abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2005 @ 19:50:01 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31036188
van zijn weblog:
quote:
Brief: ontvangen 7 september 2005 , poststempel)
(geen aanhef)

Inkomsten per kwartaal zijn € 2597, 61 netto.

Daar gaat vanaf: 204, 21 (aflossing bank)
159,- (aflossing Wehkamp)
94,80 (belasting gemeente)
154,60 (ziekenfonds)
925,08 (huur)
80,- (telefoon)
47, 59 (UPC)
166,14 (gas en licht)

Uitgaven per kwartaal zijn 1879,92. Dus ik hou netto 717,69 over. Dat is 239,23 per maand om van te leven. Eten, drinken, roken en TV gids of boek en wasserette, kleren enz. Ik ben nog 13 euro aan huisverzekering vergeten.

Netto 55,- euro per week. Red het niet meer. Ik hou over: 20 euro voor eten. Soms rook ik niet: geen geld.
Ook komt er nog in november gas en licht afrekening bij. Dat is 200 of 30 euro of meer. Kan dit niet betalen. Zal denk ik moeten laten afsluiten en later op straat gaan leven.
Uitkering per maand is 200 euro te laat. Dit is de reden dat ik niet meer ga stemmen. Eerst PvdA gestemd, laatste 20 jaar SP.

Ik wil weten waar ik steun kan krijgen. Snap niks van alles.
Overal waar ik kom is het antwoord ‘nee’. Uitkering netto te hoog, of misschien bruto.

Sociale dienst: geen hulp
Gemeente: geen hulp
Belasting: geen hulp
UWV: geen hulp

Ik word van kastje naar de muur gestuurd of krijg allemaal verkeerde telefoonnummers.
Krijg nu wel hulp van een sociale raadsvrouw.
Ik durf niet mijn naam of adres te geven. Ben bang en schaam me.
Mijn excuus hiervoor.

Ik ben 56 jaar en 100% afgekeurd. Ben hart, maag, astma patient. Leef alleen door dit alles en heb geen sociaal contact meer met andere mensen. Heb geen geld en schaam me te veel. Sorry
wat vinden we er van. Ik vind dat mevrouw maar zeurt. Ze wil al haar behoeften bevredigen maar snapt niet dat dat niet kan. Maar ipv eens in de spiegel te kijken gaat ze huilen bij Jan ""Sinterklaas"" MArijnissen.

2 597.61 / 3 = 865.87 per maand: een vemogen voor de gemiddelde student maar Bep wil meer, meer en nog eens meer.

Heeft astma maar rookt wel Dan verdien je het gewoon zou je zeggen
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 29 september 2005 @ 19:53:34 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31036352
Ja, mccarthy, we weten het nu wel. Alles en iedereen zijn parasieten en er mag vooral niet een beetje lol in het leven worden gehad, want dat zou wel eens ten koste kunnen gaan van jouw toekomstige vermogen. Iedereen die zonder werk zit moet vooral alles opgeven, gewoon wel alles blijven betalen, vooral voor alles bijverzekeren en verder zijn kop houden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 29 september 2005 @ 19:56:38 #3
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31036473
het gaat erom dat die Bep zelf niet de tering naar de nering kan zetten en het nu afwentelt op anderen. Daar kots ik zo op. Zoals ik al zei. Als een student dit per maand kreeg zou hij "rijk" zijn. Maar voor Bep is het niet genoeg.

Ze heeft UPC EN Telefoon. Je kan er dus al een schrappen. Ze blijft wel roken ondanks astma.

Misschien dat ze eens een warme trui moet aantrekken en minder moet stoken. Zal wel zo'n figuur zijn die de kachel 's winters permanent laat loeien, ook als ze bijvoorbeeld voor een halve dag weg gaan of zo.

Ik zelf ken in mijn omgeving mensen die doen dat ook. Licht, verwarming, etc. alles blijft permanent aanstaan

Alleen als ze op vakantie gaan doen ze het misschien uit.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 29 september 2005 @ 19:57:43 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31036520
"Bep" is 56. Wat geeft jou het idee dat "Bep" niet vanaf haar 15e gewerkt heeft en nu vanwege haar hart en longen is afgekeurd?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_31038971
Wat mij vooral opvalt is de bespottelijk hoge huurprijs die deze mevrouw als alleenstaande betaalt. Woont zeker in de Randstad, gok ik zo. Ik zou eens een ander huisje zoeken in het oosten ofzo...
  donderdag 29 september 2005 @ 21:05:12 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31039178
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:00 schreef dVTB het volgende:
Wat mij vooral opvalt is de bespottelijk hoge huurprijs die deze mevrouw als alleenstaande betaalt. Woont zeker in de Randstad, gok ik zo. Ik zou eens een ander huisje zoeken in het oosten ofzo...
Per kwartaal. Per maand valt het wel mee.

De aflossing bij bank&wehkamp vind ik opmerkelijker. Natuurlijk kan het gebeuren dat je schulden krijgt, maar dan moet je ook niet gaan zeuren als je krap zit omdat je ze af moet lossen. Mevrouw wil extra geld; eigenlijk vraagt ze gewoon of iemand anders haar schulden af zou willen lossen.

Natuurlijk heb ik makkelijk praten van achter de computer, maar wie z'n billen brand moet op de blaren zitten. En dat is maar tijdelijk, dus ze heeft iets om naar uit te kijken.
Vampire Romance O+
  donderdag 29 september 2005 @ 21:18:22 #7
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31039674
Ik ben eigenlijk meer benieuwd wat Marijnissen hier zelf van vindt.
  donderdag 29 september 2005 @ 21:21:48 #8
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_31039808
Ach wat leuk, een klagend studentje.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  donderdag 29 september 2005 @ 21:29:17 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31040141
240 per maand om van te leven zou 360 per maand worden,als ze geen aflossingen bij bank en Wehkamp had. Als die schulden zijn afgelost zie ik het probleem niet.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_31040314
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:05 schreef MouseOver het volgende: Per kwartaal. Per maand valt het wel mee.
Oops... ik had het even voor een maandbedrag aangezien. Per kwartaal van het inderdaad reuze mee, je hebt helemaal gelijk.
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:05 schreef MouseOver het volgende:
De aflossing bij bank&wehkamp vind ik opmerkelijker. Natuurlijk kan het gebeuren dat je schulden krijgt, maar dan moet je ook niet gaan zeuren als je krap zit omdat je ze af moet lossen. Mevrouw wil extra geld; eigenlijk vraagt ze gewoon of iemand anders haar schulden af zou willen lossen.

Natuurlijk heb ik makkelijk praten van achter de computer, maar wie z'n billen brand moet op de blaren zitten. En dat is maar tijdelijk, dus ze heeft iets om naar uit te kijken.
Ook mee eens.
pi_31042088
McCarthy loopt zoals gewoonlijk weer te zeuren.
* Een vergelijking met studenten gaat niet op. Die hebben allerlei gunstige regelingen.
* Wehkamp schuld slaat idd. nergens op. Dat is haar eigen schuld, al zijn bedrijven als Wehkamp, Primeline en eigenlijk alle banken wel heel makkelijk met het verstrekken van leningen. Gratis heroine.
Wasserwunderland
  donderdag 29 september 2005 @ 22:23:46 #12
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31042191
wat voor gunstige regelingen hebben wij dan ?
pi_31042663
Goedkope verzekeringen
Een basisbeurs (aanvullend als je arm bent)
Goedkoop lenen voor een % die je bij de bank nooit zult krijgen
Gratis produkten en rondstaan bij banken (want ja, je moet klant blijven)
Een leeftijd die het nog mogelijk maakt een flexibel baantje te krijgen
Veel te veel tijd over omdat de gemiddelde academische opleiding het intellect van een fruitvlieg vereist (behalve wiskunde ;-))
Daarnaast tonen de meeste studenten dat ze echt niet zielig zijn gezien het alcoholgebruik

Allemaal voordelen...ik wou dat ik weer student was...lekker parasiteren op de staat. (en dan heb ik het nog niet gehad over alle voordelen van de welzijnsstaat die er voor gezorgd hebben dat een student de opleiding heeft kunnen genieten die hij/zij voor vervolgstudies nodig heeft)
Wasserwunderland
  donderdag 29 september 2005 @ 22:37:51 #14
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31042782
mevrouw krijgt een vette uitkering van bijna 900 euro per maand
  donderdag 29 september 2005 @ 22:40:43 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31042921
quote:
Op donderdag 29 september 2005 22:23 schreef McCarthy het volgende:
wat voor gunstige regelingen hebben wij dan ?
Studenten hebben een goede toekomst/denken dat ze een goede toekomst hebben.

Als je 56 bent en 100% afgekeurd is de toekomst wel heel voorspelbaar.
Geen perspectief; daar verandert een hogere uitkering ook niets aan.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_31042963
Ik zeg toch dat ik Wehkamp schuld e.d. ook onzin vind? Ik zeg alleen dat studenten ook genoeg krijgen. Laat ze maar lenen (investering in je toekomst).
Wasserwunderland
  donderdag 29 september 2005 @ 22:49:48 #17
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31043240
quote:
Op donderdag 29 september 2005 22:42 schreef Tup het volgende:
Ik zeg toch dat ik Wehkamp schuld e.d. ook onzin vind? Ik zeg alleen dat studenten ook genoeg krijgen. Laat ze maar lenen (investering in je toekomst).
Als studenten hun studie bij elkaar moeten lenen, onderschrijf je dan ook dat er voor de wat hogere inkomens lagere belastingen komen?
pi_31043505
quote:
Op donderdag 29 september 2005 22:34 schreef Tup het volgende:
Goedkope verzekeringen
Een basisbeurs (aanvullend als je arm bent)
Goedkoop lenen voor een % die je bij de bank nooit zult krijgen
Gratis produkten en rondstaan bij banken (want ja, je moet klant blijven)
Een leeftijd die het nog mogelijk maakt een flexibel baantje te krijgen
Veel te veel tijd over omdat de gemiddelde academische opleiding het intellect van een fruitvlieg vereist (behalve wiskunde ;-))
Daarnaast tonen de meeste studenten dat ze echt niet zielig zijn gezien het alcoholgebruik

Allemaal voordelen...ik wou dat ik weer student was...lekker parasiteren op de staat. (en dan heb ik het nog niet gehad over alle voordelen van de welzijnsstaat die er voor gezorgd hebben dat een student de opleiding heeft kunnen genieten die hij/zij voor vervolgstudies nodig heeft)
alles klopt behalve dat wiskunde dat kun je beter vervangen door beta studies
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_31043893
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:50 schreef McCarthy het volgende:
van zijn weblog:
[..]

wat vinden we er van. Ik vind dat mevrouw maar zeurt. Ze wil al haar behoeften bevredigen maar snapt niet dat dat niet kan. Maar ipv eens in de spiegel te kijken gaat ze huilen bij Jan ""Sinterklaas"" MArijnissen.

2 597.61 / 3 = 865.87 per maand: een vemogen voor de gemiddelde student maar Bep wil meer, meer en nog eens meer.

Heeft astma maar rookt wel Dan verdien je het gewoon zou je zeggen
Dat wijf moet niet zeiken. 900 netto voor niets doen is riant. Verder zou ze eens wat kostenposten moeten schrappen en niet zo veel schulden aangaan.
pi_31043969
quote:
Op donderdag 29 september 2005 22:42 schreef Tup het volgende:
Waarom? Studenten zijn de toekomst van het land, zo'n vrouw parasiteert slechts; de studenten van nu zijn degenen die later zulke types zullen onderhouden. Ik ben uiteraard van mening dat deze mensen wel geholpen moeten worden (we zijn tenslotte een beschaafd land), maar je moet niet doen alsof 900 netto per maand in je eentje weinig is, je kunt daar prima van leven.

Verder denk ik niet dat studenten zullen klagen die verzekerd zijn voor ziektekosten voor een bedrag van 51 per maand, dat is echt niet veel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Diederik_Duck op 29-09-2005 23:18:33 (rekenfoutje :)) ]
pi_31044054
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:09 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat wijf moet niet zeiken. 900 netto voor niets doen is riant. Verder zou ze eens wat kostenposten moeten schrappen en niet zo veel schulden aangaan.
Mee eens. Zolang ze nog peuken koopt moet ze sowieso niet miepen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31045028
Bizar... aflossing van wehkamp en bank slaan nergens op. Bovendien kan je prima leven van 240 euro per maand. En wat doen die onwijs hoge telefoonkosten daar?

Misschien geen vetpot, maar tragisch? Ik denk dat je als land trots mag zijn dat dit mogelijk is.
pi_31045081
mensen moeten leren leven van hun geld dat ze verdienen. daar kan geen jan klaassen of jan marijnissen iets aan doen. en anders steek je jezelf lekker in de schulden zodat de hardwerkende man en vrouw later moet betalen voor de overheidsinstanties die schulden saneren. lekkere kut maatschappij is het hier.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 29 september 2005 @ 23:46:04 #24
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_31045136
Ik moet toch ergens van leven?
pi_31045327
Daar gaat vanaf:
204, 21 (aflossing bank) : moet je maar beter met geld om gaan. Die debetrente die je ontvangt is je eigen schuld.
159,- (aflossing Wehkamp) : koop dan niets als je het geld er niet voor hebt. Ook hier komen weer onnodige aflossingskosten bij kijken.
(...)
47, 59 (UPC) : Tja, wel natuurlijk volledig kabelpakket he. Wat is er mis met een radio, of ned. 1/2/3? Dan kijk je maar geen Big Brother.
166,14 (gas en licht)

(...) Eten, drinken, roken en TV gids teletekst niet voldoende?of boek en wasserette, kleren enz.

(...) Soms rook ik niet: geen geld. Einde van de wereld!
(....) Dit is de reden dat ik niet meer ga stemmen. Moet je vooral doen. En dan zeuren dat je niet gehoord wordt. (...)

Sorry hoor, ik ben echt een linkse rakker, maar dit is echt om te huilen. Wat een onzinbrief zeg. Iedereen in Nederland krijgt genoeg geld. Dat je dat geld nou besteed aan luxe artikelen is de reden dat je in de penarie komt. Eigen schuld, dikke bult.

En tja, die huurprijs. Hier in Utrecht kan je via Woningnet voor nog geen EUR 250 een 35m2 appartement huren. En dan zit je nog vlakbij het centrum ook .
Heerlijk ook die torenhoge rekening. Ik dacht dat ik veel belde met m'n mobieltje, maar dat haal ik niet eens. Edit: whoops, da's per kwartaal. Niet echt raar dus.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2005 00:03:14 ]
  donderdag 29 september 2005 @ 23:57:33 #26
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31045465
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:05 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Per kwartaal. Per maand valt het wel mee.

Precies, schandelijk eigenlijk dat ze nog durft te klagen. Er zijn ook mensen die moeilijk rondkomen zonder dat zij zich tegoed hebben gedaan aan allerlei leningen en andere wehkamp onzin.
Astma hebben en roken is je eigen gezondheid nog meer de vernieling inwerken en daardoor kost ze nog meer geld als de daardoor weer zorg nodig heeft. Bah,
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:00:30 #27
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31045552
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:52 schreef MarkzMan_X het volgende:
Heerlijk ook die torenhoge rekening. Ik dacht dat ik veel belde met m'n mobieltje, maar dat haal ik niet eens.
Hou er rekening mee dat 't per kwartaal is en niet per maand.

Maakt overigens voor de grote lijn niet uit. De schrijver/schrijfster van de brief is een aansteller, die niet in staat is zichzelf aan te pakken.
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:02:51 #28
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31045628
Nou vraag ik me toch wel eens af wat een Marijnissen hier nu echt van denkt. Ik kan me haast niet voorstellen dat hij iets dergelijks echt onrechtvaardig vindt. Hoogstens zielig. En fout van kredietverstrekkers.
Vampire Romance O+
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:02:53 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31045630
wel grappig dat de laagste soort in nederland steun zoekt bij de ideologie van jan. de man die denkt dat nederland met wat domme toespraken te lijmen is. femke doet hetzelfde. en helaas trappen er veel mensen in.
pi_31045633
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:00 schreef IntroV het volgende:

[..]

Hou er rekening mee dat 't per kwartaal is en niet per maand.

Maakt overigens voor de grote lijn niet uit. De schrijver/schrijfster van de brief is een aansteller, die niet in staat is zichzelf aan te pakken.
Oh, dan heb ik niets gezegd. EUR 80 is niet dan namelijk .
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:03:38 #31
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31045651
Dit is wat zijn achterban er van vindt:
http://www.janmarijnissen.nl/weblog/2005/09/29/anoniem/#comments

hopeloos gewoon
pi_31045654
Ik vind het eigenlijk prima dat zo iemand niet gaat stemmen.

Binnen tien tot twintig jaar is de mentaliteit die deze vrouw heeft hopelijk een stuk minder schaars dan nu het geval is.
pi_31045705
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:03 schreef McCarthy het volgende:

hopeloos gewoon
Bwuuh, niet opgeven! wordt er geroepen. "Wat erg dat je niet 3x per jaar op vakantie kan" mis ik nog als reactie.
pi_31045717
quote:
Sorry hoor, ik ben echt een linkse rakker, maar dit is echt om te huilen. Wat een onzinbrief zeg. Iedereen in Nederland krijgt genoeg geld. Dat je dat geld nou besteed aan luxe artikelen is de reden dat je in de penarie komt. Eigen schuld, dikke bult.

En tja, die huurprijs. Hier in Utrecht kan je via Woningnet voor nog geen EUR 250 een 35m2 appartement huren. En dan zit je nog vlakbij het centrum ook .
Heerlijk ook die torenhoge rekening. Ik dacht dat ik veel belde met m'n mobieltje, maar dat haal ik niet eens. Edit: whoops, da's per kwartaal. Niet echt raar dus.
Weet je wat ik niet snap....dat ze een brief naar Marijnissen stuurt, terwijl de SP helemaal niet in de coalitie zit...ik bedoel, je kan dan beter een brief schrijven naar de minister van sociale zaken of meneer Balkie...maar de SP kan gewoon niks met dit soort onzinbrieven.

En als ze nou gewoon kapt met roken dan scheelt haar dat weer een week eten Dat wijf moet echt niet zeiken, als je een beetje zuinig doet kun je echt wel van 300 euro per maand leven.
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:06:47 #35
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31045736
quote:

hopeloos gewoon
zum kotsen
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:06:57 #36
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31045744
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:02 schreef MouseOver het volgende:
Nou vraag ik me toch wel eens af wat een Marijnissen hier nu echt van denkt. Ik kan me haast niet voorstellen dat hij iets dergelijks echt onrechtvaardig vindt. Hoogstens zielig. En fout van kredietverstrekkers.
Check de reacties... de oogkleppen van die mensen, ongelofelijk. Ik had de SP overigens niet zo laag zitten als het GroenLinks, maar dit doet de waardering toch wel dalen naar het niveau van de boom-facisten.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:08:55 #37
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31045822
commentaar komt natuurlijk van allemaal andere steuntrekkers en profiteurs.

Die vinden de hand op de knip houden ook maar 'moeilijk'.
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:11:07 #38
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31045877
post 79, heb ik even reclame gemaakt voor FOK
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:12:29 #39
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31045908
kut mijn posthistory
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:12:36 #40
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31045911
quote:

hopeloos gewoon
Ik vind die reacties voor een sp site anders behoorlijk genuanceerd.
Vampire Romance O+
pi_31045995
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:06 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Check de reacties... de oogkleppen van die mensen, ongelofelijk. Ik had de SP overigens niet zo laag zitten als het GroenLinks, maar dit doet de waardering toch wel dalen naar het niveau van de boom-facisten.
Inderdaad onvoorstelbaar.

@McCarthy: zou je dat nou wel doen? Straks komt al dat neo-communistische tuig hier blaten.
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:19:00 #42
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31046077
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:15 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Inderdaad onvoorstelbaar.

@McCarthy: zou je dat nou wel doen? Straks komt al dat neo-communistische tuig hier blaten.
nou staat hij er al
sorry
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:21:24 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31046133
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:15 schreef heiden6 het volgende:

Straks komt al dat neo-communistische tuig hier blaten.
that's called fun.
pi_31046173
Blijf eens in POL McCarthy
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:27:51 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31046301
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:22 schreef kLowJow het volgende:
Blijf eens in POL McCarthy
hoi klow! alles bien?
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:30:07 #46
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31046372
quote:
Daar gaat vanaf:
204, 21 (aflossing bank) : moet je maar beter met geld om gaan. Die debetrente die je ontvangt is je eigen schuld.
159,- (aflossing Wehkamp) : koop dan niets als je het geld er niet voor hebt. Ook hier komen weer onnodige aflossingskosten bij kijken.
(...)
47, 59 (UPC) : Tja, wel natuurlijk volledig kabelpakket he. Wat is er mis met een radio, of ned. 1/2/3? Dan kijk je maar geen Big Brother.
166,14 (gas en licht)

(...) Eten, drinken, roken en TV gids teletekst niet voldoende?of boek en wasserette, kleren enz.

(...) Soms rook ik niet: geen geld. Einde van de wereld!
(....) Dit is de reden dat ik niet meer ga stemmen. Moet je vooral doen. En dan zeuren dat je niet gehoord wordt. (...)

Wat geeft zo iemand uit aan roken. Ik denk zo'n beetje de helft van het vrij besteedbare budget en we zijn zo ziek....en maar doorpaffen
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:32:24 #47
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31046421
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:30 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Wat geeft zo iemand uit aan roken. Ik denk zo'n beetje de helft van het vrij besteedbare budget en we zijn zo ziek....en maar doorpaffen
De meeste mensen roken ongeveer een pakje per dag, maar misschien rookt ze af en toe shag.
Dus laten we zeggen 3 euro per dag, 3x30 = 90,- euro per maand aan roken.
plz.
pi_31046437
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:02 schreef zoalshetis het volgende:
wel grappig dat de laagste soort in nederland steun zoekt bij de ideologie van jan. de man die denkt dat nederland met wat domme toespraken te lijmen is. femke doet hetzelfde. en helaas trappen er veel mensen in.
Maar jij trapt er gelukkig niet in.
Jij denkt in hogere en lagere soorten.

En kan die McCarthy niet es dood of zo, met z'n semi-libertarische gezeur?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:33:25 #49
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31046443
quote:
Op donderdag 29 september 2005 22:49 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Als studenten hun studie bij elkaar moeten lenen, onderschrijf je dan ook dat er voor de wat hogere inkomens lagere belastingen komen?
Nee, de financiele meerwaarde die een student ondervindt van zijn studie is een veelvoud van het geld dat hij/zij moet lenen. Ik vind een academici taks verdedigbaar.
Wasserwunderland
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:34:40 #50
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31046466
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:32 schreef Pracissor het volgende:

[..]

De meeste mensen roken ongeveer een pakje per dag, maar misschien rookt ze af en toe shag.
Dus laten we zeggen 3 euro per dag, 3x30 = 90,- euro per maand aan roken.
plz.
Ik bedoel maar!

Dat is bijna 200 ouderwetse guldens. Daar kan je heel wat brood en pindakaas van kopen
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:36:56 #51
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31046509
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:11 schreef Diederik_Duck het volgende:
Waarom? Studenten zijn de toekomst van het land,
De meeste studenten stellen slechts de omvang van de eigen toekomstige portemonnee veilig.
quote:
zo'n vrouw parasiteert slechts; de studenten van nu zijn degenen die later zulke types zullen onderhouden. Ik ben uiteraard van mening dat deze mensen wel geholpen moeten worden (we zijn tenslotte een beschaafd land), maar je moet niet doen alsof 900 netto per maand in je eentje weinig is, je kunt daar prima van leven.

Verder denk ik niet dat studenten zullen klagen die verzekerd zijn voor ziektekosten voor een bedrag van 51 per maand, dat is echt niet veel.
Over deze vrouw ben ik het eens, al is het maar al te makkelijk om te klagen over het feit dat ze klaagt. Ik zie hier op Fok! dagelijks zogenaamde libertariers die klagen over allerlei parasieten. Op één of andere manier hoor ik ze nooit over verzekeringsmij, werkgevers en ondernemers. Die hebben natuurlijk door bloed, zweet en tranen hun positie verworven.
Wasserwunderland
pi_31046553
Het is opvallend dat we er allemaal vanuit gaan dat het een vrouw is. Ligt w.s. aan die zeurderige schrijfstijl.
Nergens staat namelijk dat het een "zij" is!

Edit: ik steek nog even een peukje op. Om mevrouw even te pleasen.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2005 00:39:57 ]
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:39:08 #53
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31046558
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:33 schreef OllieA het volgende:

[..]

Moet jij niet onder het bureau zitten van 'Clinton'?
pi_31046569
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:33 schreef Tup het volgende:

[..]

Nee, de financiele meerwaarde die een student ondervindt van zijn studie is een veelvoud van het geld dat hij/zij moet lenen. Ik vind een academici taks verdedigbaar.
Maar hij/zij doet er dan ook wat voor. Gezien de enorme belastingdruk nu al in Nederland vind ik een aparte belasting voor academici verwerpelijk, en daarnaast ook nog heel dom gezien een te hoge belastingdruk heel schadelijk is voor de economie (en dus indirect ook voor de uitkeringstrekkers).
pi_31046591
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:39 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Moet jij niet onder het bureau zitten van 'Clinton'?
Ga anders even meehuilen bij de 'buren', vent.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_31046641
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:36 schreef Tup het volgende:

[..]

De meeste studenten stellen slechts de omvang van de eigen toekomstige portemonnee veilig.
[..]

Over deze vrouw ben ik het eens, al is het maar al te makkelijk om te klagen over het feit dat ze klaagt. Ik zie hier op Fok! dagelijks zogenaamde libertariers die klagen over allerlei parasieten. Op één of andere manier hoor ik ze nooit over verzekeringsmij, werkgevers en ondernemers. Die hebben natuurlijk door bloed, zweet en tranen hun positie verworven.
Wat interesseert mij dat nou? Voor hun peuken hoef ik niet te werken.
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:42:49 #57
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31046645
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
Maar hij/zij doet er dan ook wat voor. Gezien de enorme belastingdruk nu al in Nederland vind ik een aparte belasting voor academici verwerpelijk, en daarnaast ook nog heel dom gezien een te hoge belastingdruk heel schadelijk is voor de economie (en dus indirect ook voor de uitkeringstrekkers).
Dit laatste wordt steeds aangevoerd door voorstanders van lage(re) belastingen voor de rijken: een sterke economie zou nl. uiteindelijk ten goede komen van de minder bedeelden. Zolang deze "meerwaarde" in de zakken van hogeropgeleiden en aandeelhouders van bedrijven verdwijnt, geloof ik daar nog steeds geen zak van.
Wasserwunderland
pi_31046663
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:36 schreef Tup het volgende:

[..]

So what? Het is in Nederland nog altijd zo dat het nastreven van eigenbelang positieve gevolgen heeft voor de gehele bevolking.
quote:
[..]

Door die groepen wordt ook vaak aangekloot, dat is waar; echter presteert iemand met een uitkering helemaal niets, en deze persoon moet dan ook niet verwachten dat luxe vakantiereizen tot de mogelijkheden behoren.
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:44:16 #59
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31046673
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:40 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ga anders even meehuilen bij de 'buren', vent.
Jij bent de huilie.
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:44:38 #60
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31046687
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:42 schreef heiden6 het volgende:
Wat interesseert mij dat nou? Voor hun peuken hoef ik niet te werken.
wel voor de "zaterdag-avond" peuk voor Johan Stoetenhoudt-van-Eerlijcken, corpsballetje in Leiden. Maar "die werkt er hard voor". Afzien hoor, zo'n rechten studie met 6 uur college per week.
Wasserwunderland
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:44:58 #61
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_31046693
Gelukkig is het merendeel van de reacties op de site van de SP een stuk genuanceerder en volwassener dan het kansloze egoistische geblaat hierzo . En dan wat zeggen over het vermeende populisme van de SP. Nee, zo'n topic openen en dan met z'n allen ff lekker generaliseren en iemand ff fijn afbranden die in een lastige situatie zit, ongeacht of het voor een gedeelte zijn eigen schuld is. Losers. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:47:23 #62
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31046746
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:44 schreef Tup het volgende:

[..]

wel voor de "zaterdag-avond" peuk voor Johan Stoetenhoudt-van-Eerlijcken, corpsballetje in Leiden. Maar "die werkt er hard voor". Afzien hoor, zo'n rechten studie met 6 uur college per week.
Die balletjes zijn zelf vermogens kwijt aan het lid zijn van het corps, and that serves them well.
pi_31046763
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:42 schreef Tup het volgende:

[..]

Dit laatste wordt steeds aangevoerd door voorstanders van lage(re) belastingen voor de rijken: een sterke economie zou nl. uiteindelijk ten goede komen van de minder bedeelden. Zolang deze "meerwaarde" in de zakken van hogeropgeleiden en aandeelhouders van bedrijven verdwijnt, geloof ik daar nog steeds geen zak van.
Als de belastingdruk te hoog is is er geen motivatie hard te werken; dat de Nederlandse (vrouwen)arbeidsparticipatie zo laag is heeft o.a. hier mee te maken. Verder is economie geen zero sum game; dat geld dat in de zakken van hogeropgeleiden komt kan verder ook aan allerlei zaken uitgegeven worden, waardoor de werkgelegenheid kan groeien, leuk voor de werklozen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:48:38 #64
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31046779
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:44 schreef keesjeislief het volgende:
Nee, zo'n topic openen en dan met z'n allen ff lekker generaliseren en iemand ff fijn afbranden die in een lastige situatie zit, ongeacht of het voor een gedeelte zijn eigen schuld is.
Heerlijk he
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:48:50 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31046782
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:33 schreef OllieA het volgende:

[..]

ik zie dat je weer uit je afkoel periode bent, nadat je een mod bedreigd hebt...
pi_31046797
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:44 schreef keesjeislief het volgende:
Gelukkig is het merendeel van de reacties op de site van de SP een stuk genuanceerder en volwassener dan het kansloze egoistische geblaat hierzo . En dan wat zeggen over het vermeende populisme van de SP. Nee, zo'n topic openen en dan met z'n allen ff lekker generaliseren en iemand ff fijn afbranden die in een lastige situatie zit, ongeacht of het voor een gedeelte zijn eigen schuld is. Losers. .
Lastige situatie ? Mevrouw heeft het breed zat zo te zien.
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:49:40 #67
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31046802
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik zie dat je weer uit je afkoel periode bent, nadat je een mod bedreigd hebt...
Wat heb jij toch met bedreigingen?
pi_31046810
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:44 schreef Tup het volgende:

[..]

Daar wil ik ook helemaal niet over oordelen, maar waaruit concludeer je dat ik wel voorstander ben van studiefinanciering door de staat?
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:50:29 #69
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31046823
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:47 schreef Pracissor het volgende:
Die balletjes zijn zelf vermogens kwijt aan het lid zijn van het corps, and that serves them well.
Ik wil helemaal niet meebetalen aan de drankorgie's van studenten. Parasieten zijn het!
Wasserwunderland
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:51:23 #70
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31046840
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:49 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Wat heb jij toch met bedreigingen?
ik niks. ik constateer alleen maar wat er in fok med staat. en waar bemoei je je mee?
pi_31046858
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoi klow! alles bien?
Très bien mon coeur. .
Zie je erop toe dat het enigszins gezellig blijft hier?
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:52:54 #72
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31046871
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik niks. ik constateer alleen maar wat er in fok med staat. en waar bemoei je je mee?
ik zie al 3x jou naam voorbijkomen in topics met/over bedreigingen.

Mag ik even? toon je wat interesse is het nog niet goed

Aan die stoere jongen die me vannacht bedreigde...
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:52:55 #73
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31046873
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
Als de belastingdruk te hoog is is er geen motivatie hard te werken; dat de Nederlandse (vrouwen)arbeidsparticipatie zo laag is heeft o.a. hier mee te maken. Verder is economie geen zero sum game; dat geld dat in de zakken van hogeropgeleiden komt kan verder ook aan allerlei zaken uitgegeven worden, waardoor de werkgelegenheid kan groeien, leuk voor de werklozen.
Ah, daar hebben we zero sum weer. Daar hebben we nog wat topics over open staan. Het resultaat is altijd een reactie in de trant van "je bent wel erg dom als je gelooft dat de maatschappij zero sum is". Dit krachtige argument, eh adeze aanname, is blijkbaar de basis en rechtvaardiging van alle egoistische gedragingen van Nederland.
Wasserwunderland
pi_31046893
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Mwoehaha. Jij snapt het niet helemaal hè? Ryan3 als mod was een geintje. Misschien was de rest ook een geintje?

Ik constateer
- dat jij hogere en lagere soorten onderscheidt in Nederland
- dat jij maar een brief hoeft te lezen om te constateren dat iemand tot de laagste soort behoort.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_31046898
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:52 schreef Tup het volgende:

[..]

Ah, daar hebben we zero sum weer. Daar hebben we nog wat topics over open staan. Het resultaat is altijd een reactie in de trant van "je bent wel erg dom als je gelooft dat de maatschappij zero sum is". Dit krachtige argument, eh adeze aanname, is blijkbaar de basis en rechtvaardiging van alle egoistische gedragingen van Nederland.
Ah, nou, doe je geniale weerlegging en laat me inzien dat we eigenlijk nooit welvarender zijn geworden sinds... wanneer?
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:54:13 #76
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31046911
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:52 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

ik zie al 3x jou naam voorbijkomen in topics met/over bedreigingen.

Mag ik even? toon je wat interesse is het nog niet goed

Aan die stoere jongen die me vannacht bedreigde...
ik reageer zovaak op alles dat het soms kan voorkomen dat het vaak lijkt voor een leek.
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:54:42 #77
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31046924
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:49 schreef heiden6 het volgende:
Daar wil ik ook helemaal niet over oordelen, maar waaruit concludeer je dat ik wel voorstander ben van studiefinanciering door de staat?
Ik constateer dat crypto-liberteriers snel klaar staan om te oordelen over "parasieten" waar zij krom voor moeten liggen. Als het gaat om meerbedeelden, hoor ik ze nooit. Daar gaat het me om, hypocrisie heet dat.
Wasserwunderland
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:55:20 #78
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31046936
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:53 schreef OllieA het volgende:

[..]

Mwoehaha. Jij snapt het niet helemaal hè? Ryan3 als mod was een geintje. Misschien was de rest ook een geintje?

Ik constateer
- dat jij hogere en lagere soorten onderscheidt in Nederland
- dat jij maar een brief hoeft te lezen om te constateren dat iemand tot de laagste soort behoort.
jouw constateringen zijn misschien niet helemaal loepzuiver en erg objectief en abjectief?
pi_31046943
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:54 schreef Tup het volgende:

[..]

Ik constateer dat crypto-liberteriers snel klaar staan om te oordelen over "parasieten" waar zij krom voor moeten liggen. Als het gaat om meerbedeelden, hoor ik ze nooit. Daar gaat het me om, hypocrisie heet dat.
Laat je voorbarige aannames dan voortaan maar voor je, is dat goed?
pi_31046952
schulden bij bank en wehkamp: onnodig
roken: nog onnodiger
tv gids: ook eruit
telefoon kan veel goedkopen, voor paar tientjes heb je een simlockvrij mobieltje (maar geen hippe high tech) en voor wat euro's per maand een sim only abo.
UPC pakket: ook eruit, dan maar geen tv. NL1/2/3 zijn via de lucht ook te ontvangen. en anders maar radio.

op die manier kan er zo'n 400 per kwartaal bespaard worden, een flinke stap vooruit.
Dat je er zo slecht voor staat betekent nou eenmaal dat je zaken moet opgeven, zoals bovenstaande . sim-pel
I went clubbing. Softest coat ever.
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:56:09 #81
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31046958
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik reageer zovaak op alles dat het soms kan voorkomen dat het vaak lijkt voor een leek.
conscius ipse sibi de se putat omnia dici.
Ik voel me niet aangesproken..... ik voel me niet aangesproken...
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:56:46 #82
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31046976
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:56 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

conscius ipse sibi de se putat omnia dici.
Ik voel me niet aangesproken..... ik voel me niet aangesproken...
goed zo!
pi_31046980
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:52 schreef Tup het volgende:

[..]

Mijn beste, het egoisme zit in deze aan de kant van de uitkeringstrekkers, zij doen immers een beroep op anderen om te kunnen bestaan. Nu is het natuurlijk een kwestie van beschaving om de minderbedeelden in de maatschappij te ondersteunen, maar dat doet niets af aan het feit dat de egoistische gedraging niet aan de kant van de haves zit. Verder: als zero sum werkelijk waar is, waarom is de maatschappij dan zoveel veranderd sinds bv de Romeinse tijd? Leg eens uit.
pi_31046988
Wat voor een uitkering heeft ze dan?
WAO(want ze is afgekeurd?) of uitkering.

In ieder geval heb ik geen medelijden met haar.
Ze is geen miljonair, ze kan niet op vakantie in het buitenland. Vervelend voor der, maar dit kan je niet vragen van je medeburgers. Bijna 900 euro per maand, krijgt ze, en ze doet er niks voor.
Er zijn grenzen aan het (al ruime) sociale zekerheidsstelsel. En ze moet niet janken.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:57:31 #85
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31046991
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:55 schreef NiTiN het volgende:
schulden bij bank en wehkamp: onnodig
roken: nog onnodiger
tv gids: ook eruit
telefoon kan veel goedkopen, voor paar tientjes heb je een simlockvrij mobieltje (maar geen hippe high tech) en voor wat euro's per maand een sim only abo.
UPC pakket: ook eruit, dan maar geen tv. NL1/2/3 zijn via de lucht ook te ontvangen. en anders maar radio.
ned 1/2/3 zijn binnenkort niet meer via de lucht te ontvangen.... maar goed.

Opheffen die handel. Neem een abbo op de bieb. Ga een jaartje boeken lezen. Goed voor je financieen en bovenkamer
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:57:41 #86
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31046996
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:53 schreef heiden6 het volgende:
Ah, nou, doe je geniale weerlegging en laat me inzien dat we eigenlijk nooit welvarender zijn geworden sinds... wanneer?
Dat doe ik hier niet, bezoek de diverse topics hierover. Dat ik het moet weerleggen, gaat al uit van het feit dat de maatschappij niet zero sum IS. Dat een arbitrair getalletje (het nationaal inkomen) is toegenomen lijkt me nog geen bewijs van non zero sum. Daar laat ik het bij...on topic weer
Wasserwunderland
pi_31047033
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:57 schreef Tup het volgende:

[..]

Dat doe ik hier niet, bezoek de diverse topics hierover. Dat ik het moet weerleggen, gaat al uit van het feit dat de maatschappij niet zero sum IS. Dat een arbitrair getalletje (het nationaal inkomen) is toegenomen lijkt me nog geen bewijs van non zero sum. Daar laat ik het bij...on topic weer
Dit is volkomen on topic, want door misvattingen als deze krijgen mensen een zieke mentaliteit zoals die bij de SP de norm is.
pi_31047045
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jouw constateringen zijn misschien niet helemaal loepzuiver en erg objectief en abjectief?
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:02 schreef zoalshetis het volgende:
Daar kun je toch moeilijk iets anders uit constateren dan dat je
- hogere en lagere soorten onderscheidt in Nederland
- maar een brief hoeft te lezen om te constateren dat iemand tot de laagste soort behoort.

Maar doe je best en klets je eruit.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:01:49 #89
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31047087
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
Mijn beste, het egoisme zit in deze aan de kant van de uitkeringstrekkers, zij doen immers een beroep op anderen om te kunnen bestaan. Nu is het natuurlijk een kwestie van beschaving om de minderbedeelden in de maatschappij te ondersteunen, maar dat doet niets af aan het feit dat de egoistische gedraging niet aan de kant van de haves zit. Verder: als zero sum werkelijk waar is, waarom is de maatschappij dan zoveel veranderd sinds bv de Romeinse tijd? Leg eens uit.
Over deze vrouw heb ik al gezegd dat ik haar vind zeuren. Ruimhartig zeg je eerst dat minderbedeelden ondersteund moeten worden, maar vervolgens verklaar je ze tot egoist omdat ze er gebruik van maken. Ruimhartig mijn aars, je verlangt blijkbaar dat iemand dankbaar verklaart dat jouw steun zo bewonderenswaardig is. We hebben het over een maatschappij die jou heeft kunnen laten worden wie je nu bent. Lever je bijdrage eens zonder morren aan de maatschappij. Gun mensen een waardig bestaan, zonder ze het gevoel te geven dat ze parasieten zijn.
Wasserwunderland
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:02:32 #90
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31047103
Ik heb geen idee waarom men er vanuit gaat dat dit een vrouw is

Volgens mij is het een man hoor
pi_31047119
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:01 schreef Tup het volgende:
Lever je bijdrage eens zonder morren aan de maatschappij. Gun mensen een waardig bestaan, zonder ze het gevoel te geven dat ze parasieten zijn.
Hear hear!
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:03:37 #92
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31047120
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:59 schreef heiden6 het volgende:
Dit is volkomen on topic, want door misvattingen als deze krijgen mensen een zieke mentaliteit zoals die bij de SP de norm is.
Inderdaad, ik reken het non zero sum dogma tot één van de ziekelijke dogma's van economisch geperverteerde lieden
Wasserwunderland
pi_31047125
Orde op zaken stellen en doorgaan met ademen. Hij/zij kan het echt wel redden.. er zijn alleen wat aanpassingen nodig. Brief is dus wel een beetje over the top he
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:05:52 #94
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31047159
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:59 schreef OllieA het volgende:

[..]

[..]

Daar kun je toch moeilijk iets anders uit constateren dan dat je
- hogere en lagere soorten onderscheidt in Nederland
- maar een brief hoeft te lezen om te constateren dat iemand tot de laagste soort behoort.

Maar doe je best en klets je eruit.
ik ga me voor jou in iedergeval nergens uit kletsen. je bent gebanned geweest omdat je onoirbaar gedrag vertoont. agressief en links-radicaal. klets je daar maar eens uit, alhoewel je het voor mij niet hoeft te doen, jouw gedrag is al zielig genoeg.
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:05:55 #95
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31047162
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:02 schreef PLAE@ het volgende:
Ik heb geen idee waarom men er vanuit gaat dat dit een vrouw is
Volgens mij is het een man hoor
Wat mij betreft doet het er niet toe.
(kunnen jullie die ban-discussie niet in ONZ voeren of zo?)
Wasserwunderland
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:06:18 #96
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31047170
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:33 schreef Tup het volgende:

[..]

Zelfs voor bijvoorbeeld medici? Zo'n studie kost een ton per jaar ?!
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:07:51 #97
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31047200
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Zelfs voor bijvoorbeeld medici? Zo'n studie kost een ton per jaar ?!
Moet een student 10000 euro per jaar betalen? Of het wettelijke collegegeld?
Wasserwunderland
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:11:22 #98
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31047254
quote:
Voorschoten, 5-9-2005

Dhr. Marijnissen,

Namens mijn man L.M.F. Kneijber schrijf ik deze brief. Omdat hij zelf niet meer schrijven kan wegens een essentiële tremor (trilhand). Sinds oktober 2003 is mijn man 25 á 35 % afgekeurd wegens slijtage aan schouder, elleboog en pols: WAO. De rest is WW. Vorig jaar heeft hij ook nog pols en vingerkootjes gebroken, was een slechte breuk. Kon niet meer recht gezet worden.

Hij heeft 41 jaar gewerkt als tegelzetter en mag en kan niet terug in z’n oude beroep. Mag niet tillen, trekken, duwen. De fijne motoriek is weg, dingen als schrijven, intoetsen, inschenken, snijden gaan niet meer.
Volgend jaar wordt hij 60 en zou met de VUT gaan. Nu moet je door solliciteren tot je 63e. maar als wat? Te oud… te duur… hij kan niet meer.

Nu is er een nieuwe wet: als je vrijwilligerswerk of mantelzorg doet, 20 uur per week, hoef je niet te solliciteren. En als je dat niet kan? 41 Jaar gewerkt en dan zo in de hoek getrapt. Help ons en ouderen. Laat mensen boven de 57 die zolang gewerkt hebben met rust!

Bedankt voor het lezen,
A.A. Kneijber – de Best

Nog zo'n vodje wat van geen kanten klopt
pi_31047257
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:01 schreef Tup het volgende:

[..]

Over deze vrouw heb ik al gezegd dat ik haar vind zeuren. Ruimhartig zeg je eerst dat minderbedeelden ondersteund moeten worden, maar vervolgens verklaar je ze tot egoist omdat ze er gebruik van maken. Ruimhartig mijn aars, je verlangt blijkbaar dat iemand dankbaar verklaart dat jouw steun zo bewonderenswaardig is. We hebben het over een maatschappij die jou heeft kunnen laten worden wie je nu bent. Lever je bijdrage eens zonder morren aan de maatschappij. Gun mensen een waardig bestaan, zonder ze het gevoel te geven dat ze parasieten zijn.
De brievenschrijver wordt tot egoist verklaard omdat ze klaagt over haar uitkering van 900 euro per maand. En over de bijdrage zonder morren: De samenleving bestaat bij de gratie van hardwerkende mensen. Om het voortbestaan van deze samenleving te garanderen, en ook toekomstige generatie te laten profiteren van de geneugten ervan, moet streng worden opgetreden tegen mensen die hier onnodig gebruik van maken. Daarnaast moet het besef ontstaan dat die 900 euro helemaal niet zo slecht is en dat het wordt gefinancierd door werkenden. Niemand hoeft dankbaarheid te tonen, maar het besef dat 900 Euro voor niets doen niet weinig is, mag ook wel eens doordringen tot bepaalde mensen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:12:07 #100
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31047269
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:07 schreef Tup het volgende:

[..]

Moet een student 10000 euro per jaar betalen? Of het wettelijke collegegeld?
Het ging jou erom dat een student zijn geld moest lenen. Op zich geen slecht principe in mijn ogen, maar dan moet hij het er wel weer uit kunnen halen. Dus, in het geval van medicijnen zonder een civil society die daaraan bijdraagt (en kapot gemaakt is, mind you) zal dat zo rond een ton per jaar kosten.
pi_31047311
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik ga me voor jou in iedergeval nergens uit kletsen.
Dat dacht ik al wel. Jij blaat liever wat.
quote:
je bent gebanned geweest omdat je onoirbaar gedrag vertoont. agressief en links-radicaal.
klets je daar maar eens uit,
Agressief en links radicaal? Doe es een linkje? En kom nou niet met die MED-mededeling aankakken, want dan bewijs je alleen maar dat je een humorloos figuur bent.
quote:
alhoewel je het voor mij niet hoeft te doen, jouw gedrag is al zielig genoeg.
Tja, ad-hominems, daar ben je wel sterk in.
Ik vind het dan weer veel zieliger om in dit soort topics te beginnen te zeuren over de laagste soort in Nederland die zich aangetrokken voelt tot de SP.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_31047330
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:03 schreef Tup het volgende:

[..]

Inderdaad, ik reken het non zero sum dogma tot één van de ziekelijke dogma's van economisch geperverteerde lieden
Je bedoelt zero-sum, alleen dat weet je zelf niet.

Ik ga er overigens ook vanuit dat het om een vrouw gaat, omdat ze jankerig schrijft en een gat in de hand heeft. Maar goed, dat is een kwestie van generaliseren. Niet alle mensen die zo zijn, zijn vrouwen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:15:31 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31047350
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:13 schreef OllieA het volgende:

[..]

Dat dacht ik al wel. Jij blaat liever wat.
[..]

Agressief en links radicaal? Doe es een linkje? En kom nou niet met die MED-mededeling aankakken, want dan bewijs je alleen maar dat je een humorloos figuur bent.
[..]

Tja, ad-hominems, daar ben je wel sterk in.
Ik vind het dan weer veel zieliger om in dit soort topics te beginnen te zeuren over de laagste soort in Nederland die zich aangetrokken voelt tot de SP.
mensen die schulden maken omdat ze graag een breedbeeld willen hebben is prima, maar de saneringen zijn ook niet te overzien. wie moet daar voor betalen beste heer? dat is laag. en benoembaar tot het laagste soort.

zoals ik al in mijn eerste post schreef. als je het niet kan betalen moet je later niet gaan zeuren dat je het niet kón betalen...
pi_31047353
Ik werk 12 uur per week en ik verdien al aardig in de richting van de mevrouw uit de OP.
pi_31047357
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je bedoelt zero-sum, alleen dat weet je zelf niet.

Ik ga er overigens ook vanuit dat het om een vrouw gaat, omdat ze jankerig schrijft en een gat in de hand heeft. Maar goed, dat is een kwestie van generaliseren. Niet alle mensen die zo zijn, zijn vrouwen.
Hoeveel mannen ken je die bij de Wehkamp bestellen?
pi_31047421
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:16 schreef Overlast het volgende:

[..]

Hoeveel mannen ken je die bij de Wehkamp bestellen?
Geen een, eigenlijk.

Ik heb zelf wel een rekeningetje van de Otto, maar ik ga natuurlijk niet het maandelijkse bedrag daarvan van m'n karige loontje aftrekken, net als m'n rookwaren, en dan huilen bij de overheid dat ik meer geld wil hebben.
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:20:27 #107
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31047447
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:18 schreef heiden6 het volgende:

Ik heb zelf wel een rekeningetje van de Otto,
Otto

Hoe komt een volwassen vent daar in hemelsnaam terecht

en dan zal het idd wel een vrouw zijn
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:21:06 #108
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31047456
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:18 schreef heiden6 het volgende:
Geen een, eigenlijk.

Ik heb zelf wel een rekeningetje van de Otto, maar ik ga natuurlijk niet het maandelijkse bedrag daarvan van m'n karige loontje aftrekken, net als m'n rookwaren, en dan huilen bij de overheid dat ik meer geld wil hebben.
Dat huilen bewaar je voor Fok!: "mijn arme belastingecenten...parasieten zijn het"
Wasserwunderland
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:21:10 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31047457
wie is otto?
pi_31047491
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:21 schreef Tup het volgende:

[..]

Dat huilen bewaar je voor Fok!: "mijn arme belastingecenten...parasieten zijn het"
Dat heb ik nooit gezegd. Maar ik begrijp dat het voor jou moeilijk is te begrijpen dat ik graag enige invloed heb op waar m'n geld heengaat?
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:23:26 #111
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31047497
Waarom heeft nog niemand om een bron gevraagd?
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:23:31 #112
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31047498
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:21 schreef zoalshetis het volgende:
wie is otto?
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:24:19 #113
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31047517
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit gezegd. Maar ik begrijp dat het voor jou moeilijk is te begrijpen dat ik graag enige invloed heb op waar m'n geld heengaat?
ik denk niet dat die vage poster het begrijpt. waarschijnlijk is het werkschuw, maar wil wel profiteren van alles wat mensen die wel werken hebben. zie die nep heer.
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:24:36 #114
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31047519
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:23 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

[afbeelding]
ken ik niet.
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:27:18 #115
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31047574
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:24 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk niet dat die vage poster het begrijpt. waarschijnlijk is het werkschuw, maar wil wel profiteren van alles wat mensen die wel werken hebben. zie die nep heer.
Als die gedachte minder bedreigend voor je is...be my guest.
Wasserwunderland
pi_31047581
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:15 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

mensen die schulden maken omdat ze graag een breedbeeld willen hebben is prima, maar de saneringen zijn ook niet te overzien. wie moet daar voor betalen beste heer? dat is laag. en benoembaar tot het laagste soort.
Of dom. Of het betreft mensen die genaaid zijn omdat ze de leuke betalingsregeling in de witgoedwinkel niet konden overzien. Het gemiddelde IQ is nu eenmaal 100.
quote:
zoals ik al in mijn eerste post schreef. als je het niet kan betalen moet je later niet gaan zeuren dat je het niet kón betalen...
Dat ben ik met je eens. De harde toon die in dit topic al snel ontstaat bevalt me niet zo. En daar reageer ik op. 'Lage soorten', ik hou niet zo van dat soort uitdrukkingen.

En wie het moet betalen? Ja ze zullen het zelf moeten betalen, maar ik heb wel gevoel voor de wanhoop en het gebrek aan overzicht waar iemand in kan belanden. En nee, niet omdat ik dat aan den lijve heb meegemaakt, maar omdat ik het heb zien gebeuren bij mensen die ik waardeer.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:28:02 #117
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31047588
Nou vraag ik me af hoe ging dat vroeger.

Je had last van een trillende hand en kon niet meer op jacht met de andere mannen. Mocht je dan 's avonds nog wel meevreten van het varken aan het spit en drinken van de wijn?

Ik denk van wel. 1 Ding scheelt. Je had hoogstens een beetje schuld bij de grootgrondbezitter en die nam dan voor straf je lekkerste dochter mee.

Vroegah, , wat leek me dat heerlijk
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:28:36 #118
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31047595
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:22 schreef heiden6 het volgende:
Ik begrijp die wens, maar die kritische houding mag wel in de hele breedte vertoond worden, niet alleen bij die groeperingen waar je het politiek mee oneens bent.
Wasserwunderland
pi_31047614
Misschien zeurt ze inderdaad, maar misschien heeft ze bij de wehkamp een wasmachine gekocht omdat op afbetaling de enige manier is voor haar om aan een wasmachine te komen.
Die lening kan ook voor van alles geweest zijn, studie van een kind bijvoorbeeld.

Ze is 56 en afgekeurd, als je nooit meer mag werken en altijd met dit budget zal moeten leven kan ik me voorstellen dat het je frustreert.

Het is makkelijk om te zeggen, dan maar geen internet, niet roken, geen tv-aansluiting...maar vraag je even af of jij op zo'n manier wil leven.
Ik niet namelijk.

Ik vind het altijd moeilijk dit soort dingen.
Natuurlijk zeuren sommige mensen en denken ze recht op van alles te hebben en willen ze er niks voor doen.
Maar toch blijf ik vinden dat mensen moeten kunnen leven als ze niet meer kunnen werken.
Mensen kunnen gewoon niet gelukkig worden in een kale flat zonder tv en sociale contacten.
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:30:26 #120
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31047635
Wat betreft het geld zou ik als user graag willen verwijzen naar The Money Scam
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:30:41 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31047639
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:27 schreef OllieA het volgende:

En wie het moet betalen? Ja ze zullen het zelf moeten betalen, maar ik heb wel gevoel voor de wanhoop en het gebrek aan overzicht waar iemand in kan belanden. En nee, niet omdat ik dat aan den lijve heb meegemaakt, maar omdat ik het heb zien gebeuren bij mensen die ik waardeer.
ik geloof dat jij nog niet helemaal op de hoogte bent van het saneringsbeleid. geld dat toch ergens vandaan moet komen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:31:48 #122
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31047659
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:29 schreef Troeta het volgende:
Misschien zeurt ze inderdaad, maar misschien heeft ze bij de wehkamp een wasmachine gekocht omdat op afbetaling de enige manier is voor haar om aan een wasmachine te komen.
Die lening kan ook voor van alles geweest zijn, studie van een kind bijvoorbeeld.
Tijd zat voor de handwas. En lenen voor de studie van een kind is wel het domste wat je kunt doen in dit land.

Het domste van dit hele verhaal is het roken. Daar kan ze flink op bezuinigen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:33:35 #123
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31047694
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:31 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Tijd zat voor de handwas. En lenen voor de studie van een kind is wel het domste wat je kunt doen in dit land.

je kan voor 1 euro per dag je helemaal gek roken. ja dan kan je inderdaad geen marlboro meer roken.
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:35:23 #124
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31047731
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je kan voor 1 euro per dag je helemaal gek roken. ja dan kan je inderdaad geen marlboro meer roken.
ah ja ik vergat bijna de zelf sigarettenbouwmachine. Heb je nog wat te doen ook en je bespaart dus al +/-3 euro per dag.
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:35:26 #125
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31047732
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:31 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Er kan inderdaad flink bezuinigd worden op roken. Het hoeft inderdaad geen 4 euro per pakje van 20 te kosten.
pi_31047738
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik geloof dat jij nog niet helemaal op de hoogte bent van het saneringsbeleid. geld dat toch ergens vandaan moet komen.
Hoezo? Ik zeg toch dat ze het zelf zal moeten betalen?
Of ben je bang dat als ze een saneringsschikking zou treffen, dat het jou extra geld kost? Van die paar rotcenten die dat soort schikkingen mij als belastingbetaler kosten lig ik niet wakker hoor.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_31047753
De handwas gaan doen?
Vind je nou echt dat mensen hier maar met de hand moeten gaan wassen zodat het belastinggeld ,wat toch wel betaald moet worden, beter besteed kan worden aan een hoed voor de koningin, of een dom huis waar Balkenende zijn buitenlandse gasten kan ontvangen?

Om maar even een paar voorbeelden te noemen hoor..
pi_31047810
quote:

[..]

Ben ik die nep heer?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:41:04 #129
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31047826
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:36 schreef Troeta het volgende:
De handwas gaan doen?
Vind je nou echt dat mensen hier maar met de hand moeten gaan wassen zodat het belastinggeld ,wat toch wel betaald moet worden, beter besteed kan worden aan een hoed voor de koningin, of een dom huis waar Balkenende zijn buitenlandse gasten kan ontvangen?

Dat lijkt mij in ieder geval al stukken beter besteed dan al de pakjes shag voor onze uitkeringstrekkers die de werkers met z'n alleen voor de uitkeringstrekkers ophoesten. Om ze vervolgens tien jaar later met de maatschappij weer te mogen steunen als ze longkanker hebben gekregen

Dan heb ik inderdaad liever een mooie opknapbeurt voor het Catshuis en dat Bea er fatsoenlijk bijloopt. Die vrouw werkt tenminste nog voor haar centen
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:41:22 #130
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31047835
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:40 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ben ik die nep heer?
yep. je bent gewoon een nepheer.
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:42:24 #131
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31047853
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:35 schreef OllieA het volgende:

[..]

Hoezo? Ik zeg toch dat ze het zelf zal moeten betalen?
Of ben je bang dat als ze een saneringsschikking zou treffen, dat het jou extra geld kost? Van die paar rotcenten die dat soort schikkingen mij als belastingbetaler kosten lig ik niet wakker hoor.
je weet dus idd niks van het saneringsbeleid wat nu gelukkig iets meer aan banden wordt gelegd door een regering die wat capabeler is dan paars.
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:43:05 #132
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31047868
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:35 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

ah ja ik vergat bijna de zelf sigarettenbouwmachine. Heb je nog wat te doen ook en je bespaart dus al +/-3 euro per dag.
gewoon aldi of lidl shag en verder niet meer teren op de centen van anderen die wel keihard werken.
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:43:44 #133
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31047877
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je weet dus idd niks van het saneringsbeleid wat nu gelukkig iets meer aan banden wordt gelegd door een regering die wat capabeler is dan paars.
wacht 2 jaar en je hebt weer hetzelfde verhaaltje als altijd en dan mag een cda kabinet de rommel die de pvda achterlaat weer opruimen.
pi_31047882
quote:
De handwas gaan doen?

Met liefde zou ik op je zeer interessante suggesties ingaan.
Maar het is afdoende je erop te wijzen dat de auteur van de brief naar de wasserette gaat.
Armoede in Nederland, je was naar de wasserette brengen, peukie derbij en effe bellen onderweg. En thuis lekker internetten en een jankbrief naar Jan schrijven.

pi_31047891
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:41 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Dat lijkt mij in ieder geval al stukken beter besteed dan al de pakjes shag voor onze uitkeringstrekkers die de werkers met z'n alleen voor de uitkeringstrekkers ophoesten. Om ze vervolgens tien jaar later met de maatschappij weer te mogen steunen als ze longkanker hebben gekregen

Dan heb ik inderdaad liever een mooie opknapbeurt voor het Catshuis en dat Bea er fatsoenlijk bijloopt. Die vrouw werkt tenminste nog voor haar centen
Zou jij hier hetzelfde willen als een land waar mensen die niet kunnen werken dan maar niks krijgen?
Rusland ofzo, met allemaal sloppenwijken en oude vrouwtjes stervend op straat, en al die andere dingen.
Als de officiele gebouwen maar mooi zijn?
pi_31047898
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

yep. je bent gewoon een nepheer.
quote:
waarschijnlijk is het werkschuw, maar wil wel profiteren van alles wat mensen die wel werken hebben. zie die nep heer.
Waarmee je dus stelt dat ik niet werk en profiteer van mensen die wel werken. Mag ik vragen hoe je daarbij komt? Waarom je het nodig vindt om dit soort verdachtmakingen te posten?

Ik vind het best als je iets tegen me hebt hoor. Maar dit soort ongefundeerde praat, wat denk je ermee te winnen?

[ Bericht 6% gewijzigd door OllieA op 30-09-2005 01:53:17 ]
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:45:43 #137
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31047906
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:43 schreef zoalshetis het volgende:
... die wel keihard werken.
hard werken...posten op Fok!
Wasserwunderland
pi_31047911
quote:
De handwas gaan doen?

Hoe het exact zit, zullen we wel nooit te weten komen. En echt alle luxe opgeven in een land als deze is ook overdreven.Ik durf echter wel te wedden dat hij/zij met een beetje hulp het 1 en ander financieel wel beter kan rondkrijgen. ( wel duh )
En.. het is natuurlijk reuze leuk om er hier vanuit te gaan dat het om een vrouw gaat en het allemaal aan haarzelf te danken is dat ze in de shit zit.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:47:43 #139
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31047940
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:45 schreef Tup het volgende:

[..]

Het is maar net wat de gek ervoor geeft.

Anyway, ik zou je nogmaals op het hart willen drukken dat je iets meer werk kan maken van het geld topic.
pi_31047946
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:43 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

wacht 2 jaar en je hebt weer hetzelfde verhaaltje als altijd en dan mag een cda kabinet de rommel die de pvda achterlaat weer opruimen.
Mischien zou je dit topic eens moeten lezen:
De grootste politieke leugen
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:48:47 #141
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31047956
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:44 schreef Troeta het volgende:

[..]

Zou jij hier hetzelfde willen als een land waar mensen die niet kunnen werken dan maar niks krijgen?
Rusland ofzo, met allemaal sloppenwijken en oude vrouwtjes stervend op straat, en al die andere dingen.
Als de officiele gebouwen maar mooi zijn?
Uiteraard niet.

Ik vind het prima zoals het nu is.
pi_31047994
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:44 schreef Overlast het volgende:

[..]

Met liefde zou ik op je zeer interessante suggesties ingaan.
Maar het is afdoende je erop te wijzen dat de auteur van de brief naar de wasserette gaat.
Armoede in Nederland, je was naar de wasserette brengen, peukie derbij en effe bellen onderweg. En thuis lekker internetten en een jankbrief naar Jan schrijven.

Ik zeg niet dat die vrouw niet zeurt, misschien wel.
Maar ik vind die oordelen altijd zo hard dat niemand maar geld mag krijgen en niks mag hebben.
Ik vind het juist een voordeel van Nederland dat we geld hebben om ook de mensen die niet kunnen werken te kunnen onderhouden.

Ik lees steeds meer dat mensen dat niet meer willen en dat iedereen maar mag verrotten op een bankje in het park...en dat snap ik maar niet, dat je dat wil.
pi_31048064
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:50 schreef Troeta het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat die vrouw niet zeurt, misschien wel.
Maar ik vind die oordelen altijd zo hard dat niemand maar geld mag krijgen en niks mag hebben.
Ik vind het juist een voordeel van Nederland dat we geld hebben om ook de mensen die niet kunnen werken te kunnen onderhouden.

Ik lees steeds meer dat mensen dat niet meer willen en dat iedereen maar mag verrotten op een bankje in het park...en dat snap ik maar niet, dat je dat wil.
Tja, dat heb ik ook. En daarom schijn ik een links-extremistische radicaal te zijn.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:57:43 #144
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31048106
Troeta en OllieA, jullie zijn maar gezegend met medelanders die wel grenzen weten te stellen.
Het 'je geeft ze een vinger een ze nemen je hele hand' principe is sommige mensen nou eenmaal vreemd
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:59:09 #145
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31048134
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:45 schreef Tup het volgende:

[..]

jochie, ik werk 60 uur per week. ik slaap weinig. dat heb ik niet nodig.
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:00:21 #146
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31048159
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:45 schreef OllieA het volgende:

[..]

[..]

Waarmee je dus stelt dat ik niet werk en profiteer van mensen die wel werken. Mag ik vragen hoe je daarbij komt? Waarom je het nodig vindt om dit soort verdachtmakingen te posten?

Ik vind het best als je iets tegen me hebt hoor. Maar dit soort ongefundeerde praat, wat denk je ermee te winnen?
nee dat stel ik niet. daar ga je al de mist in. ik stel dat je niet weet hoe het saneringsbeleid in nederland is.
pi_31048174
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:57 schreef PLAE@ het volgende:

Troeta en OllieA, jullie zijn maar gezegend met medelanders die wel grenzen weten te stellen.
Het 'je geeft ze een vinger een ze nemen je hele hand' principe is sommige mensen nou eenmaal vreemd
Ach, laat ik het zo zeggen: ik ben vaker genaaid door de overheid en de bank, dan door mijn medelanders.

Hoewel overheid en bank natuurlijk ook medelanders zijn, ergens.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:03:29 #148
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31048216
Ik had het niet over de allochtone medelander :high:
pi_31048250
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:00 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee dat stel ik niet. daar ga je al de mist in. ik stel dat je niet weet hoe het saneringsbeleid in nederland is.
Dat stelde je wel.
quote:

[..]

Je noemt mij een nepheer, en noemt mij in één adem met mensen die werkschuw zijn en willen profiteren.
Waarom doe je dat?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:05:20 #150
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31048252
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:59 schreef zoalshetis het volgende:
jochie, ik werk 60 uur per week. ik slaap weinig. dat heb ik niet nodig.
Weet je dat wij daar de dupe van zijn: je kunt efficienter werken als je iets meer slaapt. Ik kan je verzekeren dat mijn werkweek zwaarder is.
Wasserwunderland
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')