Het blijft een regering mét de SPD, economisch veranderd er minder.. beide partijen bouwen op de brede middenklasse, en het aanpakken van de voordeeltjes voor hen zullen ze niet willen (ik vermoed bv dat de eigenheim-zulage ook zal blijven ..., wat bouwen en huizen in duitsland goedkoop maakt, iets van 8 jaar lang tegen de 8000 euro voordeel voor huisbezittersquote:Op maandag 10 oktober 2005 11:19 schreef sp3c het volgende:
ik heb het niet echt gevolgd maar is dat nu goed of slecht voor Nederland of maakt dat weinig verschil met Schroder?
quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:18 schreef RM-rf het volgende:
hmm, "Angela soll Kanzlerin werden" (tussen quote-tekens) is een betere titel ...
duitse politiek bekijken vanuit de ogen der Zwitsers, is naar ik hoop niet de juiste weg ...
OK. Ik realiseer me nu eigenlijk pas hoe triest politiekcorrect de naam "Ontwikkelingssamenwerking" is.quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:33 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Jahttp://www.bmz.de/de/index.html
Mmm, daar sta ik nu ook voor het eerst bij stilquote:Op maandag 10 oktober 2005 11:40 schreef freako het volgende:
[..]
OK. Ik realiseer me nu eigenlijk pas hoe triest politiekcorrect de naam "Ontwikkelingssamenwerking" is..
Zoals het er nu naar uitzier, denk ik dat de FDP absoluut gelijk krijgt, dit is een kabinet voor twee jaren, en een kabinet dat bij voorbaat vanuit de SPD partijtop en -kader gehaat wordt, om overtwee jaar met een 'ruk-naar-links te komen (en dan twee vliegen in één klap te slaan, zowel Merkel gaat dan onder, als ze al voor herverkiezing _wil_ gaan, alswel de Linkspartei wordt zwaar aangepakt) ...quote:Op maandag 10 oktober 2005 11:30 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik las ergens dat er vanmiddag persconferenties gehouden worden, eerst door het CDU en dan door de SPD. Schröder als Min. van Buza lijkt me niet slecht, maar ik ben benieuwd hoe een regering met zowel Merkel, Stoiber en Schröder funtioneert![]()
En uiteindelijk gaat dat allemaal de Rijn inquote:Op maandag 10 oktober 2005 11:46 schreef freako het volgende:
Is die vissenkom die Schröder daar aan het leegdrinken is "ein kleines Bier"?.
Daar merk ik gezien je post geschiedenis over de D politiek geen reet vanquote:
Het probleem van D is dat de politiek sinds de jaren 70 niet in staat is geweest ongeliefde maatregelen te nemen. Schroeder deed dit wel, en werd vleugellam door de Landtagsverkiezingen die de Bundesrat tegen hem deed vullen.quote:Dat weet ik allemaal best, ik weet ook dat ze kanzlerin tegen wil en dank gaat worden maar daar gaat het even niet om.
Het is vandaag maandag 10 oktober en we leven in het nu en ik kan me niet voorstellen dat het de tegenstanders nog lukt om te verhinderen dat ze het wordt. Ze wordt het gewoon.
En of het lang gaat duren en een succes gaat worden en of het goed is voor Duitsland en Europa, dat zijn veel interessantere vragen.
Die Stoiber kan ik niet zo goed volgen, wat wil die man, hij zal zich toch wel realiseren dat hij nationaal niet goed ligt? En wordt hij niet overgewaardeert wat betreft zijn prestaties in Beieren, teert hij niet op het baanbrekende werk van zijn illustere voorganger (wiens naam ik even kwijt benquote:Op maandag 10 oktober 2005 11:49 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uitzier, denk ik dat de FDP absoluut gelijk krijgt, dit is een kabinet voor twee jaren, en een kabinet dat bij voorbaat vanuit de SPD partijtop en -kader gehaat wordt, om overtwee jaar met een 'ruk-naar-links te komen (en dan twee vliegen in één klap te slaan, zowel Merkel gaat dan onder, als ze al voor herverkiezing _wil_ gaan, alswel de Linkspartei wordt zwaar aangepakt) ...
Volgens de FAZ was het Stoiber die de beslissing liet 'lekken' ondanks dat er een afspraak met de SPD was om eerst een derde overleg om 11:00 uur te hebben en pas om 12:00 uur de beslissing te openbaren ... na overleg van de onderhandelaars met de partij-commissie ...
Juist de SPD leden hebben nu helemaal de indruk dat Merkel hen tegen hun wil wordt 'opgedrongen' ... of 'doorgedrukt' ...
Ik denk dat Stoiber helemaal dat idee niet zo erg vind ... laat Merkel maar problemen met de SPD-partijtop krijgen en steeds verder verzwakt worden...
We zullen het wel zien, ik hoop in ieder geval dat men in Duitsland dat doemdenken een beetje terzijde schuift.quote:het valt te hopen dat iig de Federalisme-hervorming erdoorheen komt, en er een aanzet gemaakt wordt met een belasting-hervorming die voornamelijk een vereenvoudiging zou moeten inhouden (maar ook tevens een verhoging zal blijken te zijn, daar ontkomt de duitse regering niet aan, met hun financiele budget, alhoewel ze nu de Eichel-bezuinigingen alsnog versneld kunnen doorvoeren, en goedkoop kunnen 'punten' met het werk van de voorganger)
De Strauss-dynastie (van Franz Josef Strauss) ?quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:48 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Die Stoiber kan ik niet zo goed volgen, wat wil die man, hij zal zich toch wel realiseren dat hij nationaal niet goed ligt? En wordt hij niet overgewaardeert wat betreft zijn prestaties in Beieren, teert hij niet op het baanbrekende werk van zijn illustere voorganger (wiens naam ik even kwijt ben)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |