abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 oktober 2005 @ 18:58:43 #151
8369 speknek
Another day another slay
pi_31706895
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 18:50 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Hmmm... helder standpunt, goed onderbouwd met argumenten! Ik zal er vanavond verder over nadenken!
Begin met dit te lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Historicity_of_Jesus_Christ
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_31706959
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 18:34 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:

Aha..
1) Mattheus, Marcus, Lucas en Johannes, de schrijvers van de vier evangelien hebben 3 jaar van hun leven met Jezus opgetrokken en daarvan verslag gedaan, ieder op zijn eigen manier...
2) Ze leefden dus in diezelfde tijd, dus dat zit ook wel goed
3) Ze hebben er vanaf het begin tussen gezeten en dus geen gerommel van derden achteraf...

Dus het voldoet op alle 5 de punten aan de checklist van authenticiteit...
Wat zijn je bronnen hiervoor?
pi_31741396
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 18:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Begin met dit te lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Historicity_of_Jesus_Christ
als jij : Bewijs genoeg gaat lezen
pi_31742305
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:34 schreef HRR het volgende:

[..]

Kritiek op Jezus is ook kritiek op islam
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:10:05 #155
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_31742564
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:24 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:
Dat geloof en wetenschap heel goed samengaan bewijst Einstein (naar ik mag aannemen is iedereen het wel met me eens dat dit een groot wetenschapper was... ) met zijn opmerking: wetenschap zonder godsdienst is kreupel, godsdienst zonder wetenschap is blind (science without religion is lame, religion without science is blind)
Einstein maakte ook fouten.

Zo heeft hij ooit de "kosmologische constante" geïntroduceerd. Dit noemde hij later de grootste fout uit zijn leven. Die quote over godsdienst en wetenschap is zijn tweede grote fout.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_31749492
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 00:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Einstein maakte ook fouten.

Zo heeft hij ooit de "kosmologische constante" geïntroduceerd. Dit noemde hij later de grootste fout uit zijn leven. Die quote over godsdienst en wetenschap is zijn tweede grote fout.
kosmologische constante

Iets minder arrogantie is dus wel op zn plaats. Verder is dit natuurlijk een schaamteloos "pimpen met je topic" post
pi_31749558
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 16:24 schreef Hobby_Aquariaan het volgende:

Dat geloof en wetenschap heel goed samengaan bewijst Einstein (naar ik mag aannemen is iedereen het wel met me eens dat dit een groot wetenschapper was... ) met zijn opmerking: wetenschap zonder godsdienst is kreupel, godsdienst zonder wetenschap is blind (science without religion is lame, religion without science is blind)
[/edit]
Einstein bewijst niks. Einstein had bepaalde ideeen over religie, maar heb jij uberhaupt een idee wat dat voor ideeen waren? Ik weet bijna wel zeker dat jij het daar absoluut niet mee eens bent. En dat iemand een groot wetenschapper is, zegt niks over zijn/haar religieuze overtuigingen.
  woensdag 2 november 2005 @ 17:24:35 #158
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_31902094
Ik heb een gelovige vriendin en het eerste dat me erbij opviel was het gebrek aan bewijsvoering voor dat geloof. Hetzelfde in haar familie en haar kerk. Dit wordt tevens in stand gehouden door een gebrek aan kennis over wetenschappelijke zaken. Het stuitende hierbij is dan vooral dat ik juist een zeer rationalistische houding heb en ik tevens geschiedenis studeer, dus ik heb wel enige kennis vergaard over het ontstaan van het Christendom. Natuurlijk hebben zij een totaal andere visie daarop ondanks dat er een gedegen basis aan kennis is bij veel van deze personen over de gebeurtenissen uit die tijd. Christenen zijn in mijn ogen zodoende vooral eigenwijze mensen die de ogen sluiten voor de meest waarschijnlijke waarheid en vasthouden aan een versie waar zij zelf in geloven, waarschijnlijk uit angst voor het verlies van de zekerheid van een goed einde. In dat licht vind ik de arrogantie en het gebrek aan bereidheid om andere religies en atheisten in hun waarde te laten vooral stuitend. Over dit laatste is mijn vriendin het gelukkig met mij eens, anders stond ze waarschijnlijk op de stoep, want ik vind de meeste Christenen erg slecht scoren op het gebied van tolerantie. Aangezien ik nogal vaak op zondag in de kerk te vinden ben om mijn vriendin te kunnen zien zingen maak ik daar ook allerlei randzaken mee en het was erg teleurstellend. Er wordt in de preken meermaals gehamerd op de 'missie' die een Christen heeft om anderen te bekeren en de retoriek die hierbij toegepast wordt is ontzettend storend. Als God de mens een vrije wil heeft gegeven moet deze vrije wil gerespecteerd worden, anders is deze niet werkelijk vrij, dat lijkt mij een logische redenering. Als men een vrije wil werkelijk wil toepassen, moet men iemand overhalen met overtuigend feitenmateriaal, en hier komen Christenen doorgaans tekort, wat in dit topic ook al blijkt. Overigens stel ik hier gelijk ook vragen bij de juistheid van dit systeem, want als God almachtig is is het voor hem mogelijk om vooraf te weten wat mensen doen, zeker als wij naar zijn voorbeeld zijn geschapen. Zodoende kan hij weten dat een kind dat geboren wordt in het achterland van Afghanistan een minimale kans heeft om Christen te worden. Hoe kan het dan goedgepraat worden dat zo'n persoon in de hel komt?

Nu is het natuurlijk zo dat mijn ervaringen niet voor alle kerken gelden, maar ik denk dat ik als atheistische infiltrant om het maar zo te zeggen wel een vrij afgerond beeld heb gekregen van een gemiddelde Christelijke groep. Om het nog maar te herhalen, ik vind het doorgaans eigenwijze mensen die weinig tolerant en begripvol zijn richting andersdenkenden, waarbij aangetekend mag worden dat ik vind dat de jeugd uit de kerk in kwestie breekt met dat beeld, maar dat komt omdat ik uit gesprekken het idee heb dat religieuze ontplooiing pas na de puberteit echt plaatsvindt, vaak in combinatie met een ingrijpende gebeurtenis.
  woensdag 2 november 2005 @ 19:07:10 #159
8369 speknek
Another day another slay
pi_31905006
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 23:34 schreef HRR het volgende:
Want, wat voegt dat toe?

[ Bericht 8% gewijzigd door speknek op 02-11-2005 19:19:43 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_31946684
quote:
Op woensdag 2 november 2005 19:07 schreef speknek het volgende:

[..]

Want, wat voegt dat toe?
Je mening wordt hierdoor op de proef gesteld.
pi_31958254
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:33 schreef HRR het volgende:

[..]

Het beste bewijs is toch nu? Waar is hij dan?

Jouw god is zo goed, medelevend, vergevend en houdt zo verschikkelijk veel van ons toch?

Waar is hij dan? En vind je het niet raar dat we zo moeten lijden als hij alles, met een knip van z'n goddelijke vinger, beter kan maken?
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:44:21 #162
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_31959004
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:22 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Jouw god is zo goed, medelevend, vergevend en houdt zo verschikkelijk veel van ons toch?

Waar is hij dan? En vind je het niet raar dat we zo moeten lijden als hij alles, met een knip van z'n goddelijke vinger, beter kan maken?
Wat is god?
Wanneer je het geheel van alles wat is god noemt, dan kan niemand ontkennen dat god bestaat.
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_31959633
quote:

[..]

Moet God alles even voor ons regelen wanneer we ons van hem afwenden en hem ontkennen?
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:00:54 #164
8369 speknek
Another day another slay
pi_31961336
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 00:33 schreef HRR het volgende:
Ik laat m'n mening liever leiden door een feitelijke beschouwing (wikipedia) dan de mening van een journalist die een boek schrijft.
pi_31964895
quote:

[..]

Jij wilt eerst zien dan geloven , wat dacht je van andersom ? of durf je dat niet ?
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:57:32 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_31964964
Ha ja, nu zijn we weer op het punt waarom ik gelovigen een paar pagina's terug verfoeide. Niet de conclusies uit de feiten trekken, maar de feiten uit de conclusies trekken.
pi_31965385
Ja maar als het dus werkelijk zo is , dan is het een feit , en dan kan je uit concluderen dat het waar is . dus hoezo feiten uit conclusie trekken ???beetje kortzichtig. En waarom zou je dat boek niet lezen ? omdat je wikipedia hebt ? yeah right lekkere bron . ga ipv. wikipedia maar is echte literatuur lezen voordat je gaat blaten . sorry hoor maar pff
  vrijdag 4 november 2005 @ 17:15:38 #168
8369 speknek
Another day another slay
pi_31965431
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:13 schreef HRR het volgende:
Ja maar als het dus werkelijk zo is , dan is het een feit , en dan kan je uit concluderen dat het waar is .
Nee je stelt een conclusie, daaruit volgt een feit en daaruit volgt een conclusie. Dat is een cirkelredenering. Als je eerst moet geloven om de feiten te achterhalen, om je geloof te bekrachtigen, dan is er in de eerste plaats al iets misgegaan.
pi_31966047
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:55 schreef HRR het volgende:

[..]

Jij wilt eerst zien dan geloven , wat dacht je van andersom ? of durf je dat niet ?
Euuh ja! Van andersom ben ik niet zo'n voorstander......En waarom moet god zo ontzettend arrogant zijn [als hij al bestaat]? Net alsof hij zo'n zuivere ziel heeft!?
pi_31966096
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Moet God alles even voor ons regelen wanneer we ons van hem afwenden en hem ontkennen?
Jazeker, maar we weten allemaal al dat hij niet bestaat. Hij IS verandwoordelijk voor ons! En wat let hem? Hij had 'maar' 7 dagen nodig om alles te creeren, was dat zo vermoeiend dat hij nu nog moet rusten?

En als hij bestaat, waarom zou je iemand aanbidden of zijn denkbeelden volgen als hij zijn eigen 'zonen' vermoord?
pi_31966148
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:44 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Wat is god?
Wanneer je het geheel van alles wat is god noemt, dan kan niemand ontkennen dat god bestaat.
En wanneer je het geheel van alles wat is niet god noemt, dan kan niemand ontkennen dat god niet bestaat......
pi_31966288
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:13 schreef HRR het volgende:
Ja maar als het dus werkelijk zo is , dan is het een feit , en dan kan je uit concluderen dat het waar is . dus hoezo feiten uit conclusie trekken ???beetje kortzichtig. En waarom zou je dat boek niet lezen ? omdat je wikipedia hebt ? yeah right lekkere bron . ga ipv. wikipedia maar is echte literatuur lezen voordat je gaat blaten . sorry hoor maar pff
Je bent nu echt aan het raaskallen......eerst heb je feiten dan conclusies, oorzaken en gevolgen. Aannemen dat iets waar is en dan zeggen dat het een feit is, is niet goed......
pi_31966545
ja dus als ik zeg : Feit is God bestaat : Conclusie ; je kan hem zien wanneer je in Hem gelooft... this maar net hoe je er naar kijkt ...
pi_31966558
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:02 schreef Triggershot het volgende:

Als hij puur Liefde zou zijn: Ja.

Bovendien: hoe kun je je van iemand afwenden, als je iemand niet eerst kent?
pi_31966665
hij IS liefde , maar dat wil niet zeggen dat ie dom is !? en je hebt ook een eigen wil / keus .. deal with that
pi_31966856
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:00 schreef HRR het volgende:

hij IS liefde , maar dat wil niet zeggen dat ie dom is !?
Waarom zou hij dom zijn als hij wél in zijn Goddelijke vingers zou knippen, en bijvoorbeeld alle ziektes en natuurrampen zou beëindigen? Waarom is dat 'dom'?
quote:
en je hebt ook een eigen wil / keus .. deal with that
Ja, en wat heeft dat ermee te maken?
pi_31967239
quote:
hij IS liefde , maar dat wil niet zeggen dat ie dom is
Hij is OERSTOM en ONTZETTEND lelijk......als hij ons naar zijn evenbeeld schiep..
HELP ALSJEBLIEFT !
http://www.tim.zvssite.nl/
pi_31971006
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:39 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Jazeker, maar we weten allemaal al dat hij niet bestaat. Hij IS verandwoordelijk voor ons! En wat let hem? Hij had 'maar' 7 dagen nodig om alles te creeren, was dat zo vermoeiend dat hij nu nog moet rusten?

En als hij bestaat, waarom zou je iemand aanbidden of zijn denkbeelden volgen als hij zijn eigen 'zonen' vermoord?
Hoezo is God verantwoordelijk voor jou? Je bent niet zijn kind, je bent een schepping van hem met een vrije wil ( gedachtengoed van een gelovige) Wat let jou om God te zoeken, eeuwige smoes van ik zie hem niet?

Ik geloof niet dat God ooit een zoon heeft gehad of zal hebben dus kan ik er niet op antwoorden.
pi_31971033
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:56 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Als hij puur Liefde zou zijn: Ja.

Bovendien: hoe kun je je van iemand afwenden, als je iemand niet eerst kent?
Defineer eens "puur liefde" aub.

Je kent toch zoals als het beeld van je van hem hebt?
pi_31971077
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:22 schreef Triggershot het volgende:

Defineer eens "puur liefde" aub.
Liefde, barmhartig, vergevingsgezind, mensen hun schuld niet aanrekenend, etc.
quote:
Je kent toch zoals als het beeld van je van hem hebt?
En als ik nou een superslecht beeld van 'm heb?
pi_31971328
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:24 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Liefde, barmhartig, vergevingsgezind, mensen hun schuld niet aanrekenend, etc.
[..]

En als ik nou een superslecht beeld van 'm heb?
Excuseer me ff omdat ik niet op me opmaak let

Maar hij moet mens barmhartig en vergevingsgezind zijn zonder dat de mens er iets voor doet?

Dat is dan de beeld van wat God voor jou zou zijn/is brengt niemand verandering in.
pi_31971535
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:32 schreef Triggershot het volgende:

Maar hij moet mens barmhartig en vergevingsgezind zijn zonder dat de mens er iets voor doet?
Ja, want vergeving is gratis, en stelt in principe geen voorwaarden.
Anders is het een afkoopsom. Voor wat hoort wat.
pi_31971741
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:39 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ja, want vergeving is gratis, en stelt in principe geen voorwaarden.
Anders is het een afkoopsom. Voor wat hoort wat.
Vergeving gratis? Is dat niet een perfecte droom? Een vergever verwacht wel dat hij die vergeeft wordt oprecht afstand neemt van zijn zonde en spijt betuigt.

Dus in principe hoor je er wel wat voor over te hebben, toch?
pi_31971840
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:47 schreef Triggershot het volgende:

Vergeving gratis? Is dat niet een perfecte droom? Een vergever verwacht wel dat hij die vergeeft wordt oprecht afstand neemt van zijn zonde en spijt betuigt.

Dus in principe hoor je er wel wat voor over te hebben, toch?
Alleen wie is degene die 'zonde' definieert?
Bovendien is het hier meer chantage... niks met vergeving te maken.
En de schepping heeft er niet om gevraagd geschapen te worden.
pi_31971933
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:51 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Alleen wie is degene die 'zonde' definieert?
Bovendien is het hier meer chantage... niks met vergeving te maken.
En de schepping heeft er niet om gevraagd geschapen te worden.
God natuurlijk.
Hoezo is het chantage, als God je zou geschapen hebben en regels opstelt hoe je je moet gedragen?
Ik ben anders erg tevreden dat ik geschapen ben hoor. En zo zijn er ook wel meerderen als mij.
pi_31972088
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:55 schreef Triggershot het volgende:

God natuurlijk.
In theorie misschien.
Maar in de praktijk zijn het mensen die beweren dat God iets op een bepaalde manier definieert.
En ik geloof die mensen niet, en ik ben het niet eens met ze.
quote:
Hoezo is het chantage, als God je zou geschapen hebben en regels opstelt hoe je je moet gedragen?
"Bekeer je, of brand eeuwig in de hel."
Dat is geen vrije keuze, maar chantage.
pi_31972166
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:01 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

In theorie misschien.
Maar in de praktijk zijn het mensen die beweren dat God iets op een bepaalde manier definieert.
En ik geloof die mensen niet, en ik ben het niet eens met ze.
[..]

"Bekeer je, of brand eeuwig in de hel."
Dat is geen vrije keuze, maar chantage.
Is mooi dat je het niet eens met ze bent als je het aan mij vraagt ieder vult voor zich zelf in als God al een rol in hun leven hebben, hoe hij precies is.

Hoe jij het formuleert klinkt natuurlijk erg oppervlakkig, vindt je niet?
pi_31972306
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:03 schreef Triggershot het volgende:

Is mooi dat je het niet eens met ze bent als je het aan mij vraagt ieder vult voor zich zelf in als God al een rol in hun leven hebben, hoe hij precies is.
Maar dat beeld hoeft niet overeen te stemmen met de werkelijkheid.
quote:
Hoe jij het formuleert klinkt natuurlijk erg oppervlakkig, vindt je niet?
Nee, juist niet.
Het is minder oppervlakkig om zélf na te denken, dan een standaard religie uit een boek over te nemen.
pi_31972374
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:08 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Maar dat beeld hoeft niet overeen te stemmen met de werkelijkheid.
[..]

Nee, juist niet.
Het is minder oppervlakkig om zélf na te denken, dan een standaard religie uit een boek over te nemen.
Andermans ideologie hoort natuurlijk geen invloed te hebben op wat jij acht als werkelijkheid right?

Met oppervlakkig doelde ik op: "bekeer je of brand eeuwig". Religie draait niet alleen om hemel en hel maar om veel meer dan dat. Maar natuurlijk wanneer jij niet in een god belooft doet het er ook nie toe voor jou toch?
pi_31986220
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 21:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Andermans ideologie hoort natuurlijk geen invloed te hebben op wat jij acht als werkelijkheid right?

Met oppervlakkig doelde ik op: "bekeer je of brand eeuwig". Religie draait niet alleen om hemel en hel maar om veel meer dan dat. Maar natuurlijk wanneer jij niet in een god belooft doet het er ook nie toe voor jou toch?
Als jij in een god wil geloven die zijn eigen scheppingen vermoord moet jij dat weten natuurlijk! Maar kom niet aan dat god zo goed is. Eens een moordenaar altijd een moordenaar...
pi_31986344
quote:
hij IS liefde , maar dat wil niet zeggen dat ie dom is !? en je hebt ook een eigen wil / keus .. deal with that
Hij IS liefde? Maar ik denk dan waar was die liefde toen GOD duizenden mensen afslachte?
pi_31986385
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 11:53 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Als jij in een god wil geloven die zijn eigen scheppingen vermoord moet jij dat weten natuurlijk! Maar kom niet aan dat god zo goed is. Eens een moordenaar altijd een moordenaar...

Dus het is nu God die oorlog voert om Olie en jihaad tegen imperialisme?
pi_31986441
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 11:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus het is nu God die oorlog voert om Olie en jihaad tegen imperialisme?
Euuhh ben jij de ZONDVLOED vergeten? Sodom en Gomorra?
[Als je de bijbel geloofd dan he!]
pi_31986576
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:00 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Euuhh ben jij de ZONDVLOED vergeten? Sodom en Gomorra?
[Als je de bijbel geloofd dan he!]
Alsof jij daarin gelooft?

En wanneer je spreekt van een schepper(God) spreek je toch ook van een te gehoorzamen macht? (als je er al van uit gaat dat God bestaat en zondevloed is gebeurt.)
pi_31986710
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Alsof jij daarin gelooft?

En wanneer je spreekt van een schepper(God) spreek je toch ook van een te gehoorzamen macht? (als je er al van uit gaat dat God bestaat en zondevloed is gebeurt.)
Ik gehoorzaam god niet, laat dat duidelijk zijn.

Maar de vraag is waarom jij in een God geloofd die zijn eigen regels over treedt en meer mensen heeft vermoord dan menig mens?
pi_31986777
Ik kan me voorstellen dat je in een god geloofd die goed is etc etc. Maar als je de bijbel leest dan lees je dat god de ene mens na de andere vermoord of toekijkt hoe ze vermoord worden. Al dan niet door onze eigen soort maar zeker ook door het andere soort die hij gecreeerd heeft [engelen].
pi_31986817
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:08 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Ik gehoorzaam god niet, laat dat duidelijk zijn.

Maar de vraag is waarom jij in een God geloofd die zijn eigen regels over treedt en meer mensen heeft vermoord dan menig mens?
Daar heb ik dus ook geen twijfel over.

Hoe kan iemand die regels bepaalt, zijn regels overtreden? Wanneer je spreekt over een God (almachtig, alwetende) dan heb je het niet over iemand die regels over treedt maar over "zijn wil is wet"
Doe je iets fout, dan wordt je gestraft toch? Dat is een universeel iets.
pi_31986842
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:10 schreef Sapientiea het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je in een god geloofd die goed is etc etc. Maar als je de bijbel leest dan lees je dat god de ene mens na de andere vermoord of toekijkt hoe ze vermoord worden. Al dan niet door onze eigen soort maar zeker ook door het andere soort die hij gecreeerd heeft [engelen].
ik ben moslim btw he, dus heb niet meer dan een beetje kennis van de bijbel.
pi_31986927
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 12:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daar heb ik dus ook geen twijfel over.

Hoe kan iemand die regels bepaalt, zijn regels overtreden? Wanneer je spreekt over een God (almachtig, alwetende) dan heb je het niet over iemand die regels over treedt maar over "zijn wil is wet"
Doe je iets fout, dan wordt je gestraft toch? Dat is een universeel iets.
Nee want HIJ heeft ons de keus gegeven om zelf te kiezen. Als je iemand een keus geeft kan je hem niet straffen als hij een keus maakt.

Verder geef je dus aan dat god niet zo eerlijk en oprecht is als de meeste christenen denken.

edit: oww je bent moslim...nagoed bijbel en koran zijn grotendeels hetzelfde zeker het oude testament. Verder heb ik de koran ook hier liggen.
  zaterdag 5 november 2005 @ 12:23:49 #200
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_31987129
God is menselijk en kan nu niks doen. Als hij sterft verandert alles..want dan is hij weer god..hij moest alleen even geboren worden en bewust worden van zijn kunnen. Het duurt echt niet lang meer iig..ik denk dat 2012 wel aardig op de lijn ligt.
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')