Dat zeg ik ook helemaal niet. Wat is er mis met commercieel platen verkopen? Als je succes hebt en goede muziek maakt kom je in de positie dat je veel platen kunt verkopen. Logisch toch.quote:Op woensdag 28 september 2005 19:21 schreef Herald het volgende:
gelukkig zijn Jay-Z en Eminem niet commercieel
Waarover dan?quote:Op woensdag 28 september 2005 19:23 schreef Boomlaars het volgende:
Hier gaat de discussie echter niet over.
Lange Frans en Baas B hebben soms wel nummers over Chicks, Bling Bling enz (kijk maar naar een paar nummers van de Straatremixes ofzo), soms niet (Zinloos, Het Land Van..).quote:Op woensdag 28 september 2005 20:01 schreef LoggedIn het volgende:
hoe zit het dan met lange frans en baas b?
Inderdaad. Er is meer dan de soort van hiphop die voor de top 40 gemaakt is.quote:Op woensdag 28 september 2005 19:19 schreef Boomlaars het volgende:
't Zwarte Aap is zeker lekkerquote:Op woensdag 28 september 2005 22:01 schreef ikookhier het volgende:
Jawat is ook lekker bezigluisterpaal
Kun je het ze kwalijk nemen?quote:Op woensdag 28 september 2005 19:19 schreef Boomlaars het volgende:
Ontzettend vaak lees ik op Fok! kortzichtige reacties van mensen die er absoluut van overtuigd zijn
dat rap niets anders omvat dan teksten over "bling, bitches en auto's".
quote:Op donderdag 29 september 2005 01:45 schreef Brennie het volgende:
Het is heel grappig ts.
Ik heb het nummer Renegade de laatste tijd vaak geluisterd en werd eigenlijk op dezelfde gedachte gebracht als jij: ' Dit is nou echt een nummer wat onderstreept dat er kwaliteit is'.Men zou het moeten weten' .
Ga het nu weer opzetten!
Of je geeft een meningquote:
Psst... hey, listen!quote:Op donderdag 29 september 2005 02:07 schreef Brennie het volgende:
Eminem- Stimulate is naar mijn idee ook een goed nummer die de kwaliteit van rap nog hoog houdt!
Maargoed, daarin ben ik vast weer de enige.
Die kut hophip wordt je echt door de strot geduwd door de platenindustrie.quote:Op woensdag 28 september 2005 19:23 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook helemaal niet. Wat is er mis met commercieel platen verkopen? Als je succes hebt en goede muziek maakt kom je in de positie dat je veel platen kunt verkopen. Logisch toch.
Hier gaat de discussie echter niet over.
Oh, vast niet. Al vind ik absoluut niet dat Eminem de kwaliteit van rap hoog houdt.quote:Op donderdag 29 september 2005 02:07 schreef Brennie het volgende:
Eminem- Stimulate is naar mijn idee ook een goed nummer die de kwaliteit van rap nog hoog houdt!
Zolang de upperground de underground volkomen wegdrukt, mag je best stellen dat hiphop kut isquote:Op donderdag 29 september 2005 08:45 schreef cosmick het volgende:
[..]
Oh, vast niet. Al vind ik absoluut niet dat Eminem de kwaliteit van rap hoog houdt.
Alhoewel, misschien in zijn genre: de toegankelijke rap.
Vroeger was hiphop gewoon hiphop, en nu is hiphop ineens underground hiphop
Je kan het genre natuurlijk kut vinden. En de upperground krijgt helaas nu 1 keer meer aandacht dan de underground.quote:Op donderdag 29 september 2005 08:51 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Zolang de upperground de underground volkomen wegdrukt, mag je best stellen dat hiphop kut is![]()
Inhoudelijk is het idd niet slecht, maar ik vind het nummer totaal niet klinken. Waarschijnlijk ook de reden dat het the eminem show niet gehaald heeft.quote:Op donderdag 29 september 2005 02:07 schreef Brennie het volgende:
En hun doel is bereiktquote:Op donderdag 29 september 2005 16:13 schreef IdlersDream het volgende:
Wat een misselijke eenvou van onderwerp, tekst, muziek en woordkeus. Gedver... en men koopt het ook nog.
Punt 1: Helaas wel ,maar anders zou het geen underground meer zijn.quote:Op donderdag 29 september 2005 09:01 schreef cosmick het volgende:
[..]
Je kan het genre natuurlijk kut vinden. En de upperground krijgt helaas nu 1 keer meer aandacht dan de underground.
Laat hiphop dus maar lekker eh, hiphop blijven. En gelukkig komt er nog heel veel goede hiphop uit.
Toevallig kwam ik dit tegen in een ander topic.quote:
Waaruit je mag concluderen dat hiphop liefhebbers maar een stelletje napratende wannabe negerjosties zijn, die een andere mening niet tolereren...quote:Op vrijdag 30 september 2005 00:19 schreef Mr.Tear het volgende:
Daarom moet je ook in de HipHopCentral hangen, daar komt maar heel af en toe een kneus op bezoek die zijn gegronde mening laat blijken.
Als de underground zo verschrikkelijk goed was, dan zou je dat af en toe ook in de commerciele varianten moeten terughoren (zo zit de muziekwereld nu eenmaal in elkaar)... ik hoor er niet veel van terug, of het is droevig gesteld met het genrequote:Ach, die zielige figuren blijf je altijd houden. Zolang je, je niet verdiept hebt in een bepaalde stroming, oftewel niet buiten de top40 hebt gezocht vind ik het niet eens discutabel, want dan kan je die heikneuters altijd gelijk geven. Maar dat geld dan ook voor Rock, Jazz en weet ik veel wat voor stromingen er nog meer in die top40 staat. BIJNA alles aan de top is bagger, maar dat zegt meer over de massa dan over een muziekstroming.
Precies.quote:Op donderdag 29 september 2005 09:01 schreef cosmick het volgende:
[..]
Je kan het genre natuurlijk kut vinden. En de upperground krijgt helaas nu 1 keer meer aandacht dan de underground.
Laat hiphop dus maar lekker eh, hiphop blijven. En gelukkig komt er nog heel veel goede hiphop uit.
kutnummerquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 02:48 schreef mcyodogg het volgende:
urrrrrrybody in the club get tipsy...
Dus jij hebt uit nieuwsgierigheid een blik geworpen in de HipHopCentral??quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 00:34 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Waaruit je mag concluderen dat hiphop liefhebbers maar een stelletje napratende wannabe negerjosties zijn, die een andere mening niet tolereren...
[..]
Zo nu en dan gebeurt dat ook, maar jij zal dat niet herkennen of iig niet de moeite nemen om het te herkennen, jammer. Dan zou je tenminste weten waar je over praat.quote:Als de underground zo verschrikkelijk goed was, dan zou je dat af en toe ook in de commerciele varianten moeten terughoren (zo zit de muziekwereld nu eenmaal in elkaar)... ik hoor er niet veel van terug, of het is droevig gesteld met het genre![]()
Jammer dat dit het enigste zinnige is wat je hebt te zeggen.quote:Ik mis de tijd dat er veel meer kruisbestuiving was van underground naar commercieel.. en dat er gewoon oprecht muziek werd gemaakt omdat het leuk en nieuw was.
Nogmaals jammer, want jij bent precies het type waar de TS op doelt, dat blijkt wel uit je laatste opmerking. Lekker vanachter de pc onder de gordel op de man spelen.quote:Het klinkt nu allemaal sleets, eerder gedaan en lui (zo zien de meeste hiphoppers er dan ook uit, lui).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |