yup | dinsdag 6 september 2005 @ 01:13 |
Hier verder ![]() Vorige topics: [centraal] BMW 3-serie fantopic [e21, e30, e36, e46] [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 2] The best BMW 3-series ever. E30 M3 Evolution... | |
dJ-Zcore | dinsdag 6 september 2005 @ 01:15 |
Post eens wat geile pics dan. | |
metallicattim | dinsdag 6 september 2005 @ 01:48 |
Tunen jullie je BMW's ook? of laten jullie ze standaard? van binnen en buiten? | |
Pharell | dinsdag 6 september 2005 @ 10:21 |
Standaard ![]() hoewel ik zat er wel serieus aan te denken om een verlagingssetje er onder te knallen.. maar ja dat is allemaal verleden tijd... ![]() -edit- flinke brulpijp is ook goed te doen ![]() | |
Five_Aces | dinsdag 6 september 2005 @ 10:37 |
Word zat aan versleuteld ![]() Net gewaxed van het weekend: ![]() ![]() ![]() Mods: Eibach Prostreet-S coilover suspention system E46 RSM's + Z3 reenforcementplates 10 mm spacers front 3.62 reardiff met 25% sper powerflex bussen in de ophanging ECU reflash + Vmax delete Hartge uitlaatsys Hartge 3 way adjustable wing Komen van de winter nog een Eibach ARB kit op en Recaro Pole position stoelen in, zit me in de bocht meer aan het stuur overeind te houden dan dat ik daadwerkelijk aan het sturen ben ![]() | |
metallicattim | dinsdag 6 september 2005 @ 10:41 |
Ik wil mijne sowieso verlagen, sportuitlaat, en als ik mooie kan vinden dan ook bumbers en sideskirts erop. Ook wil ik nieuwe velgen als ik mooie vind. Liefst die wat Yup ook gekocht had en wij onder de andere BMW hadden zitten. Interieur wil ik ook zo goed als mogelijk opknappen ![]() Allemaal toekomstplannen ![]() | |
metallicattim | dinsdag 6 september 2005 @ 11:08 |
Mooie foto:![]() | |
AcidTrance | dinsdag 6 september 2005 @ 16:32 |
Volgens een duits forum moet dit een 335i zijn (met Turbo) e90 coupe ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vage pic's van de M3 e90 met V8 425pk wordt nu een 4deurs auto blijkbaar ![]() ![]() | |
M5 | dinsdag 6 september 2005 @ 16:55 |
quote:dat is wel de E90 Coupé, maar of dat een 335Ci is weet ik niet. En de M3 komt allereerst als sedan, daarna coupé en cabrio. (touring misschien ook?) | |
Youp | dinsdag 6 september 2005 @ 18:06 |
quote:mijn 02tje is en blijft standaard ![]() het enige dat ik aan een willekeurige bmw zou doen is eventueel andere velgen (alpina's ofzo) en een paar cm dieper leggen ![]() -edit- spaghetti spruitstukkie mag ook wel ![]() ![]() | |
Youp | dinsdag 6 september 2005 @ 18:08 |
quote:kan.. ze zijn ook bezig met een 135i of IT (ze zijn er nog niet uit) 3 liter 6cilinder met 2 turbo's ![]() | |
yup | dinsdag 6 september 2005 @ 18:09 |
quote:Ik wens je veel succes met het zoeken naar die velgen. Je vind ze zeker niet zomaar... Een extreem prachtig set was voor me neus weggekaapt. Ik had er zeker 250+ euro ervoor over, maar was al weg... Dus moet ik het doen met een set die wel recht zijn enzo, maar behoorlijke lakschade hebben. Als ik tijd heb ga ik dat wel fixen. | |
Virus.NL | dinsdag 6 september 2005 @ 23:10 |
Ik vind een E30 M3 ook wel super, wat betaal je er nu ongeveer voor? (uiteraard in goede staat) | |
yup | dinsdag 6 september 2005 @ 23:41 |
8000-15.000 euro afhankelijk van staat denk ik... Je hebt ze met 2 ton+ op teller, maar dan met gereviseerde blokje, denk dat je daar 9000 euro ofzo kwijt voor bent. Eentje in concoursstaat zal wel boven de 15.000 euro kosten. | |
knep | woensdag 7 september 2005 @ 00:26 |
Nou naar aanleiding van jullie adviezen heb ik eens zitten neuzen. Een E36 325i sedan wordt in Nederland niet echt veel aangeboden ![]() Ik heb daarop maar eens over de grens gekeken daar worden toch zeker veel mooie exemplaren aangeboden. Wat denken jullie loont het de moeite om er ene te importeren? ![]() Veel papierwerk maar te doen denk ik? Wel leuk dat die Duitsers d'r altijd limousine bijzetten ![]() | |
yup | woensdag 7 september 2005 @ 00:33 |
Duitsland is sedan gewoon limousine hoor. Sedan gebruiken ze nooit. Oh ja, Duitsland is het ZEER zeker waard. Gewoon goed zoeken naar een leuk exemplaar. Alleen je moet wel zeker weten dat hij gewoon echt goed is, anders ga je voor jan lul naar Duitsland. En dat zou zuigen ![]() | |
knep | woensdag 7 september 2005 @ 00:35 |
quote:Weet ik, maar het klinkt leuk ![]() Gelukkig is DLD dichtbij voor me, Düsseldorf 70 km, Aachen 50 km, Köln 100 km. Dat gaat nog ![]() | |
yup | woensdag 7 september 2005 @ 00:36 |
Gewoon doen dus. Eigenlijk ik zou zelfs voor een 328i gaan ![]() Luxer en na 1995 gebouwd: gegarandeerd piep-kraakvrij mits normaal onderhouden. En die 328itjes komen niet zo snel in de handen van sjonny's. En nu maar eens verdomd rap slapen voordat ik je een E36 M3 ga aanraden ![]() | |
knep | woensdag 7 september 2005 @ 00:38 |
quote:Whehe, het wordt met de dag duurder ![]() ![]() | |
yup | woensdag 7 september 2005 @ 00:57 |
325i is niks mis mee. Bijna net zo snel als 328i, goed blokje, gaat zeer lang mee als je het normaal onderhoud, verbruik is ok, en verder de reihe 6 geluid van BMW is om te ![]() | |
knep | woensdag 7 september 2005 @ 01:16 |
Deze lijkt nog wel wat te zijn. Morgen eens wat verder speuren ![]() /edit wel al wat ouder.. | |
Lamme_Sterfkanarie | woensdag 7 september 2005 @ 10:19 |
kut. password van m'n andere account kwijt. dan maar met deze. Ik heb sinds gister een nieuwe radiator, viscokoppeling, waterpomp, remblokken voor, remschijven voor en een nieuw motortje voor de elektrische ramen in m'n E36 318iS heb ik zin in de rekening? neuh ![]() | |
yup | woensdag 7 september 2005 @ 15:43 |
quote:Vind je het gek als die wat ouder is ? Ding kost 5000 euro. En is uit 1993. Vind ik echt duur hoor. 4000 euro is een veel betere prijs. Ook al heeft dat ding net geen ton gelopen. | |
M5 | woensdag 7 september 2005 @ 15:46 |
iemand een idee wat het kost om op een E46 compact het front van een E46 sedan te bouwen? volgens moeten de motorkap/zijschermen/koplampen en bumper vervangen worden. | |
Cyberdogg | woensdag 7 september 2005 @ 19:19 |
quote:Waarom zou je dat doen? ![]() | |
M5 | woensdag 7 september 2005 @ 19:21 |
quote:omdat het front van een E46 compact niet de mooiste is... | |
Cyberdogg | woensdag 7 september 2005 @ 19:26 |
quote:Oh ik las verkeerd. Ik dacht al is hij ziek in z'n hoofd ofzo... ![]() | |
metallicattim | woensdag 7 september 2005 @ 22:21 |
De hele compact lijn is niet mooi van voren en achter. niet zo mijn smaak. Ik heb vandaag mn nieuwe BMW eens flink gepoetst, alleen al 2,5 uur bezig geweest aan de buitenkant in de helse warmte ![]() Morgen alles nog stofzuigen en van binnen poetsen ![]() Ook eff nieuw pookje gekocht, want volgens de vorige pook had de BMW maar 4 versnellingen ![]() | |
Youp | woensdag 7 september 2005 @ 22:25 |
tering... een E46 330d aut. loopt wel zeg ![]() ![]() | |
yup | woensdag 7 september 2005 @ 22:26 |
quote:Die van mij had een fantastisch leren pookje maar die was totaal geragt ![]() Helaas moet ik het nu met zo een modern plastic onding doen (van een E36 ofzo)... | |
metallicattim | woensdag 7 september 2005 @ 23:07 |
Kheb er 1 bij Heuts gekocht voor 20 euro, best duur, maar vind hem wel mooi ![]() | |
metallicattim | donderdag 8 september 2005 @ 15:36 |
Als ik mn auto wil verlagen, moet ik dan een complete set kopen ( veren en dempers ) of kan ik ook alleen de veren kopen? Want veren los kosten 135 euro en complete sets rond de 500 euro. Kheb er nog niet echt verstand van zoals je merkt, daarom ben ik zo blij met dit forum ![]() | |
yup | donderdag 8 september 2005 @ 15:43 |
Wees blij ![]() Kijk wat ik heb begrepen. Wil je onder de 4 centimeter verlagen: dan moet je een hele set halen (dus veren + dempers). Is het minder dan 4 centimeters, kan je wel uit de voeten met je huidige dempers, MAAR er bestaat kans dat je dempers gaan lekken (ze gaan werken op gebieden waar ze nooit hebben gewerkt, en zo ontstaan er lekken in je dempers). Gewoon voor jezelf afvragen: hoeveel wil je uitgeven, en is het alleen voor de show? Want stuggere veren/dempers zorgen voor minder comfort... Wil je je waggie mooier laten zien, gewoon tot max 3 cm ofzo verlagen, dat zie je zeker wel. Wil je het echt voor wegligging, gewoon voor een hele set gaan en 5+ cm verlagen... | |
Lamme_Sterfkanarie | vrijdag 9 september 2005 @ 12:33 |
damn.. rekening van 1500 euro.. mijn bankrekening wat doe je?! ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 9 september 2005 @ 13:20 |
Daar haal je bijna een "nieuwe" E36 voor ![]() | |
Lamme_Sterfkanarie | vrijdag 9 september 2005 @ 14:35 |
heb je een 318iS executive voor 1500 euro op het oog? ![]() | |
metallicattim | vrijdag 9 september 2005 @ 19:35 |
quote:Kwil best wat geld uitgeven, maar 455 euro voor 4 cm verlaging + dempers vind ik toch best veel. Enneh er zitten nu nog heel dikke banden op, zeker 10 cm dik dus daar moeten ook ooit nieuwe op, dat verlaagt em ook al flink, maar ik wil het niet alleen maar voor de show, want NU ligt ie lekker op de weg, hobbels zijn geen probleem en dat wil ik zo houden, dus ik ga dan toch voor de set ![]() hoop wel dat ik een goedkopere vind. Owjah, er ging vandaag ( en gister ) het lampje van de remmen branden, waar dient dat voor? | |
Hyperdude | vrijdag 9 september 2005 @ 19:47 |
quote:Waarom zou je de boel veranderen als ie nu prima rijdt? Deze otoo heb je toch nog maar net? Ik zou er eerst een winter mee rijden, als er dan geen rare dingen gebeuren/kapot gaan kan je gaan verbeteren. Anders heb je straks een verlaagde BMW met een kapotte motor/versnellingsbak op de oprit staan. ![]() Welk lampje bedoel je? Lampje in de "compu" bij de binnenspiegel gaat pas uit na eerste keer remmen! Lampje bij je instrumenten kan van alles zijn; wel ff naar (laten) kijken Betriebsanleitung/Instructieboekje heb je al? http://downloads.gmstech.de/downloads/Handbuch_E30.pdf | |
yup | zaterdag 10 september 2005 @ 00:33 |
Lampje van remmen kan zijn dat je voorremblokjes op zijn. Elke E30 heeft zo een indicator. Waar brand die lampje ? (waar op het dash?) | |
metallicattim | zaterdag 10 september 2005 @ 02:08 |
Het betreft het lampje onder de KM teller en naast het lampje van de Handrem ![]() Enneh Hyperdude, ik wil idd wachten met alles uitbouwen enzo want moet zowieso eerst wat geld sparen en na de winter zien we wel verder ![]() Die handleiding heb ik ook int engels, daar ga ik nu eff in zoeken. | |
metallicattim | zaterdag 10 september 2005 @ 02:30 |
Aufleuchten während der fahrt: Bremsbeläge umgehend erneuern... What the hell moet ik vervangen? ![]() In de engelse handleiding was nix te vinden hierover. | |
Hyperdude | zaterdag 10 september 2005 @ 08:12 |
quote:De remblokken dus | |
yup | zaterdag 10 september 2005 @ 10:57 |
Zeg maar welke lampje je bedoelt. Want onder de km teller is er helemaal geen lampje die met de remmen te maken heeft ![]() Of bedoelde je onder de toerenteller ![]() | |
metallicattim | zaterdag 10 september 2005 @ 11:45 |
Ja onder de toerenteller. Het lampje met een leeg rondje met aan beide kanten 3 streepjes ![]() Mn buurman zei al dat de remblokken vervangen moesten worden, maar volgend jaar pas, toch vandaag eff naar kijken dus. Thx again ![]() | |
yup | zaterdag 10 september 2005 @ 12:16 |
Uhh als je remblokjes (voor) op zijn dan brand de lampje tussen de kilometer en toerenteller... Die beetje rechhoekige lege vakje is dat lampje... Die ronde lampje die jij vertelt. Dat kan van alles zijn, achterremmen, misschien voorremblokjes, of probleem met remcylinder of iets met remvloeistof... Die lampje ging bij mij beetje langzaam uit na het starten. Nadat de achterremmen (remschoenen+veren+remvloeistof) vervangen waren ging het lampje direct uit na het starten... | |
metallicattim | zaterdag 10 september 2005 @ 12:55 |
Oh volgens de handleiding is het iets anders. Maargoed als het lampje brand en ik rem eens wat harder dan gaatie weer uit. Ik ga er vanmiddag naar kijken met mn buurman, vind een remmen probleem toch niet echt fijn... | |
Youp | zaterdag 10 september 2005 @ 21:02 |
weet iemand toevallig waar je van die "bmw parking only" bordjes kan krijgen hier in nederland? ik heb er in amerika wel al een gevonden maar dat is zo'n gedoe... ![]() ![]() zoiets... mn stiefpa vond het helemaal geweldig dat er zo'n ding bij de dealer hangt waar ik nu dus stage loop en zelf wou hij er eigenlijk ook wel eentje ![]() | |
Virus.NL | zaterdag 10 september 2005 @ 21:07 |
quote:Vraag het eens waar ze dat ding bij de dealer vandaan hebben ![]() | |
Youp | zaterdag 10 september 2005 @ 21:24 |
quote:heeft een van de monteurs uit amerika meegenomen ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 10 september 2005 @ 21:33 |
Duitse Ebay; werkt altijd voor dit soort shit bv. http://cgi.ebay.de/BMW-PA(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem Of je koopt direct een echte ![]() ![]() | |
Virus.NL | zaterdag 10 september 2005 @ 23:51 |
quote:Mooie bak ![]() ![]() Weet jij misschien nog een nette 321-versie te koop? Liefst in originele staat. Ik ben nu toch wel een beetje aan het rondneuzen naar een leuke vervanger van mijn 316i ![]() ![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Virus.NL op 11-09-2005 00:42:29 ] | |
Youp | zondag 11 september 2005 @ 00:08 |
waarom geen leder? een M3 vind je niet zonder leer.... | |
Virus.NL | zondag 11 september 2005 @ 00:12 |
quote:Met lederen stoelen schuif je in een bocht alleen maar uit je stoel. Geef mij maar gewoon normale bekleding ![]() Eventueel half/half maar dat heeft bmw geloof ik niet. (Vandaag nog met de Rover van mijn vader gereden, Connolly-edition) Ook wel leuk om foto's te kijken van ///M-modellen: http://www.bmwmregistry.com/registry.php [ Bericht 13% gewijzigd door Virus.NL op 11-09-2005 00:48:55 ] | |
Virus.NL | zondag 11 september 2005 @ 00:53 |
![]() | |
Hyperdude | zondag 11 september 2005 @ 09:41 |
quote:Wat is een 321? Of bedoel je een BMW uit 1939? [ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 11-09-2005 11:35:05 ] | |
Virus.NL | zondag 11 september 2005 @ 09:56 |
quote:Er is een model met 286 pk (5 versnellingen) en later is er nog een model met 321 pk (6 versnellingen) uitgekomen ![]() Hier een overzichtje van bmwinfo.com: BMW E36 M3 Sedan Model: Engine: Power: Topspeed: Year: M3 S50 6 cylinder 286 HP 250 km/h 1994 - 1996 M3 S52 6 cylinder 321 HP 250 km/h 1996 - 1997 BMW E36 M3 Coupe Model: Engine: Power: Topspeed: Year: M3 S50 6 cylinder 286 HP 250 km/h 1992 - 1996 M3 S52 6 cylinder 321 HP 250 km/h 1996 - 1999 BMW E36 M3 Convertible Model: Engine: Power: Topspeed: Year: M3 S50 6 cylinder 286 HP 250 km/h 1994 - 1996 M3 S52 6 cylinder 321 HP 250 km/h 1996 - 2000 | |
Hyperdude | zondag 11 september 2005 @ 10:13 |
quote:OK. Heb trouwens een paar weken geleden in een E30 M3 gereden, dat stuurde prima, voor mijn gevoel berg op niet veel sneller dan mijn E36 325 maar veel beter in de bochten en naar beneden ![]() | |
Youp | zondag 11 september 2005 @ 11:11 |
quote:echt niet ![]() ![]() | |
Virus.NL | zondag 11 september 2005 @ 11:39 |
quote: ![]() http://www.webcarcenter.com/occasion/bmw/m3/1334871.html zoiets bedoel ik dus ![]() Nog een leuk plaatje ![]() ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Virus.NL op 11-09-2005 11:45:54 ] | |
yup | zondag 11 september 2005 @ 12:13 |
Ze zeggen vaak ook dat de 321 pk versie eerder plof doet... De 286 pk versie is veel sterker, is dit wel waar ![]() Zie ook soms 321 pk blokkies met 286 pk onderblok en andere onderdelen erop... | |
Hyperdude | zondag 11 september 2005 @ 13:06 |
Of je koopt een Alpina; gaan iets langer mee dan een M3 ![]() Ook snel, maar op een andere manier dan een M. | |
Youp | zondag 11 september 2005 @ 13:23 |
quote:of je koopt een M3 alpina.. gaat helemaal niet lang mee maar is wel bruut snel ![]() ![]() overigens de E34 M5 gaat ook lang mee.. die waar ik laatst in heb gereden (die touring) had 251k op de klok ![]() | |
Five_Aces | zondag 11 september 2005 @ 17:23 |
321PK S50B32 heeft door zijn dual vanos meer kans op vanos failures dan zijn voorganger de 286 PK S50B30. Heeft ook te maken welke olie je gebruikt, haast iedereen rijd op Castrol TWS 10W60. Onderblokken zijn hetzelfde alleen heeft de 3.2L een andere krukas die de slag vergroot. Carterpan van de 3.2L heeft 2 oliepompen ipv 1 in de 3.0L. Als gevolg van de langere slag en hogere redline heeft de 3,2L in theorie ook iets meer slijtage aan de zuigerveren. Koppel bij lage toeren is veel hoger door de dual vanos, ik zette op de rollebank 405 NM @ 3000 RPM neer. Op 7000 RPM had hij nog steeds over de 300 NM koppel. Internals zijn verder wat lichter en ook het vliegwiel is lichter, waardoor hij dus wat meer rev happy is. Allround kan je zeggen dat de 3.2L gewoon een betere auto is als de 3.0 als je niet alleen naar straight line performance kijkt: -2 delige remschijven voor -geavanceerder ABS systeem -Nog iets verbeterd onderstel (veren & dempers iets harder en een nog iets dikkere stabilisatiestang) -nog iets directer stuurhuis -6 bak is comfortabeler op de snelweg -sterkere drukgroep als de 3.0L -diff van een 3.2L is veel sterker (zelfde als die van de E46 M3 en de M5) En nog een hele rits kleine verschillen die ik zo even niet uit me hoofd weet. Leuke weetjes zijn ook: -3.2L coupe's tot eind 97 hadden aluminium deuren van de M3 GT (mijne heeft dit ook) -Sedans met vaste achterbank zijn qua contructie nog iets stijver als de coupe's, die altijd een neerklapbare achterbank hebben. En de leren stoelen zuigen idd, mijne gaan er waarschijnlijk uit van de winter voor Cobra's of Recaro's. Niet alleen dat je er geen steun aan hebt maar ze zijn ook nog eens fucking zwaar dus je hebt er zo al 50-60 kg af dor alleen de stoelen te wisselen. Als je serieus een 4 deurs M3 zoekt dan zou ik ook naar duitsland kijken en import overwegen, in nederland zie je ze niet heel veel. | |
Five_Aces | zondag 11 september 2005 @ 17:28 |
quote:Zijn er niet... wel Alpina B8 met een V8 er in, 340 PK. Als je het over de E36 hebt dan. | |
metallicattim | maandag 12 september 2005 @ 12:07 |
Heeft er iemand ervaring met Luchtfilters ( K&N ) voor de BMW? ( e30 ) Heeft het nut of hoor je geen verschil? | |
Five_Aces | maandag 12 september 2005 @ 14:34 |
geeft een wat bruter geluid maar qua vermogen heeft het geen zin. | |
metallicattim | maandag 12 september 2005 @ 14:37 |
Neej daar doelde ik ook niet op. Maar ik las op andere forums, dat je er zelfs vermogenverlies door krijgt! Omdat als je stilstaat het zaakje opwarmt en dan juist warme lucht aanzuigt. En ik doelde idd op het geluid, is het goed hoorbaar dat je er 1 onder de kap heb zitten of moet je het echt weten dattie er zit zeg maar? ![]() | |
Five_Aces | maandag 12 september 2005 @ 14:41 |
nee ze zijn wel duidelijk hoorbaar. | |
metallicattim | maandag 12 september 2005 @ 15:56 |
Jah want daar gaat het jah uiteindelijk om he! die 6PK winst is toch niet merkbaar of sowieso al wishful thinking. | |
Five_Aces | maandag 12 september 2005 @ 16:28 |
Dat is al wishful thinking. | |
Lamme_Sterfkanarie | maandag 12 september 2005 @ 17:05 |
bij een e30 gewoon die bak waar het filter in zit mishandelen met een slijptol. Ooit al eens een vierkant gat in de onderkant geslepen. Gaf me ook een bende herrie ![]() | |
Virus.NL | maandag 12 september 2005 @ 19:32 |
Op marktplaats nog een E36 M3 GT te koop : marktplaats![]() | |
Impreza_STI | maandag 12 september 2005 @ 19:34 |
Wat pics van de IAA![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Virus.NL | maandag 12 september 2005 @ 19:38 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Mr._T-Rex | maandag 12 september 2005 @ 20:16 |
quote:Oeh, gave bak ![]() | |
Virus.NL | maandag 12 september 2005 @ 20:35 |
![]() | |
Five_Aces | maandag 12 september 2005 @ 20:51 |
quote:Ik was laatst bij Hein Koopman waar ze zo'n ding aan het klaarmaken waren voor verkoop, als het diezelfde is dan doe je er een goeie koop aan, die lui verstaan hun vak. | |
Five_Aces | maandag 12 september 2005 @ 20:52 |
quote:Nieuwe E90 touringcar... P54 engine 1990 cc 275 PK @ 8800 RPM. Lees meer: http://bmw-motorsport.com/ms/en/index.html Schijnt een beperkte oplage van te komen voor op straat. | |
pAin | dinsdag 13 september 2005 @ 12:54 |
Ik kijk echt teveel naar een goede gebruikte 320d ![]() ![]() | |
metallicattim | dinsdag 13 september 2005 @ 16:17 |
Hey mensen, Ik kwam een advertentie tegen op marktplaats en ik zou graag jullie mening daarover willen hebben Het betreft 4 Hartge sportvelgen pas gericht en opnieuw gespoten en voorzien van nieuwe hartge deksels De set bestaat uit 4 keer 16 inch 75 j et 25 steek 4-100 4 keer nieuwe hartge deksels 2 nieuwe 205-45-16 avon banden 8mm 2 keer goodyear 205-50-16 banden 4mm Hij vraagt zich 400 euro doen of niet? Ik vind de velgen best mooi. Heb het ook eff gesoept: ![]() En de banden: ![]() Ik vind geen nieuw prijzen van die velgen, dus wat denken jullie? Thx alvast! Cheers! | |
metallicattim | dinsdag 13 september 2005 @ 16:19 |
Dit ook eff gesoept ![]() Alpina Dynamic Setprijs: ¤5000+ ( wel met banden ) ![]() | |
Five_Aces | dinsdag 13 september 2005 @ 17:36 |
Mja ik denk dat het een beetje de gangbare prijs is voor die Hartge velgen. Staan wel mooi op een E30 trouwens. | |
Five_Aces | dinsdag 13 september 2005 @ 17:42 |
Doe mij maar 1 van deze trouwens: M5 met M5 motor @ mobile.de ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door ThaFreak op 13-09-2005 19:06:17 (link ingekort) ] | |
M5 | dinsdag 13 september 2005 @ 18:27 |
quote:maak daar eens een normale link van wil je?. lay out is beetje fckd up Vet! Hartge H50 ding heeft wel erg lelijk motorblok, zwarte auto ok, maar dit dan: ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 13 september 2005 @ 18:35 |
Zo'n groen motorblok is natuurlijk wel keigoed voor het milieu, zekers als het een 5 liter V8 is ![]() | |
yup | dinsdag 13 september 2005 @ 18:44 |
quote:Vind het zelf duur. Meer dan 300 euro zou ik er zelf niet aan geven... Als die 2x goodyear's nou 8mm waren... | |
Five_Aces | dinsdag 13 september 2005 @ 18:54 |
quote:Geen last mee? Die M3 heeft ook een M3 CSL interieur... welke de auto een stuk lichter maakt. Alleen de stoelen scheelt al 60 KG. Alpha N install (zonder LMM) & en set shrick cams is ook leuk spul. Motorblok en airbox kan je naturlijk ook zo weer zwart maken is niet zo'n probleem. Tis geen officiele H50 zo te zien trouwens, aan de uitlaatpijpen. Als BPM nou eens niet bestond ![]() | |
M5 | dinsdag 13 september 2005 @ 19:03 |
quote:dat het zo weer zwart te maken is begrijp ik wel. wat ik niet begrijp is dat iemand dit mooi heeft gevonden. ![]() en BPM.. tsja ![]() edit: en het is geen M3, maar een 330Ci geweest denk ik, mist nogal wat M3 features ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door M5 op 13-09-2005 19:23:28 (geen M3) ] | |
Five_Aces | woensdag 14 september 2005 @ 15:52 |
Ja klopt, nu je het zegt. had er verdre niet op gelet. dat maakt het erg duur voor een ombouwproject... een M5 motor heb je voor 5K op de stoep staan denk ik. Stel MOVIT of AP racing remmen set stoelen + harnassen er in + een leuk onderstelletje en je bent ready to go. Zo'n ding kan je in NL waarschijnlijk nog onder dat bedrag bouwen. [ Bericht 73% gewijzigd door Five_Aces op 14-09-2005 16:03:52 ] | |
Lamme_Sterfkanarie | woensdag 14 september 2005 @ 20:52 |
je kunt nu op bmw.nl een gratis nummer van Carros aanvragen geheel over bmw.quote:hiero! | |
Pharell | woensdag 14 september 2005 @ 23:34 |
quote:jezus ik krijg me toch een internal server java error ![]() | |
knep | donderdag 15 september 2005 @ 01:04 |
quote:Even via de homepage surfen dan doet ie het wel ![]() | |
Youp | vrijdag 16 september 2005 @ 16:32 |
hehehe vandaag en gisteren in een leuke zeldzame auto gereden.. een E46 325Ci M-Clubsport ![]() ![]() ![]() ![]() en ik moet zeggen dat SMG + traction control niet echt helemaal mooi samenwerkt in de regen ![]() ![]() loopt verder best lekker alleen jammer dat het SMG 1 is.. duurt t toch zeker 0,5 sec voordat hij schakelt.. en hij is tyfus nerveus bij het stoplicht... filerijden is ook geen echt pretje.. maarja verder wel leuk speelgoed ![]() | |
Youp | vrijdag 16 september 2005 @ 16:33 |
quote:ik heb er al 3 thuis liggen ![]() | |
Youp | vrijdag 16 september 2005 @ 22:30 |
quote:oh hey, die touring heb ik ook al gereden ![]() ![]() ![]() | |
Mr._T-Rex | zaterdag 17 september 2005 @ 09:39 |
quote:Ook dan krijg ik die internal servererror. Lekker geprogrammeerd, nullpointerexception ![]() | |
knep | zaterdag 17 september 2005 @ 13:38 |
quote:Daarnet nog eens geprobeerd, geen probleem hier ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 17 september 2005 @ 13:50 |
Werkt gewoon hoor. Heb ik ook maar tegelijk zo'n boekie besteld. Importeur kent mijn adres toch al ![]() | |
knep | zaterdag 17 september 2005 @ 14:07 |
Weet iemand gewoon uit z'n blote hoofd hoeveel kosten er in totaal gemoeid zijn met het importeren van een BMW uit Duitsland? Misschien een percentage oid? | |
knep | zaterdag 17 september 2005 @ 14:11 |
Een E34 M5 ![]() http://media.putfile.com/opgefoktebmw | |
Googolplexian | zaterdag 17 september 2005 @ 14:33 |
Nu het eerste plaatje wat Google geeft op de zoekterm M3 ![]() ![]() ![]() | |
Five_Aces | zaterdag 17 september 2005 @ 17:26 |
quote: ![]() SMG I doet 0,2 sec, al is je schakelsnelheid afhankelijk van je toerental en hoeveel gas je geeft. TC hoort er niet op te zitten ![]() | |
metallicattim | zondag 18 september 2005 @ 03:41 |
quote:http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator_afdracht_invoer.asp ![]() | |
Hyperdude | zondag 18 september 2005 @ 09:17 |
Loont dat nog importeren? Ik wordt helmaal depri van die klote BPM toeslag 330iX Touring 11-2001 met leer en xenon, 90K km op de teller, 1 jaar Europlus, Facelift-model kost bij BMW.de EUR 19500 Catalogusprijs NL 2001 ongeveer 60000 (Autoweek Carbase) BPM wordt dan 6620, dat is gvd bijna 30 % (VWE) Totaalprijs NL is dan bijna 26000 ipv 19500 ![]() Bij BMW.nl staat er trouwens dan maar 1 te koop, voor 29000, 1 modeljaar ouder (pre-facelift)zonder leer en 20000 km minder Het loont dus wel, maar je mag wel ff 6600 bijdragen aan Zalm zijn schatkist ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 18-09-2005 09:23:54 ] | |
flyguy | zondag 18 september 2005 @ 15:12 |
als je op mobile.de gaat zoeken vind je ze denk ik nog wel goedkoper... | |
metallicattim | zondag 18 september 2005 @ 16:01 |
Kan iemand mij vertellen hoe ik weet welke velgen op mijn BMW e30 passen? | |
yup | zondag 18 september 2005 @ 16:08 |
Je moet steek 4x100 hebben. ET waarde weet ik niet. Je hebt zowiezo veel keus want 4x100 zat op veel oude Toyota's/Opeltjes/BMW's/VW's/Renault's e.d. Dus keus genoeg. Je moet niet superbrede velgen hebben, of die teveel naar binnen/buiten steken. Gewoon normale maten dan is er niks aan het handje. ET waarde verschilt ook per velg, ik heb een zeer afwijkende ET waarde (die spaakvelgen die ik had gekocht) maar de gaten van die velg zit ook een beetje aan de binnenkant... Dus je zal per velg moeten nagaan of het kan of niet. Gewone velgen moeten wel lukken, zoals ik zei, niet te breed, moet ook niet tever naar binnen of buiten steken. | |
metallicattim | zondag 18 september 2005 @ 16:21 |
ik ben het onderhandelen voor deze: Velgen 16" Als ik het goed begrijp zijn die steek 4x115? En wat is ET waarde? | |
Hyperdude | zondag 18 september 2005 @ 16:49 |
quote:Instructieboekje? Welk model heb je eigenlijk; ze zijn allemaal steek 4 x 100 voor 51/2 en 6J is ET 35, voor 61/2 J velgen is de ET 30 quote:ET waarde is EinpressTiefe: hoever de banden naar binnen/buiten staan tov de naaf (dus incl. as dus breder of smaller) Die wielen uit de advertentie passen mi. sowiezo niet. Weet ook niet of ze qua looks bij een BMW passen, ik vind van niet ![]() Centraal gat moet trouwens groter dan 57 mm zijn, anders past 't niet. Lijkt mij op de foto wat klein, maar is moeilijk te zeggen zo. Zou gewoon gaan voor originele velgjes: check hier | |
metallicattim | zondag 18 september 2005 @ 16:54 |
Kheb een E30 318i uit 1989. wat bedoelje met 51/2 en 6J? Ik ken die site en de ori. velgen vind ik niks bijzonders... Ik zoek dus weer verder ![]() | |
knep | zondag 18 september 2005 @ 16:54 |
metallicattim, Hyperdude, bedankt voor de info. Ik ga het eens bekijken ![]() | |
yup | zondag 18 september 2005 @ 17:16 |
quote:Ik wel juist. ![]() Alleen in goede staat bijna niet te vinden helaas... Of ze zijn errug duur... | |
Hyperdude | zondag 18 september 2005 @ 17:50 |
quote:5J/6J is de breedte van de velg. Succesvolle zoektocht dan maar ![]() | |
Youp | zondag 18 september 2005 @ 18:13 |
quote:dan schakel ik sneller met een handbak ![]() ![]() ![]() | |
Youp | zondag 18 september 2005 @ 18:15 |
quote:mooi mooi ![]() maar 16" Alpina Classics zijn ook geil hoor ![]() | |
Youp | zondag 18 september 2005 @ 20:30 |
sodeju ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() wat een onwijs geile bak ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Hyperdude | zondag 18 september 2005 @ 20:45 |
He Youp, heb je een topic gemist ofzo? ![]() BMW Z4 coupe [ Bericht 25% gewijzigd door Hyperdude op 18-09-2005 21:00:57 ] | |
Youp | zondag 18 september 2005 @ 20:50 |
ik mis wel meer hier op fok momenteel... veel te druk met stage enzo.. dan heb ik niet veel tijd en zin om nog echt actief te fokken ![]() | |
Youp | maandag 19 september 2005 @ 20:42 |
Z8... iemand?![]() | |
metallicattim | maandag 19 september 2005 @ 21:24 |
Dit is volgens mij de M6 geworden:![]() ietsiepietsie anders: ![]() | |
M5 | maandag 19 september 2005 @ 21:37 |
quote:lijkt wel wat op de 6-serie ja. M6 is een uitvoering daarvan he ![]() | |
Youp | dinsdag 20 september 2005 @ 17:10 |
omg vandaag een nokkenassensor van een Z8 vervangen.. en daarna ook testgereden.. omfg wat loopt dat H A R D ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 20 september 2005 @ 18:26 |
Koop je zo'n dure Z8 krijg je nog zo'n brakke sensor uit de M54 ![]() | |
Youp | dinsdag 20 september 2005 @ 18:39 |
quote:dat is om monteurs en stagaires zoals mij een plezier te doen ![]() -edit- het mooiste is ook gewoon dat ze me er ook in laten rijden... en tsjah als de nokkenas sensor kapot is dan loopt de motor niet helemaal optimaal.. dus moest er ook getest worden of hij optimaal liep.. ook met de "extra power button" ingedrukt ![]() | |
metallicattim | woensdag 21 september 2005 @ 22:39 |
mn eerste dealeraankoop ![]() ![]() ben zo trots! ![]() | |
Five_Aces | woensdag 21 september 2005 @ 22:40 |
Youp, werk jij ook met DIS op je stage? En zo jij weet jij wat je allemaal precies instellen kan aan SMG I versnellingsbaksoftware? en dan specifiek of je ze ook zo in kan stellen voor een ander diff, bijvoorbeeld een 3,62 ipv 3,23? | |
yup | woensdag 21 september 2005 @ 22:41 |
quote:Wat kost dat? Heb ook die logo's nodig (die van mij zijn rot). | |
OnlineGokker | donderdag 22 september 2005 @ 00:20 |
Wat is eigleijk al bekend over de nieuwe M3? Zijn er al offieciële foto's? ![]() | |
metallicattim | donderdag 22 september 2005 @ 08:16 |
quote:De motorkap kost 12,45 excl btw en de kofferbak kost 12,25 excl btw. Ongeveer 29 euro per set. Als je een ander model hebt kan de prijs verschillen! | |
Youp | donderdag 22 september 2005 @ 17:52 |
quote:ik werk idd met DIS... maar wat je precies in kan stellen weet ik niet... en of dat met DIS kan weet ik niet.. denk dat dat met de SS moet.. die is om te programmeren enzo maar ik kan er naast zitten.. maar ik zal het morgen voor je navragen ![]() | |
Youp | donderdag 22 september 2005 @ 17:53 |
quote:nope... 400+pk 8cilinder 32klepper dubbel vanos valve tronic sedan he ![]() ![]() | |
yup | donderdag 22 september 2005 @ 17:55 |
quote:E30 318i van 1991 ![]() Maja ding is te koop nu: Ben bezig met me motorrijbewijs en ik wil een motor. Me pa heeft al een auto en 2 auto's is niet echt nodig... [TK] BMW E30 318i | |
Five_Aces | donderdag 22 september 2005 @ 17:59 |
quote:Gracias ![]() | |
Youp | donderdag 22 september 2005 @ 18:06 |
trouwens zo'n nieuwe 535D geeft je ook de nodige schoppen onder je hol zeg ![]() ![]() ![]() -edit- die dingen hebben echt variabele turbo's... dus met verstelbare schoepen... al vanaf dat een diesel met ***D aangegeven word... TD'tjes en TDS'en hebben dat niet... ![]() | |
yup | donderdag 22 september 2005 @ 18:48 |
272 pk en heel veel trekkracht. Moet wel knallen he ![]() En eigenlijk zouden ze jou moeten bannen, beetje ons hier jaloers maken met wat voor gestoorde bimmers jij mag rijden ![]() ![]() | |
Pharell | donderdag 22 september 2005 @ 18:50 |
quote:moeilijk te verkopen he... ![]() ik heb em ook met moeite en pijn in mn hart verkocht... ![]() | |
yup | donderdag 22 september 2005 @ 18:53 |
Sjah het is een superfijne wagen ik wil er niet vanaf eigenlijk... Maar motor + auto is echt niet te betalen voor een student... Maar ik beloof mezelf dat er echt wel later een super E30 voor de deur staat. Een in uitmuntende staat verkerende 325i of zelfs een M3... | |
Youp | donderdag 22 september 2005 @ 22:09 |
quote:560 of 580nm ![]() ![]() ban me ban me!! ![]() ![]() -edit- overigens zijn alle 1600 motoren vrij waardeloos... zit niks op en aan.. geen vanos geen extra's helemaal niks... kan natuurlijk ook niet kapot maarja ![]() | |
2Drix | donderdag 22 september 2005 @ 23:03 |
whehe check dit filmpje http://media.putfile.com/opgefoktebmw | |
Youp | vrijdag 23 september 2005 @ 16:48 |
quote:helaas, daar valt niks aan in te stellen... iig niet met een DIS oid en verhoudingen sowieso niet... met heel dure geavanceerde software zou je eventueel de schakelmomenten enzo kunnen aanpassen van de automaat stand maar daar heb je dan ook alles mee gehad ![]() | |
Youp | vrijdag 23 september 2005 @ 16:51 |
quote:oud oud oud ![]() hey.. daar de touring van heb ik gereden ![]() ![]() ![]() | |
Five_Aces | vrijdag 23 september 2005 @ 18:01 |
quote:Ah ok ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Five_Aces op 23-09-2005 18:48:27 ] | |
yup | zaterdag 24 september 2005 @ 12:45 |
Five_Aces hebbie SMG op je bimmer ![]() | |
Five_Aces | zaterdag 24 september 2005 @ 12:51 |
Ja ![]() | |
metallicattim | zaterdag 24 september 2005 @ 14:04 |
Heb hem gister goed gewassen en dan naar epe ijsje eten en uiteraard eff wat fotos schieten!![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Volgende fotoshoot word er 1 onder de kap, dan zit er hopelijk het K&N filter in wat ik besteld heb en dan heb ik alles beetje gepoetst. Heb fotos gemaakt van hoe het nu uitziet en maak later fotos van hoe het er schoon uitziet ![]() Die komen nog dus ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 24 september 2005 @ 14:50 |
Die wielen zijn gewoon toppie op een E30; niets meer aan doen ![]() Ziet er trouwens netjes uit die wagen. | |
metallicattim | zaterdag 24 september 2005 @ 19:41 |
thx, maar die willen mag je hebben ![]() | |
Dr_Frickin_Evil | zaterdag 24 september 2005 @ 20:20 |
quote: ![]() | |
metallicattim | zondag 25 september 2005 @ 01:59 |
wat is jouw probleem dan mofo ![]() | |
Hyperdude | zondag 25 september 2005 @ 08:35 |
Misschien heeft ie wel net op marktplaats 500 EUR betaald voor zo'n setje velgen ![]() | |
yup | zondag 25 september 2005 @ 11:11 |
quote:Zo een setje velgen kon ik kopen voor 50 euro. Met 2 redelijke en 2 slechte banden (qua profiel). En ze zagen er nieuw uit. Die velgen kosten geen reet dat weet ik alvast. | |
metallicattim | zondag 25 september 2005 @ 13:09 |
500 euro? whehe heb je goed gedaan ![]() | |
Pharell | zondag 25 september 2005 @ 14:20 |
quote:gast wat een wansmaak heb jij... ik vind je bijna geen bmw waardig... (nofi) ten eerste die velgen staan super onder dat model ![]() ten tweede die chrome versierstrippen bij je spatborden moeten er echt af ten derde.. traanplaten als matten? pimpen doe je dus niet zo.... ![]() verder ziet je bimmer er wel strak uit ![]() | |
Youp | zondag 25 september 2005 @ 18:58 |
quote:IJS IN EPEN!!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ben jarig btw, feliciteer me! ![]() | |
yup | zondag 25 september 2005 @ 19:02 |
Ik ook youp, wel toeval zelfde dag zelfde leeftijd ![]() | |
Hyperdude | zondag 25 september 2005 @ 19:16 |
Heren gefeliciteerd. BMW's nog steeds in de revisie of verkoop? ![]() | |
yup | zondag 25 september 2005 @ 20:10 |
Mijnes is te koop. Ga motorrijden. 325i/M3 komt er ooit wel. Als ik wat meer geld heb. | |
Youp | zondag 25 september 2005 @ 20:29 |
quote:och verrek da's waar ook ![]() ![]() | |
yup | zondag 25 september 2005 @ 20:33 |
Thx jij ook hoor ![]() | |
metallicattim | maandag 26 september 2005 @ 02:48 |
Proficiat heren!! ![]() | |
Youp | maandag 26 september 2005 @ 18:02 |
dank u ![]() vandaag laserende agentjes lastig gevallen in een X5 4.8 IS ![]() ![]() ![]() ![]() | |
yup | maandag 26 september 2005 @ 18:48 |
Youp heb jij zin in een algehele Fok! ban ![]() Goddamn what the fuck dat wil ik ook ![]() | |
Hyperdude | maandag 26 september 2005 @ 19:28 |
quote:Da's een Alpina, mag dat wel in een BMW topic? ![]() | |
M5 | maandag 26 september 2005 @ 19:34 |
quote:de X5 4.8is is geen Alpina as far as i know.. | |
Hyperdude | maandag 26 september 2005 @ 19:37 |
quote:Klopt; ik wou mijn opmerking net weghalen ;-) Mijn fout; de 4.6 heeft een Alpina blok, de 4.8 een BMW blok | |
M5 | maandag 26 september 2005 @ 19:38 |
quote:dat is correct ja. ![]() | |
Hyperdude | maandag 26 september 2005 @ 19:42 |
Die dingen gaan trouwens loeihard, stomme huisvrouwen met hun X5 hiero rijden me gewoon helemaal aan gort berg op. Stomme automaten, en ik heb maar 192 PK ![]() Wel enorme benzinerekeningen trouwens, 1 op 5 of slechter als je een beetje doorgast. | |
M5 | maandag 26 september 2005 @ 19:46 |
quote:ja.. zelfs een 4.4i is niet veel langzamer dan een 4.8is. zo'n 4.4i gaat ook in 7 sec naar de honderd, en nog makkelijk ook met zo'n automaatje. gewoon planken en wachten. ![]() | |
Youp | maandag 26 september 2005 @ 20:34 |
quote:ja man... 360pk en een boel koppel... damn dat knalt weg wanneer je m bij een groen stoplicht tot in de kickdown stampt ![]() en die 1:5 halen we met de 645 ook wel gemiddeld bij normaal gebruik ![]() ![]() -edit- trouwens er zat ook aardig wat indrukwekkend rubber onder dat ding.... 275/45R20 voor en 315/35R20 achter ![]() ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Youp op 26-09-2005 20:43:32 ] | |
metallicattim | maandag 26 september 2005 @ 22:14 |
godsamme... op de vorige bmw zat 230/50(dacht ik)/15 en dat stuurde zeeeeer zwaar! na het overstappen op 210 breed meteen een stuk lichter sturen! ![]() | |
yup | maandag 26 september 2005 @ 22:23 |
Ik heb van iemand gehoort dat het verbruik/onderhoudskosten/banden etc. van een X5 4.8iS hoger is dan een M5 (V8 400 pk type)... Werkelijk bizar... | |
M5 | maandag 26 september 2005 @ 22:35 |
quote:niet vreemd, duurdere/grotere banden, remmen, 4WD, bijna net zo grote motor.. gewoon een grotere bak. | |
Youp | maandag 26 september 2005 @ 23:53 |
quote:+ de CW waarde van een kasteel + het overgewicht ![]() | |
metallicattim | dinsdag 27 september 2005 @ 00:22 |
over gewicht gesproken... de X5 kost iets van 150 euro wegenbelasting per maand! pfff | |
yup | dinsdag 27 september 2005 @ 00:27 |
Dat is wel duur. Naja het is maar wat je leuk vind. X5 of M5. Beiden onzin in NL. Helemaal met die fantastische VROS en andere gespuis op de weg. Voor het echte knalwerk moet je dichtbij de grens wonen. En dan kan een X5 van mij opbokken. ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 27 september 2005 @ 09:44 |
nog gefeli hè, youp en yup ![]() kennis van mij heeft een nieuwe 330, rijdt perfect, echte rijdersauto ![]() Wat dat betreft is BMW echt een merk naar mijn hart ![]() ![]() | |
yup | dinsdag 27 september 2005 @ 10:06 |
quote:Gelukkig kwam je hier niet je Toyota propaganda spuien ![]() Thx, en een 330i dat is gewoon een droom voor mij ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 27 september 2005 @ 10:47 |
quote: ![]() ![]() hoe gaat het eigenlijk met je 2002Tii Youp? in Duitsland heb ik daar trouwens een heel verhaal over gelezen, stond in de autobild (geloof ik), met specs en al, misschien wl leuk ![]() | |
Youp | dinsdag 27 september 2005 @ 17:48 |
quote:vanaf hier 5km over een 80 weg tot de autobahn ![]() | |
Youp | dinsdag 27 september 2005 @ 17:50 |
quote:thnks ![]() btw zo'n 330 loopt best aardig... vandaag een 330 cabrio aut gereden en laatst een 330 sedan hand 6... en dat geluid ![]() | |
Youp | dinsdag 27 september 2005 @ 17:51 |
quote:tsjah die staat in de schuur.. fijn droog en geschorst.. helaas zijn mn inkomsten momenteel beneden pijl om zowel de KTM als de 02 te verzekeren... en er moet natuurlijk nog het een en ander aan gebeuren maar dat kost ook geld enzo dus blijft hij even staan..... | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 28 september 2005 @ 09:41 |
Heeft iemand enig id wat een redelijk rotte maar motorisch goede BMW 3.0 CS (E9) waard is?![]() zo 1 | |
Youp | woensdag 28 september 2005 @ 09:45 |
quote:nog best aardig wat.. je kan trouwens beter een harde maar motorisch slechte kopen ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 28 september 2005 @ 09:56 |
quote:wat is aardig wat? kennis van mij heeft er ooit 1 gehad, maar de tijd er niet meer voor genomen om de auto te restaureren. ![]() vervolgens gezeik gehad met zijn bedrijf en dus noodgedwongen verhuisd, die auto staat sinds dien 2 jaar buiten. ![]() Onderkant is volgens mij redelijk hard (kan ook verschrikkelijk zijn, moet nog op de brug ![]() Hij is volgens mij wel verneukt, met allerlei Alpina spullen, het is namelijk gewoon een Beamer volgens mij.. | |
Youp | woensdag 28 september 2005 @ 10:07 |
quote:bimmer! ![]() maar wat zit er dan allemaal op en aan van alpina? ik heb ook een "alpina" sportstuur en "alpina" velgen.. dat waren toen opties.. en zo'n 3.0 CS is gewoon best veel waard, precies weet ik het niet maar kijk eens rond op marktplaats.nl of mobile.de voor een indicatie.. iig ze zijn veeeel meer waard dan 02tjes die toch ook al zeker niet goedkoop zijn ![]() en tsjah 2 jaar buiten staan is gewoon dodelijk voor die dingen ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 28 september 2005 @ 10:21 |
quote:beamer = een motor hè? ![]() Alpina stuur, Alpina schakelpook, in het interieur nog wat dingen, Alpina stickers op de motor ![]() ik kan em voor 2k kopen, maar ik weet de staat dus nog niet precies. interessant denk je? | |
Youp | woensdag 28 september 2005 @ 11:08 |
quote:zeker intressant, helemaal als de motor echt goed in orde is ![]() ![]() ![]() ![]() -edit- beamer is idd een motor ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Youp op 28-09-2005 11:20:19 ] | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 28 september 2005 @ 11:13 |
quote:nee het was een zielige sticker, op het luchtfilterhuis. | |
Youp | woensdag 28 september 2005 @ 11:34 |
dan zal het idd geen alpina uitvoering zijn denk ik ![]() misschien wel een interieurtje ofzo? gewoon laten zitten dan... | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 28 september 2005 @ 11:35 |
quote:denk het ook niet. ![]() | |
Geqxon | woensdag 28 september 2005 @ 13:25 |
Youp, wat is er eigenlijk mis met een E46 316? Ik heb als passagier redelijk wat lol gehad met dat ding, ondermeer toen hij iets van 90 graden uitbrak ![]() ![]() | |
Youp | woensdag 28 september 2005 @ 13:30 |
quote:loopt niet... rijdt niet echt lekker... meestal zijn ze totaal kaal uitgevoerd wat dus ook niks waard is vind ik.. wegligging is wat minder aangezien de stabilisatorstang achteren ontbreekt... vrij kaal en bezuinigd motorblok zonder VANOS ofzo.. etc. ![]() | |
Geqxon | woensdag 28 september 2005 @ 13:34 |
Ik moet wel zeggen dat er een VDO Dayton Navigatiesysteem, Business CD-Player + Changer en BMW Bluetooth carkit inzit ![]() Voor de rest heb ik er dus alleen als pasagier ingezeten, dus zo goed kan ik er niet over oordelen. Ik heb de bestuurder wel horen zeggen dat het beter stuurt dan een Corvette C5, maar dat komt gewoon doordat Amerikaanse auto's bagger zijn qua sturen ![]() Maargoed, als je elke dag in > 200pk BMW's rijd, dan is het natuurlijk 3x niks nee ![]() | |
Youp | woensdag 28 september 2005 @ 13:46 |
quote:navi is wel een leuke optie, de business radio is de simpelste (maar zeker niet slecht, hebben we in de redelijk volgeladen 120i ook zitten ![]() ![]() quote:so true.... ik krijg ontwenningsverschijnselen wanneer ik daar op moet houden ![]() | |
Geqxon | woensdag 28 september 2005 @ 14:06 |
Ik vind het op mijn trage snorfiets soms al spannend genoeg ![]() Maargoed, in mijn stad heb ik met een gemiddeld ritje ongeveer 3 bijna-dood-ervaringen erbij ![]() | |
Youp | woensdag 28 september 2005 @ 14:31 |
welke stad is dat? dan kom ik daar een keer met de KTM tussen het verkeer in het spitsuur door knallen ![]() | |
Geqxon | woensdag 28 september 2005 @ 14:37 |
Amersfoort ![]() Maar het zijn met name fietsers die achterom kijken, en daarom op mijn weghelft zitten, fietsen die op een 2 meter breed fietspad met zijn 3en naast elkaar fietsen terwijl ik naar beneden kom knallen (bergafwaarts) waardoor ik door de goot moet ![]() ![]() | |
Repeat | woensdag 28 september 2005 @ 14:37 |
quote:als ik een 316 had zou ik dat ook zeggen, die kerel heeft waarschijnlijk al zn geld bij elkaar moeten schrapen en een maximale lening moeten nemen om die 316 te kopen en dan gaat ie nu zn frustratie uiten door te zeggen dat ie beter stuurt dan een corvette ofzo ![]() | |
yup | woensdag 28 september 2005 @ 17:50 |
316i enige reden waarom ze dat ding hebben uitgebracht is de vanafprijs van de 3-serie te drukken. De meeste kale 316itjes worden ook door mensen gekocht die willen laten zien "hey kijk ik heb een BMW"... Voor de rest heof ik zo een ding echt niet. Veel liever een E36 325i ofzo dan een E46 316i (prijzen zijn vergelijkbaar)... Heb je vaak ook wat meer opties met de E36... | |
Hyperdude | woensdag 28 september 2005 @ 18:25 |
He Youp doe je ff de directeur van BMW bellen!? bmw.nl is namelijk stuk ![]() Zeker stuk gemaakt door dat werkschuwe linkse fiets tuig ![]() Weet je trouwens ook of er E46 330i Tourings geleverd zijn zonder allemaal chroom zooi? Dat ie er net zo uitziet als een 320d zeg maar? | |
yup | woensdag 28 september 2005 @ 18:58 |
Extreem mooie E30 320i GOD-VER-DOMME Wat een prachtig apparaat... Zo mooi... Als ik nu het geld had ik zweer het je dan zou ik dat ding NU METEEN kopen... Gewoon direct... Zo hoort een E30 eruit te zien... Alleen die wielen veranderen voor originele E30 BBS/12 spaakwiel (wat ik ook heb thuis) en dan is ie af... | |
Lamme_Sterfkanarie | woensdag 28 september 2005 @ 19:09 |
mooi? hij heeft 2 deuren te veel | |
Mr._T-Rex | woensdag 28 september 2005 @ 19:10 |
Zo mooi vind ik hem eigenlijk niet ![]() Had echt een super mooie verwacht, maar ik heb echt wel mooiere gezien dan deze | |
yup | woensdag 28 september 2005 @ 19:23 |
Enige reden dat ik hem mooi vind omdat ie origineel + super onderhouden... Zie je echt weinig hoor... Zwart zou dat ding veel beter staan... + andere velgen natuurlijk. | |
BaraCuda | woensdag 28 september 2005 @ 19:29 |
Niet zo speciaal toch ![]() Standaard Mtech coupe das pas mooi ![]() | |
Mr._T-Rex | woensdag 28 september 2005 @ 19:33 |
Kwam trouwens net dit tegen. De ultieme M3 killer ![]() | |
Virus.NL | woensdag 28 september 2005 @ 19:49 |
quote:Beetje duur voor zo een oude kampbak ![]() Hij is al verkocht. (is wel een superwagen btw ![]() | |
yup | woensdag 28 september 2005 @ 20:04 |
quote:M3 killer ![]() Zo een ding heeft 185 pk ofzo. Dat is minder dan de zwakste M3... Een M3 staat echt wel een treetje hoger dan dit apparaat. Hoe cool ik dit ding ook vind, de M3 blijft beter qua prestaties... | |
Lamme_Sterfkanarie | woensdag 28 september 2005 @ 20:06 |
quote:bedrijf heeft wel meer leuk spul te verkopen ![]() http://www.almereclassiccars.nl/info.asp?i=538 | |
M5 | woensdag 28 september 2005 @ 20:09 |
quote:een 190 2.5-16 EVO II heeft 235 pk. een M3 uit die tijd had iets minder. | |
Hyperdude | woensdag 28 september 2005 @ 20:13 |
quote:Die zag ik ook al, ziet er wel aardig uit. Maar is het nou een M of een Alpina of geen van beide? Het laatste vrees ik. 635 is natuurlijk als ie roestvrij is en goed rijdt zeker de moeite waard | |
M5 | woensdag 28 september 2005 @ 20:16 |
quote:dat staat er gewoon, BMW met 3,5l Alpina motor. ![]() | |
yup | woensdag 28 september 2005 @ 20:41 |
quote:DAMN DAMN DAMN ![]() Niet goed opgelet is een EVO 2 idd... Ik dacht dat het om een gewone 2.5-16 ging die hebben wel 185 pk... | |
M5 | woensdag 28 september 2005 @ 20:41 |
quote:194. | |
Repeat | woensdag 28 september 2005 @ 22:12 |
quote:hahahaha dat is de meest pauperige turkenmercedes die ik ook gezien heb ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Repeat | woensdag 28 september 2005 @ 22:14 |
quote:mwah niet zo bijzonder idd, alleen goed onderhouden enz, dat wel.... maarja opzich is die 320 nog steeds niet zo heel snel, van een bmw verwacht ik persoonlijk meer ![]() | |
Repeat | woensdag 28 september 2005 @ 22:18 |
Ben nu zelf opzoek naar een E36 325i, die modelletjes uit 91 zijn nog best betaalbaar, heb ook nog wel naar een E30 gekeken, maar die zijn toch weer een stuk langzamer en vooral primitiever... Daardoor wel weer goedkoper natuurlijk... Nog lastig, maar die E36 is (in mijn ogen) ook nog eens veel mooier, alleen moeilijk om een leuke E36 325 te vinden die niet onder de spoilers zit met lexus style achterlichten en allerlei autostyle rotzooi, en dan ook nog eens betaalbaar ![]() | |
minicooperS | woensdag 28 september 2005 @ 22:22 |
quote:Shadowline???? ![]() | |
yup | woensdag 28 september 2005 @ 22:28 |
quote:Hmm blijkbaar heb ik het dus verkeerd dacht altijd dat de 2.5-16 185 pk had... quote:Qua rechtuitbranden is een E30 325i echt niet een stuk langzamer hoor, een E30 325i houd een E36 325i makkelijk bij alleen bij heel hoge snelheden (boven de 180) loopt de E36 325i uit ![]() | |
Repeat | woensdag 28 september 2005 @ 22:36 |
0-100 scheelt niet zoveel idd, maar je levert toch gauw 15 km in op de topsnelheid + dat een E36 toffer is ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 28 september 2005 @ 22:38 |
hey Youp, ga je anders een keer mee kijken naar die E9? | |
Hyperdude | woensdag 28 september 2005 @ 22:42 |
quote:Heel goed, was ik vergeten! Nu nog ff sparen ![]() | |
Hyperdude | woensdag 28 september 2005 @ 22:47 |
quote:325E30 is meer voor als je een echte RDW kar wilt hebben, driften en scheuren enzo. 325E36 is geschikter om snel van A naar B te komen. Oude airco's doen het meestal toch niet meer ![]() Het is alleen erg moeilijk een goed exemplaar te vinden, E30 en E36. | |
Youp | woensdag 28 september 2005 @ 23:03 |
quote:origineel niet als t goed is.. maar ik weet t niet zeker.. iig we hebben laatst op een E90 6cilinder lijsten enzo moeten zetten dus t kan wel bij de dealer... maar of dat een optie is... geen idee ![]() | |
Hyperdude | woensdag 28 september 2005 @ 23:08 |
quote:thx.. Volgens MinicooperS hierboven [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 3] kan/kon je gewoon Shadowline krijgen. en bij BMW.de staan er idd een stel zonder chroom. Ik had ook nog niet echt hard lopen zoeken, want eerst moeten ze maar eens wat E46's inruilen op de nieuwe Touring ![]() | |
Youp | woensdag 28 september 2005 @ 23:09 |
quote:E30 M3 Evo moet je dan ook hebben he.. evo vs evo.. de M3 evo heeft 250pk.. en die ziet er in tegenstelling tot deze hakenkruizenbak WEL goed uit ![]() en overigens had de zwakste versie van de E30 M3 ook 194pk ![]() | |
Youp | woensdag 28 september 2005 @ 23:11 |
quote:u bent uit de buurt? ![]() mjah ik wil wel mee komen hoor ![]() | |
yup | woensdag 28 september 2005 @ 23:24 |
quote:325i is ook leuke scheur auto hoor, ze worden ook steeds meer gebruikt als circuitwagens... | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 28 september 2005 @ 23:52 |
quote:Brug heb ik wel tot mijn beschikking dan.. heb je een OV ofzo? kan ik je wel ergens oppikken, maar ik ga eerst zelf nog even kijken, verwacht wel dat ie rot is, trouwens ![]() Is dit niets voor je Yup? ![]() http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=3&record_id=95272&class=classic&pos=29&locale=atnl.classic.1&distance=&SearchID=b150d5d4712640a5f263b14c27834b4b [ Bericht 26% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 29-09-2005 00:01:14 ] | |
Geqxon | donderdag 29 september 2005 @ 01:23 |
Doe mij maar die twee witte die ernaast staan ![]() | |
yup | donderdag 29 september 2005 @ 08:53 |
quote:Geen kenteken heb je ook veel aan he ![]() Of wat me echt lol lijkt gewoon dat ding op aanhanger pleuren en meenemen met de E30 naar zandvoort ofzo ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 29 september 2005 @ 09:57 |
quote:Ja is puur voor het circuit he ![]() | |
M5 | donderdag 29 september 2005 @ 10:31 |
quote:BMW M3 EVO II en III hebben 238 PK, en dat is idd meer dan de standaard M3, en een fractie meer dan die Merc. | |
Dr_Frickin_Evil | donderdag 29 september 2005 @ 11:30 |
Ik vind die Mercedes eigenlijk zeker zo vet als een M3, ik heb er ook nog nooit 1 in het echt gezien. Een echte M3 (oke, geen EVO), zie je toch een stuk vaker. Bovendien zijn ze eigenlijk allebei net zo fout in de ogen van een leek ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Dr_Frickin_Evil op 29-09-2005 11:59:16 ] | |
yup | donderdag 29 september 2005 @ 13:46 |
WUHAHAHAHAHAHAA Vandaag APK gedaan voor de E30. Mocht niet gekeurd worden, en weet je waarom? Linker achterveer moet vervangen worden hauhauahauhah... Doe dat maar na met je moderne knakenbak. Effe veer scoren van de sloop en de E30 kan 14 maanden weer knallen ![]() Ik twijfel nu zelfs of ik hem weg moet doen want die keurmeester zei zelfs dat hij het ding SUPER vond voor zijn leeftijd (vrijwel geen roest, ziet er keurig uit etc.)... | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 29 september 2005 @ 13:54 |
quote:Ik heb vandaag mijn vrindin haar starslet uit 88 laten keuren, en die kwam er zonder problemen zo doorheen... dus euh... ![]() hehe, maar goed wat kost zo'n veertje voor een E30? | |
yup | donderdag 29 september 2005 @ 14:02 |
quote:Weet ik niet denk niet dat het zo duur zal zijn. We gaan het van een sloop E30 halen (uiteraard eentje die goed is he ![]() | |
Dr_Frickin_Evil | donderdag 29 september 2005 @ 14:12 |
quote:Waarom lach je, hij is afgekeurd toch ![]() | |
yup | donderdag 29 september 2005 @ 14:18 |
Dude, de garage had het te druk, ik ga straks de auto brengen voor een veer... Dus waarschijnlijjk word ie vandaag goedgekeurd... Ding is alleen om een achterveer afgekeurd, als jou linkerkoplamp niet werkt en dat ding word afgekeurd is het dan meteen een slechte auto ? ![]() | |
Dr_Frickin_Evil | donderdag 29 september 2005 @ 14:44 |
Nee, maar er zijn genoeg auto's van die leeftijd die ook probleemloos door de APK komen (zie Tommy_Kuklinkski bijvoorbeeld). | |
yup | donderdag 29 september 2005 @ 14:48 |
Ooit over nagedacht misschien dat er bepaalde onderdelen al eerder zijn vervangen bij die wagen? Bij mij zijn bijv. de schokbrekers vervangen maar de veren dus niet. Is gewoon standaard bij zulke oude auto's schokbrekers hebben geen eeuwige leven, net als veren e.d. dus je zal ze ooit moeten vervangen... Bij de jappen zijn vooral de motoren ONGELOFELIJK sterk... Die kleine 1.3tjes lopen met alle gemak van de wereld gewoon 3+ ton... Ik durf zelfs hier te wedden dat ze sterker zijn dan de gemiddelde dieselmotor... Als het op motoren aankomt moet dat Duitse blik gewoon zijn meerdere erkennen aan de Jappen... Maar qua carresorie winnen de Duitsers weer... Zo heeft mijn auto vrijwel geen spatje roest... | |
Repeat | donderdag 29 september 2005 @ 15:33 |
quote:een moderne knakenbak hoeft niet eens een apk keuring te ondergaan ![]() | |
yup | donderdag 29 september 2005 @ 18:06 |
Jajajajajajaj 3 jaar ik weet :-) | |
Youp | donderdag 29 september 2005 @ 18:07 |
quote:waar moet ik wezen ongeveer? ![]() ![]() | |
Youp | donderdag 29 september 2005 @ 18:10 |
quote:hmmz.... en het gewicht? ![]() oh 1200kg voor de simpelste knaken M3 en dan 0-100 in 6,7 sec en 1300kg voor de 190 2.5-16v (geen evo) en 0-100 in 7,7 sec ![]() | |
Youp | donderdag 29 september 2005 @ 18:12 |
quote:alles nieuwer dan 1973 is modern ![]() | |
Repeat | vrijdag 30 september 2005 @ 17:42 |
owjaaaaaaa ![]() ![]() ![]() ![]() echt supermooi ding dit; 325i uit 92, handgeschakeld, 250k, airbag, centrale vergrendeling, stuurbekrachtiging en lm velgen en vooral geen ranzige marokkanen bak ![]() ¤3200, na afdingen lijkt me dat echt een geweldige prijs ![]() iig een superexemplaar ![]() | |
M5 | vrijdag 30 september 2005 @ 17:46 |
die velgen passen niet bij een 325 imo. persoonlijk zou ik hem niet hoeven, is mij te oud en te veel km. je kunt er ongetwijfeld nog een tijdje in door karren, dat wel. | |
Lamme_Sterfkanarie | vrijdag 30 september 2005 @ 17:55 |
die zijskirts moeten ze ook eerst spuiten. 't is net een halve 316 basismodel zo ![]() | |
Repeat | vrijdag 30 september 2005 @ 17:57 |
ach, als ik op internet rondzoek zijn ze allemaal zo oud, tenminste als ik het ongeveer bij max 4000 euro zoek. Er zijn natuurlijk wel veel nieuwere, maar heb geen zin om gelijk 8k te moeten neertellen ofzo ![]() Moet ook niet gelijk mn eisen te hoog stellen bij een eerste auto.... | |
Lamme_Sterfkanarie | vrijdag 30 september 2005 @ 17:59 |
http://zoek.autotrader.nl/cgi-bin/advert_detail.php?page_num=1&record_id=5158973&class=cars&pos=7&locale=atnl.cars.1&distance=&SearchID=6ae3b4d405c57fd5235fbc9b1b079da0 wel heel iets duurder maar deze heeft het goede aantal deuren ( ![]() ![]() alleen geen bovag garage ![]() | |
M5 | vrijdag 30 september 2005 @ 18:02 |
quote:en in 2000 geimporteerd. zeker ff de history checken dan. | |
Lamme_Sterfkanarie | vrijdag 30 september 2005 @ 18:04 |
dan is het helemaal voorzichtig zijn ja. zou hem persoonlijk overslaan. Maar m'n punt is dat er wel mooier spul te krijgen is dan zo'n vieze blauwe ![]() | |
Repeat | vrijdag 30 september 2005 @ 20:41 |
Das idd ook wel een mooie... Het is natuurlijk ook moeilijk om aan zo'n plaatje te zien of het een goed model is ed. ![]() | |
Pharell | zondag 2 oktober 2005 @ 18:38 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() jezus dit is toch autoporno ![]() echt het enige minpunt is dat t geen coupe is... but who gives a fuck ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Pharell op 02-10-2005 18:45:38 ] | |
M5 | zondag 2 oktober 2005 @ 18:48 |
dat is een M3 wannabee. beetje jammer. opzich wel mooi. maar koop dan gewoon een M3 | |
yup | zondag 2 oktober 2005 @ 19:02 |
Naja M3 hebbie niet in 4 deurs versie he ![]() | |
yup | zondag 2 oktober 2005 @ 19:04 |
Wel interessant om te weten: Naja oud ding, bij de APK hebben ze alleen maar een kapotte linkerachterveer gevonden... Beide achterveren vervangen voor de zekerheid en hij heeft dus nu tot november 2006 apk... Me 318i heeft dus nu tot 22 november 2006 apk... | |
Spiller | zondag 2 oktober 2005 @ 20:08 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Youp | zondag 2 oktober 2005 @ 21:04 |
quote:netjes, maar toch een beetje jammer... en dat tt? twin turbo? ![]() ![]() ![]() | |
M5 | zondag 2 oktober 2005 @ 22:22 |
quote:tt?? ik zie "ii" Nieuwe BMW motoren zie je niet snel met Turbo, of je moet het VANOS eraf halen dacht ik. Compressor gaat weer wel dacht ik. dat weet five aces wel ![]() ![]() | |
Youp | zondag 2 oktober 2005 @ 22:28 |
quote:ja idd ik zie nu ook ii staan ![]() maar waarom zou dat niet gaan icm VANOS? | |
M5 | zondag 2 oktober 2005 @ 22:30 |
quote:hmm iig niet met Bi-VANOS, single Vanos weer wel ofzo. zal eens zoeken. vrijwel alle getunde BMW's die geblazen zijn en (Bi) VANOS hebben, hebben dus een supercharger | |
Youp | zondag 2 oktober 2005 @ 22:40 |
quote:hmmz ik weet het ook niet ![]() btw.. check dit ![]() http://bmw.brightinsites.(...)uto_nieuws?id_cat=17 ![]() ![]() | |
2609 | zondag 2 oktober 2005 @ 22:45 |
Ik zit aan een M3 te denken wat verbruikt dat zo ongeveer | |
Virus.NL | zondag 2 oktober 2005 @ 23:01 |
quote:Ik zit ook weleens aan een M3 te denken, maar dan denk ik niet aan het verbruik ![]() | |
Youp | zondag 2 oktober 2005 @ 23:02 |
quote:E30, E36, E46, E90? | |
2609 | zondag 2 oktober 2005 @ 23:11 |
E46 die vanaf 99 ofzo is dat toch? | |
yup | zondag 2 oktober 2005 @ 23:31 |
E46 is vanaf 1998. E36 is tot 1998. E30 is tot 1991. etc. E90 is allernieuwste. Wat jij wilt gaat om de 343 pk 3.2 liter versie dus. Rete coole auto. Verbruik zou het niet weten, vraag het Five Aces hij heeft dat blokje, alleen dan in 321 pk versie in een E36... (M3 E36 met SMG d8 ik). | |
Youp | zondag 2 oktober 2005 @ 23:36 |
quote:five heeft idd SMG t verbruik zal wel rond de 1:5 liggen gemiddeld (afgaande op t verbruik van onze auto) | |
M5 | maandag 3 oktober 2005 @ 09:37 |
E46 M3: (is er pas vanaf bj. 2000)quote:gemiddeld dus 1:5. | |
yup | maandag 3 oktober 2005 @ 09:42 |
Uhh gemiddeld is 1:8,4 heur ![]() Gecombineerd staat er 11,4/100... | |
M5 | maandag 3 oktober 2005 @ 09:49 |
quote:ah. ja reken fout en bij een rustige rijstijl moet je wel in de buurt kunnen komen. alleen.. rustig in een M3.. wordt lastig ![]() | |
Youp | woensdag 5 oktober 2005 @ 18:55 |
quote:vrij makkelijk hoor ![]() ![]() | |
NightFlight | woensdag 5 oktober 2005 @ 19:45 |
![]() Maar geef mij trouwens maar een RS4, dan rij je zo'n Beier het snot mee voor de ogen... ![]() | |
M5 | woensdag 5 oktober 2005 @ 19:57 |
quote:tot je de M5 tegen komt. ![]() | |
NightFlight | woensdag 5 oktober 2005 @ 20:03 |
quote:Zou het echt?! ![]() Mwah... je hebt natuurlijk altijd baas boven baas... ![]() | |
yup | woensdag 5 oktober 2005 @ 20:40 |
M5 donder op man dat is gewoon een sullige boodschappen auto.![]() | |
Geqxon | woensdag 5 oktober 2005 @ 20:46 |
E39 M5 ![]() | |
jp84 | woensdag 5 oktober 2005 @ 20:49 |
vorige auto van me ouwe, ding was echt in nieuwstaat, helaas nu ingeruild voor een S80 ![]() ![]() ![]() ben zelf een beetje aant kijken voor een nette 3 coupe E36, maar dat is vrij lastig. liefst heb ik wel M bumpers errop, maar als ik bij de namen van de adverteerders kijk op marktplaats van wie ze aanbieden... en hoe zit het met het onderhoud van die dingen? rij nu een civic sedan uit 94 en daar heb ik niet echt problemen mee, maar zijn de slijtage onderdelen van bmw echt een heel stuk duurder? | |
yup | woensdag 5 oktober 2005 @ 20:53 |
BMW is niet duurder dan een Jap, dat weet ik alvast :-) E36 coupe en goeie vinden... Gaat moeilijk worden, ze zijn er wel... Wat voor motor zoek je ? De kans op een goeie 316i/318i coupe is best wat groter dan een goeie 318iS/320i/325i coupe... Je kan ook naar een 328i coupe zoeken (meestal zijn die wel in goede staat) maar ze zijn erg duur (na '95 gebouwd). | |
jp84 | woensdag 5 oktober 2005 @ 21:02 |
ja tis nu zoiezo nog niet echt aan de orde, heb nog niet echt een budget. maar denk dat het budget rond de 5k zal zijn voor m'n volgende auto. | |
Virus.NL | woensdag 5 oktober 2005 @ 21:17 |
quote:Een E36 M3 in technisch en optisch goede staat vinden is ook behoorlijk lastig ![]() | |
yup | woensdag 5 oktober 2005 @ 21:29 |
quote:Ik zeg een ding: ga niet per se op zoek naar eentje met lage km stand en die zo jong mogelijk is. Zoek gewoon eentje die echt onderhouden is MET BEWIJS ERVAN. Zo jong mogelijk/zo laag mogelijk km stand zoeken betekent meestal teruggedraaide tellers (voor die geld) en zeer slecht onderhouden otoo's... Liever eentje van '93 met 2 ton op de teller die perfect is onderhouden, dan een van '97 met 1 ton op de teller en nooit onderhoud gehad... | |
Lamme_Sterfkanarie | donderdag 6 oktober 2005 @ 08:44 |
quote:een 318 coupé is toch automatisch een 318iS. kan bij autoweek iig niet de specs een 318i coupé vinden zonder de S. Heb zelf een 318iS coupé executive uit 95 met 150k op de klok. afgezien van die ellende laatst met de koeling die me 1500 euro kostte heb ik d'r nog niet veel aan gehad. BMW onderdelen zijn niet zo heel bijzonder veel duurder maar het arbeidsloon wel. Tenminste wanneer je het onderhoud bij een BMW dealer laat doen. | |
Youp | donderdag 6 oktober 2005 @ 17:17 |
quote:we zien ze idd af en toe wel eens langs komen voor reparaties... maar onderhoud? ![]() ![]() | |
Youp | donderdag 6 oktober 2005 @ 17:20 |
trouwens vandaag heb ik in een new coopertje gereden.. ik heb m zo'n 25km aan de tand gevoeld.. en als ik m in 1 woord moet omschrijven... : WEGLIGGING!!!!! damn... ![]() ![]() alleen is de cooper wat langzaam... een cooper S of een S works zou beter zijn... ![]() ![]() -edit- en het geluid is ook zeer zeker om over naar huis te schrijven.. zeker wanneer je de ramen open hebt en boven de 3500rpm komt ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door Youp op 06-10-2005 17:29:06 ] | |
yup | donderdag 6 oktober 2005 @ 17:32 |
quote:GODDAMN 1500 EURO ? WTF heb je deraan laten versleutelen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1500 euro voor een koelingprobleem is NIET NORMAAL... quote:Jaja sjon/achmed verhaal is wel bekend. Dat ie voor een bumper/lampenkit komt zegt genoeg... Beetje iemand die ook maar een klein beetje kan sleutelen doet het egwel zelf :-) | |
Lamme_Sterfkanarie | donderdag 6 oktober 2005 @ 17:43 |
quote:1500 euro was de complete rekening. grote beurt nieuwe radiateur nieuwe waterpomp nieuwe ventilateurkoppeling nieuwe schrijfremmen + blokken voor nieuw motortje voor elektrisch raam + nog wat klein grut ![]() dus nee, die 1500 euro was niet alleen een koelprobleem ![]() | |
Youp | donderdag 6 oktober 2005 @ 17:59 |
quote:dan is het toch best een nette prijs ![]() | |
Lamme_Sterfkanarie | donderdag 6 oktober 2005 @ 18:10 |
dat wel. maar een ongeplande flinke hap uit m'n spaarrekening. M'n huis wordt rond de jaarwisseling opgeleverd dus ik had het prima voor wat beters kunnen gebruiken. Maargoed. Wil hem zeker nog niet weg doen, daarvoor heb ik er te veel plezier mee ![]() | |
Youp | zaterdag 8 oktober 2005 @ 17:39 |
nu net werd op tv bekend gemaakt dat BMW van de new mini een soort van CSL versie gaat maken.. hij gaat +-1000kg wegen, 225pk hebben en hij word bij Bertone gebouwd ![]() ![]() ![]() | |
Virus.NL | zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:46 |
Vandaag even bij de dealer langsgeweest. Ze krijgen waarschijnljk een E36 M3 3.2 Coupe estoril blue binnen (inruil voor een nieuwe ///M) die nog helemaal origineel is ![]() ![]() Overigens ga ik ook nog even kijken voor een Lexus IS200, iets heel anders dan een M3 maar ook niet verkeerd ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door Virus.NL op 08-10-2005 19:26:13 ] | |
yup | zondag 9 oktober 2005 @ 00:04 |
Damn ik wou ook dat ik zo een luxeprobleem had: kiezen tussen een IS200 of een M3 ![]() | |
Virus.NL | zondag 9 oktober 2005 @ 11:30 |
Ik wil eigenlijk wel weten wat nou een normale (dealer-) prijs zou zijn voor een originele in zeer goede staat verkerende (bovengenoemde) M3 met zo een 112000 op de teller. | |
Youp | zondag 9 oktober 2005 @ 17:15 |
quote:reken maar genoeg... ik gok zo rond de 15.000 euro, maar je weet wel dan wat je hebt ![]() | |
Virus.NL | zondag 9 oktober 2005 @ 21:34 |
quote:Hij wist het nog niet zeker, maar dacht aan zo een 18.000 ![]() Hoe lang gaan die 3.2L blokken mee voordat ze gereviseerd moeten worden of onderdelen aan vervanging toe zijn? | |
M5 | zondag 9 oktober 2005 @ 21:34 |
quote:meer denk ik. 15.000 is laag imo deze lijkt mij wel aardig, (behalve de prijs, die leg ik niet ff neer ![]() klik | |
Virus.NL | zondag 9 oktober 2005 @ 21:34 |
//dubbel | |
Johnny_Footballhero | zondag 9 oktober 2005 @ 21:54 |
quote:Ik heb een zeer nette e36 coupe die ik wel kwijt wil tegen een goede prijs. Foto's staan elders in het 3-serie topic. Die zilveren. [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 2] arjenlw@hotmail.com | |
Virus.NL | zondag 9 oktober 2005 @ 22:01 |
En hier weer verder ![]() [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 4] |