Het hangt denk ik vooral af van je eigen wensen. Ik ken niet heel Rotterdam, maar ik kan niet zo snel wijken noemen waar ik echt niet zou willen wonen..quote:Op maandag 19 september 2005 14:39 schreef Kos het volgende:
En in welke buurten moet je echt niet komen?
Belangrijkste is dat ik 's avonds gewoon over straat kan, zonder dat ik grote kans loop mijn telefoon af te moeten geven of zo...quote:Op maandag 19 september 2005 14:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het hangt denk ik vooral af van je eigen wensen. Ik ken niet heel Rotterdam, maar ik kan niet zo snel wijken noemen waar ik echt niet zou willen wonen..
Die kans loop je altijd denk ik wel, ook in zgn. nette wijken. Ik heb zelf eik nooit problemen gehad in Rotterdam, ook niet wanneer ik 's avonds in mijn uppie over straat loop.. In sommige wijken word je aangezien voor een hoer, maar dat is dan ook alles..quote:Op maandag 19 september 2005 14:55 schreef Kos het volgende:
[..]
Belangrijkste is dat ik 's avonds gewoon over straat kan, zonder dat ik grote kans loop mijn telefoon af te moeten geven of zo...
Hoe heb je hier op gereageerd?quote:Op woensdag 21 september 2005 22:42 schreef Darkphorze het volgende:
Ik liep een tijdje terug 's nachts op t delfshaven en werd toen aangesproken of ik niet mee in de auto wilde en langzaam rijden langs me. Dus daar was het niet echt prettig als vrouw zijnde.
Waarom niet?quote:Op donderdag 22 september 2005 08:53 schreef knox_ het volgende:
Bij maashaven moet je in ieder geval niet gaan lopen 's avonds in je eentje
Ik woon in Charlois, en ik zie toch echt niet in waarom ik in het grootste deel 's avonds niet zou kunnen lopen..quote:Op donderdag 22 september 2005 15:57 schreef Maeghan het volgende:
Hahaha, waarom niet vraagt ze dan... ik zou er ook echt niet 's avonds gaan lopen hoor. Evenmin in Pendrecht, Zuidwijk, delen van Charlois, Tarwewijk, delen van Vreewijk. Zeg maar het grootste deel van gemeentes Feyenoord + Charlois.
Ik ook.. Het is mijn metro op- en uitstapstation. Woon er een paar minuutjes vandaan, al 3 jaar en nog nooit wat meegemaakt.quote:Op donderdag 22 september 2005 09:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom niet?Ik kom er regelmatig 's avonds..
Een vriendin van mij die er woonde dacht daar destijds heel anders over, als ze voor de zoveelste keer lastiggevallen werd. Maar ja, het ligt er maar aan waar je woont.quote:Op donderdag 22 september 2005 16:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik woon in Charlois, en ik zie toch echt niet in waarom ik in het grootste deel 's avonds niet zou kunnen lopen..
Echt "lastig gevallen" word ik niet vaak. De keren dat iemand zich vervelend en/of intimiderend heeft gedragen, was eigenlijk alle keren overdag.. Bedreigende situaties heb ik nooit meegemaakt, ook niet 's avonds of diep in de nacht.quote:Op donderdag 22 september 2005 16:06 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Een vriendin van mij die er woonde dacht daar destijds heel anders over, als ze voor de zoveelste keer lastiggevallen werd. Maar ja, het ligt er maar aan waar je woont.
Ik zelf voel me eigenlijk nooit onveilig in Zuid.. Het enige stukje Rotterdam waar ik me 's avonds onveilig voel is Spaanse Polder.quote:Ik heb zelf in Pendrecht en Vreewijk gewoond, en kom nog steeds veel op Zuid. Maar het grootste deel van Rdam Zuid kom ik liever niet 's avonds hoor. Op sommige stukken liever niet eens overdag, waaronder dus in de buurt van Maashaven.
Misschien heeft het ook te maken met je eigen houding. Als je je niet prettig voelt, is je houding vaak anders, en dat is toch wel iets wat men "ruikt", en waar men misbruik van kan maken..quote:Op donderdag 22 september 2005 16:16 schreef Maeghan het volgende:
Misschien ben ik meer in trek bij het Rotterdamse tuig dan, want de keren dat ik uitgeroepen, betast en/of achtervolgd ben zijn niet meer te tellen. Ik word daar echt naar van gewoon.
Wat wilde dat gespuis dan met/aan haar doen?quote:Verder weet ik van mijn moeder dat als ze 's nachts de hond uit ging laten in Vreewijk dat er nog wel eens gespuis rondhing. Ze heeft toch een aantal keer mazzel gehad dat ze de honden bij zich had.
Het geeft iemand niet het recht om dat te doen (Waar haal je ign vandaan dat ik dat beweer?quote:Op donderdag 22 september 2005 16:33 schreef Maeghan het volgende:
Nou Alicey, aan mijn houding ligt het niet. Vroeger wel, maar dan nog. Dat je je niet prettig voelt geeft niemand het recht om je te achtervolgen en klem te zetten tegen de muur of je in je kruis te grijpen. Maar goed, da's mijn bescheiden mening.
Wanneer zij je op de manier lastig vallen zoals je beschrijft, zou het best wel eens kunnen dat een beroep op noodweer slaagt. Het levert bovendien op dat ze ongeveer 4 tot 6 weken na de castratie opeens een stuk minder oversext worden.quote:En het irriteert me gewoon omdat ik die gasten het liefst de kloten af zou draaien. Het is dat het illegaal is, maar anders liepen er ondertussen een heleboel gecastreerde mannen op Zuid.
Drugshandelaren laten zich naar mijn ervaring doorgaans niet storen, en slaan geen acht op me. Wapenhandelaren ben ik nooit tegen gekomen. Wel mannen die iets anders van me wilden, maar ook die merkten na een paar minuten wel dat het ze niet ging lukken.quote:
Nou, ze is onder andere een paar keer terecht gekomen tussen drugs- en wapenhandelaren die natuurlijk niet zo blij waren dat iemand de boel kwam verstoren, maar ook wel mannen die uit de auto stapten en op haar af kwamen, en er weer vandoor gingen zodra ze de honden zagen.
Gesis, gefluit en geroep negeer ik idd ook. Ik loop meestal niet rond met een gevaarlijke blik. Oogcontact maak ik vaak al onbewust, wat dus wel oplevert dat je "aandacht" krijgt idd..quote:Op donderdag 22 september 2005 16:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik loop meestal gewoon rond met een blik van: "Als je me ook maar probéért te benaderen, plet ik je ballen tussen 2 bakstenen". Dat werkt meestal wel. Net als geen oogcontact maken en het gesis en gefluit en geroep gewoon stoicijns negeren. Betast ben ik echt nog nooit zomaar op straat.
Echt onprettig voel ik me niet snel. Maar als ik me onprettig voel, probeer ik idd wel een neutrale uitstraling te handhaven.. Misschien geeft dat wel een "ons kent ons"-idee, wie zal het zeggen..quote:Misschien voel ik me dan ook wel niet zo prettig, maar ik straal het niet uit en dat scheelt een hoop denk ik.
Boos word ik er niet van, er gebeurt me verder niets. Het is eerder een cultuurverschil lijkt me. Ik kies er voor om me daar niet aan te ergeren.quote:Op donderdag 22 september 2005 16:44 schreef Maeghan het volgende:
Nee maar het is toch van de gekken dat je niemand kan aankijken en constant nagefloten en gesist wordt? Ik wordt daar in ieder geval erg boos van.
Wat dat betreft woon ik denk ik wel in een rustig deel. In de straat waar ik woon hangen weinig jongeren rond. De buurt is ook niet geschikt voor inbraak, omdat zoiets te snel op zou vallen bij buren. Ik kan me dan weer wel voorstellen dat wonen in andere delen van Zuid voor wat het woongenot aangaat wel minder kan zijn..quote:Verder was in Vreewijk trouwens het aantal inbraken, autoinbraken en berovingen erg hoog. We woonden er net een paar maanden, toen ik m'n eerste beroving zag. Was nog heel spannend toen ik 8 was. Daarna keek ik er amper van op, maar ik heb nog meerdere malen moeten vertellen hoe zo'n scootertje eruit zag.
Die heb je overal, ook in rustige steden in rustige wijken..quote:En ook meerdere malen te maken gehad met pedofielen/kinderlokkers die daar de ronde deden.
Dat klinkt niet gezellig.. Misschien dat de handhaving ook intussen verbeterd is. Er wordt wel beweerd dat het "vroeger" een stuk erger was..quote:Ook in Pendrecht trouwens, al ben ik te jong om me dat te herinneren. Pendrecht lag ook nog eens vol met injectienaalden in de speeltuin. Met oud en nieuw was het zo'n teringzooi dat de brandweer letterlijk de straat niet indurfde. Alles ging in de fik, prullenbakken, telefooncellen, bomen, ze pleurden hun eigen kleren nog op het vuur. Dat was een van de redenen dat we verhuisd zijn. Dat, en de kroeg op de hoek, de inbraken in de kelderboxen en het kogelgat in de kelderruit.
Misschien heeft dat ook wel te maken met het feit dat Rotterdam een grote stad is.. Je kunt mensen trouwens best wel aankijken is mijn ervaring. Ik denk wel dat het in minder grote steden doorgaans gemoedelijker is, en dat er ook meer binding is met andere mensen. Dat heb je natuurlijk niet zo snel in een stad als Rotterdam.quote:Op donderdag 22 september 2005 17:02 schreef Maeghan het volgende:
Ik woon echt liever op Zuid dan waar ook (nou ja, in Nederland dan), maar zeggen dat het ('s avonds) veilig is hier vind ik toch een tikje overdreven. Zeker als je het hebt tegen mensen uit een andere stad die de zooi hier niet gewend zijn, bijv. niet gewend zijn om niemand aan te kunnen kijken en zo. Ik vond het vroeger allemaal wel meevallen, maar als ik dan praat met vrienden uit andere steden blijken de verschillen toch best wel groot.
Dat vind ik inderdaad wel apart ja. Als er in Rotterdam een plek is waar je waardevol spul niet wilt hebben liggen is het wel de auto.quote:Grappig was het trouwens ook toen ik op vakantie was in Oostenrijk. Als ze daar uitgingen en veel geld mee wilden nemen (en dan bedoel ik honderden euros) dan namen ze een klein beetje mee en legden ze de rest in de auto. Alles wat veilig moest blijven ging in de auto. Niemand snapte dat ik mijn spullen niet in de auto wilde laten =D
Nou, bedankt he?quote:Op maandag 26 september 2005 21:04 schreef desaparacido het volgende:
Zuid vind ik weer minder, daar komt echt het tuig van de richel wonen, auto- én allochtoon.
Ja hoi, hier ook een tuiginquote:
Dat kan ik begrijpen, er loopt idd een hoop rotvolk rond daar, maar lang niet iedereen is ''tuig van de richel''quote:Op maandag 26 september 2005 21:32 schreef desaparacido het volgende:
Geen goed beeld? Mijn oudste zus heeft daar (Charlois) bijna een decennium gewoond, en ik was er om de andere dag wel te vinden. Misschien hing het tuig wel alleen op straat terwijl de normale mensen werkten, dat kan ook, en heb ik gewoon een vertekend beeld. Ik zou er zelf alleen nooit willen wonen, van Tarwewijk tot Vreewijk is voor mij persoonlijk een no-go area.
En het zal allemaal alleen maar beter worden als we Rotterdam mogen gelovenquote:Op maandag 26 september 2005 21:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik woon er anders ook, in Charlois, ín de de Tarwewijk en ik zie mezelf als alles behalve een pauper![]()
Een no-go area vind ik nogal overdreven.. Er hangt veel op straat rond, maar dat hangt vooral, en doet weinig.quote:Op maandag 26 september 2005 21:32 schreef desaparacido het volgende:
Geen goed beeld? Mijn oudste zus heeft daar (Charlois) bijna een decennium gewoond, en ik was er om de andere dag wel te vinden. Misschien hing het tuig wel alleen op straat terwijl de normale mensen werkten, dat kan ook, en heb ik gewoon een vertekend beeld. Ik zou er zelf alleen nooit willen wonen, van Tarwewijk tot Vreewijk is voor mij persoonlijk een no-go area.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |