Ik vind ze sowieso erg stil ineens.quote:Op zaterdag 24 september 2005 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb nog steeds niemand van de schandaalroepers gehoord die een inzameling is begonnen.
Dat is omdat het altijd makkelijk goed doen is van andermans geld (vgl Jan Pronk), waar je bij jezelf een reelere belangenafweging zult maken.quote:Op zaterdag 24 september 2005 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb nog steeds niemand van de schandaalroepers gehoord die een inzameling is begonnen.
Belspelletjes...quote:Op zondag 25 september 2005 12:00 schreef Potus het volgende:
Kan die mevrouw niet aan nog een quiz meedoen? 100 tegen een? Lotto Weekend Miljonairs? Valt ook goed aan te verdienen.
Schandaal roepen over de winnaar maar geen poot uitsteken naar deze dame, bedoel je?quote:
Precies! Enkeltje Irene Moors, Hart in Aktie of Talpa met dat mens.quote:Op zondag 25 september 2005 13:54 schreef T1andonly het volgende:
Mij lijkt het ook normaal dat er een selectie bestaat en dat je zo'n wensen normaal niet door laat gaan naar de echte show omdat het gewoon te gevoelig ligt.
Tijd geleden was er ook een gast met een soortgelijk zielig verhaal in weekendmiljonairs. Opeens waren de vragen een stuk simpeler en haalde hij het vrij makkelijk tot 250.000 piek. Totaal doorgestoken kaart.quote:Op zondag 25 september 2005 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat me eerder verbaasd is dat het geen doorgestoken kaart was en de dame verloren heeft.
Normaal gesproken zijn dit soort programma´s grotendeels fake en in scene gezet.
Naar Disneyworld gaan. Emotionele chantage daar houd ik niet zo van.quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:20 schreef boyv het volgende:
[..]
Even heel simpel:
Als jij de keuze hebt om iemand z'n leven te redden of om naar Disney World te gaan, wat kies je dan?
dit verklaart het al.... het is allemaal de schuld van amerikaquote:Op zaterdag 24 september 2005 15:17 schreef boyv het volgende:
In de Amerikaanse kliniek voeren ze experimentele behandelingen uit.
En dat zegt meteen alles over de egoïstische inslag die je karakter tentoonspreidt.quote:Op zondag 25 september 2005 19:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Naar Disneyworld gaan. Emotionele chantage daar houd ik niet zo van.
Dus jij hebt even geld overgemaakt naar die vrouw... top van je!quote:Op zondag 25 september 2005 22:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dat zegt meteen alles over de egoïstische inslag die je karakter tentoonspreidt.²
Uiteraard zou ik mijn reis naar DisneyWorld opgeven als ik daarmee het leven van een ander popuul kan redden. Het genot dat de eventuele reis naar Disneyworld mij zou geven (kan ik me eigenlijk niet voorstellen, het is nl. in Katerina, Rita, Amerika) zou veel minder krachtig zijn als het geluk dat ik voel om en nabij de lever als ik een leven er mee kan redden., dus wat dat betreft heb je wel gelijk.quote:Op zondag 25 september 2005 22:18 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dus jij hebt even geld overgemaakt naar die vrouw... top van je!
Tuurlijk joh! Dus jij wint 100.000 Euro in de Staatsloterij en in plaats van het geld nuttig voor jezelf te gebruiken gebruik je het bijvoorbeeld voor je zielige zieke buurvrouw die een dure operatie moet ondergaan en je een schuldgevoel aanpraat?quote:Op zondag 25 september 2005 22:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uiteraard zou ik mijn reis naar DisneyWorld opgeven als ik daarmee het leven van een ander popuul kan redden. Het genot dat de eventuele reis naar Disneyworld mij zou geven (kan ik me eigenlijk niet voorstellen, het is nl. in Katerina, Rita, Amerika) zou veel minder krachtig zijn als het geluk dat ik voel om en nabij de lever als ik een leven er mee kan redden., dus wat dat betreft heb je wel gelijk.²
Hoeveel geld heb jij ook al weer overgemaakt aan die vrouw?quote:Op zondag 25 september 2005 22:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dat zegt meteen alles over de egoïstische inslag die je karakter tentoonspreidt.²
Ik zie nergens een rekeningnummer. Het is dus schier onmogelijk om een duit over te maken.quote:Op maandag 26 september 2005 06:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoeveel geld heb jij ook al weer overgemaakt aan die vrouw?
Heeeeel zwak excuusquote:Op maandag 26 september 2005 08:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zie nergens een rekeningnummer. Het is dus schier onmogelijk om een duit over te maken.²
Leuke redenatie maar zo moet je het niet zien. De verzekeringsmaatschappij kan z'n geld ook maar 1x uitgeven. Stel ze kunnen deze persoon voor 20.000,- naar de VS sturen voor slechts het onderzoek, maar ze kunnen ook 20.000,- gebruiken om iemand in Nederland te behandelen die meer kans heeft om het te overleven. Wat doe je dan ? Je spendeert je geld aan de laatste. Klinkt hard en dat is het ook maar je hebt geen andere keus.quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:25 schreef boyv het volgende:
Nog even iets anders, want die verzekeringsmaatschapij is weer ultiem gierig bezig. Een behandeling met als kans het redden van levens moet de verzekeringsmaatschapij gewoon vergoeden. Het gaat tenslotte toch om het welzijn van de patient bij een verzekering die dat dekt?
Dus alle mensen die hier schande roepen: Zeg je vakantie af en stort het geld op 40.84.51.548!!!quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:54 schreef thaleia het volgende:
Er is een site nu, http://www.stichtingwarmhart.nl, niet speciaal voor Patricia maar voor alle patienten met een hartkwaal die in het buitenland beter behandeld kan worden dan hier maar daarvoor geen vergoeding krijgen van de verzekeraar. Er komt ook een benefietconcert. Op zich een mooi initiatief, want het mag dan belachelijk zijn dat er mensen met de beschuldigende vinger naar de quizwinnaar wijzen, het blijft natuurlijk wel schrijnend als je weet dat je een betere kans op overleven zou hebben als je toevallig wat rijker geboren was.
Ligt er imho nogal aan wie het is. Hard maar eerlijk antwoord.quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:20 schreef boyv het volgende:
Even heel simpel:
Als jij de keuze hebt om iemand z'n leven te redden of om naar Disney World te gaan, wat kies je dan?
ik zou haar wel een kaartje sturen vanuit Disneyland, dat is toch het minste wat ik kan doenquote:Op zondag 30 oktober 2005 15:06 schreef Sputnik het volgende:
Pech voor die griet maar ik zou me niet laten chanteren (want dat is het gewoon) en lekker naar Disneyland gaan en daar plezier beleven.
quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:09 schreef MrBadGuy het volgende:
ik zou haar wel een kaartje sturen vanuit Disneyland, dat is toch het minste wat ik kan doen![]()
Ik wil wel, maar heb maat 42.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Uit Patricia's oproep:
Graag zou ik een ieder die deze site bezoekt willen vragen om zich eens in mijn schoenen te verplaatsen.
Ik niet. Doneer al aan talloze instellingen, o.a. Hartpatienten. Kan niet bezig blijven.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag me af of die mensen als Bansheeboy al geld hebben overgemaakt aan Stichting Warm Hart...
Je staat iedere dag voor die keuze, (of je nou aan een quiz mee doet of niet.) en wij kiezen er collectief voor om het niet te doen.quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:20 schreef boyv het volgende:
[..]
Even heel simpel:
Als jij de keuze hebt om iemand z'n leven te redden...
wij doen er collectief wel degenlijk aan mee ... ontwikkelingshulp wordt gewoon uit jouw belastingcentjes betaald om maar wat te noemen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:33 schreef ixio het volgende:
[..]
Je staat iedere dag voor die keuze, (of je nou aan een quiz mee doet of niet.) en wij kiezen er collectief voor om het niet te doen.
Waarom zou je wel een schuldgevoel krijgen voor een vrouw uit Nederland, en niet voor die honderduizenden die ergens aan de andere kant van de wereld creperen?
Ik geef Piet wel gelijk.quote:Op zaterdag 24 september 2005 17:22 schreef dewd het volgende:
[..]
Zo de domste vergelijking van de week award gaat naar piet. Wederom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |