Man! Ik kan de voering wel weer uit mijn herfstjas halen zo te lezen!quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:08 schreef DemonRage het volgende:
De voorspelling van weeronline.nl voor Eindhoven komende week:
Vandaag: 17°C en buien
Woensdag: 18°C en half bewolkt
Donderdag: 21°C en zonnig
Vrijdag: 21°C en zonnig
Zaterdag: 20°C en half bewolkt
Zondag: 21°C en vrijwel zonnig
Welke herfst?
En dan gaan mensen ook nog klagen dat ze zo vaak ziek zijn ..quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:08 schreef DemonRage het volgende:
De voorspelling van weeronline.nl voor Eindhoven komende week:
Welke herfst?
tja.. het mag onderhand wel eens.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dan gaan mensen ook nog klagen dat ze zo vaak ziek zijn ..![]()
Komop, ik wil gewoon die -3 snachts en overdag een graad of 10 ..
absoluut niet nee.. maar we kunnen nog wel BBQ-en dit jaar geloof ikquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier ookben ik blij dat ik geen vrij heb genomen, was zeker niet de moeite waard.
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:40 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
absoluut niet nee.. maar we kunnen nog wel BBQ-en dit jaar geloof ik![]()
met 20+, een zonnetje en geen wind.. moet toch lukken?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:43 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
![]()
![]()
Buiten; 15.5, maar het schommelt al de hele dag tussen de 14.5 en 16.2 graden.
Er komt idd weer een warmtegolf aanquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 17:40 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
absoluut niet nee.. maar we kunnen nog wel BBQ-en dit jaar geloof ik![]()
Historische records op de website van het KNMI:quote:Dit weekeinde gaat de wintertijd in. De maand november staat voor de deur, maar het weer lijkt meer op de zomer. Het is zelfs mogelijk dat records gebroken gaan worden vanwege de komende warmte.
En:quote:In ons land uiteraard geen tropische of zomerse temperaturen meer maar 22 of lokaal misschien 23 graden is vrijdag of zaterdag niet uitgesloten. Het moeilijk te overtreffen Nederlandse record voor de laatste oktoberdecade is 26,2 graden op 27 oktober 1937 in Maastricht. In De Bilt werd toen 21,6 graden gemeten en is 27 oktober de laatste dag van het jaar waarin ooit meer dan 20 graden werd gemeten. De kans is groot dat die datum iets opschuift. Andere weerstations in ons land hebben ook later in het jaar nog wel eens meer dan 20 graden geboekt. Beek in Limburg noteerde op 6 november 1955 een temperatuur van 20,4, Eindhoven boekte op 7 november 1955 20,1 graden, landelijk de laatste datum van het jaar waarop ergens in ons land meer dan 20 graden is gemeten.
Zo kan een (ex-)orkaan toch nog z'n voordelen hebbenquote:Wellicht doen de restanten van ex-hurricane Wilma, die later deze week onderdeel worden van de Oceaandepressies, daar nog een schepje bovenop zodat we enkele dagen achtereen kunnen profiteren van wind uit het zuiden.
Ja, maar wie heeft dan gelijk?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 06:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
Je moet niet naat wetteronline gaan kijken hoordie voorspelt droog weer terwijl KNMI op zondag en maandag toch wel wat regen voorspelt
het weer kan raar omslaan hoorquote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:
We schenen een redelijk strenge winter te gaan krijgen, maar waneer die ooit moet komen .. met Pasen ofzo?
Ach, op 2 maart moesten we nog door 20 cm sneeuw ploegen en vroor het 20 graden. Dus ik ga voor "ja, dat wordt een witte Pasen"quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:
We schenen een redelijk strenge winter te gaan krijgen, maar waneer die ooit moet komen .. met Pasen ofzo?
Kilimanjaro binnenkort sneeuwvrijquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
Door vroeg invallende winter veel skigebieden al open.
zonet stond er 21.9°C, terwijl ik toen 22.5°C had, in de achtertuin. Toch prima voor begin juli eind oktober, niet?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:17 schreef DemonRage het volgende:
Volgens het KNMI is het nu inmiddels 20,5°C in Eindhoven.
Weer eentje erbij.
- na een refresh niet veel later -
Weer afgekoeld naar 20,1°C
denk het niet, hoezo?quote:Op zondag 30 oktober 2005 03:31 schreef Godshand het volgende:
Ijskap zomer 2006 gesmolten, anyone?
Welke? Noordpool, Zuidpool, Groenlandquote:Op zondag 30 oktober 2005 03:31 schreef Godshand het volgende:
Omdat het in Nederland per ongeluk een keertje warm is eind oktober?quote:Op zondag 30 oktober 2005 03:31 schreef Godshand het volgende:
Ik vind dit warme weer wel lekker, maar ik weet ook dat van uitstel geen afstel komt, dus koud wordt het vast nog wel.quote:Op zondag 30 oktober 2005 08:44 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Omdat het in Nederland per ongeluk een keertje warm is eind oktober?
Wel bizar, want de natuur is gewoon in herfst-stand gegaan. Gisteravond, half 8 in de bus, 18 graden buiten![]()
Nu; 17.6.
Heerlijk!
't Is niet overal extreem warm voor de tijd van 't jaar. Zie boven: in Zweden is veel sneeuw gevallen (vroeger dan 'normaal') waardoor volop de ski's onder gebonden kunnen worden ...quote:Op zondag 30 oktober 2005 03:31 schreef Godshand het volgende:
compensatie he..quote:Op zondag 30 oktober 2005 10:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
't Is niet overal extreem warm voor de tijd van 't jaar. Zie boven: in Zweden is veel sneeuw gevallen (vroeger dan 'normaal') waardoor volop de ski's onder gebonden kunnen worden ...
Uitslovertquote:Op zondag 30 oktober 2005 12:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hele lieve DASOO mensen
Ik heb al een tijd gewacht tot er iemand de moeite wou nemen om alle delen eens op te zoeken, helaas, na aantal maanden nog steeds niks, hierbij heb ik dan ALLE maar dan ook echt ALLE delen opgezocht en geplaast.
Deel 1 tot 124!
Klik hier voor het overzicht
Nu komt me ook op een idee:
Om te voorkomen dat er weer zo'n 2 uur duurende zoektocht naar alle delen gezocht moet worden lijkt me het een mooi idee dat de topicstarter van deel 125 ook deze deel even in WIKI zet, zo houden we het overzicht mooi actueel![]()
Groetjes SpeedyGJ
Klopt er stonden 5 delenquote:Op zondag 30 oktober 2005 13:13 schreef Xalopalyps het volgende:
[..]
Uitslovert
Ik had in deel 114 of iets dergelijks ook al een aantal delen opgezocht en geplaatst
Groetjes, Maik![]()
Nee 5 rijen met daarin een paar, iig wel meet, maar goed werk!quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt er stonden 5 delenmaar veel te weinig he
![]()
20.6 graden, luchtdruk: 1011.1, vochtigheid: 64%
Prachtig weer![]()
Vorig jaar, -9 graden was het toen op een ochtend, was op een vrijdagochtend.quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
Temp mag morgen wel in1keer naar -10 gaan zakken met dikke sneeuwval
-9 valt nog mee, ik moest door -14quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:16 schreef Xalopalyps het volgende:
[..]
Vorig jaar, -9 graden was het toen op een ochtend, was op een vrijdagochtend.
Dat wil ik NIET nog een keer meemaken op een schooldag, mijn oor was opgezet door de kou, lijkt op hetzelfde als dat je je oor verbrand door de zon, voelt raar aan
Krijg je ook als je zonder muts ofzo naar buiten gaat
Maarja, wel coolSneeuwballen gooien op rokende breezahs
![]()
Ja, heb vanmiddag ook nog even naar de "de atmosfeer staat op ontploffen" gekeken van 17 juli, via het overzicht op wiki!fok. Kan het nog wel herinneren, zat in Frankrijk.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
Herinneren we ons deze dag nog?
Voor dagen als 17 juli is Oom_Agent deze reeks ooit begonnenquote:Op zondag 30 oktober 2005 20:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
Herinneren we ons deze dag nog?
Zeker apart. Een paar bomen bij ons op school waren hun bladeren al een tijdje kwijt, maar nu komen de knoppen al weer uit.quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:37 schreef Party_P het volgende:
nee, apart eind van oktober zeg. November zal weer gaan tegenvallen (en een witte kerst met een mooie december)
En het heeft zowaar hier nog geregendquote:Op dinsdag 1 november 2005 09:49 schreef indahnesia.com het volgende:
Vandaag trouwens minder warm.. werd tijd ook.
Wel wat onweer jaquote:Op dinsdag 1 november 2005 16:07 schreef Againzender het volgende:
Gerommel in Amsterdam.....
Onweer is leuk, komt als het goed is nog wel hier.quote:Op dinsdag 1 november 2005 16:08 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Wel wat onweer ja
[afbeelding]
Mooie wolkenlucht [..]
Die 2e foto ziet er mooi uitquote:Op dinsdag 1 november 2005 17:48 schreef Gizmore het volgende:
[..]
Onweer is leuk, komt als het goed is nog wel hier.
[[url=http://xs53.xs.to/pics/05442/langzaam.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs53.xs.to/pics/05442/slowlarge2.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Dit was het beste wat ik kon maken net aangezien het even nogal gedoe was met digitale camera (geen volle batterijen meer).
HIer vannacht een halve mm regen gevallenquote:Op woensdag 2 november 2005 08:12 schreef indahnesia.com het volgende:
wat druppels regen, wat wind, en wat lagere temperaturen als twee dagen geleden
quote:Op maandag 31 oktober 2005 06:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
17 juli en 2 maart zijn datums die ik niet snel meer vergeet
Nu even het volgende:
Heb even een overzicht gemaakt van de neerslag die deze maand is gevallen:
Ik verwacht hier verder vandaag geen regen meer, hiermee kom op op het volgende uit:
MAX neerslag 24 uur: 24.3mm
Oktober: 48.1mm
Jaar: 601.8mm
Op de volgende datums is er regen gevallen:
1 oktober: 1.0mm
2 oktober: 2.6mm
3 oktober: 0.5mm
9 oktober: 0.5mm
14 oktober: 0.6mm
19 otober: 0.5mm
20 oktober: 2.0mm
21 oktober: 4.2mm