typen om te laten zorgen dat het werkt. Xcode werkt wat dat betreft gewoon erg goed
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik gebruik nu Taco HTML Edit, maar ik heb het idee dat er wel iets sjiekers te krijgen moet zijn. Helaas is het enige wat ik tot nu toe ben tegen gekomen op m'n zoektochten naar een alternatief geen freewarequote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Is er eigenlijk een goede php editor voor Mac?
EIgenlijk maar goed, dat bespaart me de aanschaf van een Power Mac G5 Quad met 20" cinema displayquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik gebruik nu Taco HTML Edit, maar ik heb het idee dat er wel iets sjiekers te krijgen moet zijn. Helaas is het enige wat ik tot nu toe ben tegen gekomen op m'n zoektochten naar een alternatief geen freeware
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |