abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30631365
quote:
Heidfeld naar BMW

Nick Heidfeld rijdt vanaf volgend seizoen voor BMW. De Duitser tekende een driejarig contract. Het slecht bewaarde geheim is nu officieel, waarmee de eerste plaats bij het nieuwe BMW-team vergeven is.

De van een ongeluk herstellende Heidfeld is tevreden met zijn contract. "Ik verheug me er erg op," vertelde hij. "Dit is eigenlijk een grote droom die uitkomt. Ik heb van 2001 tot 2003 voor Sauber gereden en dit jaar heb ik met BMW mogen samenwerken. Natuurlijk hoeven we geen wonderen te verwachten in 2006, maar ik verwacht wel dat het team later succesvol gaat zijn."

De directeur van BMW Motorsport, Mario Theissen, is ook te spreken over de deal. "Voor ons breekt een nieuwe tijd in de F1 aan. We zijn heel blij dat Nick bij ons komt rijden. Hij kent Hinwil (waar de Sauber-fabriek staat) en München (thuisbasis van BMW) al en ook de mensen die er werken zijn niet vreemd voor hem."

BMW neemt vanaf januari Sauber over.
Bron

Er gaan ook geruchten dat Allianz als sponsor gaat vertrekken bij Williams.
quote:
Negen constructeurstitels en zeven rijderstitels prijken er na meer dan vijfhonderd Grand Prix’ op de palmares van de Williams-renstal. Maar de wolken boven het team zijn nog nooit zo donker geweest als vandaag de dag. Niet alleen vertrekt BMW als motorleverancier en verliest het team Hewlett Packard als grote sponsor, ook van het Duitse Allianz lijkt het aanblijven lang niet zeker. Al enige tijd gaan er hardnekkige geruchten dat de sponsor volgend seizoen op de BMW-bolide te zien zal zijn.
Bron

[ Bericht 25% gewijzigd door ElmarO op 16-09-2005 12:14:43 ]
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:49:01 #88
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_30639376
Niet echt een verassing dat Allianz als Duitse sponsor graag meegaat naar BMW, maar voor Williams ziet het sponsorplaatje er niet zo gaaf uit voor volgend jaar.
HP weg, Allianz mogelijk weg... misschien dat Budweiser titelsponsor wil worden
pi_30639515
ik denk dat met williams hetzelfde gaat gebeuren als met jordan gebeurt is.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 16 september 2005 @ 16:55:09 #90
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_30639596
Frank Williams moet zich nu toch een beetje zorgen beginnen maken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_30641169
Williams komt er wel. Cosworth is geen slecht bedrijf en het team heeft genoeg naamsbekendheid om wat grote sponsors aan te trekken.
V10
pi_30641572
Ik denk dat Williams volgend jaar gaat verrassen. Verwacht zelfs dat Williams ook verrast is dat seizoen, je wilt niet weten hoeveel voorsprong ze hebben met die Cosworth V8!! Als de aero goed is kunnen ze weer in de top 3 meedraaien. (mijn verwachting)
pi_30642331
ja volgend seizoen kan nog wel goed gaan maar daarna.
  zaterdag 17 september 2005 @ 18:19:53 #94
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_30669920
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:07 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Bron

Er gaan ook geruchten dat Allianz als sponsor gaat vertrekken bij Williams.
[..]

Bron
Hey ElmarO, had je mijn mailtje nog gekregen ?
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_30670033
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:19 schreef jozef444 het volgende:

[..]

Hey ElmarO, had je mijn mailtje nog gekregen ?
Heb ik inderdaad nog gekregen, maar ik denk niet dat ik er de tijd voor heb in verband met school. Was al van plan om je er over terug te mailen.
  zaterdag 17 september 2005 @ 18:26:34 #96
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_30670065
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:25 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Heb ik inderdaad nog gekregen, maar ik denk niet dat ik er de tijd voor heb in verband met school. Was al van plan om je er over terug te mailen.
is goed, als je t ooit eens wil uitproberen dan heb je men mailadres jammer dat je nu waarschijnlijk te weinig tijd hebt maar school gaat wel voor
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_30670149
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:26 schreef jozef444 het volgende:

[..]

is goed, als je t ooit eens wil uitproberen dan heb je men mailadres jammer dat je nu waarschijnlijk te weinig tijd hebt maar school gaat wel voor
Is goed. Is inderdaad wel jammer, want het leek me wel leuk om te doen.
  zaterdag 17 september 2005 @ 18:34:56 #98
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_30670253
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:30 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Is goed. Is inderdaad wel jammer, want het leek me wel leuk om te doen.
heb je even bij msn gezet voor we dit topic fijn gaan verbaggeren
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  zaterdag 17 september 2005 @ 22:44:30 #99
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_30679168
CA is nog lang niet zeker over een kontrakt bij Midland; Anthony Davidson lijkt zeker van een stoeltje. De rest staat nog open.

Wat RedBull met (voorheen) Minardi gaat doen, is ook niet duidelijk. Bernie Ecclestone stuurt aan op twee Amerikaanse rijders. Het schijnt dat 'm dat wel majorbucks mag kosten... ( ).
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_30682368
klien misschien naar bmw? http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=11672_0_2_0_C
kan liuzzi naar red bull team en red bull light met 2 amerikaanse rijders.
wie gaat er bij bar naast barrichello rijden?
  zondag 18 september 2005 @ 00:47:32 #101
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_30684180
Heidfeld gaat voor zeker naar BMW.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_30690448
Laatste alinea's van CA's column over België:
quote:
Nu is er de kans dat ze weer een nieuwe wagen kunnen maken. Dat geeft die jongens een extra boost, een kick. Ze wachten vol spanning af wat er gaat gebeuren. Ik zal de ontwikkelingen dan ook met veel interesse volgen. Je hebt toch een heel nauwe band gekregen met die jongens en ik ben heel benieuwd wat er allemaal gaat veranderen. Eén ding is zeker: dit kan alleen maar positief zijn.

Wat dat betreft stonden de afgelopen dagen echt in het teken van de vernieuwing. Vorige week vrijdag heb ik namelijk mijn skincare-lijn gepresenteerd. Een lijn met beautyproducten maar dan speciaal voor mannen. Ik ben er heel erg trots op. Met name omdat het er heel stoer uit ziet. Voor de verpakkingen hebben we mijn logo en mijn helmdesign gebruikt. Dus trust me. Je staat niet voor joker als je het in de winkel gaat kopen of thuis op je toilettafel hebt staan.

Wat dat betreft rust er misschien nog een klein taboe op om als man dingen te gebruiken als anti-aging cream. Maar je ziet het steeds vaker. En het helpt écht. Ik kreeg vaak van die rode plekken van het scheren en nu hebben we daar een crčme voor. En zeker als je veel sport zoals ik, weet je dat je er vaak niet schoner op wordt. Na een raceweekend is mijn gezicht helemaal zwart. Ik schaam me er niet voor om te zeggen dat ik wel eens stiekem scrubcrčme van Liselore heb gebruikt. Maar nu hoeft dat gelukkig niet meer. Nu heb ik mijn eigen spul.

Christijan Albers
mijn God, wat een miet.

bron: http://www.formule1.info/pagina_nieuws.php?id=7361
Calm down, please!
pi_30690858
Haha, nou hij komt er in iedergeval voor uit
pi_30690920
quote:
Op zondag 18 september 2005 00:00 schreef M.Melandri het volgende:
klien misschien naar bmw? http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=11672_0_2_0_C
kan liuzzi naar red bull team en red bull light met 2 amerikaanse rijders.
wie gaat er bij bar naast barrichello rijden?
Waarschijnlijk blijft Button gewoon bij BAR. Het contract dat hij bij Williams heeft moet dan wel afgekocht worden, maar Williams kan het geld hard gebruiken nu er een aantal sponsors weg lopen...
pi_30691894
Dat iemand t geld goed kan gebruiken is 1, maar of de ander t wil betalen is 2 natuurlijk. En voorlopig vragen ze 40 miljoen geloof ik, dus ik twijfel of BAR dat wel wil gaan neertellen.. Volgens mij zien we button gewoon in die Williams volgend jaar, naast Webber 2 topcoureurs in dinkytoys..
Where facts are few, experts are many.
pi_30692337
quote:
Op zondag 18 september 2005 12:35 schreef Atreidez het volgende:
Dat iemand t geld goed kan gebruiken is 1, maar of de ander t wil betalen is 2 natuurlijk. En voorlopig vragen ze 40 miljoen geloof ik, dus ik twijfel of BAR dat wel wil gaan neertellen.. Volgens mij zien we button gewoon in die Williams volgend jaar, naast Webber 2 topcoureurs in dinkytoys..
BAR wilt Button graag houden, Button wilt graag blijven en Williams kan wel wat centen gebruiken. Dus ik denk dat ze er wel uitkomen...
pi_30729844
En ze schijnen eruit te zijn.
quote:
Button-Gate is voorbij: Button blijft bij BˇAˇR!

Jenson Button zal aankomend seizoen voor een bedrag van tien miljoen Engelse ponden bij het team van BˇAˇR rijden. Vrijdag zou het contract zijn getekend, waardoor de Engelsman geen verplichtingen meer heeft voor het team van Williams. Zowel Williams als BˇAˇR weigeren nog ieder commentaar te geven, maar men verwacht woensdag een officiële bekendmaking.

De teambaas van het team van Williams, Frank Williams, heeft herhaaldelijk in het openbaar gezegd dat er niet valt te onderhandelen over het contract dat is gesloten tussen de Britse coureur en het Engelse team. De afgelopen maanden leek hij echter een stuk milder te worden en kwam ‘Jens’ zelfs met de mededeling dat de gesprekken wonderbaarlijk goed verlopen. In deze maanden zijn er vele gesprekken geweest tussen Williams, Chris Chapple als Chief Executive en het management van Jensn Button, gesteund door het team van BˇAˇR.

Volgens de verhalen zal Button het team van Williams moeten betalen voor het feit dat hij om aankomend seizoen niet voor het team zal rijden. Het ziet er echter naar uit dat het team van BˇAˇR hier ook een deel aan mee betaald. Button is de afgelopen 12 maanden namelijk het gesprek van de dag geweest vanwege Button-Gate, zoals het getouwtrek tussen de twee Engelse teams werd genoemd. Het was in oktober vorig jaar dat Button met de verrassende mededeling kwam dat hij naar Williams over zou stappen. Dit werd echter teruggedraaid door het Contracts Recognition Board, onderdeel van de overkoepelende organisatie FIA.

Williams had daarna een contractuele optie op de Britse coureur, waarin stond dat hij in 2006 alsnog voor het team zou rijden. Deze optie eiste echter wel dat de teamgenoot van Takuma Sato op 21 augustus niet meer dan 75 procent van de punten vergeleken met de leider in het kampioenschap had. Hier slaagde hij niet in, waardoor hij contractueel gezien verplicht was om in 2006 voor Williams te rijden. Button bedacht zich echter en wilde bij zijn huidige werkgever blijven nadat motorleverancier Honda een groter aandeel in het team kocht.
Bron

Edit

Extra Bron

[ Bericht 2% gewijzigd door ElmarO op 19-09-2005 17:04:52 ]
pi_30734240
Het blijft uitermate vreemd allemaal. Heeft die jongen geen manager?
pi_30738952
quote:
Op maandag 19 september 2005 19:02 schreef MrX1982 het volgende:
Het blijft uitermate vreemd allemaal. Heeft die jongen geen manager?
vreemd?

is heel simpel

2004:

Button wil naar Williams maar mag niet omdat hij een geldig contract heeft met BAR, Button tekend contract voor 2006 bij Williams.

2005:

Situatie veranderd bij Williams, Button wil bij BAR blijven wat is overgenomen door Honda, contract van Button met Williams wordt afgekocht.

niets vreemds aan, maar 't lijkt zo omdat hij eerst wel wil, en daarna niet meer. Komt alleen omdat WIilliams een paar sterke partners verloren heeft, en BAR sterker geworden is in samenwerking met Honda.
V10
  woensdag 21 september 2005 @ 14:19:59 #110
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_30790789
quote:
Op maandag 19 september 2005 16:36 schreef ElmarO het volgende:
En ze schijnen eruit te zijn.
[..]

Bron

Edit

Extra Bron
En nu is het helemaal officieel. http://sport.fok.nl/f1/nieuws/18109
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_30791077
quote:
Op woensdag 21 september 2005 14:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En nu is het helemaal officieel. http://sport.fok.nl/f1/nieuws/18109
Nou das dan weer een soap minder..
pi_30973097
quote:
Red Bull vraagt Michelins voor Minardi

Minardi dat volgend seizoen door het leven gaat als Red Bull Light zal in datzelfde seizoen op Michelin-banden gaan rijden, als de aanvraag van Red Bull wordt toegezegd.

Aanvankelijk zou Minardi op de vertrouwde Bridgestones blijven rijden, maar Red Bull wil toch graag beide teams op één merk. Dit om zoveel mogelijk data uit te wisselen. Zowel Michelin als Bridgestone is niet blij met Red Bull op twee verschillende bandenmerken. De informatie zou in handen van een concurrent kunnen komen.

Mocht Red Bull besluiten Red Bull Light de auto's van dit jaar te schenken zou het wel zo voordelig zijn om Michelin's te gebruiken, aangezien deze daar op ontworpen is.

Beide bandenfabrikanten willen graag vijf teams; Michelin wil er wat kwijt en Bridgestone wil er wat bij. Als de plannen van Red Bull doorzetten, zal de verdeling zes om vier zijn in het 'voordeel' van Michelin. Verwacht wordt dat na Williams ook Toyota kiest voor het rubber van hun landgenoten.

Michelin's Pierre Dupasquier reageerde kort en bondig: "We maken progressie met de gesprekken maar er is nog geen beslissing gemaakt."
Bron
pi_30975033
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:59 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Bron
lijkt me sterk dat Red Bull light op Michelins gaat rijden en Red Bull op Bridgestones.. Maar boeit eigenlijk niet zo. zelfs al wisselen ze data uit, het zegt niet veel over de prestaties van de banden. Als je afstelling verkeerd is kun je de hele band slopen (zie McLaren, Monza) terwijl de rest nergens last van heeft. Je weet alleen wat over de grip van de tegenstander en een beetje slijtage info.
Ik denk niet dat het feestje door gaat voor Red Bull, aangezien zowel Michelin als Bridgestone geen zin heeft om gevoelige data te verliezen.
V10
pi_30975141
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 16:06 schreef M5 het volgende:

[..]

lijkt me sterk dat Red Bull light op Michelins gaat rijden en Red Bull op Bridgestones.. Maar boeit eigenlijk niet zo. zelfs al wisselen ze data uit, het zegt niet veel over de prestaties van de banden. Als je afstelling verkeerd is kun je de hele band slopen (zie McLaren, Monza) terwijl de rest nergens last van heeft. Je weet alleen wat over de grip van de tegenstander en een beetje slijtage info.
Ik denk niet dat het feestje door gaat voor Red Bull, aangezien zowel Michelin als Bridgestone geen zin heeft om gevoelige data te verliezen.
Red Bull Racing gebruikt volgend jaar ook gewoon Michelinbanden. Dus ik betwijfel of Bridgestone er mee zal zitten.
pi_30975612
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 16:10 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Red Bull Racing gebruikt volgend jaar ook gewoon Michelinbanden. Dus ik betwijfel of Bridgestone er mee zal zitten.
Ah, nah ik dacht dat zij juist naar Bridgestones gingen. Daar was ooit sprake van. Maar in dat geval heeft Red Bull light volgend jaar zeker Michelins
V10
pi_30995608
Robert Doornbos maakt kans bij Williams. Dat schrijft RaceReport deze week.

Niemand minder dan Bernie Ecclestone voert een lobby om de Nederlander een plekje te bezorgen bij het team. De grote baas van de Formule 1 is zeer gecharmeerd van de voorkomende en mediagenieke Nederlander en aangezien Ecclestone volgend jaar de Cosworth-motoren van Williams betaalt, zou hij daar graag voor terugzien dat het team Doornbos in dienst neemt.
pi_30995857
Hmja, racereport moet natuurlijk wel met interessant nieuws over Nederlandse coureurs komen, blad moet natuurlijk wel verkocht worden.
pi_30995889
Doet http://www.grandprix.com/ het trouwens bij jullie?
pi_30996683
Zou wel een stunt zijn zeg
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 28 september 2005 @ 13:51:31 #120
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_30998323
Frank Williams lijkt me nou niet iemand die stoeltjes kado geeft.
Dan is Williams wel heel diep gezonken..

Maar voor ons Nederlanders zou het wel leuk zijn natuurlijk
pi_30998431
Als 'ie al in beeld is bij Williams dan zal het wel als testrijder zijn.
  woensdag 28 september 2005 @ 17:04:31 #122
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_31002153
Ferrari is bang dat door Toyota de Formule 1-budgetten de pan uitrijzen.

Technisch directeur Ross Brawn van Ferrari vindt dat Toyota door het schier onuitputtelijke budget de andere team op kosten jaagt. “Toyota heeft inmiddels wel bewezen dat het bereid is te werken met budgetten die die van elk ander team kunnen overschrijden. Dit is op geen enkele manier een verwijt aan Toyota, maar we moeten wel oppassen dat de Formule 1 straks niet terechtkomt in een situatie waarin het team dat het meeste geld besteedt alles wint.”

Opvallende kritiek van Ferrari, dat jarenlang de naam had een grenzeloos budget tot zijn beschikking te hebben. De financiële malaise bij moederbedrijf FIAT heeft er echter voor gezorgd dat ook Ferrari op de kleintjes moet letten. Brawn hoopt dat Toyota hetzelfde doet. “Anders is het alleen nog maar een spendeerwedstrijd en niet meer een wedstrijd van technici en coureurs. Ik wens ze alle succes, maar ik hoop niet dat Toyota het Chelsea van de Formule 1 wordt.”

SBS autosport
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_31002235
Ha lekkere kritiek, zelf jaren lang bakken geld er tegen aan gooien, en als het ff wat minder gaat klagen dat andere teams meer geld te besteden hebben. zielig
V10
pi_31002601
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:08 schreef M5 het volgende:
Ha lekkere kritiek, zelf jaren lang bakken geld er tegen aan gooien, en als het ff wat minder gaat klagen dat andere teams meer geld te besteden hebben. zielig
Vond ik ook een beetje hypocriet van ze. En dan ben ik nog wel Ferrarifan.
quote:
F1-seizoen duurt langer in 2006

Het F1-seizoen duurt volgend jaar mogelijk twee weken langer. Volgens geruchten eindigt het 2006-seizoen namelijk op 5 november in Brazilië. Door deze maatregel zou het aantal 'back-to-back' races teruggebracht kunnen worden.

Bernie Ecclestone wilde aanvankelijk een race aan de kalender toevoegen, maar de teams gingen niet met zijn voorstel akkoord. Het Concorde-verdrag voorziet slechts in zeventien Grands Prix. Als Ecclestone meer races wil, moet hij de goedkeuring van alle teams hebben. Het is waarschijnlijk dat er voor volgend jaar weer een overeenkomst wordt gesloten voor achttien of negentien races.

McLaren-baas Ron Dennis: "Op het moment wordt er niet gepraat."
Bron
  woensdag 28 september 2005 @ 19:08:44 #125
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_31006004
quote:
Op woensdag 28 september 2005 13:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Frank Williams lijkt me nou niet iemand die stoeltjes kado geeft.
Dan is Williams wel heel diep gezonken..

Maar voor ons Nederlanders zou het wel leuk zijn natuurlijk
als het waar is van bernie, dan denk ik dat Frank Williams toch wel zou moeten aangezien Bernie de motoren betaald.
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_31030857
Zonta is ook niet echt tevreden over de V8 motor.
quote:
Zonta uit kritiek op nieuwe V8: "Dit is saai!"

Volgens de testcoureur van het team van Toyota, Ricardo Zonta, zijn de nieuwe bolides met de V8 krachtbron achterin niet uitdagend genoeg. De nieuwe reglementen schrijven voor dat er vanaf 2006 met de nieuwe motor gereden moet worden, maar volgens de Braziliaan zorgt het nieuwe reglement er alleen maar voor dat de bolide gemakkelijker te besturen is.

"Het lijkt wel een computerspelletje! Het is te simpel om er in te rijden, totaal niet veeleisend en daarom totaal geen uitdaging. Een klein meisje zou die wagen nog kunnen besturen", aldus de man die op vrijdag vaak bovenaan de tijdenlijst te vinden is. "Het is niet technisch en je kan je een fout veroorloven omdat je nog steeds de bocht of de ideale lijn kan halen. Daarom is er zo veel tijd over. Ik denk dat iedereen het wel zal hebben, maar dit is gewoon saai."
Bron
pi_31032183
Bah, psies waar ik bang voor was
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 29 september 2005 @ 23:35:11 #128
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_31044773
quote:
Op donderdag 29 september 2005 17:34 schreef Atreidez het volgende:
Bah, psies waar ik bang voor was
ja tis niet leuk straks gaat de cliocup sneller
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 30 september 2005 @ 00:50:03 #129
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31046811
A1 gaat strax sneller dan de F1
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_31047850
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:08 schreef M5 het volgende:
Ha lekkere kritiek, zelf jaren lang bakken geld er tegen aan gooien, en als het ff wat minder gaat klagen dat andere teams meer geld te besteden hebben. zielig
Hypocriet is het zeker, maar er zit zeker een waarheid in. Als andere teams niet evenveel geld in de F1 investeren als Toyota doet, dan verzeker ik je, dan komt er een Toyota-tijdperk aan die een tijdje gaat duren. Veel teams zullen voor volgend jaar sowieso de hand op de knip moeten houden aangezien de helft van de teams hun hoofdsponsor verliest.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 30 september 2005 @ 01:44:00 #131
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31047880
moet je eens kijken hoeveel geld Toyota er de afgelopen jaren heeft ingestoken en wat het resultaat is.... dat is best triest
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_31047982
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:44 schreef rubbereend het volgende:
moet je eens kijken hoeveel geld Toyota er de afgelopen jaren heeft ingestoken en wat het resultaat is.... dat is best triest
Vierde seizoen en als het niet gaat tegenzitten worden ze derde in het WK, eindigend voor een team dat al 55 jaar ervaring heeft, en niet zonder succes. En als ze ook nog wereldkampioen coureurs binnenhalen, worden ze het ook daadwerkelijk.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 30 september 2005 @ 01:59:46 #133
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31048145
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:49 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Vierde seizoen en als het niet gaat tegenzitten worden ze derde in het WK, eindigend voor een team dat al 55 jaar ervaring heeft, en niet zonder succes. En als ze ook nog wereldkampioen coureurs binnenhalen, worden ze het ook daadwerkelijk.
met dat geld kun je dat met gemak kopen. K blijf het tegenvallen vinden. Wordt tijd dat ze eens een topcoureur binnenhalen ipv de afdankertjes van de topteams
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_31056009
De doelstelling was destijds volgens mij na vijf jaar een topteam te zijn en te strijden voor beide titels...
Volgend jaar kunnen ze waarschijnlijk nog een stap vooruit zetten omdat ze al veel testen met de V8 motor.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 03:20:53 #135
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31077855
Inderdaad, het is gewoon heel erg knap wat Toyota doet. En niet alleen wat ze doen, maar ook hoe ze het doen. Stapje voor stapje kiezen voor betere coureurs, geen gigantische stappen proberen te maken maar gewoon geleidelijk naar de top gaan. Dat zal op den duur meer op gaan leveren dan wat BAR bijvoorbeeld doet, of Jordan heeft gedaan. Af en toe een uitschieter naar boven, maar daarna weer gelijk terugvallen. Derde is gewoon een heel, heel erg goede prestatie wanneer je met veteranen als McLaren, Ferrari, Williams en min of meer ook Renault te maken hebt.
pi_31079925
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 01:59 schreef rubbereend het volgende:

[..]

met dat geld kun je dat met gemak kopen. K blijf het tegenvallen vinden. Wordt tijd dat ze eens een topcoureur binnenhalen ipv de afdankertjes van de topteams
Met dat geld is het Ferrari dit jaar anders niet gelukt ondanks het vele testen. Toyota heeft zich wel gewoon aan de test-afspraken gehouden. Het wordt eerder tijd dat Ferrari hetzelfde spel gaat spelen als de andere teams. Dus ook eens een handtekening onder iets zetten en zich eraan houden.

Imo staat Ferrari nog steeds op 80 punten ... 1 achter Toyota. Waarom? Omdat 98 - 18 (Indy) 80 is.
Maar als ze zelfs met die 18 punten het gaan verliezen van Toyota dan verliezen ze zo gigantisch gezicht... vandaar dat je ze nu hoort miepen. Nou... wmb is F1 beter af zonder Ferrari dus laat ze maar lekker wegkwijnen. Eindelijk bewijs dat Ferrari zonder belachelijk budget niets meer dan een rood middenmoot-team is Nix skillz... gewoon bakken geld erin pompen.

Binnen 5 jaar vanuit het niets een top 3 team worden een het oudste team binnen de F1 verslaan... da's wel skillz.
Calm down, please!
pi_31080719
Dat punten tellen kan je alleen zo doen als je er vanuit gaat dat de Ferrari's geen punten zouden hebben gescoord, wat hoogst onwaarschijnlijk was in die race.
pi_31144853
Raikkonen in 2007 naar Ferrari?

Algemeen wordt aangenomen dat Kimi Raikkonen begin dit seizoen al een voorcontract tekende bij Ferrari, nu gaan de geruchten een stapje verder. Raikkonen zou onlangs een racecontract voor 2007 bij het team uit Maranello ondertekend hebben. Hij zou het lieve sommetje van 32 miljoen euro per seizoen gaan verdienen.

Raikkonens huidige contract bij het team van McLaren loopt aan het eind van 2006 af. Een aanbieding van dat team om het contract met enkele jaren te verlengen heeft de Fin naast zich neergelegd. Raikkonen zou er geen vertrouwen meer in hebben dat het team een betrouwbare auto voor hem kan bouwen. De onbetrouwbaarheid van zijn McLaren heeft hem dit seizoen waarschijnlijk de wereldtitel gekost.

Als de geruchten kloppen, neemt de Fin in 2007 het stokje als eerste rijder bij Ferrari over van Michael Schumacher. Het contract van de Duitse zevenvoudig wereldkampioen bij het Italiaanse team loopt eind 2006 af. Wat Schumacher daarna gaat doen is nog niet duidelijk, maar de kans dat hij na 2006 met pensioen gaat is groot.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 3 oktober 2005 @ 14:41:12 #139
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31145061
ja k weet niet of ik er zo blij mee ben, ben niet zo'n Raikkonen fan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_31146294
Ik zie de combo niet echt, Kimi - Ferrari.. The Ice Man in een vuurrode auto, en iedereen weet dat water en vuur niet samen gaan
Where facts are few, experts are many.
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:02:56 #141
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_31147351
ach ook wel een voordeel.., montoya wordt dan de nieuwe nr1 binnen het team
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_31147602
Hoop eigelijk dat het niet waar is.. tenzij ferrari weer een snelle auto kan maken
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 3 oktober 2005 @ 17:14:10 #143
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31149010
k vind Alonso&Ferrari een betere combinatie eigenlijk, op de een of andere manier staat dat beter.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_31169219
Honda gaat nu ook groot inzetten en als puur fabrieksteam rijden. Ze kopen BAR uit en worden 100% eigenaar. De strijd tussen de Duitse en Japanse merken wordt heel boeiend.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31169311
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:41 schreef rubbereend het volgende:
ja k weet niet of ik er zo blij mee ben, ben niet zo'n Raikkonen fan
Ik ben er ook niet blij mee, ben niet zo'n Ferrari fan.
How much wood would a woodchuck chuck, if a woodchuck could chuck wood?
pi_31169670
en by the way nog een ander sterk gerucht: Coca cola wil de F1 in en rumour has it dat Ecclestone ze aangeraden heeft om eens bij Frank Williams langs te gaan. Er is hem duidelijk veel aan gelegen om dit historische team aan de praat te houden. De deal met Cosworth kwam ook tot stand dankzij hem.
Anyway Williams is dus nog lang niet dood als dit waar is en dat is goed voor de competitie.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:44:33 #147
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_31169894
Honda misschien ook een 2de team.. ole

competitie vervalsing..

Bron : F1 racing..
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolō Canepa
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:16:09 #148
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31176215
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:44 schreef TimoBasso het volgende:
Honda misschien ook een 2de team.. ole

competitie vervalsing..

Bron : F1 racing..
daar zal dan ook wel minimaal 1 kansloze japanner gaan rijden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_31176357
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:44 schreef TimoBasso het volgende:
Honda misschien ook een 2de team.. ole

competitie vervalsing..

Bron : F1 racing..
is gewoon de slimste manier om dubbele aantal testdagen te krijgen.
Ze moeten wel gezien Ferrari al jaren een factor meer test dan alle andere teams.
Calm down, please!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:41:55 #150
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_31176932
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:44 schreef TimoBasso het volgende:
Honda misschien ook een 2de team.. ole

competitie vervalsing..

Bron : F1 racing..
ach man, toen ferrari met sauber een 2e team had hoorde je ook niemand daarover klagen

maar ik zou het chicque vinden van honda als ze jos een 1 jarig contract aanbieden... jos heeft in het verleden wel veel gedaan, tot dat het project werd stopgezet.

daarbij bedoel ik dus niet dat jos nog wat van honda tegoed heeft.., ik bedoel alleen maar dat het wel netjes zou zijn van honda.
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
  woensdag 5 oktober 2005 @ 10:19:21 #151
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_31198015
http://www.icsh.sh.cn/en/f1_insight/f1_driver/

sinds wanneer is Mclaren geel geworden en rijdt Sauber met een Geel/blauw chassis

en ik wist ook niet dat de teamgenoot van Montoya Kimi Raumlik koumlnen heet
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_31201969
In The Holland Times, een engelse krant met nederlands nieuws, stond van de week Mika Raikonen.. Grappiger nog vond ik de kop die zei "Verrassende kampieon in de Formule 1!" met daaronder een plaatje van Doornbos en Albers die elkaar inhaalde
Where facts are few, experts are many.
pi_31204127
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 13:06 schreef Atreidez het volgende:
In The Holland Times, een engelse krant met nederlands nieuws, stond van de week Mika Raikonen.. Grappiger nog vond ik de kop die zei "Verrassende kampieon in de Formule 1!" met daaronder een plaatje van Doornbos en Albers die elkaar inhaalde
[offtopic maar moet het weten]

Is jouw avater nou Franky Four Fingers of niet?


[/offtopic maar moet het weten]


-edit: nvm ... Google has the answer
Calm down, please!
pi_31204225
klik

En de jouwe is van chessmaster 3000 geloof ik
Where facts are few, experts are many.
pi_31215275
Even offtopic, maar ik kan al een week niet meer op het Christijan Albers forum komen op de site van Albers. Zijn er hier meer die daar last van hebben of hier een oplossing voor hebben?
pi_31218435
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:55 schreef kriele het volgende:
Even offtopic, maar ik kan al een week niet meer op het Christijan Albers forum komen op de site van Albers. Zijn er hier meer die daar last van hebben of hier een oplossing voor hebben?
Deze? http://forum.albersf1.com/ Die werkt gewoon bij mij.. misschien ben je gebant?
Where facts are few, experts are many.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 5 oktober 2005 @ 23:14:48 #157
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31220282
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:26 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Deze? http://forum.albersf1.com/ Die werkt gewoon bij mij.. misschien ben je gebant?
misschien heeft ie gejuichd voor doornbos, dat zal daar wel een ban opleveren
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_31222138
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 23:14 schreef rubbereend het volgende:

[..]

misschien heeft ie gejuichd voor doornbos, dat zal daar wel een ban opleveren



Is er trouwens al een Suzuka 2005 topic? Toch een van de mooiste circuits in de wereld; jammer dat ze vorig jaar die 130R zo vernaggeld hebben
Calmer than you are
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:57:34 #159
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_31223420
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 08:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]




Is er trouwens al een Suzuka 2005 topic? Toch een van de mooiste circuits in de wereld; jammer dat ze vorig jaar die 130R zo vernaggeld hebben
China is zelfs al bijna klaar


2005 FORMULA 1 Fuji Television Japanese Grand Prix walter_ snotbak ik had er nog een [F1] tag bij moeten doen.
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_31224873
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:26 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Deze? http://forum.albersf1.com/ Die werkt gewoon bij mij.. misschien ben je gebant?
Ik krijg steeds een server-error, als ik een keuze maak binnen het menu van het forum.
pi_31231736
Wat is waarheid?
quote:
Briatore emotioneel door kampioenschap

Toen de vlag in Interlagos gevallen was en Fernando Alonso als derde over de streep kwam, had teambaas Flavio Briatore een moment voor zichzelf nodig. De Italiaan was erg emotioneel over het winnen van het kampioenschap en mengde zich niet in het feest van zijn team. Bijna twee weken later legt hij uit waarom.

-knip-

"Ik was heel erg moe en zat in mijn kantoor," vertelde hij in Suzuka. "Fernando is wat jonger dan ik en hij heeft het gevierd met de monteurs. Ik weet niet wat er met me aan de hand was. Ik liep de pitstraat uit, iets wat ik nog nooit gedaan heb in mijn tijd in de F1. Ik was erg emotioneel.
bron: http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=100218


OF
quote:
Briatore: "Toen Schumacher kampioen werd, had ik een intenser gevoel dan nu"

Flavio Briatore stond vandaag met een opmerkelijk interview in 'The guardian'. Briatore vertelde enkele geheimen over Fernando Alonso en zei hoe het voelde om met drie verschillende coureurs kampioen te worden.

"Ik was erg blij toen Alonso kampioen werd. Maar toen ik kampioen werd met Schumacher in 1994 en 1995 had ik toch een intenser gevoel. We waren onervaren en het was onverwachter dan dit jaar", vertelt Briatore.
bron: http://4mule1.net/pits.php?subaction=showfull&id=1128529196&archive=&start_from=&ucat=&

Calm down, please!
pi_31258786
quote:
Bandenwissels mogelijk terug in 2006

Pitstops. Vroeger stonden ze garant voor spektakel, heden ten dage wordt er slechts nog getankt als de coureurs naar binnen komen voor een pitstop. Volgend seizoen gaat dit mogelijk veranderen, vreemd genoeg met dank aan de nieuwe kwalificatievoorstellen.

De teams bespreken momenteel het kwalificatieformat voor 2006 en het is algemeen bekend dat de meeste voorstanders een knock-out systeem willen. Het gaat om drie sessies waarin twee keer de langzaamste vijf coureurs na een kwartier afvallen. De snelste tien bepalen daarna in twintig minuten wie er op pole komt te staan. De snelste coureurs rijden hun laatste ronde met de hoeveelheid benzine waar ze in de race mee zullen starten. De coureurs die afvallen kunnen na de kwalificatie hun strategie bepalen.

Met deze voorstellen in het achterhoofd, zou een meerderheid van de huidige teams ook de bandenwissels in de race terug willen laten keren in 2006. Dit melden ingewijden de website Autosport-Atlas. Patrick Head en Ross Brawn, die zich op hebben geworpen als de geestelijke vaders van dit kwalificatievoorstel, hebben nu ook voorgesteld om per coureur drie bandensets per beschikking te stellen voor de race.

Gedurende het weekend mag een team maximaal vijf bandensets gebruiken, twee voor de vrije trainingen. De overige drie kunnen vanaf de kwalificatie ingezet worden. Wel is het zo dat de rijders de race moeten starten met de banden waarop ze zich gekwalificeerd hebben.

Niet iedereen is een voorstander van deze voorstellen, met name Ron Dennis zou hier fel tegen zijn. De McLaren MP4/20 heeft dit seizoen immers bewezen goed overweg te kunnen met de banden die een hele race mee moeten gaan. Bovendien zou dit in het voordeel van Bridgestone zijn, dat dit seizoen grote problemen heeft gekend. Door de intrede van de 2,4 liter V8-motoren zouden de auto’s genoeg langzamer gemaakt worden om het wisselen van banden weer toe te staan.
Over deze plannen zal 24 oktober verder gediscussieerd worden als de Formule 1-Comissie op 24 oktober weer bij elkaar komt. Ook het inzetten van de derde auto op de vrijdagen zal dan aan de kaak worden gesteld.
Bron
pi_31264686
Dat er uberhaupt discussie is over bandenwissels wel of niet.

Bandenwissels horen gewoon in de F1. Hup hak de knoop door
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 8 oktober 2005 @ 00:14:23 #164
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31271454
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 20:20 schreef MrX1982 het volgende:
Dat er uberhaupt discussie is over bandenwissels wel of niet.

Bandenwissels horen gewoon in de F1. Hup hak de knoop door
idd k heb liever bandenwissels dan bijtanken.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_31271604
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 00:14 schreef rubbereend het volgende:
idd k heb liever bandenwissels dan bijtanken.
Ik wil beiden en normale motoren die f1 waardig zijn.

Die V8 motoren, ik weet niet wat ik ervan moet vinden
Hopelijk komen er volgend seizoen iig bandenstops, dat is een kleine pleister op de wonden der verandering.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 8 oktober 2005 @ 00:26:03 #166
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31271769
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 00:19 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik wil beiden en normale motoren die f1 waardig zijn.

Die V8 motoren, ik weet niet wat ik ervan moet vinden
Hopelijk komen er volgend seizoen iig bandenstops, dat is een kleine pleister op de wonden der verandering.
tankstops mogen van mij opzouten, daardoor worden auto's op het laatste van de race minder zwaar en als je dan nog eens 2 punten geeft voor de snelste ronde dan krijg je op het einde nog wat sensatie. Bovendien stimuleer je de ontwikkeling van zuinigere motoren. En tenslotte haal je dat zoutloze inhalen via de pits eruit wat vooral gebeurt door tankstops
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_31279381
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 00:19 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik wil beiden en normale motoren die f1 waardig zijn.

Die V8 motoren, ik weet niet wat ik ervan moet vinden
Hopelijk komen er volgend seizoen iig bandenstops, dat is een kleine pleister op de wonden der verandering.
Gegeven dat de Fia bij de invoering van de V10 uitging van een maximum van 650 PK en ze uiteindelijk 1000 bleken te halen (de Fia kwam daartoe op basis van interviews met alle specialisten), verwacht ik nog best wat van de V8.

Cosworth draait al >20.000 toeren met een V8, dus...
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31283321
Er was ook al sprake dat er een toerenbegrenzer ingevoerd zou worden, om het excessieve toerenaantalverhaal alweer tegen te houden.. Kan er alleen nergens meer wat over vinden
Where facts are few, experts are many.
pi_31286314
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 15:49 schreef Atreidez het volgende:
Er was ook al sprake dat er een toerenbegrenzer ingevoerd zou worden, om het excessieve toerenaantalverhaal alweer tegen te houden.. Kan er alleen nergens meer wat over vinden
Stond dacht ik in ieder geval in de Formule 1 (nr. 14).
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 9 oktober 2005 @ 05:07:45 #170
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_31301960
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:40 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Stond dacht ik in ieder geval in de Formule 1 (nr. 14).
inderdaad in dat stuk stond t allemaal vrij dichtgetimmerd was deze keer
V8 ........... als de ontwikkelingen dan te hard gaan? Over 10 jaar een V6?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:12:41 #171
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_31307505
Vond dit wel een leuke uitspraak van Raikkonen over Button:

About Button:
"He is easy to overtake and everybody(drivers) knowns that and everybody always tries to overtake him even if there is no place because he doesnt fight back much"
"Thats probably biggest weakness of him"

  zondag 9 oktober 2005 @ 14:35:18 #172
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_31307979
Wat een juweeltje van een race!

Ik zal er geen details over vertellen voor degenen die nu de herhaling zitten te kijken maar geweeeeldig genoten!
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')