abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31571199
Kralingen!! Woon aan het randje er van. Honingerdijk om precies te zijn. Maar dit is wel een relaxde buurt. Gewoon een typisch stukje Rotterdam. Ik vind het wel mooi hierzo. Een hele hoop studenten(huizen). Tram op 2 min. lopen, Maasboulevard op 4 min. en metro op 10 min. En de eerste winkels. Verder in de korte tijd dat ik er woon nog niet onveilig gevoeld. Maar toen ik van Zuid (Maashaven) naar huis liep ook niet.
Take what you want, no one is going to give it too you.
pi_31571243
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 00:33 schreef Xaran het volgende:
Kralingen!! Woon aan het randje er van. Honingerdijk om precies te zijn. Maar dit is wel een relaxde buurt. Gewoon een typisch stukje Rotterdam. Ik vind het wel mooi hierzo. Een hele hoop studenten(huizen). Tram op 2 min. lopen, Maasboulevard op 4 min. en metro op 10 min. En de eerste winkels. Verder in de korte tijd dat ik er woon nog niet onveilig gevoeld. Maar toen ik van Zuid (Maashaven) naar huis liep ook niet.
Ik was vroeger kind aan huis bij de speeltuin daar, naast het Excelsior-stadion.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31572526
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:48 schreef heiden6 het volgende:
Ik kom regelmatig in 'slechte' buurten als de foute delen van Zuid (bijv. de Beijerlandselaan), Crooswijk, Oude Noorden, Spangen, etc. en heb eigenlijk nooit ergens last van qua criminaliteit. Het zit grotendeels tussen de oren, al kan ik me best voorstellen dat dat voor een vrouw anders is.
Haha, inderdaad. De Beijerlandselaan ging ik alleen nog maar heen op schoenen waar ik hard op kon rennen omdat ik er zo vaak lastig werd gevallen...

Ik vind het trouwens wel grappig om te horen hoe iedereen zulke andere ervaringen heeft, in dezelfde buurt of zelfs zelfde straat. Bijv. een vriendin van me woonde op Zuid en zat echt met vechtpartijen, schietpartijen, branden, gevonden babylijkjes in de straat etc. in een buurt waar een aantal van jullie van zeggen nergens last van te hebben.
Sanity is (not) statistical
pi_31572563
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 01:33 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Haha, inderdaad. De Beijerlandselaan ging ik alleen nog maar heen op schoenen waar ik hard op kon rennen omdat ik er zo vaak lastig werd gevallen...
Als je panisch bent straal je dat uit.
pi_31572574
Kubuswoningen!
Ik post om het posten.
pi_31572604
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 01:33 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik vind het trouwens wel grappig om te horen hoe iedereen zulke andere ervaringen heeft, in dezelfde buurt of zelfs zelfde straat. Bijv. een vriendin van me woonde op Zuid en zat echt met vechtpartijen, schietpartijen, branden, gevonden babylijkjes in de straat etc. in een buurt waar een aantal van jullie van zeggen nergens last van te hebben.
Sowieso zie ik niet in wat er zo heel erg is aan schietpartijen tussen een paar criminelen. Ik bedoel, tenzij je zelf op je vrije zaterdagmiddag coke loopt te verkopen heb je daar weinig last van. Zulks is het geval in de slechte buurten meestal.
pi_31573066
Pardon? Criminaliteit is niet gewoon. Het hoort niet. Schietpartijen horen niet, die zijn niet normaal.

Ik vind Rotterdam een fijne stad, maar een aantal van jullie, waaronder Heiden6 dus, lijkt het om te draaien. Ja, als je lastiggevallen wordt, dan zul je wel iets uitstralen he. Dan ben je vast bang. Ja, als jij vanaf je 13e dagelijks achtervolgd en betast en nageroepen wordt dan loop je misschien inderdaad niet meer zo vrolijk over de Beijerlandselaan tegen de tijd dat je 15 bent, gek he? Ik zou het dan ook formuleren als "als je tieten hebt straal je dat uit" of zo, want daar draait het meer om.
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 01:35 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als je panisch bent straal je dat uit.
Het panische kwam dus ook pas na tientallen keren lastiggevallen te zijn.

Het is toch gewoon van de gekken dat mensen denken dat lastiggevallen worden alleen gebeurt bij mensen die erom vragen door hun uitstraling en dat ze het probleem niet meer zien van een schietpartij? Wat mij betreft ben je dan toch ver heen hoor. Al ben je zo onzeker als de kolere en loop je kromgebogen al blozend over straat, dan heeft nog niemand het recht om je in je kruis te grijpen of je een uur lang te achtervolgen tijdens het winkelen, etc. En ook als je geen crimineel bent is het nog steeds vervelend als mensen elkaar voor je neus neerschieten, al was het alleen maar omdat je weer een verklaring moet afleggen en vanwege de geluids- en stankoverlast.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 09:46:43 #133
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_31575400
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:20 schreef IntroV het volgende:
Is schiedam eigenlijk leuk?
Als je van racisten en allochtonen houdt wel.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_31577332
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 02:10 schreef Maeghan het volgende:
Pardon? Criminaliteit is niet gewoon. Het hoort niet. Schietpartijen horen niet, die zijn niet normaal.

Ik vind Rotterdam een fijne stad, maar een aantal van jullie, waaronder Heiden6 dus, lijkt het om te draaien. Ja, als je lastiggevallen wordt, dan zul je wel iets uitstralen he. Dan ben je vast bang. Ja, als jij vanaf je 13e dagelijks achtervolgd en betast en nageroepen wordt dan loop je misschien inderdaad niet meer zo vrolijk over de Beijerlandselaan tegen de tijd dat je 15 bent, gek he? Ik zou het dan ook formuleren als "als je tieten hebt straal je dat uit" of zo, want daar draait het meer om.
[..]

Het panische kwam dus ook pas na tientallen keren lastiggevallen te zijn.

Het is toch gewoon van de gekken dat mensen denken dat lastiggevallen worden alleen gebeurt bij mensen die erom vragen door hun uitstraling en dat ze het probleem niet meer zien van een schietpartij? Wat mij betreft ben je dan toch ver heen hoor. Al ben je zo onzeker als de kolere en loop je kromgebogen al blozend over straat, dan heeft nog niemand het recht om je in je kruis te grijpen of je een uur lang te achtervolgen tijdens het winkelen, etc. En ook als je geen crimineel bent is het nog steeds vervelend als mensen elkaar voor je neus neerschieten, al was het alleen maar omdat je weer een verklaring moet afleggen en vanwege de geluids- en stankoverlast.
Je hele verhaal stort in elkaar bij de constatering dat jij schichtig bent en ik overal probleemloos rondloop.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 11:41:06 #135
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31577431
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 02:10 schreef Maeghan het volgende:
Tussen criminelen is het vrij normaal, en op den duur ruimt het aardig op. De kans dat je als "eerlijke burger" bij een schietpartij betrokken raakt is te verwaarlozen imo.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 12:11:38 #136
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_31577992
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 00:35 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik was vroeger kind aan huis bij de speeltuin daar, naast het Excelsior-stadion.
Jaaaaa... op dat ene ding met al die stoeltjes achter elkaar en dat dan naar voor en naar achter ging, stond een beetje achteraan aan de rechterkant, was oranje volgens mij (snap je welke ik bedoel, geen idee hoe zoiets heet)
In me Burberry......
pi_31578214
Gaat van Prinsenland naar Capelle toe als alles goed gaat.

In de rest van Rotterdam wil IK niet wonen.

Heb 21 jaar in Schiebroek gewoond (net op tijd weggegaan 9 jaar geleden) daarna naar Prinsenland en nu daar na 9 jaar weer weg.
pi_31578299
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 12:11 schreef Chav het volgende:

[..]

Jaaaaa... op dat ene ding met al die stoeltjes achter elkaar en dat dan naar voor en naar achter ging, stond een beetje achteraan aan de rechterkant, was oranje volgens mij (snap je welke ik bedoel, geen idee hoe zoiets heet)
Haha, ja, dat schip. Ik kwam daar alleen om te voetballen, mijn moeder zat daar in het bestuur enzo, we gingen ook altijd ff mee op kamp. Is pas helemaal vernieuwd daar, ik moet nog steeds eens gaan kijken.
pi_31578696
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 21:18 schreef SHE het volgende:

[..]

Jazeker...zevenkamp noemt men in de volksmond hier, gekscherend " Kampoe "
Dacht meer een Negerkamp
pi_31583318
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 11:35 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je hele verhaal stort in elkaar bij de constatering dat jij schichtig bent en ik overal probleemloos rondloop.
Het stort helemaal niet in. Dat criminaliteit niet hoort blijft gewoon staan, ondanks dat een aantal van jullie zo murw is geworden dat je denkt dat het wel okee is. Maar goed, ik ga dit topic niet meer lezen, met mensen die denken dat het wel okeej is om een beetje op elkaar te schieten of mensen lastig te vallen omdat ze er schichtig bijlopen, of conclusies trekken over hoe mensen die ze nooit gezien hebben erbij lopen, hoef ik niet in discussie.
pi_31593274
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 17:20 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Het stort helemaal niet in. Dat criminaliteit niet hoort blijft gewoon staan, ondanks dat een aantal van jullie zo murw is geworden dat je denkt dat het wel okee is. Maar goed, ik ga dit topic niet meer lezen, met mensen die denken dat het wel okeej is om een beetje op elkaar te schieten of mensen lastig te vallen omdat ze er schichtig bijlopen, of conclusies trekken over hoe mensen die ze nooit gezien hebben erbij lopen, hoef ik niet in discussie.
Jij bent degene die conclusies trekt, omdat je elke letter persoonlijk opvat. Als ik zeg dat sommige mensen een bepaalde uitstraling hebben die zulk gedrag aantrekt, bedoel ik niet dat het je eigen schuld is als je lastiggevallen wordt. En als ik zeg dat een schietpartij tussen twee criminelen niet per sé een probleem voor jou hoeft te zijn, bedoel ik niet dat ik voorstander ben van gangvorming.

Als je dat soort dingen niet door hebt houdt het inderdaad op.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 01:33:42 #142
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31595579
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:50 schreef Erasmusch het volgende:
Noorderhavenkade heb ik ook nog ff gewoond. Goede locatie en weinig overlast, maar niet echt relaxt met OV. Al zijn ze nu bezig met een metrostation daaro (?)
Ik heb zelf niets met OV van doen..en als er evenementen in de stad zijn, loop ik naar centrum

Ik ben echt blij dat ik de watertoren heb verruild voor noorderhavenkade...heb hier 3 verdiepingen incl dakterras en het is hier super rustig, ondanks dat je dicht bij blijdorp en centrum zit.
Ben zo op de snelweg en heb alles in de buurt.

Voel me hier top !

( Zit overigens rechts van grafisch lyceum , aan de rechterkant van NHkade...meteen eerste portiek...ben er nog steeds helemaal dol op ! )

R'dam...gerser dan dit wordt het niet
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 01:35:17 #143
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_31595629
Oh en heiden heeft ergens wel gelijk...geloof me. De slachtofferrol maak je grotendeels zelf
pi_31597054
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 01:35 schreef SHE het volgende:
Oh en heiden heeft ergens wel gelijk...geloof me. De slachtofferrol maak je grotendeels zelf
Ik heb altijd gelijk, dus zorg maar dat je het met me eens bent.
pi_31597161
Maarruh.... om weer on-topic te gaan........
Blaak of bij de Oude haven is ook leuk wonen met alles op een steenworp afstand.
Uitgaansgelegenheden, metro, tram, bus en treinstations, winkels.. Alles
なんだっけ
pi_31597313
Ik woon aan de Heemraadssingel, tussen Beukelsdijk en Middelandstraat. Mooie oude herenhuizen. Loop regelmatig 's-nachts naar huis......geen enkel probleem. Hier zijn vaak marktjes, overal zijn restaurantjes (al is restaurant een groot woord, afhaal indiaas/chinees/turks/marrokaans/italiaans), ik ben zo in de binnenstad....zo bij Rotown (voor mij heel belangrijk )...perfect. Heb ook in Capelle gewoont wat een suffe saaie zooi daar zeg. Ingekakte mensen daar. Zou voor geen goud weer in zo'n soort gemeente willen wonen. Niks te doen, behalve wonen.
If fashion is your trade,
then when you're naked,
I guess you must be unemployed yeah.
pi_31597388
tvp
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
pi_31597392
Hillegersberg, m'n oma woont er...
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:27:46 #149
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_31600805
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 01:36 schreef Furious het volgende:
Kubuswoningen!
Woon je daar of zou je daar willen wonen?

Ik heb er weleens gekeken, je woont er voor een dikke 2 ton al. Op zich niet duur voor een apart huis zo midden in het centrum. En toch.........kubussen, ze blijven niet echt praktisch, mijn huis zal het nooit worden.

Ohw ja voor alle panische mensen die Rotterdam eng of iets dergelijks vinden, de afgelopen weken weer vollop zwaar jaloerse mensen over de vloer gehad in m'n studiootje pal achter CS. De zogenoemde no-go areas in het centrum blijven gewoon prima locaties om te wonen, ik ben er nooit beschoten noch preventief gefouilleerd en ben er iedere dag nog blij mee!
pi_31607059
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:27 schreef Stpan het volgende:

[..]

Ohw ja voor alle panische mensen die Rotterdam eng of iets dergelijks vinden, de afgelopen weken weer vollop zwaar jaloerse mensen over de vloer gehad in m'n studiootje pal achter CS. De zogenoemde no-go areas in het centrum blijven gewoon prima locaties om te wonen, ik ben er nooit beschoten noch preventief gefouilleerd en ben er iedere dag nog blij mee!
Inderdaad onzinverhalen allemaal. Ik woon in een gerestaureerd herenhuis uit 1917 aan de singel.......iedereen jaloers op mijn uitzicht. Ik heb nog nooit problemen gehad met 's-avonds naar huis lopen, ben nooit in enge situaties terecht gekomen en heb nog nooit van iemand last gehad.
If fashion is your trade,
then when you're naked,
I guess you must be unemployed yeah.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')