dWc_RuffRyder | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:07 |
OP van het vorige deel:quote:Iemand leg me uit waarom mensen Gymnasium doen plz | |
dWc_RuffRyder | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:07 |
Ik deed niet mee, ik lurkte alleen. Gelieve hier verder te rellen. | |
ScudRaket | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:08 |
Ik deed liever Latijn dan Geschiedenis ![]() ![]() | |
Mainport | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:09 |
Waar waren we ook alweer? Oja! VMBO ![]() | |
Maikuuul | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:10 |
Omdat zij polo sports dragen ? | |
Jajong | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:15 |
Even voor de duidelijkheid; ik bedoel dus mensen die er relatief gezien teveel voor moeten doen. Waarom blijven ze volhouden/ | |
Mwanatabu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:15 |
Ik zou wel dieper op de stelling in willen Want de zelfstandige gymnasia bieden m.i. echt wel iets meer dan atheneum. Ik vind het tevens een beetje sneu als mensen pertinent zeggen "VWO" te hebben gedaan, om het woord atheneum te vermijden. Daar herken je ze iig meteen aan. Een echte gymnasiast zal zich daar nooit toe verlagen. Tast toe ![]() | |
Diederik_Duck | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:16 |
Reactie op Lupa die ik in het vorige deel niet meer kwijt kon: [/quote] quote:Intelligentie is vooral snelheid van geest, dingen snel inzien en snel dingen aanleren. Je hebt dan ook intelligentie in meerdere vormen (verbaal/technisch inzicht etc). Redelijk betrouwbaar vast te stellen middels een goede IQ test. VMBO kinderen scoren daar gemiddeld gezien rond de 100 of iets lager, VWO kinderen 120 + normaal. Zij hebben gewoon een sneller en beter werkende geest. Overigens (maar dit geheel offtopic): vooroordelen zijn niet zo onnut als je denkt, zonder vooroordelen zou het niet mogelijk zijn te functioneren. [quote] | |
tonks | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:17 |
staat mooi bij hun tenniskleding! | |
tonks | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:18 |
// [ Bericht 98% gewijzigd door tonks op 08-10-2005 17:18:48 ] | |
Aurelium | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:18 |
Latijn ![]() | |
HuHu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:19 |
quote:Het is wel degelijk hetzelfde, waarom zit je bij gezamelijke vakken (Wiskunde, Scheikunde, Geschiedenis, Duits, enz...) anders bij elkaar in de klas. Lijkt me knap, wél bij elkaar in de klas zitten, maar toch niet hetzelfde leren. | |
addie84 | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:19 |
Wanneer dom? | |
paarse_paashaas | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:20 |
quote:BNN IQ testen zijn onbetrouwbaar, probeer er eens eentje van MENSA. | |
Pilsenator | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:20 |
Typisch dat deze discussie nog steeds voortduurt terwijl volgens mij allang is bewezen dat de stellingen van de Topicstarter nergens op slaan. | |
dWc_RuffRyder | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:20 |
quote:Tubgirl posten en dan snel editten hè ![]() | |
Dirktator | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:20 |
Aeneas Troianus est. Currit. Fugit. Cur fugit? Troia captam est. Een stukkie nostalgie ![]() | |
ScudRaket | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:20 |
Ik weet niet hou het op het atheneum is maar het niveau van lesgeven op het gym is veel hoger dan noodzakelijk is bij het eindexamen. Op die manier kan de scholier makkelijker het universitaire niveau onder de knie krijgen. De ervaring bij mij op school (wat inmiddels al weer een tijdje geleden is ![]() | |
tonks | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:21 |
quote:Ik wist het niet meer zeker en wilde niet liggen op een internet forum! | |
ScudRaket | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:22 |
quote:O herken meer: Lucius in atrium sedet Marcus in horte curret. ![]() | |
paarse_paashaas | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:22 |
quote:nee, ik lig niever ook gewoon op een bed ofzo! | |
Aurelium | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:22 |
quote:Aeneas is een Trojaan. Hij rent, hij vlucht Waarom vlucht hij? Troje is veroverd. ![]() | |
Pilsenator | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:26 |
wij hadden fortuna als methode. Begon over jupiler.... Jupiter deus est Jupiter deus et dominus est. Jupiter pater est. Juno dea est. etc etc | |
Lupa_Solitaria | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:26 |
quote:Met IQ meet je imo niet het soort intelligentie waar ik op doel. Iemand kan een IQ van 140 hebben en toch ongelooflijk dom zijn. En met dom bedoel ik dan onder andere star, bevooroordeeld, sociaal incapabel, niet in staat om te leren van fouten, niet in staat tot zelfreflectie... En zo kan ik nog even doorgaan. DAT soort dingen zijn voor mij werkelijke intelligentie. | |
Diederik_Duck | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:26 |
quote:De discussie was dan ook al lang in een andere richting ontspoord. | |
Pilsenator | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:27 |
quote:Welke richting? ik ben te lui om het hele topic door te nemen ![]() | |
Diederik_Duck | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:29 |
quote:Dat zijn allemaal zaken die nuttig zijn, maar die weinig hebben te maken met intelligentie. | |
Jajong | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:29 |
Ach IQ zegt ook niet zoveel over intelligentie iig niet over hoe goed of slecht je bent in leren. Ik heb volgens een Mensa test een IQ van 140 maar mijn schoolcarriere is ook niet echt iets om over naar huis te schrijven, al heeft dat verschillende redenen. verkapt-kijk-mijn-iq-reply | |
Diederik_Duck | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:30 |
quote:Ja doei ik ga geen samenvatting voor je maken, dat doe je maar lekker zelf ![]() | |
ScudRaket | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:30 |
quote:Sociaal valt nog het een en ander aan te klussen. Met pure intelligentia van iemand is dat erg lastig. | |
HuHu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:30 |
quote:Inderdaad, iemand met een hoog IQ kan best domme opmerkingen maken en andersom. Slim zijn lijkt mij dus ook niet hetzelfde als het hebben van een hoog IQ. Sommige mensen kunnen best slim zijn, maar kunnen bijvoorbeeld niet goed rekenen. Dat maakt ze per definitie nog niet dom. [ Bericht 1% gewijzigd door HuHu op 08-10-2005 17:38:32 ] | |
Mainport | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:33 |
quote:Pas op. Niet in staat zijn is wat anders dan 'niet zo goed kunnen'. | |
Lupa_Solitaria | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:37 |
quote:Dan hebben jij en ik blijkbaar een heel andere definitie van wat intelligentie inhoudt. | |
HuHu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:38 |
quote:Ja ok... ik zal 't ff aanpassen. | |
Mainport | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:39 |
Als je niet weet wat 2 + 2 is, ben je aardig dom naar mijns inziens. ![]() | |
Yildiz | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:42 |
ik zie het nut van latijn niet ![]() en als ik ergens het nut niet van zie (ik wil geen arts worden) begin ik er niet aan, zo simpel eigenlijk | |
Lupa_Solitaria | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:43 |
quote:Nee. Als jij in de rimboe bent opgegroeid en nooit hebt leren rekenen, wil dat nog niet zeggen dat je dom bent. Jij ziet intelligentie als schoolse / academische vaardigheden. DAT vind ik dom. | |
Rasing | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:43 |
quote:En als je moeilijke woorden wilt gebruiken en daar per ongeluk een tautologie van maakt ook ![]() | |
HuHu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:45 |
quote: quote:Wat zij zegt. | |
ScudRaket | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:50 |
quote:Het is nuttiger dan Grieks. Latijn is de grondslag van het Frans, Italiaans, Spaans, Roemeens en Portugees. Mocht je dus geïnteresseerd zijn in het leren van 1 van die talen, is het zeker een toegevoegde waarde om Latijn gehad te hebben. Eveneens voor het intelligent overkomen tijdens een sollicitatie gesprek kan een Latijns woord hier en daar een goede bijdrage leveren. | |
HuHu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:56 |
quote:Maar daar heb je het boekje Woordkennis voor, wat wij bij Nederlands uit ons hoofd moesten leren. Met allemaal interessante woorden enzo. | |
ScudRaket | zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:02 |
quote:Het gaat met name ook over grammatica etc... | |
Stretto | zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:08 |
3 jaar Latijn en 2 jaar Grieks gedaan en toen maar gestopt omdat het zooooo nutteloos is ![]() | |
Yildiz | zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:16 |
quote:mja, dat kan zo zijn, ik geloof je wel, maar ik wil geen talen leren, ik wou liever gevoel krijgen voor metalen, dan talen. kort gezegd en als het op de woordenkennis van een sollicitatiegesprek aan moet komen, nou poehp! jammer ![]() (dat klinkt wel heel erg dom ![]() | |
Moffel | zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:23 |
Als je bijv. dokter ofzo wil worden dan is latijn erg handig bij je studie:) | |
123RiK | zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:34 |
p00p ship destroyer | |
123RiK | zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:38 |
quote:zelfs ik was hoogbegaafd bij de BNN test ![]() | |
Mainport | zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:42 |
quote:Jij gaat voorwaarden stellen, dat kan iedereen. Ik heb het over Nederlandse mensen, en over wat dom in de beschaafde wereld is. En het is dom dat je geen twee en twee bij elkaar kunt optellen als je hier in Nederland geboren bent. En dat is lerares ![]() | |
BlaatschaaP | zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:47 |
Ik heb op een vrij hoogstaand zelfstandig Gymnasium gezeten en zit momenteel op een vrij onbekend lyceum (met Gymnasiumafdeling). Ik merk, om eerlijk te zijn, het verschil niet tussen deze twee. Mijn klas bestaat uit Atheneum en Gymnasium leerlingen en we leren dus precies hetzelfde. Het enige verschil is dat ik wel Latijn heb en zij niet. Maargoed, ik heb dan weer geen Frans 1,2 itt veel Atheneumleerlingen. Dat een Gymnasium prestigieuzer zou moeten zijn, ben ik het dan ook niet mee eens. Ik heb het gewoon gekozen, omdat ik geinteresseerd was in de Klassieke Talen. Ik merkte vorig jaar in Rome en Barcelona al dat mijn kennis van het Latijn me echt een héél end op weg hielp bij het oppikken van de talen. Ook kun je zo veel (Nederlandse) woorden herleiden, zodat je vaak niet eens meer een woordenboek nodig hebt. Ja, ik vind echt dat ik iets heb gehad aan de vakken Latijn en Grieks. Maar ik vind niet dat ik daardoor een intelligenter persoon ben dan een Atheneumleerling die daar voor in de plaats Frans 1,2 en Duits 1,2 heeft gevolgd. | |
Lupa_Solitaria | zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:48 |
quote:Ik stel geen voorwaarden. Ik heb simpelweg een andere definitie van 'intelligentie'. | |
HuHu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:50 |
quote:Het is natuurlijk ook een erg onrealistisch voorbeeld wat je geeft, 2 + 2. Ik doelde op 'iets' ingewikkeldere sommen als vermenigvuldigingen en delingen. Genoeg mensen te vinden die daar moeite mee hebben, of bij wat ingewikkeldere sommen er niet uit komen. Maar dat maakt ze nog niet dom. | |
Mainport | zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:51 |
quote:Dan vind ik intelligentie inderdaad een spiegel van je academische vaardigheden. | |
Lupa_Solitaria | zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:53 |
quote:En daar ben ik het dus niet mee eens, of althans, ik vind dat type intelligentie niet zo belangrijk. | |
Mainport | zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:53 |
quote:Ik denk dat jij geavanceerde wiskunde bedoelt. Zoiets als alles wat er in de bovenbouw aan havo en hoger gegeven wordt. Als je dat niet kunt, maakt dat je inderdaad nog niet dom. Ik vind het echter nog steeds aardig dom als iemand, desnoods met rekenmachine, geen deling of vermenigvuldiging kan uitvoeren. | |
BlaatschaaP | zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:54 |
quote:Is intelligentie niet misschien de potentie (o.a.) die academische vaardigheden te kunnen leren? Of vind jij praktisch de hele Afrikaanse bevolking dan ook dom, omdat die de kans niet krijgen naar school/Universiteit te gaan? | |
Mainport | zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:56 |
quote:Als ze niet naar school zijn gegaan, zijn ze NOG dom ja. | |
Mainport | zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:57 |
Een kind uit groep zes kan ook de potentie hebben om een hoge opleiding te volgen, toch kun je daar geen intelligent gesprek mee voeren. Hij is dan enkel slim voor zijn leeftijd. | |
HuHu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:57 |
quote:Ik doel meer op basisschool, groep 5 en 6 wiskunde. Vermenigvuldigingen die verder gaan dan getallen met de 1, 2 en 3. Mensen die vermenigvuldigingen slecht kunnen, zijn namelijk zo slim om ze op te delen in afzonderlijke optellingen en deze op de vingers uit te rekenen. Zodra het echter verder gaat dan dat, houd het op voor ze. Deze mensen vind ik dáárom niet dom. Dat ze een bepaalde vaardigheid missen is niet erg. Slim zijn zit in andere dingen. Zoals oplossingen vinden voor dingen, ik noemde hierboven al vermenigvuldigingen opdelen in optellingen. Dat is slim. | |
Mwanatabu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:58 |
quote:Als je echt begrijpend had kunnen lezen op VWO-niveau dan had je opgemerkt dat ik het specifiek over zelfstandige gymnasia had. ![]() | |
Lupa_Solitaria | zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:59 |
quote:Ik vind de dingen die je hier zegt echt behoorlijk kortzichtig. ![]() | |
The_DopeMan | zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:59 |
quote:Hmm... als je dan toch al een IQ-test wilt doen, laat dan de GIT-2 bij je afnemen. Die is tenminste wel betrouwbaar (gaat tot een IQ van 154... maar dat lijkt me meer dan voldoende voor de gemiddelde Fokker ![]() | |
milkingmonkey | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:00 |
quote: ![]() ![]() Ik vond Latijn altijd nutteloos, tot vorige Engels les. Toen we daar grammaticaal werden merkte ik dat de halve klas (het Gym-gedeelte) toch écht wel meer wist dan de rest. Normaal merk ik daar amper wat van, zelfs bij Frans e.d. Wat ik echter niet snap is waarom mensen geen Gymnasium zouden doen als ze het gewoon kunnen. | |
Mwanatabu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:00 |
quote:Gemiddeld gezien beantwoorden ze minder waarschijnlijk aan de criteria voor intelligentie die jij in je etnocentrische kader stelt. Laten we het zo uitdrukken. ![]() | |
Lupa_Solitaria | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:00 |
Ab urbe condita! ![]() | |
TC03 | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:01 |
Vermakelijk die discussie over wat intelligentie is. Dus een MBOer kan net zo slim zijn als een cum laude afgestudeerd ingenieur of doctorandus. Oké. ![]() | |
The_DopeMan | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:02 |
quote:BULL-SHIT !! Als we het over een IQ-test hebben dan praten we over een test die is afgestemd op de achtergrond e.d. van de kandidaat en deze bevat niet zoiets als algemene kennis onderwerpen e.d. maar meer ruimtelijk inzicht en logische verbanden zien.... Ze hoeven dus niet eens naar school te zijn geweest om die test te doen (GIT-2). | |
HuHu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:02 |
quote:Ach... ik heb m'n eindexamen VWO voor Nederlands afgesloten met een 6. Kan gebeuren dat ik eens een woordje mis. | |
Mwanatabu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:02 |
quote:Door vooroordelen als in de OP van deel 1, denk ik. Maar je hebt gelijk dat je met Latijn een hoop dure woorden in de medische terminologie kunt ontcijferen, plus dat Romaanse talen een hoop bekends hebben voor je en makkelijker aan te leren zijn. Plus (en dat is mijn grootste plus), het grammaticale gedeelte van de klassieke talen wordt tenminste een beetje belicht, met als gevolg een beter taalinzicht. | |
Lupa_Solitaria | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:04 |
quote:Dat hangt er maar net van af wat je onder 'slimheid' of 'intelligentie' verstaat, maar daar is dus nu een apart topic over (zie link) | |
HuHu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:04 |
quote:Ik heb bewust voor het Atheneum gekozen, terwijl ik in de positie verkeerde om naar het Gymnasium te kunnen. De talen zijn mijn zwakste punt, het leek mij dus niet slim om nog eens extra talen erbij te gaan nemen. Mijn mentor dacht hier anders over, maar ik was het niet met hem eens. | |
Mwanatabu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:05 |
quote:Sterker nog, er bleek ooit uit een onderzoek dat 50% van de (destijds nog) MAVO-leerlingen zwaar onder hun niveau werkten en op het VWO terecht zouden kunnen. De oorzaken waarom ze toch daar zaten waren vrij divers. (Van gemakzucht tot mensen die overal zoveel vraagtekens bij zetten dat ze de lesstof gewoon te ver voor warne om nog simpel te kunnen denken en antwoorden zeg maar) | |
OldJeller | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:06 |
quote:Een heel sterk Gymnasium advies? ![]() A. Atheneum stelt weinig voor, zeeën van tijd daarnaast. B. Een klassiek taaltje daarnaast verandert daar weinig aan. C van Conclusie: Waar haal je deze onzin vandaan 'de hele dag achter je schoolwerk zitten'. Middelbaar onderwijs stelt maar weinig voor, op elk niveau. | |
Mwanatabu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:07 |
quote:Neh neh, ik had een 7. Maar ik was weer heeeel blij dat ik Wiskunde A met een 5je afsloot want ik kan niet zo goed tellen | |
milkingmonkey | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:08 |
Wat ook onwijs handig is geweest( ik realiseer het me nu pas), heel veel dingen bij Nederlands hadden we al eerder gekregen bij Latijn. Toen snapten velen het niet omdat we het niet konden vergelijken met het Nederlands maar daarna hadden we wel een grote voorsprong op de rest ![]() | |
Lupa_Solitaria | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:08 |
quote:En waar haal je DIE onzin vandaan dan? | |
The_DopeMan | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:09 |
quote:Hmm.... een IQ van 140??!?!?! Lijkt me nogal sterk.... ik zou je eens aanraden de GIT te doen (of als je een extreem hoog IQ hebt de WAIS). Ik heb trouwens ook Gymnasium gedaan en studeer nu Geneeskunde: heb een IQ van 125/127 en daarmee ben ik "slimmer" dan 80 tot 88% van de rest van de bevolking.. ![]() BTW: Als je een academische opleiding doet heb je sowieso al een IQ van rond de 122 | |
TC03 | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:09 |
quote:Eens. Wat een mongool weer. ![]() | |
OldJeller | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:10 |
quote:Wat doe JIJ nog in WF Ervaring. Maar ik denk overigens ook dat die stage van je weinig voorstelt. ![]() ![]() quote:Iemand had het moeilijk op de MULO. ![]() | |
TC03 | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:11 |
quote:Raar onderzoek. Ten tweede; zitten er op het VWO geen mensen met gemakzucht? Geen mensen die overal vraagtekens bij zetten? Heus wel hoor, maar die doen gewoon alsnog VWO. | |
TC03 | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:12 |
quote:Nee hoor. Zit in 6 VWO en haal praktisch nooit onvoldoendes en hoef er erg weinig voor te doen. Maar ik weet wél dat er mensen zijn die hard werken omdat ze het moeilijk vinden, op elk niveau. Daarom vind ik jouw opmerking nergens op slaan. | |
BlaatschaaP | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:14 |
quote:Weet je wat ik dom vind? Mensen persoonlijk aanvallen als je ze niet meer met argumenten kunt overtuigen. | |
OldJeller | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:15 |
quote:Theoretisch wel? ![]() Jouw mening. Maak eens examens uit, laten we zeggen, 1980? Loop je jankend weg met je praktische instelling. Shht. quote:Misschien moet je dat dan in je poëzie-album schrijven. ![]() | |
TC03 | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:16 |
quote:Waar haal je nou ineens weer 'theoretisch' vandaan? ![]() | |
Intergalactrick | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:17 |
quote:Was dat niet Via Nova ofzo? ![]() | |
BlaatschaaP | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:18 |
quote:Dat zal ik doen. Wil jij ondertussen even een ander topic zoeken om te verzieken? ![]() | |
doemaardrie | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:19 |
quote: ![]() Onder het motto: Ik scoorde 65 punten bij de BNN IQ test dus ik verander de defenitie dan maar? ![]() | |
OldJeller | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:20 |
quote:Ik vond het juist zo leuk om hier wat worstelende scholiertjes en mensen die trauma's van hun schoolgaande periode hebben, op de kast te jagen. ![]() | |
Mwanatabu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:22 |
quote:Marcus et Lucius. "Eheu!" mater exclamat. ![]() | |
HaHa | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:23 |
quote: | |
Mwanatabu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:23 |
En ook: "Quod licet Iovi, non licet bovi" :S | |
Lupa_Solitaria | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:23 |
quote:Nou neuh. Op een wetenschappelijke IQ-test scoor ik 138. Maar ik vind dat dus niet zoveel zeggen. Ik kan bij tijd en wijle ongelooflijk dom zijn. En mijn beste vriend scoort 100 op dezelfde test en is in mijn ogen hartstikke intelligent. | |
Mwanatabu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:25 |
quote:Psies, op het gym zaten net zulke domme sletjes als op het vmbo, alleen zaten ze bij ons dan op hockey ![]() | |
Lupa_Solitaria | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:26 |
Laten we trouwens de intelligentie-discussie even houden in het daarvoor geopende topic: Wanneer dom? | |
Lupa_Solitaria | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:26 |
quote:En bedankt. ![]() Hockey. ![]() | |
Lupa_Solitaria | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:27 |
quote:Sweet memories. ![]() | |
4ureyez_only | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:32 |
is er dan veel verschil tussen het gymnasium en het atheneum, behalve dan het oud-grieks en het latijns. Dat lijkt me eerlijk gezegd alleen handig als je medicijnen wilt studeren of zo. Voor mijn opleiding (tweetalig atheneum) had ik een hoger advies nodig (dubbel vwo) dan voor het gymnasium (havo/vwo). Misschien dat het niveau per school verschilt? | |
Mwanatabu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:38 |
quote:ik bedoel niet álle meisjes bij ons op school. Zelf was ik slet noch hockeytrut, bijvoorbeeld. ![]() quote:Het verschilt behoorlijk per school. Onze school had een slagingspercentage van 99% ofzo. Een scholengemeenschap verderop met ook gymnasium erin haalde dat bij lange na niet. | |
Mainport | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:40 |
quote: ![]() ![]() Ojee! Festina lente | |
ScudRaket | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:41 |
quote: ![]() | |
ScudRaket | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:43 |
quote:Kansloos ![]() | |
Dirktator | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:44 |
De mooiste woordencombinatie in het Latijn: "sed, eheu" = ach, helaas | |
Mwanatabu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:44 |
Andra moi ennepe mousa polytropon Hos mala polla.... Pantha rei kai ouden menei To ploion estin en toi Budzantioi. Om maar eens herinneringen aan Oudgrieks op te halen ![]() | |
Lupa_Solitaria | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:46 |
Andra moi ennepe, Mousa, polutropon hoos mala polla... | |
Mwanatabu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:48 |
quote:Ik hoopte dat jij m nog verder wist ![]() | |
Mwanatabu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:50 |
Dr is een gymnasium (Haarlem geloof ik) waar ze ook Hebreeuws gaven. Dat is dus echt tof: dat is een totaal andere taalfamilie. Echt jammer dat ik daar niet woonde. | |
Diederik_Duck | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:50 |
quote:Dit vind ik zo'n stupide idee, dat is helemaal niet handig om de volgende redenen: a) het is geen latijn maar potjeslatijn wat de medici hanteren en b) het is helemaal niet relevant hoe de begrippen genoemd worden, het gaat erom dat je weet wat ze inhouden. Er zijn zat juristen die geen latijn hebben gehad en die op miraculeuze wijze prima met de actio pauliana uit de voeten kunnen. | |
frenkck | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:50 |
quote:Ik kan me wel voorstellen dat mensen geen Gymnasium zouden doen. Als je nou bijvoorbeeld het profiel natuur&techniek +economie 1 doet. Je vrije deel zit op deze manier vol en heb je dus geen ruimte meer voor grieks of latijn. Ik heb echter meer waardering voor iemand die dat zou doen dan iemand die cultuur&maatschappij met een klassieke taal zou volgen. Zelf denk ik ook dat de het gehele vwo langzaam getrokken gaat worden en dat latijn&grieks gewoon in het vrije deel terecht komen. Waarom zou je jezelf moeten onderscheiden in een taal extra ![]() | |
Diederik_Duck | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:51 |
quote:Zeker, maar de mijne is de correcte, die van jou kan je beter anders noemen om verwarring te voorkomen. | |
HuHu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:53 |
Veni, bibi, vomubi. Ofzo. | |
Lupa_Solitaria | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:53 |
quote:..planchte epei Troies hieron ptolietron eperse... Verder weet ik 'm niet meer. Ooit kende ik de eerste tien regels. | |
HuHu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:54 |
quote: ![]() ![]() | |
Lupa_Solitaria | zaterdag 8 oktober 2005 @ 19:55 |
quote:Ik heb ook Hebreeuws gehad. Ik weet er alleen echt helemaal niets meer van. ![]() | |
Diederik_Duck | zaterdag 8 oktober 2005 @ 20:31 |
quote:Zeg dombo jij bet dus van mening dat een goed verstand hebben irrelevant is en dat je dientengevolge dan ook niet intelligent bent; een kwijlende josti bevindt zich op hetzelfde niveau? Dé grote kracht van de mens is gelegen in zijn hersenen, zijn denkvermogen dus, en dat tref je toch echt aan bij de hoogopgeleiden, niet bij de josti's. | |
Yamyam | zaterdag 8 oktober 2005 @ 20:53 |
Omdat het leu/boeiend/interessant is om Latijn en Grieks te leren. Omdat je als je op het niveau van een gymnasiast zit je mogelijkheden beter niet onbenut kan laten. (mag wel, maar als het niet hoeft niet doen toch?) Omdat je als je denkt als veel gymnasiasten het leuker/gezelliger/fijner vertoeven is onder ander gymnasiasten. Omdat je later lekker een mooi VWO-rapport hebt en daar van alles mee kan. Bijvoorbeeld. | |
Yamyam | zaterdag 8 oktober 2005 @ 20:55 |
quote:In dat geval kun je net zo goed vragen waarom mensen die de HAVO te moeilijk vinden er toch op blijven zitten en geen VMBO gaan doen. Redenen zijn toch niet zo moeilijk te bedenken? | |
Yamyam | zaterdag 8 oktober 2005 @ 20:57 |
quote:Whaha. Droog. | |
Yamyam | zaterdag 8 oktober 2005 @ 20:58 |
quote:Ja ik ook. Juno zit naast Jupiter. Enzovoort. | |
Lupa_Solitaria | zaterdag 8 oktober 2005 @ 21:13 |
quote:Die zogenaamde 'josti's' (60% van alle kinderen zit op het VMBO!), hebben prima verstandelijke vermogens. Alleen op andere gebieden. | |
dr.dunno | zaterdag 8 oktober 2005 @ 21:29 |
quote:heel simpel, waarde VMBO'er ; atheneum was bij ons op school geen synoniem voor - minder lesuren aan reguliere lessen, - speciale behandeling van docenten die vonden dat we toch wel snel genoeg konden leren en dus vaak, naast ons minder huiswerk op te geven, films (entertainment) of documentaires lieten zien of ons zaken lieten doen als kloten met chemicaliën tijdens 'scheikundepracticum' of elkaar op een stoel met glazen poten onder 100.000V zetten tijdens 'natuurkundeles', GO-/schaak spellen lieten doen of gewoon eerder naar huis lieten gaan met als enige tegenprestatie enkele van die uren inleveren voor een vak als latijn of grieks (helft van de tijd cultuur / mythologie en dus geen inspanning). buiten dat je dan niet atheneum op je diploma hebt staan, maar gymnasium (en dus niet anderen boven je hoeft te dulden, wat ook weer goed is voor je CV), weet ik het dan toch echt wel ![]() | |
HuHu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 22:59 |
quote:Ik neem een tegenstelling waar in deze post. 1. Ik ben een dombo. 2. Hoog opgeleiden zijn intelligent. Dat gaat dus niet samen, of er moeten volgens jou redenaties ook nog domme hoog opgeleiden bestaan ![]() | |
HuHu | zaterdag 8 oktober 2005 @ 23:08 |
Even samengevat: ik vind dat intelligentie niet afhangt van wat je weet (verstandelijk vermogen), maar van wat je doet. Pak je dingen 'slim' aan, weet je oplossingen voor problemen. En dan niet voor wiskundige problemen en andere 'intelligente' zaken, maar gewoon in het dagelijks leven. In de dingen die je doet. Ben je goed in wat je doet, dan ben je in mijn ogen slim. Mensen die loodgieter zijn doen hun vak uitstekend. Dat ze op het verstandelijk vermogen misschien wat steken laten vallen doet er niet toe, ze zijn goed in wat ze doen. In hun vak zijn ze slim en dat vind ik ook. Daar heb ik bewondering voor. | |
Diederik_Duck | zondag 9 oktober 2005 @ 01:25 |
quote:De uitzondering die de regel etc | |
Diederik_Duck | zondag 9 oktober 2005 @ 01:28 |
quote:Nee die prima verstandelijke vermogens hebben ze niet. Als ik even zou mogen crossposten: quote: | |
Neuralnet | zondag 9 oktober 2005 @ 02:22 |
quote:Dat is hetzelfde als stellen dat het Luzac meer biedt dan een reguliere school. Feit is: ze leiden beiden op tot hetzelfde diploma en dus zijn ze gelijkwaardig. De rest is allemaal subjectief. quote:Waarom? Zo HEET het onderwijs gewoon. Net zoals je ook mag zeggen dat het Hoger Onderwijs hebt gehaald met zowel een HBO als WO diploma. Of dat je het VMBO hebt gedaan. Vroeger was dat ook MAVO of LBO/VBO. Tijden zijn veranderd. quote:En dat is tevens bij de HAVO en het Atheneum ook zo. Al verschilt het per vak en per school. quote:Waarom? Schoolse vaardigheden hangen samen met intelligentie wanneer ze uitgroeien tot een volwaardige ontwikkeling. Leren rekenen is op zich niet bepaald intelligent. Na leren rekenen leren werken met symbolen en zo abstract leren denken zodat je kan inleven en voorspellen is dat wel. De connectie niet willen zien tussen schoolse vaardigheden die bedoeld zijn om een leerproces in gang te zetten en echte intelligente vaardigheden is net zo dom. quote:O ja? Waarom dan? Tenzij Latijn gebruikt wordt in de baan heb je meer kans om afgewezen te worden omdat het Nederlands nu eenmaal voertaal is. quote:Jij hebt wiskunde b1,2, natuurkunde en scheikunde allemaal met een 8 afgesloten na 6 VWO? ![]() | |
milkingmonkey | zondag 9 oktober 2005 @ 09:45 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
yootje | zondag 9 oktober 2005 @ 09:53 |
quote:Wat is International Baccalaureat? | |
frenkck | zondag 9 oktober 2005 @ 10:33 |
quote:Ik zou ook voor biologie 2 kiezen, want dit heeft zoveel voordelen met het eindexamen later. Je hebt namelijk een dubbelprofiel, dus je kan scheikunde 2, natuurkunde 2, wiskunde b2 OF biologie nog laten vallen in de komende jaren. Ik heb het zelf niet nodig gehad, maar het is toch een verschrikkelijk groot voordeel. | |
HuHu | zondag 9 oktober 2005 @ 12:04 |
quote:Inderdaad... het veel gebruikte argument als men het niet meer weet. | |
TC03 | zondag 9 oktober 2005 @ 12:10 |
quote:Wat is dit voor domme opmerking zeg. Bij ons op school heet het atheneum gewoon VWO. Nergens wordt de term atheneum gehanteerd, alleen VWO. En dat zal wel op véél meer scholen het geval zijn, aangezien het zo gewoon heet. | |
Diederik_Duck | zondag 9 oktober 2005 @ 14:26 |
quote:Je maakt een gruwelijke denkfout. Volgens jou hangt intelligentie niet samen met verstandelijk vermogen maar met wat je doet. Als je goed bent in wat je doet zou je intelligent zijn. Wat je daarbij niet onderkent is dat je een referentiekader nodig hebt om te kunnen zeggen wat goed is. Nu volgens jou iedereen die zijn vak verstaat intelligent is heb je dat begrip dusdanig uitgehold dat je zelfs bij een vak waar geen enkele kunde voor vereist is je kunt spreken van intelligentie. Intelligent in vergelijking met een aap ja, maar niet in vergelijking met de kennis en kunde van een kundig mens. | |
HuHu | zondag 9 oktober 2005 @ 14:29 |
quote:Zelfs als je een vak doet waar geen enkele kunde voor vereist is kan je nog wel slim zijn binnen dat vak. Als je oplossingen ziet voor problemen die ontstaan, of andere handigheidjes ontwikkeld, dan ben je slim. Doe je slechts wat je moet doen en denk je geen stap verder, dan ben je niet echt slim. Kan je voor problemen die zich voor doen in je eigen vakgebied geen oplossing vinden, dan vind ik je niet echt slim. | |
#ANONIEM | zondag 9 oktober 2005 @ 14:34 |
quote:Jeugdsentiment! Wij hadden overigens gewoon VWO, niks onderverdeeld in Atheneum of Gymnasium. Latijn was een keuzevak. Ik vind dat onderscheid zo onzinnig, je krijgt beiden hetzelfde diploma en je kunt ook naar dezelfde vervolgopleidingen. | |
Diederik_Duck | zondag 9 oktober 2005 @ 14:41 |
quote:Leuk dat je er zo over denkt maar het is onzin. Een natuurkundige die een verschrikkelijk ingewikkelde theorie opstelt over een nog veel moeilijker materie, maar het achteraf toch bij het verkeerde eind heeft omdat hij ergens een denkfout heeft gemaakt is toch echt veel intelligenter dan een glazenwasser die iedere keer opnieuw bedenkt dat het handig is om de ramen van boven naar beneden te lappen. | |
-Angel- | zondag 9 oktober 2005 @ 14:50 |
De mensen die op de Forbes The World's Billionaires voorkomen, die zijn slim. Dus je kan lang discussieren over wie slimmer is of niet, maar het maakt weinig uit als je allebei in een rijtjeshuis woont. | |
Lupa_Solitaria | zondag 9 oktober 2005 @ 14:54 |
Veel geld hebben is synoniem aan slim zijn? Die hadden we nog niet! | |
HuHu | zondag 9 oktober 2005 @ 14:58 |
quote:Ligt aan de manier waarop je het verdient hebt. Door slim zakendoen, of via je rijke suikeroom. | |
TC03 | zondag 9 oktober 2005 @ 14:58 |
quote:Geen synoniem. Het is alleen vaak wel zo, dat rijke mensen slim zijn. | |
Diederik_Duck | zondag 9 oktober 2005 @ 15:16 |
quote:Naar jouw criteria zijn ze slim, naar de mijne niet perse. | |
-Angel- | zondag 9 oktober 2005 @ 15:23 |
quote:Het maakt helemaal niet uit of ze slim zijn of niet. Geld is hetgene waar het omdraait, niet intelligentie. Met intelligentie koop je niets. | |
Diederik_Duck | zondag 9 oktober 2005 @ 15:32 |
quote:Pardon, dit is een onderonsje dat ik met Lupa heb, als je wil weten waarom ik tot een dergelijke uitspraak kom raad ik je aan het gehel topic te lezen. | |
HuHu | zondag 9 oktober 2005 @ 15:46 |
quote:Nee inderdaad. Dat je rijk kan worden met slim zakendoen, terwijl je niet hoger dan het MBO bent gekomen telt natuurlijk niet ![]() | |
Diederik_Duck | zondag 9 oktober 2005 @ 15:49 |
quote:Bij Lupa zijn alle josti's slim, op grond van ondefinieerbare "kwaliteiten", met dank aan haar geitenwollensokken zweverige definitie. Overigens heb ik nooit gezegd dat je pas slim bent als je een universitaire studie hebt afgerond, wel dat iemand die met uiterste inspanning het VMBO afmaakt toch echt niet slim zal zijn. | |
HuHu | zondag 9 oktober 2005 @ 15:57 |
quote: quote:Of is hoogopgeleid iets anders dan een universitaire studie? | |
Diederik_Duck | zondag 9 oktober 2005 @ 16:13 |
quote:Goed lezen. Wat ik bedoel is dat je een universitaire studie alleen kunt afronden als je over een bepaald denkvermogen beschikt, niet dat iedereen die dat niet doet dan daar dus ook niet over beschikt. Er zullen op het VMBO best hele slimme mensen rondlopen, het is echter niet de norm. | |
Mwanatabu | zondag 9 oktober 2005 @ 16:58 |
quote:Ik denk dat ik nogmaals mijn "en jij kunt niet begrijpend lezen want ik had het toch echt over zelfstandige gymnasia"-opmerking van stal haal dan ![]() VWO op een scholengemeenschap is daar niet mee te vergelijken. En toch he, en toch zullen mensen die daar "VWO plus klassieke"-taal hebben gehaald, dit altijd vermelden als "gymnasium". VWO is datgene wat daar niet onder valt = atheneum. Zelfstandige gymnasia zijn een klasse apart. Hapt u maar ![]() | |
sitting_elfling | zondag 9 oktober 2005 @ 18:55 |
Eigenlijk zouden ze Havo naar 4 jaar terug moeten brengen en VWO ook. Dan moet je tenmiste weer eens wat doen tijdens de les | |
Lupa_Solitaria | zondag 9 oktober 2005 @ 22:39 |
quote:Ik ben liever slim en benedenmodaal dan rijk en dom... | |
TC03 | zondag 9 oktober 2005 @ 22:42 |
quote:Je bent alleen niet rijk. ![]() Maargoed, het enige praktische nut wat intelligentie heeft is dat je er een betere baan mee kan krijgen en meer kan verdienen. Als je al rijk bent is die intelligentie nutteloos. Dus ik ben véél liever rijk en dom. | |
Diederik_Duck | zondag 9 oktober 2005 @ 22:45 |
quote:Ik ben liever rijk en slim dan benedenmodaal en slim (om maar te zwijgen van benedenmodaal en dom). | |
Lupa_Solitaria | zondag 9 oktober 2005 @ 22:50 |
quote:Ik ben eik niet zo geboeid door geld. Ik heb nu 1100 per maand en daar kan ik zeer ruim van leven. Meer hoeft niet. | |
TC03 | zondag 9 oktober 2005 @ 22:56 |
quote:Geen mooie auto ofzo? Ik heb zoveel wensen, zelfs als verdien ik het salaris van StefanP en SeLang samen in 1 maand, dan nog kom ik waarschijnlijk tekort. ![]() | |
Lupa_Solitaria | zondag 9 oktober 2005 @ 22:59 |
quote:Geen materiële wensen in elk geval, of weinig. Heb niet eens een rijbewijs. ![]() | |
Diederik_Duck | zondag 9 oktober 2005 @ 23:01 |
quote:Ik ben pas tevreden met een uurloon van 600 | |
TC03 | zondag 9 oktober 2005 @ 23:02 |
quote:Pauper! ![]() | |
Light | zondag 9 oktober 2005 @ 23:09 |
quote:Dan kun je beter niets doen. Thuiszitten, bijstand krijgen, 0 uren werken, en meer dan 600 euro vangen. Tel uit je uurloon ![]() | |
Light | zondag 9 oktober 2005 @ 23:10 |
Overigens heb ik 2 jaar grieks en latijn gedaan. Dat was een makkelijke manier om van muziek en handenarbeid af te komen ![]() | |
Bellah | woensdag 11 januari 2006 @ 19:31 |
Ik ben na de vierde gekapt met Latijn... Wat een onzin. Dacht ik er baat bij te hebben voor later, geneeskunde studeren, krijg je verhaaltjes over twee meisjes die naar de stad gaan en zit je gewoon rijtjes uit je kop te stampen... Blijkt nu ook dat je maar liefst 2 (!) studierichtingen méér kunt kiezen... Wauw! Klassieke talen! ...not Zit nu in de vijfde en het is zooo veel relaxter. Kheb veel meer tijd dan vorig jaar, terwijl anderen tot 5 uur op school zitten ("Jah, ik heb latijn het negende") en ik eerder uitben, in de tussenuren wat huiswerk maak. | |
TC03 | woensdag 11 januari 2006 @ 19:32 |
Nuttige kick. | |
Yamyam | woensdag 11 januari 2006 @ 20:37 |
1. Omdat je daar in geval je zelf slim bent, met mensen bent die op je eigen niveau denken wat erg veel opluchting en aansluiting tot gevolg heeft 2. Omdat je later iets met Latijn of Grieks wil doen. 3. Omdat je het leuk vind. 4. Omdat je uitdaging zoekt, je ergens anders verveelt. Kon T-S daar nou zelf niet opkomen? | |
Aurelianus | woensdag 11 januari 2006 @ 20:51 |
Op het atheneum zaten te veel simpele zielen, vandaar. | |
TC03 | woensdag 11 januari 2006 @ 20:53 |
quote:Dit topic is al twee maanden oud hè. | |
Badmeester | woensdag 11 januari 2006 @ 20:59 |
quote: Dit topic is al twee maanden oud hè. doe er maar een jaartje bij hoor ![]() | |
Departak | woensdag 11 januari 2006 @ 22:06 |
Kom ik met de persoonlijke visie. Ik zit inmiddels in 5gymnasium met E&M+bio1,2 en Grieks. Dit doe ik omdat ik vind dat het een toevoeging is op je algemene kennis, omdat je er logischer van leert nadenken (construtie taal) en omdat het gewoon leuk is. Ook zit ik liever op een zelfstandig gymnasium omdat de sfeer gewoon heel goed is en iedereen op (ongeveer) hetzelfde niveau kan communiceren. Kortom als je de capaciteiten hebt en de motivatie is er geen enkele reden om het niet te doen! | |
milkingmonkey | woensdag 11 januari 2006 @ 22:44 |
quote:Welles, namelijk KCV. Sinds wanneer is het normaal om naar voorstellingen te gaan met als onderwerp incestueuze gayporn! (Phedre) Nee, ik moet nog bijkomen, wat dat was dat ellendig lang en saai, wij zaten daar met GEEN voorkennis, we volgden er geen bal van. Ook het taalgebruik ![]() ![]() | |
Chriz2k | woensdag 11 januari 2006 @ 22:46 |
Het is dat ik een lamlul ben, anders had ik ook Gymnasium gedaan! | |
Maikuuul | woensdag 11 januari 2006 @ 22:47 |
quote:Same here, maarja ik ben depressief dus slaap hele dagen. | |
Mainport | woensdag 11 januari 2006 @ 22:52 |
quote:Precies! En nu doe ik latijn om ckv te ontwijken ![]() | |
yootje | woensdag 11 januari 2006 @ 22:54 |
quote:KCV is goed ![]() | |
milkingmonkey | woensdag 11 januari 2006 @ 22:56 |
quote: quote: ![]() ![]() ![]() | |
thaleia | woensdag 11 januari 2006 @ 23:09 |
![]() | |
Blik | woensdag 11 januari 2006 @ 23:24 |
verschil is volgens mij dat atheneum meer muziek heeft liever muziek dan één of ander raar taaltje dacht ik toen ik de keuze had | |
Intergalactrick | woensdag 11 januari 2006 @ 23:27 |
Oa door het tyfusvak KCV heb ik het gymnasium niet gehaald. ![]() | |
Jajong | woensdag 11 januari 2006 @ 23:28 |
Matige kick. | |
Departak | woensdag 11 januari 2006 @ 23:41 |
quote:Ik vind het opzich ook geen leuk vak, maar dat ene uurtje in de week is goed te overleven door het kijken van films, beetje filosoferen en toch ook wel interresante achtergronden te leren. Als het kut gegeven word kan ik me heel goed voorstellen dat het een marteling wordt ![]() | |
Aurelianus | donderdag 12 januari 2006 @ 01:13 |
quote:Op het gymnasium zijn er ook genoeg lamlullen. | |
DR878 | donderdag 12 januari 2006 @ 01:55 |
Jullie moeten niet zeuren ik heb de kans niet eens gehad om te kiezen uit gymnasium of atheneum. Officieel heette het athteneum wat ik gedaan heb , maar tis gewoon duffe VWO geworden met latijns in het 3e jaar alleen. Kdoe geneeskunde en vind het jammer dat ik weinig latijns heb gehad.. | |
Lamon | donderdag 12 januari 2006 @ 02:01 |
quote:Ehm... ![]() | |
LennyKravitz | donderdag 12 januari 2006 @ 02:02 |
quote:Via Nova methode flashback! Serpens in horto est. en Ecce Felix! Columna in horto stat. Felix in columna sedet et cogitat: "Carpe Diem"... of zoiets... | |
Mwanatabu | donderdag 12 januari 2006 @ 08:38 |
quote:Ach ja, slechts wetenschappelijk jargon is op die rare taaltjes gebaseerd, dus waar praten we over? | |
Noorman | donderdag 12 januari 2006 @ 12:16 |
quote:Jij hebt het plaatjes en dia's kijken niet gehaald? ![]() | |
Diederik_Duck | donderdag 12 januari 2006 @ 14:32 |
quote:Alsjeblieft zeg, zo moeilijk is het toch niet wat technische termen te leren? Ik blijf erbij, het grootste nut van de klassieke talen is dat je daar de onwetenden mee imponeert, praktisch gezien heb je er geen zak aan. | |
milkingmonkey | donderdag 12 januari 2006 @ 14:35 |
quote:Ik weet niet welke methodes jullie krijgen, maar wij werken wel degelijk in de klas (Paleis op de Dam, Forum). Datgene wat we krijgen is wel interessant en al, maar ik heb een kutdocent die zich te goed voelt voor ons en denkt dat wij jeugdig tuig zijn! Het lijkt wel alsof alle andere KCV'ers geen ruk doen vergeleken met ons. | |
Mwanatabu | donderdag 12 januari 2006 @ 15:09 |
quote:Egwel. Denk aan het betere inzicht in onbekende en met name Romaanse talen, beter schematisch denken, medisch en wetenschappelijk jargon wereldwijd. De mening "dat je er geen zak aan hebt" is doorgaans alleen voor mensen die het niet gehad hebben. | |
Lupa_Solitaria | donderdag 12 januari 2006 @ 15:14 |
quote:En juridisch jargon. ![]() | |
Diederik_Duck | donderdag 12 januari 2006 @ 15:19 |
quote:Ik heb gymnasium gedaan. | |
Noorman | donderdag 12 januari 2006 @ 15:22 |
quote:O, op die manier. Nee, wij keken plaatjes van opgravingen in Griekenland onder zeer interessant commententaar dat niet teruggevraagd werd. ![]() quote: ![]() | |
Noorman | donderdag 12 januari 2006 @ 15:24 |
![]() | |
Mwanatabu | donderdag 12 januari 2006 @ 15:26 |
quote:Dat schaar ik voor het gemak ook even onder wetenschappelijk ![]() | |
Diederik_Duck | donderdag 12 januari 2006 @ 15:28 |
quote:Actio pauliana, levering constitutum possessorium res nullius ![]() | |
Mwanatabu | donderdag 12 januari 2006 @ 15:29 |
quote:Gokje: je was bèta. En je vond talen altijd al stom. | |
Diederik_Duck | donderdag 12 januari 2006 @ 15:45 |
quote:Nou, ik ben meer een homo universalis. Maar ik geef toe, de beta vakken vond ik nuttiger dan de klassieke talen. | |
Thisbe | donderdag 12 januari 2006 @ 15:48 |
quote:Ik ben meer van de res derelicta ![]() | |
Jeweet | donderdag 12 januari 2006 @ 15:51 |
Ik kon met gemak Gymnasium doen, maar was zo slim om Atheneum te kiezen. Hierdoor had ik nuttigere vakken kiezen doordat ik meer studiepunten kon besteden dan bij t gymnasium.. | |
Lupa_Solitaria | donderdag 12 januari 2006 @ 15:53 |
quote:En Nederlands zat daar niet bij? ![]() | |
Diederik_Duck | donderdag 12 januari 2006 @ 15:57 |
quote: ![]() | |
Newien | donderdag 12 januari 2006 @ 15:58 |
Bij ons was grieks en latijn gewoon leuk door de leraren en omdat we steeds filmpjes gingen kijken enzo.. leraren maken het vak.. en ckv is gewoon een baggervak (bij mijn oude middelbare school in ieder geval) | |
Mwanatabu | donderdag 12 januari 2006 @ 16:00 |
quote:Nou, dat zijn goed bestede jaren geweest! ![]() |