abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31201142
quote:
'Verdonk leider VVD'

Gepost door Vincent (sizzler) - Bron: Elsevier

Gepubliceerd: woensdag 5 oktober 2005 @ 10:15

Minister Dekker (VVD, Volkshuisvesting) vindt dat haar collega-minister en partijgenoot, Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) de nieuwe lijsttrekker van de VVD moet worden. Minister Dekker noemt Verdonk in weekblad HP/De Tijd een 'uitstekende kandidaat'. Dekker wordt hierin gesteund door de lezers van de website van weekblad Elsevier.

Op de site van Elsevier kiest 50% van de stemmers voor Verdonk als nieuwe lijsttrekker, gevolgd door Hans Wiegel (29%) en Henk Kamp (18%). Van Aartsen is met 4% van de stemmen het minst favoriet, al denkt hij daar zelf anders over: hij heeft al openlijk gesolliciteerd naar de post van lijsttrekker. In zijn kritiek op Balkenende, die hij 'inspiratieloos' vindt, liet Van Aartsen al weten hem graag als premier op te volgen.

Tot dusver is hij de enige die heeft gesolliciteerd. Minister Gerrit Zalm zei onlangs geen lijsttrekker voor de volgende verkiezingen te willen zijn. Ook staatssecretaris Rutte gaf al aan deze ambitie niet te hebben. Hans Wiegel heeft van zijn ambitie om premier te worden nooit een geheim gemaakt maar heeft nog niet gesolliciteerd.
bron: frontpage fok
'Verdonk leider VVD'

Ik vind het een klein en veelbelovend stapje in de goede richting. Ik zou peroonlijk liever zien dat rechts zich manifesteert in knokploegen die er eens op los rammen. Dat zet meer zoden aan de dijk.
De bevolking snakt naar mensen die dat doen. Geef het land alsjeblief terug aan diegenen die daar recht op hebben.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_31201339
Verdonk is politiek nu al zo aangeschoten, zou koren op de molen van links zijn.
pi_31201397
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:35 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
In zijn kritiek op Balkenende, die hij 'inspiratieloos' vindt, liet Van Aartsen al weten hem graag als premier op te volgen
Je moet er toch niet aan denken: Premier van Aartsen.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 12:49:43 #4
66825 Reya
Fier Wallon
pi_31201482
quote:

[..]

'Verdonk leider VVD'

Ik vind het een klein en veelbelovend stapje in de goede richting. Ik zou peroonlijk liever zien dat rechts zich manifesteert in knokploegen die er eens op los rammen. Dat zet meer zoden aan de dijk.
De bevolking snakt naar mensen die dat doen. Geef het land alsjeblief terug aan diegenen die daar recht op hebben.
Tsja, als je zulk soort dingen stelt val je imo nog moeilijk serieus te nemen...

Overigens is Verdonk denk ik veel te confronterend om een breed electoraat te trekken...daarnaast is ze ok vel te veel ee one-issue-figuur verworden. Dat is allesbehalve een garantie voor succes.

Persoonlijk had ik een voorkeur voor Rutte, maar die heeft al aangegeven niet te willen. Van Aartsen heeft een heel slecht imago, dat van Zalm is ook niet bepaald geweldig. Wiegel heeft al te veel kwaad bloed binnen de VVD gezet. Kamp zou een kandidaat zijn, maar ik betwijfel of hij wel aanslaat bij het electoraat. De VVD mist volgensmij een figuur dat echt precies bij de partij past, en het voortouw kan nemen bij de verkiezingen.

De VVD is sowieso een partij met veel verschillende flanken en meningen. Verdonk past bijvoorbeeld goed in een rijtj hardliners met figuren als Henk Kamp, in sommige vallen Hirsi Ali en voorheen Geert Wilders. Maar daarnaast heb je ook de staatssecretarissen Rutte en Schulz, die juist meer lonken naar D66 en PvdA. Een derde partij kun je de middengroep daartussen noemen, alhoewel de mensen die daarbij in te delen zijn ook weer veel onderlinge verschillen kennen. Bij deze verdeeldheid rijst ook het probleem van de aantrekkelijkheid: Rutte en Verdonk zouden beiden een totaal ander electoraat aantrekken; en het lijkt de VVD niet echt te lukken bij beide groepen een serieuze optie te zijn.

[ Bericht 19% gewijzigd door Reya op 05-10-2005 13:15:43 ]
  woensdag 5 oktober 2005 @ 12:51:49 #5
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_31201531
quote:

[..]

'Verdonk leider VVD'

Als de VVD knokploegen gaat formeren, dan zorg ik er persoonlijk voor dat er een militante Communistische partij komt om ze te 'beantwoorden'

Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_31202373
Voor het organiseren van knokploegjes moet je in POL zijn. .
pi_31202801
Verdonk for president!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:59:26 #8
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31205141
Opvallend dat Dekker zich nu uitspreekt voor iemand anders dan Van Aartsen. Tijdens de strubbelingen over de kilometervergoeding schaarde iedereen zich nog achter van Aartsen voor zover ik heb kunnen zien.

Ook is het opmerkelijk dat er nu een voorkeur wordt uitgesproken voor iemand die zelf nog geen aanstalten heeft gemaakt om voor het lijsttrekkerschap te strijden.

Ze moeten er in ieder geval voor zorgen dat ze een beetje op tijd zijn met een leider aan te wijzen.

De VVD gaat waarschijnlijk een hoop stemmen verliezen in maart. Vervolgens hebben ze nog maar kort de tijd om voor de nieuwe tweedekamer verkiezingen hun zaakjes op orde te krijgen.
pi_31206709
quote:
'Verdonk leider VVD'

Minister Dekker (VVD, Volkshuisvesting) vindt dat haar collega-minister en partijgenoot, Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) de nieuwe lijsttrekker van de VVD moet worden. Minister Dekker noemt Verdonk in weekblad HP/De Tijd een 'uitstekende kandidaat'. Dekker wordt hierin gesteund door de lezers van de website van weekblad Elsevier.

Op de site van Elsevier kiest 50% van de stemmers voor Verdonk als nieuwe lijsttrekker, gevolgd door Hans Wiegel (29%) en Henk Kamp (18%). Van Aartsen is met 4% van de stemmen het minst favoriet, al denkt hij daar zelf anders over: hij heeft al openlijk gesolliciteerd naar de post van lijsttrekker. In zijn kritiek op Balkenende, die hij 'inspiratieloos' vindt, liet Van Aartsen al weten hem graag als premier op te volgen.

Tot dusver is hij de enige die heeft gesolliciteerd. Minister Gerrit Zalm zei onlangs geen lijsttrekker voor de volgende verkiezingen te willen zijn. Ook staatssecretaris Rutte gaf al aan deze ambitie niet te hebben. Hans Wiegel heeft van zijn ambitie om premier te worden nooit een geheim gemaakt maar heeft nog niet gesolliciteerd.
Het is natuurlijk maar de vraag hoe betrouwbaar een internet poll is, maar het is opvallend dat oud-politicus, VVD-coryfee en "Oracel" Hans Wiegel minder populair als lijsttrekker is dan nieuwkomer Verdonk. Verdonk lijkt me een prima kandidaat. Ze heeft -in tegenstelling tot veel andere politici, inclusief onze premier- veel ervaring in directeursfuncties. Ze is een echte leider en kan haar beleid, hoe hard het voor sommige mensen ook overkomt, goed uitleggen. Toch vraag ik me af of ze net zo overtuigend over kan komen in een debat tussen andere lijsttrekkers. Met alleen standvastigheid kom je dan namelijk niet ver. Wiegel is op dat punt beter; hij kan goed debatteren, heeft krachtige one-liners en kan zichzelf goed voor de camera zetten. Een andere goede debater is Henk Kamp.

Van Aartsen maakt alleen een kans als er echt geen andere kandidaten zijn.
quote:
Van Aartsen: 'Balkenende is inspiratieloos'

Premier Jan Peter Balkenende heeft in de aanloop naar het referendum over de Europese grondwet niet genoeg eenheid in het kabinet kunnen smeden. Dat verwijt uitte VVD-leider Jozias van Aartsen dinsdagavond in het EO-programma Follow the Leader. Volgens de VVD'er lijdt Balkenende aan een gebrek aan inspiratie.

Van Aartsen ziet volgens eigen zeggen de minister-president 'soms worstelen'. De campagne voor het referendum is daarvan een voorbeeld. Als er meer eenheid was geweest dan hadden misschien minder mensen tegen gestemd, denkt Van Aartsen. Hij vindt dat het kabinet onvoldoende dezelfde mening uitdroeg.

De voormalige minister van Landbouw en van Buitenlandse Zaken liet in het tv-programma weten dat hij na volgende verkiezingen Balkenende graag wil opvolgen als minister-president. Mocht hij lijsttrekker voor de VVD worden dan stapt hij op indien zijn partij minder dan 28 zetels haalt, het aantal dat de liberalen bij de laatste verkiezingen haalden. In de meest recente peiling staat de VVD op slechts 23 zetels.
Van Aartsen heeft wel de ambitie, maar mist de vaardigheden om die ambitie waar te maken. Hij is geen performer. Dat zie je duidelijk in zijn interviews. Hij reageert ongemakkelijk reactief en ogenschijnlijk geïrriteerd door elke vraag die een journalist hem stelt. Terwijl een politicus het juist als een kans moet zien om zichzelf te profileren doet Van Aartsen dat liever achter de schermen. Hij wil de VVD boven de 28 zetels brengen en minister-president worden. Ik zie het hem niet doen. Of het Verdonk wel zal lukken is maar de vraag.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_31206752
Topictitel (was: VVD heeft juiste koers gevonden) aangepast aangezien het een uitspraak van een minister betreft. De VVD heeft tot dusver nog maar één kandidaat voor het lijsttrekkerschap: Van Aartsen.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:01:04 #11
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31206819
Tsja, Bolkestein kan het na vandaag wel shaken natuurlijk. .
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_31207460
De Telegraaf had vorige week nog een peiling waarin Wiegel volgens mij wel 3 x beter scoorde dan Verdonk.
pi_31207549
Dit moet gewoonweg een compleet mislukte grap zijn
pi_31207614
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:56 schreef sizzler het volgende:
Het is natuurlijk maar de vraag hoe betrouwbaar een internet poll is, maar het is opvallend dat oud-politicus, VVD-coryfee en "Oracel" Hans Wiegel minder populair als lijsttrekker is dan nieuwkomer Verdonk. Verdonk lijkt me een prima kandidaat. Ze heeft -in tegenstelling tot veel andere politici, inclusief onze premier- veel ervaring in directeursfuncties. Ze is een echte leider en kan haar beleid, hoe hard het voor sommige mensen ook overkomt, goed uitleggen. Toch vraag ik me af of ze net zo overtuigend over kan komen in een debat tussen andere lijsttrekkers. Met alleen standvastigheid kom je dan namelijk niet ver. Wiegel is op dat punt beter; hij kan goed debatteren, heeft krachtige one-liners en kan zichzelf goed voor de camera zetten. Een andere goede debater is Henk Kamp.

Sizzler, jij ontzettende grapjas!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:37:30 #15
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31207717
Zo sterk vind ik Verdonk inderdaad niet.

Haar enige verdienste is dat ze 't beleid van haar voorgangers hard en rechtlijnig uitvoert.

Maar ze lost de problemen bij de IND niet op;
Ze geeft geen inzage in dossiers;
Ze verbied ambtenaren om met de commisie Patijn te spraken, die daardoor zijn opdracht heeft teruggegeven.
pi_31208020
Ik vraag me ook af waar sizzler het op baseert dat ze een sterke leider zou zijn?

Ze komt krachtdadig over, ze is duidelijk - dat is zeker. Maar er zit nogal veel ruimte tussen woord en daad bij haar.

Ik vind haar zelf echt heel slecht op inhoudelijk vlak en ze lijkt me een vreselijke vrouw: de hardheid en botheid en onmenselijkheid die ze uitstraalt maak je zelden mee, ze komt in de richting van Fortuyn wat dat betreft.
pi_31208204
Het zal een goede zet zijn van de VVD. Ik denk dat zij veel stemmen zal trekken. Ik persoonlijk zou ook een stem overwegen.
pi_31208249
Van Aartsen, Verdonk... zijn ze nou helemaal gek geworden bij de VVD?
Als Verdonk het wordt is dat alleen maar damage-control m.b.t. de gemeenteraadverkiezingen.
Slecht plan.
pi_31208283
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:48 schreef SCH het volgende:
ze komt in de richting van Fortuyn wat dat betreft.
Neh, Verdonk heeft een hele andere 'hardheid' dan Fortuyn.
pi_31208389
op zich begrijpelijk en je zou er veel kiezers mee trekken, maar ik zie niet in of ze wel even goed het woord kan voeren tav wao problemtiek, of buitenlandse politiek etc als dat ze met integratie doet.
pi_31209378
Ze lijkt me bijzonder zwak in het debat en wordt er aan alle kanten op inhoud uitgeluld (van CU via de pvdA naar de SP). Van mij mag de VVD maar dat gaat ze pijn doen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_31209961
Van Aartsen maar 4%.

Wat ik al zei dus: onder leiding van Van Aartsen zal de VVD halveren bij de volgende verkiezingen.
pi_31210169
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 17:52 schreef pberends het volgende:
Van Aartsen maar 4%.

Wat ik al zei dus: onder leiding van Van Aartsen zal de VVD halveren bij de volgende verkiezingen.
Hij doet het ook niet goed bij het Fortuyn-volk, die hem vooral als een elitaire bal zien. Verdonk zal de mensen veel meer aanspraken.
Al ben ik trouwens ook bang voor haar capaciteiten in debatten, zoals iemand hier eerder al opperde. Ik denk dat ze daarin de nodige kwaliteiten mist.
pi_31210185
De VVD is zichzelf langzaam aan het opheffen. Mijn stem zijn ze sinds een jaar of 2 ook kwijt, omdat het allemaal veuls te links is. Het zit allemaal zo dicht tegen D66 en de PvdA aan, terwijl juist van het CDA veel kiezers te snoepen zijn.

Het is natuurlijk belachelijk dat een partij als de VVD geen garen kan spinnen bij de vergrijzing. Want hoe ouder de mensen worden, hoe wijzer en dat gaat meestal gepaard met stemmen op een rechtse partij.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_31210223
Herstel.

We hebben het hier over Nederland, waar iedereen gedwongen aan de subsidietiet ligt te lurken.

Zo verander je gezonde wilskrachtige mensen in PvdA stemvee.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_31210391
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:01 schreef ThomasBerge het volgende:
Verdonk zal de mensen veel meer aanspraken.
Ik denk dat je daardoor (veel) mensen naar de partij trekt die je eigenlijk niet wilt hebben.
Je stoot ook mensen af die je wilt houden. Het is te opportunistisch. Op de korte termijn werkt het vast qua stemmen, daarna moet ik het nog maar zien.
pi_31210474
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:09 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Ik denk dat je daardoor (veel) mensen naar de partij trekt die je eigenlijk niet wilt hebben.
Je stoot ook mensen af die je wilt houden. Het is te opportunistisch. Op de korte termijn werkt het vast qua stemmen, daarna moet ik het nog maar zien.
Ik denk dat de VVD een iets te gevestigde partij is om van die LPF-types als De Jong, Wijnschenk en Ebenhart te trekken.
En natuurlijk stoot je de tegenstanders van Verdonk weg met deze eventuele benoeming. Maar ik denk dat de meeste VVD-stemmers sowieso achter Verdonk staan. En de zwevende kiezers die zullen komen, zijn voor de partij mooi meegenomen.

Of het Kalou-verhaal moet nog een rol gaan spelen...
pi_31210573
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:13 schreef ThomasBerge het volgende:
Maar ik denk dat de meeste VVD-stemmers sowieso achter Verdonk staan.
Nah, dat gevoel heb ik niet. Er zijn genoeg VVD'ers die hier en daar een wenkbrauw optrekken bij de 'dingetjes' van Verdonk.
pi_31210645
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:46 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Alsof de VVD ooit de grootste partijd gaat worden, .
-
pi_31210655
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:16 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Nah, dat gevoel heb ik niet. Er zijn genoeg VVD'ers die hier en daar een wenkbrauw optrekken bij de 'dingetjes' van Verdonk.
Zou best kunnen, het is ook vooral gebasseerd op gevoel.

Is daar nog geen opinie-onderzoek naar geweest?
pi_31210738
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:19 schreef ThomasBerge het volgende:
het is ook vooral gebasseerd op gevoel.
Zeker.
Het gevoel 'hier klopt iets niet'.
pi_31210771
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 18:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
Alsof de VVD ooit de grootste partijd gaat worden, .
Eh nee, maar you gotta have goals..
pi_31213566
Ik vind het wel typisch dat op het moment dat Verdonk een wetsvoorstel doet om buitenlanders bij misdaden het land uit knikkeren ze ineens van de gehele VVD-achterban lijsttrekker kan worden.

Dat betekent dat Nederland wederom kiest voor een anti-allochtonen beleid. Er is duidelijk een sterke tendens in Nederland om zich af te zetten tegen de multi-culturele samenleving. Het vertrouwen groeit, dat blijkt ook uit het onderzoek van Elsevier en dat is hoopgevend.
pi_31216688
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:03 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Ik vind het wel typisch dat op het moment dat Verdonk een wetsvoorstel doet om buitenlanders bij misdaden het land uit knikkeren ze ineens van de gehele VVD-achterban lijsttrekker kan worden.
[...]
Hoe weet je dat die twee factoren gecorreleerd zijn?
pi_31221432
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:03 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

Dat betekent dat Nederland wederom kiest voor een anti-allochtonen beleid. Er is duidelijk een sterke tendens in Nederland om zich af te zetten tegen de multi-culturele samenleving. Het vertrouwen groeit, dat blijkt ook uit het onderzoek van Elsevier en dat is hoopgevend.
Ik ben zelf buitenlander in een ander land en van mij mogen ze mij het land uitsturen als ik een misdaad pleeg. Ik heb het dan niet over een bibliotheekboek te laat inleveren, maar een serieuze misdaad.

Prima voorstel van Verdonk, niks mee mee. Jammer dat ze in zo'n armoedige partij als de VVD actief is.
pi_31221799
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:48 schreef SCH het volgende:

Ik vind haar zelf echt heel slecht op inhoudelijk vlak en ze lijkt me een vreselijke vrouw: de hardheid en botheid en onmenselijkheid die ze uitstraalt maak je zelden mee, ze komt in de richting van Fortuyn wat dat betreft.
Maar wat is er precies onmenselijk aan haar beleid en de uitvoering daarvan? Zij durft tenminste 26000 dosiers opnieuw te beoordelen en daarbij is in vele gevallen de nieuwe beoordeling positief voor de asielzoeker. Dat lijkt me toch een stuk menselijker dan de uitvoering van haar voorgangers die deze groep asielzoekers in het onzekere lieten
pi_31222477
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 07:40 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar wat is er precies onmenselijk aan haar beleid en de uitvoering daarvan? Zij durft tenminste 26000 dosiers opnieuw te beoordelen en daarbij is in vele gevallen de nieuwe beoordeling positief voor de asielzoeker. Dat lijkt me toch een stuk menselijker dan de uitvoering van haar voorgangers die deze groep asielzoekers in het onzekere lieten
Er is nu geen onzekerheid?

En de onmenselijkheid gaat over nog tientallen andere punten.
pi_31222934
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Er is nu geen onzekerheid?
Als die er al is een stuk minder
quote:
En de onmenselijkheid gaat over nog tientallen andere punten.
Zoals?
pi_31223032
quote:
'Verdonk leider VVD'

quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:43 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
....
Wezenlijk is het christendom een groep regels, normen en waarden en een levenshouding zeg maar. In het huidige tijdsbeeld zou ik iedereen adviseren hun christen-zijn te vervangen voor een socialistische leefwijze. Het enige wat daar aan ontbreekt is het samenkomen zoals een kerk dat doet.
Jij zwalkt ook maar van extreem-links naar extreem rechts he? Niet bepaald geloofwaardig.
pi_31227577
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:34 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

[..]

Jij zwalkt ook maar van extreem-links naar extreem rechts he? Niet bepaald geloofwaardig.
Ik ben gewoon pragmatisch.
pi_31227603
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 21:35 schreef sizzler het volgende:

[..]

Hoe weet je dat die twee factoren gecorreleerd zijn?
pi_31228486
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:58 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

M.a.w. daar heb je geen antwoord op?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:31:59 #43
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31228508
Ik heb liever dat Melanie Schultz leider wordt . Laat de jonge garde maar het roer overnemen. Van Aartsen wordt een VVD-karikatuur van zichzelf. Alleen zie ik zoiets wat ik hoop niet snel gebeuren .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_31228522
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:30 schreef sizzler het volgende:

[..]

M.a.w. daar heb je geen antwoord op?
Reageer jij anders nog even op een paar opmerkingen richting jou in dit topic aangaande het leiderschap van Razende Rita
pi_31228835
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Reageer jij anders nog even op een paar opmerkingen richting jou in dit topic aangaande het leiderschap van Razende Rita
Voor u staat anders ook nog een vraag open
pi_31229264
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Minister Pechtold afgelopen dinsdag:
quote:
Den Haag houdt zich volgens hem te veel bezig met 'akkefietjes' in plaats van toekomstvisies.
bron

En daar stoor ik mij ook aan. Politici blijven te vaak hangen in de waan van de dag. Ben Bot roept iets triviaals en meteen moet de hele kamer er over vallen. Verdonk is iemand die zich niet gek laat maken. Als netwerk met een reportage komt over de IND die, tegen internationale afspraken in, rapporten naar de thuislanden van uitgeprocedeerde asielzoekers lekt, dan doorstaat het pandemonium van de PvdA. Ze gaat niet mee in de ophef en laat eerst een onafhankelijk onderzoek instellen. Waren alle politici maar zo nuchter. Je kan ook een tweedeling maken tussen alle ministers: je hebt ministers die "op de winkel passen" en waar je eigenlijk weinig van hoort en je hebt ministers die actief met hun vakgebied bezig zijn. Verdonk hoort tot de laatste groep. En daar is leiderschap voor nodig.

Maar ze is ook betrokken. Tegen veiligheidsadviezen in spreekt ze op de Dam na de moord op Van Gogh en tijdens de herdenking van de slavernij. In Marokko praat ze over de slechte integratie van Marokkanen in Nederland, in Turkije met geestelijken en in Nederland met zowel moslims als “Lonsdale”- jongeren. Ze brengt brengt bezoeken aan moskeeën en gaat in debat met vertegenwoordigers van minderheden, imams en belt ze met mensen die om hun mening bedreigd worden om hun een hart onder de riem te steken. Ze toont betrokkenheid en gaat de dialoog aan.

Kritiek geven is makkelijk, maar kijk vooral naar het breder perspectief. Hoe doet ze het ten opzichte van haar voorgangers? Een generaal pardon speelde bijvoorbeeld eind 90'er jaren ook al bij 10.000 witte illegalen die het land uit moetsen (onder andere Gümüs). Zelfde situatie, zelfde aanpak, andere minister.

Daadkracht+lange termijnvisie+rechtlijnig+betrokkenheid+pro-actieve houding=leiderschap.
pi_31229655
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:57 schreef sizzler het volgende:

[..]

Minister Pechtold afgelopen dinsdag:
[..]

bron

En daar stoor ik mij ook aan. Politici blijven te vaak hangen in de waan van de dag. Ben Bot roept iets triviaals en meteen moet de hele kamer er over vallen. Verdonk is iemand die zich niet gek laat maken. Als netwerk met een reportage komt over de IND die, tegen internationale afspraken in, rapporten naar de thuislanden van uitgeprocedeerde asielzoekers lekt, dan doorstaat het pandemonium van de PvdA. Ze gaat niet mee in de ophef en laat eerst een onafhankelijk onderzoek instellen. Waren alle politici maar zo nuchter.
En vervolgens meld een dergelijk onderzoek dat wat iedereen al wist, de IND is een grote puinhoop. Nee, Sizzler, zo'n minister moet echt de VVD gaan aanvoeren
quote:
Je kan ook een tweedeling maken tussen alle ministers: je hebt ministers die "op de winkel passen" en waar je eigenlijk weinig van hoort en je hebt ministers die actief met hun vakgebied bezig zijn. Verdonk hoort tot de laatste groep. En daar is leiderschap voor nodig.
Actief?!

Nou, noem eens op, wat heeft ze allemaal gedaan en welk positief resultaat heeft dat opgeleverd? Ik ben heel benieuwd.
quote:
Maar ze is ook betrokken. Tegen veiligheidsadviezen in spreekt ze op de Dam na de moord op Van Gogh en tijdens de herdenking van de slavernij. In Marokko praat ze over de slechte integratie van Marokkanen in Nederland, in Turkije met geestelijken en in Nederland met zowel moslims als “Lonsdale”- jongeren. Ze brengt brengt bezoeken aan moskeeën en gaat in debat met vertegenwoordigers van minderheden, imams en belt ze met mensen die om hun mening bedreigd worden om hun een hart onder de riem te steken. Ze toont betrokkenheid en gaat de dialoog aan.
Dat ze goed kan babbelen en dan met name met de pers, wisten we al

De vraag blijft, wat heeft ze gedaan?
quote:
Kritiek geven is makkelijk, maar kijk vooral naar het breder perspectief. Hoe doet ze het ten opzichte van haar voorgangers? Een generaal pardon speelde bijvoorbeeld eind 90'er jaren ook al bij 10.000 witte illegalen die het land uit moetsen (onder andere Gümüs). Zelfde situatie, zelfde aanpak, andere minister.
Net zo belabberd, zo doet ze het t.o.v. voorgangers.
quote:
Daadkracht+lange termijnvisie+rechtlijnig+betrokkenheid+pro-actieve houding=leiderschap.
Allemaal zaken die Verdonk niet heeft. Ik snap werkelijk niet dat jij je door haar gebabbel zo erg in de watten laat leggen, terwijl haar beleid zo'n duidelijk ander beeld laten zien.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 14:22:55 #48
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31230028
Het zou pas echt goed zijn als Verdonk iets deed aan de ellenlange termijn dat een immigrant moet wachten tot hij/zij aan het werk mag.

Zo ken ik iemand, hoge opleiding + goede baan, die verliefd is geworden op een vrouw uit Indonesie. Moeite genoeg al om haar hierheen te halen, maar goed.
Maar vervolgens moet ze minimaal een half jaar ofzo in Nederland zijn voordat ze aan het wer mag. Terwijl die vrouw juist hartstikke graag aan 't werk wil en dit ook hartstikke goed kan, ze heeft een prima internationale baan gehad.

Ik hoor verdonk helemaal niet een visie uitdragen over hoe zij de toekomst van NEderland op het gebied van immigratie ziet.
pi_31230169
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:22 schreef IntroV het volgende:
Het zou pas echt goed zijn als Verdonk iets deed aan de ellenlange termijn dat een immigrant moet wachten tot hij/zij aan het werk mag.

Zo ken ik iemand, hoge opleiding + goede baan, die verliefd is geworden op een vrouw uit Indonesie. Moeite genoeg al om haar hierheen te halen, maar goed.
Maar vervolgens moet ze minimaal een half jaar ofzo in Nederland zijn voordat ze aan het wer mag. Terwijl die vrouw juist hartstikke graag aan 't werk wil en dit ook hartstikke goed kan, ze heeft een prima internationale baan gehad.

Ik hoor verdonk helemaal niet een visie uitdragen over hoe zij de toekomst van NEderland op het gebied van immigratie ziet.
Een half jaar? Da's nog snel. Er zijn er velen die jaren bezig zijn.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 14:38:36 #50
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31230483
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:28 schreef Vhiper het volgende:

Een half jaar? Da's nog snel. Er zijn er velen die jaren bezig zijn.
En daar zou eens wat aan moeten veranderen. Het is funest als mensen die willen werken niet mogen werken. Aan de andere kant worden wel allemaal mensen binnen gehaald die ongeschoold en analfabeet zijn en dus zeer moeilijk een baan kunnen vinden (over integreren in de samenleving nog niet eens gesproken)
pi_31230534
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:10 schreef Vhiper het volgende:

[..]

En vervolgens meld een dergelijk onderzoek dat wat iedereen al wist, de IND is een grote puinhoop.
Als de fout klaarblijkelijk bij de IND ligt moet je wel weten wát er dan aan de hand is voor je actie kan ondernemen om de IND beter te laten functioneren. Wat wil je anders doen?

Ik wist trouwens niet dat het rapport al af was. Heb je daar een bron van?
quote:
Actief?!

Nou, noem eens op, wat heeft ze allemaal gedaan en welk positief resultaat heeft dat opgeleverd? Ik ben heel benieuwd.
-Zie de linkjes die ik gaf. Ze praat met heel wat mensen in de maatschappij en de bron van de problemen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Cohen en de Koningin die alleen met Nederlanders van allochtone afkomst praat gaat ze ook in dialoog met de lonsdale-jongeren.
-Ze pakt de rotte appels onder de allochtonen hard aan. Daardoor voorkom je dat die rotte appels het beeld over nieuwkomers in een negatief daglicht stellen.
Ze geeft duidelijkheid over beslissingen die ze moet nemen (26.000 asielzoekers, kalou).
-Stelde per 1 september 2003 de Remigratiewet buiten werking
-Bracht in november 2003 de notitie 'Terugkeerbeleid' uit. Hoofdlijnen van dat beleid zijn onder meer het bevorderen van terugkeer van niet-toegelaten vreemdelingen en het aanbrengen van een strikte scheiding tussen ongedocumenteerde en gedocumenteerde asielzoekers. Er komen zogenaamde oriëntatie- en terugkeerlocaties.
-In januari 2004 bepaalde zij dat op basis van een eenmalige regeling en van afzonderlijke regelingen 2334 uitgeprocedeerde asielzoekers alsnog een verblijfsvergunning krijgen. De overige van de in totaal 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers worden uitgezet via vertrek- en uitzetcentra. Er wordt door gemeenten geen noodopvang meer geregeld. Kreeg op 9 februari 2004 in een nota-overleg in de Tweede Kamer van de meerderheid steun voor haar beleid.
-Diende in 2004 de Contourennota inburgering in. Daarin staan voorstellen voor strengere regels op het gebied van integratie, zoals verplichte inburgeringscursussen voor oud- en nieuwkomers, maatregelen om spreiding in wijken te bevorderen en eisen voor de oprichting van scholen. In de tegelijkertijd verschenen Illegalennota worden maatregelen aangekondigd voor een hardere aanpak van onder meer mensenhandel, illegale huisvesting en illegale tewerkstelling.
-Nam in 2005 maatregelen tegen de komst van minderjarige Antillianen zonder opleiding, taalkennis en sociale geborgenheid naar Nederland
-Stelde in 2005 een jaarlijkse nationale ceremoniedag in voor iedereen die het Nederlandschap verkrijgt. Daarin worden de rechten en plichten als Nederlander bevestigt en wordt uiting gegeven aan de verbondenheid met Nederland
quote:
Dat ze goed kan babbelen en dan met name met de pers, wisten we al
Lijkt me een goede competentie. Van Aartsen kan er nog wat van leren.
quote:
Net zo belabberd, zo doet ze het t.o.v. voorgangers.
Daadkrachtiger. Onder haar beleid worden uitgeprocedeerde asielzoekers veel vaker daadwerkelijk uitgezet, met name door ze een "oprot"-premie mee te geven. Dat was vroeger wel anders:
quote:
Vertrekcentrum Ter Apel

In 1996 zien we met de opening van het Aanmeldcentrum Schiphol en het Vertrekcentrum Ter Apel een verschuiving van de aandacht richting terugkeer. "1996 markeert een keerpunt. Door de zeer aanzienlijke vorderingen bij het inlopen van de achterstanden is de belasting uit het verleden weggevallen", aldus Schmitz (PvdA staatssecretaris, red.) in de Tweede Kamer. Het gaat niet zozeer om daadwerkelijke terugkeer maar meer om het ontlasten van de opvang in asielzoekerscentra. Uitgeprocedeerde asielzoekers worden uit de opvang gedwongen, de illegaliteit in. Hiermee zijn ze officieel uit Nederland verwijderd, al is het een 'administratieve verwijdering'. De stijging van deze verwijderingscategorie Controle Adres ('met onbekende bestemming vertrokken') van 13.593 in 1996 tot 22.548 in 1997 wordt veroorzaakt door de zogenaamde 'schoning', de inhaalrace in de achterstanden van de verwerking van de asieldossiers.
[...]

In de periode 1990-1997 is circa 60% van de afgewezen asielzoekers die dienden te vertrekken, op eigen gelegenheid, doch met onbekende bestemming (MOB) vertrokken. Bij adrescontrole blijken zij vertrokken te zijn. De IND registreert dezen keurig als 'verwijderd' terwijl niet waarschijnlijk is dat zij Nederland verlaten hebben. Zij zijn ondergedoken in de illegaliteit.
Tijdens de regering van Paars 1 (PvdA, VVD, D66; van 1994 tot 1998) blijft in het vreemdelingenbeleid de nadruk liggen op het reguleren van de toelating. De restrictieve maatregelen blijken echter niet in staat om de migratiestromen in te dammen. Het aantal asielaanvragen in Europa neemt vanaf 1996 weer toe. Tot 1997 is er geen sprake van een actief verwijderingbeleid. Het verwijderen van mensen zonder verblijfsvergunning is een bevoegdheid van het Rijk, geen verplichting. Initiatieven op het gebied van terugkeer worden ad hoc genomen. In praktijk kan in Nederland de terugkeer van 80% van de uitgeprocedeerden niet geëffectueerd worden.
Een scherpe profilering komt in 1997 tot stand met de Terugkeernotitie van staatssecretaris Schmitz. Er worden andere prioriteiten gesteld: de aandacht verschuift van instroom naar terugkeer, niet toelaten betekent terugkeren. Tegelijkertijd zien we de betrekkelijkheid van de controles Mobiel Toezicht Vreemdelingen door de Marechaussee achter de landsgrenzen. Van alle asielaanvragers is 25,9% via luchthavens binnengekomen, 3,8% via zeehavens, 2,2% via binnengrenzen en 68,1% niet opgemerkt door grensbewaking of MTV. Eind 1996 schrijven vijftien advocaten een open brief aan Schmitz en de Tweede Kamer om de 'onmenselijke uitzettingen' naar Iran stop te zetten. Zij wijzen op de radicaal verschillende opvattingen van Amnesty International en het ministerie van Buitenlandse Zaken over de veiligheid in Iran. Justitie heeft naar aanleiding daarvan weliswaar toegezegd 'terughoudend' te zijn met nieuwe uitzettingen, maar in de praktijk is er niets veranderd. "De regering gaat door met haar deportaties", aldus de brief. Tientallen Iraniërs die naar hun land dreigen te worden teruggestuurd, hebben jaar serieuze pogingen tot zelfdoding gedaan.
Eind jaren negentig breken er diverse hongerstakingen uit van de 'witte illegalen'. De bekendste is de groep die in de Agneskerk in Den Haag kerkasiel geniet. Het gaat hier om illegalen die vele jaren in Nederland wonen en werken, nog een sofinummer hebben en belasting betalen. Eindresultaat van deze acties is dat van de kleine 10.000 dossiers er alsnog 2300 worden gelegaliseerd: de meest 'schrijnende gevallen'. Had deze regeling eerder bestaan dan was de bekende illegale Turkse kleermaker Gumus niet uitgezet geweest. Gumus werd ondanks veel steun uit de Amsterdamse Pijp, de buurt waar hij en zijn gezin woonden, in 1997 gedwongen uitgezet.
[...]

Het aantal illegale vreemdelingen wordt in 1999 door het Centraal Bureau voor de Statistieken geschat tussen de 50 en 100 duizend.
[...]

Ommekeer

2002 is het jaar van de ommekeer. Het aantal uitzettingscharters stijgt in dit jaar van 6 naar 25, het aantal Schiphol-uitzettingen stijgt van het jarenlange 12 a 13.000 naar 14.500, het gebruik bij uitzettingen van het dwangmiddel van de transportkoppel (handboeien aan gordel) stijgt van 270 naar 434 (60% toename). Hoewel in Europa de asielaanvragen toenemen met 3%, daalt het aantal asielaanvragen in Nederland met 42% (van 32.579 naar 18.667). Begin 2002 vragen de politiekorpsen van de grote steden om prioriteit voor het uitzetten van Oost-Europeanen als Bulgaren en Roemenen. Politiek Den Haag zegt de zoveelste intensivering toe: meer aanscherpingen van procedures om voorzieningen te beëindigen, intensiveren van identiteitsonderzoeken, verhogen van het aantal gedwongen verwijderingen, verdubbeling van het aantal gate-controles tot 10.000 op Schiphol en het bevorderen van terugname-overeenkomsten. Alle missies van bewindslieden en ambtenaren naar belangrijke herkomstlanden worden aangegrepen om de Nederlandse terugkeerproblematiek aan te kaarten.
[...]

Het CBS berekent dat tussen de 10% en de 50% van de afgewezen asielzoekers het land verlaat. In 2002 zijn tussen de 10.900 en 41.100 afgewezen asielzoekers illegaal in Nederland.
Meer informatie over asielzoekers, achtergronden en de geschiedenis van het asielbeleid zie deze link.
quote:
Allemaal zaken die Verdonk niet heeft. Ik snap werkelijk niet dat jij je door haar gebabbel zo erg in de watten laat leggen, terwijl haar beleid zo'n duidelijk ander beeld laten zien.
Je ziet ze misschien niet, maar ze heeft ze wel degelijk. Zet een Balkenende, Bot of Brinkhorst ernaast en ga daar hameren op wat die nou gedaan hebben. Verdonk steekt er met kop en schouders bovenuit. Ze voert het regeerakkoord tenminste uit. Dat kan je van haal wat andere onderwerpen (bestuurlijke vernieuwing bijvoorbeeld) niet zeggen.

Ja, Vhiper, zo'n minister moet echt de VVD gaan aanvoeren

Zie ook:
http://www.justitie.nl/or(...)peerpunten/index.asp
http://www.justitie.nl/or(...)ek_verdonk/index.asp
pi_31230758
Als je tegen Verdonk bent dan beoordeel je haar niet op haar werk, maar doe je dat omdat je voor een ander soort kabinet bent, want als je deze minister een ding na moet geven is dat ze daadkrachtig haar beleid voert...en ik weet zeker dat een groot deel van Nederland haar steunt...zie recent weer die zaak met Kaloe....ze blijft bij haar standpunt...
rosmalen
  donderdag 6 oktober 2005 @ 14:51:41 #53
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31230863
[enorme post van sizzler]

Maar ze heeft ook erg veel fouten gemaakt en gelogen tegen de kamer, vooral op het gebied van de inburgering van Marokkaanse vrouwen.
pi_31230873
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:47 schreef rosmalen het volgende:
Als je tegen Verdonk bent dan beoordeel je haar niet op haar werk, maar doe je dat omdat je voor een ander soort kabinet bent,[...]
Exact. En die daadkracht, die helderheid en haar stevige persoonlijkheid zijn goede eigenschappen voor het (VVD-)Leiderschap.
quote:
"Mijn missie is Nederland beter maken"

De portier annex beveiligingsman vindt haar een 'wereldwijf, de leukste minister die ik heb meegemaakt. Een warme vrouw.' Niet bepaald het beeld dat uit de media naar voren komt van Rita Verdonk (49), minister van Vreemdelingenzaken en Integratie.[...]
Interview libelle.
pi_31230911
Alles behalve van Aartsen is mijn motto nu, het kan toch niet erger worden.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 14:58:50 #56
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31231074
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:53 schreef Steijn het volgende:
Alles behalve van Aartsen is mijn motto nu, het kan toch niet erger worden.
Van Aartsen heeft inderdaad de uitstraling van een opgebrande vijfentwintigstejaars fiscaal recht.

Laat maar lijsttrekker zijn, dus
pi_31232680
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:40 schreef sizzler het volgende:

[..]

Als de fout klaarblijkelijk bij de IND ligt moet je wel weten wát er dan aan de hand is voor je actie kan ondernemen om de IND beter te laten functioneren. Wat wil je anders doen?

Ik wist trouwens niet dat het rapport al af was. Heb je daar een bron van?
Zie de website van de Algemene Rekenkamer voor het rapport over het functioneren van de IND, verder is de chaos bij de IND al lang en breed bij iedereen bekend, je hoeft er alleen maar de laatste paar jaarverslagen van de Ombudsman er op na te slaan.
quote:
-Zie de linkjes die ik gaf. Ze praat met heel wat mensen in de maatschappij en de bron van de problemen. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Cohen en de Koningin die alleen met Nederlanders van allochtone afkomst praat gaat ze ook in dialoog met de lonsdale-jongeren.
Doen, niet praten, wat heeft ze gedaan?
quote:
-Ze pakt de rotte appels onder de allochtonen hard aan. Daardoor voorkom je dat die rotte appels het beeld over nieuwkomers in een negatief daglicht stellen.
Oh? Zijn die rotte appels het gevang in gegooid? Het land uit gesmeten? De wapenknuppel in de nek gelegd?

Onzin dus, sizzler
quote:
Ze geeft duidelijkheid over beslissingen die ze moet nemen (26.000 asielzoekers, kalou).
-Stelde per 1 september 2003 de Remigratiewet buiten werking
De remigratiewet zorgde er juist voor dat migranten weer terug konden. Een averechtse actie dus, net zoals het overhevelen van de diensten van de vreemdelingenpolitie naar de reeds overwerkte en compleet onvoorbereide IND.
quote:
-Bracht in november 2003 de notitie 'Terugkeerbeleid' uit. Hoofdlijnen van dat beleid zijn onder meer het bevorderen van terugkeer van niet-toegelaten vreemdelingen en het aanbrengen van een strikte scheiding tussen ongedocumenteerde en gedocumenteerde asielzoekers. Er komen zogenaamde oriëntatie- en terugkeerlocaties.
En wat is er in de praktijk van terechtgekomen? De illegaliteit is meer dan verdubbeld, dus is er een verschuiving van legaal, naar illegaal te zien. Verder is het aantal uitzettingen nog steeds ver onder de maat.
quote:
-In januari 2004 bepaalde zij dat op basis van een eenmalige regeling en van afzonderlijke regelingen 2334 uitgeprocedeerde asielzoekers alsnog een verblijfsvergunning krijgen. De overige van de in totaal 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers worden uitgezet via vertrek- en uitzetcentra. Er wordt door gemeenten geen noodopvang meer geregeld. Kreeg op 9 februari 2004 in een nota-overleg in de Tweede Kamer van de meerderheid steun voor haar beleid.
Inmiddels moet mevrouw die overgebleven 23776 uitgeprocedeerde asielzoekers allemaal stuk voor stuk individueel herbeoordelen en heeft de helft van de reeds herbeoordeelden alsnog een vergunning gehad. De rest wacht nog steeds! De extra druk die dit op de IND legt, neem ik dan nog niet eens mee.
quote:
-Diende in 2004 de Contourennota inburgering in. Daarin staan voorstellen voor strengere regels op het gebied van integratie, zoals verplichte inburgeringscursussen voor oud- en nieuwkomers, maatregelen om spreiding in wijken te bevorderen en eisen voor de oprichting van scholen. In de tegelijkertijd verschenen Illegalennota worden maatregelen aangekondigd voor een hardere aanpak van onder meer mensenhandel, illegale huisvesting en illegale tewerkstelling.
Die nota is grotendeels al afgeschoten, met name de verplichte inburgeringscursussen voor oudkomers komen er voor het grootste gedeelte niet. Inburgeringscursussen voor nieuwkomers waren er allang, dus hoe je daarbij komt?
quote:
-Nam in 2005 maatregelen tegen de komst van minderjarige Antillianen zonder opleiding, taalkennis en sociale geborgenheid naar Nederland
Is er naar mijn weten nog steeds niet doorheen, daarnaast behandeld ze hiermee eigen burgers niet allemaal gelijk.
quote:
-Stelde in 2005 een jaarlijkse nationale ceremoniedag in voor iedereen die het Nederlandschap verkrijgt. Daarin worden de rechten en plichten als Nederlander bevestigt en wordt uiting gegeven aan de verbondenheid met Nederland
Dit is natuurlijk wel het grootste lachertje

Alsof er nog niet genoeg verspilt wordt, gaan we jaarlijks een werkdag opofferen aan een "nationale ceremoniedag". Effect: nul komma nul.
quote:
Lijkt me een goede competentie. Van Aartsen kan er nog wat van leren.
Goed kunnen babbelen is handig als politicus, maar je moet meer kunnen.
quote:
Daadkrachtiger. Onder haar beleid worden uitgeprocedeerde asielzoekers veel vaker daadwerkelijk uitgezet, met name door ze een "oprot"-premie mee te geven. Dat was vroeger wel anders:
Een oprotpremie krijgen ze alleen als ze vrijwillig vertrekken. De door haar ingestelde verhoging heeft niet tot een significante toename van het aantal vertrekken geleid. Verder blijft het aantal uitzettingen achter bij de stijging van het aantal illegalen.
quote:
Je ziet ze misschien niet, maar ze heeft ze wel degelijk. Zet een Balkenende, Bot of Brinkhorst ernaast en ga daar hameren op wat die nou gedaan hebben. Verdonk steekt er met kop en schouders bovenuit. Ze voert het regeerakkoord tenminste uit. Dat kan je van haal wat andere onderwerpen (bestuurlijke vernieuwing bijvoorbeeld) niet zeggen.
Tsja, dat Verdonk er in vergelijking met de andere ministers "bovenuit" steekt, volgens jou, zegt mij meer over die andere ministers dan over Verdonk.
quote:
Ja, Vhiper, zo'n minister moet echt de VVD gaan aanvoeren

Ach, gelukkig hoorde ik net op de radio dat Verdonk daar helemaal geen zin in heeft.
quote:
Die door haar eigen organisatie geschreven ophemelstukjes mag je verder wel achterwege laten. Ik kan je ook allerlei stukjes van de andere kant van de medaille van haar beleid laten lezen, maar die worden dan ook als "bevooroordeeld" en "niet objectief" terzijde geschoven
pi_31232736
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 14:47 schreef rosmalen het volgende:
Als je tegen Verdonk bent dan beoordeel je haar niet op haar werk, maar doe je dat omdat je voor een ander soort kabinet bent, want als je deze minister een ding na moet geven is dat ze daadkrachtig haar beleid voert...en ik weet zeker dat een groot deel van Nederland haar steunt...zie recent weer die zaak met Kaloe....ze blijft bij haar standpunt...
Begin alsjeblieft niet over Kalou

Een geweldige voetballer weigeren, maar badmintonners en prinsessen zo binnenlaten en dat dan nog daadkrachtig noemen ook

Sorry, maar als je dat zo ziet, ben je gewoon blind, stekeblind.
pi_31232954
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 16:07 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Begin alsjeblieft niet over Kalou

Een geweldige voetballer weigeren, maar badmintonners en prinsessen zo binnenlaten en dat dan nog daadkrachtig noemen ook
[/quote]

Het is ook best een goede voetballer maar voor die positie hoeft Nederland niet speciaal voetballers versneld binnen te halen.

Welke prinses heeft Verdonk dan binnen gelaten?

Beetje jammer dat je je discussiepartners gelijk voor stekeblind uitmaakt zeker als dat afkomstig lijkt te zijn van iemand met gigantische oogkleppen op
pi_31233142
Maxima
pi_31233170
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 16:17 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het is ook best een goede voetballer maar voor die positie hoeft Nederland niet speciaal voetballers versneld binnen te halen.
Daar denken alle experts die Verdonk heeft geraadpleegt, anders over.
quote:
Welke prinses heeft Verdonk dan binnen gelaten?
Was Maxima van voor Verdonk dan? Verder irrelevant, Verdonk heeft andere topsporters onder vergelijkbare omstandigheden en met veel minder capaciteiten wel binnengelaten.

Niks daadkrachtig dus, gewoon populisme.
quote:
Beetje jammer dat je je discussiepartners gelijk voor stekeblind uitmaakt zeker als dat afkomstig lijkt te zijn van iemand met gigantische oogkleppen op
Beetje jammer dat je op zich gelijk hebt (Ik word gewoon moe wordt van die discussie, terwijl het zo overduidelijk is hoe Verdonk Kalou gebruikt voor haar eigen belangen), maar dat je vervolgens richting mij, precies hetzelfde doet
pi_31233404
Waar Verdonk en van Aartsen vechten om een been...
...gaat Wiegel er uiteindelijk mee heen.
pi_31233663
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 16:27 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Daar denken alle experts die Verdonk heeft geraadpleegt, anders over.
Dat zal best en van mij mag Kalou ook best Nederlander worden maar ik zie de noodzaak voor het Nederlands elftal niet zo.
[..]
quote:
Was Maxima van voor Verdonk dan? Verder irrelevant, Verdonk heeft andere topsporters onder vergelijkbare omstandigheden en met veel minder capaciteiten wel binnengelaten.
Dat was nog onder paars en het huwelijk was ergens in 2002 (dacht ik). Maar welke topsporters heeft Verdonk dan wel binnengelaten? De paar waar ik van weet dat die een versnelde procedure kregen, kregen dat al voor Verdonk daar de scepter zwaaide.
quote:
Niks daadkrachtig dus, gewoon populisme.
Als populisme de drijfveer was dan had Kalou zaterdag kunnen spelen.
[..]
quote:
maar dat je vervolgens richting mij, precies hetzelfde doet
vandaar
pi_31234441
Verdonk wordt helaas geen lijsttrekker volgens RTL-text, dat zal de VVD wel stemmen kosten. Ik vind dat de poltiek echt aan verandering toe is en ik wordt eigenlijk doodziek van de schijnvrede die er heerst tussen de Nederlanders en de Moslims.
pi_31234520
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 16:04 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Zie de website van de Algemene Rekenkamer voor het rapport over het functioneren van de IND, verder is de chaos bij de IND al lang en breed bij iedereen bekend, je hoeft er alleen maar de laatste paar jaarverslagen van de Ombudsman er op na te slaan.
Dat de IND slecht functioneerd staat niet ter discussie, dat lijkt me wel bekend. Verdonk gaat de dienst daarom ook aanpakken: bron.
quote:
De Nederlandse Orde van Advocaten uit in 1996 felle kritiek op de kwaliteit van de IND. De nieuwe IND-directeur L. Elting staat voor een stappenplan dat uitzettingen moet intensiveren en enorme achterstanden moet inlopen in de asieldossiers. Het vertrouwen in de IND heeft een dieptepunt bereikt.
bron

De IND is al jaren een slecht functionerend orgaan. Dat heeft weinig met Verdonk te maken. Het enige wat ze kan doen is de dienst aanpakken. En dat doet ze nu dus ook.

Mijn vraag was of het onderzoek naar de uitgewezen asielzoekers uit Gongo al gedaan was. Dat zie ik in het rapport van de rekenkamer niet terug.
quote:
Doen, niet praten, wat heeft ze gedaan?
Praten hoort er ook bij. Anders gaan mensen als jij haar daar weer op proberen af te kraken omdat ze niet dicht bij de burger zou staan. Een minister met een portefeuille als Verdonk kan niet "goed" zijn zonder heel erg veel overleg te plegen. En dat doet ze. Niet alleen met mensen die met het probleem te maken hebben, maar ook met mensen waar de 'roots' liggen.
quote:
Oh? Zijn die rotte appels [..] Het land uit gesmeten?
Voor bepaalde groepen is dat binnenkort idd mogelijk.
quote:
De illegaliteit is meer dan verdubbeld
Bron?
quote:
Inmiddels moet mevrouw die overgebleven 23776 uitgeprocedeerde asielzoekers allemaal stuk voor stuk individueel herbeoordelen en heeft de helft van de reeds herbeoordeelden alsnog een vergunning gehad. De rest wacht nog steeds!
Tja, die onzekerheid hebben ze aan de druk van andere politici te danken. Verdonk wilde ze er allemaal uitzetten. Gelukkig houdt ze het tempo erin zodat iedeeen zo snel mogelijk uitsluitsel krijgt:
quote:
Overigens zijn op dit moment al ruim 10.000 zaken behandeld. In 4.000 zaken heeft dit geresulteerd in een verblijfsvergunning.

bron
quote:
Die nota is grotendeels al afgeschoten,
De eerste nota of ook de tweede?
quote:
met name de verplichte inburgeringscursussen voor oudkomers komen er voor het grootste gedeelte niet. Inburgeringscursussen voor nieuwkomers waren er allang, dus hoe je daarbij komt?
Nou, ze wilde eerst 750.000 oudkomers verplicht laten inburgeren en dat zijn er nu 500.000. (bron) Een half miljoen oudkomers! Dat is geen kattenpis.
quote:
Is er naar mijn weten nog steeds niet doorheen, daarnaast behandeld ze hiermee eigen burgers niet allemaal gelijk.
Naar mijn weten wel: bron. Eigen burgers worden ook niet altijd gelijk behandeld. Zo betalen mensen die meer verdienen meer belasting. De onderwijsplicht geldt voor kinderen, niet voor volwassenen. Mensen van buiten de EU die hier aan de slag willen, hebben een vergunning nodig, EU-ingezetenen niet.
quote:
Dit is natuurlijk wel het grootste lachertje
Voor jou blijkbaar wel. Maar dat is alles wat Verdonk doet of probeert volgens mij. So be it.
quote:
Effect: nul komma nul.
Ik hoop het niet, maar vind het nog te vroeg om daarover een uitspraak te doen. Hoeveel naturalisatiedagen hebben we al gehad met hoeveel nieuwe Nederlanders?
quote:
Verder blijft het aantal uitzettingen achter bij de stijging van het aantal illegalen.
Bron?
quote:
Tsja, dat Verdonk er in vergelijking met de andere ministers "bovenuit" steekt, volgens jou, zegt mij meer over die andere ministers dan over Verdonk.
Lijkt mij een goede benchmark. Hoe doen andere ministers het en hoe deden haar voorgangers het? In beide gevallen doet ze het beter. Meer inzet, meer betrokkenheid en duidelijker.
quote:
Die door haar eigen organisatie geschreven ophemelstukjes mag je verder wel achterwege laten.
Als er op haar website wordt bijgehouden wat ze doet, en jij vraagt ernaar, waarom zou je die dan niet kunnen geven?

Ik hoop overigens dat je er inhoudelijk op in kan blijven gaan zonder de , , , en smileys. Je kan alles wat Verdonk doet wegzetten als lachertjes, onzin en belabberd, maar met het karikaturiseren van standpunten kom je niet verder dan een retorische vormdiscussie. Bovendien is het tegelijkertijd ook een zwaktebod om stellingen in het belachelijke te trekken. Het doodt de inhoudelijke discussie en je zet jezelf neer als een klein kind dat met de vingers in de oren hard "lalalalalalaaa" gaat roepen omdat je de argumenten niet wilt horen.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 17:37:39 #66
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31234639
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:29 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

Verdonk wordt helaas geen lijsttrekker volgens RTL-text, dat zal de VVD wel stemmen kosten. Ik vind dat de poltiek echt aan verandering toe is en ik wordt eigenlijk doodziek van de schijnvrede die er heerst tussen de Nederlanders en de Moslims.
Ik wordt ijgeleik doodsiek van jouw.
pi_31234657
Leiderschap zit natuurlijk ook in andere dingen dan puur beleidsmatige, zoals die hier geschetst worden. Over haar beleid valt veel te zeggen en dat doen we dan ook regelmatig: mijn mening mag bekend zijn en die zal ik niet herhalen.

Maar volgens mij gaat leiderschap voor een groot deel over heel andere dingen. De verwarring die ik bij sizzler bespeur is dat hij vasthoudendheid ziet als een heel belangrijk kenmerk van een leider. Ik vind dat twijfelachtig. Natuurlijk moet een leider niet te veel zwabberen maar juist iemand die goed luistert, die van mening kan veranderen, die flexibel en pragmatisch kan zijn en binnen grote lijnen durft te veranderen en zelfs ook fouten durft toe te geven. Dat maakt voor mij een leider tot een goede leider.

Die aspecten mis ik bij Verdonk ten enen male. Ik heb de indruk dat ze vooral wordt bewonderd om haar vasthoudendheid en daadkracht. Dat zijn soms hele goede eigenschappen maar kunnen ook snel uitmonden in starheid en bokkigheid.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 17:41:51 #68
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_31234755
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:27 schreef SCH het volgende:
De Telegraaf had vorige week nog een peiling waarin Wiegel volgens mij wel 3 x beter scoorde dan Verdonk.
Ookal staat het in de telegraaf, dat geloof ik wel.
Verdonk heeft het charisma van een stoeptegel.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  donderdag 6 oktober 2005 @ 17:45:00 #69
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31234819
't Lijkt me een geen goede leider. Uitstraling van een bevroren mossel.

Hoe je je taken uitvoerd als minister zegt niks over leiderschap.

Maar de VVD heeft ook niet veel keus, Hansepansje zal het toch niet worden.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_31246654
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:32 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dat de IND slecht functioneerd staat niet ter discussie, dat lijkt me wel bekend. Verdonk gaat de dienst daarom ook aanpakken: bron.
Nu pas?

Verleden jaar werd ze al weer op de vingers getikt, door de ombudsman:

"DEN HAAG De IND laat buitenlanders nog
altijd veel te lang wachten op een
besluit over hun verblijfsvergunning of
een verlenging daarvan. De Nationale
ombudsman Fernhout schrijft dat in een
brief aan minister Verdonk.

Fernhout zei vanochtend in het Radio 1
Journaal een onderhoud met de minister
van Vreemdelingenzaken te willen,omdat
de problemen die hij in zijn brief bij
de Immigratie- en Naturalisatiedienst
signaleert al langer spelen.Vorig jaar
kwam hij met dezelfde klacht.

Verdonk beloofde toen zijn adviezen
over te nemen,maar daar is volgens de
ombudsman nog weinig van te merken. "
quote:
De IND is al jaren een slecht functionerend orgaan. Dat heeft weinig met Verdonk te maken. Het enige wat ze kan doen is de dienst aanpakken. En dat doet ze nu dus ook.
Ze zit al jaren op dat departement en het is alleen maar erger geworden. Dat doet ze dus niet.
quote:
Mijn vraag was of het onderzoek naar de uitgewezen asielzoekers uit Gongo al gedaan was. Dat zie ik in het rapport van de rekenkamer niet terug.
Naar mijn weten is dat nog steeds aan de gang, in de tussentijd gaat de IND op de vertrouwde, ondoorzichtige manier verder.
quote:
Praten hoort er ook bij. Anders gaan mensen als jij haar daar weer op proberen af te kraken omdat ze niet dicht bij de burger zou staan. Een minister met een portefeuille als Verdonk kan niet "goed" zijn zonder heel erg veel overleg te plegen. En dat doet ze. Niet alleen met mensen die met het probleem te maken hebben, maar ook met mensen waar de 'roots' liggen.
Ik heb toch al gezegd dat praten haar prima afgaat? Ik zeg nergens dat het een slechte kwaliteit is, ik zeg alleen dat het haar enige kwaliteit is. Haar daden volgen haar woorden een stuk minder.
quote:
Voor bepaalde groepen is dat binnenkort idd mogelijk.
Onderbouwing?, behalve dat dat natuurlijk allang geregeld had moeten zijn.
quote:
Bron?
http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/26827/index.html
quote:
Tja, die onzekerheid hebben ze aan de druk van andere politici te danken. Verdonk wilde ze er allemaal uitzetten. Gelukkig houdt ze het tempo erin zodat iedeeen zo snel mogelijk uitsluitsel krijgt:

bron
Het tempo erin houden he?

"Trouw, 30 november 2004.

Terugsturen asielzoekers begint haperend.

Het gaat niet echt denderend met het terugkeerproject van minister Verdonk -26000 asielzoekers weg in drie jaar. Een uitspraak van de Raad van State zet nog eens een extra rem op de plannen.

Eerst zat er één asielzoeker, toen twaalf en nu zeventien. Het vertrekcentrum voor uitgeprocedeerde asielzoekers in Ter Apel heeft 400 plaatsen, maar die blijven vrijwel onbenut.

Het centrum is een van de middelen die minister Verdonk gebruikt om zo'n 26000 asielzoekers uit te zetten. Maar de stilte in het vertrekcentrum is voor de immigratiedienst IND geen reden zich zorgen te maken over het welslagen van het terugkeerproject van Verdonk. Sterker: het is juist een goed teken dat het er zo rustig is, verklaart de dienst. ,,Dat betekent dat uitgeprocedeerden al vertrokken zijn voordat ze in het vertrekcentrum zouden komen. En dat is prima.'' Ook burgemeester Broertjes van Vlagtwedde maakt zich er niet druk om: ,,Ik hoorde dat het komt omdat de IND niet echt snel werkt. Maar ons maakt dat niet zoveel uit. Het centrum zorgt sowieso voor extra werkgelegenheid. De grootste angst hier, dat er veel overlast zou zijn, wordt niet bewaarheid.'' Van 5000 van de 26000 asielzoekers zijn de dossiers behandeld, liet Verdonk onlangs weten. 1400 van hen zijn vertrokken naar hun herkomstland. Niet erg veel: Verdonk wil het project immers in drie jaar afronden. Ze is nu negen maanden bezig. Van die 1400 terugkerende asielzoekers zijn er 300 gedwongen uitgezet. En ruim 1100 zijn vertrokken met hulp van de Internationale Organisatie voor Migratie (IOM). De IOM mag sinds juni van dit jaar, behalve een vliegticket, ook nog eens een flinke vertrekpremie uitdelen aan de vertrekkers. Driehonderd uitgeprocedeerden zijn gedwongen uitgezet.

Opvallend: in 1700 van de 5000 behandelde zaken werd alsnog een verblijfsvergunning afgegeven. ,,Ik zou er met mijn hart naar kijken'', verklaarde de VVD-bewindsvrouw dat opmerkelijk hoge aantal.

,,Verdonk deed alsof die 1700 het aan haar ruimhartigheid te danken hebben dat ze toch nog een verblijfsvergunning kregen. Grote flauwekul'', zegt asieladvocaat Frank van Haren. ,,In onze praktijk hebben we een stuk of vijftien van die gevallen. Heel simpel: de procedures van die vijftien hebben we gewoon gewonnen. Met ruimhartigheid heeft dat niets te maken. Verdonk dacht dat deze asielzoekers hun procedures zouden verliezen en rekende ze daarom al bij de groep van 26000. Misgerekend dus.'' Van Haren schat in dat van de 1700 de meeste op dezelfde manier alsnog aan een verblijfsvergunning zijn gekomen.

Van de 26000 asielzoekers zijn er nu zo'n 7000 uitgeprocedeerd. De IND-verwachting was dat de rest op korte termijn een definitieve afwijzing op de asielaanvraag zou krijgen. Dat lijkt nu verkeerd ingeschat. De groep van 26000 zijn asielzoekers die vóór april 2001 in Nederland arriveerden, onder de 'oude' vreemdelingenwet.

Van de 5000 asielzoekers die inmiddels door de vertrekmolen zijn gehaald, zijn er 1900 'mob gegaan', met onbekende bestemming vertrokken. Uit een klein onderzoek naar de achtergrond van illegalen in Nederland blijkt, meldt Verdonk, dat slechts acht procent van hen voormalig asielzoeker is. Voor Verdonk aanleiding om te concluderen dat de verdwenen 1900 niet meer in Nederland zijn.

,,Dat is nog maar de vraag'', zegt John van Tilborg, directeur van vluchtelingenorganisatie Inlia. ,,Het is al jaren zo dat van asielzoekers die met onbekende bestemming vertrekken, veertig procent naar het buitenland vertrekt, dertig procent naar de grote steden trekt en dertig procent in de regio blijft waar ze op het moment van verdwijning verblijven. Terug naar hun herkomstland zijn ze sowieso niet, lijkt me. Want waarom zou je dat op eigen houtje doen als je via de IOM een zak geld meekrijgt?''

Een groter probleem dan het trage tempo van het terugkeerproject vormt een uitspraak van de Raad van State (RvS) van vorige week. Gevolg van die uitspraak is dat asielzoekers die een beroep deden op hun schrijnendheid, maar toch werden afgewezen, dat besluit alsnog mogen aanvechten. Dat betekent dat mogelijk duizenden asielzoekers -onder wie mogelijk een groot deel van de groep van 26000- alsnog in beroep gaan. Alle asielzoekers die daarvan gebruikmaken zijn daardoor vooralsnog niet uitzetbaar. Daar komt bij dat die duizenden beroepszaken grote druk leggen op de IND, die het toch al druk heeft en tegen achterstanden aankijkt.

Asieladvocaat Van Haren: ,,Het beste wat Verdonk kan doen -en ik denk dat het daar uiteindelijk op zal uitdraaien- is dat ze voor deze moeilijke groep gewoon een pardon afkondigt. Dan is ze van alle problemen af.''
quote:
De eerste nota of ook de tweede?
quote:
Nou, ze wilde eerst 750.000 oudkomers verplicht laten inburgeren en dat zijn er nu 500.000. (bron) Een half miljoen oudkomers! Dat is geen kattenpis.
Van de drie miljoen die we er hebben, is dat dus maar zo'n 15%. Daarnaast wordt hier van alle kanten ook nog op geschoten en is het er nog lang niet doorheen. Vind je het erg als ik het wel kattepis vind?
quote:
Naar mijn weten wel: bron. Eigen burgers worden ook niet altijd gelijk behandeld. Zo betalen mensen die meer verdienen meer belasting. De onderwijsplicht geldt voor kinderen, niet voor volwassenen. Mensen van buiten de EU die hier aan de slag willen, hebben een vergunning nodig, EU-ingezetenen niet.
Ja, en Duitsers mogen hier zonder enige vereisten hun Marokkaanse bruidje mee naar toe nemen, waardoor deze in Nederland dus meer rechten hebben dan Nederlanders met een Marokkaans bruidje. echt, je behandeld je eigen burgers zo perfect...

Verder is het vergelijk met belasting betalen wel erg ridicuul.
quote:
Voor jou blijkbaar wel. Maar dat is alles wat Verdonk doet of probeert volgens mij. So be it.
Nu probeer je mij als notoire Verdonkhater af te spiegelen, granted, ik ben niet erg positief over haar, maar daar heb ik mijn argumenten voor. Verder, als je de topics goed leest, geef ik toe dat ze ook wel eens goede ideeën heeft, zoals het uitzetten van die drie imams van een tijdje terug. Jammer genoeg is dat niet erg voortvarend opgepakt, het duurde maanden voordat ze weg waren en is ze inderdaad goed in communiceren.
quote:
Ik hoop het niet, maar vind het nog te vroeg om daarover een uitspraak te doen. Hoeveel naturalisatiedagen hebben we al gehad met hoeveel nieuwe Nederlanders?
Verdonk stelde voor een dergelijk feestje voor elke naturalisant uit te voeren...Dat zijn dus tienduizenden feestjes per jaar.
quote:
Bron?
Je had zelf al een bron met het aantal uitzettingen, ik geloof een 14.000? Het aantal illegalen is met zo'n 100.000 - 200.000 toegenomen, volgens mijn eerder genoemde bron
quote:
Lijkt mij een goede benchmark. Hoe doen andere ministers het en hoe deden haar voorgangers het? In beide gevallen doet ze het beter. Meer inzet, meer betrokkenheid en duidelijker.

Dat ben ik dus niet met je eens, op dat laatste na.
quote:
Als er op haar website wordt bijgehouden wat ze doet, en jij vraagt ernaar, waarom zou je die dan niet kunnen geven?
Omdat wat op haar website wordt gezegd, alleen haar kant van de medaille laten zien. Mijn bronnen geven al aan dat het niet allemaal zo rooskleurig gaat als ze op haar website voorspiegeld.
quote:
Ik hoop overigens dat je er inhoudelijk op in kan blijven gaan zonder de , , , en smileys. Je kan alles wat Verdonk doet wegzetten als lachertjes, onzin en belabberd, maar met het karikaturiseren van standpunten kom je niet verder dan een retorische vormdiscussie. Bovendien is het tegelijkertijd ook een zwaktebod om stellingen in het belachelijke te trekken. Het doodt de inhoudelijke discussie en je zet jezelf neer als een klein kind dat met de vingers in de oren hard "lalalalalalaaa" gaat roepen omdat je de argumenten niet wilt horen.
Ik vind het jammer dat je mijn manier van posten in de discussie wilt betrekken en die smiley's zijn er toch niet voor niets? Maar goed, ik ben de beroerdste niet en zal ze in deze discussie met jou wel weglaten.

Verder zet ik beleid van Verdonk alleen weg als lachertje, onzin en belabberd met onderbouwing, maar blijkbaar luister jij net zo min naar mijn argumenten als ik naar de jouwe...
pi_31246973
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 09:07 schreef Vhiper het volgende:

Verder zet ik beleid van Verdonk alleen weg als lachertje, onzin en belabberd met onderbouwing, maar blijkbaar luister jij net zo min naar mijn argumenten als ik naar de jouwe...
Dat is natuurlijk eeuwig sund, hoewel jullie duidelijk wel reageren op elkanders argumenten. Met de argumenten zal vermoedelijk de een de ander niet overtuigen, maar dat verwachten jullie toch ook niet?

Niettemin zijn er vast meer aandachtige lezertjes als ik, die minder reeds gevormde overtuiging hebben over (in dit geval) Verdonk, haar daden, haar woorden en de waarde van dat al. Voor wie daarover een mening wil vormen is jullie rolverdeling uitstekend.

Mijn dank ervoor
Met of zonder smilies, zal me een rotzorg zijn
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31247354
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 09:26 schreef sigme het volgende:

Dat is natuurlijk eeuwig sund, hoewel jullie duidelijk wel reageren op elkanders argumenten. Met de argumenten zal vermoedelijk de een de ander niet overtuigen, maar dat verwachten jullie toch ook niet?
Eerlijk gezegd, niet nee...Dat is zo met de meeste discussies hier
quote:
Niettemin zijn er vast meer aandachtige lezertjes als ik, die minder reeds gevormde overtuiging hebben over (in dit geval) Verdonk, haar daden, haar woorden en de waarde van dat al. Voor wie daarover een mening wil vormen is jullie rolverdeling uitstekend.
Het wordt op deze manier onder de aandacht gebracht en daar ben ik al heel blij mee. Ik dacht vroeger net als Sizzler, om eerlijk te zijn, totdat ik zelf met de IND te maken kreeg en ik zag hoe het daar aan toe ging. Daar ben ik echt van geschrokken en heb me sindsdien erg verdiept in hoe het eraan toe gaat in de praktijk.
quote:
Mijn dank ervoor
Met of zonder smilies, zal me een rotzorg zijn
Geen probleem, ik blijf er graag mee doorgaan, het beleid onder de aandacht te brengen.
pi_31247387
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:29 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

Waar pleit je voor? Burgeroorlog?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:37:09 #74
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_31261403
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:46 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Hem liever niet als premier. Zijn uitstraling doet me denken aan die van een dictator in een willekeurig derde-wereldland. Van Aartsen is een koppige politicus die iedereen zijn mening laat opspelden: je moet verplicht met je neus dezelfde kant opkijken, net zoals alle anderen.

Als hij premier wordt, dan wordt het een grote chaos: hij luistert alleen naar zichzelf en wilt zijn plannen die nu nergens van terchtkomen doorrammen. Dan zou zijn regeerperiode eerder de eenmanscoalitie-Van Aartsen genoemd worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')