abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:10:28 #151
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_31607674
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:39 schreef pino.in.disguise het volgende:

[..]

Inderdaad onzinverhalen allemaal. Ik woon in een gerestaureerd herenhuis uit 1917 aan de singel.......iedereen jaloers op mijn uitzicht. Ik heb nog nooit problemen gehad met 's-avonds naar huis lopen, ben nooit in enge situaties terecht gekomen en heb nog nooit van iemand last gehad.
Heel goed. Ik in een helaas niet al te gerenoveerd pand aan de Noordsingel uit 1890 en nu in een wel gerenoveerd pand uit 1903 aan de Schiekade, en ik moet zeggen: Rotterdam heerscht!
pi_31781491
Wat is de beste manier om in R'dam een appartement te vinden? Liefst vlakbij het stadscentrum.
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:20:26 #153
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31781545
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 15:17 schreef U.F.O het volgende:
Wat is de beste manier om in R'dam een appartement te vinden? Liefst vlakbij het stadscentrum.
Bij het stadscentrum kun je denk ik het beste kijken naar makelaars of bijv. iets als directwonen.nl.
pi_31781589
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 15:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

Bij het stadscentrum kun je denk ik het beste kijken naar makelaars of bijv. iets als directwonen.nl.
Je hebt ook nog de privemakelaars, zoals Rotsvast......die hebben vrij veel bij en in het centrum, maar zijn ook vrij duur.
If fashion is your trade,
then when you're naked,
I guess you must be unemployed yeah.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:30:53 #155
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31781744
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 15:22 schreef pino.in.disguise het volgende:

[..]

Je hebt ook nog de privemakelaars, zoals Rotsvast......die hebben vrij veel bij en in het centrum, maar zijn ook vrij duur.
Veel van die makelaars vragen ook om een absurde berg papier.
pi_31782275
Bedankt Alicey en pino.in.disguise.

Met welke makelaar(s) hebben jullie goede ervaringen? Ik heb mij inmiddels al ingeschreven bij woonnet-rijnmond.nl, maar daar zijn de wachtlijsten erg lang, geloof ik.
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
pi_31782406
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 15:54 schreef U.F.O het volgende:

Met welke makelaar(s) hebben jullie goede ervaringen? Ik heb mij inmiddels al ingeschreven bij woonnet-rijnmond.nl, maar daar zijn de wachtlijsten erg lang, geloof ik.
Ik ben met mazzel hier terecht gekomen. Viavia dus.
then when you're naked,
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:11:05 #158
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31782578
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 15:54 schreef U.F.O het volgende:

woonnet-rijnmond.nl is de sociale woningbouw, en daar is inderdaad de gemiddelde wachttijd > 6 jaar. Ik ben zelf tevreden over directwonen.nl, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik met mijn neus in de boter viel (Leuke woning die voor particuliere huur weinig kost). Ik weet niet of je een vast inkomen hebt, want dat is in de meeste gevallen wel van belang bij directwonen (De verhuurder kiest de huurder uit 8 mensen die bezichtigen, en de meeste verhuurders kiezen voor de meeste zekerheid).
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:16:57 #159
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_31782703
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 16:11 schreef Alicey het volgende:

[..]

woonnet-rijnmond.nl is de sociale woningbouw, en daar is inderdaad de gemiddelde wachttijd > 6 jaar. Ik ben zelf tevreden over directwonen.nl, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik met mijn neus in de boter viel (Leuke woning die voor particuliere huur weinig kost). Ik weet niet of je een vast inkomen hebt, want dat is in de meeste gevallen wel van belang bij directwonen (De verhuurder kiest de huurder uit 8 mensen die bezichtigen, en de meeste verhuurders kiezen voor de meeste zekerheid).
Dus heerlijk kansloos voor arme studenten zoals ik
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:52:49 #160
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31783628
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 16:16 schreef Wuder het volgende:

[..]

Ik ben bang dat het dan wat lastiger wordt inderdaad.. Ik vraag me echter af of andere makelaars dan wel een opties zijn, de meesten vroegen zelfs om bankafschriften, GBA-uittreksels, vermogen, schulden, etc.
pi_31783840
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 16:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik ben bang dat het dan wat lastiger wordt inderdaad.. Ik vraag me echter af of andere makelaars dan wel een opties zijn, de meesten vroegen zelfs om bankafschriften, GBA-uittreksels, vermogen, schulden, etc.
Is dat zo? Ben ik blij met m'n via via appartementje......dat ging ook via een tussenmakelaar, maar die vroeg niet zo veel eigenlijk.
then when you're naked,
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:04:43 #162
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31783965
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 17:00 schreef pino.in.disguise het volgende:

[..]

Is dat zo? Ben ik blij met m'n via via appartementje......dat ging ook via een tussenmakelaar, maar die vroeg niet zo veel eigenlijk.
Het kan ook zijn dat ik net de verkeerden heb getroffen natuurlijk..
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:07:06 #163
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_31785811
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 17:04 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat ik net de verkeerden heb getroffen natuurlijk..
Een makelaar zoals wonenmvm, neemt gewoon studenten, maarja.. zij hebben ook niet altijd goede huizen..
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_31787574
quote:

[..]

Kamernet.nl.
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:29:16 #165
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_32566656
En hoe zit 't met capelle? Ziet eruit als een vinex locatie, maar volgens mij is 't helemaal ruk qua inwoners.
pi_32654429
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:48 schreef heiden6 het volgende:

Ik heb heel lang in Kraligen/Crooswijk gewoond, op de Schapendreef. Pal tegenover de boezem en het Kralingse bos en heel dicht bij het centrum. Beter kun je bijna niet zitten.
Op welk nr. heb je gewoond dan?
Je gezicht zegt me n.l. niets.
Ik woon hier sinds 1990 ofzo. Het bevalt me hier zo goed dat ik hier 2 jaar geleden zelf een huis heb gekocht .
ijs_beer fan!
pi_32655864
Capelle kan je echt niet meer tot Rotterdam rekenen .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_32660469
Leuk wonen op zuid kan nog best. Ijsselmonde is perfect!
Verder heb je dan nog Lombardijen en Beverwaard wat nog wel aardig is als je het juiste stuk uitkiest.

Noord... zou 't niet weten. Kom uit een arbeidersgezin

Offtopic:
Wel typisch trouwens al de reacties over de Beijerlandselaan. Heb er jaren en jaren gewoond en ik kan het alleen maar beamen. Als je niet een vechtsport beheers dan wel gewapend ben dan heb je daar gewoon niks te zoeken.

Maar goed. Ghetto's bestaan niet in Nederland Ik daag één ieder die dat beweert uit een tijdje in de wijk Feijenoord-hillesluis te wonen en dan met name de Beijerlandselaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bierie op 29-11-2005 00:12:37 ]
Profiel opgeheven.
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:35:58 #169
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_32664512
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 14:29 schreef IntroV het volgende:
En hoe zit 't met capelle? Ziet eruit als een vinex locatie, maar volgens mij is 't helemaal ruk qua inwoners.
Ik ben daar opgegroeid om vervolgens in R'dam op kamers te gaan (en m'n reistijd naar de Erasmus te verlengen tov m'n ouderlijk huis!). Tsja, voor jongeren is Capelle niet je van het.
Maar puur objectief gezien heb je in Capelle alles wat je nodig hebt, en zit je met de metro binnen 15 minuten in R'dam centrum, en op de fiets binnen 10 minuten in polderlandschappen.
pi_32720461
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 15:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

nadeel van directwonen is dat je gelijk 1x huur, 1x bemiddelingskosten en 1x borg moet betalen.. en met een huis van 500 euri in de maand is het wel gelijk 1500
maar opzich het is wel een manier om aan een huis te komen.
heeft iemand nog meer links? behalve wonenmvm en directwonen..
really..
  donderdag 1 december 2005 @ 10:23:29 #171
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32720503
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:21 schreef DiNoW het volgende:

[..]

nadeel van directwonen is dat je gelijk 1x huur, 1x bemiddelingskosten en 1x borg moet betalen.. en met een huis van 500 euri in de maand is het wel gelijk 1500
maar opzich het is wel een manier om aan een huis te komen.
heeft iemand nog meer links? behalve wonenmvm en directwonen..
Dat is het nadeel, maar het is dan ook wel een behoorlijk snelle manier. Bovendien ben je alleen de bemiddelingskosten echt kwijt.
pi_32721142
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is het nadeel, maar het is dan ook wel een behoorlijk snelle manier. Bovendien ben je alleen de bemiddelingskosten echt kwijt.
ja oke, het is wel de manier om aan eenhuis te komen, maar je moet ook beetje geluk hebben dat in dat jaar een leuk huis derbij zit, je kan als je je niet registreert noggeen eens even kijke naar foto's wel jammer.. denk dat ik me ga registreren tenzij iemand anders met een leuke link komt
really..
  donderdag 1 december 2005 @ 10:57:04 #173
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32721178
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:55 schreef DiNoW het volgende:

[..]

ja oke, het is wel de manier om aan eenhuis te komen, maar je moet ook beetje geluk hebben dat in dat jaar een leuk huis derbij zit, je kan als je je niet registreert noggeen eens even kijke naar foto's wel jammer.. denk dat ik me ga registreren tenzij iemand anders met een leuke link komt
Het is inderdaad een kwestie van geluk hebben..
pi_32723782
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
pi_32724542
really..
pi_32725769
iemand enig idee hoe de buurt in de volgende straten is:
verboomstraat en de schilperoortstraat. heb er leuke appartementen gezien, maar weet niet hoe erg de buurten zijn. ook op de wolphaertsbocht een leuk app gezien recht tegenover politie.

(neem als vergelijkingsstraat maar even de strevelsweg en de spruytstraat)

ook de rillandbathstraat en de stavenissestraat graag. woon je er zelf, voel je je er veilig? waarom we of niet etc. danku!
Life's a bitch and then U marry one... ;-)
pi_32726134
wolphaertsbocht is rotterdam zuid, charlois.
ik rij er vaak langs omdat ik in de buurt woon, maar vind het zelf niet een leuke buurt.
really..
  donderdag 1 december 2005 @ 14:26:25 #178
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32726209
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:09 schreef sas_andrea het volgende:
verboomstraat en de schilperoortstraat. heb er leuke appartementen gezien, maar weet niet hoe erg de buurten zijn. ook op de wolphaertsbocht een leuk app gezien recht tegenover politie.

ook de rillandbathstraat en de stavenissestraat graag. woon je er zelf, voel je je er veilig? waarom we of niet etc. danku!
Wat verwacht je precies van je straat/buurt?
pi_32730110
quote:

er zijn sites (o.a. via funda) waar je het een en ander aan cijfers per buurt gepresenteerd krijgt; gem. inkomen, kinderen, auto's etc. altijd handig om een eerste indruk (op papier!) van een wijk te krijgen.
let wel,het zegt niets over de sfeer!
je weet nooit wat er voor je staat, als de liftdeur opengaat
pi_32730202
Die laatste twee straten moet je absoluut niet gaan wonen . Ik heb zelf iets van 10 jaar in de Yersekestraat gewoond, maar we zijn gewoon weggegaan omdat het daar zo'n dikke kankerzooi werd.
  donderdag 1 december 2005 @ 17:31:29 #181
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32730966
quote:

Vrienden van ons wonen in de Verboomstraat en afgezien van dat het een van de 200 meest vervuilde straten (qua lucht) is in Nederland is het best te doen! Het hangt er wel vanaf waar je zit in de straat, hoe dichter bij de 0 hoe beter. Kom je rond nummer 100, wordt het al een stuk minder.

Ik vind nadelig dat je vrij dicht op je achter- en overburen zit, waardoor vitrage wel erg nodig is. Voordeel is dat het een relatief rustige weg is, zeker als je het vergelijkt met de Strevelsweg (waar ik nog niet dood gevonden zou willen worden... een 4baansweg voor je deur )
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_32744127
Rillandbathstraat en de Stavenissestraat, is dat niet Pendrecht? Geen fijne buurt, ik kom er zo af en toe bij familie, maar voel me daar nooit veilig Als je vanaf metrostation Slinge door die wijk loopt, altijd het gevoel dat ik ontzettend op mijn hoede moet zijn en ik ben absoluut niet bang aangelegd.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_32745130
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 00:29 schreef Vava het volgende:
Rillandbathstraat en de Stavenissestraat, is dat niet Pendrecht? Geen fijne buurt, ik kom er zo af en toe bij familie, maar voel me daar nooit veilig Als je vanaf metrostation Slinge door die wijk loopt, altijd het gevoel dat ik ontzettend op mijn hoede moet zijn en ik ben absoluut niet bang aangelegd.
Je hebt helemaal gelijk. En dat was toen ik nog een kleutertje was zo'n leuke groene buurt .

!
pi_32745319
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 01:16 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. En dat was toen ik nog een kleutertje was zo'n leuke groene buurt .

!
Dat was het zeker! Ik kom er al mijn hele leven zo af en toe. Vroeger waren er speeltuintjes en parkjes, nu staat er hooguit nog een paal van een schommel, de rest is onkruid zegt wat over het verval van de rest van die buurt
Let's plant a tree
pi_32747348
oh, bedankt allemaal. ik verwacht trouwens van een buurt alleen maar dat ik niet meteen aangekeken wordt van: oke, hoeveel is er van haar af te jatten? ben opzich wel wat angstig aangelegd aangezien ik altijd in een dorp heb gewoond, maar om nou ergens niet te durven lopen? nee, dat ook weer niet. wilde gewoon een indruk hebben. vond zelf juist qua info de stavenisse en rilland bath wel meevallen. zie je maar weer dat je daar niet van uit kan gaan. heb een oogje op een app op de schilperoortstraat. klein stukje van de wolphaertsbocht. nu ben ik al over de wolphaertsbocht gereden en had toen wel een gemixt gevoel. sommige stukken waren erg goed te doen, ook t app waar ik ook interesse in heb, maar 100 meter verder is t minder tot slecht. niemand die de schilperoortstraat kent?

en bij de verboomstraat vond ik app wel leuk wat dus rond de 150 oid zat. dus jah... verder zoeken maar!
  vrijdag 2 december 2005 @ 10:09:53 #186
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32748767
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 08:28 schreef sas_andrea het volgende:
oh, bedankt allemaal. ik verwacht trouwens van een buurt alleen maar dat ik niet meteen aangekeken wordt van: oke, hoeveel is er van haar af te jatten? ben opzich wel wat angstig aangelegd aangezien ik altijd in een dorp heb gewoond, maar om nou ergens niet te durven lopen? nee, dat ook weer niet.
Ik denk dat je dan in de meeste wijken wel goed zit. Criminelen voeren hun criminele activiteiten vaak niet uit in de buurt waar ze zelf wonen, dus daar hoef je sowieso niet bang voor te zijn. In de wijk waar ik woon soms wel wat opdringerige mannen, maar ook die zijn weg als je duidelijk maakt niets met ze van plan te zijn.
quote:
wilde gewoon een indruk hebben. vond zelf juist qua info de stavenisse en rilland bath wel meevallen. zie je maar weer dat je daar niet van uit kan gaan. heb een oogje op een app op de schilperoortstraat. klein stukje van de wolphaertsbocht. nu ben ik al over de wolphaertsbocht gereden en had toen wel een gemixt gevoel. sommige stukken waren erg goed te doen, ook t app waar ik ook interesse in heb, maar 100 meter verder is t minder tot slecht. niemand die de schilperoortstraat kent?
Ik ken zelf de Schilperoortstraat niet. In de buurt van de Wolphaertsbocht is het wel zo dat de "sfeer" per straat kan verschillen. Het kan overigens best zijn dat sowieso een stedelijke omgeving je nog een beetje tegen staat omdat je het niet gewend bent.
quote:
en bij de verboomstraat vond ik app wel leuk wat dus rond de 150 oid zat. dus jah... verder zoeken maar!
Hoeveel wil je er voor kwijt?
pi_32749925
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 10:09 schreef Alicey het volgende:
Hoeveel wil je er voor kwijt?
Kijk anders even op http://www.lmv.nl/vgplus/, daar staan huizen die via een erg interessante regeling worden verkocht. Het zijn een soort sociale koopwoningen.
pi_32750616
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 11:06 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Kijk anders even op http://www.lmv.nl/vgplus/, daar staan huizen die via een erg interessante regeling worden verkocht. Het zijn een soort sociale koopwoningen.
daar heb ik al gekeken. (vandaar de stavenisse en rilland interesse ) thx

ik zit te denken aan een kostenkoper prijs rond de 90.000. liefst minder natuurlijk. maar daar boven red ik t niet meer.
  vrijdag 2 december 2005 @ 11:43:23 #189
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32750787
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 11:37 schreef sas_andrea het volgende:

[..]

daar heb ik al gekeken. (vandaar de stavenisse en rilland interesse ) thx

ik zit te denken aan een kostenkoper prijs rond de 90.000. liefst minder natuurlijk. maar daar boven red ik t niet meer.
In Charlois is er best nog wel het een en ander te koop voor die prijs, al geldt wel voor veel appartementen dat ze een opknapbeurt nodig hebben. Tegenover het Zuidplein zit een makelaar die veel woningen in die prijsklasse verkoopt. Ik weet zo even niet direct de naam, maar je zou daar langs kunnen gaan als je in Charlois wilt wonen.
pi_32751011
Charlois, spreek je dat nou uit als 'sjarlwaa' of als 'saarloos'?
  vrijdag 2 december 2005 @ 11:53:45 #191
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32751064
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 11:51 schreef Leintjeuh het volgende:
Charlois, spreek je dat nou uit als 'sjarlwaa' of als 'saarloos'?
Sjarloos.
pi_32751200
quote:

[..]

Stadswonen.
pi_32751358
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 11:43 schreef Alicey het volgende:

[..]

In Charlois is er best nog wel het een en ander te koop voor die prijs, al geldt wel voor veel appartementen dat ze een opknapbeurt nodig hebben. Tegenover het Zuidplein zit een makelaar die veel woningen in die prijsklasse verkoopt. Ik weet zo even niet direct de naam, maar je zou daar langs kunnen gaan als je in Charlois wilt wonen.
het is niet dat ik persee wil... maar andere wijken zijn gewoon zo veel duurder en t moet nog handig met mn werk zijn. (werk in ridderkerk) maar thx voor de info
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:40:13 #194
38256 DiNoW
nerd-power
pi_32752137
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:04 schreef sas_andrea het volgende:

[..]

het is niet dat ik persee wil... maar andere wijken zijn gewoon zo veel duurder en t moet nog handig met mn werk zijn. (werk in ridderkerk) maar thx voor de info
waarom kijk je anders niet in rhoon, ligt ook vlakbij de a15, daar is het meestal allemaal wel oke
really..
pi_32752390
quote:

Niet doen zou ik zeggen. Ik heb zelf als kind in de Kruiningenstraat gewoond, dat is daar drie, vier straten vanaf. Geld werd regelmatig gejat, schoenen zijn meerdere malen gejat, en een straat verder lag het vol injectienaalden. Dat is al even geleden, maar als ik er zo af en toe nog eens langsrijd heb ik niet de indruk dat het er verbeterd is, integendeel.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 7 december 2005 @ 23:18:35 #196
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_32905822
Ik was vanavond in Charlois, om precies te zijn een ommetje gemaakt op de straten Wolphaertsbocht, Katendrechtse Lagedijk, Lepelaarsingel, Klaverstraat.

Eigenlijk best een leuk stukje. Wat cafeetjes en er wordt druk gebouwd aan nieuwe woningen.

De nieuwe nederlanders op straat keken me wel raar aan als ik goedeavond zeg, maar ze groeten wel vriendelijk terug.

Totaal niet de no-go area die ik had verwacht.
pi_32906702
Ik vind stukken van Pendrecht er ook niet direct angstaanjagend uitzien, totaal niet zelfs! Een tante van mijn moeder woont daar, in de Wagenbergstraat. Daar zijn de laatste tijd wat huizen opgeknapt, buurt is er op het oog beter op geworden. Maar de mensen die er rondhangen helaas niet, pas is er bij die tante ingebroken terwijl ze gewoon thuis was, gelukkig had ze niks in de gaten (doof, tv hard enz.. ) had er niet aan moeten denken dat ze die inbrekers ontdekt had

Het mensje is 95, nogal een kreng, ontzettend bij de tijd enz.. die had die inbrekers verbaal totaal de grond in kunnen trappen, maarja, lichamelijk sterk is ze niet natuurlijk
Let's plant a tree
pi_32939489
Charlois enzo
pi_33051312
We hebben nu dus een woning in de Lisstraat! Het is een erg leuke buurt! Vooral Bergseweg-kant is erg mooi en netjes... andere kant van de Bergweg is wel wat minder, maar goed, daar hoef ik toch weinig heen

Nu dus druk klussen en dan kunnen we er in! En dan kan ik mijn Feyenoord tattoo laten zetten
...
pi_33064625
Gefeli
really..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')