Nee, nog niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:12 schreef Z het volgende:
Was er al kort gesloten dat dit een rus is?
Half goed.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:13 schreef Tokay het volgende:
En pyl, die goedgemutste meneer, is het een Russische schrijver?
Nee, daar is weer niets goed aan.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:15 schreef Tokay het volgende:
Russische kunstenaar?
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:19 schreef peaceman het volgende:
europese schrijver?
Meneer was een echt denkertje.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:19 schreef Tokay het volgende:
Wat dan? Politicus? Wetenschapper? Componist?
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:20 schreef pyl het volgende:
[..]
Daar is geen speld tussen te krijgen.
Die van De Verlichting.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:21 schreef peaceman het volgende:
Welke eeuw?
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:23 schreef peaceman het volgende:
Scandinavië?
Dat is mooiquote:
Zit je weer ruzie te maken?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:32 schreef Diaan73 het volgende:
Vandaag trouwens redelijk druk op het werk..
Uhm......nee, ook niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:31 schreef peaceman het volgende:
Germany?
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:33 schreef Scrutinizer het volgende:
niet slowchatten bij de buren pyl![]()
Kijk, nu komen we ergens!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:35 schreef Tokay het volgende:
Filosoof dus. Fransman?
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:36 schreef Bolkonsky het volgende:
Lamettrie?
Jazeker!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:36 schreef Tokay het volgende:
Jean Jacques Rousseau?
quote:Rousseau's tegenstrijdige leven
Wie zich verdiept in het leven van Rousseau (1712-1778), zal moeite hebben om zijn werk serieus te nemen. Hij profiteerde van de samenleving waar hij maar kon, maar vond dat deze er met de ontwikkeling van kunsten en wetenschappen (Discours sur les sciences et les arts) en van de cultuur in de meest algemene zin (Discours sur l'inégalité parmi les hommes) niet op vooruitgegaan was. Hij kon geen fatsoenlijke relatie met een vrouw onderhouden, maar schreef wel een roman in briefvorm (Julie, ou la nouvelle Héloïse) die een bestseller werd. Hij componeerde de meest onbenullige stukken en stukjes, maar nam iedere kunstenaar de maat en maakte de kachel aan met de hele Franse theater- en muziektraditie. Hij legde zijn kinderen te vondeling, maar dat belette hem niet om een tractaat over de opvoeding te schrijven (Émile, ou de l'éducation). Hij had een diepe minachting voor politiek en rechtsgeleerdheid, maar ondertussen meende hij met Du contrat social, ou principes du droit politique een aantal beginselen van staatsrecht uit de doeken te kunnen doen. Het klinkt, kortom, allemaal niet erg geloofwaardig.
Rousseau, huil-TV avant la lettre
Waarschijnlijk vond Rousseau zelf ook dat leven en werk nogal uit elkaar liepen. Dus rondde hij zijn werk af door als onderwerp zijn leven te kiezen. Bezield door de overtuiging 'anders dan alle anderen' te zijn confronteerde hij zijn lezers met de kleinste en vreemdste zielenroerselen die hem van zijn vroegste kinderjaren af waren overkomen. Die hadden hem voortdurend tot een reactie genoopt, en al die reacties aan elkaar geknoopt vormden zijn leven. Zijn Confessions vormden een uitgebreide autobiografie zoals er nog geen was geweest. Het ging hem er niet om schuld te bekennen tegenover een hogere macht - Augustinus' Confessiones waren biechtoefeningen. Hij wilde niet zijn grote daden nog eens op een rijtje zetten - Caesar's De bello gallico kwam neer op zijn mémoires. Neen, de Bekentenissen vormden een zelfrechtvaardiging in het kwadraat van een hoogst individueel en amper vermeldenswaardig leven, dat het juist daarom tegen elke norm of waarde kon opnemen. Rousseau's autobiografie was de voorloper van de huil-TV. Hij wilde, zoals Beerling het uitdrukt, doorzichtig worden om niet doorzien te worden. Als ik alles bloot geef, dacht hij, zal niemand mij van enige oneerlijkheid kunnen betichten en durven veroordelen. Dan zal ik een goed mens blijken te zijn; en wie zou een goed mens het recht willen ontzeggen om vrijelijk zijn mening te geven en zijn gang te gaan? Uiteindelijk kennen wij Rousseau's leven dus slechts in de vorm van een werk waarin hij dat leven tot onderwerp maakt. Het heeft dan ook buitengewoon weinig zin om zijn leven tegen zijn werk uit te spelen.
Geniale tegenstrijdigheden
Ondertussen is dat werk zelf een vat vol tegenstrijdigheden, zoals zijn leven een aaneenschakeling van conflicten was. Maar - en hier wordt het filosofisch interessant - het zijn wel geniale tegenstrijdigheden: ze getuigen niet alleen van een uitzonderlijk scherp denkvermogen, maar halen met name het tweeslachtig karakter van de werkelijkheid zelf naar voren. Daarom zijn zijn geschriften niet alleen scherpzinnig, maar ook diepzinnig. Ik geef twee voorbeelden.
Het eerste heeft te maken met de altijd weer aan Rousseau toegeschreven, maar nergens te vinden slagzin dat we volgens hem 'terug naar de natuur' zouden moeten. Aan tegenstrijdigheden geen gebrek. We vinden bij Rousseau allerlei verheerlijkingen van l'homme sauvage - de wilde, van nature goede mens die door de beschaving verpest is. Maar er zijn evenveel waarschuwingen, bijvoorbeeld in de Émile, dat we niet moeten denken dat we die natuurlijke mens terug kunnen toveren. Daar gaat het dan ook niet om; Rousseau weet heel goed dat de mens een cultuurwezen is. Wat hij signaleert is dat de mens die cultuur begrijpt als een bewerking, een ontwikkeling, een verbetering, een vervolmaking van de natuur. De cultuur roept zichzelf bij monde van de mens dus uit tot iets tot beter is dan datgene waar het op gebouwd is. 'Hoe kan dat,' vraagt hij zich af, 'dat iets beter is enkel omdat het zichzelf beter vindt?' Die zelfoverschatting stelt Rousseau aan de kaak. En het blijkt buitengewoon moeilijk onder die kritiek uit te komen. Want inderdaad, hoe zou je 'cultuur' anders op willen vatten dan als 'verbetering'? Ligt dat niet uitgedrukt in woorden die we ondoordacht gebruiken als 'beschaving', 'vooruitgang', 'groei', 'ontwikkeling' (en ontwikkelingshulp, niet te vergeten)?
Een tweede voorbeeld nu, ontleend aan zijn gedachten over de beginselen van het staatsrecht. Tot ergens halverwege het tamelijk dunne Du contrat social houdt Rousseau vol dat de hoogste macht in de samenleving aan het volk toekomt: de verzameling van burgers. Die verzameling ziet hij als een wetgevende vergadering. Het volk heeft dus wetgevende macht en de wet is wat het volk wil. Maar plotseling duikt daar ook de figuur van de Wetgever op, die hij afschildert als een soort bovenmenselijk genie. Hij is de stichter van de staat, die voortdurend op de achtergrond aanwezig blijft. Deze heeft weliswaar geen macht in de staat, maar hij moet voortdurend het volk een spiegel voorhouden waarin het kan herkennen wat het beste is. Want wat het volk wil is wet, maar dikwijls weet het volk niet wat het wil of wat er te willen valt. Dus zijn er twee 'wetgevers' in Rousseau's model: een willende (het volk) en een wetende (de stichter). Het lijkt een tegenspraak die onoplosbaar is. Toch is het ook een tegenspraak waar we in de werkelijkheid van ons staatsbestel voortdurend tegenop lopen. Telkens als we het woord 'democratisch' gebruiken, suggereren we niet alleen dat het volk de dienst uitmaakt in de staat, maar ook dat dat volk zichzelf uit zichzelf als een begrensd geheel kan begrijpen. De vraag is dan inderdaad: wie houdt het volk de spiegel voor waarin het leert zichzelf te zien? En hoe verhoudt de positie van degene die dat doet zich tot het volk? Is hij één van hen? Staat hij er buiten?
Zeker.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:38 schreef pino.in.disguise het volgende:
Het zal wel Rousseau zijn, al is die geboren in Geneve dacht ik.
Tuurlijk niet..... ikke nooitquote:
Beetje hersengymnastiek, Scrut. Kom op!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:42 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ben net uit bed. Je verwacht toch niet dat ik dat hele verhaal ga zitten lezen?
Al verwacht ie het wel, hij kan de pot op.. ik ga het ook nu niet lezen... werken enzoquote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:42 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ben net uit bed. Je verwacht toch niet dat ik dat hele verhaal ga zitten lezen?
Het is ineens verdacht stil rond Wyccie.....quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:47 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik ben even naar m'n blokhut geweest. Lekker pannekoeken van kindermeel gegeten![]()
Hij heet geen Carloquote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:49 schreef mr_anonimous het volgende:
Dat is die Carlo van nederland in Beweging.
Ik heb in elk geval weer een heleboel geleerd.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:44 schreef Tokay het volgende:
Hmmm, interessant hoor, zo'n RJPvD-college.
Ik ben het wel een beetje met je eens. Ik heb er zelf niet zo'n last van... tegen mij is hij heel lief. Maar het zal wel aan de herfst liggen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:49 schreef pyl het volgende:
Diaan, vind jij Peaceman de laatste tijd nou ook zo recalcitrant?![]()
Carl Notenquote:
Niks ervan.. moet gewoon ook werken tussen het fokken doorquote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:55 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik ben het wel een beetje met je eens. Ik heb er zelf niet zo'n last van... tegen mij is hij heel lief. Maar het zal wel aan de herfst liggen.![]()
Ik hoop dat het je gesmaakt heeft.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:50 schreef dartfanaat het volgende:
Ik heb in elk geval weer een heleboel geleerd.
Goedemiddag trouwens, ben er weer........was ff eten
Heb je wel mooi weer gehad.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:47 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik ben even naar m'n blokhut geweest. Lekker pannekoeken van kindermeel gegeten![]()
Werken tussen het fokken door......quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
Niks ervan.. moet gewoon ook werken tussen het fokken door
Da's alles..![]()
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
Niks ervan.. moet gewoon ook werken tussen het fokken door
Da's alles..![]()
Het is voor hen te hopen dat de reclameblokken beter bekeken worden dan de programma'squote:Op donderdag 13 oktober 2005 13:58 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Werken tussen het fokken door......
Da's net zoiets als programma's tussen de reclames door bij Pulpa,.........eh ik bedoel Talpa
Geen schrijvert?quote:
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:10 schreef mr_anonimous het volgende:
Erica Terpstra?
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:12 schreef Bolkonsky het volgende:
Rie Mastenbroek?
Margot Fontyn?quote:
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:21 schreef Bolkonsky het volgende:
*bling* J. Lo *bling*
Dat misselijke mannetje?quote:
Ayrton Senna da Silvaquote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:38 schreef pyl het volgende:
Ayrton Senna?
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Ennuh pyl, de meneer op mijn plaatje bij de buren ken je ook. Je hebt me zelfs aangeraden hem daar te plaatsen
Neequote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:44 schreef Scrutinizer het volgende:
Jaap Mulder?
Het is de drank hè?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:44 schreef pyl het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik kan me dat niet herinneren - die meneer evenmin, trouwens.
Mijn meneer vindt dat niet erg. Hij is zeer op zijn plaats bij onze buurtjesquote:Je weet dat het bij de buren werk van zeer lange adem kan zijn, hè?![]()
Dát had je nou niet moeten zeggen. Het schiet me zojuist weer te binnen.....quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:46 schreef Scrutinizer het volgende:
Het is de drank hè?
Zeker. En ik zal niets verraden.quote:Mijn meneer vindt dat niet erg. Hij is zeer op zijn plaats bij onze buurtjes
Maar hij lijkt wel op Bobby De Niro toch?quote:
Op de tweede foto een beetjequote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:26 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Maar hij lijkt wel op Bobby De Niro toch?
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:27 schreef Bolkonsky het volgende:
Allemaal lekker aan het werk?
Een bakkie Cup A soup?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:27 schreef Bolkonsky het volgende:
Allemaal lekker aan het werk?
Om vier uur even een bakkie (en een plaatje) doen?
Besmet door Wyccie en Tong?quote:
Het is anders nog geen pauze, hoor!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:40 schreef pyl het volgende:
Dat heeft anders weinig inhoud hoor, Cup A soup.
![]()
Nee, vind het gewoon lekkerquote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:42 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Besmet door Wyccie en Tong?
Om 16:15 uur!!!! Ik zit aan de warme chocomel. Ik ga nu in vergadering... ja nu nog...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:11 schreef mr_anonimous het volgende:
Om het feest compleet te maken:
[afbeelding]
Correct.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:11 schreef mr_anonimous het volgende:
Toni Braxton
Lekker tijdstip. Heb je niet gezegd ik doe niet mee ik moet nog Fokken?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:14 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Om 16:15 uur!!!! Ik zit aan de warme chocomel. Ik ga nu in vergadering... ja nu nog...![]()
![]()
Is dit de nieuwe koffiejuffrouw?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:10 schreef Tokay het volgende:
[afbeelding]
Ik heb zomaar wat uit m'n Photobucket-archiefje gepakt...
Dan ben ik bang dat ik heel lang kan Fokken thuis....quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:16 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Lekker tijdstip. Heb je niet gezegd ik doe niet mee ik moet nog Fokken?
Dat is hele fijne chocomelquote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:10 schreef Tokay het volgende:
[afbeelding]
Ik heb zomaar wat uit m'n Photobucket-archiefje gepakt...
Doe maar niet dan...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dan ben ik bang dat ik heel lang kan Fokken thuis....
Denk ik ook.......quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dan ben ik bang dat ik heel lang kan Fokken thuis....
Chocomel is goed, hoewel de koude uit het gele pak de énige echte is; vergaderen is (haast) nooit leuk. Gelukkig doe ik dat zeldenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:14 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Om 16:15 uur!!!! Ik zit aan de warme chocomel. Ik ga nu in vergadering... ja nu nog...![]()
![]()
Dan wil ik mevrouw op dit plaatje bijdeze tot ons melkmeisje verklaren:quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:17 schreef Bolkonsky het volgende:
[..]
Is dit de nieuwe koffiejuffrouw?![]()
Ik geef toch de voorkeur aan een koffiemeisje zonder vriendje of echtgenoot, zeker als de heer in kwestie altijd zo nors kijktquote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:32 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Dan wil ik mevrouw op dit plaatje bijdeze tot ons melkmeisje verklaren:
[afbeelding]
Met dames met nors kijkende vriendjes kun je als vriendelijke vent goed aanpappen. Ze zijn altijd erg blij als iemand een keer vriendelijk voor ze is. Maar de nors kijkende vriend moet er niet achter komen natuurlijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:35 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik geef toch de voorkeur aan een koffiemeisje zonder vriendje of echtgenoot, zeker als de heer in kwestie altijd zo nors kijkt
In dit geval geef je de vriend gewoon een potje appelmoes.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:37 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Met dames met nors kijkende vriendjes kun je als vriendelijke vent goed aanpappen. Ze zijn altijd erg blij als iemand een keer vriendelijk voor ze is. Maar de nors kijkende vriend moet er niet achter komen natuurlijk.
O jee, daar bedoel je mij mee, ik heb geen idee. (is dat een haiku?)quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:39 schreef pyl het volgende:
Voor de liefhebber van échte chocomel:
Nee, dat lijkt me geen haiku.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:45 schreef Scrutinizer het volgende:
O jee, daar bedoel je mij mee, ik heb geen idee. (is dat een haiku?)
Dat belooft weinig goeds met betrekking tot de raadbaarheid van je plaatjequote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:52 schreef pyl het volgende:
Iedereen hier kent haar, erg goed zelfs, maar jij nog het beste.![]()
Denk dat ie mij dan helemaal tot appelmoes slaat. Met zijn vriendin aanpappen is erg maar zoiets vreselijks voorzetten is echt een reden tot de doodstraf bij Brazilianen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:44 schreef Bolkonsky het volgende:
[..]
In dit geval geef je de vriend gewoon een potje appelmoes.![]()
Jenny Goerree?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:00 schreef pyl het volgende:
Scrut @ Jij hebt haar anders al verschillende keren geplaatst.................
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Jenny Goerree?
Heb ik haar al 18.000 keer geplaatst?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:05 schreef pyl het volgende:
[..]
![]()
Dan zit je met Tetra Pak nog dichterbij.
Al ruim 18.000 keer..........![]()
Zou zo maar kunnen, ik vroeg me al af wie dat isquote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:09 schreef mr_anonimous het volgende:
ZIjn ava?
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:09 schreef mr_anonimous het volgende:
ZIjn ava?
Maar Frank was een veel betere muzikant dan Alexquote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:13 schreef mr_anonimous het volgende:
Ik zie toch liever de vriendin van Alex denk ik.....
Ha, valse bescheidenheid misstaat je, hoor.quote:
Sssst, ik word graag onderschatquote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:18 schreef pyl het volgende:
[..]
Ha, valse bescheidenheid misstaat je, hoor.![]()
Dat is waar maar ik denk dat die dikke Alex op zijn beurt weer beter kan voetballen. 2-1 voor Alex dus.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:17 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar Frank was een veel betere muzikant dan Alex![]()
Voetballen? Dat staat in geen vergelijk met Frank's genialiteitquote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:22 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Dat is waar maar ik denk dat die dikke Alex op zijn beurt weer beter kan voetballen.
Helemaal mee eens, Scrut!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:24 schreef Scrutinizer het volgende:
Voetballen? Dat staat in geen vergelijk met Frank's genialiteitToch? Pyl?
Hou het daar dan ook bij.quote:
Maar nee hoor, meneer pyl moet zonodig nog wat toevoegenquote:Slechts de solo'tjes van Johan zijn te vergelijken met de solo'tjes van Frank.![]()
Zet er dan even een plaatje neer die ik wel weet.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:44 schreef Scrutinizer het volgende:
Hallo broer. Raad even mijn plaatje. Ik ga zo boodschappen doen.
Die zijn opquote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:46 schreef brother52 het volgende:
[..]
Zet er dan even een plaatje neer die ik wel weet.![]()
Ik wilde alleen de genialiteit van Frank benadrukken.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 17:36 schreef Scrutinizer het volgende:
Hou het daar dan ook bij.
[..]
Maar nee hoor, meneer pyl moet zonodig nog wat toevoegen![]()
Als jij er niet bent wordt het een puinzooi Foto.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 18:10 schreef fotoloog het volgende:
Heren,heren.....
En als je er wel bent ook.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:15 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Als jij er niet bent wordt het een puinzooi Foto.
Ja daar zorgen de crimineel, de informant en de rechercheur wel voor.....quote:
Alstu. Muts met pet.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:20 schreef Scrutinizer het volgende:
Hé doe-es een plaatje van iemand die ik ken
Dat zouden ze wel willen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:21 schreef mr_anonimous het volgende:
Een lid van de familie Kelly?
vast een meneer in de categorie: 'ik kweek doofheid'quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:23 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat zouden ze wel willen.
Maar deze doet ook iets in de muziek.
Wat?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
vast een meneer in de categorie: 'ik kweek doofheid'
Valt wel mee. Jij zou een optreden van hem wel uithouden denk ik.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
vast een meneer in de categorie: 'ik kweek doofheid'
Oh joh dat geeft niks... ik ook nietquote:Op donderdag 13 oktober 2005 19:50 schreef mr_anonimous het volgende:
Ik heb geen idee....
Gaan we dan ineens ontopic doen? De dames respecteerde ons strakke truitjestopic niet....quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:05 schreef peaceman het volgende:
Hij heeft geen bont en/of badmuts op, dus eigenlijk mag ie niet eens in dit topic
helemaal mee eens, maar ik wilde graag wat doms roepen omdat ik het antwoord niet weetquote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:07 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Gaan we dan ineens ontopic doen? De dames respecteerde ons strakke truitjestopic niet....![]()
Ja nu weet ik het wel... die muts verklaart een hoop, maar ik zeg t lekker nietquote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:08 schreef brother52 het volgende:
Ok, een plaatje van hem met muts.
[afbeelding]
Deze muts vind ik leukerquote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:10 schreef brother52 het volgende:
En dan ook nog een plaatje van de hele band met muts.
[afbeelding]
Ik wilde hem eigenlijk gewoon parkeren en daar was nog plek zat. Maar als je ze in de bijlmer wilt neerzetten, vind ik prima.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:29 schreef mr_anonimous het volgende:
In de Bijlmer? Denk dat die bleekneuzen zo beroofd en gemolesteerd zijn daar.
Volgens mij is het een parkeergarage in de bijlmer.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:33 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ik wilde hem eigenlijk gewoon parkeren en daar was nog plek zat. Maar als je ze in de bijlmer wilt neerzetten, vind ik prima.
De zanger had daar wel in zijn dagelijkse behoefte kunnen voorzien denk ik.
Maar ik zie nergens een auto staan met een ingeslagen ruit, of jatten ze die tegenwoordig ook al?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:35 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Volgens mij is het een parkeergarage in de bijlmer.
Sinds Sozawe beter oplet heeft blijkbaar niemand meer een auto in de Bijlmer.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:38 schreef brother52 het volgende:
[..]
Maar ik zie nergens een auto staan met een ingeslagen ruit, of jatten ze die tegenwoordig ook al?
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:40 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Sinds Sozawe beter oplet heeft blijkbaar niemand meer een auto in de Bijlmer.![]()
Nee, geen Iron Mike. Die is bankroet trouwens!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:52 schreef peaceman het volgende:
mike tyson?
Helaas hebben ze dat niet op het werk en moet ik het doen met de chocomel uit het apparaat.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:29 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Chocomel is goed, hoewel de koude uit het gele pak de énige echte is; vergaderen is (haast) nooit leuk. Gelukkig doe ik dat zelden
Shitty Cent inderdaad. Ik wist niet dat hamsters zo groot konden worden en konden rappen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:58 schreef pino.in.disguise het volgende:
Hey das een halve Euro.
Hoe zit dat nu met die parkeergerage, hehe.
En dat na zoveel kogelgatenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:00 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Shitty Cent inderdaad. Ik wist niet dat hamsters zo groot konden worden en konden rappen.
Het schijnt dat daar een band gaat spelen, met hun gitarist solo in het voorprogramma.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:58 schreef pino.in.disguise het volgende:
Hey das een halve Euro.
Hoe zit dat nu met die parkeergerage, hehe.
Die hits waren dus duidelijk amateurnight.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:01 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
En dat na zoveel kogelgaten![]()
Ik vind t wel een mooie plek voor Coldplay om op te treden, gave galmbakquote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:02 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het schijnt dat daar een band gaat spelen, met hun gitarist solo in het voorprogramma.
Kaartjes kosten 30 euro, verkrijgbaar bij ticketservice en de bekende voorverkoopadressen.
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:01 schreef Modus het volgende:
Tis de gitarist van Alice 'n' Chains, wiens naam ik me even niet herinner.
Dat maakt het toch alleen maar erger? Als dat al mogelijk is.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik vind t wel een mooie plek voor Coldplay om op te treden, gave galmbak![]()
Nee hoor, want het is ondergronds en dus heb ik er geen eens last van als ik er langs loopquote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat maakt het toch alleen maar erger? Als dat al mogelijk is.
In Rotterdam word een nieuw metrostation aangelegd. Het beton is mogelijk nog nat. Zullen Coldplay en Kane daar laten optreden?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:06 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee hoor, want het is ondergronds en dus heb ik er geen eens last van als ik er langs loop![]()
Als ik zou weten dat ze daar speelden zou ik er niet eens langslopenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:06 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee hoor, want het is ondergronds en dus heb ik er geen eens last van als ik er langs loop![]()
Jammer dat het beton er al ligt, ik had ze er liever in gegooid als het beton er nog in moest.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:08 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
In Rotterdam word een nieuw metrostation aangelegd. Het beton is mogelijk nog nat. Zullen Coldplay en Kane er in smijten?
dat is wel weer erg drastisch hoor... zolang ik niet met ze geconfronteerd word, vind ik alles best.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:08 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
In Rotterdam word een nieuw metrostation aangelegd. Het beton is mogelijk nog nat. Zullen Coldplay en Kane er in smijten?
Ach men is altijd aan het bouwen in Rotterdam.....quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Jammer dat het beton er al ligt, ik had ze er liever in gegooid als het beton er nog in moest.
En t wordt nooit watquote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:13 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ach men is altijd aan het bouwen in Rotterdam.....![]()
Aan Coldplay en Kane offer ik met liefde een paar zakjes Knauf op.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:08 schreef mr_anonimous het volgende:
In Rotterdam word een nieuw metrostation aangelegd. Het beton is mogelijk nog nat. Zullen Coldplay en Kane daar laten optreden?
Gezelliger wordt het er niet op in ieder geval.quote:
Neuh. Veel jonger.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:29 schreef mr_anonimous het volgende:
Natalie Cole?
Damn. Dat is snel.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:32 schreef mr_anonimous het volgende:
Sparkle?
Viel op zich wel mee, ik dacht eerst Natalie Cole maar toen je jonger zei dacht ik aan Sparkle. Hoor je niks meer van eigenlijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:35 schreef sooty het volgende:
[..]
Damn. Dat is snel.Was die sooty-soep zo slecht ?
[afbeelding]
Nee, die donkere dame is inmiddels vervangen voor een blanke dame trouwens.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:44 schreef peaceman het volgende:
the go! team?
Ook niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:46 schreef sooty het volgende:
The Specials ?
Yep!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:48 schreef peaceman het volgende:
brand new heavies?
quote:
Graag ja! Altijd een goed optreden!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:55 schreef brother52 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Het word tijd dat ze weer eens naar nederland komen, ik heb ze dit jaar nog niet op zien treden.
quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:03 schreef peaceman het volgende:
even het stof wegvegen....aha er staat een meneer op, een schrijvert?
Non, è un Inglese!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:03 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat is vast een Italiaan
Cultuur gaat voor het meisje!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:05 schreef Tokay het volgende:
Jeetje, wil ik net een leuke vrouw doen.![]()
Dat zie ik toch andersquote:
ik ook.. een schilderij aflikken is toch niks hoorquote:
Ik zie het meisje als cultuur - en alles is opgelost.quote:
En wat vindt 't meisje hiervan ?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:11 schreef Scrutinizer het volgende:
Weet mevrouw pyl daarvan?
Blijkbaar, ja.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:06 schreef pyl het volgende:
Cultuur gaat voor het meisje!
Bravo mr_a!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:12 schreef mr_anonimous het volgende:
Harold Pinter?
Zit een goede soap of comedy-serie in. Even John bellenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:12 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
En wat vindt 't meisje hiervan ?
Maar dat is dan weer geen Engelse schrijverquote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:16 schreef peaceman het volgende:
Ook was er in het nieuws dat Pierre van Ostade dood is![]()
tja die info is natuurlijk nog niet openbaarquote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:17 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar dat is dan weer geen Engelse schrijver
Lanting ?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:15 schreef Scrutinizer het volgende:
Zit een goede soap of comedy-serie in. Even John bellen![]()
Terwijl ze toch vandaag hebben geopenbaard dat hij in Malden woonde. Dat was toch ook niet nodig? Dat vind ik toch wat laag. Wat is er mis met "Van de doden niets dan goed"?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:21 schreef peaceman het volgende:
[..]
tja die info is natuurlijk nog niet openbaar![]()
Kan mooi in plaats van Thuis op de buis komen dan. Met Gordon als Pyl, Froukje de Both als het meisje en Angela Groothuizen als mevrouw Pyl.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:15 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Zit een goede soap of comedy-serie in. Even John bellen![]()
Sexy lingerie geen bezwaar...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:25 schreef pyl het volgende:
Waar blijft die ons toegezegde leuke meid van Tokay nou?
Malden? Ik meende Bladel te horen. Da's overigens veel erger.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:27 schreef Scrutinizer het volgende:
Terwijl ze toch vandaag hebben geopenbaard dat hij in Malden woonde. Dat was toch ook niet nodig? Dat vind ik toch wat laag. Wat is er mis met "Van de doden niets dan goed"?
Jemig pyl, stuk ongeduld!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:25 schreef pyl het volgende:
Waar blijft die ons toegezegde leuke meid van Tokay nou?
Dan zal, hoe verrassend, Bruni Heinke wel gestalte geven aan mevrouw pyl...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:29 schreef Scrutinizer het volgende:
Voor hem de hoofdrolJohn Lanting als pyl
Ik probeerde hem juist in een weer wat gunstiger daglicht te stellen. Hoewel je dat vanwege zijn huidige gesteldheid niet te letterlijk moet nemen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:29 schreef pyl het volgende:
[..]
Malden? Ik meende Bladel te horen. Da's overigens veel erger.![]()
Ha, mijn favoriete Dolly Dot!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:27 schreef mr_anonimous het volgende:
Angela Groothuizen als mevrouw Pyl.
Vond mijn suggesties dan toch beter...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:32 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dan zal, hoe verrassend, Bruni Heinke wel gestalte geven aan mevrouw pyl...![]()
Maak dat John Lanting maar 's wijs...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:36 schreef mr_anonimous het volgende:
Vond mijn suggesties dan toch beter...
Met Froukje de Both erbij valt comedy af. Froukje houdt niet van humorquote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:36 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Vond mijn suggesties dan toch beter...
Oh dat komt mooi uit.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:35 schreef pyl het volgende:
[..]
Ha, mijn favoriete Dolly Dot!![]()
Wie is dat, Gordon?![]()
Vanavond in Barend en Van Dorpquote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:37 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Maak dat John Lanting maar 's wijs...
Wie hebben we nog over dan? Tara Elders? Chantal Janzen? Nicolette van Dam?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:38 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Met Froukje de Both erbij valt comedy af. Froukje houdt niet van humor![]()
Volgens mij is dat op.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Is dat op Talpa?
André van Duin.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:42 schreef peaceman het volgende:
Wie mag mij spelen dan?
Diana Dobbelman?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:41 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Wie hebben we nog over dan? Tara Elders? Chantal Janzen? Nicolette van Dam?
Ben jij een aangenomen kind van pylquote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:42 schreef peaceman het volgende:
Wie mag mij spelen dan?
Eigenlijk kan er maar een het meisje spelen:quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:42 schreef Diaan73 het volgende:
Eva Duijvesteijn, Angela Schijf
Als Mama Pyl?quote:
Ik ben het tegenwicht van al die stoffigheidquote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:44 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Ben jij een aangenomen kind van pyl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |