Het hangt denk ik vooral af van je eigen wensen. Ik ken niet heel Rotterdam, maar ik kan niet zo snel wijken noemen waar ik echt niet zou willen wonen..quote:Op maandag 19 september 2005 14:39 schreef Kos het volgende:
En in welke buurten moet je echt niet komen?
Belangrijkste is dat ik 's avonds gewoon over straat kan, zonder dat ik grote kans loop mijn telefoon af te moeten geven of zo...quote:Op maandag 19 september 2005 14:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het hangt denk ik vooral af van je eigen wensen. Ik ken niet heel Rotterdam, maar ik kan niet zo snel wijken noemen waar ik echt niet zou willen wonen..
Die kans loop je altijd denk ik wel, ook in zgn. nette wijken. Ik heb zelf eik nooit problemen gehad in Rotterdam, ook niet wanneer ik 's avonds in mijn uppie over straat loop.. In sommige wijken word je aangezien voor een hoer, maar dat is dan ook alles..quote:Op maandag 19 september 2005 14:55 schreef Kos het volgende:
[..]
Belangrijkste is dat ik 's avonds gewoon over straat kan, zonder dat ik grote kans loop mijn telefoon af te moeten geven of zo...
Hoe heb je hier op gereageerd?quote:Op woensdag 21 september 2005 22:42 schreef Darkphorze het volgende:
Ik liep een tijdje terug 's nachts op t delfshaven en werd toen aangesproken of ik niet mee in de auto wilde en langzaam rijden langs me. Dus daar was het niet echt prettig als vrouw zijnde.
Waarom niet?quote:Op donderdag 22 september 2005 08:53 schreef knox_ het volgende:
Bij maashaven moet je in ieder geval niet gaan lopen 's avonds in je eentje
Ik woon in Charlois, en ik zie toch echt niet in waarom ik in het grootste deel 's avonds niet zou kunnen lopen..quote:Op donderdag 22 september 2005 15:57 schreef Maeghan het volgende:
Hahaha, waarom niet vraagt ze dan... ik zou er ook echt niet 's avonds gaan lopen hoor. Evenmin in Pendrecht, Zuidwijk, delen van Charlois, Tarwewijk, delen van Vreewijk. Zeg maar het grootste deel van gemeentes Feyenoord + Charlois.
Ik ook.. Het is mijn metro op- en uitstapstation. Woon er een paar minuutjes vandaan, al 3 jaar en nog nooit wat meegemaakt.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom niet?Ik kom er regelmatig 's avonds..
Een vriendin van mij die er woonde dacht daar destijds heel anders over, als ze voor de zoveelste keer lastiggevallen werd. Maar ja, het ligt er maar aan waar je woont.quote:Op donderdag 22 september 2005 16:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik woon in Charlois, en ik zie toch echt niet in waarom ik in het grootste deel 's avonds niet zou kunnen lopen..
Echt "lastig gevallen" word ik niet vaak. De keren dat iemand zich vervelend en/of intimiderend heeft gedragen, was eigenlijk alle keren overdag.. Bedreigende situaties heb ik nooit meegemaakt, ook niet 's avonds of diep in de nacht.quote:Op donderdag 22 september 2005 16:06 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Een vriendin van mij die er woonde dacht daar destijds heel anders over, als ze voor de zoveelste keer lastiggevallen werd. Maar ja, het ligt er maar aan waar je woont.
Ik zelf voel me eigenlijk nooit onveilig in Zuid.. Het enige stukje Rotterdam waar ik me 's avonds onveilig voel is Spaanse Polder.quote:Ik heb zelf in Pendrecht en Vreewijk gewoond, en kom nog steeds veel op Zuid. Maar het grootste deel van Rdam Zuid kom ik liever niet 's avonds hoor. Op sommige stukken liever niet eens overdag, waaronder dus in de buurt van Maashaven.
Misschien heeft het ook te maken met je eigen houding. Als je je niet prettig voelt, is je houding vaak anders, en dat is toch wel iets wat men "ruikt", en waar men misbruik van kan maken..quote:Op donderdag 22 september 2005 16:16 schreef Maeghan het volgende:
Misschien ben ik meer in trek bij het Rotterdamse tuig dan, want de keren dat ik uitgeroepen, betast en/of achtervolgd ben zijn niet meer te tellen. Ik word daar echt naar van gewoon.
Wat wilde dat gespuis dan met/aan haar doen?quote:Verder weet ik van mijn moeder dat als ze 's nachts de hond uit ging laten in Vreewijk dat er nog wel eens gespuis rondhing. Ze heeft toch een aantal keer mazzel gehad dat ze de honden bij zich had.
Het geeft iemand niet het recht om dat te doen (Waar haal je ign vandaan dat ik dat beweer?quote:Op donderdag 22 september 2005 16:33 schreef Maeghan het volgende:
Nou Alicey, aan mijn houding ligt het niet. Vroeger wel, maar dan nog. Dat je je niet prettig voelt geeft niemand het recht om je te achtervolgen en klem te zetten tegen de muur of je in je kruis te grijpen. Maar goed, da's mijn bescheiden mening.
Wanneer zij je op de manier lastig vallen zoals je beschrijft, zou het best wel eens kunnen dat een beroep op noodweer slaagt. Het levert bovendien op dat ze ongeveer 4 tot 6 weken na de castratie opeens een stuk minder oversext worden.quote:En het irriteert me gewoon omdat ik die gasten het liefst de kloten af zou draaien. Het is dat het illegaal is, maar anders liepen er ondertussen een heleboel gecastreerde mannen op Zuid.
Drugshandelaren laten zich naar mijn ervaring doorgaans niet storen, en slaan geen acht op me. Wapenhandelaren ben ik nooit tegen gekomen. Wel mannen die iets anders van me wilden, maar ook die merkten na een paar minuten wel dat het ze niet ging lukken.quote:
Nou, ze is onder andere een paar keer terecht gekomen tussen drugs- en wapenhandelaren die natuurlijk niet zo blij waren dat iemand de boel kwam verstoren, maar ook wel mannen die uit de auto stapten en op haar af kwamen, en er weer vandoor gingen zodra ze de honden zagen.
Gesis, gefluit en geroep negeer ik idd ook. Ik loop meestal niet rond met een gevaarlijke blik. Oogcontact maak ik vaak al onbewust, wat dus wel oplevert dat je "aandacht" krijgt idd..quote:Op donderdag 22 september 2005 16:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik loop meestal gewoon rond met een blik van: "Als je me ook maar probéért te benaderen, plet ik je ballen tussen 2 bakstenen". Dat werkt meestal wel. Net als geen oogcontact maken en het gesis en gefluit en geroep gewoon stoicijns negeren. Betast ben ik echt nog nooit zomaar op straat.
Echt onprettig voel ik me niet snel. Maar als ik me onprettig voel, probeer ik idd wel een neutrale uitstraling te handhaven.. Misschien geeft dat wel een "ons kent ons"-idee, wie zal het zeggen..quote:Misschien voel ik me dan ook wel niet zo prettig, maar ik straal het niet uit en dat scheelt een hoop denk ik.
Boos word ik er niet van, er gebeurt me verder niets. Het is eerder een cultuurverschil lijkt me. Ik kies er voor om me daar niet aan te ergeren.quote:Op donderdag 22 september 2005 16:44 schreef Maeghan het volgende:
Nee maar het is toch van de gekken dat je niemand kan aankijken en constant nagefloten en gesist wordt? Ik wordt daar in ieder geval erg boos van.
Wat dat betreft woon ik denk ik wel in een rustig deel. In de straat waar ik woon hangen weinig jongeren rond. De buurt is ook niet geschikt voor inbraak, omdat zoiets te snel op zou vallen bij buren. Ik kan me dan weer wel voorstellen dat wonen in andere delen van Zuid voor wat het woongenot aangaat wel minder kan zijn..quote:Verder was in Vreewijk trouwens het aantal inbraken, autoinbraken en berovingen erg hoog. We woonden er net een paar maanden, toen ik m'n eerste beroving zag. Was nog heel spannend toen ik 8 was. Daarna keek ik er amper van op, maar ik heb nog meerdere malen moeten vertellen hoe zo'n scootertje eruit zag.
Die heb je overal, ook in rustige steden in rustige wijken..quote:En ook meerdere malen te maken gehad met pedofielen/kinderlokkers die daar de ronde deden.
Dat klinkt niet gezellig.. Misschien dat de handhaving ook intussen verbeterd is. Er wordt wel beweerd dat het "vroeger" een stuk erger was..quote:Ook in Pendrecht trouwens, al ben ik te jong om me dat te herinneren. Pendrecht lag ook nog eens vol met injectienaalden in de speeltuin. Met oud en nieuw was het zo'n teringzooi dat de brandweer letterlijk de straat niet indurfde. Alles ging in de fik, prullenbakken, telefooncellen, bomen, ze pleurden hun eigen kleren nog op het vuur. Dat was een van de redenen dat we verhuisd zijn. Dat, en de kroeg op de hoek, de inbraken in de kelderboxen en het kogelgat in de kelderruit.
Misschien heeft dat ook wel te maken met het feit dat Rotterdam een grote stad is.. Je kunt mensen trouwens best wel aankijken is mijn ervaring. Ik denk wel dat het in minder grote steden doorgaans gemoedelijker is, en dat er ook meer binding is met andere mensen. Dat heb je natuurlijk niet zo snel in een stad als Rotterdam.quote:Op donderdag 22 september 2005 17:02 schreef Maeghan het volgende:
Ik woon echt liever op Zuid dan waar ook (nou ja, in Nederland dan), maar zeggen dat het ('s avonds) veilig is hier vind ik toch een tikje overdreven. Zeker als je het hebt tegen mensen uit een andere stad die de zooi hier niet gewend zijn, bijv. niet gewend zijn om niemand aan te kunnen kijken en zo. Ik vond het vroeger allemaal wel meevallen, maar als ik dan praat met vrienden uit andere steden blijken de verschillen toch best wel groot.
Dat vind ik inderdaad wel apart ja. Als er in Rotterdam een plek is waar je waardevol spul niet wilt hebben liggen is het wel de auto.quote:Grappig was het trouwens ook toen ik op vakantie was in Oostenrijk. Als ze daar uitgingen en veel geld mee wilden nemen (en dan bedoel ik honderden euros) dan namen ze een klein beetje mee en legden ze de rest in de auto. Alles wat veilig moest blijven ging in de auto. Niemand snapte dat ik mijn spullen niet in de auto wilde laten =D
Nou, bedankt he?quote:Op maandag 26 september 2005 21:04 schreef desaparacido het volgende:
Zuid vind ik weer minder, daar komt echt het tuig van de richel wonen, auto- én allochtoon.
Ja hoi, hier ook een tuiginquote:
Dat kan ik begrijpen, er loopt idd een hoop rotvolk rond daar, maar lang niet iedereen is ''tuig van de richel''quote:Op maandag 26 september 2005 21:32 schreef desaparacido het volgende:
Geen goed beeld? Mijn oudste zus heeft daar (Charlois) bijna een decennium gewoond, en ik was er om de andere dag wel te vinden. Misschien hing het tuig wel alleen op straat terwijl de normale mensen werkten, dat kan ook, en heb ik gewoon een vertekend beeld. Ik zou er zelf alleen nooit willen wonen, van Tarwewijk tot Vreewijk is voor mij persoonlijk een no-go area.
En het zal allemaal alleen maar beter worden als we Rotterdam mogen gelovenquote:Op maandag 26 september 2005 21:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik woon er anders ook, in Charlois, ín de de Tarwewijk en ik zie mezelf als alles behalve een pauper![]()
Een no-go area vind ik nogal overdreven.. Er hangt veel op straat rond, maar dat hangt vooral, en doet weinig.quote:Op maandag 26 september 2005 21:32 schreef desaparacido het volgende:
Geen goed beeld? Mijn oudste zus heeft daar (Charlois) bijna een decennium gewoond, en ik was er om de andere dag wel te vinden. Misschien hing het tuig wel alleen op straat terwijl de normale mensen werkten, dat kan ook, en heb ik gewoon een vertekend beeld. Ik zou er zelf alleen nooit willen wonen, van Tarwewijk tot Vreewijk is voor mij persoonlijk een no-go area.
Haha, in Vreewijk loop ik de kans om Michiel Smit tegen te komen, dus je begrijpt het no-go gedeelte welquote:Op maandag 26 september 2005 21:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een no-go area vind ik nogal overdreven.. Er hangt veel op straat rond, maar dat hangt vooral, en doet weinig.
Hehequote:Op maandag 26 september 2005 22:02 schreef desaparacido het volgende:
[..]
Haha, in Vreewijk loop ik de kans om Michiel Smit tegen te komen, dus je begrijpt het no-go gedeelte wel![]()
Mijn eigen indruk is toch iets anders, maar echt veel praatjes maken als in mensen aanspreken doe ik niet, kom echter wel regelmatig mensen tegen die een praatje maken.quote:Als ik een wijk mijd is dat niet omdat ik bang ben, dat ben ik nergens in R'dam (ben oorspronkelijk van Bospolder) maar eerder omdat ik geen zin heb om bepaalde types te zien. Ik vind Zuid zo gesloten overkomen, terwijl je in veel andere wijken echt overal praatjes kan maken. Ik werd altijd zo vies aangekeken in Charlois als ik mensen groette, vind ik echt jammer.
Alexanderpolder is idd erg goed wonen. Mijn vrouw heeft er bijna twee jaar op kamers gezetenquote:Op maandag 26 september 2005 21:56 schreef sjwjanssen het volgende:
Ik woon in alexanderpolder. Perfect schoon en veilig! Waarschijnlijk een van de blankste buurten?
Dat risico loop je overal in Rotterdam, ook in de nettere wijken.quote:Op maandag 19 september 2005 14:55 schreef Kos het volgende:
[..]
Belangrijkste is dat ik 's avonds gewoon over straat kan, zonder dat ik grote kans loop mijn telefoon af te moeten geven of zo...
De meesten die negatief zijn wonen er echter niet..quote:Op donderdag 29 september 2005 20:57 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik vind dat er nogal negatief gedaan wordt over Zuid.
Klopt. Ik zie ook heus wel nadelen, maar 't is echt niet zo bar en boos als dat het wordt afgeschilderd. Zo zie je maar hoe een buurt onterecht een naam houdtquote:Op donderdag 29 september 2005 21:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
De meesten die negatief zijn wonen er echter niet..
in de avond wil je niet echt in Delfshaven of rond Zuidplein/Slinge zijn..quote:Op maandag 19 september 2005 14:39 schreef Kos het volgende:
En in welke buurten moet je echt niet komen?
Zuidplein valt nog wel mee. Ik woon er vlakbij, dus kom er wel eens in de avond of nacht overheen.. Ook rond Zuidplein heb ik me nooit onveilig gevoeld.. Delfshaven weet ik niet. Op basis van hoe die wijk overdag is, denk ik dat je er 's avonds ook probleemloos kunt zijn, al zal het er waarsch. wel druk zijn.quote:Op donderdag 29 september 2005 21:03 schreef BennyNL het volgende:
[..]
in de avond wil je niet echt in Delfshaven of rond Zuidplein/Slinge zijn..
Alle woonwijken zijn volgens mij wel veilig..quote:voor de rest is het een veilige stad..wat anderen ook willen beweren![]()
quote:Op vrijdag 30 september 2005 16:20 schreef Erasmusch het volgende:
Delfshaven is ook nog goed wonen, zolang er niet te veel belhuis/kapsalons drugspanden en hoerenkasten onder een belhuis/kapsalon dekmantel in je straat zitten.
imo zit het ook vooral tussen de oren.. Het enige verschil is misschien dat ik zo nu en dan een slechte versierpoging meemaak, maar ook die zijn in de regel onschuldig.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:48 schreef heiden6 het volgende:
Ik kom regelmatig in 'slechte' buurten als de foute delen van Zuid (bijv. de Beijerlandselaan), Crooswijk, Oude Noorden, Spangen, etc. en heb eigenlijk nooit ergens last van qua criminaliteit. Het zit grotendeels tussen de oren, al kan ik me best voorstellen dat dat voor een vrouw anders is. Ik kan wel een uur in zo'n wijk gaan staan en dan word ik waarschijnlijk nog niet overvallen, dus dat is geen graadmeter.
Dat is vijf minuutjes lopen bij mij vandaanquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:49 schreef Wuder het volgende:
Vandaag wezen kijken in het Oude Noorden. Huisje stond naast de Correct in een zijstraat van de Bergweg. Opzich wel een leuk appartement, maar er staan natuurlijk weer een tal van belhuizen in de straat.
Verder ziet het er eigenlijk niet eens zo slecht uit Er zijn geen hangjongeren op straat. Ik ga nog een keer savonds erheen voodat ik definitief beslis.
Inderdaad. Ik merk ook dat sommige mensen al een bepaalde angstige houding in die buurten hebben dat als een magneet voor straatjochies werkt. Ik wordt verder nooit lastiggevallen, waar dan ook, hoogstens versierd door Kaapverdianen ofzoquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 07:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
imo zit het ook vooral tussen de oren.. Het enige verschil is misschien dat ik zo nu en dan een slechte versierpoging meemaak, maar ook die zijn in de regel onschuldig.
Buurt bekeken en viel idd mee, maar ben toch een beetje aan het twijfelen over het huis zelf.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:03 schreef desaparacido het volgende:
[..]
Dat is vijf minuutjes lopen bij mij vandaan![]()
Persoonlijk heb ik het hier hartstikke naar mijn zin. Oude Noorden is echt een mengeling van een oude volksbuurt en yuppenbuurt, grappige combinatie soms. Heb hier in de buurt (richting Zwaanshals) zelfs een buurtoma, oma Rietje, erbijgekregen
Toen ik op vakantie was, werden mijn zussen die ff de plantjes water kwamen geven aan een steekverhoor onderworpen door een stel jochies. Ik geef ze weleens wat drinken als ze voor mijn deur spelen, en ze merkten dat ik op vakantie was en hebben dus mijn huisje een beetje in de gaten gehouden
Heb nog nooit op zo'n leuke plek gewoond, en de universiteit en het centrum beide lekker dichtbij.
Het is idd slim om 's avonds eventjes langs te gaan, om toch even te kijken hoe de situatie in de straat is. Zelf vind ik hangjongeren niet vervelend, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dat als bedreigend ervaren. En tsja, die belhuizen, daar ontkom je in de binnenstad niet aan. Wat dat betreft is Zuid een stuk rustiger (en witter)
jaja...kampoe is echt een genot om te wonenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:48 schreef heiden6 het volgende:
Ik kom regelmatig in 'slechte' buurten als de foute delen van Zuid (bijv. de Beijerlandselaan), Crooswijk, Oude Noorden, Spangen, etc. en heb eigenlijk nooit ergens last van qua criminaliteit. Het zit grotendeels tussen de oren, al kan ik me best voorstellen dat dat voor een vrouw anders is. Ik kan wel een uur in zo'n wijk gaan staan en dan word ik waarschijnlijk nog niet overvallen, dus dat is geen graadmeter.
Ik heb heel lang in Kraligen/Crooswijk gewoond, op de Schapendreef. Pal tegenover de boezem en het Kralingse bos en heel dicht bij het centrum. Beter kun je bijna niet zitten.
Nu woon ik in Schiebroek (om de hoek van de Peppelweg, op de Rododendronstraat) en dat bevalt me prima. Het is me alleen iets te ver uit het centrum en de bereikbaarheid met het OV is slecht in de avond en de nacht. Ik zou liever in Kralingen zitten of bijvoorbeeld op de Hofdijk, waar een paar vrienden van me wonen, maar niet graag genoeg om te verhuizen.
Het is hier ook relatief goedkoop, wat ook een voordeel is. Ik betaal 383 incl. alles (ook kabel-t.v.) voor 36 m2 incl. keuken en badkamer en met een balkonnetje. Enige nadeel is het uitzicht op een gigantische kerk met bijbehorende grafherrie op allerlei tijden.
't Is wel te rustig wat mij betreft. Gelukkig zijn op de Peppelweg veel winkels e.d., maar als ik bijvoorbeeld om twaalf uur een broodje shoarma wil hebben heb ik een probleem. Er valt hier werkelijk geen fuck te beleven, dus je moet echt de stad in of uit.
De Alexanderpolder lijkt me ook prima om te wonen. Niet zozeer leuk, maar wel praktisch. Er rijdt een metro en een trein en je hebt er een enorm winkelcentrum. Zevenkamp en Ommoord zijn ook redelijk okee, maar net zo ver weg als Schiebroek.
Oh ja, en mijn oude app zit op 1 minuut van erasmus...sterker nog, er recht tegenover ( die 3 grote witte torens, die je ziet vanaf de boulevard richting rijksweg ) Zit achter Excelsiorquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:28 schreef SHE het volgende:
wat ik je kan aanraden, heb net mijn app op de buitenbassinweg , van de hand gedaan...uitzicht over feyenoord, centrum, maasboulevard,...mooi stukje r'dam !
woon nu in centrum/bergpolder...a/d noorderhavenkade...heerlijk rustig , 3 min van hofplein en eindelijk meerdere verdiepingen. App aan buitenbassin is leuk, maar ik vind dat gelijkvloerse geneuzel maar niks.
Oude N is ook koel, mits je niet in het pauper gedeelte zit...en die is het grootst. Bergweg zou ik zelf niet willen zitten, maar ieder zijn ding.
Verder hoef je alleen Zuid te vermijden.
Overigens zijn er ook nog wat koele appartementen op Blaak vrij ! En heb ik onlangs een vriend aan het app boven DUdok geholpen ( op de Meent )...schitterend paleisje en natuurlijk een toplokatie. Grappige is zelfs dat hij er maar 680 per maand betaald, 2x minder dan ik![]()
Waanzinnig...en een ruimte, ongelofeloos .........
Then again..R'dam heerst...maakt bijna niet uit waar je woont![]()
Welkom!
Jij snapt hetquote:Op maandag 26 september 2005 22:19 schreef beatmeisje het volgende:
Goede/leuke Rotterdamse buurten zijn (wat mij betreft iig): Blijdorp, Liskwartier, Provenierswijk, (delen van) Kralingen, Scheepvaartkwartier en Hillegersberg. Bergpolder is ook best tof.
.
Het typische van Rotterdam is dat de leefkwaliteit vaak echt per straat verschilt; leuke, schone straten grenzen dikwijls aan enge griebusstraatjes. Zie je bijvoorbeeld veel in Rotterdam West .
Alexanderpolder vind ik een ramp, trouwens.. Van die eindeloze rijen eenvormige deprimerende kut nieuwbouwflatjes.
.
Die snap ik niet...quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:40 schreef SHE het volgende:
Er zijn idd delen in Zuid die redelijk te doen zijn...zeker als je aan de brug zit...verder Zuid in, wil ik gewoon niet komen...niet om de criminaliteit ofzo, want die is in centrum 100 x erger, maar gewoon om het volk wat er woont...ik kom doorgaans niet verder dan het einde van de brug, de wilhelminakade voor een evenement en dan heb ik mijn portie Zuid wel gehad.
No offence uiteraard![]()
Daar koop ik mijn fietsen, daar zijn de schierparttijtjes, maar in Zuid, is het volk kut, de hangjongeren meer dan veelvuldig aanwezig, maar de sociale controle en het ons kent ons gevoel groterquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:43 schreef Wuder het volgende:
Lijkt me juist dat in Centrum minder criminaliteit is?
Maar wat heb je tegen de mensen die in die wijk wonen dan, als ze niet crimineel zijnquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:03 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat mag...ik vroeg ook niemand het te begrijpen
Ik moet nog veel leren over Rotterdamquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:02 schreef SHE het volgende:
[..]
Daar koop ik mijn fietsen, daar zijn de schierparttijtjes, maar in Zuid, is het volk kut, de hangjongeren meer dan veelvuldig aanwezig, maar de sociale controle en het ons kent ons gevoel groter
centrum is anoniemer...c' est tout
Ik voel me gewoon niet zo op mijn plaats tussen hordes ghetto jongeren, verpauperde wijken en volksbuurtenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:05 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar wat heb je tegen de mensen die in die wijk wonen dan, als ze niet crimineel zijn
Ja, je hebt echt hart voor de stadquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:10 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik voel me gewoon niet zo op mijn plaats tussen hordes ghetto jongeren, verpauperde wijken en volksbuurten
Zo snobistisch ben ik dan weer. Criminaliteit zal me verder jeuken, zolang het maar niet in mijn straat gebeurt.
![]()
Ik heb dan ook niet heel Zuid onheus begegend, de regio in de buurt van de kades trek ik prima....een straatje verder hoef ik al niet meer. Net als dat ze van mij de hele mathenesser regio mogen platgooien en alles achter marconi plein voor mij een no go area is
Ieder zijn eigen Rotterdam![]()
Kampoe?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:30 schreef SHE het volgende:
[..]
jaja...kampoe is echt een genot om te wonen![]()
Geen last van in deze wijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:02 schreef SHE het volgende:
maar de sociale controle en het ons kent ons gevoel groter
Vanwaar je agressieve houding?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:30 schreef SHE het volgende:
Ah..hart voor de stad hebben is volledig meegaan in de verpaupering
Ik had het kunnen weten...je woont in Zuid zeker en bent nu volledig op je kut getrapt?
Spaar me; ik ben hier getogen en hou van niets meer dan van Rotterdam....dat ik daarbij constateer dat sommige plekken de naam " stad " niet verdienen, zegt meer over mijn perceptie dan de jouwe
Trusten![]()
Nou ik heb mij in de omgeving spangen genoeg meegemaakt. Dus ik kan niet zeggen dat ik me veilig voel tussen dat uitschot daar.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:48 schreef heiden6 het volgende:
Ik kom regelmatig in 'slechte' buurten als de foute delen van Zuid (bijv. de Beijerlandselaan), Crooswijk, Oude Noorden, Spangen, etc. en heb eigenlijk nooit ergens last van qua criminaliteit. Het zit grotendeels tussen de oren, al kan ik me best voorstellen dat dat voor een vrouw anders is.
Ja dat is wel een dubieuze eerquote:Op woensdag 12 oktober 2005 09:17 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Nou ik heb mij in de omgeving spangen genoeg meegemaakt. Dus ik kan niet zeggen dat ik me veilig voel tussen dat uitschot daar.
Het zou nu best verbeterd zijn met die campanges.
Ook moet ik toegeven dat marconiplein sinds de keilenweg weg is een stuk beter is .
Maar ik kan nou niet zeggendat er nooit iets gebeurs en dat er schatjes wonen.
Zeker niet omdat ik er met mijn neus bijna boven op zit, en zeg nou zelf welke gewone woonwijk heeft ooit zijn eigen politieserie gehad?
Charlois heeft nog relatief rustige stukken, maar Pendrecht moet je absoluut wegblijven. Tarwewijk (Maashaven tot de tunnel) is al helemaal een buurt waar je niet wilt zitten. Afrikaanderwijk, Feyenoord ook niet. Centrum valt heel erg meequote:Op donderdag 22 september 2005 15:57 schreef Maeghan het volgende:
Hahaha, waarom niet vraagt ze dan... ik zou er ook echt niet 's avonds gaan lopen hoor. Evenmin in Pendrecht, Zuidwijk, delen van Charlois, Tarwewijk, delen van Vreewijk. Zeg maar het grootste deel van gemeentes Feyenoord + Charlois.
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:24 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Tarwewijk (Maashaven tot de tunnel) is al helemaal een buurt waar je niet wilt zitten.
Ik ben er één keer geweest, en het was meteen:quote:
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:30 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ik ben er één keer geweest, en het was meteen:
"Hey wat kijk je kankerkaaskop, dit is onze buurt"Schattige leernichten daar.
Prjis jezelf gelukkig, ik voel me als ik alleen ben rond Maashaven in ieder geval niet veiligquote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik ben geen leernicht en bovendien zelf een "kaaskop" en ik heb zoiets in de 4 jaar dat ik er nu woon écht nog nooit gehoord.
Schiedam is gewoon zo'n buitengemeente. Te groot voor een dorp, maar ook geen stad, tís net niks in mijn optiek.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:20 schreef IntroV het volgende:
Is schiedam eigenlijk leuk?
Agressief?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 08:48 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Vanwaar je agressieve houding?Die vind ik niet echt getuigen van het 'betere volk' waar jij voor staat.
Nee hoor, ik woon niet in Rotterdam (heb niets met die stad. Te groot, te weids). Maar delen platgooien vanwege het 'volk dat er woont'? Nee. Een stad wordt gemaakt door diversiteit. En verpaupering is doodzonde voor een stad. Je hoopt toch dat die delen er met wat extra aandacht weer bij kunnen worden getrokken?
Mwoah, ik gebruik geen kreten als ''Ik had het kunnen weten...je woont in Zuid zeker en bent nu volledig op je kut getrapt?'' als ik in gesprek ben met anderenquote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:15 schreef SHE het volgende:
[..]
Agressief?![]()
Dame, ik zou bijna denken dat je uit de provincie komtWaar ben ik agressief? Of gebruik ik niet genoeg smellies ?
En ja, ik ben het roerend met je eens, dat ik van harte zou hopen dat men meer energie steekt in de buitenwijken dan in de verbeteringen rondom centrum en zakelijke centra.
Ik vind het bijvoorbeeld ongelofeloos dat marconiplein nu al weken open ligt en het een paar straten verderop een teringbende is en je nooit een hardwerkende stratenmaker ziet.
Ook ik vind de diversiteit heerlijk hoor; niets grappiger dan een volksbuurt, maar de halve ghetto's die lijken te ontstaan schaar ik niet onder humor, danwel "typisch rotterdam"
Kleurrijk is het zeker ja, maar dat kansrijk?quote:Afrikaanderwijk
Kleurrijk en kansrijk
Tot mijn 18e heb ik er prima gewoond, mijn ouders wonen er nog steeds.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:18 schreef SHE het volgende:
[..]
Jazeker...zevenkamp noemt men in de volksmond hier, gekscherend " Kampoe "
Kampoe? Lijkt op het Indonesische "kampung" (spreek je ong. hetzelfde uit) en betekent "dorp" (meer van het inheemse soort), wel grappig als t echt daarvan is afgeleidquote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:18 schreef SHE het volgende:
[..]
Daar doel ik zeker niet op...het wordt alleen kampoe genoemd door de rotterdammers van *kuch* standquote:Op donderdag 13 oktober 2005 00:33 schreef Brennie het volgende:
[..]
Tot mijn 18e heb ik er prima gewoond, mijn ouders wonen er nog steeds.
Er wonen niet alleen maar aso's, want daar doel je op toch?
Ah. Rotterdammers van *kuch* stand. ...quote:Op zondag 16 oktober 2005 00:19 schreef SHE het volgende:
[..]
Daar doel ik zeker niet op...het wordt alleen kampoe genoemd door de rotterdammers van *kuch* stand
Ze doelen er op de talrijke negerts , whiggers en kampers die er wonen.
en dat zijn niet per defintie aso's..althans, daar ben ik me niet van bewust.
![]()
Ik was vroeger kind aan huis bij de speeltuin daar, naast het Excelsior-stadion.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:33 schreef Xaran het volgende:
Kralingen!!Woon aan het randje er van. Honingerdijk om precies te zijn. Maar dit is wel een relaxde buurt. Gewoon een typisch stukje Rotterdam. Ik vind het wel mooi hierzo. Een hele hoop studenten(huizen). Tram op 2 min. lopen, Maasboulevard op 4 min. en metro op 10 min. En de eerste winkels. Verder in de korte tijd dat ik er woon nog niet onveilig gevoeld. Maar toen ik van Zuid (Maashaven) naar huis liep ook niet.
![]()
Haha, inderdaad. De Beijerlandselaan ging ik alleen nog maar heen op schoenen waar ik hard op kon rennenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:48 schreef heiden6 het volgende:
Ik kom regelmatig in 'slechte' buurten als de foute delen van Zuid (bijv. de Beijerlandselaan), Crooswijk, Oude Noorden, Spangen, etc. en heb eigenlijk nooit ergens last van qua criminaliteit. Het zit grotendeels tussen de oren, al kan ik me best voorstellen dat dat voor een vrouw anders is.
Als je panisch bent straal je dat uit.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:33 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Haha, inderdaad. De Beijerlandselaan ging ik alleen nog maar heen op schoenen waar ik hard op kon rennenomdat ik er zo vaak lastig werd gevallen...
Sowieso zie ik niet in wat er zo heel erg is aan schietpartijen tussen een paar criminelen. Ik bedoel, tenzij je zelf op je vrije zaterdagmiddag coke loopt te verkopen heb je daar weinig last van. Zulks is het geval in de slechte buurten meestal.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:33 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Haha, inderdaad. De Beijerlandselaan ging ik alleen nog maar heen op schoenen waar ik hard op kon rennenomdat ik er zo vaak lastig werd gevallen...
Ik vind het trouwens wel grappig om te horen hoe iedereen zulke andere ervaringen heeft, in dezelfde buurt of zelfs zelfde straat. Bijv. een vriendin van me woonde op Zuid en zat echt met vechtpartijen, schietpartijen, branden, gevonden babylijkjes in de straat etc. in een buurt waar een aantal van jullie van zeggen nergens last van te hebben.
Het panische kwam dus ook pas na tientallen keren lastiggevallen te zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 01:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als je panisch bent straal je dat uit.
Als je van racisten en allochtonen houdt wel.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 12:20 schreef IntroV het volgende:
Is schiedam eigenlijk leuk?
Je hele verhaal stort in elkaar bij de constatering dat jij schichtig bent en ik overal probleemloos rondloop.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 02:10 schreef Maeghan het volgende:
Pardon? Criminaliteit is niet gewoon. Het hoort niet. Schietpartijen horen niet, die zijn niet normaal.
Ik vind Rotterdam een fijne stad, maar een aantal van jullie, waaronder Heiden6 dus, lijkt het om te draaien. Ja, als je lastiggevallen wordt, dan zul je wel iets uitstralen he. Dan ben je vast bang. Ja, als jij vanaf je 13e dagelijks achtervolgd en betast en nageroepen wordt dan loop je misschien inderdaad niet meer zo vrolijk over de Beijerlandselaan tegen de tijd dat je 15 bent, gek he? Ik zou het dan ook formuleren als "als je tieten hebt straal je dat uit" of zo, want daar draait het meer om.
[..]
Het panische kwam dus ook pas na tientallen keren lastiggevallen te zijn.
Het is toch gewoon van de gekken dat mensen denken dat lastiggevallen worden alleen gebeurt bij mensen die erom vragen door hun uitstraling en dat ze het probleem niet meer zien van een schietpartij? Wat mij betreft ben je dan toch ver heen hoor. Al ben je zo onzeker als de kolere en loop je kromgebogen al blozend over straat, dan heeft nog niemand het recht om je in je kruis te grijpen of je een uur lang te achtervolgen tijdens het winkelen, etc. En ook als je geen crimineel bent is het nog steeds vervelend als mensen elkaar voor je neus neerschieten, al was het alleen maar omdat je weer een verklaring moet afleggen en vanwege de geluids- en stankoverlast.
Tussen criminelen is het vrij normaal, en op den duur ruimt het aardig op. De kans dat je als "eerlijke burger" bij een schietpartij betrokken raakt is te verwaarlozen imo.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 02:10 schreef Maeghan het volgende:
Pardon? Criminaliteit is niet gewoon. Het hoort niet. Schietpartijen horen niet, die zijn niet normaal.
Jaaaaa... op dat ene ding met al die stoeltjes achter elkaar en dat dan naar voor en naar achter ging, stond een beetje achteraan aan de rechterkant, was oranje volgens mij (snap je welke ik bedoel, geen idee hoe zoiets heet)quote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik was vroeger kind aan huis bij de speeltuin daar, naast het Excelsior-stadion.![]()
Haha, ja, dat schip. Ik kwam daar alleen om te voetballen, mijn moeder zat daar in het bestuur enzo, we gingen ook altijd ff mee op kamp. Is pas helemaal vernieuwd daar, ik moet nog steeds eens gaan kijken.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 12:11 schreef Chav het volgende:
[..]
Jaaaaa... op dat ene ding met al die stoeltjes achter elkaar en dat dan naar voor en naar achter ging, stond een beetje achteraan aan de rechterkant, was oranje volgens mij (snap je welke ik bedoel, geen idee hoe zoiets heet)
Dacht meer een Negerkampquote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:18 schreef SHE het volgende:
[..]
Het stort helemaal niet in. Dat criminaliteit niet hoort blijft gewoon staan, ondanks dat een aantal van jullie zo murw is geworden dat je denkt dat het wel okee is.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 11:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je hele verhaal stort in elkaar bij de constatering dat jij schichtig bent en ik overal probleemloos rondloop.![]()
Jij bent degene die conclusies trekt, omdat je elke letter persoonlijk opvat. Als ik zeg dat sommige mensen een bepaalde uitstraling hebben die zulk gedrag aantrekt, bedoel ik niet dat het je eigen schuld is als je lastiggevallen wordt. En als ik zeg dat een schietpartij tussen twee criminelen niet per sé een probleem voor jou hoeft te zijn, bedoel ik niet dat ik voorstander ben van gangvorming.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:20 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Het stort helemaal niet in. Dat criminaliteit niet hoort blijft gewoon staan, ondanks dat een aantal van jullie zo murw is geworden dat je denkt dat het wel okee is.Maar goed, ik ga dit topic niet meer lezen, met mensen die denken dat het wel okeej is om een beetje op elkaar te schieten of mensen lastig te vallen omdat ze er schichtig bijlopen, of conclusies trekken over hoe mensen die ze nooit gezien hebben erbij lopen, hoef ik niet in discussie.
Ik heb zelf niets met OV van doen..en als er evenementen in de stad zijn, loop ik naar centrumquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:50 schreef Erasmusch het volgende:
Noorderhavenkade heb ik ook nog ff gewoond. Goede locatie en weinig overlast, maar niet echt relaxt met OV. Al zijn ze nu bezig met een metrostation daaro (?)
Ik heb altijd gelijk, dus zorg maar dat je het met me eens bent.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 01:35 schreef SHE het volgende:
Oh en heiden heeft ergens wel gelijk...geloof me. De slachtofferrol maak je grotendeels zelf
Woon je daar of zou je daar willen wonen?quote:
Inderdaad onzinverhalen allemaal. Ik woon in een gerestaureerd herenhuis uit 1917 aan de singel.......iedereen jaloersquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:27 schreef Stpan het volgende:
[..]
Ohw ja voor alle panische mensen die Rotterdam eng of iets dergelijks vinden, de afgelopen weken weer vollop zwaar jaloerse mensen over de vloer gehad in m'n studiootje pal achter CS. De zogenoemde no-go areas in het centrum blijven gewoon prima locaties om te wonen, ik ben er nooit beschoten noch preventief gefouilleerd en ben er iedere dag nog blij mee!
Heel goed. Ik in een helaas niet al te gerenoveerd pand aan de Noordsingel uit 1890 en nu in een wel gerenoveerd pand uit 1903 aan de Schiekade, en ik moet zeggen: Rotterdam heerscht!quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 16:39 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Inderdaad onzinverhalen allemaal. Ik woon in een gerestaureerd herenhuis uit 1917 aan de singel.......iedereen jaloersop mijn uitzicht. Ik heb nog nooit problemen gehad met 's-avonds naar huis lopen, ben nooit in enge situaties terecht gekomen en heb nog nooit van iemand last gehad.
Bij het stadscentrum kun je denk ik het beste kijken naar makelaars of bijv. iets als directwonen.nl.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:17 schreef U.F.O het volgende:
Wat is de beste manier om in R'dam een appartement te vinden? Liefst vlakbij het stadscentrum.
Je hebt ook nog de privemakelaars, zoals Rotsvast......die hebben vrij veel bij en in het centrum, maar zijn ook vrij duur.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij het stadscentrum kun je denk ik het beste kijken naar makelaars of bijv. iets als directwonen.nl.
Veel van die makelaars vragen ook om een absurde berg papier.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:22 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Je hebt ook nog de privemakelaars, zoals Rotsvast......die hebben vrij veel bij en in het centrum, maar zijn ook vrij duur.
Ik ben met mazzel hier terecht gekomen. Viavia dus.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:54 schreef U.F.O het volgende:
Bedankt Alicey en pino.in.disguise.
Met welke makelaar(s) hebben jullie goede ervaringen? Ik heb mij inmiddels al ingeschreven bij woonnet-rijnmond.nl, maar daar zijn de wachtlijsten erg lang, geloof ik.
woonnet-rijnmond.nl is de sociale woningbouw, en daar is inderdaad de gemiddelde wachttijd > 6 jaar. Ik ben zelf tevreden over directwonen.nl, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik met mijn neus in de boter viel (Leuke woning die voor particuliere huur weinig kost). Ik weet niet of je een vast inkomen hebt, want dat is in de meeste gevallen wel van belang bij directwonen (De verhuurder kiest de huurder uit 8 mensen die bezichtigen, en de meeste verhuurders kiezen voor de meeste zekerheid).quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:54 schreef U.F.O het volgende:
Bedankt Alicey en pino.in.disguise.
Met welke makelaar(s) hebben jullie goede ervaringen? Ik heb mij inmiddels al ingeschreven bij woonnet-rijnmond.nl, maar daar zijn de wachtlijsten erg lang, geloof ik.
Dus heerlijk kansloos voor arme studenten zoals ikquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
woonnet-rijnmond.nl is de sociale woningbouw, en daar is inderdaad de gemiddelde wachttijd > 6 jaar. Ik ben zelf tevreden over directwonen.nl, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik met mijn neus in de boter viel (Leuke woning die voor particuliere huur weinig kost). Ik weet niet of je een vast inkomen hebt, want dat is in de meeste gevallen wel van belang bij directwonen (De verhuurder kiest de huurder uit 8 mensen die bezichtigen, en de meeste verhuurders kiezen voor de meeste zekerheid).
Ik ben bang dat het dan wat lastiger wordt inderdaad.. Ik vraag me echter af of andere makelaars dan wel een opties zijn, de meesten vroegen zelfs om bankafschriften, GBA-uittreksels, vermogen, schulden, etc.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:16 schreef Wuder het volgende:
[..]
Dus heerlijk kansloos voor arme studenten zoals ik![]()
![]()
![]()
Is dat zo? Ben ik blij met m'n via via appartementje......dat ging ook via een tussenmakelaar, maar die vroeg niet zo veel eigenlijk.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het dan wat lastiger wordt inderdaad.. Ik vraag me echter af of andere makelaars dan wel een opties zijn, de meesten vroegen zelfs om bankafschriften, GBA-uittreksels, vermogen, schulden, etc.
Het kan ook zijn dat ik net de verkeerden heb getroffen natuurlijk..quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 17:00 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Is dat zo? Ben ik blij met m'n via via appartementje......dat ging ook via een tussenmakelaar, maar die vroeg niet zo veel eigenlijk.
Een makelaar zoals wonenmvm, neemt gewoon studenten, maarja.. zij hebben ook niet altijd goede huizen..quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 17:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat ik net de verkeerden heb getroffen natuurlijk..
Kamernet.nl.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:16 schreef Wuder het volgende:
[..]
![]()
![]()
Op welk nr. heb je gewoond dan?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:48 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb heel lang in Kraligen/Crooswijk gewoond, op de Schapendreef. Pal tegenover de boezem en het Kralingse bos en heel dicht bij het centrum. Beter kun je bijna niet zitten.
Ik ben daar opgegroeid om vervolgens in R'dam op kamers te gaan (en m'n reistijd naar de Erasmus te verlengen tov m'n ouderlijk huis!). Tsja, voor jongeren is Capelle niet je van het.quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:29 schreef IntroV het volgende:
En hoe zit 't met capelle? Ziet eruit als een vinex locatie, maar volgens mij is 't helemaal ruk qua inwoners.
nadeel van directwonen is dat je gelijk 1x huur, 1x bemiddelingskosten en 1x borg moet betalen.. en met een huis van 500 euri in de maand is het wel gelijk 1500quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 15:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij het stadscentrum kun je denk ik het beste kijken naar makelaars of bijv. iets als directwonen.nl.
Dat is het nadeel, maar het is dan ook wel een behoorlijk snelle manier. Bovendien ben je alleen de bemiddelingskosten echt kwijt.quote:Op donderdag 1 december 2005 10:21 schreef DiNoW het volgende:
[..]
nadeel van directwonen is dat je gelijk 1x huur, 1x bemiddelingskosten en 1x borg moet betalen.. en met een huis van 500 euri in de maand is het wel gelijk 1500
maar opzich het is wel een manier om aan een huis te komen.
heeft iemand nog meer links? behalve wonenmvm en directwonen..
ja oke, het is wel de manier om aan eenhuis te komen, maar je moet ook beetje geluk hebben dat in dat jaar een leuk huis derbij zit, je kan als je je niet registreert noggeen eens even kijke naar foto's wel jammer.. denk dat ik me ga registreren tenzij iemand anders met een leuke link komtquote:Op donderdag 1 december 2005 10:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is het nadeel, maar het is dan ook wel een behoorlijk snelle manier. Bovendien ben je alleen de bemiddelingskosten echt kwijt.
Het is inderdaad een kwestie van geluk hebben..quote:Op donderdag 1 december 2005 10:55 schreef DiNoW het volgende:
[..]
ja oke, het is wel de manier om aan eenhuis te komen, maar je moet ook beetje geluk hebben dat in dat jaar een leuk huis derbij zit, je kan als je je niet registreert noggeen eens even kijke naar foto's wel jammer.. denk dat ik me ga registreren tenzij iemand anders met een leuke link komt
leuke app. maar wel duurquote:Op donderdag 1 december 2005 12:55 schreef 2flower het volgende:
het kost een paar centen, maar dan zit je wel eerste klas in ROTTERDAM
![]()
Wat verwacht je precies van je straat/buurt?quote:Op donderdag 1 december 2005 14:09 schreef sas_andrea het volgende:
iemand enig idee hoe de buurt in de volgende straten is:
verboomstraat en de schilperoortstraat. heb er leuke appartementen gezien, maar weet niet hoe erg de buurten zijn. ook op de wolphaertsbocht een leuk app gezien recht tegenover politie.
(neem als vergelijkingsstraat maar even de strevelsweg en de spruytstraat)
ook de rillandbathstraat en de stavenissestraat graag.woon je er zelf, voel je je er veilig? waarom we of niet etc. danku!
er zijn sites (o.a. via funda) waar je het een en ander aan cijfers per buurt gepresenteerd krijgt; gem. inkomen, kinderen, auto's etc. altijd handig om een eerste indruk (op papier!) van een wijk te krijgen.quote:Op donderdag 1 december 2005 14:09 schreef sas_andrea het volgende:
verboomstraat en de schilperoortstraat. heb er leuke appartementen gezien, maar weet niet hoe erg de buurten zijn. ook op de wolphaertsbocht een leuk app gezien recht tegenover politie.
ook de rillandbathstraat en de stavenissestraat graag.woon je er zelf, voel je je er veilig? waarom we of niet etc. danku!
Vrienden van ons wonen in de Verboomstraat en afgezien van dat het een van de 200 meest vervuilde straten (qua lucht) is in Nederland is het best te doen! Het hangt er wel vanaf waar je zit in de straat, hoe dichter bij de 0 hoe beter. Kom je rond nummer 100, wordt het al een stuk minder.quote:Op donderdag 1 december 2005 14:09 schreef sas_andrea het volgende:
Je hebt helemaal gelijk. En dat was toen ik nog een kleutertje was zo'n leuke groene buurtquote:Op vrijdag 2 december 2005 00:29 schreef Vava het volgende:
Rillandbathstraat en de Stavenissestraat, is dat niet Pendrecht? Geen fijne buurt, ik kom er zo af en toe bij familie, maar voel me daar nooit veiligAls je vanaf metrostation Slinge door die wijk loopt, altijd het gevoel dat ik ontzettend op mijn hoede moet zijn en ik ben absoluut niet bang aangelegd.
Dat was het zeker! Ik kom er al mijn hele leven zo af en toe. Vroeger waren er speeltuintjes en parkjes, nu staat er hooguit nog een paal van een schommel, de rest is onkruidquote:Op vrijdag 2 december 2005 01:16 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. En dat was toen ik nog een kleutertje was zo'n leuke groene buurt.
![]()
![]()
!
Ik denk dat je dan in de meeste wijken wel goed zit. Criminelen voeren hun criminele activiteiten vaak niet uit in de buurt waar ze zelf wonen, dus daar hoef je sowieso niet bang voor te zijn. In de wijk waar ik woon soms wel wat opdringerige mannen, maar ook die zijn weg als je duidelijk maakt niets met ze van plan te zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2005 08:28 schreef sas_andrea het volgende:
oh, bedankt allemaal. ik verwacht trouwens van een buurt alleen maar dat ik niet meteen aangekeken wordt van: oke, hoeveel is er van haar af te jatten? ben opzich wel wat angstig aangelegd aangezien ik altijd in een dorp heb gewoond, maar om nou ergens niet te durven lopen? nee, dat ook weer niet.
Ik ken zelf de Schilperoortstraat niet. In de buurt van de Wolphaertsbocht is het wel zo dat de "sfeer" per straat kan verschillen. Het kan overigens best zijn dat sowieso een stedelijke omgeving je nog een beetje tegen staat omdat je het niet gewend bent.quote:wilde gewoon een indruk hebben. vond zelf juist qua info de stavenisse en rilland bath wel meevallen. zie je maar weer dat je daar niet van uit kan gaan. heb een oogje op een app op de schilperoortstraat. klein stukje van de wolphaertsbocht. nu ben ik al over de wolphaertsbocht gereden en had toen wel een gemixt gevoel. sommige stukken waren erg goed te doen, ook t app waar ik ook interesse in heb, maar 100 meter verder is t minder tot slecht. niemand die de schilperoortstraat kent?
Hoeveel wil je er voor kwijt?quote:en bij de verboomstraat vond ik app wel leuk wat dus rond de 150 oid zat. dus jah... verder zoeken maar!
Kijk anders even op http://www.lmv.nl/vgplus/, daar staan huizen die via een erg interessante regeling worden verkocht. Het zijn een soort sociale koopwoningen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 10:09 schreef Alicey het volgende:
Hoeveel wil je er voor kwijt?
daar heb ik al gekeken. (vandaar de stavenisse en rilland interessequote:Op vrijdag 2 december 2005 11:06 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Kijk anders even op http://www.lmv.nl/vgplus/, daar staan huizen die via een erg interessante regeling worden verkocht. Het zijn een soort sociale koopwoningen.
In Charlois is er best nog wel het een en ander te koop voor die prijs, al geldt wel voor veel appartementen dat ze een opknapbeurt nodig hebben. Tegenover het Zuidplein zit een makelaar die veel woningen in die prijsklasse verkoopt. Ik weet zo even niet direct de naam, maar je zou daar langs kunnen gaan als je in Charlois wilt wonen.quote:Op vrijdag 2 december 2005 11:37 schreef sas_andrea het volgende:
[..]
daar heb ik al gekeken. (vandaar de stavenisse en rilland interesse) thx
ik zit te denken aan een kostenkoper prijs rond de 90.000. liefst minder natuurlijk. maar daar boven red ik t niet meer.![]()
Sjarloos.quote:Op vrijdag 2 december 2005 11:51 schreef Leintjeuh het volgende:
Charlois, spreek je dat nou uit als 'sjarlwaa' of als 'saarloos'?
Stadswonen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:16 schreef Wuder het volgende:
[..]
![]()
![]()
het is niet dat ik persee wil... maar andere wijken zijn gewoon zo veel duurder en t moet nog handig met mn werk zijn. (werk in ridderkerk) maar thx voor de infoquote:Op vrijdag 2 december 2005 11:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
In Charlois is er best nog wel het een en ander te koop voor die prijs, al geldt wel voor veel appartementen dat ze een opknapbeurt nodig hebben. Tegenover het Zuidplein zit een makelaar die veel woningen in die prijsklasse verkoopt. Ik weet zo even niet direct de naam, maar je zou daar langs kunnen gaan als je in Charlois wilt wonen.
waarom kijk je anders niet in rhoon, ligt ook vlakbij de a15, daar is het meestal allemaal wel okequote:Op vrijdag 2 december 2005 12:04 schreef sas_andrea het volgende:
[..]
het is niet dat ik persee wil... maar andere wijken zijn gewoon zo veel duurder en t moet nog handig met mn werk zijn. (werk in ridderkerk) maar thx voor de info![]()
Niet doen zou ik zeggen. Ik heb zelf als kind in de Kruiningenstraat gewoond, dat is daar drie, vier straten vanaf. Geld werd regelmatig gejat, schoenen zijn meerdere malen gejat, en een straat verder lag het vol injectienaalden. Dat is al even geleden, maar als ik er zo af en toe nog eens langsrijd heb ik niet de indruk dat het er verbeterd is, integendeel.quote:Op donderdag 1 december 2005 14:09 schreef sas_andrea het volgende:
Geef niet op!quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 16:16 schreef Wuder het volgende:
[..]
![]()
![]()
Werkt Woonnet niet zo dat wie het langst ingeschreven staat voorrang krijgt?quote:Op maandag 19 december 2005 01:42 schreef YebCar het volgende:
[..]
Geef niet op!
mijn vriendin + zus
dus 2 studentes hadden vrij snel na intensief zoeken op woonnet rijnmond
(4 maanden) een leuk appartementje
en goedkoper dan particulier
en binnen 3 haltes midden in het centrum (beurs)
ja ook..quote:Op maandag 19 december 2005 08:18 schreef Wuder het volgende:
[..]
Werkt Woonnet niet zo dat wie het langst ingeschreven staat voorrang krijgt?
Wat zijn mensen toch huiverig voor Zuid... Vreemd, want het is hier hartstikke goed te doenquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:34 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Ik wil over een jaar of 2 ook een leuk kamertje in Rotterdam gaan zoeken. Als het maar niet in zuid is (hartje zuid zeg maar)tevens tvp
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:22 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Ach, de keren dat ik er ben geweest vond ik het nou niet echt je van het. Het feit dat ik iemand kende die er trainde (basketbal rotterdam zuid) end at ze daar als regel hadden: "als je te laat bent, bel je af want anders bellen we de politie" zegt genoeg
Zuid komt niet van die naam af die ze het ooit in het verleden hebben gegeven. Sinds de Millinxbuurt een jaar of 4 geleden dicht is gegooid en er écht iets aan de drugsoverlast is gedaan is het hier prima toeven inderdaad.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wat zijn mensen toch huiverig voor Zuid... Vreemd, want het is hier hartstikke goed te doen
Klopt. Er zijn nog wel wát buurten waar het wat minder is, maar het overgrote deel is goed aangepaktquote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:30 schreef Snakey het volgende:
[..]
Zuid komt niet van die naam af die ze het ooit in het verleden hebben gegeven. Sinds de Millinxbuurt een jaar of 4 geleden dicht is gegooid en er écht iets aan de drugsoverlast is gedaan is het hier prima toeven inderdaad.
Maar daar hoor je niemand over... Komt nog welquote:Nu zit alles in Spijkenisse.![]()
En Hoogvliet trouwens. Je leest er alleen over in de regionale bladen, het haalt het landelijke nieuws niet zoals destijds de Millinxbuurt. Millinxbuurt was dan ook wel héél erg. Zo erg dat er maanden zijn geweest dat de politie er niet eens meer inging.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar daar hoor je niemand over... Komt nog wel.
Hoogvliet en Spijk verpauperen inderdaad in een rap tempo...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:35 schreef Snakey het volgende:
[..]
En Hoogvliet trouwens. Je leest er alleen over in de regionale bladen, het haalt het landelijke nieuws niet zoals destijds de Millinxbuurt. Millinxbuurt was dan ook wel héél erg. Zo erg dat er maanden zijn geweest dat de politie er niet eens meer inging.![]()
In de post boven de jouwe, hoopt er zelfs iemand een huis te kunnen kopen op Zuidquote:Op dinsdag 28 maart 2006 14:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wat zijn mensen toch huiverig voor Zuid... Vreemd, want het is hier hartstikke goed te doen
Bij mij om de hoek is een verslaafden-opvang, en daar praten de junks gezellig met elkaar dat de buurt achteruit gaat en dat het vroeger beter was.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:30 schreef Snakey het volgende:
[..]
Zuid komt niet van die naam af die ze het ooit in het verleden hebben gegeven. Sinds de Millinxbuurt een jaar of 4 geleden dicht is gegooid en er écht iets aan de drugsoverlast is gedaan is het hier prima toeven inderdaad.
Nu zit alles in Spijkenisse.![]()
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij mij om de hoek is een verslaafden-opvang, en daar praten de junks gezellig met elkaar dat de buurt achteruit gaat en dat het vroeger beter was.
Dat lijkt me alleen maar een goed teken!quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij mij om de hoek is een verslaafden-opvang, en daar praten de junks gezellig met elkaar dat de buurt achteruit gaat en dat het vroeger beter was.
Welke straat is dat dan?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:57 schreef vbmot het volgende:
Schuin tussen de Erasmus Universiteit en het volkenkundig museum is zo'n straat waar ik nog wel zou willen wonen. Voor de rest, wonen in R'dam.
Parklaan volgens mij, zijn wel aardige huisjes.quote:
Ik heb het idee dat ze er iets anders mee bedoelen dan jij.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat lijkt me alleen maar een goed teken!
Dat zou jammer zijn, dan pakken ze de verkeerde mensen op hier...quote:Op dinsdag 28 maart 2006 19:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ze er iets anders mee bedoelen dan jij.
In de metro/tram heb ik dat ook altijd. Maar lijkt me geen reden om je onveilig te voelen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:07 schreef ozzyat105 het volgende:
Wat me ook opvalt is dat als ik s'avonds in de metro zit er vrijwel alleen allochtonen in de metro zitten...veel negers ,soms ben ik echt de enige blanke.
Toch heb ik daar in principe geen slecht gevoel bij....alleen waneer er mensen tussen zitten die overduidelijk asociaal zijn of een agressieve uitstraling dan voel ik me niet prettig.
Moah,ik woon zelf op de hoek van de Witte de With straat,en qua herrie valt het best mee,wel eens wat herrie van dronken mensen maar daar word ik niet wakker vanquote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:53 schreef ozzyat105 het volgende:
Ik heb vaak het idee dat mensen in de binnenstad of in uitgaansgebieden wel makkelijk kunnen stappen maar toch ook vaak overlast ondervinden van uitgaanspubliek, altijd drukte om je heen ook op zondag tegenwoordig....e.d.
. je hebt tenslotte ook je rust nodig!?
Hoogvliet ging 15 jaar geleden al richting ghetto volgens mij....quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Hoogvliet en Spijk verpauperen inderdaad in een rap tempo...
Millinxbuurt was dramatisch inderdaad, maar nu gaat het wel. Mijnsherenlaan is nu prut aan het worden, daar moeten ze nou aan de slag. Ook in Pendrecht is het nog niet alles, maar voor de rest gaat het wel.
Die buurt is toch nooit wat mis mee geweestquote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:53 schreef ozzyat105 het volgende:
Verder kom ik ook wel is bij toaster aan de pannekoek straat vlakbij de Blaak. Die laatste buurt gaat met sprongen vooruit vanwege de vele leuke cafe's en leuke winkeltjes
zo zit daar een zaak die heet Urban photo's met grote oude foto's van het rotterdams stadsleven.
Jij woont zeker in de buurt van van de Kobelaan? Als ik het goed begrijp uit je post?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:07 schreef ozzyat105 het volgende:
De discussie over dat de een een buurt wel veilig vind en de ander weer niet is natuurlijk wel grappig...want het is iets heel persoonlijks...
Volgens mij zegt het meer over de persoon dan over de buurt.
Ik voel me in rotterdam zuid iig minder op mijn gemak over het algemeen maar het hangt heel erg af van de situatie.
Wat me ook opvalt is dat als ik s'avonds in de metro zit er vrijwel alleen allochtonen in de metro zitten...veel negers ,soms ben ik echt de enige blanke.
Toch heb ik daar in principe geen slecht gevoel bij....alleen waneer er mensen tussen zitten die overduidelijk asociaal zijn of een agressieve uitstraling dan voel ik me niet prettig.
En wat je ook niet moet vergeten is dat in zelfs de allerslechtste buurten toch nog meer dan 70% van de inwoners gewoon normale mensen zijn die waarschijnlijk geen vlieg kwaad doen.
Alleen zijn er altijd een paar klootzakken die zo'n buurt terroriseren!
Rotterdam en Nederland in het algemeen zou er dan ook goed aan doen dat soort tuig LANG en vooral HARD te straffen!!
Ja dat is niet ver van hier ....quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:50 schreef Vava het volgende:
[..]
Jij woont zeker in de buurt van van de Kobelaan? Als ik het goed begrijp uit je post?
Hét nadeel van Rotterdam-Alexander.quote:Op woensdag 29 maart 2006 01:07 schreef Soul_Survivor het volgende:
En er zitten ook helemaal geen coffeeshops in de buurt![]()
Ja met de metro is zo kut, want vaak moet je dan ook nog een stuk lopen, ligt er natuurlijk aan, naar welke shop je gaat. Maar met de auto is het nog wel te doen.. alleen dan krijg je het parkeer gezeik weer.. tijdje terug nog een boete gehad voor de deur van de Lachende Paus.quote:Op woensdag 29 maart 2006 09:52 schreef teknomist het volgende:
[..]
Hét nadeel van Rotterdam-Alexander..
man!? de lachende paus ligt op kruipafstand van metrohalte dijkzicht!?quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:18 schreef Soul_Survivor het volgende:
[..]
Ja met de metro is zo kut, want vaak moet je dan ook nog een stuk lopen, ligt er natuurlijk aan, naar welke shop je gaat. Maar met de auto is het nog wel te doen.. alleen dan krijg je het parkeer gezeik weer.. tijdje terug nog een boete gehad voor de deur van de Lachende Paus.
Ja maar dan zit je weer een uur in de metro..quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:26 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
man!? de lachende paus ligt op kruipafstand van metrohalte dijkzicht!?![]()
Ik zou zeggen: begin er één! Ook goed vooral die bejaarde reumapatienten in Alexander...quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:11 schreef Soul_Survivor het volgende:
Mja ze moeten gewoon bij Alexanderium een shop plaatsen ofzo![]()
Duh.quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:28 schreef SHE het volgende:
Had ik al gezegd dat Rotterdam heel hard heerst ??![]()
Goed plan.quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:32 schreef SHE het volgende:
Hey Jeaust!
Slinger msn ff vanavond aan, dan gaan we deze week ff de stad in voor een borrel ( cola light 4 me :' )
Ff bijkletsen![]()
Ik heb ook naar die woningen gekeken en dacht precies hetzelfde, maar het schijnt zo te zijn dat de markt gaat veranderen. Er komt een hal op de plek van de basisschool en de markt wordt dus overdekt, wat zeker in de rotzooi scheelt en waarschijnlijk ook in de herrie.quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:39 schreef Stpan het volgende:
Op de plek waar het oude KPN gebouw nu tegen de vlakte wordt gelegd (bij de Botersloot) en ook de hippe woningen rondom het marktplein lijken me niks. Heb je 3x per week dat ze om 6 uur die markt gaan opbouwen, dat maakt herrie!
Die bedoel ik dus. Ik ben inmiddels op de naam gekomen. Jufferbuurt.quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:39 schreef Stpan het volgende:
Mijn voorkeur zou uitgaan naar de torenflats die tussen Blaak en de Maas worden gebouwd.
Juffertoren is dat inderdaad, maar de naam Jufferbuurt ken ik niet, Wijnhaveneiland wel. Leuk uitzicht inderdaad, maar de directe omgeving is wat minder. Weinig levendig, veel kantoren en veel vernielingen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:52 schreef teknomist het volgende:
[..]
Die bedoel ik dus. Ik ben inmiddels op de naam gekomen. Jufferbuurt.
[afbeelding]
Fantastisch uitzicht!
Ah de Juffertoren. Maar ook een stukje oostelijker komt een toren vlakbij de Kubuswoningen, naast de oude haven. Die heet ook iets met ae erin (net als de Coopvaert), kan alleen er zo snel niets over vinden op die skyscraper website.quote:Op woensdag 29 maart 2006 16:52 schreef teknomist het volgende:
Die bedoel ik dus. Ik ben inmiddels op de naam gekomen. Jufferbuurt.
Wijnhaeve, http://www.wijnhaeve.nl/quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:31 schreef Stpan het volgende:
[..]
Ah de Juffertoren. Maar ook een stukje oostelijker komt een toren vlakbij de Kubuswoningen, naast de oude haven. Die heet ook iets met ae erin (net als de Coopvaert), kan alleen er zo snel niets over vinden op die skyscraper website.
Bedoel je de Voorhaven bij het 'tovertunneltje'quote:Op woensdag 29 maart 2006 00:20 schreef teknomist het volgende:die sjieke straat bij dat jachthaventje in West. Hoe heet dat ook al keer?
aah ga toch weg met je coffeshop manquote:Op woensdag 29 maart 2006 13:11 schreef Soul_Survivor het volgende:
[..]
Ja maar dan zit je weer een uur in de metro..
Je heb bv. bij voorschoterlaan een shop zitten.. minder lang met de metro.. maar dan moet je weer een eind lopen.
Mja ze moeten gewoon bij Alexanderium een shop plaatsen ofzo![]()
Veerhaven/veerkade, Parklaan.quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:49 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Bedoel je de Voorhaven bij het 'tovertunneltje'Niet echt een jachthaven dus zal wel niet....
Zal wel niet haalbaar zijn met vergunningen.quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:14 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: begin er één! Ook goed vooral die bejaarde reumapatienten in Alexander...
quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:56 schreef Thermo het volgende:
Nog een paar maanden en dan zit ik er ook![]()
Waar?quote:Op donderdag 30 maart 2006 09:56 schreef Thermo het volgende:
Nog een paar maanden en dan zit ik er ook![]()
Ben ik blij dat ik daar weg ben zegquote:Op donderdag 30 maart 2006 20:47 schreef G-SaS het volgende:
En na mijn 1e reactie pas het topic lezen![]()
KOS, gefeliciteerd met je huisje ! Ik loop vrij vaak met mn hond langs de lisstraat,maar heb helemaal niks te koop zien staan ?
Opvallend veel Fokkers in Rotterdam noord eigelijk,vooral rond de bergweg en de noordsingel valt me op![]()
Rotterdam Noord![]()
ja...ik geef ook eerlijk toe, mijn fiets is nu ook 3x gejat hier..maar fiets nmr4 gaat nu echt al n tijdje mee,en mn buurvrouw houd n oogje in t zeilquote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:44 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ben ik blij dat ik daar weg ben zeg
Fiets gejat, auto meer dan eens open gebroken, leuk daar hoor
Klinkt leuk... winkels enzo... je zit bij alles in de buurt...quote:
Je moet natuurlijk wel een vergunning aanvragen (of natuurlijk een huis kopen met parkeerplaats).quote:Op zondag 2 april 2006 22:43 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Klinkt leuk... winkels enzo... je zit bij alles in de buurt...
Maar probeer de stad uit te komen... druk/kost hoop tijd...
Probeer te parkeren (duur), alles is betalen...
is dat niet lastig?
bovendien zijn huur/koopprijzen relatief vrij hoog daar...
Ik woon er 5 jaar, mijn fiets is alleen in Kralingen (quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:44 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ben ik blij dat ik daar weg ben zeg
Fiets gejat, auto meer dan eens open gebroken, leuk daar hoor
Parkeren is af en toe wel lastig,en ik heb een vergunning dus de kosten vallen wel mee.quote:Op zondag 2 april 2006 22:43 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Klinkt leuk... winkels enzo... je zit bij alles in de buurt...
Maar probeer de stad uit te komen... druk/kost hoop tijd...
Probeer te parkeren (duur), alles is betalen...
is dat niet lastig?
bovendien zijn huur/koopprijzen relatief vrij hoog daar...
Ik loop er zovaak in me eentje...quote:Op donderdag 22 september 2005 08:53 schreef knox_ het volgende:
Bij maashaven moet je in ieder geval niet gaan lopen 's avonds in je eentje
Ik ookquote:Ik woon er anders ook, in Charlois, ín de de Tarwewijk en ik zie mezelf als alles behalve een pauper
quote:Op maandag 3 april 2006 23:06 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Ik loop er zovaak in me eentje...
[..]
Ik ook![]()
Welke flats zijn dat dan voor dat bedrag in het centrum? Richting Gauchos?quote:Op maandag 3 april 2006 19:01 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Parkeren is af en toe wel lastig,en ik heb een vergunning dus de kosten vallen wel mee.
Ik betaal 570 euro per maand aan huur,is wel een hoop geld maar je krijgt er ook een hoop voor terug.
Op de Schiedamse vest,tegenover het oogziekenhuis.quote:Op dinsdag 4 april 2006 07:46 schreef KcA het volgende:
[..]
Welke flats zijn dat dan voor dat bedrag in het centrum? Richting Gauchos?
Zuid is gezelligquote:Op maandag 3 april 2006 23:19 schreef Snakey het volgende:
[..]
Tis ineens druk met FOK!kers in de buurt.
Op Zuid?quote:
Of koffieshoptocht, of belhuistocht, of sinistere afhaalrestauranttocht. Whatever...quote:Op donderdag 6 april 2006 14:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Op Zuid?
Eerder een Turkse Theehuizen Tocht dan
Hoe lang moet die meet gaan duren?quote:Op donderdag 6 april 2006 14:47 schreef Snakey het volgende:
[..]
Of koffieshoptocht, of belhuistocht, of sinistere afhaalrestauranttocht. Whatever...![]()
Dan kunnen we wel effies.quote:Op donderdag 6 april 2006 14:47 schreef Snakey het volgende:
[..]
Of koffieshoptocht, of belhuistocht, of sinistere afhaalrestauranttocht. Whatever...![]()
Nemen we Good Luck Occasions aan de Rijnhaven dan ook mee?quote:Op donderdag 6 april 2006 15:25 schreef Snakey het volgende:
[..]
[..]
Week of vier? Als we een beetje opschieten.![]()
Ik ken het niet, maar waarom niet. Als we toch bezig zijn.quote:Op donderdag 6 april 2006 15:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nemen we Good Luck Occasions aan de Rijnhaven dan ook mee?
Het zit naast Sex Shop Helen, die ken je vast welquote:Op donderdag 6 april 2006 15:32 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik ken het niet, maar waarom niet. Als we toch bezig zijn.![]()
Sexshop Helen ken ik alleen vanwege het feit dat de eigenaar is doodgeschoten een paar jaar geleden.quote:Op donderdag 6 april 2006 15:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het zit naast Sex Shop Helen, die ken je vast wel. Schuin tegenover de C1000. Goed te zien vanuit de metro
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |