abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31075752
Balkenendiaanse toestanden in Londen trouwens :
quote:
Tolgebied voor verkeer in Londen wordt uitgebreid
Uitgegeven op 30 september 2005 om 23:09 uur

(Novum/AP) - Het gebied in Londen waar automobilisten tol moeten betalen om gebruik te kunnen maken van de openbare weg wordt uitgebreid met drie wijken. Dat heeft de Londense burgemeester Ken Livingstone vrijdag bevestigd.

Vanaf februari 2007 moeten automobilisten niet alleen tol betalen als zij het centrum van de Britse hoofdstad in willen, maar ook voor de wijken Knightsbridge, Kensington en Chelsea. Uit onderzoek is gebleken dat maar liefst 63 procent van de bewoners en 72 procent van de ondernemers in de wijken tegen de invoering van het tolsysteem is. Volgens Livingstone kan het autoverkeer in de wijken echter met 10 procent afnemen dankzij de tolheffing.

De 2,5 jaar geleden ingevoerde tolheffing heeft de verkeersdrukte in het centrum van Londen sterk verminderd. Automobilisten moeten nu acht pond (11,70 euro) betalen om een dag rond te kunnen rijden in de Londense binnenstad.

[Copyright 2005, Novum]
http://www.nieuws.nl/bericht/5/62057
pi_31075996
quote:
De zeven miljoen Catalanen maken 16 procent van de Spaanse bevolking uit maar zijn goed voor 18 procent van het Spaanse bruto binnenlands product.
Goh. We kunnen Amerika ook wel weer opdelen in 50 landen.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 01:12:15 #228
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31076089
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 00:58 schreef zakjapannertje het volgende:
Balkenendiaanse toestanden in Londen trouwens :
[..]

http://www.nieuws.nl/bericht/5/62057
Totdat ondernemers verkassen, en Londen weer een ander probleem heeft.
Regulering via extra heffingen gaat volgens mij altijd ten koste van de economie.
pi_31076135
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 01:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Goh. We kunnen Amerika ook wel weer opdelen in 50 landen.
dat is min of meer wel zo, al is het sinds begin 20e eeuw wel flink gefederaliseerd, met onderwijs ed.
pi_31076190
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 01:12 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Totdat ondernemers verkassen, en Londen weer een ander probleem heeft.
Regulering via extra heffingen gaat volgens mij altijd ten koste van de economie.
ik denk dat ze toch wel graag in Londen zitten, en daar ook blijven, er is daar een hele infrastructuur die je elders niet hebt, en als er wat kantoren vertrekken verlicht het het wegennet alleen maar, mits Livingstone niet overvraagt met een heel hoog tarief dat Londen zo zich in de vinger snijdt
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 01:30:22 #231
89730 Drugshond
pi_31076506
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 01:16 schreef zakjapannertje het volgende:
ik denk dat ze toch wel graag in Londen zitten, en daar ook blijven, er is daar een hele infrastructuur die je elders niet hebt, en als er wat kantoren vertrekken verlicht het het wegennet alleen maar, mits Livingstone niet overvraagt met een heel hoog tarief dat Londen zo zich in de vinger snijdt
Kijk naar Nederland, steeds meer bedrijven zoeken hun heil in de andere provincies/steden.
Van Rotterdam, naar Breda Tilburg Eindhoven Den-Bosch.
Het ontmoedigen van het autogebruik middels dagelijkse files of tol-heffingen zal deze 'small leap' aanzienlijk versnellen. Efficientie is het grote toverwoord.... en dat is al decenia lang een groot probleem in de randstad. Maar economisch heeft het wel een gunstig bij effect omdat nu andere provincies ook kunnen genieten van een stukje mobiele welvaart. Over 30 jr staat zelfs friesland weer op de kaart.

Londen heeft een groot imago.... maar zonder fatsoenlijke en goede bereikbaarheid gaan ze de slag verliezen. Kijk een naar het metropol van Tokio en Hongkong hoe de 'slimme' aziaten het probleem oplossen met een superstrak en snel openbaar vervoer.
pi_31076834
mja, zover durf ik niet te kijken met waar de werkgelegenheid allemaal heen gaat ik denk dat het wel meevalt met de verschuiving van werkgelegenheid uit de grote steden door dichtslibbing van de wegen, als de overheid zoiets als rekeningrijden doorvoert moet er toch een efficienter gebruik van het wegennet mogelijk zijn, en de overheid investeert ook volop in nieuwe infrastructuur, bv. de spoortunnel onder Delft, Randstadrail dat Den Haag/Scheveningen met Rotterdam verbindt, dat moet het openbaar vervoer een opppepper geven. Net zoals met de TGV die over een paar jaar Rotterdam met Breda/Antwerpen en Amsterdam(/Den Haag) verbindt. Dat geeft de mogelijkheid voor mensen om wat verder weg te wonen en toch in de Randstad te kunnen werken. Als ze het onderhoud van vooral het spoor niet vergeten moeten ze er toch een heel eind mee komen, met het vervoer.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 01:59:17 #233
89730 Drugshond
pi_31077035
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 01:47 schreef zakjapannertje het volgende:
mja, zover durf ik niet te kijken met waar de werkgelegenheid allemaal heen gaat ik denk dat het wel meevalt met de verschuiving van werkgelegenheid uit de grote steden door dichtslibbing van de wegen, als de overheid zoiets als rekeningrijden doorvoert moet er toch een efficienter gebruik van het wegennet mogelijk zijn, en de overheid investeert ook volop in nieuwe infrastructuur, bv. de spoortunnel onder Delft, Randstadrail dat Den Haag/Scheveningen met Rotterdam verbindt, dat moet het openbaar vervoer een opppepper geven. Net zoals met de TGV die over een paar jaar Rotterdam met Breda/Antwerpen en Amsterdam(/Den Haag) verbindt. Dat geeft de mogelijkheid voor mensen om wat verder weg te wonen en toch in de Randstad te kunnen werken. Als ze het onderhoud van vooral het spoor niet vergeten moeten ze er toch een heel eind mee komen, met het vervoer.
Zonder meer waar, waar de schoen wringt is dat het allemaal losse systemen (lees : probeersels) zijn zonder een totale landelijke dekking. Maar beter iets dan niks zullen we maar denken.
pi_31077184
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 01:59 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Zonder meer waar, waar de schoen wringt is dat het allemaal losse systemen (lees : probeersels) zijn zonder een totale landelijke dekking. Maar beter iets dan niks zullen we maar denken.
dat was ook het bezwaar van een PvdA-er in Netwerk, over de Rijn-Gouwe-Lijn waar veel kritiek over is, dat die te duur is en in steden veel overlast en onveiligheid gaat geven, ook zo'n regionaal project eigenlijk met weinig nationale binding, ik ben benieuwd trouwens of het voorstel van dacht k Netelenbos over intercity's die ongeveer 200 km/u gaan rijden van bv. Groingen naar Zwolle nog doorgang vindt, op zich een goed plan, mits niet teveel geluidsoverlast, er zoveel mogelijk auto's van de weg ermee wordt gehaald en spoorovergangen verbeterd gaat worden, het kost allemaal flink veel geld en tijd om dat tot werkelijkheid te brengen, dat kan wel eens een te hoge drempel zijn, zeker met de krappe financiele ruimte in de huidige economische relatief barre tijden
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 02:30:14 #235
89730 Drugshond
pi_31077410
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 02:09 schreef zakjapannertje het volgende:
dat was ook het bezwaar van een PvdA-er in Netwerk, over de Rijn-Gouwe-Lijn waar veel kritiek over is, dat die te duur is en in steden veel overlast en onveiligheid gaat geven, ook zo'n regionaal project eigenlijk met weinig nationale binding, ik ben benieuwd trouwens of het voorstel van dacht k Netelenbos over intercity's die ongeveer 200 km/u gaan rijden van bv. Groingen naar Zwolle nog doorgang vindt, op zich een goed plan, mits niet teveel geluidsoverlast, er zoveel mogelijk auto's van de weg ermee wordt gehaald en spoorovergangen verbeterd gaat worden, het kost allemaal flink veel geld en tijd om dat tot werkelijkheid te brengen, dat kan wel eens een te hoge drempel zijn, zeker met de krappe financiele ruimte in de huidige economische relatief barre tijden
Ik denk dat het probleem ergens anders zit. Qua spoorwegen hebben we allang een ruime landelijke dekking in Nederland. Alleen het vervoer over de rails is nog vormgegeven uit de jaren 50.
Je kunt er wel een mooiere loc erop zetten maar efficienter zal het niet gaan. Wat dat betreft kunnen ze beter de bestaande infrastructuur behoorlijk upgraden (betere rails, snellere verbindingen, meer treinen). Maar de overheid heeft een belangrijke kans (investering) laten liggen in de jaren 80 (Toen de NS nog een staatsbedrijf was). Terwijl Japan al een heel stuk profesioneler met deze problematiek aan de slag ging. Nu is het een winst-kenmerk bedrijf geworden zonder een wezenlijk economisch/maatschappelijke agenda.
Er komen wel eens wat projecten van de grond af... Rail-21 en dergelijke. Maar de NS blijft/is een bedrijf met de nodige kinderziektes (te weinig controle, onveiligheid, agressie op de treinen, onjuist of niet rijden van de treinen). Maar ze hebben 1 belangrijke troefkaart, de brandstofprijzen voor de auto nemen sneller toe dan het treinkaartje. En met een beetje comfort en snel en betrouwbaar vervoer zou de NS het in de toekomst heel ver kunnen schoppen. Wel moet er bij de NS werknemers weer hoog op de agenda gezet worden welke maatschappelijke rol zij eigenlijk vervullen (het blijft toch een visitekaartje).
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 03:57:30 #236
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31078038
Een goed optreden van Van Der Vlies. Ik hoop vaker van de SGP te horen bij monde van Van Der Vlies als correct formulerend persoon. Hulde voor deze persoon en de keuze om wel een rol te spelen in de standaard media.
Jammer dat de interviewers zich volstrekt belachelijk maakten ten opzichte van hem.
pi_31078040
Godverdomme.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 04:00:57 #238
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31078059
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 03:57 schreef Monidique het volgende:
Godverdomme.
Het is je niet gelukt om geband te worden he, ja, dat is klote voor je. *aai over je bol. *
pi_31078067
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 04:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het is je niet gelukt om geband te worden he, ja, dat is klote voor je. *aai over je bol. *
Ja, ik haat mezelf en i wil dood.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 04:05:21 #240
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31078078
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 04:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, ik haat mezelf en i wil dood.
Meer drinken, dan bereik je je doel wel.

Kan ik trouwens concluderen dat we weer te maken hebben met de jaarlijkse Monidique-dip?
pi_31078088
Onze Tijd gaat,, hier komt de Tijd.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 04:09:49 #242
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31078100
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 04:06 schreef Monidique het volgende:
Conservatieveling.
pi_31079613
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 04:06 schreef Monidique het volgende:
Lul, ga mee. Laat me niet alleen op station Groningen de nacht doorbrengen.
pi_31079641
Monidique laat ons alle in de steek en een ban versieren lukt hem ook al niet. Amateur
pi_31079945
Ja, ik haat mij.
pi_31079965
kLowJow waar woon je? Ik ga met de auto en als je op de route Groningen -> Apeldoorn -> Nieuwerkerk a/d IJssel(Rotterdam) woont kan je 's nachts wel meerijden, ik heb nog een plek in de auto over.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:11:35 #247
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31079970
ik zal voor jullie bidden ofzo
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31079981
Sla een extra kruisje voor de chauffeur
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:14:15 #249
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_31080032
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:12 schreef MrX1982 het volgende:
Sla een extra kruisje voor de chauffeur
Bob?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31080047
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:14 schreef Tafkahs het volgende:
Bob?
Ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')