Ik hoorde het anders wel schrapen hoor.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:14 schreef method21 het volgende:
je hoort, ziet en voelt er geen kont van ....
Die stop je in je mond nu?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:24 schreef renz0r het volgende:
Ik heb 2 geleizakjes in de vriezer liggen die ik gebruikte tijdens mn verzwikte enkel. Moet denk ik ook goed zijn
Ik ga nu mensen, jullie horen het wel!
Daarom krijg je een receptje mee voor Ibrufen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:27 schreef Keerzijde het volgende:
(waar uiteraard geen aspirine tegen helpt)
Dat is de berusting volgens mij. Ik was er ook totaal niet zenuwachtig voor. Het is namelijk heel simpel. Als je niet gaat komen ze door en trekken heel je gebit scheef, kan je weer aan een beugel en daarna alsnog naar t ziekenhuis. Kortom, je hebt geen keus dan het te laten doen. Had ik iig met m'n operaties wel (2x verstandskiezen en 1x liesbreuk).quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:13 schreef renz0r het volgende:
Ik ben totaal niet zenuwachtig en ben totaal ontspannen. Het zou zelfs nu ter plekke gedaan mogen worden bij mij!
Ja, ze praten soms. Wat je niet wilt horen is, "hmmm, dit is lastig, het lukt niet echt..." En dan vervolgens weer een zaag voelen, ja voelen!! rot verdoving werkte niet echt bij mij... 2 keer bijgespoten en dan nog steeds alles voelen, niet leuk!!!!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:29 schreef Netflier het volgende:
Mond open en het gewoon over je heen laten komen. Ze vragen direct of je iets voelt, en zo ja krijg je meer verdoving. En de assistente praat vaak tegen je zodat je niet hoeft te letten op dat gekraak.
Kut .. ik moet ook nog .. en no way dat ik nu nog langs ga nadat ik dit zo gelezen heb, ik buig ze uhm .. zelf wel recht. Brrrquote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:59 schreef renz0r het volgende:
Oke mensen hier is een miniverslag:
Eenmaal gemeld bij de bali kaakchirurgie in het albert schweitzer ziekenhuis te Dordrecht moest ik eerst een medische lijst invullen of ik ziektes of aandoeningen heb. Alles was simpelweg nee. Tijdens het invullen kwam er een vrouw naast me zitten die nieuwschierig vroeg of ik mn verstandskiezen laat trekken. Ja dus.
Zegt opeens die vrouw:
Vrouw: Ik moet nu opnieuw terugkomen, de vorige keer viel de boor uit. Daar lag ik toen met een opengescheden kaak. Boor was kapot.
Ik:![]()
Ma:![]()
Als eerste wordt er een rontgenfoto gemaakt van je kaak. Dan kunnen ze goed zien hoe de verstandskiezen eruit moeten.
Na een kwartiertje wachten kon ik de operatiekamer in. Daar werd mij uitgelegd dat er drie van de vier uitmaken. Dan moeten ze ze alle vier uithalen. Dit doen ze in twee keer. Nu twee en over acht weken twee.
Gelijk een afspraak gemaakt dat ik op acht december terecht kan. Als eerste werden rechtsboven en onder verwijderd. Daarvoor kreeg ik vier prikken. twee in mn wang (vanaf de binnenkant) en één bij mijn twee kiezen. Hier voel je echt totaal NIKS van. Dit moest eerst twintig minuten inwerken. Ikzekf was nog nooit verdoofd, geopereerd en serieus in contact geweest in het ziekenhuis. Eenmaal verdoofd voelde me wang tien keer dikker aan en het voelde hetzelfde als je bijvoorbeeld je been slaapt. Tintelend maar ongevoelig.
Na een kwartier kon ik komen. Zat in een tandenartsstoel omringd door allemaal middeleeuwse martelwerktuigen...Leuke eerste aanblik.
Eerst werd getest of de verdoving goed werkte. Dit doen d.m.v aanraken, knijpen en drukken op de verdoofde stukken. Dit deden op mn wang, rechterstuk lip en tandvlees. Voelde niks dus het feestje kon beginnen. Ik had mn mp3speler meegenomen als afleiding, maar dat hielp niet echt hehe.
Als eerste was rechtsboven aan de beurt. Deze was het makkelijkst zij de arts. Hij klemde een soort tang erop. Hij telde van vijf tot nul. Toen wrikte die eerst stevig waarna gekraak volgde brrr eng. Na tien seconde trok die hem eruit. Voelde er helemaal niks van, alleend at gekraak voelde gewoon eng aan. Hij hegte de wond dicht en na 1 minuut was de bovenkant gedaan. Ik was blij dat dat snel ging. Nu nog de onderste.
De onderste zou lastiger worden. Logisch, want deze was volgroeid en scheef. Hij stak maar een beetje boven het tandvlees uit. Als eerste werd de tand doormidden geboord. En toen gebeurde het...
Ik voelde het! Dus ik aangeven dat ik pijn voelde. Meteen kreeg ik een extra prik die ik niet voelde. Na één minuut ging die verder, maar dan zonder te boren. Ik gaf aan dat mn tandvlees ongevoelig was. Daarom snee die eerst het tandvlees rond de kies open. Dit was ongevoelig. Daarna ging die trekken. Ik voelde alles, maar ik gaf aan dat dit door moest gaan. Ik heb een hoge prijngrens. Hij ging trekken. Met een gebalde vuist en benen strak over elkaar trok die zich wezenloos. Hij wilde niet loskomen. De dokter zei daarop dat die toch doormidden geboord moet worden. Dit gebeurde en zo gezegd zo gedaan. Nogmaals, dit voelde ik. Eenmaal doormidden ging die trekken. Hij kwam stukje bij beetje los. Het was echt een bastard volgens de arts. Eindelijk trok die hem eruit. Auch! Maar een opluching. Het bloede als een tierelier. Nu bleek dus een stukje van de tandwortel er nog in te zitten. Die was weggeslepen. Nu had ik een gapend gat in mn mond. Deze werd opgevuld door een jodiumtampon en dichtgenaaid. Ik trilde als een gek. De bovenkant was compleet pijnloos en de onderkant voelde ik gewoon. Best creepy. Tuurlijk, niet volledig, maar je voelt gewoon pijn.
Nu zit ik thuis. Om de kwartier even voor een kwartier ijs erop en dan weer ijs eraf. Ik moest op een gaasje bijten totdat het bloeden stopt. Diit is voor mn onderste kies. De jodiumtampon lekt door en dat gaasje moet overtollig bloed opzuigen. Als dit vol is verwisselen. Zit nu aan mn tweede gaasje.
Mijn ma is nu extra hard werkende paracetamon halen. De arts is bang dat de onderkant hevig pijn kan gaan doen. Vind je het, als je zelfs pijn voelt tijdens de verdoving...Ben benieuwd.
Ben wel blij dat het is gedaan. En nu is het een uurtje of vier wachten totdat de verdoving is uitgewerkt.
Conclusie: Heb je volgroeide kiezen die ook volledig uit je tandvlees zijn gegroeid zoals het hoort is het een eitje. Zijn ze scheef en/of in je tandvlles gegroeid dan zijn ze er langer mee bezig.
Ik heb alleen de pech gehad dat de verdoving voor de onderste kies niet goed werkte. Ik heb gelukkig een hoge pijngrens. Anders raad ik het je af om door te gaan. Eerst opnieuw verdoven en daarna verder gaan. De tweede en derde prik die ik extra kreeg tijdens de operatie gingen pas werken toen ik klaar was.
Mijn ma schrok wel toen ze me zag. Lijkbleek en trillend. Gelukkig kon ik der geuststellen dat dat kwam door het inspannen tijdens tijdens het trekken van de onderste kies. Verder niks aan de hand.
Ik werd uitstekend behandeld en goed verzorgd. Puik werk van de artsen, niks mis met Dordt!
Op dit moment zit ik nog verdoofd en een drukkend gevoel op mn onderste kies. Das die tampon die steeds een beetje uitzet door bloed. Die tampon zit in mn tandvlees wat dichtgenaaid zit. Deze wordt donderdag eruit gehaald.
Dat kraken...brrrrrrrr echt eng!
Lullige is dat je dan weer aan een beugel moet en je daarna weer naar het ziekenhuis kan. Kortom, dat ziekenhuis moet toch als je een normaal gebit wil.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:06 schreef renz0r het volgende:
Of dat je er last van gaat krijgen?
uhh ...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:04 schreef renz0r het volgende:
Oke nu speelt de pijn dus op. Kan amper slikken, slikken doetgewoon pijn, net of er een bult zit.
De verdoving is nu in ieder geval weg.
Het voelt daarachter nu aan net alsof ik piespijn heb....terwijl er geen kiezen meer zitten.
Het is er zo stijf als de nete.
gezien je ondertitel .. Gedenk te sterven .. verbaast me dat nixquote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:48 schreef Botje96 het volgende:
Bij mij zijn ze er uit gesneden. Geen problemen mee gehad. Behalve dat is 's avonds de tegels van de douche onderkotste met bloed
Hebben ze geen recept meegegeven voor Ibrufen 600? Peniciline is een antibioticum en het lijkt me niet dat die helpt tegen de pijn. Of bedoelde je paracetamol? Maar dat laatste mag je helemaal niet slikken na een kiesextractie, want paracetamol verdunt het bloed. Ibrufen is een stuk sterker (en bij 600 miligram wordt je er ook een beetje suf van). Je kan het tot 400 miligram bij de apotheek halen zonder recept.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:23 schreef renz0r het volgende:
Ik ga wel aan de peniciline tegen pijn, want ik denk dat best veel last ga krijgen van mn onderste kies.
Een tampon in je mond praat zo lekkerquote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:11 schreef TheSorrow het volgende:
Hij klonk ook of ie aan t janken was aan de telefoonKom er trouwens nu aan,zet PES alvast aan!
Je moet ook nooit stoer proberen te zijnquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 07:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik zou die pijnremmers wel slikken... (Ibuprofen dacht ik?)
Bij mij werden ze er ook in 2 keer uitgehaald en na de eerste keer er helemaal geen last van te hebben gehad, dacht ik de tweede keer wel zonder die pijnremmers te kunnen.
Verstandskiezen zijn in de regel een stuk zwakker (glazuur en tandbeen) dan de andere kiezen. De kans dat je er ooit problemen mee krijgt is vrij groot, en als je kiespijn hebt in je verstandskiezen dan wil je echt dood.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 00:25 schreef Xebrozius het volgende:
Weet je wat zo cool is, ik kan deze verhalen met gemak lezen omdat ik weet dat mijn verstandskiezen niet getrokken hoeven te worden. Er is genoeg ruimte, perfecte afstand en nergens last van. Letterlijk een grote bek hebben is een zege..
Ik ben 24 jaar en de enige keer dat ik heen moest was omdat een kies was geknapt en werd gevuld met 2 maal keramische vulling. Als dat tandartsleed is me dus totaal onbekend.
*afklopt*
Wel handig om te weten hoe iemand zoiets ondergaat, MOCHT het ooit voorkomen dat ik de lul ben.
Logisch, aleen die werkte maar half bij de onderste kiesquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 08:31 schreef Jo0Lz het volgende:
Verdoven. 1 woord. Heel belangrijk.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 10:47 schreef Netflier het volgende:
Haha, een vriendin van mij is 28 en moet ze binnenkort laten trekken. En het komt ook voor dat mensen in de 30 ze nog moeten laten trekken.
Dan sta jij al wat hoger aan de evolutieladderquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:36 schreef Onderbroek het volgende:
ik krijg ze niet, aantal maanden terug van de tandarts te horen gekregen.
Rontgen foto's gemaakt van m'n kiezen, heel kleine tandjes maar volgens mij groeien die niet door tot verstandskiezen whhehhh
hehe thnx, maar lijkt MINDER erger dan je denktquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:14 schreef Locusta het volgende:
Hechting weer losmaken![]()
Oei, maar het zit je dus niet echt mee (om het maar even zacht uit te drukken).
Toch maar goed dat je vast dit topic geopend had voordat je naar het ziekenhuis ging, heb je er iig toch nog wat aan![]()
Heel veel succes met je volgende bezoek en beterschap!![]()
Hehe, graag gedaanquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:50 schreef renz0r het volgende:
hehe thnx, maar lijkt erger dan je denkt
Heb nu een gespannen gevoel op de wond. De bovenste wond heb ik totaaaaaal geen last van, tus echt de onderste. Maarja, die kies moest zowat eruit getrokken met een reuzentang en met een drilboor doormidden gebroken worden. Dat ding was net hardbeton die met staaldraden in mn kaak vast zat. Daarnaast zat die ook nog is IN mn tandvlees hehehe.
Ik kwam thuis, had een heel pak gaas meegekregen en ik moest pijnstillers komen. Kom ik thuis pleur die gas troep uit m'n bek en ben chips gaan eten, zo kan het ookquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:03 schreef renz0r het volgende:
Ik kan al 3 dagen nu niet eten. Kauwen lukt niet, omdat ik mn mond amper open kan doen.
Bij mij deden ze er een gaasje in, die er diezelfde dag weer uit werd gehaald. Ik kreeg ook zo'n waterspuit mee en moest zout oplossen in warm water, dit af laten koelen en daarmee idd die wond schoonmaken. Wat ik overigens ook niet voelde.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 19:42 schreef renz0r het volgende:
*SCHOP*
Vandaag is de tampon uit mn mond gehaald. Handeling van 1 seconde en pijnloos. Met een pincetje eruit gehaald. Nu zit er een gaatje in mn tandvlees. Die moet ik elke dag NA het eten verschonen. Dit doe door met een spuit die met water gevuld is bij het gaatje te doen en met veel kracht water in het gaatje te spuiten. Nee dit voel je niet. Zo moet ik de wond schoonspuiten totdat die dicht is.
Zolang? Mij zeiden ze dat het 3 tot 4 dagen kon duren voor de losraakten. Op dag 4 was ik ze ook alle 4 kwijt.quote:Voor de rest geneesd het heel goed en de draadjes gaan al losraken. Dat dit zo snel gebeurd is een teken van snelle genezing. Normaal duurt dit 2 a 3 weken en ik ben vandaag precies op een week. Nu al heb ik 2 draadjes uit mn mond gevist en voel ik 2 losse
Bij mij zat er eens een rijstekorrel inquote:Ik had de laatste dagen op de plek waar de tampon zat last van opgezwolle tandvlees. Dat is nu totaal weg, was gewoon de goed gevulde tampon hehe. Nu zit het tandvlees weer op normaal niveau en kan ik weer lekker doen wat ik wil. Eten is sinds dat de tampon eruit is totaal pijnloos en ik kan weer eten met mn rechterkaak. Eten op de 'wond' is geen probleem en pijnloos. Alleen het gat na iedere maaltijd uitbaggeren
Kiespijn in je verstandkiezen is zwaar kut.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 08:26 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Verstandskiezen zijn in de regel een stuk zwakker (glazuur en tandbeen) dan de andere kiezen. De kans dat je er ooit problemen mee krijgt is vrij groot, en als je kiespijn hebt in je verstandskiezen dan wil je echt dood.
Slaap zacht![]()
Wat een gedoe! En ik las idd dat ze hem er eerst niet uit konden krijgen.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 20:07 schreef renz0r het volgende:
Ik haalde genoeg boerenkool met worst uit het gaatje
Ik had ook een gaasje, die moest ik erop doen totdat het bloedde stopte. Na één dag (en 4 nieuwe gaasjes later) het gelaten wat het was. Die jodiumtampon moest erin om een gapend gat zo goed mogelijk te cleanen. Er moest (zoals je in mn verslagje kunt lezen) heel wat uit de kast grhaald worden om die kies eruit te trekken.
quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 13:22 schreef Sterke_Yerke het volgende:
En spoelen mocht ik juist NIET doen want dan gingen zoals je zegt die bloedproppen los en dat wil je dus niet hebben, bij mij was het ook gehecht btw.
Hij is geboren in 1980 staat in z'n profiel, denk dat je verstandskiezen op die leeftijd al een stuk groter en dus moeilijker te verwijderen zijn?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 13:22 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Complete verdoving, zetpillen in je reet, babyvoeding? Moest er een hele zware ingreep gebeuren ofzo?
Het punt is dat ik er nooit last van heb gehad, maar ze moesten eruit vanwege een kleine kaak correctie die ik moet ondergaan volgend jaar.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Hij is geboren in 1980 staat in z'n profiel, denk dat je verstandskiezen op die leeftijd al een stuk groter en dus moeilijker te verwijderen zijn?Meestal doen ze dat rond je 18e...
Bij mij ging het dan echt makkelijk als ik zijn verhaal lees![]()
zetpillen... omg![]()
Met die zetpillen was ik dus totaal niet blij, maar voor ik wat kon zeggen zat die kutzuster al met d,r poot in m,n hol.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Hij is geboren in 1980 staat in z'n profiel, denk dat je verstandskiezen op die leeftijd al een stuk groter en dus moeilijker te verwijderen zijn?Meestal doen ze dat rond je 18e...
Bij mij ging het dan echt makkelijk als ik zijn verhaal lees![]()
zetpillen... omg![]()
quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 09:24 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow, wacht, dit is de klaagbaak, ik moet er hier helemaal niet blij om zijn...
Ik moet er ook aan geloven: alle vier moeten er uit.Ik vind dat behoorlijk klote, want ik dacht dat ze gewoon goed waren. Ik heb dan wel te weinig ruimte daar achterin om goed te kunnen poetsen, maar dacht dat ze verder wel in orde waren. Maar er is nu op 8 oktober een stukje van mijn linker onderkies afgebroken. De rest van mijn tanden en kiezen is gelukkig nog steeds in orde (geen gaatjes). Dus ik ben helemaal niet blij dat die dingen eruit moeten, dat wordt vast lijden...
![]()
Zo beter?
De tandarts vertellen dat je op Fok! rond hebt zitten neuzen, dan weet ie voldoende...quote:Op maandag 7 november 2005 10:39 schreef lady23 het volgende:
Hmmmm ik moet mijn verstandskies er om 13.30 eruit laten snijden. Iemand nog tips wat ik zoal kan meenemen of doen.....
damn na al die horrorverhalen durf ik echt niet meer![]()
Oude kleren aandoen. In verband met het opspattende bloed.quote:Op maandag 7 november 2005 10:39 schreef lady23 het volgende:
Hmmmm ik moet mijn verstandskies er om 13.30 eruit laten snijden. Iemand nog tips wat ik zoal kan meenemen of doen.....
damn na al die horrorverhalen durf ik echt niet meer![]()
Moet jij er binnenkort dan ook aan geloven?quote:Op vrijdag 18 november 2005 00:27 schreef Brennie het volgende:
Thanks for reminding me.![]()
Sterkte mensen.
Er is bij mij niets gehecht en het is ook echt scherp en star. Hopelijk hoeft het alleen bijgevijlt te worden...quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:33 schreef suzsz het volgende:
Dat klinkt niet zo best dat uitsteeksel...kan het niet een hechting o.i.d. zijn? Dat kan namelijk ook bestwel raar aanvoelen weet ik uit ervaring...
Het valt me trouwens toch echt helemaal niet mee, ondanks mijn redelijk postieve verhaal van vorige week.
Ik heb nog tot en met zondag een hele dikke wang gehad en nu heb ik een flinke bloeduitstoring op mijn wang die alle kleuren van de regenboog aanneemt....hoe vaak ik deze week al niet heb moeten uitleggen dat ik echt niet in elkaar ben geslagen...(of erger nog, mensen die niets zeggen en je alleen maar meewarig aankijken...)!.
Het doet ook nog steeds bestwel veel pijn en normaal eten kan ik ook nog steeds niet, zachte dingen lukken wel maar zodra ik moet kauwen doet het echt pijn. Ik gebruik ook nog steeds pijnstillers nu en dan nog blijf ik de pijn voelen. Hoop maar dat het snel over is!!
iig sterkte voor iedereen die nog moet: ik neem mijn woorden terug, het valt niet bepaald mee!
Ik ook niet meer, maar de problemen zijn kennelijk nog niet over...quote:
Als hij mijn kies inderdaad beschadigd heeft, is dit straks misschien wel nodig?quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:04 schreef schatje het volgende:
Stel toch niets voor?
Wacht maar totdat je een keer een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan. Dat is andere koek.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
1. Daarna boort de tandarts een klein gaatje in de kies en zoekt alle aanwezige wortelkanalen op
2. om deze vervolgens goed te reinigen door middel van speciale vijltjes. (Tussen het schoonvijlen door wordt er nog een zogenaamde lengtefoto
gemaakt om de lengte van de wortelkanalen op te meten)
3. Als de kanalen schoongevijld en bacterievrij gemaakt zijn, worden de kanalen afgevuld met cement en een soort rubberen stiften die precies op lengte gemaakt zijn. Deze stiften blijven er voor altijd inzitten. Daarna wordt er een gewone, blijvende vulling in de kies gedaan, en klaar is de wortelkanaalbehandeling.
bron
Mocht het restanden zijn dan zou bijslijpen hopelijk voldoende zijn..quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik ook niet meer, maar de problemen zijn kennelijk nog niet over...
Denk het niet hoor. Bij een wortelkanaalbehandeling gaat het om de zenuw.quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:09 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Als hij mijn kies inderdaad beschadigd heeft, is dit straks misschien wel nodig?
Succes morgen!quote:Op woensdag 7 december 2005 01:05 schreef renz0r het volgende:
*zacht schopje*
Oké mensen in de OP kan je lezen dat er nog twee gaan zijn bij mij. Dit gaat dus overmorgen gebeuren. Morgen eerst naar de tandarts (verder niks met trekken te maken, gewoon toeval) en daarna gaat het feestje weer verder
Wederom een 'trek'verslagje.
Ik heb geen enkele pijn gehad, was gewoon mn 7 dagen afwachten totdat de tampon eruit mocht en klaarquote:Op woensdag 7 december 2005 08:49 schreef Irene76 het volgende:
[..]
Succes morgen!
Hier gaat het nog steeds ***. Flinke ontsteking erover heen gekregen...Afgelopen maandag zat ik were in het ziekenhuis... Vrijdag moet ik er weer heen..
![]()
Nog wat tips:
Direct na het trekken ice pack erop, alleen maar vloeibaar voedsel eten en na iedere maaltijd goed spoelen met zout water... hopelijk gaat het bij jouw wel goed! Toi toi toi!
Bij mij zijn ze nu aan de beurd omdat er beginnende gaatjes in zitten. Daar krijg ik dus vanzel een keer last van. Ik neem aan dat in de meeste gevallen ze er pas uitgaan op het moment dat ze problemen veroorzaken,quote:Op woensdag 7 december 2005 09:13 schreef JAMsper het volgende:
Waarom ga je je verstandskiezen laten trekken als je er geen last van hebt,.????
Omdat de 2 onderste 90' graden gekanteld staan vanwege ruimtegebrek. Ook al heb ik totaal geen last dat moeten ze er wel uit. Wie weet wat ze in de toekomst aanrichten. Dan meoten automatisch de 2 bovenste er ook uit.quote:Op woensdag 7 december 2005 09:13 schreef JAMsper het volgende:
Waarom ga je je verstandskiezen laten trekken als je er geen last van hebt,.????
Ik had alleen een drukkend gevoel tegen m'n andere kiezen, maar ze stonden dus horizontaal er tegen aan ipv verticaal... Op en duur zou ik daar dus echt last van krijgen... Waarschijnlijk moet ik ook nog een klein beugeltje onderin en dat kan niet als daar twee joekels van verstandskiezen zitten!quote:Op woensdag 7 december 2005 09:13 schreef JAMsper het volgende:
Ik duim voor je dat je er nu weer geen last van hebt!!quote:Op woensdag 7 december 2005 08:52 schreef renz0r het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele pijn gehad, was gewoon mn 7 dagen afwachten totdat de tampon eruit mocht en klaar
*afklopt*
Was alleen vervelend dat zo'n ding in mn mond zat en dat ik steeds een jodiumsmaak had...meer niet
Ik ga morgen wel vragen of er bij de onderkant wat extra verdoving mag, de laatste keer voelde ik alles en dat wil ik niet nog een keer meemaken.
thnx!quote:Op woensdag 7 december 2005 12:10 schreef Irene76 het volgende:
[..]
Ik duim voor je dat je er nu weer geen last van hebt!!
Ennuh, hoe is het gegaan??quote:Op donderdag 8 december 2005 13:54 schreef renz0r het volgende:
Oké mensen, de dag is aangebroken dat de andere twee eruit moeten. Ik moet om half 3, vertrek over 10 minuutjes.
Wish me goodluck. Er komt wederom een miniverslag. Verslag van de eerste twee staan op pagina één.
Wish me good luck
Misschien leuk om je verhaal en dan vooral dat laatste gedeelte naar het ziekenhuis te mailen als dat kan. Is voor die chirurg en de rest van het personeel erg leuk om zo'n compliment te krijgen lijkt me!quote:Op donderdag 8 december 2005 17:30 schreef renz0r het volgende:
Ik raad het Albert Zweitcherziekenhuis in Dordt om die rede ook aan om daar je tanden te laten trekken.
Heb ik ook gedaan, stuk voor stuk bedankt met de redenen. Vonden ze heel leuk, omdat ze dat niet vaak horen. Wat ik als laatste typte heb ik tegen ze gezegdquote:Op donderdag 8 december 2005 17:38 schreef Rio het volgende:
[..]
Misschien leuk om je verhaal en dan vooral dat laatste gedeelte naar het ziekebhuis te mailen als dat kan. Is voor die chirurg en de rest van het personeel erg leuk om zo'n compliment te krijgen lijkt me!
Ik ben maandag aan de beurt...quote:Op vrijdag 25 november 2005 21:04 schreef schatje het volgende:
Wacht maar totdat je een keer een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan. Dat is andere koek.
Ik pleur gewoon het hele zakje in een glas water, ik gebruikte het alleen bij een enorme kater waarbij een bak koffie en een paracetamolletje niet helpt.quote:Op donderdag 8 december 2005 21:20 schreef komrad het volgende:
Neem je dat Ibrufen spul in een kleinere hoeveelheid bij een kater dan??
Vertel hoe was het!quote:Op vrijdag 9 december 2005 15:13 schreef DeBastaard het volgende:
Ik ga vanavond lekker aan de brinta lol!!
Tampon mag er donderdag uitquote:Op dinsdag 13 december 2005 18:50 schreef TheSorrow het volgende:
Rensen, tampon in je mond klinkt best gay trouwens
offtopic: vanaaf fußball?![]()
Verstándskiesquote:Op zondag 18 december 2005 10:47 schreef komrad het volgende:
ik ben inmiddels ook al mijn Ver stand kiezen kwijt
ik hoop het voor je... schijnt dat verstandskiezen wat kwetsbaarder zijn dan gewone kiezen.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 03:27 schreef star_gazer het volgende:
[ afbeelding ]
Morgen ben ik de lul. Bij de tandarts, de rechterkant gaat eraan geloven; ik kan er niet goed bij met mijn tandenborstel, waardoor er in 1 een gaatje zit. Gelukkig zijn mijn verstandskiezen klein en staan ze recht, waardoor het trekken volgens de tandarts een fluitje van een cent wordt.
Nee. Ik heb niet eens hechtingen. Het doet, nu de ibuprofen wat uit gaat werken, iets meer pijn. Nog steeds niet schokkend eigenlijk, al is de kaak wel iets stijver geworden. Het zeurt een beetje, meer niet.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:43 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Hebben ze je tandvlees open moeten snijden?
Klinkt leukquote:Op dinsdag 19 mei 2009 22:28 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Bij mij wel. Ze hebben zelfs een stuk kaak zitten wegslijpen met een soort dremel...
Clichéquote:
Niet kan of niet mag?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:53 schreef Drummer-Itchy het volgende:
het kutste vind ik nog dat ik niet kan roken..
Even voor de goede orde: als je het advies van deze held opvolgt, heb je kans dat je de bloedprop uit je wond trekt. Het gevolg is dat je kaakbeen en -zenuw bloot komen te liggenquote:Op woensdag 20 mei 2009 01:07 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
In geval van het laatste: gewoon roken.
Je moet dan ook geen Cubaanse sigaren of slecht brandende sigaretten uit Turkije gaan roken...quote:Op woensdag 20 mei 2009 01:18 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Even voor de goede orde: als je het advies van deze held opvolgt, heb je kans dat je de bloedprop uit je wond trekt. Het gevolg is dat je kaakbeen en -zenuw bloot komen te liggenDry socket heet dat en het schijn heel, heel, heel erg veel pijn te doen. Lees hier even.
Dat obsessieve gedrag van die rokers ook altijdStelletje junks
Alle vier tegelijk doen ze zover ik weet niet, omdat je dan door de verdoving je tong in kunt slikken.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:20 schreef Drummer-Itchy het volgende:
er staat in het foldertje dat ik 6 dagen niet mag roken, nou dat hou ik wel vol !
Ik sprak net een maatje en hij is van plan ze alle 4 tegelijk eruit te laten trekken..
is dit aan te raden ?
heeft iemand anders dit al laten doen ?
graag tips, want hij freakte hem al toen ik een tipje van de sluier oplichte over hoe het er aan toe gaat
Dat is wel netjes !!quote:Op woensdag 20 mei 2009 13:38 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Alle vier tegelijk doen ze zover ik weet niet, omdat je dan door de verdoving je tong in kunt slikken.
Vandaag nergens last meer van. Ik had verwacht met een stijve kaak wakker te worden, maar niets van datIk heb lekker wat boterhammen gegeten en wat (lauwe, heet mag nog niet) thee gedronken. Tanden poetsen gaat ook wel, al ben ik aan de 'getrokken' kant nog wel voorzichtig. Beetje spoelen met zout water schijnt te helpen om het toch een beetje schoon te houden.
De enige reden waarom ik die ibuprofen nog neem (2x per dag ipv 3x) is vanwege de ontstekingsremmende werkingGaat lekker zo; na 24 uur al bijna geen last meer
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |