Ook ingevuld, maar wat voor kwaliteitsverbetering moet ik verwachten van een digitaal filter?quote:
Merci.quote:
Die haalt de ruis er uit waardoor de kwaliteit verbetert.quote:maar wat voor kwaliteitsverbetering moet ik verwachten van een digitaal filter?
wees vooral welkomquote:Op dinsdag 13 september 2005 13:05 schreef kLowJow het volgende:
Ik ga vandaag eens wat huishoudelijke taken uitproberen.
Ok maar het was wel waar ik op doelde. Als je geen gebruik kan maken van je OV kan je een vergoeding krijgen.quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:04 schreef Monidique het volgende:
Du_ke, daar staat niet dat je je OV-kaart kan inruilen voor een financiële lening.
Maar wat word je wel master?quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:07 schreef sizzler het volgende:
Goed topic btw.
Ik mag kiezen geloof ik. Ik doe de doctoraalfase nog, dus officieel drs. maar ik mag ook de MBE titel dragen (Master in Science of Business Economics). drs. is korter.quote:
Dat vraag ik me ook af. Wat kan een mens in godesnaam studeren waarbij zo'n vragenlijst bijdraagt aan afstuderenquote:
Tja ook de universiteit komt tegenwoordig blijkbaar niet verder dan praten over mobieltjes.quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Wat kan een mens in godesnaam studeren waarbij zo'n vragenlijst bijdraagt aan afstuderen![]()
Jeetje. Heb je hiervoor ook een Nederlandse vertaling die ouderwetsche meisjes ook snappen?quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:18 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik mag kiezen geloof ik. Ik doe de doctoraalfase nog, dus officieel drs. maar ik mag ook de MBE titel dragen (Master in Science of Business Economics). drs. is korter.
Uit onderzoek blijkt dat hoogopgeleide Marokkanen zich meer aangetrokken voelen tot terrorisme. En ik ben niet rechts.quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:35 schreef Mutant01 het volgende:
Jong: Net 20
Mooi: Tsja dat is elke Marokkaan
Slim: 3e jaars rechtenstudent aan de EUR. Hopelijk het laatste jaar en dan master!!!!
Ja peebee, beat that met je rechtse reet!
Bedrijfseconomie, slechts een gokje hoor.quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Jeetje. Heb je hiervoor ook een Nederlandse vertaling die ouderwetsche meisjes ook snappen?Wát studeer je?
Dat onderzoek klopt van geen kant. Mijn dagelijkse bezoeken aan Osama Bin Laden hebben een heel ander doel. En als jij niet rechts bent dan is Jan smit kaal.quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Uit onderzoek blijkt dat hoogopgeleide Marokkanen zich meer aangetrokken voelen tot terrorisme. En ik ben niet rechts.
Haha mijn opleiding klinkt met een engelse naam bijna duidelijkerquote:Op dinsdag 13 september 2005 13:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Jeetje. Heb je hiervoor ook een Nederlandse vertaling die ouderwetsche meisjes ook snappen?Wát studeer je?
De nieuwe Ivo Niehe!quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat onderzoek klopt van geen kant. Mijn dagelijkse bezoeken aan Osama Bin Laden hebben een heel ander doel. En als jij niet rechts bent dan is Jan smit kaal.
Bijvak?quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:39 schreef du_ke het volgende:
Dutch Law is toch een matig bijvakje van een opgedirkte HBO opleiding?
Ach een paar wetboeken en wat jurisprudentie leren lezen en klaar ben je toch?quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bijvak?Nederlands recht is een gehele opleiding.
telefoon voor jou, pberends:quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:36 schreef pberends het volgende:
[..]
Uit onderzoek blijkt dat hoogopgeleide Marokkanen zich meer aangetrokken voelen tot terrorisme. En ik ben niet rechts.
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/09/art000090060575.htmlquote:elefoon roept moslims op tot gebed
AMSTERDAM Nederlandse moslims kunnen vanaf volgende week bellen met een islamitische telefoon. Het toestel roept vijf keer per dag op tot gebed, geeft met behulp van GPS aan waar Mekka ligt en bevat ook de complete Koran.
Tijdens het gebed schakelt het toestel automatisch over op de trilstand. Hij is alleen geschikt voor soennieten, de belangrijkste islamitische stroming in Nederland. Aan een versie voor sjiieten wordt nog gewerkt.
De telefoon is gemaakt door het Britse bedrijf Lebara en is in moslimlanden al een groot succes. Op 19 september komt het mobieltje in Nederland op de markt.
Ik ben wel zoveel ouder dan jij dat ik met meer ervaring kan zeggen dat niet elke Marokkaan mooi isquote:Op dinsdag 13 september 2005 13:35 schreef Mutant01 het volgende:
Slim: 3e jaars rechtenstudent aan de EUR. Hopelijk het laatste jaar en dan master!!!!
quote:Inleiding tot de rechtswetenschap
nleiding strafrecht en criminologie
Historische ontwikkeling van het recht
Inleiding privaatrecht
Inleiding publiekrecht
Inleiding internationaal recht
Inleiding fiscaal recht
Inleiding rechtssociologie
Integratievak
Verbintenissenrecht
Europees recht
Formeel strafrecht
Economie
Goederen- en faillissementsrecht
Staatsrecht
Personen-, familie- en erfrecht
Arbeidsrecht
Rechtsfilosofie
Bestuursrecht
Ondernemingsrecht
Materieel strafrecht
Burgerlijk procesrecht
Oefenrechtbank
Handelsverkeersrecht en IR
Internationaal privaatrecht
Strafrechtelijke rechtshandhaving
Internationaal publiekrecht
Keuzevak
Ja 350 arresten uit je hoofd kennen is zo gedaan iddquote:Op dinsdag 13 september 2005 13:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach een paar wetboeken en wat jurisprudentie leren lezen en klaar ben je toch?
Ach ik moest er vorig jaar in 1 week 15 leren (en weer vergeten) dus dat moet wel lukken.quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja 350 arresten uit je hoofd kennen is zo gedaan idd
En dan zeggen dat moslims middeleeuws zijn .quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:42 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
telefoon voor jou, pberends:
[..]
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/09/art000090060575.html
Wanneer ga jij eigenlijk aan je master beginnen sletteke!quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach ik moest er vorig jaar in 1 week 15 leren (en weer vergeten) dus dat moet wel lukken.
Vorige week.quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wanneer ga jij eigenlijk aan je master beginnen sletteke!
Bedrijfskundige economie.quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:32 schreef sigme het volgende:
[..]
"Rechten. Dat is toch een veredelde hbo-opleiding?"quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja 350 arresten uit je hoofd kennen is zo gedaan idd
Die heb ik al sinds het eerste jaarquote:Op dinsdag 13 september 2005 13:55 schreef du_ke het volgende:
Samen met een buslading indonesiërs. Heb nu voor het eerst een behoorlijke delegatie hoofddoekjes in de klas.
quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:57 schreef Monidique het volgende:
Ik ga wel een andere keer. Heb geen zin. Ben verkouden. Er is niemand. Rotheid. Et cetera.
Hier in Groningen geldt dat wel aardig volgens mij. De verhalen van mensen die als weddenschapje met een rechten studerende huisgenoot even een tentamen maken na het doorbladeren en het dan makkelijk halen zijn ook erg aanwezig.quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:58 schreef sizzler het volgende:
[..]
"Rechten. Dat is toch een veredelde hbo-opleiding?"![]()
Serieus: mijn vriendin studeert ook rechten en je moest eens weten hoeveel mensen daar licht over denken.
"dat doe je meestal toch voor de fun erbij" "als je niet weet wat je wil worden dan doe je maar rechten" "je mag je wetboek er bijhouden? Ooooooh, dus je hebt alleen maar open-boek-tentamens?"![]()
Ja, heel veel mensen die aan rechten beginnen aan de uni denken er zo over, 50 % van de ingeschreven studenten voor het eerste jaar valt al na het eerste trimester af.quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:58 schreef sizzler het volgende:
[..]
"Rechten. Dat is toch een veredelde hbo-opleiding?"![]()
Serieus: mijn vriendin studeert ook rechten en je moest eens weten hoeveel mensen daar licht over denken.
"dat doe je meestal toch voor de fun erbij" "als je niet weet wat je wil worden dan doe je maar rechten" "je mag je wetboek er bijhouden? Ooooooh, dus je hebt alleen maar open-boek-tentamens?"![]()
Verdediging is de beste aanval? Met al dat gezanik van tegenwoordig kan ik me voorstellen dat veel allochtonen graag de wet goed kennenquote:Op dinsdag 13 september 2005 13:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die heb ik al sinds het eerste jaarWel apart dat zoveel allochtonen Nederlands recht studeren eigenlijk.
Tja hier zou een inkoppertje gemaakt kunnen wordenquote:Op dinsdag 13 september 2005 13:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die heb ik al sinds het eerste jaarWel apart dat zoveel allochtonen Nederlands recht studeren eigenlijk.
En waar zou ik die meisjes moeten zien?quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:02 schreef sigme het volgende:
[..]
[afbeelding]
Het is mooi weer, ga buiten snotteren!
De meisjes hebben rokjes aan enzo![]()
Er zijn 1 of 2 vakken die inderdaad simpel zijn, maar what about the rest? Een wettenbundel, daar heb je in de praktijk niet zo veel aan, want je moet alsnog weten waar wat staat en wat voor uitzonderingen daarop weer zijn en wat zo'n bepaalde wet nu eigenlijk bedoelt. Een simpel voorbeeld, de defenitie van het woord wet in de Nederlandse wetgeving is totaal niet eenduidig. In de grondwet word vaak over wetten gesproken, dat zijn meestal wetten in formele zin. Maar in andere gevallen kan het doelen op de GW zelf, op een formele wet, of een wet van een lagere instanties (APV's)quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hier in Groningen geldt dat wel aardig volgens mij. De verhalen van mensen die als weddenschapje met een rechten studerende huisgenoot even een tentamen maken na het doorbladeren en het dan makkelijk halen zijn ook erg aanwezig.
Het is vooral een kwestie van bepaalde teksten leren interpreteren lukt je dat dan is het wel veel maar niet heel moeilijk (althans dat begrijp ik uit de eerste hand, heb zelf 1 vakje recht gehad en dat stelde helemaal geen ruk voor wel een baggerfaculteit overigens)...
Als ik zo rondkijk in de collegezalen dan schat ik de verhouding op 40 tegen 60. Dus 40% van de zaal is allochtoon.quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja hier zou een inkoppertje gemaakt kunnen worden.
Maar ik denk dat het er mee te maken heeft dat het tot een vrij concreet beroep opleidt.
Uiteraard maar toch blijf ik vermoeden dat het niet veel meer is dan een aantal trucjes en regels goed doorhebben. Dit geldt ook voor veel andere opleidingen inderdaad.quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn 1 of 2 vakken die inderdaad simpel zijn, maar what about the rest? Een wettenbundel, daar heb je in de praktijk niet zo veel aan, want je moet alsnog weten waar wat staat en wat voor uitzonderingen daarop weer zijn en wat zo'n bepaalde wet nu eigenlijk bedoelt. Een simpel voorbeeld, de defenitie van het woord wet in de Nederlandse wetgeving is totaal niet eenduidig. In de grondwet word vaak over wetten gesproken, dat zijn meestal wetten in formele zin. Maar in andere gevallen kan het doelen op de GW zelf, op een formele wet, of een wet van een lagere instanties (APV's)
Dat is wel veel inderdaad!quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ik zo rondkijk in de collegezalen dan schat ik de verhouding op 40 tegen 60. Dus 40% van de zaal is allochtoon.
Verschil met een aantal andere opleidingen is dat er geen vaste uitkomst is, en dat alles goed of fout kan zijnquote:Op dinsdag 13 september 2005 14:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Uiteraard maar toch blijf ik vermoeden dat het niet veel meer is dan een aantal trucjes en regels goed doorhebben. Dit geldt ook voor veel andere opleidingen inderdaad.
Buiten, in de zon, tenminste daar zou ik te vinden zijn als ik niet op dit suffe kantoor opgesloten zou zitten..quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:05 schreef Monidique het volgende:
[..]
En waar zou ik die meisjes moeten zien?
Dus ik moet bijna een half uur gaan fietsen om in mijn eentje door een stadje te lopen kijken of er nog mensen zijn die nu niet werken of naar school zijn en in rokjes rondlopen? Nee, nuttig...quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Buiten, in de zon, tenminste daar zou ik te vinden zijn als ik niet op dit suffe kantoor opgesloten zou zitten..![]()
Ik heb nog geen enquete ontvangen van een 20-jarige rechtenstudent uit Rotterdam.quote:Op dinsdag 13 september 2005 13:35 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zei niks over nuttig, nukkigerd. En ook al niet over stadquote:Op dinsdag 13 september 2005 14:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dus ik moet bijna een half uur gaan fietsen om in mijn eentje door een stadje te lopen kijken of er nog mensen zijn die nu niet werken of naar school zijn en in rokjes rondlopen? Nee, nuttig...
Ja, dacht je dat ze naast de dijk zaten, ofzo?quote:
Er zit nog wel een verschil tussen gaan fietsen en in de achtertuin gaan zitten, niet?quote:Maar als je geen zin hebt blijft je toch lekker binnen zitten nukken achter de PC?
Als ik de keus heb zie je mij niet in de stad hoor, zeker niet met mooi weer.quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, dacht je dat ze naast de dijk zaten, ofzo?!
'tuurlijk. Zit je nu in de achtertuin te computeren? Ik zit op vrije dagen buiten met de laptopquote:[..]
Er zit nog wel een verschil tussen gaan fietsen en in de achtertuin gaan zitten, niet?
Het is hier niet zo dat je zomaar mensen tegenkomt die doelloos in rokjes rondlopen, hoor.quote:Op dinsdag 13 september 2005 14:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Als ik de keus heb zie je mij niet in de stad hoor, zeker niet met mooi weer.
Nee, ik zit nog niet buiten. Wil wel een laptop kopen overigens.quote:'tuurlijk. Zit je nu in de achtertuin te computeren? Ik zit op vrije dagen buiten met de laptop![]()
Voior het betere doelloos rondlopen moet je in de stad zijn inderdaad. Ik word daar altijd zo moe vanquote:Op dinsdag 13 september 2005 14:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is hier niet zo dat je zomaar mensen tegenkomt die doelloos in rokjes rondlopen, hoor.
Ga dan toch! Het betrekt hier al. Ik heb een enorm oud rammelbakje van een laptop (vraag niet naar specificaties, ken ik niet), vorig jaar 2e hands gekocht voor 160¤. Werelddeal!quote:[..]
Nee, ik zit nog niet buiten. Wil wel een laptop kopen overigens.
Ontzie de rokjes!quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:04 schreef Monidique het volgende:
MEt deze geruststelling kan ik buiten gaan walgen,.
Beloning?quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:02 schreef Johan_de_With het volgende:
Zo, ik heb niets gedaan omdat ik te dom was om te weten dat ik iets moest doen, en ik ben er nog voor beloond ook.
Verwilderd keek ik toe hoe alle andere studenten lijvige pakken papier aan het lezen waren voor aanvang van het werkcollege. Aangezien ik nog achterstallige vakken moet inhalen en dit er zo een was, hield ik ze allemaal voor schattige tweedejaars in wie het heilig vuur nog woedt en deeltijders die nu eenmaal zo geprogrammeerd zijn.quote:
Ik ben dol op gelukkige mensen, en ook op omstandige uitleggen, mits opgebouwd uit goedlopende zinnen. Ik heb het dan ook aandachtig gelezen. Wegens volstrekt gebrek aan academische vorming (twee maandjes RuG mag wel volstrekt gebrek heten dunkt me) begreep ik er echter niet veel van.quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:20 schreef Johan_de_With het volgende:
(Mocht deze omstandige uitelg je aandacht niet kunnen vasthouden, weet dan dat ik gelukkig ben.)
Talent, vervreemdingstechniek nr.1.quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben dol op gelukkige mensen, en ook op omstandige uitleggen, mits opgebouwd uit goedlopende zinnen. Ik heb het dan ook aandachtig gelezen. Wegens volstrekt gebrek aan academische vorming (twee maandjes RuG mag wel volstrekt gebrek heten dunkt me) begreep ik er echter niet veel van.
Maar gefeliciteerd![]()
quote:
Kringlooppapier, Harry.quote:Op dinsdag 13 september 2005 16:03 schreef Tafkahs het volgende:
Johan en verwilderd... om een pak papier..
![]()
Ook dat is geestelijk verkeer zeker? Nou mooi hoor, heb jij ook eens een gelukjequote:
quote:Op dinsdag 13 september 2005 16:10 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ook dat is geestelijk verkeer zeker? Nou mooi hoor, heb jij ook eens een gelukje
Zo is het wel weer genoeg geweest he? Uit met de pret & werk aan de winckelquote:
Het trainingskamp was gezellig?quote:Op dinsdag 13 september 2005 17:00 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Zo, eindelijk thuis.
Digitaal filter?quote:Reisbureau B:
Eigenschappen
Aantal activiteiten 12
Service (schaal van 1-10) 7
Aanbod (indexcijfer) 90
Digitaal filter Nee
Ja, vooral de broodjes moslim bij de lunchquote:Op dinsdag 13 september 2005 17:03 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Het trainingskamp was gezellig?
ghe ghe ghe.. ik wou het net zeggen.quote:Reisbureau B:
Eigenschappen
Aantal activiteiten 12
Service (schaal van 1-10) 7
Aanbod (indexcijfer) 90
Digitaal filter Nee
Waarvan je de helft in je cape naar buiten hebt gesmokkeld.quote:Op dinsdag 13 september 2005 17:07 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja, vooral de broodjes moslim bij de lunch
quote:Op dinsdag 13 september 2005 17:07 schreef Drugshond het volgende:
[..]
ghe ghe ghe.. ik wou het net zeggen.
Je krijgt dan van het reisbureau een spam-filter voor je ballen dat er geen fruitvliegjes op komen.
Redelijk duidelijk toch ?
Noem het maar een POL-SC SCH filter.
Bush-wannabe.quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:02 schreef Johan_de_With het volgende:
Zo, ik heb niets gedaan omdat ik te dom was om te weten dat ik iets moest doen, en ik ben er nog voor beloond ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |