NOU, dat was het dan...
De verdovingsprikjes waren geheel pijnloos. Zelfs die ene in het gehemelte voelde ik helemaal niet. Het spul is wel onbeschrijflijk smerig, maar daar heb je maar even last van. Na de prikjes even tien minuutjes gewacht tot het spul zou gaan inwerken en toen mocht ik gaan plaatsnemen. Na een geforceerd zenuwengesprekje met de assisente kwam de tandarts binnen, die wat duwde en trok om te checken of de verdoving goed was ingewerkt. Ik voelde niks, dus ik loste het spreekwoordelijke startschot.
Eerst ging boven eruit. Deze kies was nog niet helemaal ontwikkeld en zat nog redelijk diep verzonken. Hij ging er in twee etappes uit. Na een klein beetje sjorren kwam het... Het deed pijn! Ik voelde het! De tandarts stopte direct en vroeg of hij moest bijverdoven. Ik zei 'tanden op elkaar' (

) tegen mezelf en gebaarde dat de tandarts door moest gaan. In een korte ruk was het klaar, de kies floepte er geheel moeiteloos uit. Weinig gekraak eigenlijk, maar dat komt vooral omdat deze kies nog onderontwikkeld was.
Na nog wat checken begin hij aan de onderste kies, die er vanwege een groot gat echt uit moest. Ook hier deed het even pijn, maar dit was normaal omdat het kaakgewricht wat spanning kreeg te verwerken. In een wip was het gebeurd. De enige pijn die ik nu, een uur na de verdoving, heb is in mijn bovengebit, waar ik tijdens het trekken al wat pijn had.
Ik kreeg een bloedstollend gaasje mee om op te bijten, wat ik inmiddels al doordrenkt met bloed heb uitgespuugd. Ik heb tevens een ibuprofen 600 voorgeschreven gekregen, die ik gelijk na de tandarts even bij de apotheek heb opgehaald. Bij thuiskomst gelijk even een icepack tegen de kaak gehouden om erge zwelling te voorkomen.
Eigenlijk valt het allemaal wel mee; ik heb alvast een zakje van die pijnstiller genomen om het uitwerken van de verdoving op te vangen. Terwijl ik dit typ voel ik dat de verdoving al een beetje begint uit te werken; ik krijg zowaar wat gevoel in de rechterkant van mijn lippen en ik voel dat er iets 'niet klopt' op de plaats waar eerst de kiezen zaten.
Binnenkort de andere kant
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op
donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.