18.5 °C *puh*quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:29 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat komt allemaal nog wel, laat het nog maar even nazomeren
Hier is het anders zo bewolkt als waten dan maar zeggen dat we de zon zouden krijgen.
19 graden vandaag,kom ik aan met 14.8 graden
![]()
mist is een teken van uitermate rustig weer, dus reken er maar niet opquote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:51 schreef -chefke- het volgende:
tis hier nu 17 gradenlang niet de beloofde 20 graden
![]()
hopen dat het morgen een beetje gaat spoken ofzo !!
Mooie foto'squote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:52 schreef Gappie het volgende:
ben beetje laat.. dat weet ik.. maar ik heb nog aantal foto's van maandag avond
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier duurde het tot halverwege de middag voor de zon doorbrak, toen steeg het kwik wel meteen van 12 naar uiteindelijk 18quote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:42 schreef i2Them2 het volgende:
Hier vandaag aardig mistig. Rond 12 uur meer zon. En zo te zien wordt het vannacht weer mistig.
Hehequote:Op vrijdag 7 oktober 2005 05:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[...]
En toch blijf ik bij handmatig invoeren, dat ik nog het betrouwbaarste manierquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:13 schreef Xalopalyps het volgende:
[..]
HeheIk doe dat ook die meting, alleen dan om de minuut (ondertussen al 14000+ weer)..
Heb een keer 40.000+ metingen gehad, alleen toen ging ik over op een andere hosting, je kan moeilijk zo'n enorme database tabel verplaatsen, maar verder is het wel vet, automatische live grafieken en dergelijke
Misschien ook handiger als jij een database aanmaakt, want dan bespaar je al veel tijd
Ik vertrouw op mijn eigen programmeer skillzquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En toch blijf ik bij handmatig invoeren, dat ik nog het betrouwbaarste manier
Hier is het weer beter dan gistervanmorgen eerst nog wat mist maar dat loste allemaal snel op, en vanaf 10 uur schijnt de zon onafgebroken door bij temp van 15.3 graden
Op hoeveel meter hangt hij nu dan?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:21 schreef Evil-Cherry het volgende:
Oeh, oeh, mijn weerstationnetje doet het ook als ik de zender aan die andere kant van huis, en een verdieping lager ophang! Dan hangt hij droog en uit de zon. Niet optimaal, want hij hangt tegen het huis en niet op 1,5 meter hoogte, maar boeie!
64%, 20,3 binnen, 16,6 buiten en stabiele drukGeweldig ding!
Webcamsletquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 09:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vanacht was het vrij helder op een beetje mist na dan.
De opkomende zon was duidelijk en helder te zien, maar nu op dit moment is het behoorlijk mistig geworden, zon is amper nog te zien!
[afbeelding]
[afbeelding]
Dikke mist was er toen vanmorgenquote:Op zondag 9 oktober 2005 02:00 schreef Xalopalyps het volgende:
[..]
Webcamslet
Verder is het nu rustig hier, lekker donker
Onder de dakgoot. Meter of 2,5?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 06:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Op hoeveel meter hangt hij nu dan?![]()
Daarnaast kun je draadloos overal hangen waar je maar wilt.
Gegevens station - Basis station = 100 meter bij mij.
Hmmz das wel bale, en waarom droog??quote:Op zondag 9 oktober 2005 10:18 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Onder de dakgoot. Meter of 2,5?
Niet met een Lidl dingHij heeft maar een bereik van 30 meter. En hij moet droog. Dus ik heb weinig keuze
![]()
Out; 16.5. Hmm, best warm :| Klopt niet helemaal
Ik vind het wel een leuk gezicht, tevens ook een teken dat de aarde veel te snel opwarmt, nog even en niet alleen amerika - NL antillen etc heeft dan last van stormen maar ook Spanje, portugal etc.quote:Op zondag 9 oktober 2005 20:46 schreef Oom_Agent het volgende:
Hoe vinden jullie Vince, een tropische depressie die zich op een ongewone plaats schuil houdt. Deze heeft geen zin om als orkaan richting Amerika te trekken. Deze wilt richting Portugal en de Britse Eilanden
Vince draait zijn rondjes linksonder in het satbeeld:
http://wind.met.fu-berlin.de/cgi-bin/meteosat.cgi?speed=8&count=16&intervall=30&refresh=10&playmode=Endlos
Nog een verwachtingskaartje van het 'mini-orkaantje'![]()
[afbeelding]
whehe.. da's inderdaad een eigenwijze. Nu maar hopen dat ie afzwaktquote:Op zondag 9 oktober 2005 20:46 schreef Oom_Agent het volgende:
Hoe vinden jullie Vince, een tropische depressie die zich op een ongewone plaats schuil houdt. Deze heeft geen zin om als orkaan richting Amerika te trekken. Deze wilt richting Portugal en de Britse Eilanden
http://wind.met.fu-berlin.de/cgi-bin/meteosat.cgi?speed=8&count=16&intervall=30&refresh=10&playmode=Endlos
[afbeelding]
Dat is een eigenwijs ding inderdaadquote:Op zondag 9 oktober 2005 20:46 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
Da's een flink hogedrukgebied. Binnenkort draait de wind naar het oosten, ik ben benieuwd.quote:Een zeer groot hogedrukgebied,dat zich
vandaag helemaal uitstrekt van Polen
tot diep in China,staat aan de basis
van ons mooie weer.Het neemt langzaam
in kracht af,voor ons verandert weinig.
Eerst is het hier en daar nevelig,
verder wordt het opnieuw zonnig en warm
met 21-C landinwaarts.Later op de dag
komt in het westen meer bewolking.
Donderdag wordt een aardige dag met
wat zon en 19 graden.Wel kan later een
bui vallen,evenals op vrijdag.De maxima
gaan dan naar 16-C,maar de zon blijft.
Misschienj morgen een beetje, de meeste kans in het westen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 16:37 schreef i2Them2 het volgende:
Hier super lekker weer, op de wind na. Wanneer krijgen we weer regen? Al een tijd geen neerslag meer gehad.
ik hoop in ieder geval van wel.. de bomen zijn hier inderdaad nog erg groen over het algemeen.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:24 schreef michiel_merk het volgende:
Oktober met groene blaân, duidt een strenge winter aan.![]()
ben benieuwd of de spreuk een beetje klopt![]()
ik denk niet dat we dat gaan halen, da's nog 17 dagen, maar in de richting komen doen we nu al wel. Nog altijd lekker weer trouwens.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 19:52 schreef DemonRage het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat op 1 november van 2001 de bomen nog groen waren.(of het was 2002... denk dat het 2001 was)
Ik ken het gezegde dat afhankelijk van de vruchten aan de bomen er een wel of geen strenge winter komt.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 15:24 schreef michiel_merk het volgende:
Oktober met groene blaân, duidt een strenge winter aan.![]()
ben benieuwd of de spreuk een beetje klopt![]()
Hier hangt ook wat donkerdere bewolking ten N, maar regen heb ik al lang niet meer gezienquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 09:19 schreef i2Them2 het volgende:
Hier gister rond 22:30 wat spettertjes, maar stelde niks voor. Nu is het grouw met een temperatuur van 14,6 graden.
http://www.cote.azur.fr/meteo_lang_en.htmquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:35 schreef Againzender het volgende:
Mijn schoonouders mailden zojuist dat ze vanuit Zuid Frankrijk naar Amsterdam komen om het mooie weer op te zoekenHet schijnt daar echt baggerweer te zijn nu.
Ze zitten in de Languedoc, daar is het iets slechter nuquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 16:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
http://www.cote.azur.fr/meteo_lang_en.htm
Inderdaad.
Ah, ik zag op dat kaartje anders ook al wat regen en onweerquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:31 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ze zitten in de Languedoc, daar is het iets slechter nu
aah.. heerlijk zeg, en vandaag was er dus ook 1 inderdaad.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 15:09 schreef DemonRage het volgende:
Lekker weertje... van herfst is nog echt geen sprake
Max-temperaturen hier in Eindhoven:
10 oktober: 23,4°C
11 oktober: 21,6°C
12 oktober: 22,4°C
13 oktober: 21,8°C
14 oktober: 21,6°C
15 oktober: voorlopig nog 19,7°C
Bijna 6 dagen achtereen 20+
Nou, sterkte met je weerstation. Dat weerstation wat ze bij ons op school hadden neergezet, mag ik en nog een paar leerlingen gebruiken i.v.m. het globe project. Het is een mooi station dus heb er wel zin in.quote:Op zondag 16 oktober 2005 18:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Goedenavond![]()
Zojuist heb ik mijn weerhut naar achteren gebracht, omdat er later in de week buien worden voorspelt heb ik tegelijk ook mijn regenmeter naar achteren gebracht, het is nu wat laat om te kijken of er een verschil in zit, zon is hier bijna vertrokken..wel kan ik alvast kijken of de temps nu kloppen of niet.
Om 17:30: 11.6
Om 18:00: 11.6
Momenteel 12.0, dus iets gestegen...nu maar afwachten wat het morgen gaat doen, gelukkig volop zon dus ik ben erg benieuwd
Zeker Speedy....... zo'n kaartje als deze blijft leuk.quote:Op maandag 17 oktober 2005 21:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
Idd Oom_Agent, als je alle delen terug leest dan kom je toch rond deze tijd regen/onweer/hagel/storm berichten tegen, die goeie oude tijd
Hopelijk blijft het droog, in iedergeval to 14:00 uur zou fijn zijn.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 07:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
3.4 graden en droog.
In het zuiden begint het al te regenen, noorden houd het waarschijndelijk nog droog.
ja, fris is het hier dus ook.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 09:19 schreef JoeKurr het volgende:
Lichte motregen en een graadje of 9 hier op Gilze-Rijen.
Alleen een kans op een buiquote:Op donderdag 20 oktober 2005 10:39 schreef Ghostbuster het volgende:
Ja wat word het vandaag ?
De zon schijnt goed in ieder geval
Dat was toch die datum dat één van mijn hardst lopende topics vol liep?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:31 schreef Oom_Agent het volgende:
De GFS verwachtingskaart voor volgende week donderdag 27 oktober. Waar ken ik die datum toch weer eens van![]()
[afbeelding]
Als het er dinsdag nog zo uitziet, dan ga ik inderdaad ook warm lopenquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
En met veel regen erbij, alleen het is allemaal nog even ver weg, ik zelf verwacht er nog niet veel van, dat doe ik volgende week dinsdag wel.
mwoah, het is nog wel een heel end wegquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 15:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Luchtdruk 945 hPa, hmmz gaat steeds beter uit zien, maar vooralsnog reken ik er niet op.
quote:Daarna treden verschillen op in de koers van de depressie die uit het restant van Wilma ontstaat. In de sterk barokliene situatie waarmee we de komende dagen te maken krijgen is de timing, koers en amplitude van de individuele (rand)storingen moeilijk meer dan 2-3 dagen van tevoren nauwkeurig te voorspellen. Vanaf dinsdag ligt de kans op 6 bft of meer voor De Bilt op 15-40%. De kans op windstoten van 56 kt of meer loopt daarbij op naar 10-15%. Donderdag komt eruit als de dag met de grootste kans op veel wind (8 Bft of hoger) aan de kust.
en dat is alweer een tijd geleden dat we kans hadden op storm, zal het dan toch nog herfst wordenquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hmmz kans op storm dus, ik hou het iig goed in de gaten.
13.0 graden en droog
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GLHJDV7Tquote:Amerikaanse orkanen helpen ons aan mooie nazomer
Met dank aan Wilma
Wacht nog even met het opendraaien van de centrale verwarming want ook volgende week belooft de weerman uitzonderlijk zachte temperaturen voor de tijd van het jaar. Ironisch genoeg dankzij Wilma, de orkaan die zich klaarhoudt om de oost- en zuidkust van de Verenigde Staten te geselen.
Maandag 15 graden, dinsdag 17, woensdag 18 en donderdag bijna 20. Dat zijn de allerlaatste prognoses van de weercomputermodellen. ,,Al moeten we voorzichtiger zijn dan anders met voorspellingen", zegt weerman Eddy De Mey, ,,omdat orkaan Wilma nog alles door elkaar kan gooien."
Of we ook nog eens vergast zullen worden op een mild herfstzonnetje kan en wil de weerman niet bevestigen. ,,Tegen het einde van oktober verliest de zon sowieso aan kracht. In ieder geval denk ik niet dat de kerkhofbloemen snel zullen bevriezen."
Voor u de parasol weer uit het tuinhok haalt, toch nog even meegeven dat de weervoorspellers van het KMI een minder rooskleurige prognose maakten: ,,Eén goeie dag, dinsdag, en dan weer mistroostig en regenachtig."
Hoe dan ook, we zijn al behoorlijk verwend door de weergoden. De normale maximumtemperatuur voor de laatste week van oktober is ongeveer twaalf graden, voor de hele maand is dat 14,3°C. Maar volgens de voorlopige oktobercijfers (tot gisteren) steken we daar ruim boven met 17,8°C. Ook de gemiddelde minimumtemperatuur ligt hoger dan normaal en het aantal uren zonneschijn (108 uren) heeft nu al bijna het gemiddelde voor de hele maand oktober (113 uren) overschreden.
Indian Summer
De nazomer masseert nu al ettelijke weken ons humeur. Na het belabberde augustus was september een zonovergoten droom met uitzonderlijk warme temperaturen. Vreemd genoeg zijn die zeer zachte temperaturen naar alle waarschijnlijkheid een aangenaam neveneffect van de orkanen die nu al wekenlang op de oost- en zuidkust van de Verenigde Staten inbeuken.
,,De restanten van die orkanen zorgen ervoor dat zeer warme luchtmassa's zich naar onze kontreien verplaatsen", zegt Eddy De Mey. ,,In combinatie met de aanvoer van subtropische lucht uit het zuiden en zuidwesten betekent dit niet enkel warm weer, maar ook woelig warm weer. Voor volgende week donderdag bijvoorbeeld voorspelt het Nederlandse meteorologische instituut hevig stormweer voor de west-Ierse en Schotse kust."
Geert NEYT
de kans dat zo'n ex-hurricane zacht weer brengt is inderdaad groot, maar met een beetje pech (mazzelquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:29 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GLHJDV7T
dat wordt mooi dan op mijn moeders verjaardag volgende week, niet dat het echt een tuinfeest gaat worden denk ik, met windkracht 5 of meer
Idd hier ook, ik zag in de verte al wat flitsen, ik had geen zin om mijn pc aan te doen, heb mijn mob gepakt en zo de laaste radarbeelden opgevraagt, en ja hoor, flinke pluk!quote:Op zondag 23 oktober 2005 10:54 schreef plankie het volgende:
Hier in totaal 3 of 4 klappen waarvan de laatste 2 erg dichtbij waren. Dat was rond een uur of 6. Voor alle zekerheid de stekkers eruit gehaald.... raar wakker worden door zo'n knal
Sooquote:Op zondag 23 oktober 2005 18:30 schreef aloa het volgende:
Veel neerslag morgen
hier is een verwaching voor morgen.
Het werd ook wel tijd ookquote:Op maandag 24 oktober 2005 08:01 schreef Againzender het volgende:
Leuk, die windstoten, worden de bomen ook nog eens kaal
Als het inderdaad van die zware windstoten worden lijkt een weeralarm mij wel op z'n plaats. Erg gevaarlijk voor het verkeer, en ook nog al die bomen in het blad...quote:Met de warme lucht in de onderste lagen leidt dit na passage van het hoogtefront (dinsdag in de ochtend) makkelijk tot buienvorming. Dit zien we dan ook terug in de uitvoer. Toppen van deze buien komen tot ongeveer FL300. Reken bij dergelijke hoge buientoppen op windstoten bij en vooral achter het koufront tot meer dan 60 kt! (Interactie met de jet) Waarschijnlijk komt er rond 06 UTC een voorwaarschuwing voor een weeralarm voor zeer zware windstoten.
WV Hir-pseudosatellietbeeld (00+03) 03 UTC Versus Satelliet WV 7.3: Nog niet beoordeeld
Aandachtspunten
WIND:
Zuidelijke Noordzee Z-ZW 7 Bft. Voor het warmtefront op de Noordzee ZO 8 Bft. Dinsdagochtend vlak voor het koufront rond 09 UTC bij Texel een gebiedje met 9 Bft in de HiRLAM uitvoer. Realistisch. In de overige uitvoer zien we dat niet terug als gevolg van de veel beperktere resolutie in ruimte en tijd van de beschikbare uitvoer. Zie algemene beschrijving voor de kans op zeer zware windstoten. Let op "dark stripes/intrusions in WV beelden!) Let op natteboltemperatuur in de grenslaag!
quote:Morgen (dinsdag 25 oktober) in de loop van de ochtend 60% kans op een weeralarmsituatie met zeer zware windstoten. Rond de middag passeert een frontaal systeem met buien, sommige met onweer en zeer zware windstoten rond 110 km/uur.
Je moet ook eerst naar de WC gaan voordat je op pad gaatquote:Op maandag 24 oktober 2005 12:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Een fietstocht van 5 minuten heeft mij zojuist een natte onderbroek bezorgtwat een klereweer zeg
quote:Op maandag 24 oktober 2005 15:26 schreef FRaGMaN het volgende:
[..]
Je moet ook eerst naar de WC gaan voordat je op pad gaat![]()
Jammer dus..quote:Dinsdagmiddag 50% kans op een weeralarmsituatie. Vooral in het noorden van het land bij (onweers)buien kans op zeer zware windstoten tot 110 km/uur.
Jammer voor jou ja, maar voor ons "noorderlingen" (niet dat ik echt in het hoogste noorden woon) ziet het er nog goed uit. Of het moet zo noorderlijk worden dat het hier ook niks meer voorstelt. Zie het morgen wel.quote:Op maandag 24 oktober 2005 19:22 schreef indahnesia.com het volgende:
De voorwaarschuwing is verplaatst naar 'vooral het noorden van het land'
[..]
Jammer dus..
De weeralarmsituatie is nu ook weggelaten:quote:Op maandag 24 oktober 2005 19:22 schreef indahnesia.com het volgende:
De voorwaarschuwing is verplaatst naar 'vooral het noorden van het land'
[..]
Jammer dus..
quote:710 Teletekst di 25 okt
1/2
W E E R VOORWAARSCHUWING
dinsdag 25 oktober 01:08 uur
ZEER ZWARE WINDSTOTEN
Vooral in de kustprovincies is er
dinsdag in de loop van de dag tijdens
(onweers)buien een kans op zeer zware
windstoten tot 110 km/uur.
Volgend bericht:
06.00 uur
Eventuele waarschuwingen
voor het verkeer op pagina 730
***************Bron:KNMI **************
uitleg nieuws index sport
quote:Het grote aandachtspunt is en blijft de wind en dan met name de windstoten. De huidige modelparameter berekeningen zijn dermate afgezwakt dat de kans op zeer zware windstoten te klein is om de eerder uitgegeven voorwaarschuwing te handhaven. Ook in de actuele waarnemingen zijn nog steeds geen zware uitschieters gemeld, terwijl de komende uren in de situatie wel verplaatsingen, maar geen grote ontwikkelingen, te verwachten zijn.
Man! Ik kan de voering wel weer uit mijn herfstjas halen zo te lezen!quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:08 schreef DemonRage het volgende:
De voorspelling van weeronline.nl voor Eindhoven komende week:
Vandaag: 17°C en buien
Woensdag: 18°C en half bewolkt
Donderdag: 21°C en zonnig
Vrijdag: 21°C en zonnig
Zaterdag: 20°C en half bewolkt
Zondag: 21°C en vrijwel zonnig
Welke herfst?
En dan gaan mensen ook nog klagen dat ze zo vaak ziek zijn ..quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:08 schreef DemonRage het volgende:
De voorspelling van weeronline.nl voor Eindhoven komende week:
Welke herfst?
tja.. het mag onderhand wel eens.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dan gaan mensen ook nog klagen dat ze zo vaak ziek zijn ..![]()
Komop, ik wil gewoon die -3 snachts en overdag een graad of 10 ..
absoluut niet nee.. maar we kunnen nog wel BBQ-en dit jaar geloof ikquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier ookben ik blij dat ik geen vrij heb genomen, was zeker niet de moeite waard.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:40 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
absoluut niet nee.. maar we kunnen nog wel BBQ-en dit jaar geloof ik![]()
met 20+, een zonnetje en geen wind.. moet toch lukken?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:43 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
![]()
![]()
Buiten; 15.5, maar het schommelt al de hele dag tussen de 14.5 en 16.2 graden.
Er komt idd weer een warmtegolf aanquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:40 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
absoluut niet nee.. maar we kunnen nog wel BBQ-en dit jaar geloof ik![]()
Historische records op de website van het KNMI:quote:Dit weekeinde gaat de wintertijd in. De maand november staat voor de deur, maar het weer lijkt meer op de zomer. Het is zelfs mogelijk dat records gebroken gaan worden vanwege de komende warmte.
En:quote:In ons land uiteraard geen tropische of zomerse temperaturen meer maar 22 of lokaal misschien 23 graden is vrijdag of zaterdag niet uitgesloten. Het moeilijk te overtreffen Nederlandse record voor de laatste oktoberdecade is 26,2 graden op 27 oktober 1937 in Maastricht. In De Bilt werd toen 21,6 graden gemeten en is 27 oktober de laatste dag van het jaar waarin ooit meer dan 20 graden werd gemeten. De kans is groot dat die datum iets opschuift. Andere weerstations in ons land hebben ook later in het jaar nog wel eens meer dan 20 graden geboekt. Beek in Limburg noteerde op 6 november 1955 een temperatuur van 20,4, Eindhoven boekte op 7 november 1955 20,1 graden, landelijk de laatste datum van het jaar waarop ergens in ons land meer dan 20 graden is gemeten.
Zo kan een (ex-)orkaan toch nog z'n voordelen hebbenquote:Wellicht doen de restanten van ex-hurricane Wilma, die later deze week onderdeel worden van de Oceaandepressies, daar nog een schepje bovenop zodat we enkele dagen achtereen kunnen profiteren van wind uit het zuiden.
Ja, maar wie heeft dan gelijk?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 06:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
Je moet niet naat wetteronline gaan kijken hoordie voorspelt droog weer terwijl KNMI op zondag en maandag toch wel wat regen voorspelt
het weer kan raar omslaan hoorquote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:
We schenen een redelijk strenge winter te gaan krijgen, maar waneer die ooit moet komen .. met Pasen ofzo?
Ach, op 2 maart moesten we nog door 20 cm sneeuw ploegen en vroor het 20 graden. Dus ik ga voor "ja, dat wordt een witte Pasen"quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:
We schenen een redelijk strenge winter te gaan krijgen, maar waneer die ooit moet komen .. met Pasen ofzo?
Kilimanjaro binnenkort sneeuwvrijquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
Door vroeg invallende winter veel skigebieden al open.
zonet stond er 21.9°C, terwijl ik toen 22.5°C had, in de achtertuin. Toch prima voor begin juli eind oktober, niet?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:17 schreef DemonRage het volgende:
Volgens het KNMI is het nu inmiddels 20,5°C in Eindhoven.
Weer eentje erbij.
- na een refresh niet veel later -
Weer afgekoeld naar 20,1°C
denk het niet, hoezo?quote:Op zondag 30 oktober 2005 03:31 schreef Godshand het volgende:
Ijskap zomer 2006 gesmolten, anyone?
Welke? Noordpool, Zuidpool, Groenlandquote:Op zondag 30 oktober 2005 03:31 schreef Godshand het volgende:
Omdat het in Nederland per ongeluk een keertje warm is eind oktober?quote:Op zondag 30 oktober 2005 03:31 schreef Godshand het volgende:
Ik vind dit warme weer wel lekker, maar ik weet ook dat van uitstel geen afstel komt, dus koud wordt het vast nog wel.quote:Op zondag 30 oktober 2005 08:44 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Omdat het in Nederland per ongeluk een keertje warm is eind oktober?
Wel bizar, want de natuur is gewoon in herfst-stand gegaan. Gisteravond, half 8 in de bus, 18 graden buiten![]()
Nu; 17.6.
Heerlijk!
't Is niet overal extreem warm voor de tijd van 't jaar. Zie boven: in Zweden is veel sneeuw gevallen (vroeger dan 'normaal') waardoor volop de ski's onder gebonden kunnen worden ...quote:Op zondag 30 oktober 2005 03:31 schreef Godshand het volgende:
compensatie he..quote:Op zondag 30 oktober 2005 10:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
't Is niet overal extreem warm voor de tijd van 't jaar. Zie boven: in Zweden is veel sneeuw gevallen (vroeger dan 'normaal') waardoor volop de ski's onder gebonden kunnen worden ...
Uitslovertquote:Op zondag 30 oktober 2005 12:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hele lieve DASOO mensen
Ik heb al een tijd gewacht tot er iemand de moeite wou nemen om alle delen eens op te zoeken, helaas, na aantal maanden nog steeds niks, hierbij heb ik dan ALLE maar dan ook echt ALLE delen opgezocht en geplaast.
Deel 1 tot 124!
Klik hier voor het overzicht
Nu komt me ook op een idee:
Om te voorkomen dat er weer zo'n 2 uur duurende zoektocht naar alle delen gezocht moet worden lijkt me het een mooi idee dat de topicstarter van deel 125 ook deze deel even in WIKI zet, zo houden we het overzicht mooi actueel![]()
Groetjes SpeedyGJ
Klopt er stonden 5 delenquote:Op zondag 30 oktober 2005 13:13 schreef Xalopalyps het volgende:
[..]
Uitslovert
Ik had in deel 114 of iets dergelijks ook al een aantal delen opgezocht en geplaatst
Groetjes, Maik![]()
Nee 5 rijen met daarin een paar, iig wel meet, maar goed werk!quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt er stonden 5 delenmaar veel te weinig he
![]()
20.6 graden, luchtdruk: 1011.1, vochtigheid: 64%
Prachtig weer![]()
Vorig jaar, -9 graden was het toen op een ochtend, was op een vrijdagochtend.quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
Temp mag morgen wel in1keer naar -10 gaan zakken met dikke sneeuwval
-9 valt nog mee, ik moest door -14quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:16 schreef Xalopalyps het volgende:
[..]
Vorig jaar, -9 graden was het toen op een ochtend, was op een vrijdagochtend.
Dat wil ik NIET nog een keer meemaken op een schooldag, mijn oor was opgezet door de kou, lijkt op hetzelfde als dat je je oor verbrand door de zon, voelt raar aan
Krijg je ook als je zonder muts ofzo naar buiten gaat
Maarja, wel coolSneeuwballen gooien op rokende breezahs
![]()
Ja, heb vanmiddag ook nog even naar de "de atmosfeer staat op ontploffen" gekeken van 17 juli, via het overzicht op wiki!fok. Kan het nog wel herinneren, zat in Frankrijk.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
Herinneren we ons deze dag nog?
Voor dagen als 17 juli is Oom_Agent deze reeks ooit begonnenquote:Op zondag 30 oktober 2005 20:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
Herinneren we ons deze dag nog?
Zeker apart. Een paar bomen bij ons op school waren hun bladeren al een tijdje kwijt, maar nu komen de knoppen al weer uit.quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:37 schreef Party_P het volgende:
nee, apart eind van oktober zeg. November zal weer gaan tegenvallen (en een witte kerst met een mooie december)
En het heeft zowaar hier nog geregendquote:Op dinsdag 1 november 2005 09:49 schreef indahnesia.com het volgende:
Vandaag trouwens minder warm.. werd tijd ook.
Wel wat onweer jaquote:Op dinsdag 1 november 2005 16:07 schreef Againzender het volgende:
Gerommel in Amsterdam.....
Onweer is leuk, komt als het goed is nog wel hier.quote:Op dinsdag 1 november 2005 16:08 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Wel wat onweer ja
[afbeelding]
Mooie wolkenlucht [..]
Die 2e foto ziet er mooi uitquote:Op dinsdag 1 november 2005 17:48 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Onweer is leuk, komt als het goed is nog wel hier.
[[url=http://xs53.xs.to/pics/05442/langzaam.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs53.xs.to/pics/05442/slowlarge2.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Dit was het beste wat ik kon maken net aangezien het even nogal gedoe was met digitale camera (geen volle batterijen meer).
HIer vannacht een halve mm regen gevallenquote:Op woensdag 2 november 2005 08:12 schreef indahnesia.com het volgende:
wat druppels regen, wat wind, en wat lagere temperaturen als twee dagen geleden
quote:Op maandag 31 oktober 2005 06:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
17 juli en 2 maart zijn datums die ik niet snel meer vergeet
Nu even het volgende:
Heb even een overzicht gemaakt van de neerslag die deze maand is gevallen:
Ik verwacht hier verder vandaag geen regen meer, hiermee kom op op het volgende uit:
MAX neerslag 24 uur: 24.3mm
Oktober: 48.1mm
Jaar: 601.8mm
Op de volgende datums is er regen gevallen:
1 oktober: 1.0mm
2 oktober: 2.6mm
3 oktober: 0.5mm
9 oktober: 0.5mm
14 oktober: 0.6mm
19 otober: 0.5mm
20 oktober: 2.0mm
21 oktober: 4.2mm
22 oktober: 0.5mm
23 oktober: 5.2mm
24 oktober: 18.1mm
25 oktober: 12.4mm
Groetjes: SpeedyGJ.
Ik heb zelf een eigen weerstationquote:Op woensdag 2 november 2005 18:46 schreef Jonathon het volgende:
Eigen regenmeter?![]()
Hier hebben we ook een regenmeter staan maar die werkt op een PLC dus ik weet niet of ik die data op een of andere manier snel kan uitlezen..
Ik zal eens kijken en dan post ik de neerslag van hier (Amsterdam) ff
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |