Waarom zou hij dom zijn als hij wél in zijn Goddelijke vingers zou knippen, en bijvoorbeeld alle ziektes en natuurrampen zou beëindigen? Waarom is dat 'dom'?quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:00 schreef HRR het volgende:
hij IS liefde , maar dat wil niet zeggen dat ie dom is !?
Ja, en wat heeft dat ermee te maken?quote:en je hebt ook een eigen wil / keus .. deal with that
Hij is OERSTOM en ONTZETTEND lelijk......als hij ons naar zijn evenbeeld schiep..quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:00 schreef HRR het volgende:
hij IS liefde , maar dat wil niet zeggen dat ie dom is
Hoezo is God verantwoordelijk voor jou? Je bent niet zijn kind, je bent een schepping van hem met een vrije wil ( gedachtengoed van een gelovige) Wat let jou om God te zoeken, eeuwige smoes van ik zie hem niet?quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:39 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Jazeker, maar we weten allemaal al dat hij niet bestaat. Hij IS verandwoordelijk voor ons! En wat let hem? Hij had 'maar' 7 dagen nodig om alles te creeren, was dat zo vermoeiend dat hij nu nog moet rusten?
En als hij bestaat, waarom zou je iemand aanbidden of zijn denkbeelden volgen als hij zijn eigen 'zonen' vermoord?
Defineer eens "puur liefde" aub.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Als hij puur Liefde zou zijn: Ja.
Bovendien: hoe kun je je van iemand afwenden, als je iemand niet eerst kent?
Liefde, barmhartig, vergevingsgezind, mensen hun schuld niet aanrekenend, etc.quote:
En als ik nou een superslecht beeld van 'm heb?quote:Je kent toch zoals als het beeld van je van hem hebt?
Excuseer me ff omdat ik niet op me opmaak letquote:Op vrijdag 4 november 2005 20:24 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Liefde, barmhartig, vergevingsgezind, mensen hun schuld niet aanrekenend, etc.
[..]
En als ik nou een superslecht beeld van 'm heb?
Ja, want vergeving is gratis, en stelt in principe geen voorwaarden.quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:32 schreef Triggershot het volgende:
Maar hij moet mens barmhartig en vergevingsgezind zijn zonder dat de mens er iets voor doet?
Vergeving gratis? Is dat niet een perfecte droom? Een vergever verwacht wel dat hij die vergeeft wordt oprecht afstand neemt van zijn zonde en spijt betuigt.quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:39 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, want vergeving is gratis, en stelt in principe geen voorwaarden.
Anders is het een afkoopsom. Voor wat hoort wat.
Alleen wie is degene die 'zonde' definieert?quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:47 schreef Triggershot het volgende:
Vergeving gratis? Is dat niet een perfecte droom? Een vergever verwacht wel dat hij die vergeeft wordt oprecht afstand neemt van zijn zonde en spijt betuigt.
Dus in principe hoor je er wel wat voor over te hebben, toch?
God natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:51 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Alleen wie is degene die 'zonde' definieert?
Bovendien is het hier meer chantage... niks met vergeving te maken.
En de schepping heeft er niet om gevraagd geschapen te worden.
In theorie misschien.quote:
"Bekeer je, of brand eeuwig in de hel."quote:Hoezo is het chantage, als God je zou geschapen hebben en regels opstelt hoe je je moet gedragen?
Is mooi dat je het niet eens met ze bent als je het aan mij vraagt ieder vult voor zich zelf in als God al een rol in hun leven hebben, hoe hij precies is.quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
In theorie misschien.
Maar in de praktijk zijn het mensen die beweren dat God iets op een bepaalde manier definieert.
En ik geloof die mensen niet, en ik ben het niet eens met ze.
[..]
"Bekeer je, of brand eeuwig in de hel."
Dat is geen vrije keuze, maar chantage.
Maar dat beeld hoeft niet overeen te stemmen met de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:03 schreef Triggershot het volgende:
Is mooi dat je het niet eens met ze bent als je het aan mij vraagt ieder vult voor zich zelf in als God al een rol in hun leven hebben, hoe hij precies is.
Nee, juist niet.quote:Hoe jij het formuleert klinkt natuurlijk erg oppervlakkig, vindt je niet?
Andermans ideologie hoort natuurlijk geen invloed te hebben op wat jij acht als werkelijkheid right?quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:08 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Maar dat beeld hoeft niet overeen te stemmen met de werkelijkheid.
[..]
Nee, juist niet.
Het is minder oppervlakkig om zélf na te denken, dan een standaard religie uit een boek over te nemen.
Als jij in een god wil geloven die zijn eigen scheppingen vermoord moet jij dat weten natuurlijk! Maar kom niet aan dat god zo goed is. Eens een moordenaar altijd een moordenaar...quote:Op vrijdag 4 november 2005 21:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Andermans ideologie hoort natuurlijk geen invloed te hebben op wat jij acht als werkelijkheid right?
Met oppervlakkig doelde ik op: "bekeer je of brand eeuwig". Religie draait niet alleen om hemel en hel maar om veel meer dan dat. Maar natuurlijk wanneer jij niet in een god belooft doet het er ook nie toe voor jou toch?
Hij IS liefde? Maar ik denk dan waar was die liefde toen GOD duizenden mensen afslachte?quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:00 schreef HRR het volgende:
hij IS liefde , maar dat wil niet zeggen dat ie dom is !? en je hebt ook een eigen wil / keus .. deal with that
quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:53 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Als jij in een god wil geloven die zijn eigen scheppingen vermoord moet jij dat weten natuurlijk! Maar kom niet aan dat god zo goed is. Eens een moordenaar altijd een moordenaar...
Euuhh ben jij de ZONDVLOED vergeten? Sodom en Gomorra?quote:Op zaterdag 5 november 2005 11:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
![]()
Dus het is nu God die oorlog voert om Olie en jihaad tegen imperialisme?
Alsof jij daarin gelooft?quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:00 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Euuhh ben jij de ZONDVLOED vergeten? Sodom en Gomorra?
[Als je de bijbel geloofd dan he!]
Ik gehoorzaam god niet, laat dat duidelijk zijn.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Alsof jij daarin gelooft?
En wanneer je spreekt van een schepper(God) spreek je toch ook van een te gehoorzamen macht? (als je er al van uit gaat dat God bestaat en zondevloed is gebeurt.)
Daar heb ik dus ook geen twijfel over.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:08 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Ik gehoorzaam god niet, laat dat duidelijk zijn.
Maar de vraag is waarom jij in een God geloofd die zijn eigen regels over treedt en meer mensen heeft vermoord dan menig mens?
ik ben moslim btw he, dus heb niet meer dan een beetje kennis van de bijbel.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:10 schreef Sapientiea het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je in een god geloofd die goed is etc etc. Maar als je de bijbel leest dan lees je dat god de ene mens na de andere vermoord of toekijkt hoe ze vermoord worden. Al dan niet door onze eigen soort maar zeker ook door het andere soort die hij gecreeerd heeft [engelen].
Nee want HIJ heeft ons de keus gegeven om zelf te kiezen. Als je iemand een keus geeft kan je hem niet straffen als hij een keus maakt.quote:Op zaterdag 5 november 2005 12:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daar heb ik dus ook geen twijfel over.
Hoe kan iemand die regels bepaalt, zijn regels overtreden? Wanneer je spreekt over een God (almachtig, alwetende) dan heb je het niet over iemand die regels over treedt maar over "zijn wil is wet"
Doe je iets fout, dan wordt je gestraft toch? Dat is een universeel iets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |