Haha, in Vreewijk loop ik de kans om Michiel Smit tegen te komen, dus je begrijpt het no-go gedeelte welquote:Op maandag 26 september 2005 21:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een no-go area vind ik nogal overdreven.. Er hangt veel op straat rond, maar dat hangt vooral, en doet weinig.
Hehequote:Op maandag 26 september 2005 22:02 schreef desaparacido het volgende:
[..]
Haha, in Vreewijk loop ik de kans om Michiel Smit tegen te komen, dus je begrijpt het no-go gedeelte wel![]()
Mijn eigen indruk is toch iets anders, maar echt veel praatjes maken als in mensen aanspreken doe ik niet, kom echter wel regelmatig mensen tegen die een praatje maken.quote:Als ik een wijk mijd is dat niet omdat ik bang ben, dat ben ik nergens in R'dam (ben oorspronkelijk van Bospolder) maar eerder omdat ik geen zin heb om bepaalde types te zien. Ik vind Zuid zo gesloten overkomen, terwijl je in veel andere wijken echt overal praatjes kan maken. Ik werd altijd zo vies aangekeken in Charlois als ik mensen groette, vind ik echt jammer.
Alexanderpolder is idd erg goed wonen. Mijn vrouw heeft er bijna twee jaar op kamers gezetenquote:Op maandag 26 september 2005 21:56 schreef sjwjanssen het volgende:
Ik woon in alexanderpolder. Perfect schoon en veilig! Waarschijnlijk een van de blankste buurten?
Dat risico loop je overal in Rotterdam, ook in de nettere wijken.quote:Op maandag 19 september 2005 14:55 schreef Kos het volgende:
[..]
Belangrijkste is dat ik 's avonds gewoon over straat kan, zonder dat ik grote kans loop mijn telefoon af te moeten geven of zo...
De meesten die negatief zijn wonen er echter niet..quote:Op donderdag 29 september 2005 20:57 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik vind dat er nogal negatief gedaan wordt over Zuid.
Klopt. Ik zie ook heus wel nadelen, maar 't is echt niet zo bar en boos als dat het wordt afgeschilderd. Zo zie je maar hoe een buurt onterecht een naam houdtquote:Op donderdag 29 september 2005 21:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
De meesten die negatief zijn wonen er echter niet..
in de avond wil je niet echt in Delfshaven of rond Zuidplein/Slinge zijn..quote:Op maandag 19 september 2005 14:39 schreef Kos het volgende:
En in welke buurten moet je echt niet komen?
Zuidplein valt nog wel mee. Ik woon er vlakbij, dus kom er wel eens in de avond of nacht overheen.. Ook rond Zuidplein heb ik me nooit onveilig gevoeld.. Delfshaven weet ik niet. Op basis van hoe die wijk overdag is, denk ik dat je er 's avonds ook probleemloos kunt zijn, al zal het er waarsch. wel druk zijn.quote:Op donderdag 29 september 2005 21:03 schreef BennyNL het volgende:
[..]
in de avond wil je niet echt in Delfshaven of rond Zuidplein/Slinge zijn..
Alle woonwijken zijn volgens mij wel veilig..quote:voor de rest is het een veilige stad..wat anderen ook willen beweren![]()
quote:Op vrijdag 30 september 2005 16:20 schreef Erasmusch het volgende:
Delfshaven is ook nog goed wonen, zolang er niet te veel belhuis/kapsalons drugspanden en hoerenkasten onder een belhuis/kapsalon dekmantel in je straat zitten.
imo zit het ook vooral tussen de oren.. Het enige verschil is misschien dat ik zo nu en dan een slechte versierpoging meemaak, maar ook die zijn in de regel onschuldig.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:48 schreef heiden6 het volgende:
Ik kom regelmatig in 'slechte' buurten als de foute delen van Zuid (bijv. de Beijerlandselaan), Crooswijk, Oude Noorden, Spangen, etc. en heb eigenlijk nooit ergens last van qua criminaliteit. Het zit grotendeels tussen de oren, al kan ik me best voorstellen dat dat voor een vrouw anders is. Ik kan wel een uur in zo'n wijk gaan staan en dan word ik waarschijnlijk nog niet overvallen, dus dat is geen graadmeter.
Dat is vijf minuutjes lopen bij mij vandaanquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:49 schreef Wuder het volgende:
Vandaag wezen kijken in het Oude Noorden. Huisje stond naast de Correct in een zijstraat van de Bergweg. Opzich wel een leuk appartement, maar er staan natuurlijk weer een tal van belhuizen in de straat.
Verder ziet het er eigenlijk niet eens zo slecht uit Er zijn geen hangjongeren op straat. Ik ga nog een keer savonds erheen voodat ik definitief beslis.
Inderdaad. Ik merk ook dat sommige mensen al een bepaalde angstige houding in die buurten hebben dat als een magneet voor straatjochies werkt. Ik wordt verder nooit lastiggevallen, waar dan ook, hoogstens versierd door Kaapverdianen ofzoquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 07:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
imo zit het ook vooral tussen de oren.. Het enige verschil is misschien dat ik zo nu en dan een slechte versierpoging meemaak, maar ook die zijn in de regel onschuldig.
Buurt bekeken en viel idd mee, maar ben toch een beetje aan het twijfelen over het huis zelf.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 20:03 schreef desaparacido het volgende:
[..]
Dat is vijf minuutjes lopen bij mij vandaan![]()
Persoonlijk heb ik het hier hartstikke naar mijn zin. Oude Noorden is echt een mengeling van een oude volksbuurt en yuppenbuurt, grappige combinatie soms. Heb hier in de buurt (richting Zwaanshals) zelfs een buurtoma, oma Rietje, erbijgekregen
Toen ik op vakantie was, werden mijn zussen die ff de plantjes water kwamen geven aan een steekverhoor onderworpen door een stel jochies. Ik geef ze weleens wat drinken als ze voor mijn deur spelen, en ze merkten dat ik op vakantie was en hebben dus mijn huisje een beetje in de gaten gehouden
Heb nog nooit op zo'n leuke plek gewoond, en de universiteit en het centrum beide lekker dichtbij.
Het is idd slim om 's avonds eventjes langs te gaan, om toch even te kijken hoe de situatie in de straat is. Zelf vind ik hangjongeren niet vervelend, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dat als bedreigend ervaren. En tsja, die belhuizen, daar ontkom je in de binnenstad niet aan. Wat dat betreft is Zuid een stuk rustiger (en witter)
jaja...kampoe is echt een genot om te wonenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 01:48 schreef heiden6 het volgende:
Ik kom regelmatig in 'slechte' buurten als de foute delen van Zuid (bijv. de Beijerlandselaan), Crooswijk, Oude Noorden, Spangen, etc. en heb eigenlijk nooit ergens last van qua criminaliteit. Het zit grotendeels tussen de oren, al kan ik me best voorstellen dat dat voor een vrouw anders is. Ik kan wel een uur in zo'n wijk gaan staan en dan word ik waarschijnlijk nog niet overvallen, dus dat is geen graadmeter.
Ik heb heel lang in Kraligen/Crooswijk gewoond, op de Schapendreef. Pal tegenover de boezem en het Kralingse bos en heel dicht bij het centrum. Beter kun je bijna niet zitten.
Nu woon ik in Schiebroek (om de hoek van de Peppelweg, op de Rododendronstraat) en dat bevalt me prima. Het is me alleen iets te ver uit het centrum en de bereikbaarheid met het OV is slecht in de avond en de nacht. Ik zou liever in Kralingen zitten of bijvoorbeeld op de Hofdijk, waar een paar vrienden van me wonen, maar niet graag genoeg om te verhuizen.
Het is hier ook relatief goedkoop, wat ook een voordeel is. Ik betaal 383 incl. alles (ook kabel-t.v.) voor 36 m2 incl. keuken en badkamer en met een balkonnetje. Enige nadeel is het uitzicht op een gigantische kerk met bijbehorende grafherrie op allerlei tijden.
't Is wel te rustig wat mij betreft. Gelukkig zijn op de Peppelweg veel winkels e.d., maar als ik bijvoorbeeld om twaalf uur een broodje shoarma wil hebben heb ik een probleem. Er valt hier werkelijk geen fuck te beleven, dus je moet echt de stad in of uit.
De Alexanderpolder lijkt me ook prima om te wonen. Niet zozeer leuk, maar wel praktisch. Er rijdt een metro en een trein en je hebt er een enorm winkelcentrum. Zevenkamp en Ommoord zijn ook redelijk okee, maar net zo ver weg als Schiebroek.
Oh ja, en mijn oude app zit op 1 minuut van erasmus...sterker nog, er recht tegenover ( die 3 grote witte torens, die je ziet vanaf de boulevard richting rijksweg ) Zit achter Excelsiorquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:28 schreef SHE het volgende:
wat ik je kan aanraden, heb net mijn app op de buitenbassinweg , van de hand gedaan...uitzicht over feyenoord, centrum, maasboulevard,...mooi stukje r'dam !
woon nu in centrum/bergpolder...a/d noorderhavenkade...heerlijk rustig , 3 min van hofplein en eindelijk meerdere verdiepingen. App aan buitenbassin is leuk, maar ik vind dat gelijkvloerse geneuzel maar niks.
Oude N is ook koel, mits je niet in het pauper gedeelte zit...en die is het grootst. Bergweg zou ik zelf niet willen zitten, maar ieder zijn ding.
Verder hoef je alleen Zuid te vermijden.
Overigens zijn er ook nog wat koele appartementen op Blaak vrij ! En heb ik onlangs een vriend aan het app boven DUdok geholpen ( op de Meent )...schitterend paleisje en natuurlijk een toplokatie. Grappige is zelfs dat hij er maar 680 per maand betaald, 2x minder dan ik![]()
Waanzinnig...en een ruimte, ongelofeloos .........
Then again..R'dam heerst...maakt bijna niet uit waar je woont![]()
Welkom!
Jij snapt hetquote:Op maandag 26 september 2005 22:19 schreef beatmeisje het volgende:
Goede/leuke Rotterdamse buurten zijn (wat mij betreft iig): Blijdorp, Liskwartier, Provenierswijk, (delen van) Kralingen, Scheepvaartkwartier en Hillegersberg. Bergpolder is ook best tof.
.
Het typische van Rotterdam is dat de leefkwaliteit vaak echt per straat verschilt; leuke, schone straten grenzen dikwijls aan enge griebusstraatjes. Zie je bijvoorbeeld veel in Rotterdam West .
Alexanderpolder vind ik een ramp, trouwens.. Van die eindeloze rijen eenvormige deprimerende kut nieuwbouwflatjes.
.
Die snap ik niet...quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:40 schreef SHE het volgende:
Er zijn idd delen in Zuid die redelijk te doen zijn...zeker als je aan de brug zit...verder Zuid in, wil ik gewoon niet komen...niet om de criminaliteit ofzo, want die is in centrum 100 x erger, maar gewoon om het volk wat er woont...ik kom doorgaans niet verder dan het einde van de brug, de wilhelminakade voor een evenement en dan heb ik mijn portie Zuid wel gehad.
No offence uiteraard![]()
Daar koop ik mijn fietsen, daar zijn de schierparttijtjes, maar in Zuid, is het volk kut, de hangjongeren meer dan veelvuldig aanwezig, maar de sociale controle en het ons kent ons gevoel groterquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:43 schreef Wuder het volgende:
Lijkt me juist dat in Centrum minder criminaliteit is?
Maar wat heb je tegen de mensen die in die wijk wonen dan, als ze niet crimineel zijnquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:03 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat mag...ik vroeg ook niemand het te begrijpen
Ik moet nog veel leren over Rotterdamquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:02 schreef SHE het volgende:
[..]
Daar koop ik mijn fietsen, daar zijn de schierparttijtjes, maar in Zuid, is het volk kut, de hangjongeren meer dan veelvuldig aanwezig, maar de sociale controle en het ons kent ons gevoel groter
centrum is anoniemer...c' est tout
Ik voel me gewoon niet zo op mijn plaats tussen hordes ghetto jongeren, verpauperde wijken en volksbuurtenquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:05 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar wat heb je tegen de mensen die in die wijk wonen dan, als ze niet crimineel zijn
Ja, je hebt echt hart voor de stadquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:10 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik voel me gewoon niet zo op mijn plaats tussen hordes ghetto jongeren, verpauperde wijken en volksbuurten
Zo snobistisch ben ik dan weer. Criminaliteit zal me verder jeuken, zolang het maar niet in mijn straat gebeurt.
![]()
Ik heb dan ook niet heel Zuid onheus begegend, de regio in de buurt van de kades trek ik prima....een straatje verder hoef ik al niet meer. Net als dat ze van mij de hele mathenesser regio mogen platgooien en alles achter marconi plein voor mij een no go area is
Ieder zijn eigen Rotterdam![]()
Kampoe?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:30 schreef SHE het volgende:
[..]
jaja...kampoe is echt een genot om te wonen![]()
Geen last van in deze wijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 23:02 schreef SHE het volgende:
maar de sociale controle en het ons kent ons gevoel groter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |