ik vind het zeer opmerkelijk. Toen de oorlog 50 jaar geleden was afgelopen (10 jaar geleden dus), had je een verzoeningsperiode. Wat heeft de ns van nu te maken met het transport van toen? Ik ga mij toch ook niet verontschuldigen voor wat mijn opa heeft gedaan in zijn belangquote:Op maandag 19 september 2005 13:27 schreef pberends het volgende:
NS biedt excuses aan voor Jodentransport
Sindsdien is er niet veel veranderd aan de omstandigheden van het reizen in de trein.
Zijn er niet een hoop joden gered door de vertragingen van de NS?quote:Op maandag 19 september 2005 13:30 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
ik vind het zeer opmerkelijk. Toen de oorlog 50 jaar geleden was afgelopen (10 jaar geleden dus), had je een verzoeningsperiode. Wat heeft de ns van nu te maken met het transport van toen? Ik ga mij toch ook niet verontschuldigen voor wat mijn opa heeft gedaan in zijn belang
Ik begrijp het niet. Wie heeft er om een pardon gevraagd?
Dat weet ik niet, vraag het eens aan een van je opa's, misschien heeft die nog een oud spoorboekje.quote:Op maandag 19 september 2005 13:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Zijn er niet een hoop joden gered door de vertragingen van de NS?
Toen was koffie in de trein ook al afgeschaft, net zoals nu de laatste jaren.quote:Op maandag 19 september 2005 13:37 schreef Drugshond het volgende:
Toen hadden ze wel genoeg conducteurs op de trein.
Toen liet je het wel achterwege om eens flink te gaan rellen in de trein.
quote:Op maandag 19 september 2005 13:40 schreef pberends het volgende:
Toen was koffie in de trein ook al afgeschaft, net zoals nu de laatste jaren.
Wanneer ga je schuilen? De meesten lieten zich afvoeren, mogelijk zou ik ook wel dom genoeg zijn.quote:Tafkahs :
[..]
bij wie zou jij schuilen?
gek genoeg heeft mijn geschiedenisleraar vroeger op de havo een wijze les gegeven, hij zei dat het per definitie het slimst was om naar het platteland te gaan, in de stad heb je teveel ogenquote:Op maandag 19 september 2005 13:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Wanneer ga je schuilen? De meesten lieten zich afvoeren, mogelijk zou ik ook wel dom genoeg zijn.
Als de nood aan de man zou zijn vertrouw ik nog het meest op mijn werkschuw langharig tuig vriendjes. Die hebben het meest ervaring in buiten de orde leven. Maar een rabiaat rechtse rakker met landgoed zou ik ook niet afwijzen. Heb ik ook nog wat te bekvechten
He, ik heb allang mijn eigen schuilplaats veiliggesteld. Buiten de stad, verdekt opgesteld, illegaal bewoonbaar (gas, licht, water via derden). Met eigen voedselvoorziening. No kidding.quote:Op maandag 19 september 2005 13:46 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
gek genoeg heeft mijn geschiedenisleraar vroeger op de havo een wijze les gegeven, hij zei dat het per definitie het slimst was om naar het platteland te gaan, in de stad heb je teveel ogen
o ja, waar dan?quote:Op maandag 19 september 2005 13:55 schreef sigme het volgende:
[..]
He, ik heb allang mijn eigen schuilplaats veiliggesteld. Buiten de stad, verdekt opgesteld, illegaal bewoonbaar (gas, licht, water via derden). Met eigen voedselvoorziening. No kidding.
Duh, da's geheim dus. Behalve dat het natuurlijk geregistreerd is bij de notaris, het kadaster, het waterschap, de ruilverkavelingsinning, de gemeente en het ministerie van landbouw. Dus als de ambtenaren zich de volgende keer iets meer gelegen laten liggen aan hun geweten en wat minder aan hun plicht zit ik veiligquote:
Helaas dat gaat dus niet lukkenquote:Op maandag 19 september 2005 14:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Duh, da's geheim dus. Behalve dat het natuurlijk geregistreerd is bij de notaris, het kadaster, het waterschap, de ruilverkavelingsinning, de gemeente en het ministerie van landbouw. Dus als de ambtenaren zich de volgende keer iets meer gelegen laten liggen aan hun geweten en wat minder aan hun plicht zit ik veilig![]()
Nee, huisje in Stad.quote:Op maandag 19 september 2005 14:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Helaas dat gaat dus niet lukken.
Maar een huisje op het Groninger platteland?
Drenthe is dan ook beter dan Groningen. Heeft toch wel wat 'romatisch'lijkt me tussen ale ontberingen door zelfvoorziening.quote:Op maandag 19 september 2005 14:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, huisje in Stad.
Geheim verblijf in Drenthe
Volgende week moet ik flink aan de slag met ze zelfvoorzienendheid, lammetjes naar de slager en een paar dagen later ophalen, in kleine stukjes inpakken, invriezen. Nog best een hoop werk hoor, autonoompje spelen. Komt ook een boel papierwerk bij kijken trouwens. Vervloekte registratieplicht![]()
http://forum.fok.nl/topic/755924quote:Op maandag 19 september 2005 14:48 schreef pberends het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt0072666/.
quote:Op maandag 19 september 2005 14:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Drenthe is dan ook beter dan Groningen. Heeft toch wel wat 'romatisch'lijkt me tussen ale ontberingen door zelfvoorziening.
En Lam.
Oei klinkt wel erg goed inderdaad.quote:Op maandag 19 september 2005 15:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ik 10 lammetjes ook op krijg, met hulp van familie & vrienden natuurlijk. Afgelopen jaar hebben we er 5 soldaat gemaakt.
En in de nazomerzon op een bankje onder de oude eiken, zeer romantisch inderdaad![]()
Uhuh.. Maar toch zit ik ook vandaag weer binnen in een suf kantoor. Ik doe toch iets niet goed..quote:Op maandag 19 september 2005 15:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oei klinkt wel erg goed inderdaad.
Arme Koningin.quote:Ali B. rapt voor koningin
Na alle mannen-, vrouwen- en kinderkoren krijgt koningin Beatrix volgende week dinsdag iets anders voor haar kiezen: dan treedt rapper Ali B. voor haar op.
Het optreden vindt plaats tijdens het provinciebezoek dat de majesteit brengt aan Flevoland ter gelegenheid van haar 25-jarige regeringsjubileum. Ali B. woont in Almere en is dus Flevolander.
Het optreden van de jonge rapper is onderdeel van de multiculturele show die de jongste provincie van Nederland de koningin laat zien op het plein voor het poldermuseum Nieuw Land Erfgoedcentrum.
En er staan advertenties voor ''zorgverzekering'' en ''Vergroot je kamer'' boven.quote:Op maandag 19 september 2005 13:27 schreef pberends het volgende:
NS bieden excuses aan voor jodentransport
Sindsdien is er niet veel veranderd aan de omstandigheden van het reizen in de trein.
Ja, op bezoek in Flevolandquote:
Flevolander, daar heb ik nog nooit van gehoordquote:Ali B. woont in Almere en is dus Flevolander.
Omdat je een laptop hebt?quote:Op maandag 19 september 2005 14:48 schreef Monidique het volgende:
Ik ga wel naar Groningen, denk ik, hoor.
quote:LPF wil twee miljard extra voor koopkracht
Gepubliceerd op maandag 19 september 2005
DEN HAAG (ANP) - De LPF wil dat het kabinet volgend jaar 2 miljard euro extra uittrekt voor de verbetering van de koopkracht. Het bedrag komt bovenop de 2,5 miljard extra die het kabinet al beschikbaar stelt voor inkomensverbetering.
Volgens fractieleider Van As moeten de burgers extra gecompenseerd worden door de hoge olie- en energieprijzen en de stijgende lokale lasten.
Alle Nederlanders met een jaarinkomen van 18.000 euro bruto moeten er volgens Van As 200 euro netto bijkrijgen door een verhoging van de arbeidskorting, een fiscale aftrek voor werkenden. Ook moet het 'kwartje van Kok' in de benzineaccijns worden geschrapt. Verder wil de LPF onder meer de kilometervergoeding voor werknemers die hun auto voor hun werk gebruiken verhogen van 18 naar 22 cent.
Als de olieprijs boven de 50 dollar per vat uitkomt, moet het overschot aan de burger worden teruggeven, aldus Van As. Ook moet het kabinet garanderen dat de ziektekostenpremie niet hoger uitvalt dan 1200 euro per jaar.
bezuinigen
In haar tegenbegroting dekt de LPF de extra lastenverlichting door voor 500 miljoen euro te bezuinigen op de budgetten voor de reïntegratie van mensen zonder baan. Ook wordt 500 miljoen bespaard op ontwikkelingssamenwerking. Door de stofkam te halen door het ambtenarenapparaat en de bureaucratie krijgt de LPF 250 miljoen binnen. Verder bezuinigt ze voor 200 miljoen op de publieke omroepen en voor 450 miljoen op overheidssubsidies.
Volgens Van As komt het overheidstekort in de LPF-tegenbegroting uit op 1,8 procent, net als in de Miljoenennota van het kabinet.
ben je nou al een beetje voorbereid op a.s. zaterdag?quote:
Ik heb een rode jas gekocht.quote:Op maandag 19 september 2005 17:20 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
ben je nou al een beetje voorbereid op a.s. zaterdag?
hoe moeten ze dan hetenquote:Op maandag 19 september 2005 16:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Flevolander, daar heb ik nog nooit van gehoord![]()
. Klinkt echt voor geen meter.
nice, ik heb de tomatenquote:
Grandioos idee, als de olieprijs stijgt, gaan we juist zorgen dat de benzineprijs daalt ... hebben de jongens bij de lessen economie, waarin kapitalisme, prijsconcurrentie en marktwerking uitgelegd werden, niet zo goed opgelet?quote:
Vreemde actie inderdaad, compenseer burgers dan op andere manieren. Als je benzine goedkoper maakt zal de vraag alleen maar stijgen en zal de prijs nog hoger worden.quote:Op maandag 19 september 2005 17:25 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Grandioos idee, als de olieprijs stijgt, gaan we juist zorgen dat de benzineprijs daalt ... hebben de jongens bij de lessen economie, waarin kapitalisme, prijsconcurrentie en marktwerking uitgelegd werden, niet zo goed opgelet?
Polderjoden.quote:Op maandag 19 september 2005 17:23 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
hoe moeten ze dan heten
Flevoliet, Flevower, Flevo, Flevonaar, Flevonees,damn Romans
quote:Bron : Nu.NL
Sociale werkplaatsen in de 'rode cijfers'
Uitgegeven: 19 september 2005 07:54
AMSTERDAM - De sociale werkvoorziening heeft steeds meer moeite om kostendekkend te werken. Tachtig procent van de sociale werkplaatsen draait verlies. Dat meldt De Telegraaf maandag op basis van cijfers van brancheorganisatie voor sociale werkgelegenheid en arbeidsintegratie Cedris.
De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) is ongerust over de slechte financiële situatie. Gemeenten zijn eindverantwoordelijk voor de werkplaatsen. De kans bestaat dat zij straks de rekening krijgen gepresenteerd. De verliezen van sommige werkplaatsen lopen in de miljoenen euro's.
Concurrentie
De werkplaatsen maken verliezen omdat ze de concurrentie met lagelonenlanden niet aan kunnen. Aziatische en Oost-Europese landen kunnen hetzelfde product goedkoper produceren. Volgens Klaas Molenaar van brancheorganisatie Cedris hebben vooral sociale werkplaatsen in drukkerijen en de metaalsector het zwaar.
Volgens de VNG wil staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid Henk van Hoof (VVD) de gemeenten tegemoetkomen. De bewindsman vindt wel dat de gemeenten en de leiding van de werkplaatsen verantwoordelijk zijn voor de ongezonde financiële situatie. Beiden zouden te weinig hebben ingespeeld op de veranderende economische situatie.
In Nederland werken iets minder dan 90 duizend mensen bij de sociale werkvoorziening.
Walibinezen.quote:
TT's als jpegje opslaanquote:Op maandag 19 september 2005 17:34 schreef Tafkahs het volgende:
[afbeelding]
Waarom bedenkt ie dit nu pas
Het is wel een mooie lange neus naar D66, dat wel
Mao uit Oss heeft gesproken.quote:Op maandag 19 september 2005 17:34 schreef Tafkahs het volgende:
[afbeelding]
Oss vergaat, langzaam maar zeker. Amsterdam staat op de kaartquote:Op maandag 19 september 2005 17:36 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mao uit Oss heeft gesproken.
[afbeelding]
![]()
Maar goed, wat een onzin zeg. 1 miljoen handtekeningen zijn amper te controleren, erg fraudeleus. Overigens kan elk kabinet dan wel direct aftreden, en zijn altijd wel 1 miljoen rechtse of linke wankers te vinden.quote:Op maandag 19 september 2005 17:34 schreef Tafkahs het volgende:
[afbeelding]
geweldig, ik zie hem al staan in de Albert Heijn, bedelend om een handtekeningquote:Op maandag 19 september 2005 17:34 schreef Tafkahs het volgende:
[afbeelding]
je kunt het je afvragen.quote:Op maandag 19 september 2005 17:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Maar goed, wat een onzin zeg. 1 miljoen handtekeningen zijn amper te controleren, erg fraudeleus. Overigens kan elk kabinet dan wel direct aftreden, en zijn altijd wel 1 miljoen rechtse of linke wankers te vinden.
Met meer dan 50+ % alloch-wattes.quote:Op maandag 19 september 2005 17:37 schreef Tafkahs het volgende:
Oss vergaat, langzaam maar zeker. Amsterdam staat op de kaart![]()
quote:Het Centraal Planbureau (CPB) denkt dat bij een geleidelijke invoering windenergie op zee op termijn rendabel kan zijn. Zo zou in 2030 ongeveer 15 procent van de stroom kunnen komen van dertig windmolenparken, goed voor 6000 megawatt.
[...]
Het CPB gaat ervan uit dat de olieprijs de komende tientallen jaren gemiddeld tussen de 25 en 35 dollar zal liggen. Als die olieprijs hoger zal zijn, wordt windenergie meer rendabel.
Beste Landgenoten,quote:Op maandag 19 september 2005 17:40 schreef Tafkahs het volgende:
Je kunt het je afvragen.
Zo ontstaan namelijk ook burgerinitiatieven, door middel van handtekeningen.
Er is eigenlijk maar 1 voorbeeld waaruit bleek dat er massaal gefraudeerd werd met handtekeningen en dat was door de CentrumPartij in de jaren 80.
Zij pakten gewoon het telefoonboek, schreven willekeurige namen met de bijbehorende plaatsnamen op en vervalsden de handtekeningen. Daar was nog zo'n rel over destijds![]()
quote:Op maandag 19 september 2005 17:44 schreef Sidekick het volgende:
Maar goed, CDA en VVD hebben een onderzoek aangevraagd omdat ze twijfels hebben over de baten van windenergie op zee, maar de reactie op de positieve uitkomsten zijn dan des rechts:
CDA-Tweede-Kamerlid Hessels zegt in een reactie, dat het rapport zijn twijfels over windenergie niet wegneemt.
Minister Brinkhorst van Economische Zaken voelt zich in zijn beleid gesteund door het rapport van het CPB. Hij wil in 2010 op 700 megawatt uitkomen. De VVD is daar mordicus op tegen.
Net of die windmolens ook maar 1 conventionele centrale gaat vervangenquote:
neuh vervangen zal niet lukken omdat daarvoor de groei van de energiebehoeft te groot is. Ze zouden wel kunnen voorkomen dat er extra veel centrales bijgebouwd moeten worden.quote:Op maandag 19 september 2005 17:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Net of die windmolens ook maar 1 conventionele centrale gaat vervangen.
FNV en CNV willen 1,5% meer in 2006
My name is George W. Bush and I approve this message.quote:Op maandag 19 september 2005 17:54 schreef Johan_de_With het volgende:
Bush heerst:
Noord-Korea wil zijn nucleaire activiteiten staken.
Why? Laat jij de frontpage maar met rust, taalpurist!quote:Op maandag 19 september 2005 18:46 schreef Johan_de_With het volgende:
Laat mij met rust, Harry.
ik steek de draak toch niet met je aan... Wat nou? Aap!quote:
Jij had toch laatst een optie genomen op een stel tieten, pluisje? Waarom laat je het toetsenbord niet even in de steek?quote:Op maandag 19 september 2005 18:49 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
ik steek de draak toch niet met je aan... Wat nou? Aap!
Zucht, het forum is te klein voor ons beiden, morgen om 12.00 op het dorpsplein, neem je eigen blaffers meequote:Op maandag 19 september 2005 18:54 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Jij had toch laatst een optie genomen op een stel tieten, pluisje? Waarom laat je het toetsenbord niet even in de steek?
waarvoor dank. En nou wegwezen!quote:Op maandag 19 september 2005 18:56 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik laat ze dragen. Zoals ze trouwens ook je moeder laatst moesten dragen..
Kom nu Harry, dit deel is nog lang niet voltooid en je kijkt nu al alsof je in Herenleed zit.quote:Op maandag 19 september 2005 19:05 schreef Tafkahs het volgende:
ja Johan
Voormalig geliefde gaat de post binnenkort verlaten, verwacht wat R&P threads in de toekomstquote:Op maandag 19 september 2005 19:05 schreef Johan_de_With het volgende:
Zelfstudie of postzakken met voormalig Geliefde?
Ik snap het nog steeds niet. Geloof ik.quote:Op maandag 19 september 2005 16:00 schreef RichardQuest het volgende:
tvp.
Hihi, nou misschien lijkt jou dat paradijselijk, ik gok toch meer op de zelfredzaamheid. Zelf bij elkaar te werken nu ik jong ben, en er bazen zijn die mij betalen voor aanwezigheid.quote:Dat paradijs heet WAO, sigme.
Oftewel; je komt klaar op pakketten?quote:Op maandag 19 september 2005 19:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Voormalig geliefde gaat de post binnenkort verlaten, verwacht wat R&P threads in de toekomst![]()
Gelukkig kan ik me volledig storten op mijn zelfstudie.
Dat jij dat kent...quote:
Dat zit alweer een tijdje bij pakketservice. Nee dus is het antwoord op uw vraagquote:Op maandag 19 september 2005 19:14 schreef Johan_de_With het volgende:
Oftewel; je komt klaar op pakketten?
Mooi hoor.quote:Op maandag 19 september 2005 19:09 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zo, bijna klaar met mijn project voor de verovering van de wereldmedia.
Ik wou eerst als subtitel "Fair and balanced" nemen, maar als je een kleine userbase hebt, is dat natuurlijk niet controversieel genoeg.
Overigens is de userinterface klote, maar ik ben natuurlijk geen designer.
Ben jij raketgeleerde?quote:
Neem maar gewoon aan dat het een verzamelwebsite is voor RSS feeds (zoals ook Fok RSS feeds heeft), maar dan volledig gratis, i.t.t. newsgator en de baggersite bloglines.quote:
Sinds wanneer heb jij Gymnasium gedaan?quote:Op maandag 19 september 2005 19:31 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, maar mijn intelligentie is vergelijkbaar.
Dat is een leugen ter misleiding van de onwetenden.quote:Op maandag 19 september 2005 19:32 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Sinds wanneer heb jij Gymnasium gedaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |