abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30861441
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen. Iedereen en alles is welkom, vooral lottoverliezers.
pi_30861517
De politiek heeft er een draaikont bij:
quote:
Van Aartsen: Politiek naïef
23 september 2005

Tussen de kletsende en gesticulerende politici zat er tijdens het betoog van Jozias van Aartsen eentje oplettend en kaarsrecht in zijn zetel. Dat was Henk Kamp. De VVD-minister van Defensie nam de gelegenheid te baat om te bestuderen hoe Van Aartsen het er vanaf bracht nu de strijd om het VVD-leiderschap is begonnen.

Het resultaat is bekend: Van Aartsen begon bij de Algemene Politieke Beschouwingen veelbelovend met een visie op Nederland in 2015 als het New York van Europa, maar moest uiteindelijk door het stof en zijn eerdere laconieke afwijzing van de kilometerheffing corrigeren.

Van Aartsen opereert in de stijl van Hans Wiegel en Frits Bolkestein: niet bang en met theatraal gevoel. Dat is een aangenaam gezicht, maar bergt ook risico’s in zich. Wie zich in het parlement zo frank en vrij beweegt en enthousiast ingaat op de uitgelokte interrupties van politieke tegenstanders, moet wel bij de les blijven. Het was helemaal niet de bedoeling dat de VVD-fractieleider in dit debat de kilometerheffing bij het vuil zou zetten. Hij liet zich daartoe verleiden. Dat is politiek wel erg naïef. Zeker over een delicaat onderwerp waarover toch al twintig jaar vruchteloos wordt gepraat.

Van Aartsen had er juist zelf de hand in gehad dat het kabinetsbesluit over invoering van de heffing weer op de lange baan was geschoven. Die 'winst' had hij binnen, maar in de roes van het debat en het zicht op de voor de VVD dramatische peilingen wilde hij de autominnende kiezer nog meer behagen. En dat terwijl de VVD in Pieter Hofstra een verkeerswoordvoerder heeft die onverdacht, want zelf hartstochtelijk automobilist, een slimmer gebruik van de auto op de drukke Nederlandse wegen kan uitdragen.

Het is de voormalig ondernemer Hofstra die zijn positie in Den Haag heeft verstevigd. En niet de beroepspoliticus en oud-topambtenaar Jozias van Aartsen. Henk Kamp zat er ook donderdag, op de tweede dag van de Algemene Politieke Beschouwingen, tevreden bij. De strijd om het liberale leiderschap is na het afhaken van Gerrit Zalm afgelopen week nog lang niet beslecht.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_30861627
Verrek!
pi_30861715
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:31 schreef Johan_de_With het volgende:
Verrek!
ah, de F5 toets gevonden?
pi_30861738
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:33 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

ah, de F5 toets gevonden?
Mijn 1067e note. .
pi_30861907
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:18 schreef RichardQuest het volgende:
Maar niet om vrede in de unie te garanderen.
Wel te beschermen.
quote:
Jawel, want landen die die banden hebben voeren geen onderlinge oorlog.
Maar daarom moet je niet meteen defensie afschaffen.
quote:
Daarom moet je landen juist binden.
Maar de wereld is geen droomwereld. Binden in theorie is mooi maar in de praktijk ondoenlijk. Zelfs de Europese binding is flinterdun. Heb jij iets gemeen met een Portugees?
quote:
Het conflict bestaat mede omdat Israel geen binding heeft met de vijandige landen, op allerlei terreinen. En al het geld dat Israel in de oorlogsmachine heeft gestopt, heeft dat tot vrede geleid? Vrede begint in de hersenen.
Kan zijn maar zonder defensie was Israël meteen na de oprichting van de kaart geveegd. Als natie heb je de plicht om je burgers te beschermen dat kan niet met appeasement politiek.
pi_30862219
goed nieuws voor de nieuwsjunkies:
quote:
UTRECHT (ANP) – Treinreizigers in de Randstad zitten vanaf vrijdag ook tijdens de reis boven op het nieuws. Op de drukste perrons van vijf NS–stations komen nieuwsschermen te hangen, waarop constant de laatste hoofdpunten van het ANP te zien zijn.

Met de schermen willen de partners in het project – Reaal Verzekeringen, ANP, Viacom Outdoor, NS en Hecla – „de nieuwsbehoefte van de Nederlanders op de wenken bedienen", aldus de verzekeraar. Uit onderzoek van Maurice de Hond blijkt dat 93 procent van de Nederlanders graag op de hoogte is van het laatste nieuws.

De schermen met ANP–berichten zijn straks te zien op de stations Amsterdam CS, Utrecht CS, Den Haag CS, Rotterdam CS en Leiden. Op het Utrechtse station is vrijdag het eerste nieuwsscherm onthuld.
http://www.refdag.nl/arti(...)n+op+het+nieuws.html

pi_30862291
http://epguides.com/BiggestLoser/

Amerikaanse kwaliteitstelevisie.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_30862387
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:28 schreef sizzler het volgende:
De politiek heeft er een draaikont bij:
[..]
quote:
Van Aartsen opereert in de stijl van Hans Wiegel en Frits Bolkestein: niet bang en met theatraal gevoel.
Vertaal theatraal maar naar heel erg arrogant .

Vanavond Wouter Bos in NOVA Politiek: Het Heerlijke NOVA-avondje is gekomen.
pi_30862425
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:49 schreef zakjapannertje het volgende:
goed nieuws voor de nieuwsjunkies:
[..]

http://www.refdag.nl/arti(...)n+op+het+nieuws.html

Brr, dat nieuwsgedoe begint steeds gekkere vormen aan te nemen.
pi_30862547
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:56 schreef pberends het volgende:

[..]

Brr, dat nieuwsgedoe begint steeds gekkere vormen aan te nemen.
na Maurice de Hond de zondvloed, again
pi_30862580
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:59 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

na Maurice de Hond de zondvloed, again
Zoals een andere user het al zei: Maurice de Hond is het Nederlandse volk.
pi_30862845
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 16:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Wel te beschermen.
Maar intern hebben we het zonder opgelost, en de EU wordt nog steeds eerder economisch en diplomatiek beschermd dan militair, genoeg landen die Europese legers kunnen verslaan.
quote:
Maar daarom moet je niet meteen defensie afschaffen.
Heb ik dat ooit gezegd?]
quote:
Maar de wereld is geen droomwereld. Binden in theorie is mooi maar in de praktijk ondoenlijk.
Wat zeg je nou? Ik geef je een perfect voorbeeld, die je zelf ook nog 's beleeft, en dan wordt het ineens ondoenlijk? Ik zeg toch ook niet dat de wereld een droomwereld is, ik geef alleen een alternatief voor kogels en bommen.
quote:
Zelfs de Europese binding is flinterdun. Heb jij iets gemeen met een Portugees?
Net zoveel als met Bep uit Almere.
quote:
Kan zijn maar zonder defensie was Israël meteen na de oprichting van de kaart geveegd.
Als je er vanuit gaat dat hetzelfde scenario voor een beschaafde oplossing zou ontstaan wel, ik zeg dat dat niet zo'n scenario was geworden. Nogmaals, die oorlog kun je alleen oplossen als er mentaal iets verandert.
quote:
Als natie heb je de plicht om je burgers te beschermen
Was het niet "eigen verantwoordelijkheid"?

Nee serieus, ik zeg precies hetzelfde hoor. Zeg 's, bescherm jij je in het algemeen in het dagelijks leven verbaal of met geweld?
quote:
dat kan niet met appeasement politiek.
Ik propageer dan ook geen appeasement.

[ Bericht 1% gewijzigd door RichardQuest op 23-09-2005 17:28:35 ]
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  vrijdag 23 september 2005 @ 17:39:09 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30863677
Katrina en Rita klinken meer als twee natte potten.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_30864198
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:39 schreef Sidekick het volgende:
zo kan je nooit paus worden he
pi_30864497
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:39 schreef Sidekick het volgende:
Nat is het zeker, gewoon niet eens meer politiek verantwoord, zo nat.
pi_30864902
Hebben jullie al gehoord dat speelgoedfabrikant Bart Smit in de clinch ligt met anti-fascistische organisaties?

Schijnt iets te maken te hebben met hun nieuwste folder...

http://www.bartsmit.com/folders/folder.phtml?id=184
pi_30865503
slecht nieuws voor carnivoren:
quote:
Amerika wil af van paardenslacht

ANP
BRUSSEL - De drie laatste paardenslachthuizen in de VS staan op het punt om te sluiten. De bedrijven, alle in handen van Belgen, verwachten een wettelijk verbod op hun werk. De situatie is het gevolg van felle protesten van dierenactivisten. Amerikanen beschouwen paarden als een huisdier. De elegante viervoeter opeten vinden ze ongepast.

,,Het zou wel jammer zijn, want het Amerikaanse paardenvlees is van topkwaliteit'', vindt Michiel de Beukelaar uit het Vlaamse Rekkem, eigenaar van een slachthuis in Texas, in de Vlaamse krant De Morgen. Paardenvlees wordt momenteel vooral gegeten in Frankrijk, Italië en ook een beetje in België. De vraag is gestegen na BSE en ziektes bij andere diersoorten.

De Belgische slachters verzetten zich nog tegen het verwachte verbod. ,,We hebben veel geld uitgegeven aan advocaten en lobbyisten om gehoor te krijgen in Washington'', zegt De Beukelaar. ,,Maar in de VS begrijpt men niet dat wij hun vrienden kunnen opeten.''
http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=69255

maar dit verhaal gaat ongetwijfeld nog een staartje krijgen
pi_30865557
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 18:22 schreef DaveM het volgende:
Hebben jullie al gehoord dat speelgoedfabrikant Bart Smit in de clinch ligt met anti-fascistische organisaties?

Schijnt iets te maken te hebben met hun nieuwste folder...

http://www.bartsmit.com/folders/folder.phtml?id=184
whehe.. die haarlok.. geweldig waarover mensen toch kunnen zeiken.
  vrijdag 23 september 2005 @ 19:41:08 #20
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_30867301

Wilders heeft eigenlijk gelijk wat betreft uitkeringen .
pi_30867408
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 18:43 schreef zakjapannertje het volgende:
slecht nieuws voor carnivoren:
[..]

http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=69255

maar dit verhaal gaat ongetwijfeld nog een staartje krijgen
Owned door de Belgen, nee daar zijn ze echt van onder de indruk in Washington .
pi_30867802
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 17:08 schreef RichardQuest het volgende:
Maar intern hebben we het zonder opgelost, en de EU wordt nog steeds eerder economisch en diplomatiek beschermd dan militair, genoeg landen die Europese legers kunnen verslaan.
Daarom zitten we ook bij de navo.
quote:
Heb ik dat ooit gezegd?]
Nee, maar wellicht suggereerde je dat. Niet dus, dat is nu duidelijk
quote:
Wat zeg je nou? Ik geef je een perfect voorbeeld, die je zelf ook nog 's beleeft, en dan wordt het ineens ondoenlijk? Ik zeg toch ook niet dat de wereld een droomwereld is, ik geef alleen een alternatief voor kogels en bommen.
Maar je moet altijd een defensie hebben als back-up. Ik zeg niet dat je meteen een land moet aanvallen en een oorlog beginnen maar je moet het ook niet uitsluiten als middel.
quote:
Net zoveel als met Bep uit Almere.
Wat is er mis met Tante Bep
quote:
Als je er vanuit gaat dat hetzelfde scenario voor een beschaafde oplossing zou ontstaan wel, ik zeg dat dat niet zo'n scenario was geworden. Nogmaals, die oorlog kun je alleen oplossen als er mentaal iets verandert.
Israël doet toch goede pogingen om vrede te sluiten met de Palestijnen, maar dat is een andere discussie.
quote:
Was het niet "eigen verantwoordelijkheid"?

Nee serieus, ik zeg precies hetzelfde hoor. Zeg 's, bescherm jij je in het algemeen in het dagelijks leven verbaal of met geweld?
Verbaal maar mijn problemen vallen natuurlijk niet te vergelijken met internationale problemen waar je geweld moet gebruiken om tot een oplossing te komen.
quote:
Ik propageer dan ook geen appeasement.
Als je militair ingrijpen niet uit sluit bij conflicten propageer je idd geen appeasement.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')