abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31153983
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:56 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

hij heeft het over 9/8 beats en rachanimoviloevic samples
Nee, ik quote Cosmick en ik doelde niet op de 9/8 beats maar op de zin daarvoor, namelijk HipHop met band
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:08:09 #102
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31154129
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:53 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Als iedereen iets zou doen omdat het zo is zou muziek nooit geëvolueerd zijn... Dus zo simple as that vind ik dat niet!
[..]
Hoezo dat dan niet
Nee, zo simpel is het ook niet misschien.. Heb je hiphop een beetje gevolgd? Ik hou juist van hiphop omdat ik het hele sample-aspect zo enorm tof vind. Opzoek gaan naar toffe grooves, geluidjes, gitaartjes, trompetjes noem maar op. Hier een fijne beat bij maken en voila. Hiphop. Zo hoort 't mijn inziens. Call it kortzichting of misschien ben ik gewoon wel een ouwe lul, maar zo wil ik het horen.

En gelukkig wordt het nog steeds zo gemaakt. En fokking goed ook!

En vreemdgenoeg lijkt die muziek niet op die top 40 troep..
quote:
HipHop met band is toch net zo goed HipHop! Het is alleen een andere vorm en techniek. ipv van de turntables heb je instrumenten... Maar om het om die reden geen HipHop te noemen vind ik te kortzichtig!
Kun je vinden. Maar als ik hiphop wil horen/zien dan hoef *ik* geen echte gitaren en shit te zien. Dan ga ik wel naar een rockconcert. Nee, ik wil de dj zien. De dj die live (uiteraard) kunstig de beats aan elkaar rockt. That's hiphop.
pi_31154474
Mensen van begin 20 (nu) zijn opgegroeid met tupac en die hele biggie hype en gangsetrrap en
pop-R en B van 94 en verder. Anno nu is dat voor hun de oldskool.
Hun hiphop intelect gaat niet veel verder dan dat "Rawkus" dikke underground shit is.

Maar nu ff dit: Ik kom dus zonu en dan in een buurthuis en laatst moestik toch echt ff een traantje
wegpinken van geluk. Waarom?
Kom ik zo een gast tegen van 16 (ja 16), zegt ie hey heb je niet het origineel van wat je nu draait?
Ik kijk hem aan,whut? ken je dit nummer dan? Hij: ja man dat is "Pete Rock & CL. Smooth".
Ikke: ???? :S okay.....
ik heb shit op me mp3speler kan ik draaien?Ik: jahoor watheb je bij je?
Hij: hele album "Mecca and the Soulbrother" ikke: (in arm knijpt ) ... (helemaal stil)

Hij is 16 en digt das efx, pete rock shit, rakim, delasoul, en hij is 16.

Dit is niet alles ik kom nu dus meer van dat soort jonge gasten tegen die 50 en DMX verafschuwen
en meer j5 en zelfs coldchillin-records en main source luisteren!!!!

Men, ik heb nog hoop voor de toekomst!.

Old Skool komt terrug, boiiii !

Eindleijk komt er een eind aan al dat ge-experimenteer met
gothic-indutrial+rap en housemuziek met smurfen en disco+moog erdoorheen.

Ze \beginnen weer hun oren te gebruiken!!!!!!!! (YES!)

De meeste meisjes zijn ook niet meer standaard van verstandsverbijstering en
slechte top40
'dan maar metallica fan'. nee man, ze luisteren "taste of honey - rescue me"
en schudden hun heupen daarop !

Y - O - !

[ Bericht 1% gewijzigd door danni op 03-10-2005 20:29:12 ]
  maandag 3 oktober 2005 @ 20:25:56 #104
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31154672
Beetje jammer dat de TS zijn (terechte) punt wil maken door met Eminem als voorbeeld te komen. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_31155691
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:19 schreef danni het volgende:
Mensen van begin 20 (nu) zijn opgegroeid met tupac en die hele biggie hype en gangsetrrap en
pop-R en B van 94 en verder. Anno nu is dat voor hun de oldskool.
Hun hiphop intelect gaat niet veel verder dan dat "Rawkus" dikke underground shit is.
ik ben ook begin 20

Het is wel gedeeltelijk waar wat je zegt. De meeste mensen die ik iets laat luisteren vinden het wel vet, maar niemand kent het gewoon.
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:01:27 #106
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31155831
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:19 schreef danni het volgende:

Dit is niet alles ik kom nu dus meer van dat soort jonge gasten tegen die 50 en DMX verafschuwen
en meer j5 en zelfs coldchillin-records en main source luisteren!!!!

Men, ik heb nog hoop voor de toekomst!.

Old Skool komt terrug, boiiii !
Ach, hou toch op man smaken verschillen. En de old skool was vroeger de mainstream. Alleen luisterde er toen minder mensen na.
pi_31157789
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:01 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Ach, hou toch op man smaken verschillen. En de old skool was vroeger de mainstream. Alleen luisterde er toen minder mensen na.
egniet

de roxanne shante of big daddy kane was niet echt mainstream.
die werden bij mij op de lagere school op cassettebandjes rondgepaast

mainstream was toen bad van micheal jackson, janet jackson en de "nieuwe album van madonna".
mainstream rap was vanilla ice en tone loc's wildthing.
pi_31158150
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:10 schreef cosmick het volgende:
Omdat dat hiphop is! Zo is hiphop begonnen en zo hoort het. So simple is that.
Ook hiphop is toch niet statisch?
quote:
Dat kan, maar dan is het geen hiphop meer
Hoe het heet is toch niet zo belangrijk lijkt me, het gaat toch om de inhoud?
pi_31159231
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:17 schreef jimjim1983 het volgende:
zoals je misschien al weet is hip hop ontstaan uit armoede, er was geen geld voor instrumenten dus begonnen ze aan een plaat te zitten, hieruit is weer het samplen voortgekomen lijkt me.
Sampling komt al uit de tijd van de mellotron, Brian Eno is zo zijn carriere begonnen door letterlijk allerlei stukjes tape aan elkaar te plakken. Jij zei "samplen hoort bij hip-hop" en met "waarom" bedoelde ik dat dit natuurlijk geen ijzeren wet is. Samplen is als gereedschap, het gaat er om hoe het gebruikt wordt
quote:
er zijn ook zat hip hop acts die met een live band optreden. maar een dope sample met vette drums blijf ik het beste vinden. er wordt trouwens niet alleen van al bestaande muziek gesampled maar ook veel van films en tv-series.
wat rachmaninov is zou ik niet weten
Het is natuurlijk niet of/of maar en/en.
Rachmaninov was een componist die erg onvoorspelbare en enigzins dramatische muziek maakte, het was ook een ietwat extreem voorbeeld, al zou het wellicht juist weer heel goed bij het onderwerp passen. Een vloeiende rap maken op een 9/8 beat zou toch een uitdaging moeten zijn? Dat is dus wat ik al met al wat mis, wat vooruitgang. Ophemeling van oldskool is eigenlijk vergelijkbaar met Elvis imitators; het kan best leuk zijn, maar het echte is geweest en komt ook niet meer terug en dat zou ook niet moeten want dat zou betekenen dat een muziekstijl eigenlijk dood is omdat het zich niet meer vernieuwd. Stilstand is achteruitgang.
quote:
tja nederhop, daar zijn voor zover ik weet idd niet zoveel tekstuele juweeltjes te vinden.
In US hip hop meer dan genoeg. al moet je helaas steeds beter zoeken.
Misschien is dat juist ook omdat men teveel het origineel wil nabootsen i.p.v. het te bewerken en het eigen te maken. Het feit dat je in de VS ook steeds meer moet zoeken naar goed spul, lijkt mij ook een teken van stagnatie.
quote:
oh je doelt op de nederlandse hip hop cultuur? tja als ik voor mezelf spreek dan hou ik me er niet zo heel veel mee bezig, ik luister hip hop en draag nike's. that's it.
Ik ook niet.
Ik luister allerlei soorten rock en klassiek, soms jazz en blues en ik draag Leger des Heils óf driedelige pakken, dat is alles
  maandag 3 oktober 2005 @ 22:41:14 #110
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31159427
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:01 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Hahaha, anders bemoei je je ook ff mee

Jij vindt Markey Mark, Vanilla Ice en MC Hammer zeker oldschool? Die acts zijn idd mainstream, maar oldschool... Goeie grap kerel.
pi_31159666
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:35 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Sampling komt al uit de tijd van de mellotron, Brian Eno is zo zijn carriere begonnen door letterlijk allerlei stukjes tape aan elkaar te plakken. Jij zei "samplen hoort bij hip-hop" en met "waarom" bedoelde ik dat dit natuurlijk geen ijzeren wet is. Samplen is als gereedschap, het gaat er om hoe het gebruikt wordt
dat zei cosmick, maar goed dat maakt niet uit, ik gaf alleen aan hoe het komt dat het samplen (volgens mij) aan hip hop verbonden is.
quote:
Het is natuurlijk niet of/of maar en/en.
Rachmaninov was een componist die erg onvoorspelbare en enigzins dramatische muziek maakte, het was ook een ietwat extreem voorbeeld, al zou het wellicht juist weer heel goed bij het onderwerp passen. Een vloeiende rap maken op een 9/8 beat zou toch een uitdaging moeten zijn? Dat is dus wat ik al met al wat mis, wat vooruitgang. Ophemeling van oldskool is eigenlijk vergelijkbaar met Elvis imitators; het kan best leuk zijn, maar het echte is geweest en komt ook niet meer terug en dat zou ook niet moeten want dat zou betekenen dat een muziekstijl eigenlijk dood is omdat het zich niet meer vernieuwd. Stilstand is achteruitgang.
Hoe moet ik vooruitgang zien? want iemand als MF Doom, zo hoorde je het 10 jaar geleden echt niet.
quote:
Ik ook niet.
Ik luister allerlei soorten rock en klassiek, soms jazz en blues en ik draag Leger des Heils óf driedelige pakken, dat is alles
ja ik luister ook wel naar andere dingen dan hip hop, maar dat maakt voor dit topic niets uit
pi_31161593
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:48 schreef bartrid het volgende:

[..]

Wie? Je weet toch dat alleen Eminem TRUE hiphop maakt?
Blijkbaar zijn we in rap tempo verwiggerd in dit kleuterland
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_31161888
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 21:54 schreef danni het volgende:

[..]

egniet

de roxanne shante of big daddy kane was niet echt mainstream.
die werden bij mij op de lagere school op cassettebandjes rondgepaast

mainstream was toen bad van micheal jackson, janet jackson en de "nieuwe album van madonna".
mainstream rap was vanilla ice en tone loc's wildthing.
LL cool J, i need love...

Het klopt helemaal! Ik heb linksaf via cyprus hill en house of pain dan ook snel het hiphop pad verlaten toen het echt te erg werd (met heikneuters als notorious big of fluff daddy die het allemaal voor the incashcow deden)
pi_31162281
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 20:08 schreef cosmick het volgende:

[..]

Nee, zo simpel is het ook niet misschien.. Heb je hiphop een beetje gevolgd? Ik hou juist van hiphop omdat ik het hele sample-aspect zo enorm tof vind. Opzoek gaan naar toffe grooves, geluidjes, gitaartjes, trompetjes noem maar op. Hier een fijne beat bij maken en voila. Hiphop. Zo hoort 't mijn inziens. Call it kortzichting of misschien ben ik gewoon wel een ouwe lul, maar zo wil ik het horen.

En gelukkig wordt het nog steeds zo gemaakt. En fokking goed ook!

En vreemdgenoeg lijkt die muziek niet op die top 40 troep..
[..]

Kun je vinden. Maar als ik hiphop wil horen/zien dan hoef *ik* geen echte gitaren en shit te zien. Dan ga ik wel naar een rockconcert. Nee, ik wil de dj zien. De dj die live (uiteraard) kunstig de beats aan elkaar rockt. That's hiphop.
Ik snap dat je er op een bepaalde manier tegen aan kijkt... HipHop (en muziek in het algemeen) roept bij iedereen een bepaald gevoel of een bepaalde reactie op en iedereen beleefd dit anders. Voor jou is HipHop dj's en mc's. Maar wat ik probeer te zeggen is dat er ook op een andere manier tegen HipHop aangekeken kan worden (en dan bedoel ik niet die Urban-troep uiteraard). Ik denk dat zo'n ontwikkelingen alleen maar goed zijn en zoals hierboven al vermeld, is HipHop (en muziek in het algemeen) niet iets statisch.

En HipHop met gitaren is één van de 1000 cross-overs die je kan verzinnen... En dat er nog steeds goede HipHop gemaakt wordt op de manier zoals jij dat beschrijft is zeker waar, maar er zijn genoeg andere creative mogelijkheden te bedenken!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_31162569
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:29 schreef jimjim1983 het volgende:
je vind duvel duvel iets te poppy? zij zijn een van de minst toegankelijke groepen die ik ken
mmmmmm....zo kwam het niet echt op mijn over bij de 'buiten westen' gig op lowlands.
Maar Dalek is ontoegankelijker hoor :p.
pi_31162645
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:01 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Ik snap dat je er op een bepaalde manier tegen aan kijkt... HipHop (en muziek in het algemeen) roept bij iedereen een bepaald gevoel of een bepaalde reactie op en iedereen beleefd dit anders. Voor jou is HipHop dj's en mc's. Maar wat ik probeer te zeggen is dat er ook op een andere manier tegen HipHop aangekeken kan worden (en dan bedoel ik niet die Urban-troep uiteraard). Ik denk dat zo'n ontwikkelingen alleen maar goed zijn en zoals hierboven al vermeld, is HipHop (en muziek in het algemeen) niet iets statisch.

En HipHop met gitaren is één van de 1000 cross-overs die je kan verzinnen... En dat er nog steeds goede HipHop gemaakt wordt op de manier zoals jij dat beschrijft is zeker waar, maar er zijn genoeg andere creative mogelijkheden te bedenken!
Ik ben het er wel mee eens dat de basis van (goede) hiphop bestaat uit enkele vaste ingredienten, goede rhymes, vette beats, creatief samplewerk.
Daar moet je nu ook weer niet teveel aan toe willen voegen, dan wordt het iets anders.. en vaak minder. (ik haat rap-metal crossovers bijvoorbeeld)
Maar ik vind dan weer wel dat er binnen de grenzen flink mag worden geexperimenteerd, zoals the beastie boys doen of epmd... Ook kan er op het gebied van rappen echt wel wat meer dan het uiten van domme oerwoudgeluiden. De betere acts snappen dat. Ook niet zelden zijn dat vrij intelligente mensen
pi_31162670
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 23:49 schreef kamagurka het volgende:

heikneuters als notorious big of fluff daddy die het allemaal voor the incashcow deden
Ben ik het niet helemaal mee eens... Notorious BIG heeft wel degelijk goede shit afgeleverd en zijn eerste album is (in mijn ogen) zeker legendarisch te noemen. En zeg nou zelf, the House Of Pain heeft ook één meesterlijk nummer afgeleverd en voor de rest hebben ze ook bar weinig bijgedragen aan de HipHop.

Ben het wel met je eens dat BIG (door toedoen van Puffy) uiteindelijk voor het geld is geggaan en dat gaat in het algemeen ook gepaard met 'a lack of creativity'.
Last.fm
pi_31162680
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:12 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Daar moet je nu ook weer niet teveel aan toe willen voegen, dan wordt het iets anders.. en vaak minder. (ik haat rap-metal crossovers bijvoorbeeld)
op Downset. na. Maar dat is dan ook een hardcore/hiphop crossover.
E-town concrete vind ik dan weer een mindere hardcore/hiphop crossover, maar is ook nog wel aan te horen.
pi_31163176
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:13 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens... Notorious BIG heeft wel degelijk goede shit afgeleverd en zijn eerste album is (in mijn ogen) zeker legendarisch te noemen. En zeg nou zelf, the House Of Pain heeft ook één meesterlijk nummer afgeleverd en voor de rest hebben ze ook bar weinig bijgedragen aan de HipHop.

Ben het wel met je eens dat BIG (door toedoen van Puffy) uiteindelijk voor het geld is geggaan en dat gaat in het algemeen ook gepaard met 'a lack of creativity'.
Nouja, de ellende die dit soort mensen uiteindelijk uitbrachten bedoel ik dan ook LL cool J heeft ook wel een goede plaat gemaakt in het begin..
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 08:28:31 #120
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31166286
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:13 schreef DubzOne het volgende:
[..]
En zeg nou zelf, the House Of Pain heeft ook één meesterlijk nummer afgeleverd en voor de rest hebben ze ook bar weinig bijgedragen aan de HipHop.
"Jump around" is idd wel aardig, maar ik vind 'm niet meesterlijk. Er kwam m.i. veel betere hiphop uit die tijd! Je luistert wel een beetje teveel mainstream hoor.

Ik zag dat Kamgurka het ff over de Beastie Boys had. En voor die gasten moet je toch wel respect hebben! Heb je ze live gezien vorig jaar? Rocks hè! Voorts zitten die gasten zelf te 'diggen voor beats' en yo, mixmaster mike
pi_31166455
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 08:28 schreef cosmick het volgende:

[..]

"Jump around" is idd wel aardig, maar ik vind 'm niet meesterlijk. Er kwam m.i. veel betere hiphop uit die tijd! Je luistert wel een beetje teveel mainstream hoor.

Ik zag dat Kamgurka het ff over de Beastie Boys had. En voor die gasten moet je toch wel respect hebben! Heb je ze live gezien vorig jaar? Rocks hè! Voorts zitten die gasten zelf te 'diggen voor beats' en yo, mixmaster mike
Wie luistert teveel mainstream? Ik hoop niet dat je mij bedoelt, want ik luister alles behalve mainstream

Ik luisterde indertijd eerder de obscure hiphop, maar ik ben gewoon mijn interesse verloren in hiphop toen er teveel formulebandjes begonnen te ontstaan. Hiphop was zijn edge kwijt begin jaren 90... uitgezondert enkele acts natuurlijk. House of pain noemde ik slechts als een voorbeeld van een fris geluid (gebaseerd op enkele nummers, dat wel..).
Er komen heel af n toe nog wel leuke dingen bij, maar onvoldoende om de scene echt goed te volgen vind ik. Maar dat vind ik ook van metal (het beste daarvan ligt ook reeds lang achter ons, helaas).

Beastie boys is idd megavet. Dat is gewoon altijd een innovatieve band gebleven, die keihard hun eigen koers hebben ingeslagen en zich niets aangetrokken van alle commerciele hype om zich heen. Daar heb ik dan ook veel respect voor
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:22:50 #122
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31166877
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 08:49 schreef kamagurka het volgende:
[..]

Wie luistert teveel mainstream? Ik hoop niet dat je mij bedoelt, want ik luister alles behalve mainstream
Nee, ik bedoelde DubZone
quote:
Ik luisterde indertijd eerder de obscure hiphop, maar ik ben gewoon mijn interesse verloren in hiphop toen er teveel formulebandjes begonnen te ontstaan.
Ik ben er ook wel ff tussen uit geweest. De 80's heb ik goed gevolgd. Ik vind nog steeds dat de grootste krakers uit de 80's komen! En het mooiste zijn die fijne obscure hiphopplaatjes. Plaatjes die Tim Westwood in zijn Capitol Rapshow draaide (was in Zwolle op de AM te ontvangen) om vervolgens met het teepje naar Rhyhtm Import te gaan op zaterdag Of een kameraad die met Kiss FM (Red Alert) tapes uit New York kwam.. !!!

Ik heb hiphop gemaakt tot 1991 met 2 Outta Millions en was het op gegeven moment ook zat. De hele scene, alles. Uiteraard ben ik het wel blijven volgens, maar de 80's feel was gewoon weg. Minder interessante beats en toen had ook iedereen ineens hiphouse-nummers op hun lp staan (zelfs JVC Force!).

Luister verder ook van alles wat, absoluut niet alleen hiphop.
pi_31168949
Obscure-nieuwe-(dope)­­­-shit voor het eerst op tape luisteren vind ik nog steeds machtig.
MMM. kwam pas veeeeel later bij de beasties, ik denk eerder dat Mike de
beasties heeft opgeveizeld met z,n support. anders waren ze allang history.

In de jaren 80 vond ik beasties niet meer dan een grappig probeerseltje.
Ze schreeuwden meer dan ze rapten.
Iedereen anno nu zit te zeiken dat ze MAD veel respect kregen toen. Maar het was
niet meer dan een leuke act.
Dus om nou te zeggen dat ze veel 'respect' kregen in de hiphopscene toen is
MAD verdreven.
Het staat natuurlijk beter voor een witte rap-act als je nu zegt dat ze tóen veeeeeel
respect hadden binnen de hip-hop-scene van zwarten.
Kijk dat is een vorm van hype. En zo komt het terrug in docus anno nu.
Maar zwaar overbelicht imo.
Het is meer dat veel mensen die act gewoon pikten.

Mid en eind jaren 80 was er een mainstreamkant van hiphop veel belicht waar
clichematig veel funkydrummer in werd verwerkt in shit tracks, zelfs door
producers die later beter werden zoals de 45king van zulu­-nation.

Wat datbetreft kan ik de mesnen wel weerbegrijpen dat ze een eenzijdige kant
van hiphop te horen kregen, en dat predikaat bleef plakken.
MC Lyte's paperthin kwam niet veel verder mainstream dan yo mtv raps.
NWA. en PE. en RUN-DMC werden beschouwd als boegbeeld voor de rap.
En ja in die acts komen veel stereotiepen in terrug.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:22:00 #124
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_31169223
Dat klopt. Maar in plaats van te zeggen dat hip-hop tegenwoordig veel meer bling bling mainstream is zou je beter kunnen zeggen dat er juist een veel grotere (hoewel nogal onopgemerkte) diversiteit binnen de hip-hop bestaat.

Er zijn veel meer verschillende soorten artiesten met een eigen stempel dan de jaren 80 of de golden age.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:43:00 #125
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31169836
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:22 schreef Posdnous het volgende:
Er zijn veel meer verschillende soorten artiesten met een eigen stempel dan de jaren 80 of de golden age.
Dat klopt wel ja. Je kunt nu alle kanten op.. hou je van bling bling (en heb je gewoon geen smaak ), dan kom je aardig aan je trekken. Wil je hiphop met zang, met weet ik veel, 't is er.

Zo'n Herbaliser vind ik ook fantastisch. Of een J-Zone, Edan, Mr. Lif, Madvillian, name it.

Over The Beasties. Ik heb "licence to ill" gekocht toen ie uitkwam in '86 (vakantie in St. Maartenszee ). Draai 't nog wel eens, "posse in effect" , "time to get ill" etc. Super hoor. Maar toen wist ook niemand zo goed wat ze er mee moesten. Vooral met zo'n "fight for your right" en "no sleep till brooklyn". Door echter kwaliteit te blijven maken, "Pauls Boutique" etc. ben ik ze echt gaan waarderen.

Tussen al die rnb-raphitjes kwamen ze ineens met "ch-check it out". Super toch! Even laten horen dat er toch nog dope beats gemaakt kunnen worden.

Ze stonden toen ook op de MTV Awards. Eerst zag je D12. Veel onzin, een dj die voor jan joker achter z'n draaitafels stond en heel de zaak went nuts. Toen kwamen de Beastie Boys. MMM deed z'n ding, de Beasties rockten er oplos. 't Leek of het publiek echter de show mistte want ik er kwam nagenoeg geen feedback. De Beasties spreken met hun muziek(eh, hiphop?) een kleinere groep mensen aan dan een D12 die juist met veel toeters en bellen (om die zwakke beats te verbloemen) de show stelen. Zo lijkt.
pi_31188620
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 09:22 schreef cosmick het volgende:

[..]

Nee, ik bedoelde DubZone
Kamagurka zei dat hij na de House Of Pain afgehaakt was... Het enige wat ik daarop zei was dat de House Of Pain één relaxed nummer hebben gebracht en voor de rest bar weinig aan de HipHop bijgedragen hebben! Dus ik snap eerlijk gezegd niet waarom ik aanspraak maak op deze titel... Dan heb je waarschijnlijk mijn bovenstaande posts niet goed gelezen!

Last.fm
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 22:26:52 #127
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_31188655
jurassic 5
feest
pi_31188725

[ Bericht 100% gewijzigd door DubzOne op 05-10-2005 11:03:00 ]
Last.fm
pi_31189162
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:43 schreef cosmick het volgende:
[..]
't Leek of het publiek echter de show mistte want ik er kwam nagenoeg geen feedback. De Beasties spreken met hun muziek(eh, hiphop?) een kleinere groep mensen aan dan een D12 die juist met veel toeters en bellen (om die zwakke beats te verbloemen) de show stelen. Zo lijkt.
Dat noem ik dus hype. De crowd is eminems spierballen.
pi_31192193
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:13 schreef IdlersDream het volgende:
Wie kan nog meer die Lange Frans en die mongool ernaast niet uitstaan.
*meldt zich!
pi_31212355
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 00:11 schreef Zjakkie het volgende:

[..]

*meldt zich!
Ik kan nederlandse rappers zowiezo niet uitstaan.
pi_31218812
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:22 schreef danni het volgende:

[..]

ik vind opgezwolle wel dope.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 22:47:39 #133
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31219249
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:36 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ik vind opgezwolle wel dope.
Me too. Maar ik stiekem wel een beetje omdat ze, net als ik, uit Zwolle komen.
pi_31219509
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:47 schreef cosmick het volgende:

[..]

Me too. Maar ik stiekem wel een beetje omdat ze, net als ik, uit Zwolle komen.
ondanks dat vind ik ze toch goed
pi_31224674
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:22 schreef danni het volgende:

[..]

Extince, Pete Philley, Stickz, Rico, Typhoon, Duvel... Dat zijn in mijn ogen zeker rappers die een positieve bijdrage leveren aan het Nederlandse HipHop klimaat!
Last.fm
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:02:50 #136
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31224787
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:58 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Extince, Pete Philley, Stickz, Rico, Typhoon, Duvel... Dat zijn in mijn ogen zeker rappers die een positieve bijdrage leveren aan het Nederlandse HipHop klimaat!
Agree. Voorts ben ik wel van van Kypsky (skills die gast!) en C-Mon. Die gasten verdienen ook meer aandacht.
pi_31225425
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:02 schreef cosmick het volgende:

[..]

Agree. Voorts ben ik wel van van Kypsky (skills die gast!) en C-Mon. Die gasten verdienen ook meer aandacht.
Zeker!! Maar ik denk dat dat al een stuk moeilijker is voor de 'gemiddelde HipHop-luisteraar'.
Last.fm
pi_31234943
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:31 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Zeker!! Maar ik denk dat dat al een stuk moeilijker is voor de 'gemiddelde HipHop-luisteraar'.
valt wel mee volgens mij, iedere hip hop liefhebber die ik ken vindt C-Mon en Kypski ook dope.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 17:53:47 #139
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31235045
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:49 schreef jimjim1983 het volgende:

valt wel mee volgens mij, iedere hip hop liefhebber die ik ken vindt C-Mon en Kypski ook dope.
definieer hip hop liefhebber
pi_31238624
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:53 schreef -Angel- het volgende:

[..]

mensen die van hip hop houden
zelfs de mensen die normaal Nelly luisteren vonden het dope.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 20:29:18 #141
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31239006
[insert TT] ... hebben gelijk?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_31239346
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 20:29 schreef nixxx het volgende:
[insert TT] ... hebben gelijk?
nee maar stereotypeer er maar eens lekker op los, ik ben benieuwd.

[ Bericht 9% gewijzigd door jimjim1983 op 06-10-2005 20:49:02 ]
  donderdag 6 oktober 2005 @ 21:23:45 #143
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31240728
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:53 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Mensen die weten waarom het gaat. Jij dus niet.
pi_31242373
Ik heb een hekel aan alle muziek met een politieke boodschap
  donderdag 6 oktober 2005 @ 22:20:27 #145
82589 S-Two
barba macacu
pi_31242598
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:13 schreef Speth het volgende:
Ik heb een hekel aan alle muziek met een politieke boodschap
Hardstyle - ga weer uit je plaat meer iets voor jou?
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_31242743
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:20 schreef S-Two het volgende:

[..]

Hardstyle - ga weer uit je plaat meer iets voor jou?
Geenszins, ik hou juist wel van hiphop, maar dan niet van die zeiknummers die toch altijd over hetzelfde klagen.. armoede, werkloosheid, oorlog blablabla, zo cliche.
pi_31242951
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:24 schreef Speth het volgende:

[..]

Geenszins, ik hou juist wel van hiphop, maar dan niet van die zeiknummers die toch altijd over hetzelfde klagen.. armoede, werkloosheid, oorlog blablabla, zo cliche.
http://student.dpg.devry.edu/~d00293438/event2.htm

donderdag 6 oktober 2005 @ 22:31:44 #148
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31242999
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:24 schreef Speth het volgende:

[..]

Gewoon die fijne braggin' and boastin' lyrics over vette beats met scherpe cuts.
pi_31244322
quote:
Dat is al beter
pi_31244501
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 22:26 schreef Big_Boss_Man het volgende:
jurassic 5
niemand?
feest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: