quote:Op maandag 5 september 2005 17:50 schreef sungaMsunitraM het volgende:
-Doordat het gratis is download je ook dingen die je anders nóóit gekocht zou hebben.
idem, en omdat ik niet voor een leuk nr n hele cd ga kopenquote:Op maandag 5 september 2005 17:50 schreef JDude het volgende:Uigebreide zoekfunctie.
Zoeken naar bands, artiesten waar ik benieuwd naar ben, maar heb meestal geen zin om zomaar "op de gok" een CD te kopen.
Om aan CD's te komen die amper te verkrijgen zijn.
dat is ook een voordeel van downloaden.quote:Op maandag 5 september 2005 17:50 schreef sungaMsunitraM het volgende:
-Doordat het gratis is download je ook dingen die je anders nóóit gekocht zou hebben.
Inderdaadquote:Op maandag 5 september 2005 18:00 schreef Foo_niks het volgende:
je kan vreselijke foute muziek aan je collectie toevoegen zonder dat iemand je er op aankijkt.
quote:Op dinsdag 6 september 2005 00:40 schreef Ratt het volgende:
alleen was midner toen m'n moeder zag dat er ook meuk uit haar tijd tussen zat(spul waar Ben Hur nog op danste)
alleen dvd's?quote:Op dinsdag 6 september 2005 08:53 schreef buzzer het volgende:
ik download geen muziek...
quote:[b]Op maandag 5 september 2005 17:50
Ik niet in ieder gevalquote:Op dinsdag 6 september 2005 09:56 schreef Dead-Doll het volgende:
Ja je kunt ook tracks downloaden tegen een zachte vergoeding.
Mijn vraag is: wie doet dat nou als het ook gewoon gratis kan?!
*mee eensch*quote:Op dinsdag 6 september 2005 11:32 schreef Burning_Eye het volgende:
de CD in het geheel vind ik te duur en dan vind ik niet echt heel de CD mooi dus daarom download ik het gewoon
je hebt natuurlijk ook nog muziek die je gewoon niet in de winkel vind bijvoorbeeld van die nummers van festivals dan heb je ook nog van die sukkels die alleen live muziek willen en op een CD staat bijna nooit een nummer dat live is..quote:Op dinsdag 6 september 2005 11:33 schreef Party_P het volgende:
[..]
*mee eensch*
ZOwiezo te duur, en meestal staan er maar 4 nummers op die echt mooi zijn (van de 15 ofzo). Daarom zijn legale download sites wel weer handig: eigen cd samenstellen.
Ik bedoel meer, waarom betaal je 49.95 per maand voor een internet verbinding, omdat je dan toch nog voor muziek moet betalen in de winkel?quote:Op dinsdag 6 september 2005 12:38 schreef Burning_Eye het volgende:
Gratis, waarom betaal je 49.95 per maand voor een internetverbinding omdat je toch nog gezelig geld kan betalen voor muziek?
wij betalen geen 50 euri maar iets rond de dertig veertig maar van die internet verbinding kun je fokken en msnnenen al die shitjes dus dan doe ik liver dat en je kan in een maand natuurlijk 60 liedjes downloaden voor 50 euri terwilj je in de winkel 60 nummer zou kopen voor bijvoorbeeld het dubbele
Ik durf der wel een wedje op te leggen dat jij de muziek die ik wil daar niet gaat vinden, zeker niet hier in de buurt.quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:23 schreef Burning_Eye het volgende:
sommiuge mensen die posten hier dat ze het willen uitproberen maar in genoeg muziek winkels mag je de CD gewoon ff rustig luisteren maar ik snap die mensen hier dat ze de weg naar de winkel niet kunnen vinden en te lui zijn om de CD te zoeken maar tsja,.. dat zijnallemaal van die n00bs
Kom es met titels dan.. en dan bedoel ik niet de mainstream tmf shit..quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:52 schreef Burning_Eye het volgende:
je woont zeker ergens in zo'n boerengat waar ze geen muziek winkels hebben....
Maar jij bent dan ook een BrEeZaH SlEtJuH.quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:54 schreef danielluh het volgende:
tis gratis natuurlijk en om nu een cd te kope waar 10 platen niks zijn, stel ik liever mijn eigen cd samen met goede nummertjes voor in de auto
nee ben ik al wat te oud voorquote:Op dinsdag 6 september 2005 14:05 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook een BrEeZaH SlEtJuH.![]()
Ik heb een absolute hekel aan het luisteren van cd's in een winkel. Veel achtergrondgeruis, vaak niet de mogelijkheid om binnen een nummer te kunnen spoelen (en intro's van een minuut dus over te slaan), gewoon oncomfortabel. Downloaden zie ik meer als de cd even lenen van iemand die hem al heeft gekocht. De dingen die ik langer dan een paar weekjes laat staan zijn nummers/albums waar niet aan te komen is omdat de platenmaatschappij heeft besloten dat er én geen vraag naar is én dat de rechten niet aan de originele artiest verkocht kunnen worden zodat hij het zelf kan uitgeven bij zijn huidige label. Stik er dan maar fijn in, jongens.quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:23 schreef Burning_Eye het volgende:
sommiuge mensen die posten hier dat ze het willen uitproberen maar in genoeg muziek winkels mag je de CD gewoon ff rustig luisteren maar ik snap die mensen hier dat ze de weg naar de winkel niet kunnen vinden en te lui zijn om de CD te zoeken maar tsja,.. dat zijnallemaal van die n00bs
denk je dat ik dat helemaa lga lezen?quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik heb een absolute hekel aan het luisteren van cd's in een winkel. Veel achtergrondgeruis, vaak niet de mogelijkheid om binnen een nummer te kunnen spoelen (en intro's van een minuut dus over te slaan), gewoon oncomfortabel. Downloaden zie ik meer als de cd even lenen van iemand die hem al heeft gekocht. De dingen die ik langer dan een paar weekjes laat staan zijn nummers/albums waar niet aan te komen is omdat de platenmaatschappij heeft besloten dat er én geen vraag naar is én dat de rechten niet aan de originele artiest verkocht kunnen worden zodat hij het zelf kan uitgeven bij zijn huidige label. Stik er dan maar fijn in, jongens.
Nou moet ik ook zeggen dat ik niet meer zo vaak in de muziekwinkel te vinden ben, maar dat is omdat de grote ketens mij geen meerwaarde bieden ten opzichte van een online winkel en mij daar wel extra voor willen laten betalen. Als er personeel zou staan wat verstand had van muziek (om maar wat te noemen) zou ik het gaan overwegen. Afgekeurde C1000 kassadozen bij de FRS daarentegen hoef ik niet te sponsoren.
Ok, dan reageer ik ook op jouw eerste paar regels. Als je te dom, achterlijk, stupide of gewoon asociaal bent om op een discussieforum andermans argumenten in je op te nemen, tief alsjeblieft gewoon op naar de Frontpage.quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:19 schreef Burning_Eye het volgende:
[..]
denk je dat ik dat helemaa lga lezen?mooi niet hé
![]()
dee eerste paar regels en dan is het genoeg voor mij![]()
of ik aso ben? nou nee niet helemaalquote:Op dinsdag 6 september 2005 14:22 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ok, dan reageer ik ook op jouw eerste paar regels. Als je te dom, achterlijk, stupide of gewoon asociaal bent om op een discussieforum andermans argumenten in je op te nemen, tief alsjeblieft gewoon op naar de Frontpage.
Bij voorbaat dank.
Het kan veel goedkoper, als je maar weet waar je moet zijn...quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:27 schreef Sender_ het volgende:
Ik weiger het gewoon om 15 tot 20 eurie te betalen voor een cd die je maar een paar weken luisterd. Waarom zou je dat betalen als je het gratis kan krijgen.
En het aanbod is veel groter als in de winkels
Wat een geneuzel. Of je bent geen echte liefhebber of je komt in muziekwinkels waar EN uitstekende aparatuur staat EN geen achtergrondgeluiden zijn. Als je m zo hard moet zetten dat je zeker weet dat je met een gehoorbeschadiging thuis komt, is de lol er snel af. Immers de meeste platenzaken zetten hun muziek veel te hard. En bovendien ga je over het algemeen niet eerst een cd de volle lengte beluisteren en dat kan thuis wel.quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:19 schreef Burning_Eye het volgende:
[..]
denk je dat ik dat helemaa lga lezen?mooi niet hé
![]()
dee eerste paar regels en dan is het genoeg voor mij![]()
maar goed dat achtergrond geruis daarklopt allemaal geen ene shit van want je hoort het gewoon goed anders zet je hem harder of laat je hem harder zetten pipo en zijk nu niet over dat geruis en dan je thuis meer rust ofzo hebt want je bent echt maar dan ook echt een n00b die harstikke doof is![]()
ik kom gewoon in dé perfecte muziek winkelquote:Op dinsdag 6 september 2005 14:33 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wat een geneuzel. Of je bent geen echte liefhebber of je komt in muziekwinkels waar EN uitstekende aparatuur staat EN geen achtergrondgeluiden zijn. Als je m zo hard moet zetten dat je zeker weet dat je met een gehoorbeschadiging thuis komt, is de lol er snel af. Immers de meeste platenzaken zetten hun muziek veel te hard. En bovendien ga je over het algemeen niet eerst een cd de volle lengte beluisteren en dat kan thuis wel.![]()
en inlevingsvermogen dat niet iedereen in die perfecte winkel komt is jou vreemd?quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:47 schreef Burning_Eye het volgende:
[..]
ik kom gewoon in dé perfecte muziek winkel![]()
Dat jij het geen stelen vindt, betekent niet dat het geen stelen is!quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:02 schreef ASroma het volgende:
het is gewoon gratis, daarom download ik et. In de jaren negentig luisterde ik nauwelijks muziek, maar doormiddel van het internet konden we het gaan downloaden en raakte ik meer en meer geinterreseerd in muziek. Als het betaalt downloaden wordt stop ik er gelijk mee. Er is zoveel shit muziek uitgebracht dat ik het niet stelen vind, de muziekindustrie is toch nog steeds behoorlijk aan het boeren.
Alhoewel het natuurlijk niet fair is tegenover de artiest, vindt de wet niet dat het stelen is. Niet in Nederland en zelfs niet in de wat dat betreft toch iets rigidere VS.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat jij het geen stelen vindt, betekent niet dat het geen stelen is!
Persoonlijk vind ik dat het geen stelen is, als het nummers/artiesten betreft die je anders toch niet zou kopen. Anders ligt het bij de artiesten die je normaliter waarschijnlijk wel zou kopen, maar nu door het downloaden niet. Dan is het in mijn ogen wel een vorm van stelen.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
Alhoewel het natuurlijk niet fair is tegenover de artiest, vindt de wet niet dat het stelen is. Niet in Nederland en zelfs niet in de wat dat betreft toch iets rigidere VS.
Het is bij woorden die een wettelijke betekenis hebben wel handig als je daar niet van afwijkt. Ik ben het met je eens voor wat gederfde inkomens betreft (en de platenmaatschappijen hebben niet echt handige beslissingen genomen met a) het continu elke download als een gemiste verkoop bekijken en b) idiote programma's als MTV Cribs) maar het helpt als je in een discussie het gelijk aan je kant hebtquote:Op dinsdag 6 september 2005 15:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat het geen stelen is, als het nummers/artiesten betreft die je anders toch niet zou kopen. Anders ligt het bij de artiesten die je normaliter waarschijnlijk wel zou kopen, maar nu door het downloaden niet. Dan is het in mijn ogen wel een vorm van stelen.
oude en de nieuwe CD van eminem ik heb the massacre en the game en de rest staat op de computerquote:Op dinsdag 6 september 2005 14:56 schreef MarMar het volgende:
zeg burning eye.. nou ben ik wel benieuwd wat jij in je cdkast hebt staan.... de kans om je standpunt te beargumenteren: gooi es een lijstje neer van wat je hebt.
een paar dus... geen verrassingquote:Op dinsdag 6 september 2005 15:52 schreef Burning_Eye het volgende:
[..]
oude en de nieuwe CD van eminem ik heb the massacre en the game en de rest staat op de computer
Vandaar dat de kaartjes voor concerten ook enorm gestegen zijn. Vooral om het gebrek aan cd-inkomsten te compenseren.quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:23 schreef ASroma het volgende:
potverdikkie, er wordt beweerd dat kleine bands niet kunnen overleven omdat ze zogenaamd geen inkomsten hebben, internet is juist het medium waar je juist kleine bands zult vinden en kan promoten. Normaliter zou je in een muziekwinkel niet gelijk voor die bandjes komen kijken omdat je naar die muziekwinkel gaat omdat je iets wilt hebben wat je al in je hoofd hebt.
Hoe je het ook draait de muziek industrie maakt niet of nauwelijks verlies. En wat betreft die bandjes, de grote labels hebben sowieso geen trek om een niet te promoten vaag alto bandje een contract te geven. De muziekindustrie is tegenwoordig en vroeger eigenlijk ook al een puur marketing instrument puur op winst gericht. En uiteindelijk worden de echte winsten behaalt bij concerten, maar dat weet de echte artiest zelf ook wel.
En je harde schijf is voorlopig niet van plan om te crashen?quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:52 schreef Burning_Eye het volgende:
[..]
oude en de nieuwe CD van eminem ik heb the massacre en the game en de rest staat op de computer
kan zijn, maar goedkoop zijn ze wel met nieuwe cd'squote:Op dinsdag 6 september 2005 19:41 schreef Beathoven het volgende:
Cd-wow.nl heeft niet veel van wat ik zoek. Weinig zoekresultaten op Yes iig, alleen een paar 'best of.. ' CD's. Verder staat King Crimson er niet bij en hebben ze van John Coltrane ook nog nooit gehoord.
quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:07 schreef Badabingea het volgende:
Omdat het gratis is ( standaard )
En omdat je idd een beetje kan experimenteren of je de cd wel echt leuk vind.
Dat dan weer wel...quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
kan zijn, maar goedkoop zijn ze wel met nieuwe cd's![]()
zo heb ik het nog nooit bekekenquote:Op dinsdag 6 september 2005 07:45 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Omdat er tegenwoordig zo veel slechte muziek wordt gemaakt en als iedereen gewoon z'n muziek download houdt dat snel op.
Msn gesprek:quote:Op woensdag 7 september 2005 15:51 schreef dVTB het volgende:
Ik krijg eigenlijk meer muziek van mensen toegestuurd dan dat ik bewust zelf download. Meestal is de reden het op de hoogte blijven met nieuwe muziek. In enkele gevallen heb ik ook wel eens een nummer ergens voor nodig en ga ik niet speciaal voor één nummer naar een platenzaak om dat te kopen. Mede ook omdat de beschikbaarheid van muziek in muziekwinkels met de dag slechter wordt. Steeds vaker bestel ik cd's online, omdat ze simpelweg niet in de platenzaak liggen. Aan digitale (legale) downloads doe ik niet. Ik weiger geld te betalen voor alleen maar een mp3-bestandje. Een cd-single zou ik wel willen kopen, maar dat formaat hebben we in Nederland inmiddels vakkundig de nek omgedraaid.
Er zijn meer platenzaken naast de FRS.quote:Op woensdag 7 september 2005 10:49 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Nog een argument:
De componisten, artiesten, muzikanten en producers gun ik hun geld nog wel, maar de platenmaatschappijen (Herman Heinsbroek, remember?) en muziekwinkels (Hans van Breukhoven, rememer?
. En het personeel van de meeste CD-winkels is doorgaans ook een stelletje ongeïnteresseerde arrogante incompetente kneuzen trouwens
) niet
![]()
Klopt. Dat gebeurt me zo nu en dan wel eens. Dat heeft uiteindelijk ook wel eens tot de aanschaf van een CD geleid, zoals bij Keane, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 7 september 2005 19:53 schreef Renesite het volgende:
Msn gesprek:
"Heb je dit en dit nummer al 's gehoord?"
"nee?"
"ik stuur m!"
Ben zeer benieuwd naar jouw definitie van het woord werk...quote:Op donderdag 8 september 2005 01:12 schreef Meh7 het volgende:
Omdat muziek maken geen werk is, laat ze maar lekker werken voor hun geld.
Het kan zelfs nog goedkoper, met een beetje geluk en geduld via bijvoorbeeld ebay. Verder kan ik me vinden in je verhaal. vooral de laatste 2 zinnenquote:Op donderdag 8 september 2005 01:54 schreef rompompom het volgende:
Het is makkelijk, snel, gratis en je vindt wat minder makkelijk te krijgen nummers sneller op het internet. Dat geld ook voor originele cd's; er is zat moeilijk verkrijgbaar werk goed via internet te koop en dan betaal je echt niet bijzonder veel. Ik heb al wel eens wat uit Rusland over laten komen, niks aan het handje!
Trouwens, als ik van een cd drie of vier nummers heb gedownload die ik leuk vind, koop ik de cd vaak wel. Via internet dan wel, want dat scheelt vaak ook al redelijk in de prijs. En voor mijn werk vlieg ik veel, dus dan betaal je hooguit 12 euro voor een cd waar je in Nederland het volle pond voor betaaldIk vind het gewoon leuk om het origineel te hebben. Ik heb ook bijna geen gekopieerde bestaande cd's.
Waarom dan?quote:Op woensdag 28 september 2005 11:37 schreef Burning_Eye het volgende:
muziekwinkels zijn kut net als iedereen die muziek in de winkel koopt
eensch!quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:05 schreef saaw het volgende:
ik download alleen muziek van grotere bands
luister namelijk ook veel muziek van kleine en onbekende bandjes waarvan ik dus de cd koop bij een optreden omdat zij het geld echt wel kunnen gebruiken en die cd's ook niet zo debiel duur zijn als veel andere
kutsmoesquote:Op woensdag 28 september 2005 15:48 schreef Foo_niks het volgende:
Ik heb straatvrees en de meeste cdhoesjes gebruiken zo'n ondoorgrondelijk lettertype dat ik er echt niet uitkom wie het zijn.
Kan ik het wel gaan vraagge ,maar dat staat zo stom.
Als ik wil kijken wat mijn shit is, dan ga ik wel naar de plee.quote:Op dinsdag 6 september 2005 19:07 schreef Badabingea het volgende:
Omdat het gratis is ( standaard )
En omdat je idd een beetje kan experimenteren of je de cd wel echt leuk vind, om nou elke dag naar de Free record shop te lopen om te kijken wat nou je shit is. En zo wordt je ook zegmaar fan van iemand, en koop je dus misschien wel een keer een album van ze.
En wat ook zo is, ze moeten de cd's goedkoper maken, want als ze ze duur blijven komen ze er nooit vanaf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |