abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30724316
Is de Lisstraat een beetje leefbaar? Iemand enig idee?
...
pi_30724390
In welke buurt is dat?
pi_30724510
Noord geloof ik... zijstraat van de bergselaan/bergweg.

Denk dat het er zo uit ziet:
...
  maandag 19 september 2005 @ 13:35:43 #4
108998 suravida
Keep It Simple Stupid
pi_30724535
Is in het oude Noorden, best een leuke buurt! Heb er ook een tij dmet plezier gewoond. Ik weet alleen niet waar je nu vandaan komt? Het si wel een beetje een verallochtoniseerde volksbuurt namelijk.
Maar het kan zeker slechter in rotterdam.
pi_30724592
Ik kom nu uit Hoofddorp. Nieuwbouw met veel jonge gezinnen.

Vriendin studeert in Rotterdam en we kunnen misschien een huis krijgen in de Lisstraat. Maar ik ken Rotterdam dus helemaal niet.
...
pi_30724715
Bergweg... wel gezellige buurt daar ja. Wel veel allochtonen, allochtone winkels etc, maar zoals suravida zei, het kan veel slechter in Rotterdam
  maandag 19 september 2005 @ 13:42:40 #7
108998 suravida
Keep It Simple Stupid
pi_30724733
Ik weet niet hoeveel en hoegroot en hoe duur maar ik zou er best willen wonen. Mooi ouwe straat dicht genoeg bij het centrum, kralingse bos aan te fietsen en Neerlands langste winkelstraat (de zwartjan straat) in de buurt. Zolang je niet wordt afgezet zou ik het doen!
pi_30724896
Plaatje is volgens mij Lisplein. Lisstraat is nog wel aardig, aan de andere kant van Bergweg is veel minder. Betaald parkeren is minder. Winkels in de buurt. Ligt ook beetje aan de prijs natuurlijk, maar je het het slechter treffen.
'Eenheid door Inhoud'
pi_30726297
En in welke buurten moet je echt niet komen?
...
pi_30726662
quote:
Op maandag 19 september 2005 14:39 schreef Kos het volgende:
En in welke buurten moet je echt niet komen?
Het hangt denk ik vooral af van je eigen wensen. Ik ken niet heel Rotterdam, maar ik kan niet zo snel wijken noemen waar ik echt niet zou willen wonen..
pi_30726715
quote:
Op maandag 19 september 2005 14:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het hangt denk ik vooral af van je eigen wensen. Ik ken niet heel Rotterdam, maar ik kan niet zo snel wijken noemen waar ik echt niet zou willen wonen..
Belangrijkste is dat ik 's avonds gewoon over straat kan, zonder dat ik grote kans loop mijn telefoon af te moeten geven of zo...
...
pi_30726798
quote:
Op maandag 19 september 2005 14:55 schreef Kos het volgende:

[..]

Belangrijkste is dat ik 's avonds gewoon over straat kan, zonder dat ik grote kans loop mijn telefoon af te moeten geven of zo...
Die kans loop je altijd denk ik wel, ook in zgn. nette wijken. Ik heb zelf eik nooit problemen gehad in Rotterdam, ook niet wanneer ik 's avonds in mijn uppie over straat loop.. In sommige wijken word je aangezien voor een hoer, maar dat is dan ook alles..
  maandag 19 september 2005 @ 15:02:27 #13
128694 Sinkwanee
Ja zeg.. ik kan niet heksen!
pi_30726893
Ik woon eigenlijk al jaren in Rotterdam, eerst in de Landenbuurt (bij Marconiplein) toen in Schiebroek, volgens mij zit daar de lisstraat want daar zit de bloemenbuurt en nu in Overschie.
Alle buurten hadden hun eigen plussen en minnen. Schiebroek is leuk wonen, veel winkeltjes en bijna alles op loopafstand. Dus ik zou zeggen doen!
*Eigenwijs is ook wijs*
pi_30729937
Best goed te doen hoor. Zit zelf in Schiebroek op school.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_30732798
Euh. Nergens?
pi_30733247
Aah daar heb ik nog rondgelopen met school. Volgens mij is de buurt best ok.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_30807228
Ik liep een tijdje terug 's nachts op t delfshaven en werd toen aangesproken of ik niet mee in de auto wilde en langzaam rijden langs me. Dus daar was het niet echt prettig als vrouw zijnde.

Toen ik klein was heb ik in crooswijk gewoont dat was een zeer prettige buurt
pi_30814017
quote:
Op woensdag 21 september 2005 22:42 schreef Darkphorze het volgende:
Ik liep een tijdje terug 's nachts op t delfshaven en werd toen aangesproken of ik niet mee in de auto wilde en langzaam rijden langs me. Dus daar was het niet echt prettig als vrouw zijnde.
Hoe heb je hier op gereageerd?
pi_30814769
Bij maashaven moet je in ieder geval niet gaan lopen 's avonds in je eentje
pi_30814950
quote:
Op donderdag 22 september 2005 08:53 schreef knox_ het volgende:
Bij maashaven moet je in ieder geval niet gaan lopen 's avonds in je eentje
Waarom niet? Ik kom er regelmatig 's avonds..
pi_30826904
Hahaha, waarom niet vraagt ze dan... ik zou er ook echt niet 's avonds gaan lopen hoor. Evenmin in Pendrecht, Zuidwijk, delen van Charlois, Tarwewijk, delen van Vreewijk. Zeg maar het grootste deel van gemeentes Feyenoord + Charlois.
Sanity is (not) statistical
pi_30827071
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:57 schreef Maeghan het volgende:
Hahaha, waarom niet vraagt ze dan... ik zou er ook echt niet 's avonds gaan lopen hoor. Evenmin in Pendrecht, Zuidwijk, delen van Charlois, Tarwewijk, delen van Vreewijk. Zeg maar het grootste deel van gemeentes Feyenoord + Charlois.
Ik woon in Charlois, en ik zie toch echt niet in waarom ik in het grootste deel 's avonds niet zou kunnen lopen..
pi_30827125
quote:
Op donderdag 22 september 2005 09:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik kom er regelmatig 's avonds..
Ik ook.. Het is mijn metro op- en uitstapstation. Woon er een paar minuutjes vandaan, al 3 jaar en nog nooit wat meegemaakt.

De buurt heeft meer een naam dan dat er werkelijk wat aan de hand is.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_30827195
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik woon in Charlois, en ik zie toch echt niet in waarom ik in het grootste deel 's avonds niet zou kunnen lopen..
Een vriendin van mij die er woonde dacht daar destijds heel anders over, als ze voor de zoveelste keer lastiggevallen werd. Maar ja, het ligt er maar aan waar je woont.

Ik heb zelf in Pendrecht en Vreewijk gewoond, en kom nog steeds veel op Zuid. Maar het grootste deel van Rdam Zuid kom ik liever niet 's avonds hoor. Op sommige stukken liever niet eens overdag, waaronder dus in de buurt van Maashaven.
pi_30827213
Ik zou helemaal niet in Rotterdan gaan wonen als ik jou was, wat een -----censuur------ stad is dat zeg.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_30827376
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:06 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Een vriendin van mij die er woonde dacht daar destijds heel anders over, als ze voor de zoveelste keer lastiggevallen werd. Maar ja, het ligt er maar aan waar je woont.
Echt "lastig gevallen" word ik niet vaak. De keren dat iemand zich vervelend en/of intimiderend heeft gedragen, was eigenlijk alle keren overdag.. Bedreigende situaties heb ik nooit meegemaakt, ook niet 's avonds of diep in de nacht.

In Zuid is het wel zo dat er altijd wel mensen over straat lopen, maar als dat iets is waar je bang voor moet zijn..
quote:
Ik heb zelf in Pendrecht en Vreewijk gewoond, en kom nog steeds veel op Zuid. Maar het grootste deel van Rdam Zuid kom ik liever niet 's avonds hoor. Op sommige stukken liever niet eens overdag, waaronder dus in de buurt van Maashaven.
Ik zelf voel me eigenlijk nooit onveilig in Zuid.. Het enige stukje Rotterdam waar ik me 's avonds onveilig voel is Spaanse Polder.
pi_30827511
Misschien ben ik meer in trek bij het Rotterdamse tuig dan, want de keren dat ik uitgeroepen, betast en/of achtervolgd ben zijn niet meer te tellen. Ik word daar echt naar van gewoon.

Verder weet ik van mijn moeder dat als ze 's nachts de hond uit ging laten in Vreewijk dat er nog wel eens gespuis rondhing. Ze heeft toch een aantal keer mazzel gehad dat ze de honden bij zich had.
pi_30827758
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:16 schreef Maeghan het volgende:
Misschien ben ik meer in trek bij het Rotterdamse tuig dan, want de keren dat ik uitgeroepen, betast en/of achtervolgd ben zijn niet meer te tellen. Ik word daar echt naar van gewoon.
Misschien heeft het ook te maken met je eigen houding. Als je je niet prettig voelt, is je houding vaak anders, en dat is toch wel iets wat men "ruikt", en waar men misbruik van kan maken..
quote:
Verder weet ik van mijn moeder dat als ze 's nachts de hond uit ging laten in Vreewijk dat er nog wel eens gespuis rondhing. Ze heeft toch een aantal keer mazzel gehad dat ze de honden bij zich had.
Wat wilde dat gespuis dan met/aan haar doen?
pi_30828139
Nou Alicey, aan mijn houding ligt het niet. Vroeger wel, maar dan nog. Dat je je niet prettig voelt geeft niemand het recht om je te achtervolgen en klem te zetten tegen de muur of je in je kruis te grijpen. Maar goed, da's mijn bescheiden mening. En het irriteert me gewoon omdat ik die gasten het liefst de kloten af zou draaien. Het is dat het illegaal is, maar anders liepen er ondertussen een heleboel gecastreerde mannen op Zuid.

Nou, ze is onder andere een paar keer terecht gekomen tussen drugs- en wapenhandelaren die natuurlijk niet zo blij waren dat iemand de boel kwam verstoren, maar ook wel mannen die uit de auto stapten en op haar af kwamen, en er weer vandoor gingen zodra ze de honden zagen.
pi_30828316
Ik loop meestal gewoon rond met een blik van: "Als je me ook maar probéért te benaderen, plet ik je ballen tussen 2 bakstenen". Dat werkt meestal wel . Net als geen oogcontact maken en het gesis en gefluit en geroep gewoon stoicijns negeren. Betast ben ik echt nog nooit zomaar op straat.

Misschien voel ik me dan ook wel niet zo prettig, maar ik straal het niet uit en dat scheelt een hoop denk ik.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_30828371
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:33 schreef Maeghan het volgende:
Nou Alicey, aan mijn houding ligt het niet. Vroeger wel, maar dan nog. Dat je je niet prettig voelt geeft niemand het recht om je te achtervolgen en klem te zetten tegen de muur of je in je kruis te grijpen. Maar goed, da's mijn bescheiden mening.
Het geeft iemand niet het recht om dat te doen (Waar haal je ign vandaan dat ik dat beweer? ). Het is wel iets waar je zelf iets aan kunt doen.
quote:
En het irriteert me gewoon omdat ik die gasten het liefst de kloten af zou draaien. Het is dat het illegaal is, maar anders liepen er ondertussen een heleboel gecastreerde mannen op Zuid.
Wanneer zij je op de manier lastig vallen zoals je beschrijft, zou het best wel eens kunnen dat een beroep op noodweer slaagt. Het levert bovendien op dat ze ongeveer 4 tot 6 weken na de castratie opeens een stuk minder oversext worden.
quote:

Nou, ze is onder andere een paar keer terecht gekomen tussen drugs- en wapenhandelaren die natuurlijk niet zo blij waren dat iemand de boel kwam verstoren, maar ook wel mannen die uit de auto stapten en op haar af kwamen, en er weer vandoor gingen zodra ze de honden zagen.
Drugshandelaren laten zich naar mijn ervaring doorgaans niet storen, en slaan geen acht op me. Wapenhandelaren ben ik nooit tegen gekomen. Wel mannen die iets anders van me wilden, maar ook die merkten na een paar minuten wel dat het ze niet ging lukken.

Wel vreemd dat de ervaringen toch zo verschillend kunnen zijn.. Ik ben toch wel benieuwd waar zoiets aan kan liggen. Uiterlijk op zich zelf denk ik niet, daar ik er ook niet bijzonder sterk of fors gebouwd ben (En ik ben verder ook niet sterk, agressief of assertief). De plaats denk ik ook niet zo zeer, daar ik in veel delen van Zuid kom. De uitstraling is misschien een vraagtekentje, maar ook dat lijkt me niet.. Combinatie verkeerde plaats/tijd ??, bad luck??
pi_30828495
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik loop meestal gewoon rond met een blik van: "Als je me ook maar probéért te benaderen, plet ik je ballen tussen 2 bakstenen". Dat werkt meestal wel . Net als geen oogcontact maken en het gesis en gefluit en geroep gewoon stoicijns negeren. Betast ben ik echt nog nooit zomaar op straat.
Gesis, gefluit en geroep negeer ik idd ook. Ik loop meestal niet rond met een gevaarlijke blik. Oogcontact maak ik vaak al onbewust, wat dus wel oplevert dat je "aandacht" krijgt idd..

In zuid ben ik nooit betast. Wel op andere plaatsen, op klaarlichte dag overigens. Het enige wat ik in Zuid wel eens heb gehad is een heerschap dat wel even "met me mee naar huis zou lopen". Die heb ik op een gegeven moment ook af kunnen schudden. Was ook overdag overigens..
quote:
Misschien voel ik me dan ook wel niet zo prettig, maar ik straal het niet uit en dat scheelt een hoop denk ik.
Echt onprettig voel ik me niet snel. Maar als ik me onprettig voel, probeer ik idd wel een neutrale uitstraling te handhaven.. Misschien geeft dat wel een "ons kent ons"-idee, wie zal het zeggen..
pi_30828512
Nee maar het is toch van de gekken dat je niemand kan aankijken en constant nagefloten en gesist wordt? Ik wordt daar in ieder geval erg boos van.

Verder was in Vreewijk trouwens het aantal inbraken, autoinbraken en berovingen erg hoog. We woonden er net een paar maanden, toen ik m'n eerste beroving zag. Was nog heel spannend toen ik 8 was. Daarna keek ik er amper van op, maar ik heb nog meerdere malen moeten vertellen hoe zo'n scootertje eruit zag.

En ook meerdere malen te maken gehad met pedofielen/kinderlokkers die daar de ronde deden. Ook in Pendrecht trouwens, al ben ik te jong om me dat te herinneren. Pendrecht lag ook nog eens vol met injectienaalden in de speeltuin. Met oud en nieuw was het zo'n teringzooi dat de brandweer letterlijk de straat niet indurfde. Alles ging in de fik, prullenbakken, telefooncellen, bomen, ze pleurden hun eigen kleren nog op het vuur. Dat was een van de redenen dat we verhuisd zijn. Dat, en de kroeg op de hoek, de inbraken in de kelderboxen en het kogelgat in de kelderruit. Nou was dat dus zo'n 10 a 15 jaar geleden, maar weet van kennissen dat het nog steeds niet zo fijn is daar.

Weet je hoe ik het verschil pas merkte, tussen Rotterdam en 'normale' steden? We gingen verhuizen naar Barendrecht, en we kregen daar het buurtkrantje. In Rotterdam was dat standaard een handjevol steekpartijen, berovingen, etc. In Barendrecht stonden op de voorpagina een bericht over een vermiste kat, een vermiste schildpad, en een gemeentelid dat 50 werd. Ik en mijn ouders stonden met z'n drieen vol verbazing te kijken, en de verbazing was nog groter toen we doorbladerden en er nog steeds geen steekpartijen vermeld werden.
pi_30828585
Ik lees het al: Gezellige stad
...
pi_30828692
quote:
Op donderdag 22 september 2005 16:44 schreef Maeghan het volgende:
Nee maar het is toch van de gekken dat je niemand kan aankijken en constant nagefloten en gesist wordt? Ik wordt daar in ieder geval erg boos van.
Boos word ik er niet van, er gebeurt me verder niets. Het is eerder een cultuurverschil lijkt me. Ik kies er voor om me daar niet aan te ergeren.
quote:
Verder was in Vreewijk trouwens het aantal inbraken, autoinbraken en berovingen erg hoog. We woonden er net een paar maanden, toen ik m'n eerste beroving zag. Was nog heel spannend toen ik 8 was. Daarna keek ik er amper van op, maar ik heb nog meerdere malen moeten vertellen hoe zo'n scootertje eruit zag.
Wat dat betreft woon ik denk ik wel in een rustig deel. In de straat waar ik woon hangen weinig jongeren rond. De buurt is ook niet geschikt voor inbraak, omdat zoiets te snel op zou vallen bij buren. Ik kan me dan weer wel voorstellen dat wonen in andere delen van Zuid voor wat het woongenot aangaat wel minder kan zijn..
quote:
En ook meerdere malen te maken gehad met pedofielen/kinderlokkers die daar de ronde deden.
Die heb je overal, ook in rustige steden in rustige wijken..
quote:
Ook in Pendrecht trouwens, al ben ik te jong om me dat te herinneren. Pendrecht lag ook nog eens vol met injectienaalden in de speeltuin. Met oud en nieuw was het zo'n teringzooi dat de brandweer letterlijk de straat niet indurfde. Alles ging in de fik, prullenbakken, telefooncellen, bomen, ze pleurden hun eigen kleren nog op het vuur. Dat was een van de redenen dat we verhuisd zijn. Dat, en de kroeg op de hoek, de inbraken in de kelderboxen en het kogelgat in de kelderruit.
Dat klinkt niet gezellig.. Misschien dat de handhaving ook intussen verbeterd is. Er wordt wel beweerd dat het "vroeger" een stuk erger was..
pi_30829131
Ja, de gemeente pakt dingen nu eindelijk een stuk harder aan en dat helpt wel.Een paar jaar geleden moest ik mijn bushalte op Zuidplein nog delen met 11 heroineverslaafden en een hond bij wijze van spreken. Dat is nu dus even anders. Ik hoef nu ook niet meer bang te zijn dat zo'n malloot uit z'n dak gaat omdat ik zogenaamd m'n aansteker niet wil geven, terwijl ik niet eens rook. Wat dat betreft gaat het echt veel beter.

Ik woon echt liever op Zuid dan waar ook (nou ja, in Nederland dan), maar zeggen dat het ('s avonds) veilig is hier vind ik toch een tikje overdreven. Zeker als je het hebt tegen mensen uit een andere stad die de zooi hier niet gewend zijn, bijv. niet gewend zijn om niemand aan te kunnen kijken en zo. Ik vond het vroeger allemaal wel meevallen, maar als ik dan praat met vrienden uit andere steden blijken de verschillen toch best wel groot.

Grappig was het trouwens ook toen ik op vakantie was in Oostenrijk. Als ze daar uitgingen en veel geld mee wilden nemen (en dan bedoel ik honderden euros) dan namen ze een klein beetje mee en legden ze de rest in de auto. Alles wat veilig moest blijven ging in de auto. Niemand snapte dat ik mijn spullen niet in de auto wilde laten =D
pi_30829221
Was laatst in Monnickendam en daar hingen touwtjes nog uit de brievenbussen...

Als je daar langs loopt als Rotterdammer heb je ook wel ff zoiets van: !
pi_30829319
quote:
Op donderdag 22 september 2005 17:02 schreef Maeghan het volgende:

Ik woon echt liever op Zuid dan waar ook (nou ja, in Nederland dan), maar zeggen dat het ('s avonds) veilig is hier vind ik toch een tikje overdreven. Zeker als je het hebt tegen mensen uit een andere stad die de zooi hier niet gewend zijn, bijv. niet gewend zijn om niemand aan te kunnen kijken en zo. Ik vond het vroeger allemaal wel meevallen, maar als ik dan praat met vrienden uit andere steden blijken de verschillen toch best wel groot.
Misschien heeft dat ook wel te maken met het feit dat Rotterdam een grote stad is.. Je kunt mensen trouwens best wel aankijken is mijn ervaring. Ik denk wel dat het in minder grote steden doorgaans gemoedelijker is, en dat er ook meer binding is met andere mensen. Dat heb je natuurlijk niet zo snel in een stad als Rotterdam.
quote:
Grappig was het trouwens ook toen ik op vakantie was in Oostenrijk. Als ze daar uitgingen en veel geld mee wilden nemen (en dan bedoel ik honderden euros) dan namen ze een klein beetje mee en legden ze de rest in de auto. Alles wat veilig moest blijven ging in de auto. Niemand snapte dat ik mijn spullen niet in de auto wilde laten =D
Dat vind ik inderdaad wel apart ja. Als er in Rotterdam een plek is waar je waardevol spul niet wilt hebben liggen is het wel de auto.
pi_30830097
in ommoord kan je nog heel goed wonen ik woon zelf in zevenkamp, en dat is ook nog goed te doen.. alleen komen hier steeds meer marokkanen wonen, dus dat zal de komende jaren ook wel flink gaan verslechteren..

iig zijn die verhalen over rotterdam zuid hier nog helemáál niet van toepassing
  maandag 26 september 2005 @ 21:04:29 #40
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_30953436
Lisstraat valt als ik het goed heb onder het Liskwartier, is volgens mij eerder Blijdorp dan het Oude Noorden. Erg prettige buurt, mijn zus heeft er een tijd op kamers gewoond, en een vriendin woont er ook. Het ligt ideaal, vlak bij het centrum en vlak bij de uitvalswegen. Het is ook best wel in trek bij yuppen.

Zelf woon ik in het Oude Noorden, tussen de Bergweg en de Linker Rottekade, daar hangt het echt van de straat af, mijn straat is net klein Ankara, terwijl 100m van me vandaan alleen yuppen zitten. Toch vind ik het een hele prettige buurt, veel contact met mijn buren, ik heb zelfs een 'straatoma', wie kan dat nou zeggen?

Zuid vind ik weer minder, daar komt echt het tuig van de richel wonen, auto- én allochtoon. West: Bospolder, Tussendijken en Mathenesserkwartier zou ik mijden, tenzij je zoiets echt leuk vindt, ik heb kennissen die er met veel plezier wonen, maar je moet er wel voor open (kunnen) staan.
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
  maandag 26 september 2005 @ 21:09:01 #41
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_30953601
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:04 schreef desaparacido het volgende:

Zuid vind ik weer minder, daar komt echt het tuig van de richel wonen, auto- én allochtoon.
Nou, bedankt he? .
pi_30953933
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:09 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nou, bedankt he? .
Stuk tuig meldt zich.
  maandag 26 september 2005 @ 21:21:08 #43
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_30954038
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

Stuk tuig meldt zich.
Ja hoi, hier ook een tuigin
pi_30954128
Tuig van de richel Vooroordelen ten top. Mensen die zulk soort opmerkingen plaatsen hebben geen goed beeld van die wijken...
pi_30954311
Mijn vriend en ik hebben net een huis gekocht op de Nobelstraat, inde wijk Blijdorp, tis een erg rustige buurt!

Maar als je een huis wilt kopen, moet je ff op http://www.lmv.nl/vgplus/ kijken, daar hebben ze voormalige huurhuizen te koop, onder erg interessante voorwaarden. 1 van die voorwaarden is dat t huis voor 75% van de marktwaarde word verkocht. Kijk maar eens, ons huisje komt er ook vandaag
  maandag 26 september 2005 @ 21:32:59 #46
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_30954441
Geen goed beeld? Mijn oudste zus heeft daar (Charlois) bijna een decennium gewoond, en ik was er om de andere dag wel te vinden. Misschien hing het tuig wel alleen op straat terwijl de normale mensen werkten, dat kan ook, en heb ik gewoon een vertekend beeld. Ik zou er zelf alleen nooit willen wonen, van Tarwewijk tot Vreewijk is voor mij persoonlijk een no-go area.
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
  maandag 26 september 2005 @ 21:34:50 #47
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_30954514
Ik woon er anders ook, in Charlois, ín de de Tarwewijk en ik zie mezelf als alles behalve een pauper
pi_30954555
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:32 schreef desaparacido het volgende:
Geen goed beeld? Mijn oudste zus heeft daar (Charlois) bijna een decennium gewoond, en ik was er om de andere dag wel te vinden. Misschien hing het tuig wel alleen op straat terwijl de normale mensen werkten, dat kan ook, en heb ik gewoon een vertekend beeld. Ik zou er zelf alleen nooit willen wonen, van Tarwewijk tot Vreewijk is voor mij persoonlijk een no-go area.
Dat kan ik begrijpen, er loopt idd een hoop rotvolk rond daar, maar lang niet iedereen is ''tuig van de richel''
pi_30954718
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik woon er anders ook, in Charlois, ín de de Tarwewijk en ik zie mezelf als alles behalve een pauper
En het zal allemaal alleen maar beter worden als we Rotterdam mogen geloven Het idee is spreiding van de armere lagen in de bevolking, het bouwen van eengezinswoningen in verpauperde wijken om zo de verschillende lagen te mengen (voorbeeld: 600 nieuwe woningen in Spangen). Als ze nou ook eens het lef hebben minder dure woningen te bouwen in Hillegersberg om zo middenklassers aan te trekken, komen we ook eens van dat rijke imago af
pi_30955237
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:32 schreef desaparacido het volgende:
Een no-go area vind ik nogal overdreven.. Er hangt veel op straat rond, maar dat hangt vooral, en doet weinig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')