abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:56:09 #81
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31046958
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik reageer zovaak op alles dat het soms kan voorkomen dat het vaak lijkt voor een leek.
conscius ipse sibi de se putat omnia dici.
Ik voel me niet aangesproken..... ik voel me niet aangesproken...
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:56:46 #82
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31046976
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:56 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

conscius ipse sibi de se putat omnia dici.
Ik voel me niet aangesproken..... ik voel me niet aangesproken...
goed zo!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_31046980
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:52 schreef Tup het volgende:

[..]

Ah, daar hebben we zero sum weer. Daar hebben we nog wat topics over open staan. Het resultaat is altijd een reactie in de trant van "je bent wel erg dom als je gelooft dat de maatschappij zero sum is". Dit krachtige argument, eh adeze aanname, is blijkbaar de basis en rechtvaardiging van alle egoistische gedragingen van Nederland.
Mijn beste, het egoisme zit in deze aan de kant van de uitkeringstrekkers, zij doen immers een beroep op anderen om te kunnen bestaan. Nu is het natuurlijk een kwestie van beschaving om de minderbedeelden in de maatschappij te ondersteunen, maar dat doet niets af aan het feit dat de egoistische gedraging niet aan de kant van de haves zit. Verder: als zero sum werkelijk waar is, waarom is de maatschappij dan zoveel veranderd sinds bv de Romeinse tijd? Leg eens uit.
pi_31046988
Wat voor een uitkering heeft ze dan?
WAO(want ze is afgekeurd?) of uitkering.

In ieder geval heb ik geen medelijden met haar.
Ze is geen miljonair, ze kan niet op vakantie in het buitenland. Vervelend voor der, maar dit kan je niet vragen van je medeburgers. Bijna 900 euro per maand, krijgt ze, en ze doet er niks voor.
Er zijn grenzen aan het (al ruime) sociale zekerheidsstelsel. En ze moet niet janken.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:57:31 #85
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31046991
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:55 schreef NiTiN het volgende:
schulden bij bank en wehkamp: onnodig
roken: nog onnodiger
tv gids: ook eruit
telefoon kan veel goedkopen, voor paar tientjes heb je een simlockvrij mobieltje (maar geen hippe high tech) en voor wat euro's per maand een sim only abo.
UPC pakket: ook eruit, dan maar geen tv. NL1/2/3 zijn via de lucht ook te ontvangen. en anders maar radio.
ned 1/2/3 zijn binnenkort niet meer via de lucht te ontvangen.... maar goed.

Opheffen die handel. Neem een abbo op de bieb. Ga een jaartje boeken lezen. Goed voor je financieen en bovenkamer
  vrijdag 30 september 2005 @ 00:57:41 #86
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31046996
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:53 schreef heiden6 het volgende:
Ah, nou, doe je geniale weerlegging en laat me inzien dat we eigenlijk nooit welvarender zijn geworden sinds... wanneer?
Dat doe ik hier niet, bezoek de diverse topics hierover. Dat ik het moet weerleggen, gaat al uit van het feit dat de maatschappij niet zero sum IS. Dat een arbitrair getalletje (het nationaal inkomen) is toegenomen lijkt me nog geen bewijs van non zero sum. Daar laat ik het bij...on topic weer
Wasserwunderland
pi_31047033
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:57 schreef Tup het volgende:

[..]

Dat doe ik hier niet, bezoek de diverse topics hierover. Dat ik het moet weerleggen, gaat al uit van het feit dat de maatschappij niet zero sum IS. Dat een arbitrair getalletje (het nationaal inkomen) is toegenomen lijkt me nog geen bewijs van non zero sum. Daar laat ik het bij...on topic weer
Dit is volkomen on topic, want door misvattingen als deze krijgen mensen een zieke mentaliteit zoals die bij de SP de norm is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31047045
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jouw constateringen zijn misschien niet helemaal loepzuiver en erg objectief en abjectief?
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:02 schreef zoalshetis het volgende:
wel grappig dat de laagste soort in nederland steun zoekt bij de ideologie van jan. de man die denkt dat nederland met wat domme toespraken te lijmen is. femke doet hetzelfde. en helaas trappen er veel mensen in.
Daar kun je toch moeilijk iets anders uit constateren dan dat je
- hogere en lagere soorten onderscheidt in Nederland
- maar een brief hoeft te lezen om te constateren dat iemand tot de laagste soort behoort.

Maar doe je best en klets je eruit.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:01:49 #89
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31047087
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
Mijn beste, het egoisme zit in deze aan de kant van de uitkeringstrekkers, zij doen immers een beroep op anderen om te kunnen bestaan. Nu is het natuurlijk een kwestie van beschaving om de minderbedeelden in de maatschappij te ondersteunen, maar dat doet niets af aan het feit dat de egoistische gedraging niet aan de kant van de haves zit. Verder: als zero sum werkelijk waar is, waarom is de maatschappij dan zoveel veranderd sinds bv de Romeinse tijd? Leg eens uit.
Over deze vrouw heb ik al gezegd dat ik haar vind zeuren. Ruimhartig zeg je eerst dat minderbedeelden ondersteund moeten worden, maar vervolgens verklaar je ze tot egoist omdat ze er gebruik van maken. Ruimhartig mijn aars, je verlangt blijkbaar dat iemand dankbaar verklaart dat jouw steun zo bewonderenswaardig is. We hebben het over een maatschappij die jou heeft kunnen laten worden wie je nu bent. Lever je bijdrage eens zonder morren aan de maatschappij. Gun mensen een waardig bestaan, zonder ze het gevoel te geven dat ze parasieten zijn.
Wasserwunderland
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:02:32 #90
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31047103
Ik heb geen idee waarom men er vanuit gaat dat dit een vrouw is

Volgens mij is het een man hoor
pi_31047119
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:01 schreef Tup het volgende:
Lever je bijdrage eens zonder morren aan de maatschappij. Gun mensen een waardig bestaan, zonder ze het gevoel te geven dat ze parasieten zijn.
Hear hear!
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:03:37 #92
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31047120
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:59 schreef heiden6 het volgende:
Dit is volkomen on topic, want door misvattingen als deze krijgen mensen een zieke mentaliteit zoals die bij de SP de norm is.
Inderdaad, ik reken het non zero sum dogma tot één van de ziekelijke dogma's van economisch geperverteerde lieden
Wasserwunderland
pi_31047125
Orde op zaken stellen en doorgaan met ademen. Hij/zij kan het echt wel redden.. er zijn alleen wat aanpassingen nodig. Brief is dus wel een beetje over the top he
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:05:52 #94
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31047159
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:59 schreef OllieA het volgende:

[..]

[..]

Daar kun je toch moeilijk iets anders uit constateren dan dat je
- hogere en lagere soorten onderscheidt in Nederland
- maar een brief hoeft te lezen om te constateren dat iemand tot de laagste soort behoort.

Maar doe je best en klets je eruit.
ik ga me voor jou in iedergeval nergens uit kletsen. je bent gebanned geweest omdat je onoirbaar gedrag vertoont. agressief en links-radicaal. klets je daar maar eens uit, alhoewel je het voor mij niet hoeft te doen, jouw gedrag is al zielig genoeg.
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:05:55 #95
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31047162
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:02 schreef PLAE@ het volgende:
Ik heb geen idee waarom men er vanuit gaat dat dit een vrouw is
Volgens mij is het een man hoor
Wat mij betreft doet het er niet toe.
(kunnen jullie die ban-discussie niet in ONZ voeren of zo?)
Wasserwunderland
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:06:18 #96
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31047170
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:33 schreef Tup het volgende:

[..]

Nee, de financiele meerwaarde die een student ondervindt van zijn studie is een veelvoud van het geld dat hij/zij moet lenen. Ik vind een academici taks verdedigbaar.
Zelfs voor bijvoorbeeld medici? Zo'n studie kost een ton per jaar ?!
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:07:51 #97
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31047200
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Zelfs voor bijvoorbeeld medici? Zo'n studie kost een ton per jaar ?!
Moet een student 10000 euro per jaar betalen? Of het wettelijke collegegeld?
Wasserwunderland
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:11:22 #98
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31047254
quote:
Voorschoten, 5-9-2005

Dhr. Marijnissen,

Namens mijn man L.M.F. Kneijber schrijf ik deze brief. Omdat hij zelf niet meer schrijven kan wegens een essentiële tremor (trilhand). Sinds oktober 2003 is mijn man 25 á 35 % afgekeurd wegens slijtage aan schouder, elleboog en pols: WAO. De rest is WW. Vorig jaar heeft hij ook nog pols en vingerkootjes gebroken, was een slechte breuk. Kon niet meer recht gezet worden.

Hij heeft 41 jaar gewerkt als tegelzetter en mag en kan niet terug in z’n oude beroep. Mag niet tillen, trekken, duwen. De fijne motoriek is weg, dingen als schrijven, intoetsen, inschenken, snijden gaan niet meer.
Volgend jaar wordt hij 60 en zou met de VUT gaan. Nu moet je door solliciteren tot je 63e. maar als wat? Te oud… te duur… hij kan niet meer.

Nu is er een nieuwe wet: als je vrijwilligerswerk of mantelzorg doet, 20 uur per week, hoef je niet te solliciteren. En als je dat niet kan? 41 Jaar gewerkt en dan zo in de hoek getrapt. Help ons en ouderen. Laat mensen boven de 57 die zolang gewerkt hebben met rust!

Bedankt voor het lezen,
A.A. Kneijber – de Best

Nog zo'n vodje wat van geen kanten klopt
pi_31047257
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:01 schreef Tup het volgende:

[..]

Over deze vrouw heb ik al gezegd dat ik haar vind zeuren. Ruimhartig zeg je eerst dat minderbedeelden ondersteund moeten worden, maar vervolgens verklaar je ze tot egoist omdat ze er gebruik van maken. Ruimhartig mijn aars, je verlangt blijkbaar dat iemand dankbaar verklaart dat jouw steun zo bewonderenswaardig is. We hebben het over een maatschappij die jou heeft kunnen laten worden wie je nu bent. Lever je bijdrage eens zonder morren aan de maatschappij. Gun mensen een waardig bestaan, zonder ze het gevoel te geven dat ze parasieten zijn.
De brievenschrijver wordt tot egoist verklaard omdat ze klaagt over haar uitkering van 900 euro per maand. En over de bijdrage zonder morren: De samenleving bestaat bij de gratie van hardwerkende mensen. Om het voortbestaan van deze samenleving te garanderen, en ook toekomstige generatie te laten profiteren van de geneugten ervan, moet streng worden opgetreden tegen mensen die hier onnodig gebruik van maken. Daarnaast moet het besef ontstaan dat die 900 euro helemaal niet zo slecht is en dat het wordt gefinancierd door werkenden. Niemand hoeft dankbaarheid te tonen, maar het besef dat 900 Euro voor niets doen niet weinig is, mag ook wel eens doordringen tot bepaalde mensen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:12:07 #100
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31047269
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:07 schreef Tup het volgende:

[..]

Moet een student 10000 euro per jaar betalen? Of het wettelijke collegegeld?
Het ging jou erom dat een student zijn geld moest lenen. Op zich geen slecht principe in mijn ogen, maar dan moet hij het er wel weer uit kunnen halen. Dus, in het geval van medicijnen zonder een civil society die daaraan bijdraagt (en kapot gemaakt is, mind you) zal dat zo rond een ton per jaar kosten.
pi_31047311
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik ga me voor jou in iedergeval nergens uit kletsen.
Dat dacht ik al wel. Jij blaat liever wat.
quote:
je bent gebanned geweest omdat je onoirbaar gedrag vertoont. agressief en links-radicaal.
klets je daar maar eens uit,
Agressief en links radicaal? Doe es een linkje? En kom nou niet met die MED-mededeling aankakken, want dan bewijs je alleen maar dat je een humorloos figuur bent.
quote:
alhoewel je het voor mij niet hoeft te doen, jouw gedrag is al zielig genoeg.
Tja, ad-hominems, daar ben je wel sterk in.
Ik vind het dan weer veel zieliger om in dit soort topics te beginnen te zeuren over de laagste soort in Nederland die zich aangetrokken voelt tot de SP.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_31047330
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:03 schreef Tup het volgende:

[..]

Inderdaad, ik reken het non zero sum dogma tot één van de ziekelijke dogma's van economisch geperverteerde lieden
Je bedoelt zero-sum, alleen dat weet je zelf niet.

Ik ga er overigens ook vanuit dat het om een vrouw gaat, omdat ze jankerig schrijft en een gat in de hand heeft. Maar goed, dat is een kwestie van generaliseren. Niet alle mensen die zo zijn, zijn vrouwen.
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:15:31 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31047350
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:13 schreef OllieA het volgende:

[..]

Dat dacht ik al wel. Jij blaat liever wat.
[..]

Agressief en links radicaal? Doe es een linkje? En kom nou niet met die MED-mededeling aankakken, want dan bewijs je alleen maar dat je een humorloos figuur bent.
[..]

Tja, ad-hominems, daar ben je wel sterk in.
Ik vind het dan weer veel zieliger om in dit soort topics te beginnen te zeuren over de laagste soort in Nederland die zich aangetrokken voelt tot de SP.
mensen die schulden maken omdat ze graag een breedbeeld willen hebben is prima, maar de saneringen zijn ook niet te overzien. wie moet daar voor betalen beste heer? dat is laag. en benoembaar tot het laagste soort.

zoals ik al in mijn eerste post schreef. als je het niet kan betalen moet je later niet gaan zeuren dat je het niet kón betalen...
pi_31047353
Ik werk 12 uur per week en ik verdien al aardig in de richting van de mevrouw uit de OP.
pi_31047357
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:14 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je bedoelt zero-sum, alleen dat weet je zelf niet.

Ik ga er overigens ook vanuit dat het om een vrouw gaat, omdat ze jankerig schrijft en een gat in de hand heeft. Maar goed, dat is een kwestie van generaliseren. Niet alle mensen die zo zijn, zijn vrouwen.
Hoeveel mannen ken je die bij de Wehkamp bestellen?
pi_31047421
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:16 schreef Overlast het volgende:

[..]

Hoeveel mannen ken je die bij de Wehkamp bestellen?
Geen een, eigenlijk.

Ik heb zelf wel een rekeningetje van de Otto, maar ik ga natuurlijk niet het maandelijkse bedrag daarvan van m'n karige loontje aftrekken, net als m'n rookwaren, en dan huilen bij de overheid dat ik meer geld wil hebben.
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:20:27 #107
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31047447
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:18 schreef heiden6 het volgende:

Ik heb zelf wel een rekeningetje van de Otto,
Otto

Hoe komt een volwassen vent daar in hemelsnaam terecht

en dan zal het idd wel een vrouw zijn
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:21:06 #108
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31047456
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:18 schreef heiden6 het volgende:
Geen een, eigenlijk.

Ik heb zelf wel een rekeningetje van de Otto, maar ik ga natuurlijk niet het maandelijkse bedrag daarvan van m'n karige loontje aftrekken, net als m'n rookwaren, en dan huilen bij de overheid dat ik meer geld wil hebben.
Dat huilen bewaar je voor Fok!: "mijn arme belastingecenten...parasieten zijn het"
Wasserwunderland
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:21:10 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31047457
wie is otto?
pi_31047491
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:21 schreef Tup het volgende:

[..]

Dat huilen bewaar je voor Fok!: "mijn arme belastingecenten...parasieten zijn het"
Dat heb ik nooit gezegd. Maar ik begrijp dat het voor jou moeilijk is te begrijpen dat ik graag enige invloed heb op waar m'n geld heengaat?
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:23:26 #111
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31047497
Waarom heeft nog niemand om een bron gevraagd?
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:23:31 #112
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31047498
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:21 schreef zoalshetis het volgende:
wie is otto?
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:24:19 #113
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31047517
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit gezegd. Maar ik begrijp dat het voor jou moeilijk is te begrijpen dat ik graag enige invloed heb op waar m'n geld heengaat?
ik denk niet dat die vage poster het begrijpt. waarschijnlijk is het werkschuw, maar wil wel profiteren van alles wat mensen die wel werken hebben. zie die nep heer.
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:24:36 #114
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31047519
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:23 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

[afbeelding]
ken ik niet.
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:27:18 #115
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31047574
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:24 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk niet dat die vage poster het begrijpt. waarschijnlijk is het werkschuw, maar wil wel profiteren van alles wat mensen die wel werken hebben. zie die nep heer.
Als die gedachte minder bedreigend voor je is...be my guest.
Wasserwunderland
pi_31047581
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:15 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

mensen die schulden maken omdat ze graag een breedbeeld willen hebben is prima, maar de saneringen zijn ook niet te overzien. wie moet daar voor betalen beste heer? dat is laag. en benoembaar tot het laagste soort.
Of dom. Of het betreft mensen die genaaid zijn omdat ze de leuke betalingsregeling in de witgoedwinkel niet konden overzien. Het gemiddelde IQ is nu eenmaal 100.
quote:
zoals ik al in mijn eerste post schreef. als je het niet kan betalen moet je later niet gaan zeuren dat je het niet kón betalen...
Dat ben ik met je eens. De harde toon die in dit topic al snel ontstaat bevalt me niet zo. En daar reageer ik op. 'Lage soorten', ik hou niet zo van dat soort uitdrukkingen.

En wie het moet betalen? Ja ze zullen het zelf moeten betalen, maar ik heb wel gevoel voor de wanhoop en het gebrek aan overzicht waar iemand in kan belanden. En nee, niet omdat ik dat aan den lijve heb meegemaakt, maar omdat ik het heb zien gebeuren bij mensen die ik waardeer.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:28:02 #117
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31047588
Nou vraag ik me af hoe ging dat vroeger.

Je had last van een trillende hand en kon niet meer op jacht met de andere mannen. Mocht je dan 's avonds nog wel meevreten van het varken aan het spit en drinken van de wijn?

Ik denk van wel. 1 Ding scheelt. Je had hoogstens een beetje schuld bij de grootgrondbezitter en die nam dan voor straf je lekkerste dochter mee.

Vroegah, , wat leek me dat heerlijk
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:28:36 #118
99433 Tup
Tupperwaar
pi_31047595
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:22 schreef heiden6 het volgende:
Ik begrijp die wens, maar die kritische houding mag wel in de hele breedte vertoond worden, niet alleen bij die groeperingen waar je het politiek mee oneens bent.
Wasserwunderland
pi_31047614
Misschien zeurt ze inderdaad, maar misschien heeft ze bij de wehkamp een wasmachine gekocht omdat op afbetaling de enige manier is voor haar om aan een wasmachine te komen.
Die lening kan ook voor van alles geweest zijn, studie van een kind bijvoorbeeld.

Ze is 56 en afgekeurd, als je nooit meer mag werken en altijd met dit budget zal moeten leven kan ik me voorstellen dat het je frustreert.

Het is makkelijk om te zeggen, dan maar geen internet, niet roken, geen tv-aansluiting...maar vraag je even af of jij op zo'n manier wil leven.
Ik niet namelijk.

Ik vind het altijd moeilijk dit soort dingen.
Natuurlijk zeuren sommige mensen en denken ze recht op van alles te hebben en willen ze er niks voor doen.
Maar toch blijf ik vinden dat mensen moeten kunnen leven als ze niet meer kunnen werken.
Mensen kunnen gewoon niet gelukkig worden in een kale flat zonder tv en sociale contacten.
  vrijdag 30 september 2005 @ 01:30:26 #120
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_31047635
Wat betreft het geld zou ik als user graag willen verwijzen naar The Money Scam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')