abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 november 2005 @ 21:09:16 #126
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_32579207
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:04 schreef schatje het volgende:
Stel toch niets voor?

Wacht maar totdat je een keer een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan. Dat is andere koek .

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

1. Daarna boort de tandarts een klein gaatje in de kies en zoekt alle aanwezige wortelkanalen op
2. om deze vervolgens goed te reinigen door middel van speciale vijltjes. (Tussen het schoonvijlen door wordt er nog een zogenaamde lengtefoto
gemaakt om de lengte van de wortelkanalen op te meten)
3. Als de kanalen schoongevijld en bacterievrij gemaakt zijn, worden de kanalen afgevuld met cement en een soort rubberen stiften die precies op lengte gemaakt zijn. Deze stiften blijven er voor altijd inzitten. Daarna wordt er een gewone, blijvende vulling in de kies gedaan, en klaar is de wortelkanaalbehandeling.

bron
Als hij mijn kies inderdaad beschadigd heeft, is dit straks misschien wel nodig?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_32579231
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 20:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ik ook niet meer, maar de problemen zijn kennelijk nog niet over...
Mocht het restanden zijn dan zou bijslijpen hopelijk voldoende zijn..

Ikzelf, ik voel nog niks doorkomen, oja, eentje.. of 2.. boven.. Nu 19, nog niks gehoord of ze eruit moeten.. Geen last ook. Hoop van niet
>> Lees de FAQ met betrekking tot je .tk site<<<
Fotoboek
Kippetje op MSN? Mail me eerst! ;')
pi_32579312
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Als hij mijn kies inderdaad beschadigd heeft, is dit straks misschien wel nodig?
Denk het niet hoor. Bij een wortelkanaalbehandeling gaat het om de zenuw.
  maandag 28 november 2005 @ 17:16:38 #129
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_32649321
Ik kon vandaag al bij de tandarts terecht en het rare kleine uitsteekseltje was slechts het topje van een ijsberg, van bot wel te verstaan. Door het trekken is er ook een stukje bot van de kaak losgeraakt en dat stak dus omhoog. De tandarts heeft het stukje verwijderd en nu moet alles in orde zijn. Mijn kiezen zijn dus nog steeds in orde, alleen mijn kaak is een stukje bot kwijt en dat groeit uiteindelijk wel weer dicht.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_32774978
Bij mij hebben ze afgelopen donderdag m'n twee onderste verstandskiezen eruit gehaald... Dat viel echt onwijs tegen....
De prik van de verdoving was oké... Ze begonnen links (zowel rechts als links lagen ze scheef tegen m'n andere kiezen aan), eerst m'n tandveels opengesneden, toen in stukken boren, lekker tegen m'n zenuwen aan... Ik heb die man behoorlijk uitgescholden.... Dat deed echt **** pijn...
Ik heb een aardig hoge pijngrens, maar dit.... Toen moest die rechter nog, ik wilde eigenlijk opstaan en zeggen; laat die maar lekker zetten... Toch even doorgebeten.. Tja hetzelfde verhaal als die linkerkies, maar deze kies wilde dus echt niet eruit... Die kaakchirurg heeft er met z'n hele gewicht aan gehangen en maar trekken... Eindelijk gelukt, stoel omhoog, en ja toen ik viel ik dus bijna van m'n stokje... De hele kamer begon te draaien. M'n pols werd gecontroleerd; te lage hartslag.. Ik moest m'n benen in de lucht gooien om weer bloed naar m'n hersenen te krijgen... Mama mia, wat kut was dat zeg!
Vervolgens Brufen 600mg gehaald bij de apotheek, 3 zakjes per dag, lekker spacen.. Gisteren zag ik er echt uit als knabbel (en babbel!).. Vandaag lijkt het minder te worden, wel verhoging..
Ik ben echt blij dat ik dit noooooiiiiit meer hoef!
Nou heb ik ergens gelezen dat hoe ouder je bent (ik ben 29) hoe vervelender het wordt.. Dus mocht je nog jonger zijn: vooral laten doen en niet uitstellen tot je 29e!!!
People are strange when you're stranger
pi_32880468
*zacht schopje*

Oké mensen in de OP kan je lezen dat er nog twee gaan zijn bij mij. Dit gaat dus overmorgen gebeuren. Morgen eerst naar de tandarts (verder niks met trekken te maken, gewoon toeval) en daarna gaat het feestje weer verder
Wederom een 'trek'verslagje.
  woensdag 7 december 2005 @ 07:39:45 #132
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_32882744
Succes!
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
pi_32883256
quote:
Op woensdag 7 december 2005 01:05 schreef renz0r het volgende:
*zacht schopje*

Oké mensen in de OP kan je lezen dat er nog twee gaan zijn bij mij. Dit gaat dus overmorgen gebeuren. Morgen eerst naar de tandarts (verder niks met trekken te maken, gewoon toeval) en daarna gaat het feestje weer verder
Wederom een 'trek'verslagje.
Succes morgen!

Hier gaat het nog steeds ***. Flinke ontsteking erover heen gekregen... Afgelopen maandag zat ik were in het ziekenhuis... Vrijdag moet ik er weer heen..

Nog wat tips:
Direct na het trekken ice pack erop, alleen maar vloeibaar voedsel eten en na iedere maaltijd goed spoelen met zout water... hopelijk gaat het bij jouw wel goed! Toi toi toi!
pi_32883279
quote:
Op woensdag 7 december 2005 08:49 schreef Irene76 het volgende:

[..]

Succes morgen!

Hier gaat het nog steeds ***. Flinke ontsteking erover heen gekregen... Afgelopen maandag zat ik were in het ziekenhuis... Vrijdag moet ik er weer heen..

Nog wat tips:
Direct na het trekken ice pack erop, alleen maar vloeibaar voedsel eten en na iedere maaltijd goed spoelen met zout water... hopelijk gaat het bij jouw wel goed! Toi toi toi!
Ik heb geen enkele pijn gehad, was gewoon mn 7 dagen afwachten totdat de tampon eruit mocht en klaar

*afklopt*

Was alleen vervelend dat zo'n ding in mn mond zat en dat ik steeds een jodiumsmaak had...meer niet

Ik ga morgen wel vragen of er bij de onderkant wat extra verdoving mag, de laatste keer voelde ik alles en dat wil ik niet nog een keer meemaken.
pi_32883538
crap:edit
verkeerd
again
pi_32883576
Waarom ga je je verstandskiezen laten trekken als je er geen last van hebt,.????
pi_32883716
quote:
Op woensdag 7 december 2005 09:13 schreef JAMsper het volgende:
Waarom ga je je verstandskiezen laten trekken als je er geen last van hebt,.????
Bij mij zijn ze nu aan de beurd omdat er beginnende gaatjes in zitten. Daar krijg ik dus vanzel een keer last van. Ik neem aan dat in de meeste gevallen ze er pas uitgaan op het moment dat ze problemen veroorzaken, .

Bij mij is er nu één uit, en die zat goed vast, . De rest moet in het ziekenhuis.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_32884110
quote:
Omdat de 2 onderste 90' graden gekanteld staan vanwege ruimtegebrek. Ook al heb ik totaal geen last dat moeten ze er wel uit. Wie weet wat ze in de toekomst aanrichten. Dan meoten automatisch de 2 bovenste er ook uit.
pi_32887256
quote:
Ik had alleen een drukkend gevoel tegen m'n andere kiezen, maar ze stonden dus horizontaal er tegen aan ipv verticaal... Op en duur zou ik daar dus echt last van krijgen... Waarschijnlijk moet ik ook nog een klein beugeltje onderin en dat kan niet als daar twee joekels van verstandskiezen zitten!
pi_32887288
quote:
Op woensdag 7 december 2005 08:52 schreef renz0r het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele pijn gehad, was gewoon mn 7 dagen afwachten totdat de tampon eruit mocht en klaar

*afklopt*

Was alleen vervelend dat zo'n ding in mn mond zat en dat ik steeds een jodiumsmaak had...meer niet

Ik ga morgen wel vragen of er bij de onderkant wat extra verdoving mag, de laatste keer voelde ik alles en dat wil ik niet nog een keer meemaken.
Ik duim voor je dat je er nu weer geen last van hebt!!
pi_32887562
quote:
Op woensdag 7 december 2005 12:10 schreef Irene76 het volgende:

[..]

Ik duim voor je dat je er nu weer geen last van hebt!!
thnx!
Net bij de tandarts gevraagd of ectra verdoving mogelijk is. Dat is niet zo. Je moet net het geluk hebben dat de verdoving goed werkt of niet.

De tandarts heeft gekeken naar het gat en ziet er mooi uit. Hij is goed aan helen en het niet al te lang meer duren voordat die helemaal dicht is
  woensdag 7 december 2005 @ 12:58:27 #142
52853 L.Mo
Hey! Viespeuk!
pi_32888485
Succes dan maar, brrr tandarts *ril*

tvp
Tot zover het nieuws
pi_32917434
Oké mensen, de dag is aangebroken dat de andere twee eruit moeten. Ik moet om half 3, vertrek over 10 minuutjes.

Wish me goodluck. Er komt wederom een miniverslag. Verslag van de eerste twee staan op pagina één.

Wish me good luck
  donderdag 8 december 2005 @ 14:20:54 #144
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_32918079
Nou, succes en veel plezier. Kreeg echt koude rillingen toen ik je posts doorlas.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
  donderdag 8 december 2005 @ 15:22:08 #145
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_32919552
Volgens mij is het nu anderhalve maand geleden dat ik 1 kant heb laten doen. Er zit nog steeds een gat + littekenweefsel in mijn bek. Geen last van, maar het is nog niet 'mooi' glad zeg maar.

De afspraak voor de andere kant heb ik op de lange baan geschoven, de ingreep zelf vond ik niet zo erg, maar daarna een week lang last van je bek vond ik wél erg.
Ik heb al een boek.
  donderdag 8 december 2005 @ 15:32:37 #146
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_32919822
succes
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Moderator / Redactie FP donderdag 8 december 2005 @ 16:33:10 #147
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_32921346
Mijn verstandkiezen zijn klein En mochten ze groeien, ik heb ruimte zat achter in mn bek
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_32922203
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:54 schreef renz0r het volgende:
Oké mensen, de dag is aangebroken dat de andere twee eruit moeten. Ik moet om half 3, vertrek over 10 minuutjes.

Wish me goodluck. Er komt wederom een miniverslag. Verslag van de eerste twee staan op pagina één.

Wish me good luck
Ennuh, hoe is het gegaan??
pi_32922756
Ben ik weer en wat ging het goed!

Oké, het zo. Om half 3 melde ik mij op de afdeling. Ik moest samen met een man van en jaar of 40 wachten. Aardige vent, beetje gepraat over elkaars 'trek' ervaringen .
Kwart voor 3 mocht ik komen. Eerst bekeken ze de röntgenfoto die vorige keer was genomen. De twee kiezen die er nu uit moesten (linkerkant) waren kleiner van formaat en dat kan schelen. De bovenste hoefde er niet uit, maar ik gaf aan dat ik dat wel wilde. Je weet nooit in de toekomst, kan die altijd nog gaan irriteren. De onderste daar in tegen moest er direct uit, omdat die bijna groot genoeg was om mijn andere kiezen scheef te zetten. Mooi op tijd erbij dus. Zoals ik al zei ze waren nog niet volgroeid, dus je weet nooit wat die bovenste nog kan gaan doen. Toen ik de operatiekamer inging kreeg ik meteen die flashback over vorige keer en zoals jullie kunnen lezen op pagina één ging dat niet naar mijn zin. Zin was meteen weg haha.
Eerst kreeg ik m’n prikken. Één in m’n wang en gehemelte en twee prikken boven en onder rondom de kies. Veel mensen hebben last van prikken in de mond en vooral gehemelte. Ik voelde daar helemaal niks van. Na twintig minuutjes mocht ik de operatiekamer weer binnen. Toen kwam de chirurg eraan. Hij wist nog mijn vorige ervaring en zal met de onderste kies het anders aanpakken, de methode die hij toen gebruikte toen ik erge pijn had. Dat stelde mij gerust. Als eerste was de bovenste kies aan de beurt. Hij deed de tang in m’n mond tegen de kies. Na 5 seconde vroeg ik: Wanneer begint u? Toen zei die: Ik ben al klaar. Op dat moment haalde die de kies eruit. Ik voelde en merkte er niks van. Eureka! Kon het zelf niet geloven. Na het naaien attendeerde ik hem erop dat ik dat voelde. Niet de gehele pijn maar de helft ervan. Je voelde de naald erin gaan en aan de andere kant eruit komen.
De chirurg zei: Ik verdoof je wel extra aan de onderkant, wil niet dat je net als vorige keer zoveel pijn gaat lijden. Dat deed die en ging ff weg. Na een half uur was die nog niet terug en ondertussen waren de assistente en ik wel uitgepraat. Na 30 minuten kwam die weer terug. Hij moest ff een ander helpen waarbij het wat lastiger ging ofzo. Ik wist meteen dat het die vent van een jaar of 55 was met baard. Die verkapte sinterklaas zat er behoorlijk stressig bij en in de wachtkamer kon je door de ramen van de operatiedeuren zien dat die er geen plezier aan beleefde haha.
Toen hij begon vroeg ik hem hoe hij het stap voor stap ging aanpakken. Als eerste ging hij het tandvlees eromheen losmaken zodat de kies wat meer bloot lag. Daarna doormidden boren en de 2 stukken kies eruit lepelen. Aangezien ik dit interessant vond liet die bij iedere stap eerst aan mij zie welk instrument hij ging gebruiken, deed de beweging na hoe die hem ging toepassen waarna die het in werkelijkheid deed.
Ik vond dit leuk omdat ik echt NIKS voelde! Wat die ook deed ik voelde niks! En de onderste kies was er na vijf minuten uit. Dichtnaaien met een jodiumtampon erin en klaar.
Woei! Ik was compleet bezweet. Niet om de rede dat ik zenuwachtig was ofzo, maar meer om het druk maken van: Alsjeblieft laat het zo blijven, geen pijn geen pijn, geen pijn enz.
En dat bleek zo. Mijn ma die buiten stond te wachten zat helemaal in de stress, omdat het zolang duurde en omdat ze hoorde van iemand dat er extra verdoving bij moest haha. De kiezen wilde ik houden maar in mijn eigen blijdschap ben ik ze vergeten mee te nemen haha.
Toen ik ze zag leken ze twee keer kleiner dan de vorige. Misschien daarom pijnlijker.
Doordat de vorige keer de onderkaak zo overhoop was kon ik hem 3 dagen niet bewegen. Veel in gesneden en gehecht om het minder pijnlijk voor mij te maken enzo. Deze keer wist de dokter dus hoe hij het minder pijnlijker bij mij kon maken en dat was het ook. Ik heb geen nabloedingen. Dus had geen gaasje nodig om bloed op te vangen. De twee kleine gaatjes zijn goed dichtgenaaid en heb ik verder geen last van. Op dit moment is m’n ma de pijnstillers aan het halen voor het geval dat. Ik kan mijn mond nog gewoon bewegen, praten, slikken alles gaat gewoon nog zoals gewoonlijk.
Samenvatting: Pijnloos.
Als het normaal zo hoort te zijn zeg ik bij deze: Hoe het eng het ook lijkt, het valt REUZE mee!
De chirurgen en assistentes waren heen aardig en zorgelijk voor me. Ze luisterde goed en deden goed hun werk. Ik raad het Albert Zweitcherziekenhuis in Dordt om die rede ook aan om daar je tanden te laten trekken.
  donderdag 8 december 2005 @ 17:38:11 #150
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_32922932
quote:
Op donderdag 8 december 2005 17:30 schreef renz0r het volgende:
Ik raad het Albert Zweitcherziekenhuis in Dordt om die rede ook aan om daar je tanden te laten trekken.
Misschien leuk om je verhaal en dan vooral dat laatste gedeelte naar het ziekenhuis te mailen als dat kan. Is voor die chirurg en de rest van het personeel erg leuk om zo'n compliment te krijgen lijkt me!

[ Bericht 0% gewijzigd door Rio op 08-12-2005 18:26:46 (typo) ]
Ik heb al een boek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')