Allright!! Heb je er al een beetje zin in ?quote:Op woensdag 21 september 2005 21:58 schreef pberends het volgende:
[..]
'Keer het Tij' gaat Binnenhof omsingelen
Def Rhymz.
Def Rhymz. Neemt links zichzelf wel serieus? Als iemand niet links is, is het Def Rhymz wel, die vrouwen als kankerhoeren behandelt en een kapitalist eerste klas is.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:09 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Allright!! Heb je er al een beetje zin in ?
nee hoor, in zijn liedje "wat zou je doen met 10 miljoen" verexcuseert hij zich tegenover Ali B dat hij alle jongens van de straat zou halen.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Def Rhymz. Neemt links zichzelf wel serieus? Als iemand niet links is, is het Def Rhymz wel, die vrouwen als kankerhoeren behandelt en een kapitalist eerste klas is.
En die vent met dat haar dan, hij legt ons uit hoe het zit met windquote:
Hoe dan?quote:Op woensdag 21 september 2005 22:23 schreef pberends het volgende:
Demonstreren slaat nergens op. Als ik die linkse partijen was zou ik dit kabinet alles laten verneuken om vervolgens een 2/3 meerderheid te krijgen. Mooi toch (voor links)!
Ze willen zich natuurlijk laten horen.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:23 schreef pberends het volgende:
Demonstreren slaat nergens op. Als ik die linkse partijen was zou ik dit kabinet alles laten verneuken om vervolgens een 2/3 meerderheid te krijgen. Mooi toch (voor links)!
Het kabinet wat minder corrigeren zou ook helpen. Zo werken ze zichzelf nog meer de nesten in. Weer meer linkse stemmersquote:
Hoezo dapper?quote:Op woensdag 21 september 2005 22:30 schreef MrX1982 het volgende:
Die Michiel Smit toch, wel dapper dat hij post op Fok
En Carrie is idd een vreselijk mens wat dan wel weer past bij een stad als Rotterdam
Oh nooit gewetenquote:Op woensdag 21 september 2005 22:59 schreef Bluesdude het volgende:
Hoezo dapper?
Hij heeft veel sympathisanten op de FP.
Que?quote:Op donderdag 22 september 2005 00:21 schreef zakjapannertje het volgende:
nou, die Miljoenennota kan de prullenbak nu wel in, als je nu Rita ziet
http://dewaanvandedag.web-log.nl/quote:Op donderdag 22 september 2005 00:57 schreef MrX1982 het volgende:
Merkwaardige vergelijking
Wat is de bron?
Spamquote:Op donderdag 22 september 2005 00:58 schreef sizzler het volgende:
http://dewaanvandedag.web-log.nl/
ik vond hem wel leuk bedacht
Ik ook. Als ik wist dat er een film over gemaakt was dan had ik die wel gekeken.quote:Op donderdag 22 september 2005 01:02 schreef zakjapannertje het volgende:dat boek moest ik lezen voor Engelse les, maakt de kans niet kleiner op dat ik hem met een tovernaarsleerling blijf associeren,
Wijze woorden van haar.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:27 schreef pberends het volgende:
Michiel Smit: Carrie Jansen is rode heks
Die zeggen altijd dat dit soort dingen de schuld van zondaars zijn, homo's, abortus, dat soort dingen.quote:Op donderdag 22 september 2005 08:55 schreef Drugshond het volgende:
Heil Rita
[afbeelding]
Zouden de godsdienstreaks in de VS nu ook zeggen dat dit Gods manier is om Georgie duidelijk te maken dat hij bij New Orleans de boel heeft verkloot? En daarom een herkansing naar zijn witte Texas stuurt?
Moeten ze allemaal wel precies de andere richting op bidden!quote:In het Midden-Oosten zijn ze vast heel blij.
Misschien denken ze wel dat ze die orkaan zelf hebben opgewekt, door met z'n allen tijdens het bidden op hun knieen te gaan en voorover te buigen, waardoor orkaanachtige bewegingen worden opgwekt. Of zoiets.
Mekka ligt niet ten Oosten van iédereen...quote:Op donderdag 22 september 2005 09:03 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Moeten ze allemaal wel precies de andere richting op bidden!
quote:HBO-top verdient meer dan Balkenende
Topbestuurders van hogescholen krjgen meer betaald dan premier Balkenende. Dat blijkt uit onderzoek van het Onderwijsblad, het orgaan van de Algemene Onderwijsbond (AOb).
130.000 euro
Het blad becijferde dat hogescholen gemiddeld meer dan 130.000 euro kwijt zijn aan hun 19 bestuurders. Balkenende verdient per jaar 122.000 euro.
Onaanvaardbaar
In 2003 stegen de salarissen van de bestuurders met 7,8% en 3,9% in 2004. Voor de CAO-lonen gold in die jaren een stijging van 4 en 0%. Dat vindt de AOb onaanvaardbaar. Die wil dat zoveel geld bij het onderwijs zelf terechtkomt.
ROC's
Het Onderwijsblad kreeg ook nog cijfers van tien Regionale Opleidingscentra (ROC's), die het middelbaar beroepsonderwijs en de volwasseneneducatie verzorgen. Daar ligt het gemiddelde salaris van de collegevoorzitter op 125.000 euro. Het blad Intermediair nam eerder de topsalarissen aan de universiteiten onder de loep. Hier krijgt een collegevoorzitter gemiddeld 185.000 euro.
kan je wel zeggen jaquote:Op donderdag 22 september 2005 00:25 schreef MrX1982 het volgende:
www.leidschdagblad.nlquote:
Rita accute bedreiging voor olieindustrie VS
HOUSTON - Nu de orkaan Rita de hoogste categorie van de Saffir-Simpson heeft bereikt en aankoerst op het gebied rond de Texaanse stad Houston vormt ze een ernstige bedreiging voor de olieindustrie. In de directe omgeving van de miljoenenstad staan maar liefst tien raffinaderijen.
De omgeving van Houston en Galveston heeft 13 procent van de totale Amerikaanse raffinagecapaciteit in handen en is daarmee groter en belangrijker dan de omgeving van het zwaar getroffen New Orleans dat ongeveer 10 procent voor zijn rekening neemt. Verscheidene raffinaderijen in het zuiden van de staat Louisiana zijn sinds Katrina overtrok nog niet opgestart. Mocht ook een belangrijk deel van de Texaanse capaciteit wegvallen, lijkt de ramp voor het land niet te overzien.
Miljoenen vaten olie per dag worden in de installaties bij Galveston en Houston verwerkt. Met een capaciteit van 557.000 vaten per dag is de Exxon-raffinaderij in Baytown de grootste in de hele VS. De installaties van BP in Texas City met 437.000 vaten per dag is eveneens een grote producent van benzine in het gebied dat verder veel chemische bedrijvigheid kent. Valero en Shell hebben eveneens grote installaties in het gebied.
Veel raffinaderijen zijn er op gebouwd harde winden en wateroverlast te trotseren maar niemand kan precies voorspellen hoe ze zich zullen houden bij een orkaan en zeker een uit de vijfde categorie. In 1983 teisterde orkaan Alicia het gebied en toen hielden de installaties zich goed.
Bedrijven hebben vanaf maandag voorzorgsmaatregelen getroffen voor het geval een zeer zware storm het gebied aandoet. Stijgers zijn weggehaald, losliggende materialen zijn vastgesjord en materiaal dat afvoerputten kan verstoppen is verwijderd, aldus The Houston Chronicle van woensdag. Mochten bedrijven besluiten uit veiligheidsoverwegingen de productie stil te leggen, zullen vele dat zeker 72 uur van tevoren moeten doen, aldus een woordvoerder van Lyondell Chemical die een aantal raffinaderijen en chemische installaties in het gebied beheert.
woensdag 21 september 2005
Is dat die 'crash' die live te volgen was?quote:Op donderdag 22 september 2005 10:51 schreef Monidique het volgende:
IESVS, tweede item op het journaal vanochtend over een vliegtuigje met een scheef wiel. Minutenlang! En dan schijnt het nog BREAKING NEWS! te zijn geweest ook in Amerika, een vliegtuig met een gedraaid wieltje dat een noodlanding gaat maken...
...
...
www.leidschdagblad.nlquote:
Speuren naar koeien en schapen op het spoor
LEIDEN - Spoorlopende jongeren, kinderen die vanaf bruggen in het water springen, koeien en schapen die zich op de treinrails wagen. Ze leveren ProRail jaarlijks een grote kostenpost op. Daarom besloot de spoorbeheerder om op de rails en omliggende terreinen op een groot aantal plaatsen in Zuid-Holland te laten surveilleren door Holland Security Group.
Vanaf 1 september inspecteren de bewakers ook in de Leidse regio de ruimte rond het spoor, perrons en spoorwegovergangen.
Hek
Voor Jaco zal het niet het meest spannende deel van zijn baan als beveiligingsmedewerker zijn. Op een zonnige maandagmorgen loopt de surveillant - ruim twee meter, schoenmaat 48, in de weekeinden bijklussend als uitsmijter - op zijn gemak rond bij station De Vink. Hij controleert de bordjes op het perron, constateert een openstaand hek (dat hij met een plechtig gebaar sluit) en fotografeert een missend paneel van de geluidswering - 'voor de dagrapportage'.
Djaminah Clarkson van ProRail leest af en toe de dagrapporten die de Holland Security Group aflevert. Soms staan er leuke dingen in, zoals gesprekken met voorbijgangers of een foto van een schaap op de spoorbaan. ,,Maar er is ook regelmatig sprake van sabotage van de wissels, voorwerpen op het spoor, stenengooiende jongeren, dat soort dingen. Het zorgt allemaal voor vertragingen, en daar worden wij door de NS op afgerekend. De helft van alle vertragingen is te wijten aan mensen en dieren langs het spoor. Met de spoorbewaking hopen we in ieder geval een deel daarvan te voorkomen.''
Het treinverkeer tussen Leiden en Alphen werd dit jaar al veel vaker gehinderd door mensen of dieren op het spoor. Dertien keer waren er sinds 1 juni vertragingen op het enkele spoor. Driemaal was er sprake van een technische storing, de tien andere keren liepen er mensen of dieren op de spoorbaan.
Holland Security Group geeft voor de spoorbewaking de voorkeur aan wat operationeel manager Toon van Meel noemt 'de wat imposantere jongens'. Zo imposant dat Jaco's lichtgevende ProRail-hesje nauwelijks rond zijn enorme lichaam past. ,,Ja, het ziet er bij sommigen uit als een te klein zwemvest'', zegt Van Meel, we hebben al hesjes in speciale maten aangevraagd. Overdag lijkt het misschien rustig allemaal, maar zeker tijdens de nachtdiensten weet je nooit wat je tegen kunt komen. En vaak voorkom je met een beetje indrukwekkende aanwezigheid al veel problemen. Daarom zijn de resultaten van ons beveiligingswerk ook zo moeilijk meetbaar.''
Zigzaggen
Na een uurtje bij station De Vink rijdt Jaco richting de Morsweg om daar de spoorwegovergang te inspecteren. ,,Je loopt wat rond, kijkt goed om je heen, en als er bijvoorbeeld fietsers tussen de gesloten spoorbomen gaan zigzaggen of voorbijgangers op het laatste moment oversteken, spreek je ze daar op aan. Vorige week heb ik verderop drie jongetjes betrapt op spoorlopen, die hebben een boete gekregen. Nee, niet van mij, wij mogen dat nog niet, ik laat gewoon de politie komen.''
,,In het algemeen is het rustig werk, zeker overdag'', vindt Jaco. ,,Maar die paar dingen die je kunt voorkomen tellen uiteindelijk toch.''Surveillant Jaco: ,,Die paar dingen die je kunt voorkomen tellen uiteindelijk toch.''
Bas Benneker
Juist een stukje opvoeding, goede zaakquote:Op woensdag 21 september 2005 19:19 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik heb vandaag de miljoenen-nota behandeld. En heb daarbij verteld dat een extra uitgave van 2,3 miljard natuurlijk niets is als je al +-140 miljard per jaar aan rijksuitgaven hebt. Daar merkt niemand iets van. Net zoals dat geleuter dat een middeninkomen met kinderen 90 euro per jaar er op vooruitgaat volgend jaar.....
Wie merkt dat nou :S dat is minder dan 9 euro per maand...![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |