abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 26 september 2005 @ 08:22:01 #76
18653 crew  D.
pi_30935922
ik zou 2x naar Disneyworld gaan
pi_30936047
Dat spelletjesprogramma had die vrouw nooit moeten laten spelen met zo'n vraag. Met zo'n kwestie heb je niks bij een spelletje te zoeken. Ze hadden haar door moeten sturen naar Hart in Aktie oid.
Tevens zou ik meer informatie moeten hebben over die experimentele behandeling. Soms doen verzekeringsmaatschappijen namelijk doodleuk of iets nog steeds in de kinderschoenen staat, terwijl dit niet zo is, alleen om de centen. De moeder van een vriend van me kreeg geen behandeling met een nieuwe chemotherapie die zogenaam experimenteel was, ondanks dat deze in het buitenland (en dan in Scandinavië en de VS en Japan e.d.) al algemeen toegepast werd. Alleen hier bleven die lui maar dwarsliggen en hebben de invoering ervan zo gewoon vertraagd!
Gevolg was dat haar overlevingskansen van 40% naar 20% slonken.
Ze heeft het wel gehaald, overigens.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 26 september 2005 @ 09:36:24 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_30936910
quote:
Op maandag 26 september 2005 08:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik zie nergens een rekeningnummer. Het is dus schier onmogelijk om een duit over te maken.

²
Heeeeel zwak excuus
Wel de tijd nemen om er over te zeiken, maar niet ff met RTL bellen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_30939441
Dus, de meeste mensen vinden hier dat de gene die het zieligst is automatisch de prijs toegekend moet worden.

Oftewel alle mensen die financiele hulp nodig hebben kunnen een invasie gaan doen in de spel/quiz wereld en allemaal met de prijs naar huis gaan..

Volgens mij zijn er toch echt andere programma's hiervoor gemaakt.

Ze weet vantevoren dat het een KANS is om te winnen, helaas voor haar heeft ze niet gewonnen, dat moet dan gewoon geaccepteerd worden anders had je niet mee moeten doen. Je weet vooraf dat het een spel is waaraan je meedoet.

En ze is nu zoveel in de media geweest dat haar verzekeringsmaatschappij misschien alsnog de kosten dekt of ze op andere manieren wel geld krijgt. Want in de media staan = geld
pi_30968851
RTL had hier gewoon nooit aan mee moeten werken. Kijk je kunt het die vrouw niet kwalijk nemen dat ze alles probeert om die behandeling te regelen, zou ik ook doen. Het zal best dat het emotionele chantage is maar als mijn leven ervan afhing zou ik ook probleemloos mijn toevlucht nemen tot emotionele chantage. En ook de man die won kun je niet kwalijk nemen dat hij niet zwicht voor die chantage. Het is RTL dat de mogelijkheid heeft geboden tot deze chantage en eraan heeft meegewerkt. RTL valt iets te verwijten. De man en de vrouw niet.
pi_30979301
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 15:25 schreef boyv het volgende:
Nog even iets anders, want die verzekeringsmaatschapij is weer ultiem gierig bezig. Een behandeling met als kans het redden van levens moet de verzekeringsmaatschapij gewoon vergoeden. Het gaat tenslotte toch om het welzijn van de patient bij een verzekering die dat dekt?
Leuke redenatie maar zo moet je het niet zien. De verzekeringsmaatschappij kan z'n geld ook maar 1x uitgeven. Stel ze kunnen deze persoon voor 20.000,- naar de VS sturen voor slechts het onderzoek, maar ze kunnen ook 20.000,- gebruiken om iemand in Nederland te behandelen die meer kans heeft om het te overleven. Wat doe je dan ? Je spendeert je geld aan de laatste. Klinkt hard en dat is het ook maar je hebt geen andere keus.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_30988311
Hoe hard iedereen in dit topic ook roept, ik geloof er geen donder van dan iemand hier die andere zou laten winnen als ze zelf in de quiz zouden zitten.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_31804776
Er is een site nu, http://www.stichtingwarmhart.nl, niet speciaal voor Patricia maar voor alle patienten met een hartkwaal die in het buitenland beter behandeld kan worden dan hier maar daarvoor geen vergoeding krijgen van de verzekeraar. Er komt ook een benefietconcert. Op zich een mooi initiatief, want het mag dan belachelijk zijn dat er mensen met de beschuldigende vinger naar de quizwinnaar wijzen, het blijft natuurlijk wel schrijnend als je weet dat je een betere kans op overleven zou hebben als je toevallig wat rijker geboren was.
pi_31809395
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 11:54 schreef thaleia het volgende:
Er is een site nu, http://www.stichtingwarmhart.nl, niet speciaal voor Patricia maar voor alle patienten met een hartkwaal die in het buitenland beter behandeld kan worden dan hier maar daarvoor geen vergoeding krijgen van de verzekeraar. Er komt ook een benefietconcert. Op zich een mooi initiatief, want het mag dan belachelijk zijn dat er mensen met de beschuldigende vinger naar de quizwinnaar wijzen, het blijft natuurlijk wel schrijnend als je weet dat je een betere kans op overleven zou hebben als je toevallig wat rijker geboren was.
Dus alle mensen die hier schande roepen: Zeg je vakantie af en stort het geld op 40.84.51.548!!!
pi_31809779
Uit Patricia's oproep:

Graag zou ik een ieder die deze site bezoekt willen vragen om zich eens in mijn schoenen te verplaatsen.

zondag 30 oktober 2005 @ 15:03:20 #86
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_31809862
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 15:20 schreef boyv het volgende:
Even heel simpel:

Als jij de keuze hebt om iemand z'n leven te redden of om naar Disney World te gaan, wat kies je dan?
Ligt er imho nogal aan wie het is. Hard maar eerlijk antwoord.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_31809938
Pech voor die griet maar ik zou me niet laten chanteren (want dat is het gewoon) en lekker naar Disneyland gaan en daar plezier beleven.
pi_31810002
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 15:06 schreef Sputnik het volgende:
Pech voor die griet maar ik zou me niet laten chanteren (want dat is het gewoon) en lekker naar Disneyland gaan en daar plezier beleven.
ik zou haar wel een kaartje sturen vanuit Disneyland, dat is toch het minste wat ik kan doen
  zondag 30 oktober 2005 @ 15:11:51 #89
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_31810067
Wow, mensen storten wel veel geld zeg
pi_31810101
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 15:09 schreef MrBadGuy het volgende:
ik zou haar wel een kaartje sturen vanuit Disneyland, dat is toch het minste wat ik kan doen
DAT is pas gemeen.
  zondag 30 oktober 2005 @ 15:45:52 #91
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_31811060
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 15:01:11 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator zondag 30 oktober 2005 @ 17:19:33 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31813851
ik zou gewoon op reis gaan hoor, dan had mevrouwtje het spelletje maar beter moeten spelen ... eigen schuld enzo.

mwah ff serieus ik vind het een beetje flauw om nu te roepen dat die man/vrouw een lul is omdat hij van zijn prijs gaat genieten terwijl de vrouw het eigenlijk harder nodig heeft.
Zo kan iedere drol met een ziekte wel aan zo'n programma meedoen zonder de mogelijkheid te verliezen (tenzij de andere drol zieliger is).

bovendien is er een reden dat expirimenten niet vergoed worden, ik zie iig nergens het percentage over de slaagkans, voor hetzelfde geld gaat ze er even hard of harder aan dood
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31833013
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 15:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Uit Patricia's oproep:

Graag zou ik een ieder die deze site bezoekt willen vragen om zich eens in mijn schoenen te verplaatsen.

Ik wil wel, maar heb maat 42.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  maandag 31 oktober 2005 @ 11:25:38 #94
45206 Pietverdriet
pi_31833137
Vraag me af of die mensen als Bansheeboy al geld hebben overgemaakt aan Stichting Warm Hart...
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:21:43 #95
3542 Gia
User under construction
pi_31834469
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag me af of die mensen als Bansheeboy al geld hebben overgemaakt aan Stichting Warm Hart...
Ik niet. Doneer al aan talloze instellingen, o.a. Hartpatienten. Kan niet bezig blijven.

Geef die man in elk geval groot gelijk dat hij de prijs gehouden heeft. Er komen bij dat spel wel vaker van die zielige gevallen. Spelen dan voor een reis voor hun zieke kind. En dan moeten de andere kandidaten zich schuldig voelen als zij wel winnen en die andere niet? Onzin.
pi_31834712
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 15:20 schreef boyv het volgende:

[..]

Even heel simpel:

Als jij de keuze hebt om iemand z'n leven te redden...
Je staat iedere dag voor die keuze, (of je nou aan een quiz mee doet of niet.) en wij kiezen er collectief voor om het niet te doen.

Waarom zou je wel een schuldgevoel krijgen voor een vrouw uit Nederland, en niet voor die honderduizenden die ergens aan de andere kant van de wereld creperen?
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:46:22 #97
73649 NRH
Giggadee Giggadee! All right!
pi_31834997
Ik vind het hypocriet van mensen die zeggen dat de prijswinnaar zijn prijs in moet leveren. De prijswinnaar had dus zijn eigen geluk opzij moeten zetten voor dat van anderen en dat doet toch eigenlijk niemand?

Dan kan je alles wel door gaan beredeneren: Zou je als moraalridder dan ook wanneer je 15 miljoen wint bij de loterij al dit geld spenderen aan goede doelen en het redden van levens? Want die hebben het geld ongetwijfeld harder nodig dan jezelf. Want zelfs al geef je dan 14,5 miljoen aan die goede doelen en zieke mensen, dan nog had je met de overige 500.000 veel goeds kunnen doen. Dan kies je nog voor je eigen gewin boven dat van anderen die het harder nodig hebben. Het lijkt me niet dat iemand zoveel naastenliefde heeft, iedereen is in zekere mate egoïstisch.
  Moderator maandag 31 oktober 2005 @ 12:50:49 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31835117
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 12:33 schreef ixio het volgende:

[..]

Je staat iedere dag voor die keuze, (of je nou aan een quiz mee doet of niet.) en wij kiezen er collectief voor om het niet te doen.

Waarom zou je wel een schuldgevoel krijgen voor een vrouw uit Nederland, en niet voor die honderduizenden die ergens aan de andere kant van de wereld creperen?
wij doen er collectief wel degenlijk aan mee ... ontwikkelingshulp wordt gewoon uit jouw belastingcentjes betaald om maar wat te noemen.

dat vind ik wel weer genoeg, en met echt grote rampen wil ik nog wel is 50 euro storten maar het leven hier is duur zat en en mezelf scheel betalen voor anderen heb ook weer geen zin in
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:59:50 #99
45206 Pietverdriet
pi_31835322
edit
Heeft geen fuck met dit topic te maken
pi_31836454
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 17:22 schreef dewd het volgende:

[..]

Zo de domste vergelijking van de week award gaat naar piet. Wederom.
Ik geef Piet wel gelijk.
pi_31837234
Kan de regering dit niet voor haar betalen?
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:25:19 #102
3542 Gia
User under construction
pi_31837313
Van de week op tv een jongetje dat baat heeft bij zuurstoftherapie. Kosten 600 euro per week. Wordt niet vergoed.

Kan de regering dit niet voor hem betalen?
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:36:50 #103
45206 Pietverdriet
pi_31837610
Ik heb erg veel baat bij pijp het merg uit mijn rug therapie, dat wordt ook niet vergoed.
pi_31837704
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb erg veel baat bij pijp het merg uit mijn rug therapie, dat wordt ook niet vergoed.
The best things in life are free.
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:41:32 #105
45206 Pietverdriet
pi_31837755
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

The best things in life are free.
Heiden6 is een lucky dog
pi_31837768
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Heiden6 is een lucky dog
You wanna bet?

Ik ook trouwens
pi_31837875
Ik vind best dat de regering mensen met een zeldzame aandoening die door de verzekeraars niet word vergoed kan helpen!
  woensdag 2 november 2005 @ 11:16:25 #108
45206 Pietverdriet
pi_31891433
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:45 schreef mr.enfield het volgende:
Ik vind best dat de regering mensen met een zeldzame aandoening die door de verzekeraars niet word vergoed kan helpen!
Mensen kunnen ook gewoon een verzekering nemen met een ruimere dekking.
  woensdag 2 november 2005 @ 11:18:04 #109
45206 Pietverdriet
pi_31891485
Valt me op dat nog geen enkele van de mensen die hier zo tekeer gingen intussen ff verteld dat ie inmiddels zijn vakantie heeft gecancelled en het geld aan de dame in kwestie heeft overgemaakt.
Kortom, Muilhelden dus.
pi_31891582
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:45 schreef mr.enfield het volgende:
mwaw ik niet, ik vind dat mensen niet meer geld moeten geven aan buitenlandse goede doelen, maar het geld intern moeten houden.

Je kan trouwens hier je geld doneren. http://www.stichtingwarmhart.nl
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31891711
gister al zappend bij die dikke DJ gezien (?!) dus ik bleef vanwege mijn fok-kennis even hangen...ze organiseren dus een Benefiet in de HMH op 9 november en ze heeft volgens mij best wel een line-up weten te organiseren. Dus je kunt ook feestend doneren.
pi_31892946
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:21 schreef JohnDope het volgende:

[..]

mwaw ik niet, ik vind dat mensen niet meer geld moeten geven aan buitenlandse goede doelen, maar het geld intern moeten houden.
Met welke reden zou dat dan volgens jou moeten?
pi_31893184
Ze had zich beter moeten voorbereiden.
pi_31893444
quote:
Op woensdag 2 november 2005 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Valt me op dat nog geen enkele van de mensen die hier zo tekeer gingen intussen ff verteld dat ie inmiddels zijn vakantie heeft gecancelled en het geld aan de dame in kwestie heeft overgemaakt.
Kortom, Muilhelden dus.
Tja, wie niet...? Omdat ik een iMac koop en dat geld niet aan Afrika schenk, gaan er een paar honderd Afrikanen dood die ik had kunnen redden...

En toch ben ik heel blij met m'n iMac.
  woensdag 2 november 2005 @ 12:40:30 #115
45206 Pietverdriet
pi_31893559
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Tja, wie niet...? Omdat ik een iMac koop en dat geld niet aan Afrika schenk, gaan er een paar honderd Afrikanen dood die ik had kunnen redden...
Precies, maar dat was niet helemaal het punt.
Een aantal mensen hier liepen te roepen dat het een schande was dat de man die won niet zijn prijs afstond aan deze vrouw, dat zij dat anders zouden doen, en op mijn vraag hoeveel ze al hadden overgemaakt kwam het excuus dat er geen gironummer bekend was. Nu is het bekend en nu hoor je ze helemaal niet meer.
quote:
En toch ben ik heel blij met m'n iMac.
Nu maar hopen dat dit zo blijft.
pi_31893611
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Precies, maar dat was niet helemaal het punt.
Een aantal mensen hier liepen te roepen dat het een schande was dat de man die won niet zijn prijs afstond aan deze vrouw, dat zij dat anders zouden doen, en op mijn vraag hoeveel ze al hadden overgemaakt kwam het excuus dat er geen gironummer bekend was. Nu is het bekend en nu hoor je ze helemaal niet meer.
Zelfde principe. Oh, wat is het erg allemaal. Maar als puntje bij paaltje komt zijn andere dingen toch belangrijker.
pi_31897824
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 15:19 schreef LostFormat het volgende:
Ja, dat zie je verkeerd. Alleen omdat die deelnemer de pech had om ingedeeld te woorden bij dat zielige geval heeft hij geen recht om die prijs te winnen? Het is een spel, niks meer en niks minder.
Oww dat had ik niet van jou verwacht LF, ik ben het wel met je eens hoor had het alleen niet van je verwacht
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_31899109
quote:
Op woensdag 2 november 2005 12:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Verlating van hulpbehoevenden, strafbaar gesteld in art. 255 Sr! Binnenkort dagvaarding in de bus
pi_31900215
Dit is vast al vaak gezegd, maar toch wil ik het nóg een keer zeggen: Wanneer je meedoet aan een tv-spelletje is er een kans dat je wint, maar óók dat je verliest. Daar moet je dus van tevoren rekening meehouden. RTL4 heeft aandacht besteed aan de stichting van deze mevrouw, wat ik op zich wel goed vind. Zelfs hebben ze haar, nadat ze het spel verloren had, nog vliegtickets naar de VS aangeboden, waartoe ze natuurlijk niet verplicht zijn, maar wat wel een goed gebaar is.

Bovendien denk ik dat de vrouw in kwestie absoluut niet de enige is met een (zeldzame) hartziekte, waar een operatie noodzakelijk bij is. Ik hoop natuurlijk van harte dat deze vrouw het redt enzovoort, maar om dan zielig te gaan zitten doen bij een tv-spelletje, nee, dat vind ik wel raar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')