19 Maar Petrus en Johannes zeiden: ‘Kunnen wij het tegenover God verantwoorden om wel naar u te luisteren en niet naar hem? Oordeelt u zelf!quote:
Ja dat wist ik niet. Weer wat geleerd vandaag.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:10 schreef Bluesdude het volgende:
Formeel is de regering alleen verantwoording schuldig aan de Koningin ofzo, dacht ik.
Een motie van wantrouwen is eigenlijk wettelijk krachteloos.
Een regering kan gewoon blijven zitten als de Kamer een motie van wantrouwen aanneemt.
Elk topic houdt op na 300 posts.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:17 schreef Floripas het volgende:
Werkt dat trouwens zo? Worden die Slow Chats op een gegeven moment gewist?
Nee, na 300 posts worden ze automagisch op slot gedaan en opent iemand een nieuwe.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:17 schreef Floripas het volgende:
Haha nee hoor. Op een gegeven moment zit een topic vol (bij 300 berichten) en dan bedenkt iemand een nieuwe titel en opent daarmee een nieuw topic.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:17 schreef Floripas het volgende:
Maatschappelijk is het notdone een motie van wantrouwen te negeren.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:14 schreef MrX1982 het volgende:
Hoewel een motie van wantrouwen natuurlijk moeilijk te negeren is zoals ook gezegd wordt op de site van de Tweede Kamer.
Ik vraag me toch nog steeds af wat voor macht de Koningin daadwerkelijk heeft. Elke macht die ze eventueel heeft past mi niet in een democratie, maar ja dat zullen we wel nooit weten.
natuurlijk...Floripas is mijn laatste kloon...quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:20 schreef MrX1982 het volgende:
Wat is iedereen lief hier voor mensen die nieuw zijn![]()
In welke rangorde staat de motie van treurnis in dat geval?quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maatschappelijk is het notdone een motie van wantrouwen te negeren.
Maar juridisch is er geen verplichting.
Die wettelijke verplichting is er wel als het staatshoofd het kabinet ontslaat.
Je hebt gewoon gelijk dat het echt niet democratisch is..
Mag ik even kotsen?quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:20 schreef MrX1982 het volgende:
Ach soms mag dat even vers bloed kan geen kwaad. Dan heeft wolfje weer wat te drinken.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:20 schreef MrX1982 het volgende:
Dat het negeren van een motie van wantrouwen moeilijk is uit te leggen is duidelijk maar toch wel grappig dat de regering zich er opzich niets van hoeft aan te trekken.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:20 schreef Bluesdude het volgende:
Maatschappelijk is het notdone een motie van wantrouwen te negeren.
Maar juridisch is er geen verplichting.
Die wettelijke verplichting is er wel als het staatshoofd het kabinet ontslaat.
Je hebt gewoon gelijk dat het echt niet democratisch is..
Sletje en dat meld je nu pasquote:Op vrijdag 23 september 2005 01:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik heb trouwens gesolliciteerd voor de mod positie. Komt u maar, kom maar, kom maar![]()
Het is schandalig dat het geen verplichting is. Als je de scheiding van machten serieus neemt, dan kan de Tweede Kamer de regering simpelweg ontslaan.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat het negeren van een motie van wantrouwen moeilijk is uit te leggen is duidelijk maar toch wel grappig dat de regering zich er opzich niets van hoeft aan te trekken.
Het is meer een kwestie van politiek fatsoen om dan af te treden dan dat het juridisch verplicht is.
Maar ik neem aan dat de Koningin niet zomaar een kabinet ontslaat, dat zal wel in overleg gaan met de MP ofzo maar opzich is dat ook wel vreemd. De Koningin zou gewoon lintjes moeten knippen en meer niet.
Als Oranje verliest?quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
In welke rangorde staat de motie van treurnis in dat geval?
Succes!quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik heb trouwens gesolliciteerd voor de mod positie. Komt u maar, kom maar, kom maar![]()
Maar toch vind ik zelfs dat vreemd.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:24 schreef Floripas het volgende:
Nee, hoor, de Tweede Kamer stuurt de ministers naar de Koningin. Daar moeten ze dan hun ontslag aanbieden.
Ik heb het 2 uur geleden pas gedaan en vond het niet noemenswaardig. Maar ach, een paar biertjes he..quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Sletje en dat meld je nu pas
Dat je maar gekozen mag worden of ben je links?![]()
Aha alvast gefeliciteerdquote:Op vrijdag 23 september 2005 01:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Toch leuk dat je een kans waagt.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik heb het 2 uur geleden pas gedaan en vond het niet noemenswaardig. Maar ach, een paar biertjes he..
Ik denk dat je dan net zo goed het hele ambt kunt opheffen en een president kunt kiezen, als diegene dan toch enkel een leuk gezicht mag hebben is de hele monarchie en de bijbehoren poppenkast zo goed als nutteloos.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is meer een kwestie van politiek fatsoen om dan af te treden dan dat het juridisch verplicht is.
Maar ik neem aan dat de Koningin niet zomaar een kabinet ontslaat, dat zal wel in overleg gaan met de MP ofzo maar opzich is dat ook wel vreemd. De Koningin zou gewoon lintjes moeten knippen en meer niet.
Groen-rechtsquote:Op vrijdag 23 september 2005 01:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha alvast gefeliciteerd. Dan krijgen we wel een erg rechts modteam
.
Ook al niet groen, versterkt broeikaseffect ontkenners maar wel kernenergie willen omdat dat beter zou zijn voor het milieu. Dat typequote:
Ik zie je toch in het centrum, maar dan een tikkeltje rechts..quote:
Het is ook zo moeilijk wat te geloven. Was het 20 jaar geleden global cooling, is het nu global warming. De hippies moeten het wel eerst eens worden. Pas daarna kan serieuze wetenschap bedreven wordenquote:Op vrijdag 23 september 2005 01:29 schreef du_ke het volgende:
Ook al niet groen, versterkt broeikaseffect ontkenners maar wel kernenergie willen omdat dat beter zou zijn voor het milieu. Dat type.
Ach dat kon al langer toch?quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik zie je toch in het centrum, maar dan een tikkeltje rechts..
Enfin...mijn zegen heb je..
Nu kunnen Duke en ik eens kankeren op die rechtse fokdictatuur
Een sollicitatie betekent nog niet dat ik het word. Maar dank je voor je zegen.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik zie je toch in het centrum, maar dan een tikkeltje rechts..
Enfin...mijn zegen heb je..
Nu kunnen Duke en ik eens kankeren op die rechtse fokdictatuur
Eens. Ik ben ook een voorstander van een president.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik denk dat je dan net zo goed het hele ambt kunt opheffen en een president kunt kiezen, als diegene dan toch enkel een leuk gezicht mag hebben is de hele monarchie en de bijbehoren poppenkast zo goed als nutteloos.
Alsof dit land wat opschiet met een presidentquote:Op vrijdag 23 september 2005 01:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Eens. Ik ben ook een voorstander van een president.
Een motie voor dat plan heeft weinig zinquote:Op vrijdag 23 september 2005 01:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het is schandalig dat het geen verplichting is. Als je de scheiding van machten serieus neemt, dan kan de Tweede Kamer de regering simpelweg ontslaan.
dikke kans zoveel capabele kandidaten zullen er wel niet zijnquote:Op vrijdag 23 september 2005 01:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Een sollicitatie betekent nog niet dat ik het word. Maar dank je voor je zegen.
De vraag is en blijft wat voor bevoegdheden die president dan krijgt.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Eens. Ik ben ook een voorstander van een president.
Het lijkt mij een stuk democratischer dan een monarchie.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:33 schreef Maerycke het volgende:
Alsof dit land wat opschiet met een president
http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1127365277801.htmlquote:Grote zorgen over kloof arm en rijk in China
Door onze correspondent
PEKING, 22 SEPT. De Chinese overheid heeft alarm geslagen over de grote kloof tussen arm en rijk in het land. Gevreesd wordt voor groeiende sociale onrust en instabiliteit.
Dat staat deze week in het Blad voor Studie, een uitgave van de communistische partijschool. Volgens onderzoek van het ministerie van Arbeid en Sociale Zaken dat in het blad wordt aangehaald, is er sprake van alarmfase 'twee', van de 'gele' categorie. ,,Tenzij er effectieve maatregelen worden genomen, kan de kloof zich binnen vijf jaar zodanig ontwikkelen dat we in de (meest ernstige) alarmfase van het 'rode licht' belanden'', aldus het onderzoeksrapport.
Volgens een eerder deze maand verschenen rapport van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) bedroeg de Chinese groei de laatste twintig jaar weliswaar gemiddeld 9,5 procent, maar was die groei zeer ongelijk verdeeld. De rijkste 20 procent van de Chinezen verdient 50 procent van het totaal van alle inkomens, terwijl de armste 20 procent de beschikking heeft over nog geen 5 procent.
Econoom en regeringsadviseur Wu Jinglian wijt de ongelijke groei in het Blad voor Studie vooral aan ,,ongelijke kansen'', en daarmee legt hij de vinger op de zere plek. Niet zozeer de inkomensongelijkheid als wel de ongelijke maatschappelijke toegang leidt bij steeds meer buitengesloten Chinezen tot opstandigheid. Zij hebben niet alleen minder toegang tot onderwijs en medische zorg, maar ook hun economische kansen zijn beperkt.
Volgens het blad zijn de nieuwe rijken niet alleen mensen die dat zijn geworden op basis van hun talent en ijver, maar ook door frauduleuze samenwerking met overheidsambtenaren.
In het artikel wordt geen verband gelegd tussen de ongelijke kansen in China en het bestaande eenpartijstelsel met een machtsmonopolie voor de communistische partij. Volgens de tweede man van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse zaken, Robert Zoellick, is dat eenpartijstelsel in China ,,eenvoudig onhoudbaar.'' In een toespraak in Washington zei hij gisteren dat China ,,een politieke transitie nodig heeft om de overheid verantwoordelijk en aansprakelijk te maken jegens de bevolking.''
Juist democratisering is in China een heikel punt. De Chinese premier Wen Jiabao kwam eerder deze maand na afloop van een top tussen de Europese Unie en China wel met de opvallende mededeling dat ,,China door zal gaan met zijn ontwikkeling van een democratisch beleid (...) inclusief directe verkiezingen.''
Inderdaad compleet nutteloos en volgens mij nog duurder dan een koningshuis ook.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:33 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Alsof dit land wat opschiet met een president
Ceremonieel... net zoals de Duitse president en wat ons Bea nu heeft.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
De vraag is en blijft wat voor bevoegdheden die president dan krijgt.
Zou ik dan mijn eigen topic krijgen in het forum van speedfreak?quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
dikke kans zoveel capabele kandidaten zullen er wel niet zijn.
hoewel Meki het ook wel goed zou doen.
Teveel democratie is ook niet goed.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het lijkt mij een stuk democratischer dan een monarchie.
Helaas denken ook op dat punt Nederlanders heel anders dan ik![]()
Combinatie van de MP en Koningin waarbij je de monarchie dus kunt afschaffen.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
De vraag is en blijft wat voor bevoegdheden die president dan krijgt.
Je mag in ieder geval in het oh zo spannende fok! crew (quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Zou ik dan mijn eigen topic krijgen in het forum van speedfreak?
En jouw posts deleten.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:37 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Je mag in ieder geval in het oh zo spannende fok! crew () forum komen!
Pff had je die dan nog niet eens?quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Daar gaat het communistische ideaal (alweer)quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:35 schreef zakjapannertje het volgende:
http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1127365277801.html
daar mogen ze dan wel eens mee opschieten, met eerlijke natuurlijk
Jaa..is toch leuk..quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Daar sta je inderdaad wel alleen mee in Nederland denk ikquote:Op vrijdag 23 september 2005 01:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Combinatie van de MP en Koningin waarbij je de monarchie dus kunt afschaffen.
Is zo, maar de macht van de Koningin zit me toch niet lekker.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:36 schreef du_ke het volgende:
Teveel democratie is ook niet goed.
Nu het toch over mij gaat .. waarom zie je mij als soort van centrist richting rechts? Ik zie mezelf iets rechtser aangezien ik economisch behoorlijk wat rechtser ben dan een centrist.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:38 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jaa..is toch leuk..![]()
Je bent een soortement verrader voor SF1
Ik ben ook voor...quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar sta je inderdaad wel alleen mee in Nederland denk ik.
De SP is toch ook tegen de monarchiequote:Op vrijdag 23 september 2005 01:39 schreef du_ke het volgende:
Daar sta je inderdaad wel alleen mee in Nederland denk ik.
Die quote raden jullie nooit.quote:Als er goede moslims zijn, dan zijn er ook goede nazi's. Laten we wel consequent wezen.
Je hebt wel gelijk... maar ik zie je ook worstelen met konservatief-liberalisme en dat zijn typische d'66-worstelingen.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nu het toch over mij gaat .. waarom zie je mij als soort van centrist richting rechts? Ik zie mezelf iets rechtser aangezien ik economisch behoorlijk wat rechtser ben dan een centrist.
Ach je moet ergens beginnenquote:Op vrijdag 23 september 2005 01:42 schreef Maerycke het volgende:
Dat schiet op zeg! Daar ga je het wel mee redden...
Koninginnedag is best leukquote:Op vrijdag 23 september 2005 01:44 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ach je moet ergens beginnen![]()
Ik begrijp niet zo goed waarom Nederlanders zo'n waarde hechten aan de monarchie. Of wil iedereen graag de roddels over die mensen lezen en koninginnedag vieren
Presidentsdag.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:43 schreef du_ke het volgende:
Ik vind de nostalgie altijd wel erg ok. En zonder koninginnedag zou ik ook niet willen (is het je wel eens opgevallen dat het bijna altijd 1 van de eerste mooie dagen van het jaar is?).
Hmm, uitzonderlijk goede perceptie, daar worstel ik ook mee. De ene dag ben ik wat socialer en de andere dag wat meer ingesteld op wat recht is (en ja, daar hoort ook armoede bij).quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk... maar ik zie je ook worstelen met konservatief-liberalisme en dat zijn typische d'66-worstelingen.
Economisch-liberalisme is toch veel konservatief-liberalisme.
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/09/art000020060538.htmlquote:Franse regering sponsort derde kind
PARIJS De Franse regering trekt extra geld uit om het krijgen van kinderen te stimuleren. Mensen die een derde kind krijgen en daardoor stoppen met werken, kunnen een jaar lang rekenen op een uitkering van 750 euro per maand.
Er komen ook meer crècheplaatsen en een speciale pas waarmee gezinnen allerlei kortingen kunnen krijgen. De Franse regering ziet een gezin met 3 kinderen als ideaal. Het gemiddelde ligt op bijna 2 kinderen. Dat is niet genoeg om het bevolkingsaantal op peil te houden.
De Fransen konden al onbetaald verlof opnemen om voor hun kinderen te zorgen maar voor een veel lager bedrag.
quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Koninginnedag blijft maar heet in het vervolg Presidentsdag.
Ben je nu ook een republikein?![]()
Frankrijk is nog lang niet vol, maar er zijn wel meer dan genoeg Fransenquote:Op vrijdag 23 september 2005 01:48 schreef zakjapannertje het volgende:
hmm, Frankrijk is blijkbaar nog lang niet vol:
[..]
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/09/art000020060538.html
Aha... La France... die waren ook al vroeg tegen de koning..quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:48 schreef zakjapannertje het volgende:
hmm, Frankrijk is blijkbaar nog lang niet vol:
[..]
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/09/art000020060538.html
"My love for you is like a truck ...... would you like some making fuck ......"quote:
SCH, is it you?quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:50 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Ik ben en blijf een boomknuffelaar met hier en daar rechtse standpunten
Ik heb je nooit gezien op onze boommeetings op de Veluwequote:Op vrijdag 23 september 2005 01:50 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Zo hoor ik het graagquote:Op vrijdag 23 september 2005 01:50 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je wat rechtse standpunten hebt. Dat komt dus nog wel goedquote:Op vrijdag 23 september 2005 01:50 schreef Maerycke het volgende:
Nou neee..ik ben al voorzien.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:52 schreef sizzler het volgende:
"My love for you is like a truck ...... would you like some making fuck ......"
SCH zou wellicht hetzelfde zeggen.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:53 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Zeg, mannen zijn hartstikke leuk
Maar ik ben er geen één natuurlijk
quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
SCH zou wellicht hetzelfde zeggen.![]()
Juist foute grappen maken over SCH. Jij komt er wel als mod.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
SCH zou wellicht hetzelfde zeggen.![]()
Ik zie de ruzies in POL-FB nu al helemaal voor me!quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist foute grappen maken over SCH. Jij komt er wel als mod.
"My love for you is like a truck BESERKER would you like some making fuck BESERKER"quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nou neee..ik ben al voorzien.
Maar had ik het toevallig juist dan ?
ik ben de nuance zelve maar jij wilt het niet zien.quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je wat rechtse standpunten hebt. Dat komt dus nog wel goed
Bij du_ke heb ik alle hoop verloren![]()
Goed plan!quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:57 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Ik zie de ruzies in POL-FB nu al helemaal voor me!
Na de verwijten van een zeer gewaardeerde mod twijfel ik wel aan mijn waarnemingenquote:Op vrijdag 23 september 2005 01:58 schreef du_ke het volgende:
ik ben de nuance zelve maar jij wilt het niet zien.
Gezien het feit dat je voor Groen-Links bent en gezien de begroting van Groenlinks valt er weinig nuance aan te brengen. Die club wil mensen die meer dan 250% van het minimumloon verdienen er met 6% op achteruit laten gaan zonder correctie van de kabinetsplannen. De nuance zelfe? Nee, dan nog eerder de PvdA of de SP (rattenvangers).quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
ik ben de nuance zelve maar jij wilt het niet zien.
Begin jij nu ook al? Je hoeft het toch niet met alles eens te zijn?quote:Op vrijdag 23 september 2005 02:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Gezien het feit dat je voor Groen-Links bent en gezien de begroting van Groenlinks valt er weinig nuance aan te brengen. Die club wil mensen die meer dan 250% van het minimumloon verdienen er met 6% op achteruit laten gaan zonder correctie van de kabinetsplannen. De nuance zelfe? Nee, dan nog eerder de PvdA of de SP (rattenvangers).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |