abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31409262
Dadelijk moet ik dus mn verstandskiezen laten trekken!

Voor meeste een horror en dat zou ik ook denken, maar de waarheid zegt iets anders...
Ik ben totaal niet zenuwachtig en ben totaal ontspannen. Het zou zelfs nu ter plekke gedaan mogen worden bij mij!

De onderste 2 moeten er zeker uit. Logisch, zijn zijn volgroeit maar steken maar een beetje boven mn tandvlees uit. Linksboven heel misschien. Zoja, dan gaat die samen met de rechtsbovenzittende kies er meteen uit.

Nu vraag je je misschien af, waarom opend die een klaagbaak topic als echter niks te klagen heeft!

Nou simpel, mocht het zo zijn dat het niet lekker is gegaan, of dat erge last heb van pijn of van een opgezwolle mond, kan ik alvast hier erover klagen.
Ik ga dit nu eerst ff zien als een morele steun, waarna ik jullie op de hoogste stelt hoe het is gegaan en hoeveel kiezen er uiteindelijk zijn getrokken (naast de 2 onderste).

Ik moet om 15.15u en vertrek om 14.30 van huis. Ik laat het werk verrichten met een plaatselijke verdoving in het ziekenhuis van Dordrecht.

Ja, ik weet dat de prikken soms vrij irritant zijn en ja, dat loskraken van je kies zou ook apart aan moeten horen. Over deze zaken ben ik al ingelicht . Ik neem mn mp3speler mee...alhoewel, nu ik het me bedenk...Die kiezen zitten bij je oor en je zal altijd door het geluid dat gekraak horen Leuk achtergrond geluidje .

Wish renz0r good luck
pi_31409311
Good luck
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_31409315
je hoort, ziet en voelt er geen kont van ....
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_31409496
Het stelt niet zoveel voor, tenzij die verstandskiezen vreselijk scheef zijn gegroeid. Wel moet je ervoor zorgen dat er voldoende ijsklontjes in de vriezer liggen; je moet direct als je thuis bent ijscompressen tegen je wang leggen om te voorkomen dat je wang erg op gaat zwellen. 5 minuten tegen je wang, dan 5 minuten niet, dan weer wel, etc., en dat voor minimaal een half uur.

Verdovingen zijn erg goed. Je voelt tijdens de operatie helemaal niets. Ik heb ze laten trekken in het Groene Hart ziekenhuis in Gouda, en kaakchirurg en verpleegsters waren erg aardig.
pi_31409573
Het kan zijn dat je naderhand last krijgt maar de behandeling zelf voel je geen zak van. En het kraken is idd een apart geluid.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_31409582
Ik heb 2 geleizakjes in de vriezer liggen die ik gebruikte tijdens mn verzwikte enkel. Moet denk ik ook goed zijn

Ik ga nu mensen, jullie horen het wel!
pi_31409598
Als de tandarts het goed doet voel je er niks van
pi_31409642
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:14 schreef method21 het volgende:
je hoort, ziet en voelt er geen kont van ....
Ik hoorde het anders wel schrapen hoor.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:27:20 #9
14922 Keerzijde
heeft altijd gelijk
pi_31409657
Van het trekken zelf (onder verdoving) voel je niets.
Maar bereid jezelf maar voor op 1 a 2 dagen barstende koppijn.
(waar uiteraard geen aspirine tegen helpt)

Sterkte!
An open mind is a joy forever!
pi_31409716
Mond open en het gewoon over je heen laten komen. Ze vragen direct of je iets voelt, en zo ja krijg je meer verdoving. En de assistente praat vaak tegen je zodat je niet hoeft te letten op dat gekraak.
pi_31409761
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:24 schreef renz0r het volgende:
Ik heb 2 geleizakjes in de vriezer liggen die ik gebruikte tijdens mn verzwikte enkel. Moet denk ik ook goed zijn

Ik ga nu mensen, jullie horen het wel!
Die stop je in je mond nu?
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
pi_31409801
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:27 schreef Keerzijde het volgende:
(waar uiteraard geen aspirine tegen helpt)
Daarom krijg je een receptje mee voor Ibrufen.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:34:55 #13
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_31409844
Ja dat moest ik eerst ook voor mijn beugel, 2 tanden laten trekken. Ik vond het vieze krakend geluid erger dan de spuiten bah wat een vies geluid
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:36:00 #14
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_31409878
Ja inderdaad, goed koelen nadien. Verstandskiezen trekken is inderdaad een eitje, zeker als ze al volgroeid zijn. Waar ik me meer zorgen over maak is dat je het in Dordt laat doen. Zoals je (geacht wordt te) we(e)t(en), hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt en die uitspraak is ooit eens gedaan naar aanleiding van het kwaliteitsniveau van de aldaar aanwezige kaakchirurgen.
Kortom, succes!
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_31409902
Succes
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:42:07 #16
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_31410017
Interessant topic. (Verkapte TVP wegens verwijskaart naar kaakchirug nog op perkamentrol geschreven)
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_31410417
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:13 schreef renz0r het volgende:
Ik ben totaal niet zenuwachtig en ben totaal ontspannen. Het zou zelfs nu ter plekke gedaan mogen worden bij mij!
Dat is de berusting volgens mij. Ik was er ook totaal niet zenuwachtig voor. Het is namelijk heel simpel. Als je niet gaat komen ze door en trekken heel je gebit scheef, kan je weer aan een beugel en daarna alsnog naar t ziekenhuis. Kortom, je hebt geen keus dan het te laten doen. Had ik iig met m'n operaties wel (2x verstandskiezen en 1x liesbreuk).

Als er goed verdoofd wordt heb je nergens last van nee. De 1e keer was bij mij piece of cake. De 2e keer hadden ze me eerst verdoofd maar toen liep een andere operatie uit, m'n verdoving begon dus al uit te werken "Nee dat is geen pijn, dat is druk die je voelt"
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_31411518
hoe is het gegaan?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_31411709
Duurt nog wel een 45min voor die terug is hoor, minimaal
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:57:20 #20
82589 S-Two
barba macacu
pi_31411822
Mijn verstandkiezen staan niet verticaal maar horizontaal, dus als ze doorkomen moeten ze ook getrokken worden. Zal binnenkort wel worden .
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:57:48 #21
104963 ETA
European Travel Author
pi_31411836
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:29 schreef Netflier het volgende:
Mond open en het gewoon over je heen laten komen. Ze vragen direct of je iets voelt, en zo ja krijg je meer verdoving. En de assistente praat vaak tegen je zodat je niet hoeft te letten op dat gekraak.
Ja, ze praten soms. Wat je niet wilt horen is, "hmmm, dit is lastig, het lukt niet echt..." En dan vervolgens weer een zaag voelen, ja voelen!! rot verdoving werkte niet echt bij mij... 2 keer bijgespoten en dan nog steeds alles voelen, niet leuk!!!!

En dan hebben ze bij mij nog een gaasje in de wond gestopt tegen ontstekingen (doen ze niet bij iedereen dacht ik). Mooi, geen probleem dacht. Totdat een week later die eruit gehaald moest worden. Alsof iemand gewoon een wortel uittrekt zonder verdoving....... ik was er ook niet echt op voorbereid, ik liep een uur erna nog steeds met pijn rond........
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:59:39 #22
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_31411887
Verstandskies laten trekken...Ik moet er niet aan denken!

Ik ben benieuwd hoe het gegaan is.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_31413156
Oke mensen hier is een miniverslag:

Eenmaal gemeld bij de bali kaakchirurgie in het albert schweitzer ziekenhuis te Dordrecht moest ik eerst een medische lijst invullen of ik ziektes of aandoeningen heb. Alles was simpelweg nee. Tijdens het invullen kwam er een vrouw naast me zitten die nieuwschierig vroeg of ik mn verstandskiezen laat trekken. Ja dus.
Zegt opeens die vrouw:

Vrouw: Ik moet nu opnieuw terugkomen, de vorige keer viel de boor uit. Daar lag ik toen met een opengescheden kaak. Boor was kapot .
Ik:
Ma:

Als eerste wordt er een rontgenfoto gemaakt van je kaak. Dan kunnen ze goed zien hoe de verstandskiezen eruit moeten.
Na een kwartiertje wachten kon ik de operatiekamer in. Daar werd mij uitgelegd dat er drie van de vier uitmaken. Dan moeten ze ze alle vier uithalen. Dit doen ze in twee keer. Nu twee en over acht weken twee.
Gelijk een afspraak gemaakt dat ik op acht december terecht kan. Als eerste werden rechtsboven en onder verwijderd. Daarvoor kreeg ik vier prikken. twee in mn wang (vanaf de binnenkant) en één bij mijn twee kiezen. Hier voel je echt totaal NIKS van. Dit moest eerst twintig minuten inwerken. Ikzekf was nog nooit verdoofd, geopereerd en serieus in contact geweest in het ziekenhuis. Eenmaal verdoofd voelde me wang tien keer dikker aan en het voelde hetzelfde als je bijvoorbeeld je been slaapt. Tintelend maar ongevoelig.
Na een kwartier kon ik komen. Zat in een tandenartsstoel omringd door allemaal middeleeuwse martelwerktuigen...Leuke eerste aanblik .
Eerst werd getest of de verdoving goed werkte. Dit doen d.m.v aanraken, knijpen en drukken op de verdoofde stukken. Dit deden op mn wang, rechterstuk lip en tandvlees. Voelde niks dus het feestje kon beginnen. Ik had mn mp3speler meegenomen als afleiding, maar dat hielp niet echt hehe.

Als eerste was rechtsboven aan de beurt. Deze was het makkelijkst zij de arts. Hij klemde een soort tang erop. Hij telde van vijf tot nul. Toen wrikte die eerst stevig waarna gekraak volgde brrr eng. Na tien seconde trok die hem eruit. Voelde er helemaal niks van, alleend at gekraak voelde gewoon eng aan. Hij hegte de wond dicht en na 1 minuut was de bovenkant gedaan. Ik was blij dat dat snel ging. Nu nog de onderste.

De onderste zou lastiger worden. Logisch, want deze was volgroeid en scheef. Hij stak maar een beetje boven het tandvlees uit. Als eerste werd de tand doormidden geboord. En toen gebeurde het...
Ik voelde het! Dus ik aangeven dat ik pijn voelde. Meteen kreeg ik een extra prik die ik niet voelde. Na één minuut ging die verder, maar dan zonder te boren. Ik gaf aan dat mn tandvlees ongevoelig was. Daarom snee die eerst het tandvlees rond de kies open. Dit was ongevoelig. Daarna ging die trekken. Ik voelde alles, maar ik gaf aan dat dit door moest gaan. Ik heb een hoge prijngrens. Hij ging trekken. Met een gebalde vuist en benen strak over elkaar trok die zich wezenloos. Hij wilde niet loskomen. De dokter zei daarop dat die toch doormidden geboord moet worden. Dit gebeurde en zo gezegd zo gedaan. Nogmaals, dit voelde ik. Eenmaal doormidden ging die trekken. Hij kwam stukje bij beetje los. Het was echt een bastard volgens de arts. Eindelijk trok die hem eruit. Auch! Maar een opluching. Het bloede als een tierelier. Nu bleek dus een stukje van de tandwortel er nog in te zitten. Die was weggeslepen. Nu had ik een gapend gat in mn mond. Deze werd opgevuld door een jodiumtampon en dichtgenaaid. Ik trilde als een gek. De bovenkant was compleet pijnloos en de onderkant voelde ik gewoon. Best creepy. Tuurlijk, niet volledig, maar je voelt gewoon lichte pijn.

Nu zit ik thuis. Om de kwartier even voor een kwartier ijs erop en dan weer ijs eraf. Ik moest op een gaasje bijten totdat het bloeden stopt. Diit is voor mn onderste kies. De jodiumtampon lekt door en dat gaasje moet overtollig bloed opzuigen. Als dit vol is verwisselen. Zit nu aan mn tweede gaasje.
Mijn ma is nu extra hard werkende paracetamon halen. De arts is bang dat de onderkant hevig pijn kan gaan doen. Vind je het, als je zelfs pijn voelt tijdens de verdoving...Ben benieuwd.

Ben wel blij dat het is gedaan. En nu is het een uurtje of vier wachten totdat de verdoving is uitgewerkt.
Conclusie: Heb je volgroeide kiezen die ook volledig uit je tandvlees zijn gegroeid zoals het hoort is het een eitje. Zijn ze scheef en/of in je tandvlees gegroeid dan zijn ze er langer mee bezig.

Ik heb alleen de pech gehad dat de verdoving voor de onderste kies niet goed werkte. Ik heb gelukkig een hoge pijngrens. Anders raad ik het je af om door te gaan. Eerst opnieuw verdoven en daarna verder gaan. De tweede en derde prik die ik extra kreeg tijdens de operatie gingen pas werken toen ik klaar was .
Mijn ma schrok wel toen ze me zag. Lijkbleek en trillend. Gelukkig kon ik der geuststellen dat dat kwam door het inspannen tijdens tijdens het trekken van de onderste kies. Verder niks aan de hand.

Ik mocht de kiezen zien. De bovenste was normaal en de onderste was echt een bonk van een kies. De bovenste had maar drie wortels de onderste vier. Daarom duurde het zo lang.

Ik werd uitstekend behandeld en goed verzorgd. Puik werk van de artsen, niks mis met Dordt!

Op dit moment zit ik nog verdoofd en een drukkend gevoel op mn onderste kies. Das die tampon die steeds een beetje uitzet door bloed. Die tampon zit in mn tandvlees wat dichtgenaaid zit. Deze wordt donderdag eruit gehaald.

Uiteindelijk alles goed gegaan en dat telt, het enige minpuntje was de slecht werkende verdoving aan de onderkant.

[ Bericht 1% gewijzigd door renz0r op 13-10-2005 17:10:36 ]
pi_31413321
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 16:59 schreef renz0r het volgende:
Oke mensen hier is een miniverslag:

Eenmaal gemeld bij de bali kaakchirurgie in het albert schweitzer ziekenhuis te Dordrecht moest ik eerst een medische lijst invullen of ik ziektes of aandoeningen heb. Alles was simpelweg nee. Tijdens het invullen kwam er een vrouw naast me zitten die nieuwschierig vroeg of ik mn verstandskiezen laat trekken. Ja dus.
Zegt opeens die vrouw:

Vrouw: Ik moet nu opnieuw terugkomen, de vorige keer viel de boor uit. Daar lag ik toen met een opengescheden kaak. Boor was kapot .
Ik:
Ma:

Als eerste wordt er een rontgenfoto gemaakt van je kaak. Dan kunnen ze goed zien hoe de verstandskiezen eruit moeten.
Na een kwartiertje wachten kon ik de operatiekamer in. Daar werd mij uitgelegd dat er drie van de vier uitmaken. Dan moeten ze ze alle vier uithalen. Dit doen ze in twee keer. Nu twee en over acht weken twee.
Gelijk een afspraak gemaakt dat ik op acht december terecht kan. Als eerste werden rechtsboven en onder verwijderd. Daarvoor kreeg ik vier prikken. twee in mn wang (vanaf de binnenkant) en één bij mijn twee kiezen. Hier voel je echt totaal NIKS van. Dit moest eerst twintig minuten inwerken. Ikzekf was nog nooit verdoofd, geopereerd en serieus in contact geweest in het ziekenhuis. Eenmaal verdoofd voelde me wang tien keer dikker aan en het voelde hetzelfde als je bijvoorbeeld je been slaapt. Tintelend maar ongevoelig.
Na een kwartier kon ik komen. Zat in een tandenartsstoel omringd door allemaal middeleeuwse martelwerktuigen...Leuke eerste aanblik .
Eerst werd getest of de verdoving goed werkte. Dit doen d.m.v aanraken, knijpen en drukken op de verdoofde stukken. Dit deden op mn wang, rechterstuk lip en tandvlees. Voelde niks dus het feestje kon beginnen. Ik had mn mp3speler meegenomen als afleiding, maar dat hielp niet echt hehe.

Als eerste was rechtsboven aan de beurt. Deze was het makkelijkst zij de arts. Hij klemde een soort tang erop. Hij telde van vijf tot nul. Toen wrikte die eerst stevig waarna gekraak volgde brrr eng. Na tien seconde trok die hem eruit. Voelde er helemaal niks van, alleend at gekraak voelde gewoon eng aan. Hij hegte de wond dicht en na 1 minuut was de bovenkant gedaan. Ik was blij dat dat snel ging. Nu nog de onderste.

De onderste zou lastiger worden. Logisch, want deze was volgroeid en scheef. Hij stak maar een beetje boven het tandvlees uit. Als eerste werd de tand doormidden geboord. En toen gebeurde het...
Ik voelde het! Dus ik aangeven dat ik pijn voelde. Meteen kreeg ik een extra prik die ik niet voelde. Na één minuut ging die verder, maar dan zonder te boren. Ik gaf aan dat mn tandvlees ongevoelig was. Daarom snee die eerst het tandvlees rond de kies open. Dit was ongevoelig. Daarna ging die trekken. Ik voelde alles, maar ik gaf aan dat dit door moest gaan. Ik heb een hoge prijngrens. Hij ging trekken. Met een gebalde vuist en benen strak over elkaar trok die zich wezenloos. Hij wilde niet loskomen. De dokter zei daarop dat die toch doormidden geboord moet worden. Dit gebeurde en zo gezegd zo gedaan. Nogmaals, dit voelde ik. Eenmaal doormidden ging die trekken. Hij kwam stukje bij beetje los. Het was echt een bastard volgens de arts. Eindelijk trok die hem eruit. Auch! Maar een opluching. Het bloede als een tierelier. Nu bleek dus een stukje van de tandwortel er nog in te zitten. Die was weggeslepen. Nu had ik een gapend gat in mn mond. Deze werd opgevuld door een jodiumtampon en dichtgenaaid. Ik trilde als een gek. De bovenkant was compleet pijnloos en de onderkant voelde ik gewoon. Best creepy. Tuurlijk, niet volledig, maar je voelt gewoon pijn.

Nu zit ik thuis. Om de kwartier even voor een kwartier ijs erop en dan weer ijs eraf. Ik moest op een gaasje bijten totdat het bloeden stopt. Diit is voor mn onderste kies. De jodiumtampon lekt door en dat gaasje moet overtollig bloed opzuigen. Als dit vol is verwisselen. Zit nu aan mn tweede gaasje.
Mijn ma is nu extra hard werkende paracetamon halen. De arts is bang dat de onderkant hevig pijn kan gaan doen. Vind je het, als je zelfs pijn voelt tijdens de verdoving...Ben benieuwd.

Ben wel blij dat het is gedaan. En nu is het een uurtje of vier wachten totdat de verdoving is uitgewerkt.
Conclusie: Heb je volgroeide kiezen die ook volledig uit je tandvlees zijn gegroeid zoals het hoort is het een eitje. Zijn ze scheef en/of in je tandvlles gegroeid dan zijn ze er langer mee bezig.

Ik heb alleen de pech gehad dat de verdoving voor de onderste kies niet goed werkte. Ik heb gelukkig een hoge pijngrens. Anders raad ik het je af om door te gaan. Eerst opnieuw verdoven en daarna verder gaan. De tweede en derde prik die ik extra kreeg tijdens de operatie gingen pas werken toen ik klaar was .
Mijn ma schrok wel toen ze me zag. Lijkbleek en trillend. Gelukkig kon ik der geuststellen dat dat kwam door het inspannen tijdens tijdens het trekken van de onderste kies. Verder niks aan de hand.

Ik werd uitstekend behandeld en goed verzorgd. Puik werk van de artsen, niks mis met Dordt!

Op dit moment zit ik nog verdoofd en een drukkend gevoel op mn onderste kies. Das die tampon die steeds een beetje uitzet door bloed. Die tampon zit in mn tandvlees wat dichtgenaaid zit. Deze wordt donderdag eruit gehaald.

Dat kraken...brrrrrrrr echt eng!
Kut .. ik moet ook nog .. en no way dat ik nu nog langs ga nadat ik dit zo gelezen heb, ik buig ze uhm .. zelf wel recht. Brrr
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_31413348
Het valt achteraf mee! Even erdoorheen bij....vechten. Ik moet 8 december weer.
Dat is bij iedereen die gaat. Maar het helpt wel mee aan een goed gebit, je wilt toch niet dat die kiezen je goede tnden scheef duwen? Of dat je er last van gaat krijgen?
pi_31413428
Veel succes. Gewoon ff doorbijten
pi_31413508
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 17:06 schreef renz0r het volgende:
Of dat je er last van gaat krijgen?
Lullige is dat je dan weer aan een beugel moet en je daarna weer naar het ziekenhuis kan. Kortom, dat ziekenhuis moet toch als je een normaal gebit wil.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 17:19:03 #28
82589 S-Two
barba macacu
pi_31413630
Ben benieuwd of het bij mij tzt ook zo gaat gebeuren.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_31413632
Ja inderdaad.
pi_31413745
De verdoving is al wat minder. Ik voel nog steeds geen erge pijn. Alleen een beetje op de plek waar mn onderste kies zat.
Ik spoel om de vijf minuten mn mond. Even bloed lozen haha.
Ik ga wel aan de peniciline tegen pijn, want ik denk dat best veel last ga krijgen van mn onderste kies.

Nu even soep eten
pi_31414006
Ik heb dr ook eentje laten trekken een jaartje geleden. Wist totaal niet wat me te wachten stond en voor ik het wist stond die tandarts (bij mij deed de tandarts het gewoon ) met een kies in zn handen . Was alleen wel kut toen de verdoving begon te stoppen, toen begon ik het wel te voelen
pi_31414262
gewoon lekker 3 dagen aanstellen en alles op een presenteerblaadje aangereikt krijgen door je ouders
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_31414476
Ik heb me gewoon helemaal plat laten spuiten. Komt omdat ik kokhalsneigingen heb.

Ben er wel een week ziek van geweest maar ik kan t wel iedereen aanraden die dit moet laten doen.
pi_31414875
Verdoving is nu voor 75% uitgewerkt. Mijn rechterkant van mn mond is zo stijf als de nete.

Eten gaat ook vaag.
pi_31416189
Oke nu speelt de pijn dus op. Kan amper slikken, slikken doetgewoon pijn, net of er een bult zit.

De verdoving is nu in ieder geval weg.
Het voelt daarachter nu aan net alsof ik kiespijn heb....terwijl er geen kiezen meer zitten.
Het is er zo stijf als de nete.

[ Bericht 0% gewijzigd door renz0r op 13-10-2005 19:35:37 ]
  donderdag 13 oktober 2005 @ 19:16:10 #36
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_31416449
OMG! Dit is echt erg. haha, tegen dit soort verhalen kan ik echt niet.... ook al wordt er gezegd dat je er niets van voelt.
pi_31416530
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:04 schreef renz0r het volgende:
Oke nu speelt de pijn dus op. Kan amper slikken, slikken doetgewoon pijn, net of er een bult zit.

De verdoving is nu in ieder geval weg.
Het voelt daarachter nu aan net alsof ik piespijn heb....terwijl er geen kiezen meer zitten.
Het is er zo stijf als de nete.
uhh ...
Neej tandarts ik kom niet op dagen bij de komende afspraak sorry .. renz0rs fout
pi_31417279
Bij mij zijn ze er uit gesneden. Geen problemen mee gehad. Behalve dat is 's avonds de tegels van de douche onderkotste met bloed
pi_31417607
Ik durf ook niet meer
And as a finishing touch, God created the Dutch
pi_31417771
Ach joh doe niet zo mietig, je moet gewoon even 'doorbijten'.
pi_31417943
Hij klonk ook of ie aan t janken was aan de telefoon Kom er trouwens nu aan,zet PES alvast aan!
† The 3 Kings †
pi_31418650
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:48 schreef Botje96 het volgende:
Bij mij zijn ze er uit gesneden. Geen problemen mee gehad. Behalve dat is 's avonds de tegels van de douche onderkotste met bloed
gezien je ondertitel .. Gedenk te sterven .. verbaast me dat nix
pi_31420488
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 17:23 schreef renz0r het volgende:
Ik ga wel aan de peniciline tegen pijn, want ik denk dat best veel last ga krijgen van mn onderste kies.
Hebben ze geen recept meegegeven voor Ibrufen 600? Peniciline is een antibioticum en het lijkt me niet dat die helpt tegen de pijn. Of bedoelde je paracetamol? Maar dat laatste mag je helemaal niet slikken na een kiesextractie, want paracetamol verdunt het bloed. Ibrufen is een stuk sterker (en bij 600 miligram wordt je er ook een beetje suf van). Je kan het tot 400 miligram bij de apotheek halen zonder recept.

Ik heb ook gehad dat ik moeilijk kon slikken, maar dat was na een paar dagen over. Wel kan het zijn dat je last van je oor krijgt, omdat je kaakzenuw daar ligt. Dat gaasje eruit halen deed bij mij niet zo'n pijn.
pi_31424926
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 20:11 schreef TheSorrow het volgende:
Hij klonk ook of ie aan t janken was aan de telefoon Kom er trouwens nu aan,zet PES alvast aan!
Een tampon in je mond praat zo lekker

OT:
Ja van die hele sterke pijnremmers ofzo.
Ik zit de hele avond al aan de soep en vla . Echt kauwen kan ik nog niet . Mijn mond kan ik ook niet ver openen, echt balen. Een lepen is al moeite Daarom drinkvoer voor mij.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 23:56:40 #45
88233 Steve
Still the best.
pi_31425709
Ik moet ze ook nog ooit laten trekken .
Morgen even je verslag lezen .
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_31426253
Weet je wat zo cool is, ik kan deze verhalen met gemak lezen omdat ik weet dat mijn verstandskiezen niet getrokken hoeven te worden. Er is genoeg ruimte, perfecte afstand en nergens last van. Letterlijk een grote bek hebben is een zege..
Ik ben 24 jaar en de enige keer dat ik heen moest was omdat een kies was geknapt en werd gevuld met 2 maal keramische vulling. Als dat tandartsleed is me dus totaal onbekend.

*afklopt*

Wel handig om te weten hoe iemand zoiets ondergaat, MOCHT het ooit voorkomen dat ik de lul ben.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 07:18:38 #47
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_31429599
Ik zou die pijnremmers wel slikken... (Ibuprofen dacht ik?)
Bij mij werden ze er ook in 2 keer uitgehaald en na de eerste keer er helemaal geen last van te hebben gehad, dacht ik de tweede keer wel zonder die pijnremmers te kunnen.

Maar toen die verdoving eenmaal was uitgewerkt
Jezus... wat deed dat een pijn

Verder valt het trekken zelf best mee, ik had er gelukkig maar 2 en die zijn allebei eerst doormidden geboord... niks van gevoeld, had m'n MP3 speler wel enorm hard staan om dat gekraak maar niet te horen.
pi_31429821
Held renz0r!

Ik ben er als de dood voor dat die dingen er bij mij ook ooit uitmoeten brr

De tandarts
pi_31429841
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 07:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik zou die pijnremmers wel slikken... (Ibuprofen dacht ik?)
Bij mij werden ze er ook in 2 keer uitgehaald en na de eerste keer er helemaal geen last van te hebben gehad, dacht ik de tweede keer wel zonder die pijnremmers te kunnen.
Je moet ook nooit stoer proberen te zijn
pi_31429947
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 00:25 schreef Xebrozius het volgende:
Weet je wat zo cool is, ik kan deze verhalen met gemak lezen omdat ik weet dat mijn verstandskiezen niet getrokken hoeven te worden. Er is genoeg ruimte, perfecte afstand en nergens last van. Letterlijk een grote bek hebben is een zege..
Ik ben 24 jaar en de enige keer dat ik heen moest was omdat een kies was geknapt en werd gevuld met 2 maal keramische vulling. Als dat tandartsleed is me dus totaal onbekend.

*afklopt*

Wel handig om te weten hoe iemand zoiets ondergaat, MOCHT het ooit voorkomen dat ik de lul ben.
Verstandskiezen zijn in de regel een stuk zwakker (glazuur en tandbeen) dan de andere kiezen. De kans dat je er ooit problemen mee krijgt is vrij groot, en als je kiespijn hebt in je verstandskiezen dan wil je echt dood.
Slaap zacht
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 08:31:11 #51
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_31429980
Verdoven. 1 woord. Heel belangrijk.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_31436585
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 08:31 schreef Jo0Lz het volgende:
Verdoven. 1 woord. Heel belangrijk.
Logisch, aleen die werkte maar half bij de onderste kies
Ging die bijspuiten, dat helpt toch niet, dat werkt pas na 20 minunten volledig en toen stond ik al buiten met ijs op mn wang
  Moderator vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:26:19 #53
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31437506
Had dat dan gezegt
dat had ik echt toen ik het las.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_31457029
Wow, mijn wang is gisteren opeens dik geworden

Helpt ijs nu nog steeds?
pi_31457136
Volgens mij niet. Ik kreeg destijds een folder mee en er stond dat de zwelling na 2 dagen het ergst zou zijn en daarna weer zou afnemen. Een zwelling krijg je zowiezo altijd, maar als je na de operatie ijs op je wang legt kan je ervoor zorgen dat de wang niet te dik wordt.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:43:56 #56
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31457159
Ik ben al 27 en de TA heeft het nooit over mijn verstandskiezen gehad, ik denk dat ik de dans ben ontsprongen
pi_31457192
Haha, een vriendin van mij is 28 en moet ze binnenkort laten trekken. En het komt ook voor dat mensen in de 30 ze nog moeten laten trekken.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:47:52 #58
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31457198
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 10:47 schreef Netflier het volgende:
Haha, een vriendin van mij is 28 en moet ze binnenkort laten trekken. En het komt ook voor dat mensen in de 30 ze nog moeten laten trekken.
pi_31457234
Sterker nog, verstandskiezen kunnen over je hele leven getrokken worden!
Ligt eraan of je er last van krijgt of dat ze moeilijk gaan doen. Dus be prepared
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:22:09 #60
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_31457681
ik ben bang dat ik er over n tijdje ook aan moet geloven want rechtsonder komt door. steekt een klein beetje boven mn tandvlees uit, maar ik heb heel weinig ruimte achter mn kiezen:\
pi_31457780
Het trekken valt enorm mee, maar je hebt allemaal van die huillies. Natuurlijk gaat het niet even voorspoedig bij iedereen, maar als je kiezen door de tandenarts worden getrokken stelt het niks voor.

Ik had niet eens pijnstillers nodig, en dat terwijl er zelfs een stuk bot mee kwam naar buiten en ik dus km lang hechting nodig had. Zie je mij huilen
De status 'bagger-user' voorbij
pi_31457945
ik krijg ze niet, aantal maanden terug van de tandarts te horen gekregen.
Rontgen foto's gemaakt van m'n kiezen, heel kleine tandjes maar volgens mij groeien die niet door tot verstandskiezen whhehhh
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_31457984
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 11:36 schreef Onderbroek het volgende:
ik krijg ze niet, aantal maanden terug van de tandarts te horen gekregen.
Rontgen foto's gemaakt van m'n kiezen, heel kleine tandjes maar volgens mij groeien die niet door tot verstandskiezen whhehhh
Dan sta jij al wat hoger aan de evolutieladder

Wacht maar tot ze onder je kiezen gaan zitten en je dikke onstekingen krijgt en de boel opengesneden moet worden

zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:06:10 #64
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_31459908
Dit is nu al de tweede keer dat ik hoor over verdoving in dat ziekenhuis die niet goed werkt... Een kennis van me heeft ook eens z'n verstandskiezen eruit laten boren, en voelde het ook
(Un)masking for the greater good.
pi_31460633
Ik heb begin dit jaar een verstandskies moeten laten trekken.
Oh.... ik was echt ZO zenuwachtig! Maar ik moet zeggen: het viel me allemaal uiteindelijk wel mee. Je hoorde idd alles, en bij mij werkte de verdoving (gelukkig!) wel. Het enige wat ik voelde was een beetje drukken, gek eigenlijk want ze zijn aan het trekken, en dat deed helemaal geen pijn

Maar de kaakchirurg had mij niet verteld dat ik dat gaasje nog een uurtje in moest houden, dus toen ik thuis kwam spugde ik het gaasje uit, zat ondertussen helemaal onder het bloed, en na een half uurtje begon het me toch te bloeden!! Hahaha, ik helemaal in paniek

Ik ging toen mijn mond spoelen en er kwam een dikke bloedprop uit en het bloed stroomde gewoon d'r uit.... Ik had huilend mijn moeder aan de telefoon, mijn vriend stond naast mij van zijn ene op de andere voet te wippen (wist niet wat hij moest doen), mijn moeder belde mijn vader in paniek op.... Hahaha, mijn vader vervolgens mijn vriend bellen en hem het nummer van de kaakchirurg gegeven. Die opgebelt en bleek dus dat ik het gaasje er te vroeg had uitgedaan en dat het weer was gaan bloeden (duh ) .

Vriendlief gaasjes gehaald en die moest ik er dan maar op gaan houden.... en idd, het werkte...
Maar ik heb helemaal geen dikke kaak oid gehad. Alleen wel ruim 2/3 weken "last" gehad van de hechtingen, die voelde ik met gapen/lachen enzo wel steeds trekken....
pi_31462482
Ik kan al 3 dagen nu niet eten. Kauwen lukt niet, omdat ik mn mond amper open kan doen.

Zit nu al 3 dagen aan de soep en vla. Gisteren voor het eerst zacht voedsel gegeten, dit was lasagna. Ging goed. Nu net brood op zonder korstjes. Iedere kauw die je doet voel je wel... Ik kauw alleen met mn linkerkant. Rechterkant is onmogelijk.

Het smerige is dat ik constant een jodiumsmaak in mn mond heb Doordat één van de twee wonden zo groot is moest er een mini jodiumtampon in de mond waarna de wond is dichtgenaaid. Nu vraag ik me af hoe ze dat ding er volgende week uit gaan halen...
pi_31463888
Hechting weer losmaken

Oei, maar het zit je dus niet echt mee (om het maar even zacht uit te drukken).
Toch maar goed dat je vast dit topic geopend had voordat je naar het ziekenhuis ging, heb je er iig toch nog wat aan

Heel veel succes met je volgende bezoek en beterschap!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:19:14 #68
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_31463994
Ik heb gister te horen gekregen dat m'n verstandskiezen normaal aan het doorkomen zijn. Genoeg ruimte ook enzo. Woei.

.

Na het lezen van dit topic ben ik daar érg blij mee .
pi_31464737
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:14 schreef Locusta het volgende:
Hechting weer losmaken

Oei, maar het zit je dus niet echt mee (om het maar even zacht uit te drukken).
Toch maar goed dat je vast dit topic geopend had voordat je naar het ziekenhuis ging, heb je er iig toch nog wat aan

Heel veel succes met je volgende bezoek en beterschap!
hehe thnx, maar lijkt MINDER erger dan je denkt

Ik heb GEEN pijn. Dit schijnt al wonderbaarlijk te zijn. Ik zit ook aan de medicijnen. 2x daags een pijnremmer van 600 mg.

Mijn mond kan al stukken verder open ben ik net achter gekomen . Heb net de wond bestudeerd voor de spiegel. Kan hem zwaar aanraken

Het gaat iig beter . Heb nog wel een dikke wang. De keelpijn is ook weg

Heb nu een gespannen gevoel op de wond. De bovenste wond heb ik totaaaaaal geen last van, tus echt de onderste. Maarja, die kies moest zowat eruit getrokken met een reuzentang en met een drilboor doormidden gebroken worden. Dat ding was net hardbeton die met staaldraden in mn kaak vast zat. Daarnaast zat die ook nog is IN mn tandvlees hehehe.

[ Bericht 2% gewijzigd door renz0r op 15-10-2005 17:31:47 ('minder' vergeten :P) ]
pi_31464925
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 16:50 schreef renz0r het volgende:
hehe thnx, maar lijkt erger dan je denkt

Heb nu een gespannen gevoel op de wond. De bovenste wond heb ik totaaaaaal geen last van, tus echt de onderste. Maarja, die kies moest zowat eruit getrokken met een reuzentang en met een drilboor doormidden gebroken worden. Dat ding was net hardbeton die met staaldraden in mn kaak vast zat. Daarnaast zat die ook nog is IN mn tandvlees hehehe.
Hehe, graag gedaan

Hmmmzz.... je verhaal doet me een beetje denken aan de film "The Dentist" Hahaha....
pi_31466040
Je hebt inderdaad minder last van je bovenkaak omdat die vergroeid is met je schedel. Je onderkaak is een apart bot, dus dat is wat gevoeliger.

Bij veel mensen moeten de verstandskiezen getrokken worden. De kaakchirurg moet dat dagelijks uitvoeren dus wees niet bang dat ze hun vak niet verstaan.
pi_31540458
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:03 schreef renz0r het volgende:
Ik kan al 3 dagen nu niet eten. Kauwen lukt niet, omdat ik mn mond amper open kan doen.
Ik kwam thuis, had een heel pak gaas meegekregen en ik moest pijnstillers komen. Kom ik thuis pleur die gas troep uit m'n bek en ben chips gaan eten, zo kan het ook

EDIT: nee laat ik toekomstige trekkers maar niet bang maken.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:45:03 #73
78498 classpc
I don't like change
pi_31543301
Mooi topic, renz0r.

Laat je het nog horen wanneer de rest getrokken is? Jij schrijft goed.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_31585765
*SCHOP*

Vandaag is de tampon uit mn mond gehaald. Handeling van 1 seconde en pijnloos. Met een pincetje eruit gehaald. Nu zit er een gaatje in mn tandvlees. Die moet ik elke dag NA het eten verschonen. Dit doe door met een spuit die met water gevuld is bij het gaatje te doen en met veel kracht water in het gaatje te spuiten. Nee dit voel je niet. Zo moet ik de wond schoonspuiten totdat die dicht is.

Voor de rest geneesd het heel goed en de draadjes gaan al losraken. Dat dit zo snel gebeurd is een teken van snelle genezing. Normaal duurt dit 2 a 3 weken en ik ben vandaag precies op een week. Nu al heb ik 2 draadjes uit mn mond gevist en voel ik 2 losse

Ik had de laatste dagen op de plek waar de tampon zat last van opgezwolle tandvlees. Dat is nu totaal weg, was gewoon de goed gevulde tampon hehe. Nu zit het tandvlees weer op normaal niveau en kan ik weer lekker doen wat ik wil. Eten is sinds dat de tampon eruit is totaal pijnloos en ik kan weer eten met mn rechterkaak. Eten op de 'wond' is geen probleem en pijnloos. Alleen het gat na iedere maaltijd uitbaggeren
pi_31586194
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 19:42 schreef renz0r het volgende:
*SCHOP*

Vandaag is de tampon uit mn mond gehaald. Handeling van 1 seconde en pijnloos. Met een pincetje eruit gehaald. Nu zit er een gaatje in mn tandvlees. Die moet ik elke dag NA het eten verschonen. Dit doe door met een spuit die met water gevuld is bij het gaatje te doen en met veel kracht water in het gaatje te spuiten. Nee dit voel je niet. Zo moet ik de wond schoonspuiten totdat die dicht is.
Bij mij deden ze er een gaasje in, die er diezelfde dag weer uit werd gehaald. Ik kreeg ook zo'n waterspuit mee en moest zout oplossen in warm water, dit af laten koelen en daarmee idd die wond schoonmaken. Wat ik overigens ook niet voelde.
quote:
Voor de rest geneesd het heel goed en de draadjes gaan al losraken. Dat dit zo snel gebeurd is een teken van snelle genezing. Normaal duurt dit 2 a 3 weken en ik ben vandaag precies op een week. Nu al heb ik 2 draadjes uit mn mond gevist en voel ik 2 losse
Zolang? Mij zeiden ze dat het 3 tot 4 dagen kon duren voor de losraakten. Op dag 4 was ik ze ook alle 4 kwijt.
quote:
Ik had de laatste dagen op de plek waar de tampon zat last van opgezwolle tandvlees. Dat is nu totaal weg, was gewoon de goed gevulde tampon hehe. Nu zit het tandvlees weer op normaal niveau en kan ik weer lekker doen wat ik wil. Eten is sinds dat de tampon eruit is totaal pijnloos en ik kan weer eten met mn rechterkaak. Eten op de 'wond' is geen probleem en pijnloos. Alleen het gat na iedere maaltijd uitbaggeren
Bij mij zat er eens een rijstekorrel in
Lang leven die waterspuiten! Anders zat ie er nu zws nog steeds in!
pi_31586317
Ik haalde genoeg boerenkool met worst uit het gaatje

Ik had ook een gaasje, die moest ik erop doen totdat het bloedde stopte. Na één dag (en 4 nieuwe gaasjes later) het gelaten wat het was. Die jodiumtampon moest erin om een gapend gat zo goed mogelijk te cleanen. Er moest (zoals je in mn verslagje kunt lezen) heel wat uit de kast grhaald worden om die kies eruit te trekken.
pi_31586348
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 08:26 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Verstandskiezen zijn in de regel een stuk zwakker (glazuur en tandbeen) dan de andere kiezen. De kans dat je er ooit problemen mee krijgt is vrij groot, en als je kiespijn hebt in je verstandskiezen dan wil je echt dood.
Slaap zacht
Kiespijn in je verstandkiezen is zwaar kut. Het gevoel toen de verdoving ging werken was zoooo relaxed.

Ik heb alleen wel de pech gehad dat ik 4 of 5 dagen op vloeibaar voedsel heb moeten teren, omdat ik mijn kaak niet ver open kon doen. Lepel met appelmoes en vla ging nog maar net.
Bananenyoghurt...
pi_31586477
Ik heb nooit verstandskiezen gehad
  donderdag 20 oktober 2005 @ 20:30:49 #79
132613 Relneger18
weger geen neger
pi_31586765
Een keer moest ik mijn tweede verstandskies eruit laten trekken, now that was a baaaaad idea...
Ik d8 bij mezelf:"ooooh verdoving stelt niets voor ik voel toch hetzlefde als bij mijn vorige verdoving......niet dus.., die tandarts prikte me mooi diep in mijn mond met zijn spuit.In het begin voelde ik wat ik altijd voelde bij een prik, maar toen, toen... aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrg holy fuckin shit!!..de pijn was on-be-schrijf-e-lijk.....Het leek net alsof er gloeiende lava door mijn kop stroomde en iemand 220 op mijn zenuwen had gezet ..Later bleek dus dat die tandarts een dikke zenuw heeft geraakt diep in mijn hoofd, en dat was ook kort erna zichtbaar op mijn wang...er zat een witte vlek, doordat die zenuw was geraakt. Dat was echt iets anders dan zomaar 'pijn'. En ik kon die tandarts wel zijn nek omdraaien, toen ie zei..ow deed dat pijn..

Dus juich niet te vroeg
pi_31586983
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 20:07 schreef renz0r het volgende:
Ik haalde genoeg boerenkool met worst uit het gaatje

Ik had ook een gaasje, die moest ik erop doen totdat het bloedde stopte. Na één dag (en 4 nieuwe gaasjes later) het gelaten wat het was. Die jodiumtampon moest erin om een gapend gat zo goed mogelijk te cleanen. Er moest (zoals je in mn verslagje kunt lezen) heel wat uit de kast grhaald worden om die kies eruit te trekken.
Wat een gedoe! En ik las idd dat ze hem er eerst niet uit konden krijgen.
Ben wel blij te lezen dat je intussen weer normaal op je voedsel kunt kauwen. Zo te horen heb ik hecht geluk gehad destijds

(Hoewel ik zelfs sinds een week een nieuwe 'kies' heb. (de kroon was eraf gebroken), ook geen onaardige ingreep. Dan pas merk je hoe je het kauwen voor lief neemt.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:30:19 #81
128516 Fok_you
vage vogel :{
pi_31590429
och het leukste komt nog als je morgen weer naar je studie / werk moet met een appel in je wang
*ervaring heeft*
de pijn vond ik wel meevallen, ook niet veel pijnstillers hoeven te gebruiken en dat ondanks dat ze bij mij nog niet eens waren doorgekomen (oftewel moesten worden uitgegraven, eerst flink snijden dan flink boren en zagen en dan in stukkies der uit trekken)
op een gegeven moment voelde ik ook wel wat, maar je moet je gewoon ontspannen; ik had ook relaxed me koptelefoontje met happy hardcore hard op staan, oogjes dicht en je hebt moeite om wakker te blijven
als je zonodig wil stofzuigen dan kan je dat stukje voor de TV ook wel even over slaan en terugkomen als ik bier aan het halen ben, stom gleufdier!
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:32:04 #82
128516 Fok_you
vage vogel :{
pi_31590475
overigens duurde het aan de onderkant wel een half jaar ofzo voor niet alleen het gat goed dicht was maar er ook niet meer een flinke holte achter me laatste kiezen zat. ook nu heb ik het nog een beetje, en dat zal ook nooit meer weg gaan.....
als je zonodig wil stofzuigen dan kan je dat stukje voor de TV ook wel even over slaan en terugkomen als ik bier aan het halen ben, stom gleufdier!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:32:03 #83
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_31622322
*neemt aanloop en trapt topic omhoog*

Gisteren was ik aan de beurt om m,n verstandskiezen te laten slopen.
Ik werd compleet verdoofd, en dat was wel prettig.
Minder prettig werd het toen ik terug kwam op de uitslaapkamer dat m,n strot ontzettend droog was en het net voelde alsof ik een zware griep had.
Dit kwam omdat er via je neus zuurstof word toegediend met een slangetje.
Voor de pijn kreeg ik een paar zetpillen in m,n reet geduwd, maar hier heb ik naderhand alleen maar last van gehad(krampen ed), de pijn in m,n kaak ging er wel door weg.
De pijnstillers hielpen tot ongeveer 8 uur gisteravond, toen maar aan de ubrofen gegaan.
De afgelopen nacht was een ramp, omdat de boel gehecht was, kwamen er geen gaasjes ofzo aan te pas, en moest ik dus om de zoveel tijd m,n mond spoelen.
Dit ging gepaard met het nodige bloed en een paar fikse bloedproppen, van die proppen ben ik ff misselijk geworden en heb 1 keer staan overgeven op de wc.
Ik heb ook vannacht samen met m,n ma m,n bed staan te verschonen vanwege het vele bloed.

Toen ik vanochtend wakker werd zat ik weer helemaal onder, en ben gelijk de douche in gesprongen, want ik voelde me echt smerig, heel m,n mond en shirt en handen zaten onder.
Ik heb vanochtend voor de laatste keer gespoeld met lauw water, en verlies nu geen bloed meer, ik denk dat ik ook misselijk was van de smaak van uitgedroogd bloed in m,n mond.

Op dit moment voel ik me alleen opgeblazen in m,n gezicht, en de pijn is nu slechts een kleine irritatie, ook kan ik m,n hoofd niet zo goed naar links en rechts bewegen.

Voor de rest voel ik me goed, niet misselijk, geen last meer van de zetpillen.

De hoofdverpleegster gaf een hele goede tip ivm voeding(dit is echt serieus en niet als grapje bedoeld), probeer de eerste week, babyvoeding te eten, je slikt het zo weg, en je krijgt wel je dagelijkse behoeften als vlees en groente naar binnen, ik heb gisteren een beetje vla op, maar vandaag ga ik dus aan de olvarit.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:16:38 #84
125126 Mr-Coffee
pi_31624154
Fijn, nou kan ik sinds 20 minuten ofzo m,n onderkaak niet zo goed meer bewegen, kutding is stijf geworden.
Set Sail, For Fail.
pi_31625483
Complete verdoving, zetpillen in je reet, babyvoeding? Moest er een hele zware ingreep gebeuren ofzo?

En spoelen mocht ik juist NIET doen want dan gingen zoals je zegt die bloedproppen los en dat wil je dus niet hebben, bij mij was het ook gehecht btw.
pi_31626814
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 13:22 schreef Sterke_Yerke het volgende:
En spoelen mocht ik juist NIET doen want dan gingen zoals je zegt die bloedproppen los en dat wil je dus niet hebben, bij mij was het ook gehecht btw.
Is mij ook verteld ja....
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:00:10 #87
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_31627694
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 13:22 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Complete verdoving, zetpillen in je reet, babyvoeding? Moest er een hele zware ingreep gebeuren ofzo?
Hij is geboren in 1980 staat in z'n profiel, denk dat je verstandskiezen op die leeftijd al een stuk groter en dus moeilijker te verwijderen zijn? Meestal doen ze dat rond je 18e...
Bij mij ging het dan echt makkelijk als ik zijn verhaal lees

zetpillen... omg
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:22:48 #88
125126 Mr-Coffee
pi_31628176
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 15:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Hij is geboren in 1980 staat in z'n profiel, denk dat je verstandskiezen op die leeftijd al een stuk groter en dus moeilijker te verwijderen zijn? Meestal doen ze dat rond je 18e...

zetpillen... omg
Het punt is dat ik er nooit last van heb gehad, maar ze moesten eruit vanwege een kleine kaak correctie die ik moet ondergaan volgend jaar.
Set Sail, For Fail.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:24:09 #89
125126 Mr-Coffee
pi_31628208
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 15:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

zetpillen... omg
Met die zetpillen was ik dus totaal niet blij, maar voor ik wat kon zeggen zat die kutzuster al met d,r poot in m,n hol.
Set Sail, For Fail.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:46:52 #90
124630 Sender_
Rotterdam echt wel !!
pi_31628689
Ik heb nog steeds nachtmerries ervan .
Bij mij moesten ook alle 4 mijn verstandskiezen worden getrokken.

De eerste keer werd rechts onder en boven eruit gehaald.
Ik kreeg verdoving en moest kwartiertje wachten. Toen vertelde die dus dat ze scheef lagen in mijn mond en dat ze het gat wat groter moesten snijden. Afijn hoop snij werk, en die kiezen waren eruit getrokken.
(dat kraak geluid wat je dan hoort gaat door merg en been)
Toen moest het gat gedicht worden, kreeg zo'n jodiumwat in de wond en toen werd het dichtgenaaid. Je blijft echt een smerige smaak in je mond houden de hele week. Ik moest toen na een week terug omdat ze dat watje eruit zouden trekken.
Kreeg ik zo'n assistente (wel een lieve assistente ) die ff iets te hard het eruit trok waarna het helemaal weer open sprong.
Ik kreeg wondvocht en bloed in me mond en die smaak is zo vies dat ik gewoon OUT ging in die stoel.

Toen moest de andere kant nog getrokken worden. Met veel tegenzin naar de kaakchirurg geweest maar de 2e keer nergens last van gehad.
Gory Gory what a Hell of a way to Die
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:55:58 #91
51748 H4ze
wait...what?
pi_31755026
Zo, mijn verstandskies rechtsonder is vandaag getrokken. Van tevoren niet echt moeite mee gehad, en de ingreep zelf viel ook best mee en verliep vlot.

Er werd eerst een foto van m'n kaak gemaakt. Nadat deze ontwikkeld was keek de kaakchirurg er ff naar en gaf hij mij 2 spuitjes in m'n bakkus (verdoving). Hij bekeek de gemaakte foto en daaruit maakte hij op dat hij de kies er zowel uit kon "tikken" als boren. Tikken zou volgens hem 't snelst gaan, maar sommige mensen vinden de "tik" nogal eng. Zelf geen moeite mee, dus ik liet 'm maar hameren in m'n bek Geloof dat ie in 5 minuten klaar was. Ik kreeg hierna ook een tampon/whatever op de plek gedouwd en ik kreeg een recept mee voor pijnstillers. Direct ff opgehaald bij de apotheek en thuis ingenomen.

Nu ben ik alleen vergeten ijs op m'n wang te leggen en ik voel dat ie aardig dik aan 't worden is Verder vraag ik me ook af wat ik nu precies met dat gaasje wat ie in m'n mond heeft gedaan moet doen. Ik kreeg ook nog een foldertje mee, en daar stond in dat wanneer er aan 't einde van de ingreep een gaasje in je mond wordt gestopt, je deze er na een half uur al uit mag halen. Maar ik lees hier dat mensen 'm een week moesten laten zitten en dat ie er daarna werd uitgehaald? De kaakchirurg heeft daar verder niets over gezegd

Overigens is die verdoving nu nog steeds niet uitgewerkt..rond een uur of 1 werd breidde ie zich alleen maar uit (stuk van m'n kin, wang en onderlip zijn nu ook gevoelloos, maar ik voel wel tintelingen).
*BURP*
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:10:46 #92
125126 Mr-Coffee
pi_31755425
We zijn nu precies een week verder.

Eten gaat nog steeds lastig, en de pijn is prima te bestrijden en ook niet echt meer op de voorgrond aanwezig.
Als ik probeer te kauwen krijg ik wel last van m,n kaken op den duur, dus een prakje gaat wel, maar moet meestal een gedeelte laten staan omdat ik simpelweg een irriterend gevoel heb in m,n kaken.

Men zei dat het ong 10 dagen kan duren voor de hechtingen oplossen.

Hoop toch binnen niet al te lange tijd de totale functie van m,n onderkaak weer terug te krijgen.

De zwelling is wel weg, dus m,n hoofd is weer redelijk normaal gevormd.
Set Sail, For Fail.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:43:18 #93
51748 H4ze
wait...what?
pi_31756445
Oke, ik heb voor de zekerheid nog ff naar 't ziekenhuis gebeld wat die papieren prop in m'n mond betreft Ik kon 'm er idd gewoon na een half uur al uithalen. Omdat ie er nu al een tijdje in zat, moest ik eerst ff wat water er langs laten gaan, aangezien 't al een beetje vastgeplakt zat.

De verdoving begint nu trouwens ook uit te werken. De pijnstillers nemen nu dus langzaam aan al 't werk over Verder barst ik van de trek, dus ik ga proberen om voorzichtig een (afgekoeld) soepje naar binnen te werken.
*BURP*
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 09:12:59 #94
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31774515
Ik moet er ook aan geloven: alle vier gaan eruit. Maar ik vind dat prima, want ze zijn erg moeilijk te onderhouden en ze zijn al verzwakt, ik heb te weinig ruimte daar achterin om goed te kunnen poetsen. Er is op 8 oktober een stukje van mijn linker onderkies afgebroken. De rest van mijn tanden en kiezen is nog steeds in orde (geen gaatjes). Dus ik ben blij als die dingen eruit zijn, dan is mijn gebit weer helemaal in orde.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 09:24:40 #95
12913 GreatWhiteSilence
pi_31774577
Ow, wacht, dit is de klaagbaak, ik moet er hier helemaal niet blij om zijn...

Ik moet er ook aan geloven: alle vier moeten er uit. Ik vind dat behoorlijk klote, want ik dacht dat ze gewoon goed waren. Ik heb dan wel te weinig ruimte daar achterin om goed te kunnen poetsen, maar dacht dat ze verder wel in orde waren. Maar er is nu op 8 oktober een stukje van mijn linker onderkies afgebroken. De rest van mijn tanden en kiezen is gelukkig nog steeds in orde (geen gaatjes). Dus ik ben helemaal niet blij dat die dingen eruit moeten, dat wordt vast lijden...

Zo beter?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:09:59 #96
125126 Mr-Coffee
pi_31778121
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 09:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow, wacht, dit is de klaagbaak, ik moet er hier helemaal niet blij om zijn...

Ik moet er ook aan geloven: alle vier moeten er uit. Ik vind dat behoorlijk klote, want ik dacht dat ze gewoon goed waren. Ik heb dan wel te weinig ruimte daar achterin om goed te kunnen poetsen, maar dacht dat ze verder wel in orde waren. Maar er is nu op 8 oktober een stukje van mijn linker onderkies afgebroken. De rest van mijn tanden en kiezen is gelukkig nog steeds in orde (geen gaatjes). Dus ik ben helemaal niet blij dat die dingen eruit moeten, dat wordt vast lijden...

Zo beter?
Set Sail, For Fail.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:32:06 #97
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_31778782
Echt klote dit.

Ik ben nu 18 en ik heb alleen nog verstandskiezen onderin me kaak, dus twee niet vier, bovenin me kaak heb ik niks. Betekent dat dat er ook niks gaat komen? Anders hoeven er maar twee uit i.p.v. vier. Hopelijk hoeven ze er eigelijk ook niet uit maar ik heb gehoord dat 60% van mensen 'm eruit laten halen ofzo.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_31782588
Sommige mensen krijgen ze nog op hun 30e. Dus als je er 2 hebt krijg je de andere waarschijnlijk ook wel .
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:29:05 #99
103303 dikkedoelie
wie niet dik is moet eten.
pi_31790165
Ook ik heb gisteren een verstandskies laten trekken, deze zat rechtsboven en was al bijna helemaal doorgekomen.

Om 8 uur 's ochtends kreeg ik de eerste verdoving, een kwartier later kreeg ik er nog een omdat het nog niet voldoende verdoofd was. Van de verdoving en het laten trekken heb ik vrijwel niets gevoeld, het enige vervelende was dat akelige geluid tijdens het trekken .

De tandarts heeft de wond daarna netjes gehecht en ik moest nog een kwartiertje bijten op een gaasje. Toen de verdoving uitgewerkt was heb ik nog eventjes een beetje pijn gehad maar dat was al gauw over, ik voel er nu niets meer van.

Ik was van te voren erg zenuwachtig maar het is me dus erg meegevallen. Ik heb toch veel geluk gehad als ik kijk naar de reacties van anderen
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:38:10 #100
125126 Mr-Coffee
pi_31790487
Ik heb sinds vandaag weer fatsoenlijk een stapel bammetjes weg kunnen werken.
Set Sail, For Fail.
pi_31790657
Ik heb 8 dagen last gehad. Daarna ging alles weer werken zoals het hoorde.

Ik ben wel benieuwd hoelang het duurt voordat dat gat in mn tandvlees heelt...Doe elke avond voor het slapen gaan dat gat goed uitspuiten om alle etensresten eruit te halen
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:48:02 #102
51748 H4ze
wait...what?
pi_31794546
Hmm, voel me eigenlijk wel prima naar omstandigheden. Beetje drukkend gevoel en een lichte hoofdpijn, that's all.

Gisteren (toen werd ie getrokken) al aardig wat gegeten en 2 uurtjes terug 5 boterhammen naar binnen gewerkt. Ook daarnet 2 biertjes en een whiskey op

Zijn ze bij jullie alle 4 tegelijk getrokken of zo? Ik heb itt jullie betrekkelijk weinig last er van (bij mij is alleen de verstandskies rechtsonder getrokken). Verder bloed 't ook niet echt meer.

En renz0r, 't gat leegspuiten? Hoe doe je dat precies?
*BURP*
pi_31800921
Mijn onderste verstandskies zat in het tandvlees. Toen die eruit was zat er letterlijk een gat in mn tandvlees. Deze spuit ik schoon met een spuit met een dikke plastic naald eraan. Ik vul de spuit met water en doe de naalt bij het gaat plaatsen. Dan spuit ik het water met volle kracht in het gat zodat die schoon wordt.
pi_32050066
Hmmmm ik moet mijn verstandskies er om 13.30 eruit laten snijden. Iemand nog tips wat ik zoal kan meenemen of doen.....
damn na al die horrorverhalen durf ik echt niet meer
(1) Greys Anatomy, (2) Lost, (3) Heroes
pi_32050334
als je de onderste laat trekken... die kraken het meest !! echt eng geluid...
  maandag 7 november 2005 @ 10:54:03 #106
12913 GreatWhiteSilence
pi_32050371
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:39 schreef lady23 het volgende:
Hmmmm ik moet mijn verstandskies er om 13.30 eruit laten snijden. Iemand nog tips wat ik zoal kan meenemen of doen.....
De tandarts vertellen dat je op Fok! rond hebt zitten neuzen, dan weet ie voldoende...

En gewoon rustig blijven en goed opletten dat je goed verdoofd bent. Niet bang zijn om extra verdoving te vragen als je voelt dat het nog niet voldoende verdoofd is.

De pijnstillers die je ophaalt om de juiste tijd slikken, of niet, als je denkt dat het wel meevalt.

Tegen het horen van het gekraak zul je wel niets kunnen doen, behalven dan een algehele narcose, maar van het horen van een beetje gekraak is nog nooit iemand doodgegaan...

Vraag of je de kies meekrijgt in een potje, kun je nog even op de boosdoener schelden als het een beetje moeilijk wordt...

Ik moet volgende week en de week daarna ook. 2x2, en dan ben ik ze allemaal kwijt...
pi_32050677
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:39 schreef lady23 het volgende:
Oude kleren aandoen. In verband met het opspattende bloed.
  maandag 7 november 2005 @ 16:15:07 #108
12913 GreatWhiteSilence
pi_32059876
En hoe is het gegaan, lady23? Of ben je opeens selectief vergeetachtig geworden en ben je de afspraak vergeten?
pi_32061587
haha i wish greatwhitesilence het valt meee echt! stond binnen 15-20 mins weer buiten. hij moest boren snijden en doormidden breken (geluid is niet zo fijn) moet je maar keihard in jezelf zingen. had een zak met ijs erop gedaan meteen en toen zware pijnstillers meegekregen ene naproxen 9mag helaas twee maal per etmaal slikken minder. dat heb ik na een uur meteen ingenomen wanneer je verdoving nog werkt en verder is het wel handig als je gaas hebt (in voorraad) voor als het te erg gaat bloeden. ik heb ook chloorhexidine gekregen (spoelwater om ontstekingen te voorkomen) weet alleen niet hoe lang ik dat moet gebruiken? Weet iemand dat?
sorry als dit een beetje onsamenhangend klinkt (maar komt waarschijnlijk door naproxen) maar het valt mee echt!
(1) Greys Anatomy, (2) Lost, (3) Heroes
pi_32062216
wat een ramp verhalen, ik heb er totaal geen last van gehad, behalve dat ik een beetje misselijk was van het bloed (bleef nog 1,5 dag bloeden) maar dat was niet echt spannend.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_32083861
Mensen wisten jullie dat als je er 1 boven laat trekken dat het nog eens fout ken gaan ook bij mijn vader hebben ze het ook gedaan en hij moest zijn neus gaten dicht houden en door de neus plaasen omdat je neus boven de verstand kies zit ken er een gat in je gehemelte krijgen als je dat heb moeten ze hem dicht naaien maar volgens me vader voel je er niets van.
als je verdooft ben maar ik zit zo eens al die verhalen te lezen maar ik merk dat somige mensen er niet sireus over zijn het is pijnlijk kijk oke somige mensen hebben een hogere pijn grens ken maar niet iedereen kijk bevoorbeeld ik mijn pijn grens is heel laag ben al bang voor boren enzo ik zal altijd bij het trekken van een kies en complete verdooving nemen omdat ik er niet tegen ken
Maar mijn zus heb ook die verhalen gelezen en somige verhalen klopen niet en zij ken het weten zij werkt daar bij.
  vrijdag 18 november 2005 @ 00:25:56 #112
12913 GreatWhiteSilence
pi_32361249
Vandaag(vrijdag) om 14:45 is het mijn beurt. Eerst de eerste twee links en volgende week de twee rechts. Gelukkig gaan de winkels pas om negen uur dicht, dus ik heb nog een flinke tijd om te beslissen of ik babyvoeding moet/wil kopen...
pi_32361291
Thanks for reminding me.

Sterkte mensen.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  vrijdag 18 november 2005 @ 09:24:18 #114
12913 GreatWhiteSilence
pi_32365193
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 00:27 schreef Brennie het volgende:
Thanks for reminding me.

Sterkte mensen.
Moet jij er binnenkort dan ook aan geloven?
pi_32369918
Yo peepz,

Ik heb gisteren 1 laten trekken bij de kaakchirurg. De volgende moet over een maand.
Operatie stelde geen fuck voor, stond binnen 2 minuten weer buiten.
Ging echt relaxed, niet dat je het voor de lol doet maar aan de rampverhalen in deze topic te zien was die van mij een makkie.

S'avonds was echter de verdoving uitgewerkt, toen begon ik echt de pijn te voelen.
DIe ibuprofen troep werkt helemaal niet bij mij, dus ik dacht fok die shit ik gebruik het niet.
Vandaag is de pijn nog hetzelfde, ik verwacht over een paar dagen van die pijn af te zijn.
Voor de rest stinkt mijn bek nogal, omdat ik 2 dagen niet mag spoelen.
pi_32369967
ben er in totaal 3 kwijt, onderse zijn in ziekenhuis gedaan, ben wel 3 dagen ziek geweest van de antibiotica

boven is eentje getrokken door de taandarts zelf
pi_32372686
Sterkte great white silence!!
Ik heb gisteren mijn beide verstandskiezen links laten trekken (ofwel operatief laten verwijderen....) bij de kaakchirurg. Ik stond er niet echt goed voor aangezien de bovenste kies nog niet door was en scheef stond en de onderste deels door was en met het snijvlak tegen mijn andere kiezen aandrukte en dus ook scheef stond. Daarbij lagen de wortels erg dicht bij een zenuw.... De onderste moest daarom in stukken worden geboord (dat getril aan je hoofd en die krak als de kies breekt...brrr) maar het ging nog wel vrij snel eigenlijk. Toen de bovenste, die was er binnen 1 minuut uit.
Het viel me dus eigenlijk nogal mee, en gelukkig krijg je ook een doek over je ogen waarbij er alleen een gat ter hoogte van je mond is, je ziet dus alle gruwelijke apparaten enzo niet...! Ik vond achteraf bezien de verdovingsprikjes nog het gemeenste, vooral die in je gehemelte maar ja dat is 1 sec ofzo en daarna heb je er geen last meer van.

De pijn toen de verdoving uitgewerkt was viel ook wel mee, je moet gewoon als je nog verdoofd bent na 1,5 uur ofzo alvast pijnstillers nemen, dat helpt erg goed. En...je mag die bruistabletten van ibuprofen gebruiken in combinatie met paracetamol, ik heb dan ook de hoogste dosis die mocht geslikt gisteren. Vannacht wel wakker geworden van de pijn, maar na weer zo'n bruisding ging dat snel weer over.

Werd alleen vannochtend wakker met een enorme wang!! Maar de pijn is gelukkig een stuk minder, ik kan ook alweer redelijk zacht voedsel kauwen. Tip trouwens voor avondeten: lekkere verse tomatenroomsoep (zonder stukjes!) of aardappelpuree met kaas erdoor. Dat krijg je goed weg zonder teveel te moeten kauwen.

Ik ben bestwel een schijterd wat dit soort dingen betreft, en ik had geen ' gunstige' beginsituatie, maar toch is het me meegevallen, alhoewel het natuurlijk geen pretje is, maarja wie gaat er dan ook voor de lol verstandskiezen laten trekken...

Nogmaals veel sterkte!!
  vrijdag 18 november 2005 @ 16:32:58 #118
12913 GreatWhiteSilence
pi_32376366
De eerste twee zijn eruit en het ging lekker snel, mijn vriend was verbaasd dat ik ik weer zo snel bij hem in de wachtkamer stond. De verdoving krijgen was niet echt prettig, ik hou er nu eenmaal niet van geprikt te worden, maar het viel wel mee.

Ik moest een kwartier op de gaasjes in mijn mond bijten en mocht ze er daarna uit halen. Heb dat braaf gedaan en het bloed verder niet. Er zitten nu wel twee grote gaten in mijn kaak...

De verdoving is nog niet uitgewerkt, dus het kan nog steeds gaan tegenvallen, maar tot nu toe viel het mee. Ik heb geen pijnstillers meegekregen, kreeg alleen het advies mee paracetamol te slikken als het nodig was. De gevoelloosheid van de verdoving ben ik inmiddels aan gewend (heb MS en als ik klachten heb, zijn het vaak gevoelsklachten, beetje vergelijkbaar gevoel) dus echt zielig klink ik niet, slis wel een heel klein beetje.
  vrijdag 18 november 2005 @ 19:56:54 #119
12913 GreatWhiteSilence
pi_32382056
Mijn tong heeft gevoelsmatig weer juiste proporties aangenomen, dus de verdoving zal inmiddels wel uitgewerkt zijn. Ik heb geen pijn, alleen een beetje een stijve kaak maar ik beweeg mijn kaak veel, zodat ik hem morgen gewoon open kan krijgen. Volgende week de andere twee, als die net zo makkelijk gaan als deze, heb ik niet te klagen... Wat een beetje jammer zit, aangezien dit de klaagbaak is...
  vrijdag 25 november 2005 @ 19:05:14 #120
12913 GreatWhiteSilence
pi_32575160
Nu heb ik wel wat te klagen: de tweede lichting is vandaag getrokken, maar nu het bloeden eindelijk een beetje is opgehouden, merk ik dat er aan een van de kiezen die naast mijn verstandskiezen zitten een raar uitsteeksel zit, scherp.

Heeft mijn tandarts mijn kies verkloot of is het nog een restant van de verstandskies? Ik ben bang voor het eerste, want ik heb de verstandskiezen die getrokken zijn meegekregen en die zijn gewoon intact...
pi_32576044
Dat klinkt niet zo best dat uitsteeksel...kan het niet een hechting o.i.d. zijn? Dat kan namelijk ook bestwel raar aanvoelen weet ik uit ervaring...

Het valt me trouwens toch echt helemaal niet mee, ondanks mijn redelijk postieve verhaal van vorige week.

Ik heb nog tot en met zondag een hele dikke wang gehad en nu heb ik een flinke bloeduitstoring op mijn wang die alle kleuren van de regenboog aanneemt....hoe vaak ik deze week al niet heb moeten uitleggen dat ik echt niet in elkaar ben geslagen...(of erger nog, mensen die niets zeggen en je alleen maar meewarig aankijken...)!.

Het doet ook nog steeds bestwel veel pijn en normaal eten kan ik ook nog steeds niet, zachte dingen lukken wel maar zodra ik moet kauwen doet het echt pijn. Ik gebruik ook nog steeds pijnstillers nu en dan nog blijf ik de pijn voelen. Hoop maar dat het snel over is!!

iig sterkte voor iedereen die nog moet: ik neem mijn woorden terug, het valt niet bepaald mee!
  vrijdag 25 november 2005 @ 20:22:01 #122
12913 GreatWhiteSilence
pi_32577578
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 19:33 schreef suzsz het volgende:
Dat klinkt niet zo best dat uitsteeksel...kan het niet een hechting o.i.d. zijn? Dat kan namelijk ook bestwel raar aanvoelen weet ik uit ervaring...

Het valt me trouwens toch echt helemaal niet mee, ondanks mijn redelijk postieve verhaal van vorige week.

Ik heb nog tot en met zondag een hele dikke wang gehad en nu heb ik een flinke bloeduitstoring op mijn wang die alle kleuren van de regenboog aanneemt....hoe vaak ik deze week al niet heb moeten uitleggen dat ik echt niet in elkaar ben geslagen...(of erger nog, mensen die niets zeggen en je alleen maar meewarig aankijken...)!.

Het doet ook nog steeds bestwel veel pijn en normaal eten kan ik ook nog steeds niet, zachte dingen lukken wel maar zodra ik moet kauwen doet het echt pijn. Ik gebruik ook nog steeds pijnstillers nu en dan nog blijf ik de pijn voelen. Hoop maar dat het snel over is!!

iig sterkte voor iedereen die nog moet: ik neem mijn woorden terug, het valt niet bepaald mee!
Er is bij mij niets gehecht en het is ook echt scherp en star. Hopelijk hoeft het alleen bijgevijlt te worden...

Mijn wang is ietwat gezwollen, maar dat is alles. Al kan de regenboog nog komen, die kwam bij jou ook later?

Pijn heb ik gelukkig niet zo veel, het is wat vervelend, maar het eten gaat goed. Heb geen pijnstillers hoeven nemen...

Op dat nare scherpe puntje valt het mij echt mee...
  vrijdag 25 november 2005 @ 20:26:57 #123
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_32577771
ik heb ze alle vier niet meer
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  vrijdag 25 november 2005 @ 20:59:04 #124
12913 GreatWhiteSilence
pi_32578917
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 20:26 schreef Houniet het volgende:
ik heb ze alle vier niet meer
Ik ook niet meer, maar de problemen zijn kennelijk nog niet over...
pi_32579089
Stel toch niets voor?

Wacht maar totdat je een keer een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan. Dat is andere koek .

1. Daarna boort de tandarts een klein gaatje in de kies en zoekt alle aanwezige wortelkanalen op
2. om deze vervolgens goed te reinigen door middel van speciale vijltjes. (Tussen het schoonvijlen door wordt er nog een zogenaamde lengtefoto
gemaakt om de lengte van de wortelkanalen op te meten)
3. Als de kanalen schoongevijld en bacterievrij gemaakt zijn, worden de kanalen afgevuld met cement en een soort rubberen stiften die precies op lengte gemaakt zijn. Deze stiften blijven er voor altijd inzitten. Daarna wordt er een gewone, blijvende vulling in de kies gedaan, en klaar is de wortelkanaalbehandeling.

bron
  vrijdag 25 november 2005 @ 21:09:16 #126
12913 GreatWhiteSilence
pi_32579207
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:04 schreef schatje het volgende:
Stel toch niets voor?

Wacht maar totdat je een keer een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan. Dat is andere koek .

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

1. Daarna boort de tandarts een klein gaatje in de kies en zoekt alle aanwezige wortelkanalen op
2. om deze vervolgens goed te reinigen door middel van speciale vijltjes. (Tussen het schoonvijlen door wordt er nog een zogenaamde lengtefoto
gemaakt om de lengte van de wortelkanalen op te meten)
3. Als de kanalen schoongevijld en bacterievrij gemaakt zijn, worden de kanalen afgevuld met cement en een soort rubberen stiften die precies op lengte gemaakt zijn. Deze stiften blijven er voor altijd inzitten. Daarna wordt er een gewone, blijvende vulling in de kies gedaan, en klaar is de wortelkanaalbehandeling.

bron
Als hij mijn kies inderdaad beschadigd heeft, is dit straks misschien wel nodig?
pi_32579231
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 20:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik ook niet meer, maar de problemen zijn kennelijk nog niet over...
Mocht het restanden zijn dan zou bijslijpen hopelijk voldoende zijn..

Ikzelf, ik voel nog niks doorkomen, oja, eentje.. of 2.. boven.. Nu 19, nog niks gehoord of ze eruit moeten.. Geen last ook. Hoop van niet
>> Lees de FAQ met betrekking tot je .tk site<<<
Fotoboek
Kippetje op MSN? Mail me eerst! ;')
pi_32579312
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Als hij mijn kies inderdaad beschadigd heeft, is dit straks misschien wel nodig?
Denk het niet hoor. Bij een wortelkanaalbehandeling gaat het om de zenuw.
  maandag 28 november 2005 @ 17:16:38 #129
12913 GreatWhiteSilence
pi_32649321
Ik kon vandaag al bij de tandarts terecht en het rare kleine uitsteekseltje was slechts het topje van een ijsberg, van bot wel te verstaan. Door het trekken is er ook een stukje bot van de kaak losgeraakt en dat stak dus omhoog. De tandarts heeft het stukje verwijderd en nu moet alles in orde zijn. Mijn kiezen zijn dus nog steeds in orde, alleen mijn kaak is een stukje bot kwijt en dat groeit uiteindelijk wel weer dicht.
pi_32774978
Bij mij hebben ze afgelopen donderdag m'n twee onderste verstandskiezen eruit gehaald... Dat viel echt onwijs tegen....
De prik van de verdoving was oké... Ze begonnen links (zowel rechts als links lagen ze scheef tegen m'n andere kiezen aan), eerst m'n tandveels opengesneden, toen in stukken boren, lekker tegen m'n zenuwen aan... Ik heb die man behoorlijk uitgescholden.... Dat deed echt **** pijn...
Ik heb een aardig hoge pijngrens, maar dit.... Toen moest die rechter nog, ik wilde eigenlijk opstaan en zeggen; laat die maar lekker zetten... Toch even doorgebeten.. Tja hetzelfde verhaal als die linkerkies, maar deze kies wilde dus echt niet eruit... Die kaakchirurg heeft er met z'n hele gewicht aan gehangen en maar trekken... Eindelijk gelukt, stoel omhoog, en ja toen ik viel ik dus bijna van m'n stokje... De hele kamer begon te draaien. M'n pols werd gecontroleerd; te lage hartslag.. Ik moest m'n benen in de lucht gooien om weer bloed naar m'n hersenen te krijgen... Mama mia, wat kut was dat zeg!
Vervolgens Brufen 600mg gehaald bij de apotheek, 3 zakjes per dag, lekker spacen.. Gisteren zag ik er echt uit als knabbel (en babbel!).. Vandaag lijkt het minder te worden, wel verhoging..
Ik ben echt blij dat ik dit noooooiiiiit meer hoef!
Nou heb ik ergens gelezen dat hoe ouder je bent (ik ben 29) hoe vervelender het wordt.. Dus mocht je nog jonger zijn: vooral laten doen en niet uitstellen tot je 29e!!!
People are strange when you're stranger
pi_32880468
*zacht schopje*

Oké mensen in de OP kan je lezen dat er nog twee gaan zijn bij mij. Dit gaat dus overmorgen gebeuren. Morgen eerst naar de tandarts (verder niks met trekken te maken, gewoon toeval) en daarna gaat het feestje weer verder
Wederom een 'trek'verslagje.
  woensdag 7 december 2005 @ 07:39:45 #132
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_32882744
Succes!
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
pi_32883256
quote:
Op woensdag 7 december 2005 01:05 schreef renz0r het volgende:
*zacht schopje*

Oké mensen in de OP kan je lezen dat er nog twee gaan zijn bij mij. Dit gaat dus overmorgen gebeuren. Morgen eerst naar de tandarts (verder niks met trekken te maken, gewoon toeval) en daarna gaat het feestje weer verder
Wederom een 'trek'verslagje.
Succes morgen!

Hier gaat het nog steeds ***. Flinke ontsteking erover heen gekregen... Afgelopen maandag zat ik were in het ziekenhuis... Vrijdag moet ik er weer heen..

Nog wat tips:
Direct na het trekken ice pack erop, alleen maar vloeibaar voedsel eten en na iedere maaltijd goed spoelen met zout water... hopelijk gaat het bij jouw wel goed! Toi toi toi!
pi_32883279
quote:
Op woensdag 7 december 2005 08:49 schreef Irene76 het volgende:

[..]

Succes morgen!

Hier gaat het nog steeds ***. Flinke ontsteking erover heen gekregen... Afgelopen maandag zat ik were in het ziekenhuis... Vrijdag moet ik er weer heen..

Nog wat tips:
Direct na het trekken ice pack erop, alleen maar vloeibaar voedsel eten en na iedere maaltijd goed spoelen met zout water... hopelijk gaat het bij jouw wel goed! Toi toi toi!
Ik heb geen enkele pijn gehad, was gewoon mn 7 dagen afwachten totdat de tampon eruit mocht en klaar

*afklopt*

Was alleen vervelend dat zo'n ding in mn mond zat en dat ik steeds een jodiumsmaak had...meer niet

Ik ga morgen wel vragen of er bij de onderkant wat extra verdoving mag, de laatste keer voelde ik alles en dat wil ik niet nog een keer meemaken.
pi_32883538
crap:edit
verkeerd
again
pi_32883576
Waarom ga je je verstandskiezen laten trekken als je er geen last van hebt,.????
pi_32883716
quote:
Op woensdag 7 december 2005 09:13 schreef JAMsper het volgende:
Waarom ga je je verstandskiezen laten trekken als je er geen last van hebt,.????
Bij mij zijn ze nu aan de beurd omdat er beginnende gaatjes in zitten. Daar krijg ik dus vanzel een keer last van. Ik neem aan dat in de meeste gevallen ze er pas uitgaan op het moment dat ze problemen veroorzaken, .

Bij mij is er nu één uit, en die zat goed vast, . De rest moet in het ziekenhuis.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_32884110
quote:
Omdat de 2 onderste 90' graden gekanteld staan vanwege ruimtegebrek. Ook al heb ik totaal geen last dat moeten ze er wel uit. Wie weet wat ze in de toekomst aanrichten. Dan meoten automatisch de 2 bovenste er ook uit.
pi_32887256
quote:
Ik had alleen een drukkend gevoel tegen m'n andere kiezen, maar ze stonden dus horizontaal er tegen aan ipv verticaal... Op en duur zou ik daar dus echt last van krijgen... Waarschijnlijk moet ik ook nog een klein beugeltje onderin en dat kan niet als daar twee joekels van verstandskiezen zitten!
pi_32887288
quote:
Op woensdag 7 december 2005 08:52 schreef renz0r het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele pijn gehad, was gewoon mn 7 dagen afwachten totdat de tampon eruit mocht en klaar

*afklopt*

Was alleen vervelend dat zo'n ding in mn mond zat en dat ik steeds een jodiumsmaak had...meer niet

Ik ga morgen wel vragen of er bij de onderkant wat extra verdoving mag, de laatste keer voelde ik alles en dat wil ik niet nog een keer meemaken.
Ik duim voor je dat je er nu weer geen last van hebt!!
pi_32887562
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:10 schreef Irene76 het volgende:

[..]

Ik duim voor je dat je er nu weer geen last van hebt!!
thnx!
Net bij de tandarts gevraagd of ectra verdoving mogelijk is. Dat is niet zo. Je moet net het geluk hebben dat de verdoving goed werkt of niet.

De tandarts heeft gekeken naar het gat en ziet er mooi uit. Hij is goed aan helen en het niet al te lang meer duren voordat die helemaal dicht is
  woensdag 7 december 2005 @ 12:58:27 #142
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_32888485
Succes dan maar, brrr tandarts *ril*

tvp
Tot zover het nieuws
pi_32917434
Oké mensen, de dag is aangebroken dat de andere twee eruit moeten. Ik moet om half 3, vertrek over 10 minuutjes.

Wish me goodluck. Er komt wederom een miniverslag. Verslag van de eerste twee staan op pagina één.

Wish me good luck
  donderdag 8 december 2005 @ 14:20:54 #144
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_32918079
Nou, succes en veel plezier. Kreeg echt koude rillingen toen ik je posts doorlas.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
  donderdag 8 december 2005 @ 15:22:08 #145
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_32919552
Volgens mij is het nu anderhalve maand geleden dat ik 1 kant heb laten doen. Er zit nog steeds een gat + littekenweefsel in mijn bek. Geen last van, maar het is nog niet 'mooi' glad zeg maar.

De afspraak voor de andere kant heb ik op de lange baan geschoven, de ingreep zelf vond ik niet zo erg, maar daarna een week lang last van je bek vond ik wél erg.
Ik heb al een boek.
  donderdag 8 december 2005 @ 15:32:37 #146
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_32919822
succes
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Moderator / Redactie FP donderdag 8 december 2005 @ 16:33:10 #147
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_32921346
Mijn verstandkiezen zijn klein En mochten ze groeien, ik heb ruimte zat achter in mn bek
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_32922203
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:54 schreef renz0r het volgende:
Oké mensen, de dag is aangebroken dat de andere twee eruit moeten. Ik moet om half 3, vertrek over 10 minuutjes.

Wish me goodluck. Er komt wederom een miniverslag. Verslag van de eerste twee staan op pagina één.

Wish me good luck
Ennuh, hoe is het gegaan??
pi_32922756
Ben ik weer en wat ging het goed!

Oké, het zo. Om half 3 melde ik mij op de afdeling. Ik moest samen met een man van en jaar of 40 wachten. Aardige vent, beetje gepraat over elkaars 'trek' ervaringen .
Kwart voor 3 mocht ik komen. Eerst bekeken ze de röntgenfoto die vorige keer was genomen. De twee kiezen die er nu uit moesten (linkerkant) waren kleiner van formaat en dat kan schelen. De bovenste hoefde er niet uit, maar ik gaf aan dat ik dat wel wilde. Je weet nooit in de toekomst, kan die altijd nog gaan irriteren. De onderste daar in tegen moest er direct uit, omdat die bijna groot genoeg was om mijn andere kiezen scheef te zetten. Mooi op tijd erbij dus. Zoals ik al zei ze waren nog niet volgroeid, dus je weet nooit wat die bovenste nog kan gaan doen. Toen ik de operatiekamer inging kreeg ik meteen die flashback over vorige keer en zoals jullie kunnen lezen op pagina één ging dat niet naar mijn zin. Zin was meteen weg haha.
Eerst kreeg ik m’n prikken. Één in m’n wang en gehemelte en twee prikken boven en onder rondom de kies. Veel mensen hebben last van prikken in de mond en vooral gehemelte. Ik voelde daar helemaal niks van. Na twintig minuutjes mocht ik de operatiekamer weer binnen. Toen kwam de chirurg eraan. Hij wist nog mijn vorige ervaring en zal met de onderste kies het anders aanpakken, de methode die hij toen gebruikte toen ik erge pijn had. Dat stelde mij gerust. Als eerste was de bovenste kies aan de beurt. Hij deed de tang in m’n mond tegen de kies. Na 5 seconde vroeg ik: Wanneer begint u? Toen zei die: Ik ben al klaar. Op dat moment haalde die de kies eruit. Ik voelde en merkte er niks van. Eureka! Kon het zelf niet geloven. Na het naaien attendeerde ik hem erop dat ik dat voelde. Niet de gehele pijn maar de helft ervan. Je voelde de naald erin gaan en aan de andere kant eruit komen.
De chirurg zei: Ik verdoof je wel extra aan de onderkant, wil niet dat je net als vorige keer zoveel pijn gaat lijden. Dat deed die en ging ff weg. Na een half uur was die nog niet terug en ondertussen waren de assistente en ik wel uitgepraat. Na 30 minuten kwam die weer terug. Hij moest ff een ander helpen waarbij het wat lastiger ging ofzo. Ik wist meteen dat het die vent van een jaar of 55 was met baard. Die verkapte sinterklaas zat er behoorlijk stressig bij en in de wachtkamer kon je door de ramen van de operatiedeuren zien dat die er geen plezier aan beleefde haha.
Toen hij begon vroeg ik hem hoe hij het stap voor stap ging aanpakken. Als eerste ging hij het tandvlees eromheen losmaken zodat de kies wat meer bloot lag. Daarna doormidden boren en de 2 stukken kies eruit lepelen. Aangezien ik dit interessant vond liet die bij iedere stap eerst aan mij zie welk instrument hij ging gebruiken, deed de beweging na hoe die hem ging toepassen waarna die het in werkelijkheid deed.
Ik vond dit leuk omdat ik echt NIKS voelde! Wat die ook deed ik voelde niks! En de onderste kies was er na vijf minuten uit. Dichtnaaien met een jodiumtampon erin en klaar.
Woei! Ik was compleet bezweet. Niet om de rede dat ik zenuwachtig was ofzo, maar meer om het druk maken van: Alsjeblieft laat het zo blijven, geen pijn geen pijn, geen pijn enz.
En dat bleek zo. Mijn ma die buiten stond te wachten zat helemaal in de stress, omdat het zolang duurde en omdat ze hoorde van iemand dat er extra verdoving bij moest haha. De kiezen wilde ik houden maar in mijn eigen blijdschap ben ik ze vergeten mee te nemen haha.
Toen ik ze zag leken ze twee keer kleiner dan de vorige. Misschien daarom pijnlijker.
Doordat de vorige keer de onderkaak zo overhoop was kon ik hem 3 dagen niet bewegen. Veel in gesneden en gehecht om het minder pijnlijk voor mij te maken enzo. Deze keer wist de dokter dus hoe hij het minder pijnlijker bij mij kon maken en dat was het ook. Ik heb geen nabloedingen. Dus had geen gaasje nodig om bloed op te vangen. De twee kleine gaatjes zijn goed dichtgenaaid en heb ik verder geen last van. Op dit moment is m’n ma de pijnstillers aan het halen voor het geval dat. Ik kan mijn mond nog gewoon bewegen, praten, slikken alles gaat gewoon nog zoals gewoonlijk.
Samenvatting: Pijnloos.
Als het normaal zo hoort te zijn zeg ik bij deze: Hoe het eng het ook lijkt, het valt REUZE mee!
De chirurgen en assistentes waren heen aardig en zorgelijk voor me. Ze luisterde goed en deden goed hun werk. Ik raad het Albert Zweitcherziekenhuis in Dordt om die rede ook aan om daar je tanden te laten trekken.
  donderdag 8 december 2005 @ 17:38:11 #150
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_32922932
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:30 schreef renz0r het volgende:
Ik raad het Albert Zweitcherziekenhuis in Dordt om die rede ook aan om daar je tanden te laten trekken.
Misschien leuk om je verhaal en dan vooral dat laatste gedeelte naar het ziekenhuis te mailen als dat kan. Is voor die chirurg en de rest van het personeel erg leuk om zo'n compliment te krijgen lijkt me!

[ Bericht 0% gewijzigd door Rio op 08-12-2005 18:26:46 (typo) ]
Ik heb al een boek.
pi_32923197
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:38 schreef Rio het volgende:

[..]

Misschien leuk om je verhaal en dan vooral dat laatste gedeelte naar het ziekebhuis te mailen als dat kan. Is voor die chirurg en de rest van het personeel erg leuk om zo'n compliment te krijgen lijkt me!
Heb ik ook gedaan, stuk voor stuk bedankt met de redenen. Vonden ze heel leuk, omdat ze dat niet vaak horen. Wat ik als laatste typte heb ik tegen ze gezegd
  donderdag 8 december 2005 @ 18:20:17 #152
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_32923894
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:04 schreef schatje het volgende:
Ik ben maandag aan de beurt...
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_32924386
HOERENPIJN!!!!!!!!!

Zo moest er ff uit, verdoving is gestopt en nu gaan de pijnprikkels het werk overnemen.
  donderdag 8 december 2005 @ 20:48:35 #154
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_32927665
Wees blij dat je geen bloedingen hebt, toen er bij mij een verstandskies getrokken was heb ik bijna 2 dagen bloed lopen kwijlen. (ik mocht het bloed niet uitspugen omdat de bloeding dan erger wordt en ook niet spoelen.)

Ik kreeg ook van die zakjes met iboprofen mee om op te lossen in een glas water, fijn spul is dat en nog lekker ook (citroensmaak). Als je die zakjes ook hebt er er een stel overhoudt, bewaar ze dan, het is het perfecte middel tegen een kater.

Ook kreeg ik een pompje mee om de gaten te spoelen met lauw zout water:

Vooral gehakt, shoarma, fijngesneden uitjes en stukjes groente uit soep blijven in de gaten achterhangen en spuit je er dan makkelijk uit met zo'n pompje.
pi_32928467
ik heb een kleine twee weken de eerste 2 eruit laten sjorren en weinig last gehad behalve dat de hechting niet goed zat en ik terug moest. Binnenkort de andere 2, ga echt geen 8 weken wachten
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_32928636
Spuit heb ik nog
Na 2 weken was het gat al zover dichtgegroeid dat ik die niet meer nodig had.
pi_32928675
Neem je dat Ibrufen spul in een kleinere hoeveelheid bij een kater dan??
  donderdag 8 december 2005 @ 21:24:53 #158
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_32928757
quote:
Op donderdag 8 december 2005 21:20 schreef komrad het volgende:
Neem je dat Ibrufen spul in een kleinere hoeveelheid bij een kater dan??
Ik pleur gewoon het hele zakje in een glas water, ik gebruikte het alleen bij een enorme kater waarbij een bak koffie en een paracetamolletje niet helpt.

Is geloof ik iboprofen 600 mg, zonder recept kan je 400 mg krijgen als capsule.
pi_32928791
ik heb nog dik 10 zakjes liggen, heb er maar een paar gebruikt. Dus dat recept voor de komende 2 ook maar ophalen
pi_32931697
Mijne staan volgens de ortho helemaal perfect en mogen erin blijven, maar weinig mensen hebben dat zei ze
† The 3 Kings †
pi_32931991
Het is trouwens Naproxen 500mg wat ik slik.
  vrijdag 9 december 2005 @ 00:31:49 #162
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_32933963
Ik ken iemand die heeft aan 1 kant twee verstandskiezen achter elkaar
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_32941884
Pff, ik moet de 21e .. en dan in januari nog een x voor de andere kant
Life is the road
Now and forever
Wonderful journey
Richard Marx & Donna Lewis - At The Beginning
pi_32944262
Ik moet zometeen ook gaan voor m'n 2 onderste verstandskiezen... bij de tandarts gewoon.

Kijk er neit echt naar uit, maar het schijnt mee te vallen...
pi_32945593
Gelukkig maar een avondje pijn gehad. Nu compleet pijnloos.
Dikke wang is alweer iets aan het krimpen .
Werd vanochtend wakker met een mooie bloedvlek op mn kussen hehe
Helaas nog wel aan de vloeibare voedsel als soep en yoghurt. Naja ff doorbijten en val je meteen af
pi_32945969
Ik ga vanavond lekker aan de brinta lol!!
pi_32946362
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 15:13 schreef DeBastaard het volgende:
Ik ga vanavond lekker aan de brinta lol!!
Vertel hoe was het!
pi_32949516
@RenzOr: ben blij dat het meegevallen is!

@F4T4L_3RR0R: hey, zo'n mooie spuit heb ik ook!

Gisteren weer terug naar het ziekenhuis geweest; nog steeds ontstoken.. Kaakchirurg heeft het allemaal weer helemaal leeggespoten.. Nu aan de antibiotica.. Lijkt te helpen. EINDELIJK!
M'n wangen hebben de kleuren van regenboog.. En die Brinta komt m'n neus uit!!
pi_32950944
Aaaaaaargh gasten dit geloof je toch niet!!!!

Een half jaar terug op de halfjaarlijkse controle zei mijn eigen tandarts al dat als ik voor langere tijd naar het buitenland zou gaan, zou hij van te voren even die verstandskiezen trekken. Nou goed aangezien ik nergens heen ging voor zo'n lange tijd, hoefde dat niet.
Kwam ik er 2 weken terug weer voor mn halfjaarlijkse controle, dit maal bij een nieuwe collega van hem (EEN VROUW!!!) en die zei dat die verstandskiezen er de volgende keer écht uit moesten, tenzij ik mega last zou krijgen... dan moest ik effe bellen en zouden zij ze trekken.

Nou goed, vorige week kreeg ik dus al lekker last van m'n smoel en belde op.... zou eigenlijk dus vandaag daar die kiezen moeten laten trekken maar kreeg eergisteren een brief dat die troela verhinderd was en de afspraak verzet was naar 22-12 (Lekker voor de kerst dus ).
Dat wilde ik niet, dus m'n ma belde effe op en ik zou bij de arts terecht kunnen die ik altijd heb gehad (zitten in dezelfde praktijk dus).
Kom ik daar, zenuwachtig voor die trekkerij en shit.... kerel kijkt effe..........

"Oh, dat laak ik maar over aan de kaakchirurg"... WTF !! Nja goed, ik bellen .... kan ik daar dus pas de 29e (!!!!!!) terecht

Vandaag rondgebeld, CZ gebeld en ik zou volgende week naar Tilburg kunnen (wel effe dik uur rijden, maarja!!).
Heb ook geen zin om..

a) tot de 29e te wachten met 'n dikke smoel
b) dan te laten trekken en m'n oudejaarsavond naar de klote vanwege die onzin!!

al met al niet zo leuk, maar hopelijk gaan ze er dan toch volgende week uit!!
pi_33007616
Nu mag ik morgen naar het ziekenhuis
pi_33010083
Ondertussen is het maandag. Alle dagen geen enkel pijntje gehad, mn medicijnen werken goed. Na 3 dagen was mijn dikke wang ook verdwenen. Eten, mond ver openen, alles kan ik.
Nu is het ff tot donderdagochtend 08.00u wachten totdat mn tampon uit mn mond mag

Echt beter dat zo is. En de jodiumsmaak overtreft totaal niet meer, vorige keer de hele week.
pi_33038158
ik ben nu net terug! zit te koelen nu,
hij heeft de 2 rechter kiezen getrokken, eind januari moet ik voor de andere kant...

heb nog niet echt mega pijn nu, en de operatie zelf stelde niets voor
pi_33044884
Mooi zo! Gelijk aan de pijnstillers beginnen, de verdoving zal ondertussen wel uitgewerkt zijn
pi_33048209
Ik ben nu continu op mn wang aan t bijten, eerst links ,die is wat verder doorgekomen, nu opeens rechts
† The 3 Kings †
pi_33048247
zijn ze dadelijk scheef doorgekomen bij je wang
pi_33049339
Verdoving is weg nu, slikken vind ik wat moeilijk gaan, eten is echt klote. m'n ma heeft het net maar fijn gemalen allemaal.

Hoelang werken die brufen dingen eigenlijk? Ik begin nu weer wat last te krijgen, en had hem om 12u ofzo genomen....
pi_33049588
2x daags innemen. Bij ontbijt en avondeten.
pi_33049752
Rensen, tampon in je mond klinkt best gay trouwens

offtopic: vanaaf fußball?
† The 3 Kings †
pi_33050379
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:50 schreef TheSorrow het volgende:
Rensen, tampon in je mond klinkt best gay trouwens

offtopic: vanaaf fußball?
Tampon mag er donderdag uit

OT: Oke
pi_33184536
ik ben inmiddels ook al mijn Ver stand kiezen kwijt
  zondag 18 december 2005 @ 11:14:13 #181
12913 GreatWhiteSilence
pi_33184965
quote:
Op zondag 18 december 2005 10:47 schreef komrad het volgende:
ik ben inmiddels ook al mijn Ver stand kiezen kwijt
Verstándskies
pi_33227705
weet ik, ik liep een beetje onzin uit te kramen, zal wel van de pijnstillers komen
  dinsdag 19 mei 2009 @ 03:27:03 #183
77130 star_gazer
pi_69177048

Morgen ben ik de lul. Bij de tandarts, de rechterkant gaat eraan geloven; ik kan er niet goed bij met mijn tandenborstel, waardoor er in 1 een gaatje zit. Gelukkig zijn mijn verstandskiezen klein en staan ze recht, waardoor het trekken volgens de tandarts een fluitje van een cent wordt.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 19 mei 2009 @ 08:01:49 #184
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_69177657
Succes!
pi_69179528
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 03:27 schreef star_gazer het volgende:
[ afbeelding ]

Morgen ben ik de lul. Bij de tandarts, de rechterkant gaat eraan geloven; ik kan er niet goed bij met mijn tandenborstel, waardoor er in 1 een gaatje zit. Gelukkig zijn mijn verstandskiezen klein en staan ze recht, waardoor het trekken volgens de tandarts een fluitje van een cent wordt.
ik hoop het voor je... schijnt dat verstandskiezen wat kwetsbaarder zijn dan gewone kiezen.

bij mij kwamen ze er in stukjes uit... lekker die kraakgeluiden uit je mond
  dinsdag 19 mei 2009 @ 15:34:59 #186
77130 star_gazer
pi_69191132
NOU, dat was het dan...

De verdovingsprikjes waren geheel pijnloos. Zelfs die ene in het gehemelte voelde ik helemaal niet. Het spul is wel onbeschrijflijk smerig, maar daar heb je maar even last van. Na de prikjes even tien minuutjes gewacht tot het spul zou gaan inwerken en toen mocht ik gaan plaatsnemen. Na een geforceerd zenuwengesprekje met de assisente kwam de tandarts binnen, die wat duwde en trok om te checken of de verdoving goed was ingewerkt. Ik voelde niks, dus ik loste het spreekwoordelijke startschot.

Eerst ging boven eruit. Deze kies was nog niet helemaal ontwikkeld en zat nog redelijk diep verzonken. Hij ging er in twee etappes uit. Na een klein beetje sjorren kwam het... Het deed pijn! Ik voelde het! De tandarts stopte direct en vroeg of hij moest bijverdoven. Ik zei 'tanden op elkaar' ( ) tegen mezelf en gebaarde dat de tandarts door moest gaan. In een korte ruk was het klaar, de kies floepte er geheel moeiteloos uit. Weinig gekraak eigenlijk, maar dat komt vooral omdat deze kies nog onderontwikkeld was.

Na nog wat checken begin hij aan de onderste kies, die er vanwege een groot gat echt uit moest. Ook hier deed het even pijn, maar dit was normaal omdat het kaakgewricht wat spanning kreeg te verwerken. In een wip was het gebeurd. De enige pijn die ik nu, een uur na de verdoving, heb is in mijn bovengebit, waar ik tijdens het trekken al wat pijn had.

Ik kreeg een bloedstollend gaasje mee om op te bijten, wat ik inmiddels al doordrenkt met bloed heb uitgespuugd. Ik heb tevens een ibuprofen 600 voorgeschreven gekregen, die ik gelijk na de tandarts even bij de apotheek heb opgehaald. Bij thuiskomst gelijk even een icepack tegen de kaak gehouden om erge zwelling te voorkomen.

Eigenlijk valt het allemaal wel mee; ik heb alvast een zakje van die pijnstiller genomen om het uitwerken van de verdoving op te vangen. Terwijl ik dit typ voel ik dat de verdoving al een beetje begint uit te werken; ik krijg zowaar wat gevoel in de rechterkant van mijn lippen en ik voel dat er iets 'niet klopt' op de plaats waar eerst de kiezen zaten.

Binnenkort de andere kant
-
  dinsdag 19 mei 2009 @ 16:25:35 #187
77130 star_gazer
pi_69193007
LOL, kom er net achter dat er nog een heel stuk van het gaasje tegen de wond bovenin is blijven plakken. Voelde ik dus niet vanwege die verdoving. Even peuteren...
-
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:36:56 #188
77130 star_gazer
pi_69199879
Nou, we zijn een paar uur later. De verdoving is uitgewerkt (eindelijk) en ik kan eigenlijk niet zeggen dat ik echt pijn heb. Misschien is dat de ibuprofen nog, maar ik ga toch proberen zonder. Ik kan altijd voor het slapen gaan nog zo'n ding naar binnen gieten.

Voorlopige conclusie: verstandskies trekken is zwaar overrated. Laat dat een bemoedigend woordje zijn voor mensen die nog moeten
-
  dinsdag 19 mei 2009 @ 19:43:09 #189
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_69200135
Hebben ze je tandvlees open moeten snijden?
pi_69200868
Bij mij hebben ze twee verstandkiezen eruit gesneden en een deel eruitgezaagd.
En het deed verekkte zeer want de verdoving was uitgewerkt.
Ik viel na de behandeling zelfs flauw.
Maar ik ben er vanaf en ik leef nog steeds
  dinsdag 19 mei 2009 @ 20:19:00 #191
77130 star_gazer
pi_69201361
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 19:43 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Hebben ze je tandvlees open moeten snijden?
Nee. Ik heb niet eens hechtingen. Het doet, nu de ibuprofen wat uit gaat werken, iets meer pijn. Nog steeds niet schokkend eigenlijk, al is de kaak wel iets stijver geworden. Het zeurt een beetje, meer niet.
-
  dinsdag 19 mei 2009 @ 22:28:37 #192
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_69206986
Bij mij wel. Ze hebben zelfs een stuk kaak zitten wegslijpen met een soort dremel...
  dinsdag 19 mei 2009 @ 22:50:39 #193
77130 star_gazer
pi_69208060
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 22:28 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Bij mij wel. Ze hebben zelfs een stuk kaak zitten wegslijpen met een soort dremel...
Klinkt leuk
-
pi_69209070
Als ze bij mij ooit last geven of als ze verkeerd doorkomen ga ik naar de narcose tandarts. Ik heb nog steeds een trauma van 7 jaar terug toen de tandarts in een beurt al mijn melkkiezen trok
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
pi_69209462
Gehele narcose daar kan je pas goed ziek van worden.
pi_69209854
Liever goed ziek dan die shit opnieuw moeten beleven
pi_69210321
  dinsdag 19 mei 2009 @ 23:53:03 #199
184154 Drummer-Itchy
Devilstick'd ook
pi_69210586
ik ben vanmorgen ook geweest voor die links onder..
na de behandeling toch even gaan liggen aangezien ik blijkbaar wit wegtrok..
toen het weer een beetje ging, zo snel mogelijk naar huis gereden, ik had geen zin dat die verdoving onderweg uitgewerkt zou zijn..
thuis gelijk 2 paracetamol genomen en lopen koelen..
voor de rest op de bank gehangen, liggen ging niet, dan liep het bloed uit m'n smoel..
daarna naar bed gegaan en de rest van de dag geslapen
Savonds wat Havermout op en constant paracetamol slikken..

zoo erg is het allemaal niet.. ja ok het doet pijn, maar het kutste vind ik nog dat ik niet kan roken..
Niet zeiken maar zuipen !!
En als je toch moet zeiken,
Moet je niet je zeik opzuipen !!
  woensdag 20 mei 2009 @ 01:03:38 #200
77130 star_gazer
pi_69212125
quote:
Cliché
-
  woensdag 20 mei 2009 @ 01:07:09 #201
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_69212189
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 23:53 schreef Drummer-Itchy het volgende:
het kutste vind ik nog dat ik niet kan roken..
Niet kan of niet mag?

In geval van het laatste: gewoon roken.

Eerste keer netjes proberen te stoppen, twee dagen volgehouden en toen weer gaan paffen. Tweede keer met het gaasje nog in mijn mond een peuk opgestoken toen ik het ziekenhuis uit wandelde...

Twee weken geleden mijn onderlip bijna over de volledige breedte opengesneden door de plastisch chirurg. Toch gelijk een peuk er tussen gestopt toen ik buiten stond.
  woensdag 20 mei 2009 @ 01:18:02 #202
77130 star_gazer
pi_69212371
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 01:07 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
In geval van het laatste: gewoon roken.
Even voor de goede orde: als je het advies van deze held opvolgt, heb je kans dat je de bloedprop uit je wond trekt. Het gevolg is dat je kaakbeen en -zenuw bloot komen te liggen Dry socket heet dat en het schijn heel, heel, heel erg veel pijn te doen. Lees hier even.

Dat obsessieve gedrag van die rokers ook altijd Stelletje junks

[ Bericht 2% gewijzigd door star_gazer op 20-05-2009 01:23:06 ]
-
  woensdag 20 mei 2009 @ 01:53:38 #203
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_69212932
Hmm, vorig jaar is er bij mij een verstandskies uitgehakt, en heb vrij snel daarna ook weer een peuk opgestoken.
De twee maanden daar na heb ik zwaar aan de pijnstillers gezeten en leek ik op een hamster. Onstoken en pijn, misschien wel dat dry socket waar stargazer het over heeft. Gelukkig ben ik inmiddels gestopt met roken.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  woensdag 20 mei 2009 @ 02:14:18 #204
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_69213130
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 01:18 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Even voor de goede orde: als je het advies van deze held opvolgt, heb je kans dat je de bloedprop uit je wond trekt. Het gevolg is dat je kaakbeen en -zenuw bloot komen te liggen Dry socket heet dat en het schijn heel, heel, heel erg veel pijn te doen. Lees hier even.

Dat obsessieve gedrag van die rokers ook altijd Stelletje junks
Je moet dan ook geen Cubaanse sigaren of slecht brandende sigaretten uit Turkije gaan roken...

Een slok water nemen via een rietje of een hap eten wegslikken geeft een veel grotere belasting dan een trekje van een sigaret.

Ik moest zelfs het gat diverse malen per dag schoonspoelen met een soort spuitje.

Belangrijkste is dat je het eerste uur constante druk uitoefent op het gaasje en dat je in die tijd ook niet gaat slikken of spugen, want daarmee activeer je de bloeding alleen maar.
  woensdag 20 mei 2009 @ 12:20:44 #205
184154 Drummer-Itchy
Devilstick'd ook
pi_69222059
er staat in het foldertje dat ik 6 dagen niet mag roken, nou dat hou ik wel vol !

Ik sprak net een maatje en hij is van plan ze alle 4 tegelijk eruit te laten trekken..
is dit aan te raden ?
heeft iemand anders dit al laten doen ?
graag tips, want hij freakte hem al toen ik een tipje van de sluier oplichte over hoe het er aan toe gaat
  woensdag 20 mei 2009 @ 13:38:04 #206
77130 star_gazer
pi_69224517
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 12:20 schreef Drummer-Itchy het volgende:
er staat in het foldertje dat ik 6 dagen niet mag roken, nou dat hou ik wel vol !

Ik sprak net een maatje en hij is van plan ze alle 4 tegelijk eruit te laten trekken..
is dit aan te raden ?
heeft iemand anders dit al laten doen ?
graag tips, want hij freakte hem al toen ik een tipje van de sluier oplichte over hoe het er aan toe gaat
Alle vier tegelijk doen ze zover ik weet niet, omdat je dan door de verdoving je tong in kunt slikken.

Vandaag nergens last meer van. Ik had verwacht met een stijve kaak wakker te worden, maar niets van dat Ik heb lekker wat boterhammen gegeten en wat (lauwe, heet mag nog niet) thee gedronken. Tanden poetsen gaat ook wel, al ben ik aan de 'getrokken' kant nog wel voorzichtig. Beetje spoelen met zout water schijnt te helpen om het toch een beetje schoon te houden.

De enige reden waarom ik die ibuprofen nog neem (2x per dag ipv 3x) is vanwege de ontstekingsremmende werking Gaat lekker zo; na 24 uur al bijna geen last meer
-
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:45:06 #207
184154 Drummer-Itchy
Devilstick'd ook
pi_69226688
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 13:38 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Alle vier tegelijk doen ze zover ik weet niet, omdat je dan door de verdoving je tong in kunt slikken.

Vandaag nergens last meer van. Ik had verwacht met een stijve kaak wakker te worden, maar niets van dat Ik heb lekker wat boterhammen gegeten en wat (lauwe, heet mag nog niet) thee gedronken. Tanden poetsen gaat ook wel, al ben ik aan de 'getrokken' kant nog wel voorzichtig. Beetje spoelen met zout water schijnt te helpen om het toch een beetje schoon te houden.

De enige reden waarom ik die ibuprofen nog neem (2x per dag ipv 3x) is vanwege de ontstekingsremmende werking Gaat lekker zo; na 24 uur al bijna geen last meer
Dat is wel netjes !!
ik heb er nu nog steeds last van..
en gister om kwart voor 9 was hij eruit..
vanavond toch maar is wat vast voedsel naar binnen werken, ik heb inmiddels gigantische honger
pi_69741932
Bij mij moeten ze er alle vier uitgesneden worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')