Dat zeg ik ook helemaal niet. Wat is er mis met commercieel platen verkopen? Als je succes hebt en goede muziek maakt kom je in de positie dat je veel platen kunt verkopen. Logisch toch.quote:Op woensdag 28 september 2005 19:21 schreef Herald het volgende:
gelukkig zijn Jay-Z en Eminem niet commercieel
Waarover dan?quote:Op woensdag 28 september 2005 19:23 schreef Boomlaars het volgende:
Hier gaat de discussie echter niet over.
Lange Frans en Baas B hebben soms wel nummers over Chicks, Bling Bling enz (kijk maar naar een paar nummers van de Straatremixes ofzo), soms niet (Zinloos, Het Land Van..).quote:Op woensdag 28 september 2005 20:01 schreef LoggedIn het volgende:
hoe zit het dan met lange frans en baas b?
Inderdaad. Er is meer dan de soort van hiphop die voor de top 40 gemaakt is.quote:Op woensdag 28 september 2005 19:19 schreef Boomlaars het volgende:
't Zwarte Aap is zeker lekkerquote:Op woensdag 28 september 2005 22:01 schreef ikookhier het volgende:
Jawat is ook lekker bezigluisterpaal
Kun je het ze kwalijk nemen?quote:Op woensdag 28 september 2005 19:19 schreef Boomlaars het volgende:
Ontzettend vaak lees ik op Fok! kortzichtige reacties van mensen die er absoluut van overtuigd zijn
dat rap niets anders omvat dan teksten over "bling, bitches en auto's".
quote:Op donderdag 29 september 2005 01:45 schreef Brennie het volgende:
Het is heel grappig ts.
Ik heb het nummer Renegade de laatste tijd vaak geluisterd en werd eigenlijk op dezelfde gedachte gebracht als jij: ' Dit is nou echt een nummer wat onderstreept dat er kwaliteit is'.Men zou het moeten weten' .
Ga het nu weer opzetten!
Of je geeft een meningquote:
Psst... hey, listen!quote:Op donderdag 29 september 2005 02:07 schreef Brennie het volgende:
Eminem- Stimulate is naar mijn idee ook een goed nummer die de kwaliteit van rap nog hoog houdt!
Maargoed, daarin ben ik vast weer de enige.
Die kut hophip wordt je echt door de strot geduwd door de platenindustrie.quote:Op woensdag 28 september 2005 19:23 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook helemaal niet. Wat is er mis met commercieel platen verkopen? Als je succes hebt en goede muziek maakt kom je in de positie dat je veel platen kunt verkopen. Logisch toch.
Hier gaat de discussie echter niet over.
Oh, vast niet. Al vind ik absoluut niet dat Eminem de kwaliteit van rap hoog houdt.quote:Op donderdag 29 september 2005 02:07 schreef Brennie het volgende:
Eminem- Stimulate is naar mijn idee ook een goed nummer die de kwaliteit van rap nog hoog houdt!
Zolang de upperground de underground volkomen wegdrukt, mag je best stellen dat hiphop kut isquote:Op donderdag 29 september 2005 08:45 schreef cosmick het volgende:
[..]
Oh, vast niet. Al vind ik absoluut niet dat Eminem de kwaliteit van rap hoog houdt.
Alhoewel, misschien in zijn genre: de toegankelijke rap.
Vroeger was hiphop gewoon hiphop, en nu is hiphop ineens underground hiphop
Je kan het genre natuurlijk kut vinden. En de upperground krijgt helaas nu 1 keer meer aandacht dan de underground.quote:Op donderdag 29 september 2005 08:51 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Zolang de upperground de underground volkomen wegdrukt, mag je best stellen dat hiphop kut is![]()
Inhoudelijk is het idd niet slecht, maar ik vind het nummer totaal niet klinken. Waarschijnlijk ook de reden dat het the eminem show niet gehaald heeft.quote:Op donderdag 29 september 2005 02:07 schreef Brennie het volgende:
En hun doel is bereiktquote:Op donderdag 29 september 2005 16:13 schreef IdlersDream het volgende:
Wat een misselijke eenvou van onderwerp, tekst, muziek en woordkeus. Gedver... en men koopt het ook nog.
Punt 1: Helaas wel ,maar anders zou het geen underground meer zijn.quote:Op donderdag 29 september 2005 09:01 schreef cosmick het volgende:
[..]
Je kan het genre natuurlijk kut vinden. En de upperground krijgt helaas nu 1 keer meer aandacht dan de underground.
Laat hiphop dus maar lekker eh, hiphop blijven. En gelukkig komt er nog heel veel goede hiphop uit.
Toevallig kwam ik dit tegen in een ander topic.quote:
Waaruit je mag concluderen dat hiphop liefhebbers maar een stelletje napratende wannabe negerjosties zijn, die een andere mening niet tolereren...quote:Op vrijdag 30 september 2005 00:19 schreef Mr.Tear het volgende:
Daarom moet je ook in de HipHopCentral hangen, daar komt maar heel af en toe een kneus op bezoek die zijn gegronde mening laat blijken.
Als de underground zo verschrikkelijk goed was, dan zou je dat af en toe ook in de commerciele varianten moeten terughoren (zo zit de muziekwereld nu eenmaal in elkaar)... ik hoor er niet veel van terug, of het is droevig gesteld met het genrequote:Ach, die zielige figuren blijf je altijd houden. Zolang je, je niet verdiept hebt in een bepaalde stroming, oftewel niet buiten de top40 hebt gezocht vind ik het niet eens discutabel, want dan kan je die heikneuters altijd gelijk geven. Maar dat geld dan ook voor Rock, Jazz en weet ik veel wat voor stromingen er nog meer in die top40 staat. BIJNA alles aan de top is bagger, maar dat zegt meer over de massa dan over een muziekstroming.
Precies.quote:Op donderdag 29 september 2005 09:01 schreef cosmick het volgende:
[..]
Je kan het genre natuurlijk kut vinden. En de upperground krijgt helaas nu 1 keer meer aandacht dan de underground.
Laat hiphop dus maar lekker eh, hiphop blijven. En gelukkig komt er nog heel veel goede hiphop uit.
kutnummerquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 02:48 schreef mcyodogg het volgende:
urrrrrrybody in the club get tipsy...
Dus jij hebt uit nieuwsgierigheid een blik geworpen in de HipHopCentral??quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 00:34 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Waaruit je mag concluderen dat hiphop liefhebbers maar een stelletje napratende wannabe negerjosties zijn, die een andere mening niet tolereren...
[..]
Zo nu en dan gebeurt dat ook, maar jij zal dat niet herkennen of iig niet de moeite nemen om het te herkennen, jammer. Dan zou je tenminste weten waar je over praat.quote:Als de underground zo verschrikkelijk goed was, dan zou je dat af en toe ook in de commerciele varianten moeten terughoren (zo zit de muziekwereld nu eenmaal in elkaar)... ik hoor er niet veel van terug, of het is droevig gesteld met het genre![]()
Jammer dat dit het enigste zinnige is wat je hebt te zeggen.quote:Ik mis de tijd dat er veel meer kruisbestuiving was van underground naar commercieel.. en dat er gewoon oprecht muziek werd gemaakt omdat het leuk en nieuw was.
Nogmaals jammer, want jij bent precies het type waar de TS op doelt, dat blijkt wel uit je laatste opmerking. Lekker vanachter de pc onder de gordel op de man spelen.quote:Het klinkt nu allemaal sleets, eerder gedaan en lui (zo zien de meeste hiphoppers er dan ook uit, lui).
Dat zul je mij ook niet horen ontkennen maar daar gaat het niet omquote:
Vind zeker dat Eminem de kwaliteit van de HipHop hoog houdt... Zijn lyrics zijn naar mijn mening (meestal) bovengemiddeld. Daarna speelt hij ook met de 4 kwarts maat als hij over de beat rapt. In mijn ogen iets wat veel rappers te weinig doen. Vindt het niet direct een kunst om 16 bars te spitten met na iedere 4e tel de break.quote:Op donderdag 29 september 2005 08:45 schreef cosmick het volgende:
[..]
Oh, vast niet. Al vind ik absoluut niet dat Eminem de kwaliteit van rap hoog houdt.
Alhoewel, misschien in zijn genre: de toegankelijke rap.
Vroeger was hiphop gewoon hiphop, en nu is hiphop ineens underground hiphop
Uhehehe hehe a-hahaha HAHAHA!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 18:16 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Vind zeker dat Eminem de kwaliteit van de HipHop hoog houdt... Zijn lyrics zijn naar mijn mening (meestal) bovengemiddeld. Daarna speelt hij ook met de 4 kwarts maat als hij over de beat rapt. In mijn ogen iets wat veel rappers te weinig doen.
1) Qua flow, luister eens naar de nummers "Ill Hurt You" ft. Busta Rhymes en "Gatman & Robbin" ft. 50 Cent. Niet te evenarenquote:Op zondag 2 oktober 2005 01:07 schreef danni het volgende:
[..]
Uhehehe hehe a-hahaha HAHAHA!
Eminem zuigt.punt. hij heeft geen talent. en hij speelt lang niet zoveel met flow als gemiddelde
rappers deden in de jaren 90.
vergeleken met gemiddlede rappers in jaren 90, denk je er bij emeniem niet
eens aan (flow)
Hij ratelt aan een stuk door alsof ie def p is .. , jij bent leuk.
Wat mij betreft: Is eminem een clown, hij mist allen die rode feestneus en die grote schoenen.
Z,n persoonlijkheid en stem heeft ie al (dat van een clown dus)
Eminem is het toppunt van witte-rap muziek
Maar goed is het niet.
Uheheh hehe hahaha... jij bent tof!quote:Op zondag 2 oktober 2005 01:07 schreef danni het volgende:
[..]
Uhehehe hehe a-hahaha HAHAHA!
Eminem zuigt.punt. hij heeft geen talent. en hij speelt lang niet zoveel met flow als gemiddelde
rappers deden in de jaren 90.
vergeleken met gemiddlede rappers in jaren 90, denk je er bij emeniem niet
eens aan (flow)
Deze opmerkingen leveren inderdaad een nuttige bijdrage aan een deze discussie!quote:Wat mij betreft: Is eminem een clown, hij mist allen die rode feestneus en die grote schoenen.
Z,n persoonlijkheid en stem heeft ie al (dat van een clown dus)
Eminem is het toppunt van witte-rap muziek
Maar goed is het niet.
Eminem heeft wel iets van talent hoor, zeker. Maar ik kan duizendend rappers noemen met meer talent.quote:Op zondag 2 oktober 2005 01:44 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
[q]3) Uiteraard heeft Eminem geen talent, alleen talentloze figuren breken records op album-verkoop gebied en winnen een Oscar.
Als je zelf niet zo denigrerend zou doen over iedereen die kritiek heeft op jouw geliefde hiphop, zou ik deze opmerking misschien niet zielig vindenquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:16 schreef Mr.Tear het volgende:
[..]
Dus jij hebt uit nieuwsgierigheid een blik geworpen in de HipHopCentral??
Dat is duidelijk.
Je weet precies waar het over gaat.
Dooddoener, drogredeneringquote:Zo nu en dan gebeurt dat ook, maar jij zal dat niet herkennen of iig niet de moeite nemen om het te herkennen, jammer. Dan zou je tenminste weten waar je over praat.
quote:Jammer dat dit het enigste zinnige is wat je hebt te zeggen.
[..]
Nogmaals jammer, want jij bent precies het type waar de TS op doelt, dat blijkt wel uit je laatste opmerking. Lekker vanachter de pc onder de gordel op de man spelen.
Is gewoon hype. reklame. veel geld pompen in kleine docus over hem en gewoon een 'Mooi'quote:Op zondag 2 oktober 2005 01:44 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
3) Uiteraard heeft Eminem geen talent, alleen talentloze figuren breken records op album-verkoop gebied en winnen een Oscar.
quote:Ik zeg gewoon wat ik vind, en ik heb in tegenstelling tot de meeste users op dit forum wel enige muziekkennis
Is ook 'inhoudelijk'. meer heb ik niet te zeggen over die gast en daarmee is watquote:Op zondag 2 oktober 2005 03:09 schreef DubzOne het volgende:
Deze opmerkingen leveren inderdaad een nuttige bijdrage aan een deze discussie!
Kom gewoon met inhoudelijke argumenten... dit is te simpel gast!![]()
Wat kama zegt kan natuurlijk niet omdat niemand zo een opmerking pikt.quote:
Kama is juist een van de weinige users van wie ik zo'n opmerking zou pikken, ware het niet dat ik veeeeel meer verstand van muziek heb dan hemquote:Op zondag 2 oktober 2005 16:24 schreef danni het volgende:
[..]
Wat kama zegt kan natuurlijk niet omdat niemand zo een opmerking pikt.
Maar wat als hij gelijk heeft? Iedereen die eminems muziek als geweldig beschouwt krijgt
wat mij betreft ook gewoon het predikaat 'geen kennis van muziek hebbend'
Dank dank... o wijze oude boomquote:Op zondag 2 oktober 2005 16:33 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Kama is juist een van de weinige users van wie ik zo'n opmerking zou pikken, ware het niet dat ik veeeeel meer verstand van muziek heb dan hemEn of eminem nou goed is of slecht laat ik even in het midden liggen, mijn mening omtrent de stereotypering van hiphop heb ik al gegeven.
Die hele urban- hype mag een gigantische trap onder z'n donder krijgen!! Al die shit heeft wat mij betreft weinig met muziek te maken... HipHop daarentegen heeft welliswaar niet zo'n grote evolutie gehad de afgelopen jaren, maar er blijven nog steeds goede dingen uitkomen.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:23 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Met name hiphop mag wel een ongenadige trap onder zijn donder hebben voor de afgelopen jaren.
ja maar je moet er steeds beter naar zoeken.quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:34 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Die hele urban- hype mag een gigantische trap onder z'n donder krijgen!! Al die shit heeft wat mij betreft weinig met muziek te maken... HipHop daarentegen heeft welliswaar niet zo'n grote evolutie gehad de afgelopen jaren, maar er blijven nog steeds goede dingen uitkomen.
de cd's van eminem verkopen niet als warme broodjes zeker?quote:Op woensdag 28 september 2005 19:19 schreef Boomlaars het volgende:
Inderdaad, als je niet verder kijkt dan de videoclips van 50 "fifty uhh, bentley uhh" Cent, Chingy,
G-Unit kun je inderdaad tot die conclusie komen. Er dient echter wel een gradatie gemaakt te worden tussen de verschillende actieve rappers. Commerciele rap over bovengenoemde onderwerpen blijkt bij de jeugd (12 tot 15 jaar) nu eenmaal een succesformule. De CD's van 50 Cent vliegen als warme broodjes over de toonbank. Andere artiesten gooien het over een andere boeg en laten zien wel degelijk de vaardigheden te hebben om een goed stuk tekst te schrijven.
Waar stel ik dat het fout is om commercieel te zijn? LEZEN!quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:57 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
de cd's van eminem verkopen niet als warme broodjes zeker?
Eminem is echt niet minder commercieel dan een 50 cent (ok, misschien een klein beetje).
dat heb ik gelezen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 09:45 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Waar stel ik dat het fout is om commercieel te zijn? LEZEN!
Eminem boeit me ook voor geen meter. Ik haat ook die gedubte raps!quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:09 schreef Johan_de_With het volgende:
Als die coupletjes van Eminem ''een van de beste raps'' van de afgelopen jaren moeten voorstellen (ja, ik ken het nummer), dan zie ik het somber in. Het nummer is ook geproduceerd door Eminem en dat is op zich al een soort succesformule, ware het niet dat het een beetje slaapverwekkende muziek is.
'K had het zelf niet beter kunnen omschrijven.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 23:36 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik vind dat bij een hoop rapmuziek:
1. De aandacht voor de muzikale omlijsting uitermate zwak is, varierend van een mager drum&beat begeleidinkje tot regelrechte namaak (vooral 2pac had daar een handje van).
2. De teksten ook maar van een abominabel niveau zijn, veel rijmen om het rijmen en weinig aandacht voor zaken die ook maar iets het hier en nu overstijgen. (ondermeer de solo CD's van Def P. zijn hier wel een gunstige uitzondering op)
3. Ook de aanverwante subcultuur domweg gekopieerd word i.p.v. hier een eigen variatie op te bedenken.
1.Samplen hoort bij hip hop, 2pac is overgewaardeerd en had idd veel neppe beats. gelukkig is er meer dan genoeg goeds, zo heeft als ik me niet vergis Perquisite op het album van Pete Philly en hem zelf alle samples ingespeeld.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 23:36 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Ik vind dat bij een hoop rapmuziek:
1. De aandacht voor de muzikale omlijsting uitermate zwak is, varierend van een mager drum&beat begeleidinkje tot regelrechte namaak (vooral 2pac had daar een handje van).
2. De teksten ook maar van een abominabel niveau zijn, veel rijmen om het rijmen en weinig aandacht voor zaken die ook maar iets het hier en nu overstijgen. (ondermeer de solo CD's van Def P. zijn hier wel een gunstige uitzondering op)
3. Ook de aanverwante subcultuur domweg gekopieerd word i.p.v. hier een eigen variatie op te bedenken.
Eminem heeft 4 'echte' mainstream albums gemaakt, en daarop baseer je meteen je mening over die artiest. Je luistert zeker ook alleen naar de singles van een album.quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:23 schreef cosmick het volgende:
[..]
Eminem boeit me ook voor geen meter. Ik haat ook die gedubte raps!
't Is mainstream rap, je sampelt een lekker in het gehoor liggend deuntje (Soldier Boy van Martika) zodat je een groot publiek aanspreekt en zo een vette hit te pakken hebt. Het grote publiek houdt nu een keer niet van rauwe, toffe beats en cuts.
Waarom krijgt zo'n Lange Baas alle aandacht van een Radio 3 maar hoor je geen The Proov, C-Mon & Kypski en Opgezwolle? Die gasten maken wel dingen waar we trots op kunnen zijn!
edit: Claudia de Breij draaide net wel Pete Philly. Had ze net ontdekt![]()
op the slim shady lp en the marshall matters lp staan inderdaad wel een paar goede beats, maar hij heeft ook echt wel wat poppy nummers gemaakt hoor, zoals bijv. die drug ballad en cum on everybody.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:19 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Eminem heeft 4 'echte' mainstream albums gemaakt, en daarop baseer je meteen je mening over die artiest. Je luistert zeker ook alleen naar de singles van een album.
Luister eens naar de beats op The Slim Shady / Marshall Mathers LP. Geen pop-achtige samples te vinden daar buiten de lokkende nummers My Name Is en The Real Slim Shady. Verder heeft hij nog ruim 200 nummers uitgebracht die niet op mainstream albums te vinden zijn.
Mensen die denken alles te weten omdat ze een paar videoclips hebben gezien![]()
Waarom?quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:04 schreef jimjim1983 het volgende:
1.Samplen hoort bij hip hop
Zo als het er nu staat, lijkt het er op dat je toch wat moeite had om met een goed voorbeeld te komen. Maar idd zullen er altijd uitzonderingen zijn. Ik vind dit voorbeeld trouwens nog aardig conventioneel, een echte band erbij bijvoorbeeld zou al een stuk origineler zijn. Of een rap op Rachmaninov samples of een 9/8 beat bijvoorbeeld, er valt zoveel te bedenken.quote:2pac is overgewaardeerd en had idd veel neppe beats. gelukkig is er meer dan genoeg goeds, zo heeft als ik me niet vergis Perquisite op het album van Pete Philly en hem zelf alle samples ingespeeld.
Ook, maar niet alleen. Mijn broertje zit helemaal in de Nederhop en zelden heb ik tekstueel wat gehoord dat het niveau van aanvaardbaar oversteeg, behalve dan het voorbeeld wat ik al aanhaalde. In Europa en dus zeker ook in Nederland hebben we een hele rijke literaire, oratorische en poetische cultuur en in plaats van daar uit te putten of een cross-over te realiseren, blijft men vaak hangen bij het Amerikaanse idioom (wat dan dus weer neer komt op een kopie van een kopie), vaak letterlijk, soms door Amerikaanse termen letterlijk te vertalen naar het Nederlands zoals de Osdorp Posse, die zich trouwens wel vaker manifesteren als éénoog in het land der blinden.quote:2.Nu kijk je alleen maar naar wat je op tv ziet.
Een mooi voorbeeld voor mijn stelling vindt ik wel Gert-Jan (Hij noemt zich Brainpower, maar laten we het beestje bij z'n naam noemen). De manier waarop hij rapt, hoe hij met z'n handjes zwaait en zelfs zijn mimiek zijn perfect gekopieerd van de gemiddelde Afro-Amerikaanse rapper uit de Bronx, zelfs zo goed gekopieerd dat hij er zo de soundmixshow mee had kunnen winnen (ware het niet dat hij er per ongeluk nog wat Nederlandse woorden in mengt). Origineel is het echter nauwelijks, en Gert-Jan is helaas geen uitzondering. Een zekere mate van overname is normaal, maar het is wel zo origineel om niet vergeten wie je bent en wat je doet en dus een zekere authenticiteit uit te stralen, door deze zaken te mengen met hetgeen je overneemt. Verschillende soorten rockmuziek hebben dezelfde oorsprong en in meer of mindere mate dingen met elkaar gemeen, toch is Progressive Rock niet te verwarren met punk om maar wat te noemen. Ook valt Italiaanse rock haarscherp te onderscheiden van Duitse Krautrock en er zijn nog wel veel meer voorbeelden te noemen waarmee je met overname met behoud van het eigen karakter te maken hebt, waardoor er zelfs iets nieuws ontstaat.quote:3.Deze snap ik niet, de hip hop subcultuur wordt gekopieerd? het is toch al hip hop?
Waar baseer je dat nu weer op? Als ik mijn oordeel vel over iets dan lijkt me het logisch dat ik me er wel eerst in verdiept heb. Ik heb de Slim Shady lp. En die vind ik niet echt bijzonder.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:19 schreef Boomlaars het volgende:
Mensen die denken alles te weten omdat ze een paar videoclips hebben gezien![]()
Omdat dat hiphop is! Zo is hiphop begonnen en zo hoort het. So simple is that.quote:
Dat kan, maar dan is het geen hiphop meerquote:Ik vind dit voorbeeld trouwens nog aardig conventioneel, een echte band erbij bijvoorbeeld zou al een stuk origineler zijn. Of een rap op Rachmaninov samples of een 9/8 beat bijvoorbeeld, er valt zoveel te bedenken.
Haha, ja klopt. Ik vind die Extince-battle van 'm erg tof. Maar al die gare hitjes van 'm.. echt niet tof.quote:Een mooi voorbeeld voor mijn stelling vindt ik wel Gert-Jan (Hij noemt zich Brainpower, maar laten we het beestje bij z'n naam noemen). De manier waarop hij rapt, hoe hij met z'n handjes zwaait en zelfs zijn mimiek zijn perfect gekopieerd van de gemiddelde Afro-Amerikaanse rapper uit de Bronx, zelfs zo goed gekopieerd dat hij er zo de soundmixshow mee had kunnen winnen (ware het niet dat hij er per ongeluk nog wat Nederlandse woorden in mengt).
zoals je misschien al weet is hip hop ontstaan uit armoede, er was geen geld voor instrumenten dus begonnen ze aan een plaat te zitten, hieruit is weer het samplen voortgekomen lijkt me.quote:
er zijn ook zat hip hop acts die met een live band optreden. maar een dope sample met vette drums blijf ik het beste vinden. er wordt trouwens niet alleen van al bestaande muziek gesampled maar ook veel van films en tv-series.quote:Zo als het er nu staat, lijkt het er op dat je toch wat moeite had om met een goed voorbeeld te komen. Maar idd zullen er altijd uitzonderingen zijn. Ik vind dit voorbeeld trouwens nog aardig conventioneel, een echte band erbij bijvoorbeeld zou al een stuk origineler zijn. Of een rap op Rachmaninov samples of een 9/8 beat bijvoorbeeld, er valt zoveel te bedenken.
tja nederhop, daar zijn voor zover ik weet idd niet zoveel tekstuele juweeltjes te vinden.quote:Ook, maar niet alleen. Mijn broertje zit helemaal in de Nederhop en zelden heb ik tekstueel wat gehoord dat het niveau van aanvaardbaar oversteeg, behalve dan het voorbeeld wat ik al aanhaalde. In Europa en dus zeker ook in Nederland hebben we een hele rijke literaire, oratorische en poetische cultuur en in plaats van daar uit te putten of een cross-over te realiseren, blijft men vaak hangen bij het Amerikaanse idioom (wat dan dus weer neer komt op een kopie van een kopie), vaak letterlijk, soms door Amerikaanse termen letterlijk te vertalen naar het Nederlands zoals de Osdorp Posse, die zich trouwens wel vaker manifesteren als éénoog in het land der blinden.
oh je doelt op de nederlandse hip hop cultuur? tja als ik voor mezelf spreek dan hou ik me er niet zo heel veel mee bezig, ik luister hip hop en draag nike's. that's it.quote:Een mooi voorbeeld voor mijn stelling vindt ik wel Gert-Jan (Hij noemt zich Brainpower, maar laten we het beestje bij z'n naam noemen). De manier waarop hij rapt, hoe hij met z'n handjes zwaait en zelfs zijn mimiek zijn perfect gekopieerd van de gemiddelde Afro-Amerikaanse rapper uit de Bronx, zelfs zo goed gekopieerd dat hij er zo de soundmixshow mee had kunnen winnen (ware het niet dat hij er per ongeluk nog wat Nederlandse woorden in mengt). Origineel is het echter nauwelijks, en Gert-Jan is helaas geen uitzondering. Een zekere mate van overname is normaal, maar het is wel zo origineel om niet vergeten wie je bent en wat je doet en dus een zekere authenticiteit uit te stralen, door deze zaken te mengen met hetgeen je overneemt. Verschillende soorten rockmuziek hebben dezelfde oorsprong en in meer of mindere mate dingen met elkaar gemeen, toch is Progressive Rock niet te verwarren met punk om maar wat te noemen. Ook valt Italiaanse rock haarscherp te onderscheiden van Duitse Krautrock en er zijn nog wel veel meer voorbeelden te noemen waarmee je met overname met behoud van het eigen karakter te maken hebt, waardoor er zelfs iets nieuws ontstaat.
Bedoel je Infinite?quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:35 schreef jimjim1983 het volgende:
en die zogenaamde 'underground' shit van hem is echt niet hoogstaand.
Niks tegen samplen voor hiphop, zeker niet voor beginnende artiesten, maar het blijft een beetje goedkoop scoren. Als je net begint moet je wat om airplay te krijgen, maar van Eminem is het gewoon goedkoop. Zeker omdat het succesvolle singles waren om mee te beginnen (Toy Soldiers was een gigantische hit in de States en over Dream On ga ik niet eens beginnen), nooit eens een gewone albumtrack. Alhoewel hiphop verreweg niet alleen staat in het opnemen van goedkope covertjes en doordat ze slechts een deel van het materiaal lenen zou er nog een aardige boom op te zetten zijn dat ze creatiever zijn dan het gemiddelde "we spelen dit noot-voor-noot na"-boybandje.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:19 schreef Boomlaars het volgende:
Luister eens naar de beats op The Slim Shady / Marshall Mathers LP. Geen pop-achtige samples te vinden daar buiten de lokkende nummers My Name Is en The Real Slim Shady. Verder heeft hij nog ruim 200 nummers uitgebracht die niet op mainstream albums te vinden zijn.
daar is zelfs Boomlaars het mee eensquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:27 schreef -Angel- het volgende:
[..]
In ieder geval Eminem heeft z'n beste tijd gehad.
Zo denk jij dus ook alles te weten omdat je alle platen van eminem kentquote:Op maandag 3 oktober 2005 17:19 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Eminem heeft 4 'echte' mainstream albums gemaakt, en daarop baseer je meteen je mening over die artiest. Je luistert zeker ook alleen naar de singles van een album.
idd, ga je eens echt in hip hop verdiepen. als je er echt van houdt dan durf ik te wedden dat je dingen ontdekt die veel en veel beter zijn dan Eminem.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:36 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Zo denk jij dus ook alles te weten omdat je alle platen van eminem kent
Van BDP, Schoolly D, whodini of mantronix heb je ws. nog nooit gehoord![]()
Vervelend, die elitaire gasjes die zichzelf altijd als true moeten profileren...
Wie?quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:36 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Vervelend, die elitaire gasjes die zichzelf altijd als true moeten profileren...
Als iedereen iets zou doen omdat het zo is zou muziek nooit geëvolueerd zijn... Dus zo simple as that vind ik dat niet!quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:10 schreef cosmick het volgende:
[..]
Omdat dat hiphop is! Zo is hiphop begonnen en zo hoort het. So simple is that.
[..]
Hoezo dat dan nietquote:Dat kan, maar dan is het geen hiphop meer
hij heeft het over 9/8 beats en rachanimoviloevic samplesquote:Op maandag 3 oktober 2005 19:53 schreef DubzOne het volgende:
Hoezo dat dan niet![]()
HipHop met band is toch net zo goed HipHop! Het is alleen een andere vorm en techniek. ipv van de turntables heb je instrumenten... Maar om het om die reden geen HipHop te noemen vind ik te kortzichtig!
Nee, ik quote Cosmick en ik doelde niet op de 9/8 beats maar op de zin daarvoor, namelijk HipHop met bandquote:Op maandag 3 oktober 2005 19:56 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hij heeft het over 9/8 beats en rachanimoviloevic samples
Nee, zo simpel is het ook niet misschien.. Heb je hiphop een beetje gevolgd? Ik hou juist van hiphop omdat ik het hele sample-aspect zo enorm tof vind. Opzoek gaan naar toffe grooves, geluidjes, gitaartjes, trompetjes noem maar op. Hier een fijne beat bij maken en voila. Hiphop. Zo hoort 't mijn inziens. Call it kortzichting of misschien ben ik gewoon wel een ouwe lul, maar zo wil ik het horen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:53 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Als iedereen iets zou doen omdat het zo is zou muziek nooit geëvolueerd zijn... Dus zo simple as that vind ik dat niet!
[..]
Hoezo dat dan niet![]()
Kun je vinden. Maar als ik hiphop wil horen/zien dan hoef *ik* geen echte gitaren en shit te zien. Dan ga ik wel naar een rockconcert. Nee, ik wil de dj zien. De dj die live (uiteraard) kunstig de beats aan elkaar rockt. That's hiphop.quote:HipHop met band is toch net zo goed HipHop! Het is alleen een andere vorm en techniek. ipv van de turntables heb je instrumenten... Maar om het om die reden geen HipHop te noemen vind ik te kortzichtig!
quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:19 schreef danni het volgende:
Mensen van begin 20 (nu) zijn opgegroeid met tupac en die hele biggie hype en gangsetrrap en
pop-R en B van 94 en verder. Anno nu is dat voor hun de oldskool.
Hun hiphop intelect gaat niet veel verder dan dat "Rawkus" dikke underground shit is.
Ach, hou toch op man smaken verschillen. En de old skool was vroeger de mainstream. Alleen luisterde er toen minder mensen na.quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:19 schreef danni het volgende:
Dit is niet alles ik kom nu dus meer van dat soort jonge gasten tegen die 50 en DMX verafschuwen
en meer j5 en zelfs coldchillin-records en main source luisteren!!!!
Men, ik heb nog hoop voor de toekomst!.
Old Skool komt terrug, boiiii !
egnietquote:Op maandag 3 oktober 2005 21:01 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ach, hou toch op man smaken verschillen. En de old skool was vroeger de mainstream. Alleen luisterde er toen minder mensen na.
Ook hiphop is toch niet statisch?quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:10 schreef cosmick het volgende:
Omdat dat hiphop is! Zo is hiphop begonnen en zo hoort het. So simple is that.
Hoe het heet is toch niet zo belangrijk lijkt me, het gaat toch om de inhoud?quote:Dat kan, maar dan is het geen hiphop meer
Sampling komt al uit de tijd van de mellotron, Brian Eno is zo zijn carriere begonnen door letterlijk allerlei stukjes tape aan elkaar te plakken. Jij zei "samplen hoort bij hip-hop" en met "waarom" bedoelde ik dat dit natuurlijk geen ijzeren wet is. Samplen is als gereedschap, het gaat er om hoe het gebruikt wordtquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:17 schreef jimjim1983 het volgende:
zoals je misschien al weet is hip hop ontstaan uit armoede, er was geen geld voor instrumenten dus begonnen ze aan een plaat te zitten, hieruit is weer het samplen voortgekomen lijkt me.
Het is natuurlijk niet of/of maar en/en.quote:er zijn ook zat hip hop acts die met een live band optreden. maar een dope sample met vette drums blijf ik het beste vinden. er wordt trouwens niet alleen van al bestaande muziek gesampled maar ook veel van films en tv-series.
wat rachmaninov is zou ik niet weten![]()
Misschien is dat juist ook omdat men teveel het origineel wil nabootsen i.p.v. het te bewerken en het eigen te maken. Het feit dat je in de VS ook steeds meer moet zoeken naar goed spul, lijkt mij ook een teken van stagnatie.quote:tja nederhop, daar zijn voor zover ik weet idd niet zoveel tekstuele juweeltjes te vinden.
In US hip hop meer dan genoeg. al moet je helaas steeds beter zoeken.
Ik ook niet.quote:oh je doelt op de nederlandse hip hop cultuur? tja als ik voor mezelf spreek dan hou ik me er niet zo heel veel mee bezig, ik luister hip hop en draag nike's. that's it.
Hahaha, anders bemoei je je ook ff meequote:Op maandag 3 oktober 2005 21:01 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ach, hou toch op man smaken verschillen. En de old skool was vroeger de mainstream. Alleen luisterde er toen minder mensen na.
dat zei cosmick, maar goed dat maakt niet uit, ik gaf alleen aan hoe het komt dat het samplen (volgens mij) aan hip hop verbonden is.quote:Op maandag 3 oktober 2005 22:35 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Sampling komt al uit de tijd van de mellotron, Brian Eno is zo zijn carriere begonnen door letterlijk allerlei stukjes tape aan elkaar te plakken. Jij zei "samplen hoort bij hip-hop" en met "waarom" bedoelde ik dat dit natuurlijk geen ijzeren wet is. Samplen is als gereedschap, het gaat er om hoe het gebruikt wordt
Hoe moet ik vooruitgang zien? want iemand als MF Doom, zo hoorde je het 10 jaar geleden echt niet.quote:Het is natuurlijk niet of/of maar en/en.
Rachmaninov was een componist die erg onvoorspelbare en enigzins dramatische muziek maakte, het was ook een ietwat extreem voorbeeld, al zou het wellicht juist weer heel goed bij het onderwerp passen. Een vloeiende rap maken op een 9/8 beat zou toch een uitdaging moeten zijn? Dat is dus wat ik al met al wat mis, wat vooruitgang. Ophemeling van oldskool is eigenlijk vergelijkbaar met Elvis imitators; het kan best leuk zijn, maar het echte is geweest en komt ook niet meer terug en dat zou ook niet moeten want dat zou betekenen dat een muziekstijl eigenlijk dood is omdat het zich niet meer vernieuwd. Stilstand is achteruitgang.
ja ik luister ook wel naar andere dingen dan hip hop, maar dat maakt voor dit topic niets uitquote:Ik ook niet.
Ik luister allerlei soorten rock en klassiek, soms jazz en blues en ik draag Leger des Heils óf driedelige pakken, dat is alles![]()
Blijkbaar zijn we in rap tempo verwiggerd in dit kleuterlandquote:Op maandag 3 oktober 2005 19:48 schreef bartrid het volgende:
[..]
Wie?Je weet toch dat alleen Eminem TRUE hiphop maakt?
LL cool J, i need love...quote:Op maandag 3 oktober 2005 21:54 schreef danni het volgende:
[..]
egniet![]()
de roxanne shante of big daddy kane was niet echt mainstream.
die werden bij mij op de lagere school op cassettebandjes rondgepaast
mainstream was toen bad van micheal jackson, janet jackson en de "nieuwe album van madonna".
mainstream rap was vanilla ice en tone loc's wildthing.
Ik snap dat je er op een bepaalde manier tegen aan kijkt... HipHop (en muziek in het algemeen) roept bij iedereen een bepaald gevoel of een bepaalde reactie op en iedereen beleefd dit anders. Voor jou is HipHop dj's en mc's. Maar wat ik probeer te zeggen is dat er ook op een andere manier tegen HipHop aangekeken kan worden (en dan bedoel ik niet die Urban-troep uiteraard). Ik denk dat zo'n ontwikkelingen alleen maar goed zijn en zoals hierboven al vermeld, is HipHop (en muziek in het algemeen) niet iets statisch.quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:08 schreef cosmick het volgende:
[..]
Nee, zo simpel is het ook niet misschien.. Heb je hiphop een beetje gevolgd? Ik hou juist van hiphop omdat ik het hele sample-aspect zo enorm tof vind. Opzoek gaan naar toffe grooves, geluidjes, gitaartjes, trompetjes noem maar op. Hier een fijne beat bij maken en voila. Hiphop. Zo hoort 't mijn inziens. Call it kortzichting of misschien ben ik gewoon wel een ouwe lul, maar zo wil ik het horen.
En gelukkig wordt het nog steeds zo gemaakt. En fokking goed ook!
En vreemdgenoeg lijkt die muziek niet op die top 40 troep..
[..]
Kun je vinden. Maar als ik hiphop wil horen/zien dan hoef *ik* geen echte gitaren en shit te zien. Dan ga ik wel naar een rockconcert. Nee, ik wil de dj zien. De dj die live (uiteraard) kunstig de beats aan elkaar rockt. That's hiphop.
mmmmmm....zo kwam het niet echt op mijn over bij de 'buiten westen' gig op lowlands.quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:29 schreef jimjim1983 het volgende:
je vind duvel duvel iets te poppy?zij zijn een van de minst toegankelijke groepen die ik ken
Ik ben het er wel mee eens dat de basis van (goede) hiphop bestaat uit enkele vaste ingredienten, goede rhymes, vette beats, creatief samplewerk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:01 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ik snap dat je er op een bepaalde manier tegen aan kijkt... HipHop (en muziek in het algemeen) roept bij iedereen een bepaald gevoel of een bepaalde reactie op en iedereen beleefd dit anders. Voor jou is HipHop dj's en mc's. Maar wat ik probeer te zeggen is dat er ook op een andere manier tegen HipHop aangekeken kan worden (en dan bedoel ik niet die Urban-troep uiteraard). Ik denk dat zo'n ontwikkelingen alleen maar goed zijn en zoals hierboven al vermeld, is HipHop (en muziek in het algemeen) niet iets statisch.
En HipHop met gitaren is één van de 1000 cross-overs die je kan verzinnen... En dat er nog steeds goede HipHop gemaakt wordt op de manier zoals jij dat beschrijft is zeker waar, maar er zijn genoeg andere creative mogelijkheden te bedenken!
Ben ik het niet helemaal mee eens... Notorious BIG heeft wel degelijk goede shit afgeleverd en zijn eerste album is (in mijn ogen) zeker legendarisch te noemen. En zeg nou zelf, the House Of Pain heeft ook één meesterlijk nummer afgeleverd en voor de rest hebben ze ook bar weinig bijgedragen aan de HipHop.quote:Op maandag 3 oktober 2005 23:49 schreef kamagurka het volgende:
heikneuters als notorious big of fluff daddy die het allemaal voor the incashcow deden
op Downset. na. Maar dat is dan ook een hardcore/hiphop crossover.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:12 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Daar moet je nu ook weer niet teveel aan toe willen voegen, dan wordt het iets anders.. en vaak minder. (ik haat rap-metal crossovers bijvoorbeeld)
Nouja, de ellende die dit soort mensen uiteindelijk uitbrachten bedoel ik dan ookquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:13 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens... Notorious BIG heeft wel degelijk goede shit afgeleverd en zijn eerste album is (in mijn ogen) zeker legendarisch te noemen. En zeg nou zelf, the House Of Pain heeft ook één meesterlijk nummer afgeleverd en voor de rest hebben ze ook bar weinig bijgedragen aan de HipHop.
Ben het wel met je eens dat BIG (door toedoen van Puffy) uiteindelijk voor het geld is geggaan en dat gaat in het algemeen ook gepaard met 'a lack of creativity'.
"Jump around" is idd wel aardig, maar ik vind 'm niet meesterlijk. Er kwam m.i. veel betere hiphop uit die tijd! Je luistert wel een beetje teveel mainstream hoor.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:13 schreef DubzOne het volgende:
[..]
En zeg nou zelf, the House Of Pain heeft ook één meesterlijk nummer afgeleverd en voor de rest hebben ze ook bar weinig bijgedragen aan de HipHop.
Wie luistert teveel mainstream? Ik hoop niet dat je mij bedoelt, want ik luister alles behalve mainstreamquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 08:28 schreef cosmick het volgende:
[..]
"Jump around" is idd wel aardig, maar ik vind 'm niet meesterlijk. Er kwam m.i. veel betere hiphop uit die tijd! Je luistert wel een beetje teveel mainstream hoor.
Ik zag dat Kamgurka het ff over de Beastie Boys had. En voor die gasten moet je toch wel respect hebben! Heb je ze live gezien vorig jaar? Rocks hè! Voorts zitten die gasten zelf te 'diggen voor beats' en yo, mixmaster mike
Nee, ik bedoelde DubZonequote:Op dinsdag 4 oktober 2005 08:49 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Wie luistert teveel mainstream? Ik hoop niet dat je mij bedoelt, want ik luister alles behalve mainstream![]()
Ik ben er ook wel ff tussen uit geweest. De 80's heb ik goed gevolgd. Ik vind nog steeds dat de grootste krakers uit de 80's komen! En het mooiste zijn die fijne obscure hiphopplaatjes. Plaatjes die Tim Westwood in zijn Capitol Rapshow draaide (was in Zwolle op de AM te ontvangen) om vervolgens met het teepje naar Rhyhtm Import te gaan op zaterdagquote:Ik luisterde indertijd eerder de obscure hiphop, maar ik ben gewoon mijn interesse verloren in hiphop toen er teveel formulebandjes begonnen te ontstaan.
Dat klopt wel ja. Je kunt nu alle kanten op.. hou je van bling bling (en heb je gewoon geen smaakquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:22 schreef Posdnous het volgende:
Er zijn veel meer verschillende soorten artiesten met een eigen stempel dan de jaren 80 of de golden age.
quote:
Dat noem ik dus hype. De crowd is eminems spierballen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 11:43 schreef cosmick het volgende:
[..]
't Leek of het publiek echter de show mistte want ik er kwam nagenoeg geen feedback. De Beasties spreken met hun muziek(eh, hiphop?) een kleinere groep mensen aan dan een D12 die juist met veel toeters en bellen (om die zwakke beats te verbloemen) de show stelen. Zo lijkt.
*meldt zich!quote:Op donderdag 29 september 2005 16:13 schreef IdlersDream het volgende:
Wie kan nog meer die Lange Frans en die mongool ernaast niet uitstaan.
ik vind opgezwolle wel dope.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:22 schreef danni het volgende:
[..]
Ik kan nederlandse rappers zowiezo niet uitstaan.
ondanks dat vind ik ze toch goedquote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:47 schreef cosmick het volgende:
[..]
Me too. Maar ik stiekem wel een beetje omdat ze, net als ik, uit Zwolle komen.
Extince, Pete Philley, Stickz, Rico, Typhoon, Duvel... Dat zijn in mijn ogen zeker rappers die een positieve bijdrage leveren aan het Nederlandse HipHop klimaat!quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:22 schreef danni het volgende:
[..]
Ik kan nederlandse rappers zowiezo niet uitstaan.
Agree. Voorts ben ik wel van van Kypsky (skills die gast!) en C-Mon. Die gasten verdienen ook meer aandacht.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 10:58 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Extince, Pete Philley, Stickz, Rico, Typhoon, Duvel... Dat zijn in mijn ogen zeker rappers die een positieve bijdrage leveren aan het Nederlandse HipHop klimaat!
Zeker!! Maar ik denk dat dat al een stuk moeilijker is voor de 'gemiddelde HipHop-luisteraar'.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:02 schreef cosmick het volgende:
[..]
Agree. Voorts ben ik wel van van Kypsky (skills die gast!) en C-Mon. Die gasten verdienen ook meer aandacht.
valt wel mee volgens mij, iedere hip hop liefhebber die ik ken vindt C-Mon en Kypski ook dope.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:31 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Zeker!! Maar ik denk dat dat al een stuk moeilijker is voor de 'gemiddelde HipHop-luisteraar'.
definieer hip hop liefhebberquote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:49 schreef jimjim1983 het volgende:
valt wel mee volgens mij, iedere hip hop liefhebber die ik ken vindt C-Mon en Kypski ook dope.
neequote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:29 schreef nixxx het volgende:
[insert TT] ... hebben gelijk?
Hardstyle - ga weer uit je plaat meer iets voor jou?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:13 schreef Speth het volgende:
Ik heb een hekel aan alle muziek met een politieke boodschap
Geenszins, ik hou juist wel van hiphop, maar dan niet van die zeiknummers die toch altijd over hetzelfde klagen.. armoede, werkloosheid, oorlog blablabla, zo cliche.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:20 schreef S-Two het volgende:
[..]
Hardstyle - ga weer uit je plaat meer iets voor jou?![]()
http://student.dpg.devry.edu/~d00293438/event2.htmquote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:24 schreef Speth het volgende:
[..]
Geenszins, ik hou juist wel van hiphop, maar dan niet van die zeiknummers die toch altijd over hetzelfde klagen.. armoede, werkloosheid, oorlog blablabla, zo cliche.
Gewoon die fijne braggin' and boastin' lyrics over vette beats met scherpe cuts.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:24 schreef Speth het volgende:
[..]
Geenszins, ik hou juist wel van hiphop, maar dan niet van die zeiknummers die toch altijd over hetzelfde klagen.. armoede, werkloosheid, oorlog blablabla, zo cliche.
Dat is al beterquote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:30 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
http://student.dpg.devry.edu/~d00293438/event2.htm
![]()
Niemand wat?quote:
Is dat weer zo'n G-Unit punchline?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 21:23 schreef cosmick het volgende:
Mensen die weten waarom het gaat. Jij dus niet.
Geen idee, da's jouw terrein toch?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:23 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Is dat weer zo'n G-Unit punchline?
Goeie ouwe shitquote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:30 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
http://student.dpg.devry.edu/~d00293438/event2.htm
![]()
quote:Op zondag 2 oktober 2005 16:16 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Als je zelf niet zo denigrerend zou doen over iedereen die kritiek heeft op jouw geliefde hiphop, zou ik deze opmerking misschien niet zielig vinden
[..]
Dooddoener, drogredenering
[..]
Waarachter zit jij dan? Je wasdroog-combinatie? Lul niet zo slap man, alsof het mij ene hol uitmaakt welk type men mij indeelt, lekker makkelijk
Ik zeg gewoon wat ik vind, en ik heb in tegenstelling tot de meeste users op dit forum wel enige muziekkennis
Ten eerste wil ik zeggen na het lezen van de tweede quote ik niet goed snap waarom je, je aangesproken voelde en ook niet waarom je in je reactie niet beter liet blijken dat je vertsand van zaken hebt.quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:36 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik vind het uiterlijk van veel van die homies er wel nogal triest uitzien, en ik ben niet de enige. Maargoed, t is ontstaan uit een armoede cultuur alwaar mensen geen smaak hebben en een obsessie overheerst voor schreeuwerigheid zoals goud overal en de meest afzichtelijke sieraden. Gasten zonder enige opleiding en een toekomstperspectief van nul komma nul kun je misschien moeilijk gebrek aan smaak gaan verwijten, maar het steekt wel aan je ogenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 09:13 schreef Mr.Tear het volgende:
Ten eerste wil ik zeggen na het lezen van de tweede quote ik niet goed snap waarom je, je aangesproken voelde en ook niet waarom je in je reactie niet beter liet blijken dat je vertsand van zaken hebt.
Ten tweede wil ik dan toch zeggen dat ik nou niet bepaald begonnen ben met denigreren aangezien jij mensen "napratende wannabe negerjosties" noemt. Plus het feit dat als je weleens in de HHC zou komen je best weet dat er voornamelijk gepraat wordt over optredens die eraan komen oude en nieuwe releases, gewoon leuk gelul over HipHop en niet dat er alsmaar verkondigd wordt hoe goed "mijn geliefde" hiphop wel niet is. Plus dat zeker wel bergrip en respect heb voor een andere mening, mits die goed onderbouwd is. Je kan gewoon simpelweg niet je mening baseren op de top40, maar dat weet je ook wel.
Ten derde hou ik er gewoon niet van om een neger of in dit geval negerjostie genoemd te worden puur en alleen vanwege een muzieksmaak die ik al vroeg in mijn leven ontwikkeld heb. Al die onzin over muzieksmaken plus de daarbij behorende vooroordelen word ik strontziek van. Ik bedoel het is niks nieuwes ofzo, maar ik snap gewoon simpelweg niet waarom mensen zo moeilijk doen over het feit dat iedereen een verschillende muzieksmaak heeft en in sommige gevallen de daarbij gedragen kleding. Als ik mezelf als voorbeeld neem, vroeger een teringskater, nu een nepneger en ik denk dan donder op man, ga je moeder pesten als niks beters te doen hebt dan andere mensen te bekritiseren. Hoewel ik daar nu niet meer zo'n last van heb. Veel mensen zijn gewoon zo respectloos en dat begint al bij muziek, helaas. Maar daarom kan ik dan wat botter uit de hoek komen, helemaal als je in het begin niet laat blijken verstand van zaken te hebben. Dat krijg je nou eenmaal he, van al dat internetsarcasme
Als ik me er ook even mee mag bemoeienquote:
Tuurlijkquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:32 schreef cosmick het volgende:
[..]
Als ik me er ook even mee mag bemoeien![]()
Tsja, helaas maken die josties vaak die hele scene.. zeker op straat en videoclipsgewijsquote:
minstens zo lang verhaal
Kijk voor deze ene keer ben ik het met je eens. Wat zijn die gasten treurig zeg, dit geldt trouwens ook voor metalfans, grungefans, etc. die zich gaan kleden naar hun muziekstyle.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:32 schreef cosmick het volgende:
Het uiterlijk van de homies kan idd triest zijn. Als ik kijk naar mijn 20 jaar hiphop-ervaring en de mensen daarom heen, kan ik concluderen dat de mensen die er het meest overdreven uitzagen (dus met petjes, trainingspakken, overdreven gebaren, mank lopen, zonnebril op in t donker) echt het minste knowlegde hadden. Een grote bek hadden ze. Meer niet.
Kom op, vergeet de gothics nou niet, je weet dat je daar meer aandacht aan wil besteden dan een eenvoudige 'etc'quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:14 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Kijk voor deze ene keer ben uk het met je eens. Wat zijn die gasten treurig zeg, dit geldt trouwens ook voor metalfans, grungefans, etc. die zich gaan kleden naar hun muziekstyle.![]()
Bijzonder! Maar wat is jouw mening over hiphop zelf? Of waan je je nog steeds in de illusie dat Vanilla Ice baanbrekende muziek heeft gemaakt?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:14 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Kijk voor deze ene keer ben ik het met je eens.
Dat heb ik nooit gezegd, ik heb alleen gezegd dat hij een classic afgeleverd heeft in de vorm van "To the Extreme", en tevens dat hij een legende in de hiphop is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:23 schreef cosmick het volgende:
Bijzonder! Maar wat is jouw mening over hiphop zelf? Of waan je je nog steeds in de illusie dat Vanilla Ice baanbrekende muziek heeft gemaakt?
Oja, een legende in de hiphop.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:26 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit gezegd, ik heb alleen gezegd dat hij een classic afgeleverd heeft in de vorm van "To the Extreme", en tevens dat hij een legende in de hiphop is.
Zeker, zoek op internet naar de geschiedenis van hiphop en vanilla ice zal er zeker in voorkomen. Tevens iedereen kent vanilla ice, ook al heb je geen feeling met hiphop.quote:
Zwarte koffie uiteraardquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:27 schreef cosmick het volgende:
[..]
Oja, een legende in de hiphop.
Ik neem rustig nog een slokje koffie.
Er is hier nog iemand die helemaal weg is van de ICP. Hij heeft zelfs een aantal albums, ben alleen even zijn naam kwijt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:20 schreef 2dope het volgende:
Ik ga nu niet diep in op ICP, ik vind ze gewoon geweldig vanwege hun originaliteit en absurdheid![]()
PaRoDiUzZ, volgens mij schildert hij zijn gezicht ook wel eensquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:25 schreef 2dope het volgende:
Twizla bedoel je zeker? Hij is zeker een echte, met z'n facepaint![]()
Hmm ik geloof niet echt dat hij groot aanhanger is hoorquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:27 schreef -Angel- het volgende:
[..]
PaRoDiUzZ, volgens mij schildert hij zijn gezicht ook wel eens.
ik ken Madvillain, ik ken Quasimoto, maar wat is dit?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:20 schreef 2dope het volgende:
het feit dat ik nu luister naar shadows of 2morrow van madvillain & quasimoto betekent niet dat...
Same here! Wat dat betreft kunnen we nog aardig wat leren van onze zuiderburen... Die zijn muzikaal gezien een stuk beter geschoold dan de gemiddelde Nederlander!quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 12:15 schreef cosmick het volgende:
Ik stoor me eraan, sterker, ik vind het een grote schande, dat zo'n radio 3 altijd met dezelfde shit aan komt. En afgezaagde fantasieloze bagger promoot
dat was voor z'n homie die in de gevangenis zatquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:44 schreef kamagurka het volgende:
en een pleister op zijn kop (wtf ging dát eigenlijk over???)
ik vind bepaalde dingen van icp en twiztid wel aardig ja , maar ik ga mij er iig niet naar kleden , netzo als dat ik angel ook niet met een dikke vetkuif rond zou zien lopenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:33 schreef 2dope het volgende:
[..]
Hmm ik geloof niet echt dat hij groot aanhanger is hoorHeb 'm idd wel een keer horen zeggen dat ie bepaalde zooi van ICP wel dope vond.
Shadows of tomorrow is een track afkomstig van het album madvillainy, van MF Doom & Madlib dus, featuring Lord Quas. Vind 't niet een geniale track, beetje te druk maar wel wrede sampoltjes erinquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:20 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik ken Madvillain, ik ken Quasimoto, maar wat is dit?
Ik kleed me ook niet naar m'n muzieksmaak, hoewel ik in '96/'97 wel in een australian rondliep, met bijbehorende dubbelzijdige cavellobroekquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ik vind bepaalde dingen van icp en twiztid wel aardig ja , maar ik ga mij er iig niet naar kleden , netzo als dat ik angel ook niet met een dikke vetkuif rond zou zien lopen
oh gelukkig, ik dacht al dat ik een geniaal album gemist hadquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:56 schreef 2dope het volgende:
[..]
Shadows of tomorrow is een track afkomstig van het album madvillainy, van MF Doom & Madlib dus, featuring Lord Quas. Vind 't niet een geniale track, beetje te druk maar wel wrede sampoltjes erin
Daar ben ik het zeker mee eens, als je maar van een muzieksoort houdt wordt je leven toch erg beperkt. Ik heb me de afgelopen jaren voornamelijk gestort op het kopen van hiphop, maar nu ik een vaste baan heb, heb ik meer geld, dus kan ik alle muziek die ik al jaren wilde hebben ook kopenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 12:15 schreef cosmick het volgende:
't Is trouwens niet zo dat heel mijn leven in het teken staat van hiphopIk heb altijd alles geluisterd en dat nu ik nog steeds. Muziek vind ik veel te interessant om me tot 1 genre te beperken!
Ik stoor me eraan, sterker, ik vind het een grote schande, dat zo'n radio 3 altijd met dezelfde shit aan komt. En afgezaagde fantasieloze bagger promoot
Ik vind wel dat samples funky moeten blijven.. of laat ik het zo zeggen: ik vind het het tofst. Slayer kan okay zijn.. dit zou je erg tof kunnen gebruiken. Of AC/DC.. . Wat dat betreft kun je alles samplen. Oude werk van the Stones of van Chicago? Uitermate tof hoor. 't Leuke van zelf prutsen van muziek is natuurlijk dat jezelf kan doen wat je wilt. Of je nu een loopje haalt uit die ouwe franse plaat of CCR sampelt..
Maar goed
En dat moeten mensen echt helemaal zelf weten, hoezo zijn zij treurig?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:14 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Kijk voor deze ene keer ben ik het met je eens. Wat zijn die gasten treurig zeg, dit geldt trouwens ook voor metalfans, grungefans, etc. die zich gaan kleden naar hun muziekstyle.![]()
Absoluut!! Al bedoel ik met funky niet zozeer dat het echt uit funk-platen moeten komen, maar het moet iets swingends hebben. Dat je hoofd eigenlijk al gelijk gaat meeknikken op de beats.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:57 schreef Mr.Tear het volgende:
[..]
Ik vind bijvoorbeeld niet dat een hiphopnummer alleen een funky sample moet hebben. Een maat van mij graaft altijd de muziekcollectie van zijn vader uit (die ook muzikant is) en komt altijd echt met de meest vette samples van klassiek tot rare snaarinstrumentjes uit weet ik veel wat voor muzieksoort. Dat vind ik dope, want ook daardoor leer je veel muziek kennen.
[..]
quote:En dat moeten mensen echt helemaal zelf weten, hoezo zijn zij treurig?
Vallen ze je lastig?
Achtervolgen ze je de hele dag?
quote:Vond het het toch leuk om nog even door te gaan
Dat doe ik op een varieteit aan muziek, van the prodigy t/m fear factory... beats kunnen in elk muziekgenre aanstekelijk zijn. Daar hoeft het niet perse typisch hiphop-achtig voor te zijn (vaak niet zelfs)quote:Op donderdag 13 oktober 2005 07:49 schreef cosmick het volgende:
[..]
Absoluut!! Al bedoel ik met funky niet zozeer dat het echt uit funk-platen moeten komen, maar het moet iets swingends hebben. Dat je hoofd eigenlijk al gelijk gaat meeknikken op de beats.
bij de hip hop liefhebbers is dat natuurlijk wel het geval hequote:Op donderdag 13 oktober 2005 08:21 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat doe ik op een varieteit aan muziek, van the prodigy t/m fear factory... beats kunnen in elk muziekgenre aanstekelijk zijn. Daar hoeft het niet perse typisch hiphop-achtig voor te zijn (vaak niet zelfs)
ik heb medelijden met ze dan.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
bij de hip hop liefhebbers is dat natuurlijk wel het geval he
Je kledingkeuze laten beinvloeden door het feit dat je naar metal, hiphop, ... luisterd. Treurig.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:57 schreef Mr.Tear het volgende:
En dat moeten mensen echt helemaal zelf weten, hoezo zijn zij treurig?
Vallen ze je lastig?
Achtervolgen ze je de hele dag?
En als mensen zich nou op een bepaalde manier kleden en een muziekstijl gaan luisteren waar dan net die vorm van kleden bij past?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:35 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Je kledingkeuze laten beinvloeden door het feit dat je naar metal, hiphop, ... luisterd. Treurig.
of op een internet forumquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:13 schreef Mr.Tear het volgende:
. Liever staan ze je bijvoorbeeld uit te schelden vanaf de andere kant van de straat.
Ik denk dat als je van meerdere genres verschrikkelijk kan genieten (en geloof mij: hiphop is muzikaal een armetierig genre vergeleken bij andere) je toch echt meer voldoening haalt uit je levenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 16:23 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik heb medelijden met jou dat je er niet zo van kan genieten. (zo kun je nog uren doorgaan)
Ik denk dat ik niets vreemd zeg, wanneer ik zeg dat jimjim geen gangster is of denkt te zijn.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:51 schreef kamagurka het volgende:
En waarom? Omdat je vriendjes dat "cool" vinden, omdat je dan een gangstah denkt te zijn?
Ik denk het niet. Je hebt bijvoorbeeld al de zogenaamde backpackers. De meest in het HCC topic zjn dat.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:52 schreef Yorrit het volgende:
iedere hiphop liefhebber wil een gangstah zijn en staart zich blind op 1 genre..
Whatever... ik ben reteblij dat er andere stromingen in het leven zijn als hiphop, god man wat zou dat verkutte saai zijn!!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:52 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niets vreemd zeg, wanneer ik zeg dat jimjim geen gangster is of denkt te zijn.
Je whatever geeft aan dat je maar een beetje uit je nek kletst en het tevens nog niet wil toegeven ook. Kom een keer terug wanneer je weet wat hiphop is. Tevens alles wat uit de VS komt is bij jouw al niet goed. Dus ga nu maar weer naar je Zweedse folk metal muziek luisteren.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:57 schreef kamagurka het volgende:
Whatever... ik ben reteblij dat er andere stromingen in het leven zijn als hiphop, god man wat zou dat verkutte saai zijn!!![]()
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:59 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Je whatever geeft aan dat je maar een beetje uit je nek kletst en het tevens nog niet wil toegeven ook. Kom een keer terug wanneer je weet wat hiphop is. Tevens alles wat uit de VS komt is bij jouw al niet goed. Dus ga nu maar weer naar je Zweedse folk metal muziek luisteren.
Nee, je zei daarnet dat hiphop tering vervelend is, met diezelfde truukjes steeds weer, dát klinkt als ware armoede. Welnu ik zeg dat is niet waar, dat wil niet zeggen dat ik alleen maar hiphop luister. Ik luister graag naar andere muziek, Britney, Christina, you name it.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 01:05 schreef kamagurka het volgende:
Ik zeg, met voor jou te moeilijk taalgebruik, dat ik blij ben dat er meer muziek bestaat dan alleen hiphop. Voor eencelligen als jij is hiphop ongetwijfeld genoeg
Als je je beperkt tot één genre ben je juist vastgeroest, ik zeg net meermaals dat ik dat niet doe (en nooit heb gedaan)quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 01:09 schreef Yorrit het volgende:
laat maar
Kama is gewoon vastgeroest... al wil die dat niet toegeven
Wat moet jij nou weer, miskende wannabe columnist?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 01:10 schreef SCH het volgende:
Oh kama, die is opgegroeid in een heel politiek-correct milieu waar precies vaststaat wat wel en niet mag en waar je je tegen af moet zetten. Hij is best aardig hoor.
Het gros van hiphop is ook een herhaling van truukjes en stomvervelend. Dat de vastgeroeste hiphoppers dat nou niet willen toegeven... prima, ik zeg gewoon zoals ik het ervaar.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 01:08 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Nee, je zei daarnet dat hiphop tering vervelend is, met diezelfde truukjes steeds weer, dát klinkt als ware armoede. Welnu ik zeg dat is niet waar, dat wil niet zeggen dat ik alleen maar hiphop luister. Ik luister graag naar andere muziek, Britney, Christina, you name it.
Nee ik wilde even laten zien dat muziek ook zonder rap te zijn, goed is.quote:
Ik heb er geen moeite eigenlijk. Als ze hun ding goed doen tenminste.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:02 schreef kamagurka het volgende:Heb je ooit wel ns een hiphop optreden meegemaakt? Stomvervelend, zo'n lulletje in een tariningspak met een dom petje die maar wat adynamisch in zijn mic staat te blèren en een vent in een t-shirt die plaatjes staat te scratchen op de achtergrond...
ik doelde ook op "Daar hoeft het niet perse typisch hiphop-achtig voor te zijn (vaak niet zelfs) "quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:51 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik denk dat als je van meerdere genres verschrikkelijk kan genieten (en geloof mij: hiphop is muzikaal een armetierig genre vergeleken bij andere) je toch echt meer voldoening haalt uit je leven
Je doodstaren op een soort muziek en je eigenlijk de tering vervelen met diezelfde truukjes steeds weer, dát klinkt als ware armoede..En waarom? Omdat je vriendjes dat "cool" vinden, omdat je dan een gangstah denkt te zijn?
Ik heb er genoeg meegemaakt en het was altijd erg vet (behalve Large Professor) dus ik weet niet wat je nou slap loopt te lullen, dat het jouw muziek niet is dat weten we nu ook wel. ga dan ook niet naar een optreden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:02 schreef kamagurka het volgende:
Heb je ooit wel ns een hiphop optreden meegemaakt? Stomvervelend, zo'n lulletje in een tariningspak met een dom petje die maar wat adynamisch in zijn mic staat te blèren en een vent in een t-shirt die plaatjes staat te scratchen op de achtergrond...
Matig kama, je moet duidelijk nog wennen aan de hiphopcultuur.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 01:56 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Wat moet jij nou weer, miskende wannabe columnist?
Maar dat is toch hetzelfde met de muziek waar wij van houden. Is ook voor 95 % herhaling en plots ineens komt er weer iets briljants uit.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 02:02 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Het gros van hiphop is ook een herhaling van truukjes en stomvervelend. Dat de vastgeroeste hiphoppers dat nou niet willen toegeven... prima, ik zeg gewoon zoals ik het ervaar.
Er komt met enige regelmaat heus nog wel ns wat interessants uit hoor, in die zin schrijf ik het genre nog niet af en kan het altijd nog een verrijking betekenen. Maar om nu te zeggen dat ik er stijl van achterover sla...Heb je ooit wel ns een hiphop optreden meegemaakt? Stomvervelend, zo'n lulletje in een tariningspak met een dom petje die maar wat adynamisch in zijn mic staat te blèren en een vent in een t-shirt die plaatjes staat te scratchen op de achtergrond...
het is nog steeds te vinden, al moet je wel beter zoeken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:28 schreef danni het volgende:
Er is wel goede Dope Muzikale Hiphop. Echt wel.
Het ligt alleen in eenver verleden
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:15 schreef pfaf het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
*************************************************************************************
[afbeelding]
Need I say more?
The magic Word: P2Pquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:36 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
het is nog steeds te vinden, al moet je wel beter zoeken.
quote:
Of '88 en '89 ..quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:03 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
![]()
maar dan nog moet je wel de goede titels weten.
als je iets uit de jaren '90 download dan is het bijna altijd wel goed
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:52 schreef Yorrit het volgende:
iedere hiphop liefhebber wil een gangstah zijn en staart zich blind op 1 genre..
het sarcasme viel niet opquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:47 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg... ik ben ook een HipHop liefhebber. Net zoals ik een liefhebber ben van allerlei andere soorten muziekgenres!
It's all about good music... en binnen welk genre dat dan valt kan me verder vrij weinig boeien!
Je moet niet streven naar iets wat je niet in je hebtquote:
jaja, maar ik ben dan ook een wandelende database met goeie titelsquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:03 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
![]()
maar dan nog moet je wel de goede titels weten.
als je iets uit de jaren '90 download dan is het bijna altijd wel goed
The Roots is ook niet meer wat het geweest is.quote:Op zondag 16 oktober 2005 04:47 schreef D1 het volgende:
Zolang The Roots nog enigzins aandacht krijgen heb ik nog een sprankje hoop...
Dat is in het algemeen het grote probleem wat in de afgelopen jaren is ontstaan. De frustratie ten opzichte van de "commerciele" wereld wordt mede veroorzaakt omdat vrijwel iedere interessante act niet meer op MTV/TMF/radio te zien of te horen is (tenzij op een achterlijk tijdstip).quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:20 schreef HAL9000S het volgende:
Ik moet wel zeggen dat de hiphop van tegenwoordig niet meer zo is als dat het in de jaren '90 was, het lijkt er idd op dat de hiphop en rapmuziek aan het vervlakken is. Tegenwoordig zie je nooit meer iets fatsoenlijks in de top40 terugkomen terwijl je vroeger toch zeer respectabele acts als a Tribe called Quest, De la Soul etc. terugvond in de commerciele wereld van de hiphop.
is inderdaad een hele mooie site. maar daar staat ook niet alles in.quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:32 schreef Sjoewe het volgende:
Ghehe als lurker, part-time hiphop-liefhebber heb ik nog wel een tip: http://www.allmusic.com
Voer je de naam van de artiest in krijg je een lijst met waar die artiest zijn invloeden vandaan heeft vergelijkbare artiesten en artiesten die er weer door beïnvloed zijn.
Dan kom je op allemaal dingen die je nog niet kende.
Ik vind dat ze met The Tipping Point in 2004 wederom een zeer respectabel HipHop album hebben afgeleverd!quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:13 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
The Roots is ook niet meer wat het geweest is.
ik vond 'm tegenvallen. in ieder geval zwaar minder dan voorgaande albums.quote:Op zondag 16 oktober 2005 13:36 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ik vind dat ze met The Tipping Point in 2004 wederom een zeer respectabel HipHop album hebben afgeleverd!
quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:20 schreef HAL9000S het volgende:
Mensen die hun mening baseren op iets wat zij op commerciele muziekzenders als TMF en MTV voorbij zien komen laten alleen maar zien dat zij zelf op een verschrikkelijk oppervlakkige manier met (rap) muziek bezig zijn en zijn dus niet echt serieus te nemen IMHO.
Moet je eens voor de gein zeggen dat rockmuziek kut is omdat Kane en Within tempation zuigen, precies hetzelfde verhaal.
[quote]
Naar mijn mening is zelfs rap niet meer wat het geweest was.quote:Ik moet wel zeggen dat de hiphop van tegenwoordig niet meer zo is als dat het in de jaren '90 was, het lijkt er idd op dat de hiphop en rapmuziek aan het vervlakken is. Tegenwoordig zie je nooit meer iets fatsoenlijks in de top40 terugkomen terwijl je vroeger toch zeer respectabele acts als a Tribe called Quest, De la Soul etc. terugvond in de commerciele wereld van de hiphop.
dan moet je Willie Wartaal is een Baas op het album van de Jeugd van Tegenwoordig luisterenquote:Op zondag 16 oktober 2005 19:28 schreef danni het volgende:
[..]
[..]
Waaroom gaan ze net gewoon weer lekker opscheppen en laat maar horen hoe goed ze zelf
wel niet zijn. Publiek is de jury.
Moet jij niet de gangster uithangen in de hood. \/\/quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:59 schreef jimjim1983 het volgende:
dan moet je Willie Wartaal is een Baas op het album van de Jeugd van Tegenwoordig luisteren
![]()
quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:03 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Moet jij niet de gangster uithangen in de hood. \/\/
quote:
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 00:51 schreef kamagurka het volgende:
Omdat je vriendjes dat "cool" vinden, omdat je dan een gangstah denkt te zijn?
Geef 's een voorbeeld van een goede hiphopplaat die in de hitlijsten heeft gestaan (er van uitgaande dat je de commerciele hitlijsten bedoelt uiteraard)?quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:28 schreef drexciya het volgende:
[..]
Met name eind jaren 80, begin jaren 90 stond er van alles en nog wat in de hitlijsten wat kwalitatief gezien ook nog wel wat voorstelde, zowel op house, techno als hiphop gebied.
't Is niet meer zo leuk als vroeger toen je nog leuke 12" inches kon scoren bij de Rhyhtm Import, maar er komt nog wel degelijk interessante muziek uit hoor. 't Is alleen op 1 hand te tellenquote:Op zich is het wel jammer, want vroeger heb ik wel eens wat platen op dit gebied gekocht, maar ik negeer het genre tegenwoordig volledig.
Tuurlijk, er zijn immers zoveel hiphop albums die diamond gegaan zijn.quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:20 schreef cosmick het volgende:
Vooral die laatste twee waren een lachertje natuurlijk en totaal te verwaarlozen als we het over hiphop hebben.
Bemoei je er ff niet mee anders.quote:Op zondag 16 oktober 2005 21:25 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Tuurlijk, er zijn immers zoveel hiphop albums die diamond gegaan zijn.
Daaag Angelquote:Op zondag 16 oktober 2005 21:28 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Hiphop was op dat moment op z'n hoogtepunt. Mensen kochten heel veel hiphop albums.
Dat jij een vooringenomen kwastje bent wat alle hiphop kritiekloos slikt weten we nu ook wel..quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:50 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Ik heb er genoeg meegemaakt en het was altijd erg vet (behalve Large Professor) dus ik weet niet wat je nou slap loopt te lullen, dat het jouw muziek niet is dat weten we nu ook wel. ga dan ook niet naar een optreden.
tuurlijk jonge, ik slik alles kritiekloosquote:Op maandag 17 oktober 2005 00:15 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat jij een vooringenomen kwastje bent wat alle hiphop kritiekloos slikt weten we nu ook wel..
Ik vind niets cools aan een of andere over het paard getilde neger die zijn mic loopt onder te spugen en na een nummer al loopt te janken dat iedereen zijn handen in de lucht moet steken en klappen![]()
Ik ben ver ver voor jouw tijd wel ns bij public enemy geweest in de jaap edenhal, dát was gewoon vet! Daar werd gewoon een live-act neergezet, zoals ook goede rockbands dat doen. De meeste hiphop kun je echter beter op cd horen, of eigenlijk beter helemaal niet
volgens je ondertitel ben jij hier de addictquote:Op maandag 17 oktober 2005 09:03 schreef Tranceptor het volgende:
Zodra mensen het over dope hebben, zouden ze doorverwezen moeten worden naar de Jellinek wat mij betreft.
Gelukkig niet aan muziek van mensen die niets anders kunnen dan tekst opzeggen in rijmpjesquote:Op maandag 17 oktober 2005 11:21 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
volgens je ondertitel ben jij hier de addict![]()
ik ga er niet eens op inquote:Op maandag 17 oktober 2005 11:44 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Gelukkig niet aan muziek van mensen die niets anders kunnen dan tekst opzeggen in rijmpjes
quote:
De beat moet dope en en de cuts fresh zijn iddquote:Op maandag 17 oktober 2005 12:12 schreef jimjim1983 het volgende:
ja tuurlijk, het moet wel icm met een dope beat zijn
Missy elliot en the neptunes vind ik trouwens niet echt hoogstaand maar dat is een kwestie van smaak.
Vind je? Ik vind de beats niet veel soeps eigenlijk. Beats van bijvoorbeeld J-Zone, Madvillian en Edan daarentegen.. kippevel hoorquote:Op maandag 17 oktober 2005 12:24 schreef Tranceptor het volgende:
Ik hou overigens helemaal niet van Missy Elliott of rap in het algemeen, maar produktietechnisch doet ze soms interessante dingen.
quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:27 schreef cosmick het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind de beats niet veel soeps eigenlijk. Beats van bijvoorbeeld J-Zone, Madvillian en Edan daarentegen.. kippevel hoor
"Hollaback Girl" straight fire. Hiphop op zijn best.quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:24 schreef Tranceptor het volgende:
Ik hou overigens helemaal niet van Missy Elliott of rap in het algemeen, maar produktietechnisch doet ze soms interessante dingen.
quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:34 schreef -Angel- het volgende:
[..]
"Hollaback Girl" straight fire. Hiphop op zijn best.
Ben je jezelf nu niet eens zat? Ik jou wel iigquote:Op maandag 17 oktober 2005 12:34 schreef -Angel- het volgende:
[..]
"Hollaback Girl" straight fire. Hiphop op zijn best.
niet mee eens. luister bijvoorbeeld maar eens hoe ze rappen bij Organized Konfusion. echt geniaal gewoonquote:Op maandag 17 oktober 2005 12:41 schreef Tranceptor het volgende:
Dit is nu precies wat ik bedoel. De 'beats' of 'beat' van een nummer is het kloppend hart van een nummer zoals een drumset dat kan zijn in een goede hardrocktrack. Een drumstel alleen gaat echter al snel vervelen.
Mensen die houden van rap/hiphop hebben het altijd maar over vette beats (of die beats zo hard/vet zijn is een andere kwestie), maar in principe hebben we het hier over een zeer kale vorm van muziekmaken waarvoor een minimum aan muzikale begeleiding nodig is. Ik vind het nogal saai naar hiphop luisteren; 1 vrij repititieve 'beat' en een neger die erover heen ouwehoert. Nu is er inderdaad wel hiphop die wat verder gaat, maar het overgrote deel is gewoon niet meer dan een loop en een vent die eroverheen ouwehoert.
Dat klopt wel, alleen wat die mensen onderschatten dat het nog vrij moeilijk is om repititieve 'beat' te maken. Dat wordt vaak onderschat, dat doe je niet een, twee, drie. Dat geldt ook voor die neger die erover heen lult. Niet elke neger kan dat, en er zijn zelfs maar weinig die er zo in slagen dat iedereen hun album wil kopen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:41 schreef Tranceptor het volgende:
Mensen die houden van rap/hiphop hebben het altijd maar over vette beats (of die beats zo hard/vet zijn is een andere kwestie), maar in principe hebben we het hier over een zeer kale vorm van muziekmaken waarvoor een minimum aan muzikale begeleiding nodig is. Ik vind het nogal saai naar hiphop luisteren; 1 vrij repititieve 'beat' en een neger die erover heen ouwehoert.
You got it. Een kale, vette beat, met een fijne lekkere groove. Er hoeft uiteraard niet persé geen neger overheen te rappen.quote:
Mijn punt is niet dat ik er niet van hou, ik vind oldschool hiphop zelfs leuk naar te luisteren. Mijn punt is dat mensen rap-muziek stereotyperen omdat het zich leent voor stereotyperingen. In veel gevallen stelt het muzikaal weinig voor en ook een genre als punk is bijvoorbeeld vrij simpel te stereotyperen. Ik denk niet dat je raar moet opkijken dat mensen het stereotyperen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:47 schreef cosmick het volgende:
[..]
You got it. Een kale, vette beat, met een fijne lekkere groove. Er hoeft uiteraard niet persé geen neger overheen te rappen.
Da's hiphop. En jij houdt er niet van. Klaar
jawel want mensen stereotyperen het om de verkeerde redenen. het zou vrouwonvriendelijk zijn, ongeinspireerd en weet ik veel wat nog meer.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:01 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Mijn punt is niet dat ik er niet van hou, ik vind oldschool hiphop zelfs leuk naar te luisteren. Mijn punt is dat mensen rap-muziek stereotyperen omdat het zich leent voor stereotyperingen. In veel gevallen stelt het muzikaal weinig voor en ook een genre als punk is bijvoorbeeld vrij simpel te stereotyperen. Ik denk niet dat je raar moet opkijken dat mensen het stereotyperen.
Oldschool hiphop luisteren is idd ook een van mijn hobbiesquote:Op maandag 17 oktober 2005 13:01 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Mijn punt is niet dat ik er niet van hou, ik vind oldschool hiphop zelfs leuk naar te luisteren. Mijn punt is dat mensen rap-muziek stereotyperen omdat het zich leent voor stereotyperingen. In veel gevallen stelt het muzikaal weinig voor en ook een genre als punk is bijvoorbeeld vrij simpel te stereotyperen. Ik denk niet dat je raar moet opkijken dat mensen het stereotyperen.
Een groot deel van de hiphop is ook vrouwonvriendelijk, materialistisch en wat meer. Er is inderdaad ook wel hiphop die politiek geengageerd is, oproept tot vrede en vrouwen beter afbeeldt, maar dat is een minderheid. Over het algemeen is hiphop een uitlaatklep voor een zichzelf als minderwaardig ziende, laag opgeleide bevolking met weinig kansen op de arbeidsmarkt. Een groep waarbij overleven een belangrijkere strategie is dan respect voor jan en alleman.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:03 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
jawel want mensen stereotyperen het om de verkeerde redenen. het zou vrouwonvriendelijk zijn, ongeinspireerd en weet ik veel wat nog meer.
je hoeft je toch ook niet te identificeren met de muziek die je luistert? het klinkt gewoon vet daarom luister ik het.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:11 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Een groot deel van de hiphop is ook vrouwonvriendelijk, materialistisch en wat meer. Er is inderdaad ook wel hiphop die politiek geengageerd is, oproept tot vrede en vrouwen beter afbeeldt, maar dat is een minderheid. Over het algemeen is hiphop een uitlaatklep voor een zichzelf als minderwaardig ziende, laag opgeleide bevolking met weinig kansen op de arbeidsmarkt. Een groep waarbij overleven een belangrijkere strategie is dan respect voor jan en alleman. Daarnaast geeft het een afspiegeling van America en haar hypocrisie ten opzichte van een groot deel van blanke en zwarte bevolking weer die ik hier weinig plek vind hebben. Mensen kunnen zich er lastig mee identificeren en op een paar stoere mannetjes in Amsterdam-West na die zich gangster voelen staan zulke zaken mijlenver van de meeste mensen af.
het in elkaar zetten is vrij simpel idd, maar dat geldt voor bijna alle muzieksoorten eigenlijk wel. de kunst is het goed te laten klinken, of het dan simpel of moeilijk is om te maken maakt niets uit.quote:Even terug op een 'dope' beat. Dat is in normale zin van elektronische muziek slechts de ondergrond van de rest van de muziek en gewoon niet zo heel lastig als je een redelijke producerskwaliteit kan laten zien. Ik ben het ermee eens dat het niet zo makkelijk is als mensen denken, maar ook niet zo moeilijk als sommigen hier beweren. Voor iemand met enige produceerervaring op muziekgebied is het vrij simpel werk.
Ik heb het over stereotyperingen die komen omdat mensen zich er niet mee kunnen identificeren, er zit niets/weinig eigens in.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:16 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
je hoeft je toch ook niet te identificeren met de muziek die je luistert? het klinkt gewoon vet daarom luister ik het.
ik denk dat die stereotyperingen meer komen door al die ongeinspireerde zooi op TMF enzo.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:19 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik heb het over stereotyperingen die komen omdat mensen zich er niet mee kunnen identificeren, er zit niets/weinig eigens in.
Verstandige mensen luisteren uberhaupt niet naar wat ons door de strot wordt geduwd door TMF, MTV en consorten.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:22 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik denk dat die stereotyperingen meer komen door al die ongeinspireerde zooi op TMF enzo.
dat zou je denken ja maar ik ken er genoegquote:Op maandag 17 oktober 2005 13:24 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Verstandige mensen luisteren uberhaupt niet naar wat ons door de strot wordt geduwd door TMF, MTV en consorten.![]()
Ik heb altijd medelijden met mensen die dit zeggen. Die doen te hard hun best om anders te zijn dan anderen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:24 schreef Tranceptor het volgende:
Verstandige mensen luisteren uberhaupt niet naar wat ons door de strot wordt geduwd door TMF, MTV en consorten.![]()
Ah, en met The Godfather kun je je wel identificeren?quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:19 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik heb het over stereotyperingen die komen omdat mensen zich er niet mee kunnen identificeren, er zit niets/weinig eigens in.
Zou het?quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:29 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ik heb altijd medelijden met mensen die dit zeggen. Die doen te hard hun best om anders te zijn dan anderen.
o.k. dan. *verstandig isquote:Op maandag 17 oktober 2005 13:24 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Dan vind ik heel wat dance nog creatiever dan veel hiphop anno nu.quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:24 schreef Morpheus2002 het volgende:
BIj rap wordt er tenminste nog gebruikt gemaakt van tekst, dance daarentegen....
Nou geweldig.quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:05 schreef danni het volgende:
[..]
Dan vind ik heel wat dancenog creatiever dan veel hiphop anno nu.
Ik hoor weinig kritiek van jouw kant, een kale set met een neger die wat lompe bewegingen maakt en er wat op los brabbelt vind jij het toppunt van een live optreden? Daar zou je grif 40 euri voor neertellen? Ik vind zo'n gast die loopt te bazelen hoe geweldig hij wel niet is en hoeveel homies hij wel niet heeft eerder lachwekkend en vervelend... maar ieder zijn smaak zullen we maar denken.quote:Op maandag 17 oktober 2005 11:18 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
tuurlijk jonge, ik slik alles kritiekloosjij weet niet wat voor muziek ik heb dus ga niet zulke domme dingen roepen.
Als jij niets cool vindt aan een of andere over het paard getilde neger (hoezo over het paard getilt?) die zijn mic loopt onder te spugen (hoezo dat?) en na een nummer begint te janken dat je je handen in de lucht moet steken waarom ga je er dan heen? Als ik ga dan ga ik omdat ik de muziek van die gasten goed vind. en volgens mij ken je artiesten als J-Live niet eens dus hoe kan je er dan in godsnaam zo'n domme mening over hebben?
Hiphop live is niet om aan te horen. Neem als voorbeeld 50 Cent, het is dat je hem ziet maar anders zou je denken dat het iemand anders was. Stem lijkt op geen enkele manier op de stem die een album vol rapt. Dit geldt voor vrijwel iedereen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 15:58 schreef kamagurka het volgende:
Ik hoor weinig kritiek van jouw kant, een kale set met een neger die wat lompe bewegingen maakt en er wat op los brabbelt vind jij het toppunt van een live optreden? Daar zou je grif 40 euri voor neertellen? Ik vind zo'n gast die loopt te bazelen hoe geweldig hij wel niet is en hoeveel homies hij wel niet heeft eerder lachwekkend en vervelend... maar ieder zijn smaak zullen we maar denken.
Sinds wanneer zeg ik dat dan?quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:29 schreef Posdnous het volgende:
Sinds wanneer moeten artiesten realistisch zijn.
Ik hoef je medelijden niet en moeite kost het niet.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:29 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ik heb altijd medelijden met mensen die dit zeggen. Die doen te hard hun best om anders te zijn dan anderen.
Het topic ging er toch juist over dat Hiphop verder kijken is dan alleen 50 Centquote:Op maandag 17 oktober 2005 16:07 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Hiphop live is niet om aan te horen. Neem als voorbeeld 50 Cent, het is dat je hem ziet maar anders zou je denken dat het iemand anders was. Stem lijkt op geen enkele manier op de stem die een album vol rapt. Dit geldt voor vrijwel iedereen.
Tis idd maar wat je onder "dance" verstaat, maar als hij de onmetelijk grote verzameling stromingen bedoelt die ik onder de noemer dance kan plaatsen zit hij er gruwelijk naast inderdaadquote:Op maandag 17 oktober 2005 16:32 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
![]()
Als je alleen maar standaardtranceverzamelcd's pakt dan heb je inderdaad gelijk.![]()
begin je weerquote:Op maandag 17 oktober 2005 15:58 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik hoor weinig kritiek van jouw kant, een kale set met een neger die wat lompe bewegingen maakt en er wat op los brabbelt vind jij het toppunt van een live optreden? Daar zou je grif 40 euri voor neertellen? Ik vind zo'n gast die loopt te bazelen hoe geweldig hij wel niet is en hoeveel homies hij wel niet heeft eerder lachwekkend en vervelend... maar ieder zijn smaak zullen we maar denken.
dat is dikke bullshit. misschien klopt het wel voor de 'rappers' waar jij heen gaat zoals 50 cent e.d. maar als het een goede rapper is dan klinkt ie live ook nog gewoon goed.quote:Op maandag 17 oktober 2005 16:07 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Hiphop live is niet om aan te horen. Neem als voorbeeld 50 Cent, het is dat je hem ziet maar anders zou je denken dat het iemand anders was. Stem lijkt op geen enkele manier op de stem die een album vol rapt. Dit geldt voor vrijwel iedereen.
Er is vrijwel geen één rapper die live goed klinkt. Underground of commercieel.quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:35 schreef jimjim1983 het volgende:
dat is dikke bullshit. misschien klopt het wel voor de 'rappers' waar jij heen gaat zoals 50 cent e.d. maar als het een goede rapper is dan klinkt ie live ook nog gewoon goed.
dan wil ik graag een lijstje van jou hebben van alle underground rap optredens die jij hebt bezocht en waarop jij je mening baseert.quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:50 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Er is vrijwel geen één rapper die live goed klinkt. Underground of commercieel.
Hou toch gewoon je kop als je niet weet waar je over praat, mislukte bak breintumoren met slap pikaanhangsel dat je bent.quote:Op maandag 17 oktober 2005 14:07 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Nou geweldig.
Zelfs de muziek (bagger) die nu in de Top 40 staat vind ik nog creatiever dan alle dance
quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:50 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Er is vrijwel geen één rapper die live goed klinkt. Underground of commercieel.
Eentje dan?quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:56 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
dan wil ik graag een lijstje van jou hebben van alle underground rap optredens die jij hebt bezocht en waarop jij je mening baseert.
edit: of, begin maar met 2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |