FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Protestaktie tegen brandstofprijzen
Fulcrum_Xzondag 4 september 2005 @ 22:26
Het idee komt van Motor-forum.nl, en wel in dit topic: _klik_

Er wordt altijd maar geklaagd en geklaagd, maar nooit aktie ondernomen. Misschien dat het zinloos is, maar het is in ieder geval het proberen waard. We hopen met veel motorrijders maar ook automobilisten naar Den Haag te trekken op 16 september aanstaande.

Ondertussen zijn er verschillende fora (Autoweek, Extreme-Machines, automerken fora etc.) op de hoogte gesteld om de animo te peilen.

Aanleiding is dus de hoge benzineprijs, waarvan de accijnzen en belasting maar liefst 91,5 cent bedraagt op het totaalbedrag van 1.54

Youpzondag 4 september 2005 @ 22:27
ik ben van de partij!!!!! (mits er iemand hier uit de buurt met me mee tuft met zeer lage snelheid over de snelweg )
detulp050zondag 4 september 2005 @ 22:27
Ik zou met de trein naar Den Haag gaan de 16e
Fulcrum_Xzondag 4 september 2005 @ 22:28
quote:
Op zondag 4 september 2005 22:27 schreef detulp050 het volgende:
Ik zou met de trein naar Den Haag gaan de 16e
Nee joh, de hele bende blokkeren!
GiSHzondag 4 september 2005 @ 22:35
ik zal ook wel een post op het Beetle forum plaatsen.. kijken of daar intresse is..
Sterke_Yerkezondag 4 september 2005 @ 22:36
16e is autosprint in drachten
Youpzondag 4 september 2005 @ 22:36
op MF is iig animo
Youpzondag 4 september 2005 @ 22:36
quote:
Op zondag 4 september 2005 22:36 schreef Sterke_Yerke het volgende:
16e is autosprint in drachten
tof toch, laat ze maar langskomen met die sprinters
Crazyivanzondag 4 september 2005 @ 22:37
Slechts een tijdelijke oplossing. Bovendien moet er toch belastingsgeld binnenkomen he. Anders moet dat dus ergens anders vandaan worden gehaald, b.v. meer inkomstenbelasting of accijnsverhoging op drank. Hoe dan ook je betaald toch wel.
Youpzondag 4 september 2005 @ 22:39
Truckstar forum

http://www.truckstarforum.nl/forum/viewtopic.php?p=1144&sid=1116767d045f22439c7a20aa2adc3fd5#1144

Motor-Forum

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/109569/1

Automaxx forum

http://automaxx.nl/newforum/viewtopic.php?t=6488

Carforums.nl

check de banner >>> http://www.carforums.nl/

Partyflock

http://partyflock.nl/topic/808350.html

[ Bericht 26% gewijzigd door Youp op 04-09-2005 23:07:39 ]
Youpzondag 4 september 2005 @ 22:40
quote:
Op zondag 4 september 2005 22:37 schreef Crazyivan het volgende:
Slechts een tijdelijke oplossing. Bovendien moet er toch belastingsgeld binnenkomen he. Anders moet dat dus ergens anders vandaan worden gehaald, b.v. meer inkomstenbelasting of accijnsverhoging op drank. Hoe dan ook je betaald toch wel.
dat ze in den haag maar leren minder geld uit te geven

ik weet dat het niet werkt, maar we kunnen ook lekker met zn allen op de bank blijven zitten en met zn allen lopen vloeken en schelden dat alles te duur is en vervolgens ook helemaal niks doen
ook_gekzondag 4 september 2005 @ 22:46
Pleur op zeg met dat naar den haag komen.
Doe me een fucking lol zeg

En ik straks weer last van jullie hebben
Youpzondag 4 september 2005 @ 22:49
quote:
Op zondag 4 september 2005 22:46 schreef ook_gek het volgende:
Pleur op zeg met dat naar den haag komen.
Doe me een fucking lol zeg

En ik straks weer last van jullie hebben
ga jij fietsend naar t binnenhof, demonstreren tegen de demonstranten
Fulcrum_Xzondag 4 september 2005 @ 22:49
quote:
Op zondag 4 september 2005 22:46 schreef ook_gek het volgende:
Pleur op zeg met dat naar den haag komen.
Doe me een fucking lol zeg

En ik straks weer last van jullie hebben
Ga jij een dagje in Friesland kijken ofzo
Sterke_Yerkezondag 4 september 2005 @ 22:59
Wel grappig, die hippie's vroeger protesteren voor gratis fietsen, wij nu voor goedkopere benzine
SCHzondag 4 september 2005 @ 22:59
Demonstreer anders ook even tegen de toegangsprijzen van de Efteling

Kansloos dit. Heeft de regering de orkaan in New Orleans veroorzaakt?
Herr.Flickzondag 4 september 2005 @ 23:02
quote:
Op zondag 4 september 2005 22:59 schreef SCH het volgende:
Demonstreer anders ook even tegen de toegangsprijzen van de Efteling

Kansloos dit. Heeft de regering de orkaan in New Orleans veroorzaakt?
Verkeerd besteld, was eigenlijk voor heerenveen bestemd...

Alexxxxxzondag 4 september 2005 @ 23:03
truckstar forum is bout
als je echt op vrachtwagenfora wilt spammen, moet je op t forum van http://www.v8power.nl gaan, daar komen de meetse truckers. En nog wel die met dieselverslindende V8 motoren
Sterke_Yerkezondag 4 september 2005 @ 23:04
Net als of zoiets schade had aangericht in Friesland, alles is hier deugdelijk gebouwd
Crazyivanzondag 4 september 2005 @ 23:05
Ga liever protesteren dat er veel te weinig geld naar kernfusie projecten gaat. Dit is namelijk de enige echte manier om in de toekomst (lees over een jaar of 10-20) aan energie te komen. Want zelfs uranium is over niet al te lange tijd op.
Mtijnzondag 4 september 2005 @ 23:08
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:05 schreef Crazyivan het volgende:
Ga liever protesteren dat er veel te weinig geld naar kernfusie projecten gaat. Dit is namelijk de enige echte manier om in de toekomst (lees over een jaar of 10-20) aan energie te komen. Want zelfs uranium is over niet al te lange tijd op.
Hey kijk, iemand die iets weet over de oil peak
Bijna niemand weet zelfs maar wat kernfusie inhoudt dude... Vertrouw er maar niet op.
Youpzondag 4 september 2005 @ 23:09
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:08 schreef Mtijn het volgende:

[..]

Hey kijk, iemand die iets weet over de oil peak
Bijna niemand weet zelfs maar wat kernfusie inhoudt dude... Vertrouw er maar niet op.
ik weet het.. en reken maar dat daar bakken vol geld naartoe gaan
SCHzondag 4 september 2005 @ 23:11
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:02 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Verkeerd besteld, was eigenlijk voor heerenveen bestemd...

ietsje afgedwaald
Herr.Flickzondag 4 september 2005 @ 23:11
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:05 schreef Crazyivan het volgende:
Ga liever protesteren dat er veel te weinig geld naar kernfusie projecten gaat. Dit is namelijk de enige echte manier om in de toekomst (lees over een jaar of 10-20) aan energie te komen. Want zelfs uranium is over niet al te lange tijd op.
Ja cool!

De nieuwe Opel Astra Chernobyl!

De auto die altijd straalt!

SCHzondag 4 september 2005 @ 23:12
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:05 schreef Crazyivan het volgende:
Ga liever protesteren dat er veel te weinig geld naar kernfusie projecten gaat. Dit is namelijk de enige echte manier om in de toekomst (lees over een jaar of 10-20) aan energie te komen. Want zelfs uranium is over niet al te lange tijd op.
Crazyivanzondag 4 september 2005 @ 23:12
Waarom duurt het dan nog waarschijnlijk 30 jaar voordat het toepasbaar is? Gewoon echt veel te laat naar mijn idee. Als je olieprijs binnenkort over de 100 dollar heen gaat breekt de pleuris uit.
Herr.Flickzondag 4 september 2005 @ 23:12
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:11 schreef SCH het volgende:

[..]

ietsje afgedwaald
Lucky bastard!

Youpzondag 4 september 2005 @ 23:12
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:11 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Ja cool!

De nieuwe Opel Astra Chernobyl!

De auto die altijd straalt!

CherMobyl

SCHzondag 4 september 2005 @ 23:13
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:12 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Lucky bastard!

Dan nog had je me niet gehad want woon al 20 jaar niet meer In Friesland
Youpzondag 4 september 2005 @ 23:14
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:12 schreef Crazyivan het volgende:
Waarom duurt het dan nog waarschijnlijk 30 jaar voordat het toepasbaar is? Gewoon echt veel te laat naar mijn idee. Als je olieprijs binnenkort over de 100 dollar heen gaat breekt de pleuris uit.
er gaan miljarden en miljarden en miljarden naartoe en de slimste mensen van de wereld zijn al tig jaar hun hoofd er over aan het breken... het is nou eenmaal geen C&C red alert, hoe meer geld je in je researches stopt, hoe sneller het gaat
Herr.Flickzondag 4 september 2005 @ 23:15
Klant : Spreek ik met de Wegenwacht?
WW : Ja,waarmee kunnen wij u helpen?
Klant: M'm auto doet het niet meer...
WW : Wat doet ie niet meer?
Klant : Niets...en het word erg warm en het begint te waaien!
WW : Oh, niet iets waar wij voor komen, het is maar een Fall-Out!

Herr.Flickzondag 4 september 2005 @ 23:16
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan nog had je me niet gehad want woon al 20 jaar niet meer In Friesland
Vuile overloper...

Remonzondag 4 september 2005 @ 23:17
weg met de accijn's en weg met de regering!
Crazyivanzondag 4 september 2005 @ 23:18
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:15 schreef Herr.Flick het volgende:
Klant : Spreek ik met de Wegenwacht?
WW : Ja,waarmee kunnen wij u helpen?
Klant: M'm auto doet het niet meer...
WW : Wat doet ie niet meer?
Klant : Niets...en het word erg warm en het begint te waaien!
WW : Oh, niet iets waar wij voor komen, het is maar een Fall-Out!

Tis hier geen onzin
ThaFreakzondag 4 september 2005 @ 23:19
ontopic blijven aub
MikeyManzondag 4 september 2005 @ 23:28
Tsjah, ik kan best begrijpen dat er belasting wordt geheven over de benzine... Maar voor elke cent die Shell nu zelf extra aan kosten heeft, komt er drie cent bovenop de accijnzen... Laat ze dat bedrag lekker vast maken, op 50 ct per liter, of 25ct + btw, in plaats van deze achterlijke opbouw...
Crazyivanzondag 4 september 2005 @ 23:29
LONDEN - Pomphouders in Groot-Brittannië moeten door de stijgende benzineprijzen hun tankstation aanpassen. De prijsschermen van diverse bezinepompen zijn niet berekend op een literprijs van meer dan 1 pond sterling.

bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/article24995811.ece?rss

De problemen zijn zelfs groter dan gedacht
Googolplexianzondag 4 september 2005 @ 23:29
LANDELIJKE ADVIESPRIJZEN EX POMP
prijzen per 100 liter
incl. BTW/excl. BTW

Super 98 met loodvervanger 163,40/137,31
Total Excellium 98 ongelood 160,90/135,21
Super Plus 98 ongelood 160,40/134,79
Euro 95 ongelood 154,90/130,17
2-Takt Mix 166,90/140,25
Total Excellium diesel 120,50/101,26
Diesel 2005 LZW 113,50/95,38
Tractor Gasolie 101,10/84,96
Tractie Gasolie LZW 102,50/86,13
Autogas 52,50/44,12
Sterke_Yerkemaandag 5 september 2005 @ 00:10
quote:
Op zondag 4 september 2005 23:29 schreef Crazyivan het volgende:
LONDEN - Pomphouders in Groot-Brittannië moeten door de stijgende benzineprijzen hun tankstation aanpassen. De prijsschermen van diverse bezinepompen zijn niet berekend op een literprijs van meer dan 1 pond sterling.

bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/article24995811.ece?rss

De problemen zijn zelfs groter dan gedacht
Wist niet dat het in de UK ook al zo erg was. 1 pond is iets van 1,45 toch?
Five_Acesmaandag 5 september 2005 @ 01:04
VS is net zo erg als hier bijna bij sommige tankstations.

Maar goed zal het eens rondstrooien op de BMW boards.
siekmanmaandag 5 september 2005 @ 01:47
iedereen 1 week de auto laten voor wat ie is

dus niet rijden
MouseOvermaandag 5 september 2005 @ 01:53
Als je iets wil veranderen zal het idd haast zo moeten.
Joost-mag-het-wetenmaandag 5 september 2005 @ 02:12
Men had het er vandaag over op de Belgische TV , eigenlijk kan "Den Haag" daar niet zoveel aan doen, om de lasten grondig te kunnen verlagen (bv lagere BTW voet op benzine) moet er een "ja" van Europa komen ...
TheFreshPrincemaandag 5 september 2005 @ 08:26
Maar stel nu dat we met z'n allen naar Den Haag gaan, iemand al berekend hoeveel brandstof dat gaat kosten?

Ik denk dat Shell én politiek Den Haag zich rotlachen als we daarheen gaan...
Kreatormaandag 5 september 2005 @ 08:30
quote:
Op zondag 4 september 2005 22:59 schreef SCH het volgende:
Demonstreer anders ook even tegen de toegangsprijzen van de Efteling

Kansloos dit.
Je bent inderdaad nogal kansloos. De efteling is een optioneel pretpark. De rit naar m'n werk is niet te doen met OV.
NewOrdermaandag 5 september 2005 @ 08:38
Wat ik zo typisch vind is dat je mensen wel hoort klagen over de brandstofprijzen maar als ik dan om me heen kijk in het verkeer zie ik nauwelijks mensen die hun rijstijl aanpassen. Blijkbaar zit het probleem meer tussen de oren dan in de portemonnee.
SCHmaandag 5 september 2005 @ 09:13
quote:
Op maandag 5 september 2005 08:30 schreef Kreator het volgende:

[..]

Je bent inderdaad nogal kansloos. De efteling is een optioneel pretpark. De rit naar m'n werk is niet te doen met OV.
Onzin, het is maar waar je voor kiest.
SCHmaandag 5 september 2005 @ 09:14
quote:
Op maandag 5 september 2005 01:47 schreef siekman het volgende:
iedereen 1 week de auto laten voor wat ie is

dus niet rijden
SCHmaandag 5 september 2005 @ 09:14
quote:
Op maandag 5 september 2005 08:38 schreef NewOrder het volgende:
Wat ik zo typisch vind is dat je mensen wel hoort klagen over de brandstofprijzen maar als ik dan om me heen kijk in het verkeer zie ik nauwelijks mensen die hun rijstijl aanpassen. Blijkbaar zit het probleem meer tussen de oren dan in de portemonnee.
Dat klopt ook, het probleem zit hem niet in de prijzen.
Fidelismaandag 5 september 2005 @ 09:22
http://carforums.nl/1.gif

spelfouten in de banner
Kreatormaandag 5 september 2005 @ 09:32
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:13 schreef SCH het volgende:

Onzin, het is maar waar je voor kiest.
Wat een crap.
GiSHmaandag 5 september 2005 @ 09:33
http://www.newbeetleclub.nl/forum/viewtopic.php?p=37747
GiSHmaandag 5 september 2005 @ 09:36
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat klopt ook, het probleem zit hem niet in de prijzen.
leg mij dan maar eens het prijs verschil uit tussen Shell benzine die op de vondelingen weg in Pernis en Shell benzine in de eerste beste Shell pomp in Luxemburg..

Dus als je met een tankwagen 300km gaat rijden wordt deze spontaan goedkoper....
SCHmaandag 5 september 2005 @ 10:14
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:32 schreef Kreator het volgende:

[..]

Wat een crap.
Goed argument

Het gaat in het leven altijd om keuzes en natuurlijk kan ik me voorstellen dat het soms niet anders kan dan de auto gebruiken, maar dan nog is het een gevolg van een keuze voor wonen of werken en dus vervoer. Geeft ook niet, ik ben niet tegen autorijden. Maar wel tegen het gemak waarmee het vaak gebeurt en de hoge toon over "beknotten van vrijheid" als er bepaalde maatregelen worden genomen.
SCHmaandag 5 september 2005 @ 10:15
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:36 schreef GiSH het volgende:

[..]

leg mij dan maar eens het prijs verschil uit tussen Shell benzine die op de vondelingen weg in Pernis en Shell benzine in de eerste beste Shell pomp in Luxemburg..

Dus als je met een tankwagen 300km gaat rijden wordt deze spontaan goedkoper....
Tja, andere dingen zijn in Nederland weer goedkoper dan in Luxemburg. Wie geen belasting wil betalen gaat in Monaco wonen.
Herr.Flickmaandag 5 september 2005 @ 10:19
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Goed argument

Het gaat in het leven altijd om keuzes en natuurlijk kan ik me voorstellen dat het soms niet anders kan dan de auto gebruiken, maar dan nog is het een gevolg van een keuze voor wonen of werken en dus vervoer. Geeft ook niet, ik ben niet tegen autorijden. Maar wel tegen het gemak waarmee het vaak gebeurt en de hoge toon over "beknotten van vrijheid" als er bepaalde maatregelen worden genomen.
Nee, dat zie je verkeerd.

De regering is pro-europees, dus 1 europa,maar ook 1 brandstofprijs...

Waarom moet die hier dan alsnog de hoogste zijn
MikeyManmaandag 5 september 2005 @ 10:33
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:19 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Nee, dat zie je verkeerd.

De regering is pro-europees, dus 1 europa,maar ook 1 brandstofprijs...

Waarom moet die hier dan alsnog de hoogste zijn
[sarcasme]

om onze economie op dit huidige, geweldige pijl te houden
om ons, toch al uitmuntende, zorgysteem nog verder te verbeteren
omdat wij nou eenmaal een staatsschuld af te lossen hebben, en dat gaat op deze manier sneller
om te kunnen investeren in werkgelegenheid

en zo kan ik nog wel even doorgaan
[/sarcasme]
SCHmaandag 5 september 2005 @ 10:35
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:19 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Nee, dat zie je verkeerd.

De regering is pro-europees, dus 1 europa,maar ook 1 brandstofprijs...

Waarom moet die hier dan alsnog de hoogste zijn
1 Europa betekent volgens jou 1 brandstofprijs, kun je quoten waar de regering dat heeft gesteld?
Tjabbomaandag 5 september 2005 @ 10:47
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, andere dingen zijn in Nederland weer goedkoper dan in Luxemburg.
Noem eens iets.
quote:
Wie geen belasting wil betalen gaat in Monaco wonen.
Je bent de eerste nederlander die ik tegenkom die niet tegen belastingen is. Want dat impliceer je hiermee.
Daarnaast zijn de prijzen exorbitant hoog dat kan toch niemand ontkennen neem ik aan.
Het is gewoon bij het schofterige af.
SCHmaandag 5 september 2005 @ 10:50
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:47 schreef Tjabbo het volgende:
Je bent de eerste nederlander die ik tegenkom die niet tegen belastingen is. Want dat impliceer je hiermee.
Daarnaast zijn de prijzen exorbitant hoog dat kan toch niemand ontkennen neem ik aan.
Het is gewoon bij het schofterige af.
Tuurlijk ben ik niet tegen belastingen, jij wel dan??? Dat is toch helemaal realistisch...
De rest van je zinnen zijn populistisch, het gaat er niet om dat ze hoog zijn maar waarom ze hoog zijn en dat valt goed uit te leggen. Niks schofterigs aan. Het is eerder schofterig dat het kabinet al aangeeft dat de accijns niet meestijgt de komende om het volkje tevreden te houden.
MikeyManmaandag 5 september 2005 @ 10:51
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:47 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Noem eens iets.
[..]

Je bent de eerste nederlander die ik tegenkom die niet tegen belastingen is. Want dat impliceer je hiermee.
Daarnaast zijn de prijzen exorbitant hoog dat kan toch niemand ontkennen neem ik aan.
Het is gewoon bij het schofterige af.
Waarom zou je wel tegen belastingen zijn? Wil jij geen pensioen, wegen, straatverlichting, gezondheidszorg, politie, leger en noem maar op?
Herr.Flickmaandag 5 september 2005 @ 10:54
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:35 schreef SCH het volgende:

[..]

1 Europa betekent volgens jou 1 brandstofprijs, kun je quoten waar de regering dat heeft gesteld?
Volgens de europasite :

Economische groei. De werkgelegenheid en concurrentiekracht van de Unie moeten gestimuleerd worden. Onderzoek en innovatie en de regels van het stabiliteitspact spelen een belangrijke rol.

http://www.europa.nl/netherlands/hoofdthemas/index_nl.htm

Jij wilt toch niet zeggen dat je eerlijke concurentie kunt maken met een groot accijnsverschil...
Herr.Flickmaandag 5 september 2005 @ 10:55
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk ben ik niet tegen belastingen, jij wel dan??? Dat is toch helemaal realistisch...
De rest van je zinnen zijn populistisch, het gaat er niet om dat ze hoog zijn maar waarom ze hoog zijn en dat valt goed uit te leggen. Niks schofterigs aan. Het is eerder schofterig dat het kabinet al aangeeft dat de accijns niet meestijgt de komende om het volkje tevreden te houden.
Leg eens uit dan...
SCHmaandag 5 september 2005 @ 10:57
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:54 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Volgens de europasite :

Economische groei. De werkgelegenheid en concurrentiekracht van de Unie moeten gestimuleerd worden. Onderzoek en innovatie en de regels van het stabiliteitspact spelen een belangrijke rol.

http://www.europa.nl/netherlands/hoofdthemas/index_nl.htm

Jij wilt toch niet zeggen dat je eerlijke concurentie kunt maken met een groot accijnsverschil...
Dus mensen gaan vanuit Utrecht naar Luxemburg om te tanken volgens jou? Met wie concurreert de pomphouder in Vianen denk je?
SCHmaandag 5 september 2005 @ 10:57
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:55 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Leg eens uit dan...
OlieprijSCH
MikeyManmaandag 5 september 2005 @ 10:57
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Tuurlijk ben ik niet tegen belastingen, jij wel dan??? Dat is toch helemaal realistisch...
De rest van je zinnen zijn populistisch, het gaat er niet om dat ze hoog zijn maar waarom ze hoog zijn en dat valt goed uit te leggen. Niks schofterigs aan. Het is eerder schofterig dat het kabinet al aangeeft dat de accijns niet meestijgt de komende om het volkje tevreden te houden.
Ze hoeven de accijnzen ook niet te verhogen, aangezien het een percentage is... Gaat dus geheel vanzelf...
Herr.Flickmaandag 5 september 2005 @ 10:58
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Dus mensen gaan vanuit Utrecht naar Luxemburg om te tanken volgens jou? Met wie concurreert de pomphouder in Vianen denk je?
En als je nu aan de grens woont, of heb je al ooit nagedacht aan transport bedrijven....

Nee dus (het gaat verder dan alleen de pomphouder in Vianen...)
SCHmaandag 5 september 2005 @ 10:59
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:57 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Ze hoeven de accijnzen ook niet te verhogen, aangezien het een percentage is... Gaat dus geheel vanzelf...
Accijns wordt normaal gesproken wel verhoogd rond Prinsjesdag, gerelateerd aan het prijspeil.
Herr.Flickmaandag 5 september 2005 @ 11:00
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:57 schreef SCH het volgende:

[..]

OlieprijSCH
uit·leg·gen (ov.ww.)
1 doen begrijpen => expliceren, expliqueren, iem. iets duidelijk maken, iem. tekst en uitleg geven, iets uit de doeken doen
2 groter, langer of ruimer maken
3 leggend uitspreiden

Je kunt het dus niet uitleggen en roept daarom maar wat,

jammer...
SCHmaandag 5 september 2005 @ 11:01
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:00 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

uit·leg·gen (ov.ww.)
1 doen begrijpen => expliceren, expliqueren, iem. iets duidelijk maken, iem. tekst en uitleg geven, iets uit de doeken doen
2 groter, langer of ruimer maken
3 leggend uitspreiden

Je kunt het dus niet uitleggen en roept daarom maar wat,

jammer...
Oh, ik wil er wel wat regels om heen fantaseren maar dacht dat je dit wel zou begrijpen. Kwestie van overschatting dus.
Herr.Flickmaandag 5 september 2005 @ 11:04
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, ik wil er wel wat regels om heen fantaseren maar dacht dat je dit wel zou begrijpen. Kwestie van overschatting dus.
Kwestie van uitvlucht zoeken van jouw kant uit....


Discussies voeren is meer dan iets roepen als een kip zonder kop,helaas onderbouw je je mening niet,dus heeft het geen nut om er verder over te praten.

Jammer.
SCHmaandag 5 september 2005 @ 11:10
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:04 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Kwestie van uitvlucht zoeken van jouw kant uit....


Discussies voeren is meer dan iets roepen als een kip zonder kop,helaas onderbouw je je mening niet,dus heeft het geen nut om er verder over te praten.

Jammer.
De olieprijs is de reden lieverd, wat wil je dat ik er meer over zeg?
Herr.Flickmaandag 5 september 2005 @ 11:12
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:10 schreef SCH het volgende:

[..]

De olieprijs is de reden lieverd, wat wil je dat ik er meer over zeg?
Snap jij het nu écht niet

Het kan niet aan de olieprijs liggen,die is voor ons niet anders dan voor bijvoorbeeld luxemburg.
Het grote prijsverschil ligt 100% bij de overheid en niet bij de brandstofleveranciers....
SCHmaandag 5 september 2005 @ 11:13
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:12 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Snap jij het nu écht niet

Het kan niet aan de olieprijs liggen,die is voor ons niet anders dan voor bijvoorbeeld luxemburg.
Het grote prijsverschil ligt 100% bij de overheid en niet bij de brandstofleveranciers....
In Luxemburg is de benzineprijs ook gestegen hoor.
Herr.Flickmaandag 5 september 2005 @ 11:15
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:13 schreef SCH het volgende:

[..]

In Luxemburg is de benzineprijs ook gestegen hoor.
Niemand zeurt over een prijsstijging, niemand zeurt als de benzine 1 euro moet gaan kosten....

Maar mensen beginnen wel te zeuren als de brandstofprijzen de pan uit rijzen terwijl de enige die daar wat aan kan doen z'n kop in het zand steekt.(den haag dus)

Het gaat om de absurde hoogte van de prijs, niet om de prijsverhoging zelf.
MikeyManmaandag 5 september 2005 @ 11:16
Voor elke cent dat de olieprijs stijgt, gaan de accijnzen 2 cent mee omhoog... ergo==> 3 cent prijsstijging...niks het ligt aan de olieprijzen...
SCHmaandag 5 september 2005 @ 11:17
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:15 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Niemand zeurt over een prijsstijging, niemand zeurt als de benzine 1 euro moet gaan kosten....

Maar mensen beginnen wel te zeuren als de brandstofprijzen de pan uit rijzen terwijl de enige die daar wat aan kan doen z'n kop in het zand steekt.(den haag dus)

Het gaat om de absurde hoogte van de prijs, niet om de prijsverhoging zelf.
Dat is een nogal vreemde redenering. Den Haag heeft juist toegezegd dat de accijns komend najaar niet verhoogd wordt, dat is een forse tegemoetkoming maar nog is het niet goed.

Misschien betaal jij liever geen belasting maar dan moet je ook maar niet profiteren van al die zaken die daarvan betaald worden.
SCHmaandag 5 september 2005 @ 11:18
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:16 schreef MikeyMan het volgende:
Voor elke cent dat de olieprijs stijgt, gaan de accijnzen 2 cent mee omhoog... ergo==> 3 cent prijsstijging...niks het ligt aan de olieprijzen...
Je zegt het zelf al. Als de olieprijs niet stijgt, gaat de prijs ook niet omhoog, simpel zat. De accijns is een gegeven.
#ANONIEMmaandag 5 september 2005 @ 11:20
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al. Als de olieprijs niet stijgt, gaat de prijs ook niet omhoog, simpel zat. De accijns is een gegeven.
Er is nog altijd een tijdelijke accijnsverhoging. Van Kok nog geloof ik.
MikeyManmaandag 5 september 2005 @ 11:22
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al. Als de olieprijs niet stijgt, gaat de prijs ook niet omhoog, simpel zat. De accijns is een gegeven.
Joh, gast, zit nou niet zo slap te ouwehoeren... het grootste gedeelte van de prijsstijging komt door de accijnzen en niet door de stijging van de olieprijs...
SCHmaandag 5 september 2005 @ 11:23
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:22 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Joh, gast, zit nou niet zo slap te ouwehoeren... het grootste gedeelte van de prijsstijging komt door de accijnzen en niet door de stijging van de olieprijs...
Nee piemel, de prijsstijging wordt primair veroorzaakt door de olieprijs. En niet anders.

Jij zit slap te ouwehoeren.
Herr.Flickmaandag 5 september 2005 @ 11:26
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is een nogal vreemde redenering. Den Haag heeft juist toegezegd dat de accijns komend najaar niet verhoogd wordt, dat is een forse tegemoetkoming maar nog is het niet goed.

Misschien betaal jij liever geen belasting maar dan moet je ook maar niet profiteren van al die zaken die daarvan betaald worden.
Dat is gewoon onzin, de accijns op brandstof is in nederland idioot hoog,en het is een ramp voor janmodaal,niet voor de boven gemiddelde verdiener.

Janmodaal moet ook gewoon naar z'n werk,of het met de auto is of met OV(brandstofprijzen worden ook verrekend in de OV prijs).

Het kwartje van KOK is gewoon een heet hangijzer,het is altijd al een oneerlijke brandstof heffing geweest,en het kabinet zou een héél goede stap in de richting doen om deze te laten vervallen.
Maar CDA wil er gewoonweg niet aan
quote:
Actueel
Kalender
25 jaar
Standpunten
Tweede kamer
Eerste kamer
Europarlement
Internationaal
Partij
Afdelingen
Contact
CDAnet

Kwartje van Kok
CDA

Kwartje van Kok

Het kwartje van Kok is in 1991 ingevoerd om het financieringstekort enigszins terug te dringen. Het kwartje is een verhoging van de accijns op benzine met 25 cent, omgerekend ongeveer 11 eurocent. Het kabinet Balkenende II heeft afgesproken dat dit kwartje niet als algemeen belastinggeld mag worden gezien, maar moet worden besteed aan onderhoud van infrastructuur en aan gerichte aanpak van files.

Het CDA vindt het goed dat een groot deel van de opbrengsten van het kwartje van Kok wordt besteed aan de aanleg en het onderhoud van wegen. Dan heeft de automobilist die het kwartje betaalt er immers ook voordeel bij. De rest van de opbrengsten gaat naar onder meer het onderhoud van het spoor en het onderhoud van vaarwegen. Op die manier zorgt de overheid ervoor dat de infrastructuur ook in de toekomst goed is, en dat is voor het CDA erg belangrijk.
http://www.wortelboer.com/info/brandstof.htm


Hier kun je dus erg goed zien hoe oneerlijk het is,nationale transporteurs kunnen niet meer concureren tegen buitenlandse transporteurs die hier het nationale werk meepikken.En dit kan oa jouw boterham zijn....
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee piemel, de prijsstijging wordt primair veroorzaakt door de olieprijs. En niet anders.

Jij zit slap te ouwehoeren.
Nogmaals, het gaat niet om de zoveelste prijsstijging, het gaat om de idioot hoge brandstofprijs,dit omdat er véél, héél erg véél accijns op zit
HPoimaandag 5 september 2005 @ 11:28
http://www.unitedconsumers.com/protest
PLAE@maandag 5 september 2005 @ 11:29
Ik betaalde begin dit jaar nog 1.05 voor een liter (regio waar al jarenlang een benzine-oorlog is). Nu ongeveer 1.45

Dat verschil van 40 cent komt niet door de accijns neem ik aan?
SCHmaandag 5 september 2005 @ 11:29
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:26 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Dat is gewoon onzin, de accijns op brandstof is in nederland idioot hoog,en het is een ramp voor janmodaal,niet voor de boven gemiddelde verdiener.

Janmodaal moet ook gewoon naar z'n werk,of het met de auto is of met OV(brandstofprijzen worden ook verrekend in de OV prijs).

Het kwartje van KOK is gewoon een heet hangijzer,het is altijd al een oneerlijke brandstof heffing geweest,en het kabinet zou een héél goede stap in de richting doen om deze te laten vervallen.
Maar CDA wil er gewoonweg niet aan
[..]

http://www.wortelboer.com/info/brandstof.htm


Hier kun je dus erg goed zien hoe oneerlijk het is,nationale transporteurs kunnen niet meer concureren tegen buitenlandse transporteurs die hier het nationale werk meepikken.En dit kan oa jouw boterham zijn....
[..]

Nogmaals, het gaat niet om de zoveelste prijsstijging, het gaat om de idioot hoge brandstofprijs,dit omdat er véél, héél erg véél accijns op zit
Ik ben ook Jan Modaal en ik vind het prima zo. Ik heb niet zoveel met die hele VVD-autolobby.
HPoimaandag 5 september 2005 @ 11:30
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:29 schreef PLAE@ het volgende:


Ik betaalde begin dit jaar nog 1.05 voor een liter (regio waar al jarenlang een benzine-oorlog is). Nu ongeveer 1.45

Dat verschil van 40 cent komt niet door de accijns neem ik aan?
Nee Eigenlijk dus wel ivm % , dus de overheid moet compenseren om de Economie niet nog verder in een dip te laten zakken.
PLAE@maandag 5 september 2005 @ 11:31
Nee, de OPEC moet meer produceren en Shell moet de prijzen laten zakken. (nouja alle oliemaatschappijen natuurlijk maar aangezien Shell de marktleider is).
Herr.Flickmaandag 5 september 2005 @ 11:32
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:29 schreef PLAE@ het volgende:


Ik betaalde begin dit jaar nog 1.05 voor een liter (regio waar al jarenlang een benzine-oorlog is). Nu ongeveer 1.45

Dat verschil van 40 cent komt niet door de accijns neem ik aan?
Procentenberekening...

Een hogere olieprijs brengt meer accijns op

61% van 1,05 euro of 61% van 1,45(61% is een fictief getal)
PLAE@maandag 5 september 2005 @ 11:32
ah ik dacht dat het gewoon een vaste prijs was.
HPoimaandag 5 september 2005 @ 11:33
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:31 schreef PLAE@ het volgende:

Nee, de OPEC moet meer produceren en Shell moet de prijzen laten zakken. (nouja alle oliemaatschappijen natuurlijk maar aangezien Shell de marktleider is).
Trouwens heeft het ook met accijns te maken want dat gaat met percentage.

Shell laat de prijzen heus niet zakken want we hebben de benzine gewoon nodig.
#ANONIEMmaandag 5 september 2005 @ 11:50
Ik wil wel gaan opzich, maar wat is nou precies de bedoeling?
Mtijnmaandag 5 september 2005 @ 11:57
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:31 schreef PLAE@ het volgende:

Nee, de OPEC moet meer produceren en Shell moet de prijzen laten zakken. (nouja alle oliemaatschappijen natuurlijk maar aangezien Shell de marktleider is).
Dat gaat de OPEC dus echt niet doen. De halve bedoeling van de OPEC is dat zij nu wel nog olie hebben.

Hoewel de accijnzen misschien wel iets omlaag kunnen, hebben die natuurlijk helemaal niets met de problemen te maken. In de VS zijn de accijnzen belachelijk laag (hebben ze die eigenlijk wel?) en daar zijn ze ook in paniek over de prijzen.

Enkele mensen zeiden dat er al meer dan genoeg geld naar Fusie-onderzoek ging. Ik wil daar eigenlijk wel een bron van.
GiSHmaandag 5 september 2005 @ 12:15
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Tja, andere dingen zijn in Nederland weer goedkoper dan in Luxemburg. Wie geen belasting wil betalen gaat in Monaco wonen.
wat is dat nou voor een antwoord.. geef nu gewoon eens een normaal antwoord... of reageer dan gewoon niet blaatschaap!!
123RiKmaandag 5 september 2005 @ 15:36
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:22 schreef Fidelis het volgende:
http://carforums.nl/1.gif

spelfouten in de banner
dan weet je ook direct wat voor een volk er op die "maasale protest actie op 16 septmber" van de partij is
MouseOvermaandag 5 september 2005 @ 16:07
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:32 schreef PLAE@ het volgende:

ah ik dacht dat het gewoon een vaste prijs was.
Dat is het ook, alleen de btw is procentueel. Accijns is ca. 90 ct per liter, ongeacht de grondprijs.
Faraomaandag 5 september 2005 @ 16:29
quote:
Op maandag 5 september 2005 01:47 schreef siekman het volgende:
iedereen 1 week de auto laten voor wat ie is

dus niet rijden
"Dit is de voicemail van 112, vanwege de hoge benzineprijzen rijden er deze week geen politie, brandweer en ambulance's".



Leuke kostenplaats voor de gemeente ook, wij tanken dagelijk 11 wagens aan z'n dure shellpomp hier, en da's alleen mijn regio, en dan heb ik het nog niet eens over politie en brandweer.
ook_gekmaandag 5 september 2005 @ 17:52
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:15 schreef SCH het volgende:
Wie geen belasting wil betalen gaat in Monaco wonen.
zeg er even bij dat je een "vrijwillige" donatie van een X bedrag moet doneren aan de staat monaco. Oh en het bedrag is in iedere gevel met zes nulletjes.
Youpmaandag 5 september 2005 @ 18:34
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:51 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Waarom zou je wel tegen belastingen zijn? Wil jij geen pensioen, wegen, straatverlichting, gezondheidszorg, politie, leger en noem maar op?
ik betaal me godverdomme ook scheel aan belastingen ed. en ik krijg er geen stufi voor terug mjah 50 euro per maand en die gaan dan weer naar de zorgverzekering.. en mn zorgverzekeringspremie verdrievoudigd volgend jaar en denk maar niet dat ik een cent meer stufi krijg...

dat dat achterlijke kutvolk van mijn leeftijd dat een uitkering zit te trekken verdomme maar gaat werken en alle andere uitkeringstrekkers die geen poging doen tot nieuw werk vinden mogen ook sterven
Tomatenboermaandag 5 september 2005 @ 18:45
Iedereen zeuren, maar niemand denkt erover om es te kijken of een investering in een gastank zich zou terugbetalen ..........
daNpymaandag 5 september 2005 @ 18:54
Gas is om op te koken
Youpmaandag 5 september 2005 @ 18:56
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Iedereen zeuren, maar niemand denkt erover om es te kijken of een investering in een gastank zich zou terugbetalen ..........
als je weet wat de regering met gas voor heeft wil je dat anders ook niet hoor daarbij komt dat het weer 50-100kg extra gewicht in je auto is, niks waard...
master_Xmaandag 5 september 2005 @ 18:57
gaan we allemaal 16 naar den haag gezelig onder me kaar soort dagje uit
MikeyManmaandag 5 september 2005 @ 19:11
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:34 schreef Youp het volgende:

[..]

ik betaal me godverdomme ook scheel aan belastingen ed. en ik krijg er geen stufi voor terug mjah 50 euro per maand en die gaan dan weer naar de zorgverzekering.. en mn zorgverzekeringspremie verdrievoudigd volgend jaar en denk maar niet dat ik een cent meer stufi krijg...

dat dat achterlijke kutvolk van mijn leeftijd dat een uitkering zit te trekken verdomme maar gaat werken en alle andere uitkeringstrekkers die geen poging doen tot nieuw werk vinden mogen ook sterven
Scheel betalen aan belastingen als student??? Dat zal heus meevallen...
yupmaandag 5 september 2005 @ 19:17
Flick jij moet mediteren.

Weet je wat ik bedoel ?

Je moet je tot het geloof van LPG G3 keren.

Koop gewoon een LPG G3 auto, kan niks mee gebeuren, JIJ BENT MONTEUR dus zowiezo heb jij een dikke voordeel (koppakking lek ? Vervang ik wel effe binnen een paar uurtjes.)

Lach je SCH achtige personen vierkant in hun gezicht uit.
Youpmaandag 5 september 2005 @ 19:22
quote:
Op maandag 5 september 2005 19:11 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Scheel betalen aan belastingen als student??? Dat zal heus meevallen...
benzine, btw op alles dat ik koop, wegenbelasting.. gelukkig mn auto een oldtimer en overigens ook geschorst... maar mn motor niet

en tsjah als je het tegen mn inkomsten afweegt betaal ik me helemaal ontzettend blauw aan de belasting
Youpmaandag 5 september 2005 @ 19:23
ik wil een dikke vette oude amerikaan op lpg
Youpmaandag 5 september 2005 @ 19:25
VW forum ook actief

http://www.vwforum.nl/ftopic-49293-days0-orderasc-15.html
Den_Dead_Kennedysmaandag 5 september 2005 @ 19:43
Waarom ook geen staatsbenzine, scheelt gelijk ook die BTW (accijns is zo idioot dat laat ik buiten beschouwing) Gewoon een vaste prijs voor olie (of tenminste een minimum en een maximum prijs)

O, en laatst zag ik op het Franse TV5 dat ze in Canada een sla-olie overschot hebben.
En dan rekenen ze hier nog abnormaal hoge tarieven (incl. belasting) voor bio-diesel.?

Nederland distributieland: WAAR BLIJFT U
innovativemaandag 5 september 2005 @ 19:52
Even, ligt het aan mij of is de logica achter deze actie ver te zoeken?

De brandstofprijzen zijn torenhoog omdat olie schaars begint te worden. Wat gaan we dus doen? Zinloze kilometers maken waarbij we brandstof à veel geld per liter gebruiken. Dokken dus, om op een plek te komen waar je in principe niks te zoeken hebt en vervolgens in de file nog meer van die hele dure brandstof weg te gassen.

Gevolg 1: tank leeg, kost al gauw een berg geld en juist dáár wil men tegen ageren.

Gevolg 2: Brandstof die toch al schaars is wordt verbruikt, dan is er dus nóg minder brandstof, stijgen de prijzen weer en kun je slechts jezelf er op aan kijken. Okee, zó veel zal er niet verbruikt worden, maar het hele probleem komt uit schaarste en dan ga je dus nóg meer gebruiken...

Zal wel liggen aan het feit dat ik een vrouw ben, maar de logica ontgaat me volledig. Blijf dan een week thuis of ga fietsen, ofzo... Indien een auto nodig is, zorg voor een mogelijkheid om te carpoolen, scheelt zo al 75% van de auto's op de weg volgens mij als ik om me heen kijk naar al die mensen alleen in de wagen (én in de kosten en het opraken van het zooitje!) en het lijkt mij een véél duidelijker signaal als we dat een tijdje vol houden.
Herr.Flickmaandag 5 september 2005 @ 19:53
quote:
Op maandag 5 september 2005 19:17 schreef yup het volgende:
Flick jij moet mediteren.

Weet je wat ik bedoel ?

Je moet je tot het geloof van LPG G3 keren.

Koop gewoon een LPG G3 auto, kan niks mee gebeuren, JIJ BENT MONTEUR dus zowiezo heb jij een dikke voordeel (koppakking lek ? Vervang ik wel effe binnen een paar uurtjes.)

Lach je SCH achtige personen vierkant in hun gezicht uit.
Het enige gas in mijn auto is een flinke scheet na een avondje stappen....

Wil je je motor slopen dan moet je gas kopen....

Maar back ontopic, anders vergal ik (alweer) een topic!

Tomatenboermaandag 5 september 2005 @ 20:01
quote:
Op maandag 5 september 2005 19:53 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Het enige gas in mijn auto is een flinke scheet na een avondje stappen....

Wil je je motor slopen dan moet je gas kopen....

Maar back ontopic, anders vergal ik (alweer) een topic!

Je hebt wellicht meer slijtage, maar al moet je om de 2 jaar je complete motor opnieuw laten reviseren, dan nóg ben je met lpg goedkoper uit

Blijft wel: ook lpg rijders moeten zo nu en dan benzine tanken, en als iedereen gas gaat rijden dan ontdekt de staat weer een nieuwe melkkoe, nu wordt lpg nog redelijk gespaard mbt. accijnzen etc.

Dus laat iedereen die vooroordelen maar houden trouwens ook
Herr.Flickmaandag 5 september 2005 @ 20:04
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je hebt wellicht meer slijtage, maar al moet je om de 2 jaar je complete motor opnieuw laten reviseren, dan nóg ben je met lpg goedkoper uit

Blijft wel: ook lpg rijders moeten zo nu en dan benzine tanken, en als iedereen gas gaat rijden dan ontdekt de staat weer een nieuwe melkkoe, nu wordt lpg nog redelijk gespaard mbt. accijnzen etc.

Dus laat iedereen die vooroordelen maar houden trouwens ook
Jij weet niet wat een motor reviseren kost incl. in en uitbouwen.Wel eerlijk alles tellen incl. arbeidsloon.



vandaar dat ik absoluut dieselfan ben,na eigen LPG ervaringen....
Tomatenboermaandag 5 september 2005 @ 20:16
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:04 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Jij weet niet wat een motor reviseren kost incl. in en uitbouwen.Wel eerlijk alles tellen incl. arbeidsloon.



vandaar dat ik absoluut dieselfan ben,na eigen LPG ervaringen....
Mwah, heb zelf bijna motor revisie moeten ondergaan, rij ook op lpg en men dacht dat mijn kleppen waren verbrand (gelukkig bleek het achteraf slechts een Luchtmassameter te zijn) maar de prijsopgave was tussen de ¤ 1.500 en de ¤ 2.500.

Ik bespaar met lpg per jaar al gauw ¤ 1.700,-!

(Maar wellicht dat ik later ook diesel ga rijden hoor, dat hoge koppel spreekt mij wel aan, net als de bekende betrouwbaarheid van die diesels, die met gemak boven de 3 ton draaien).

Maar goed, back ontopic inderdaad:

Diesel is ook al over de ¤ 1,- grens, en dat vindt ik ook absurd, bovendien vindt ik de hogere accijns en wegenbelasting voor diesels ook belachelijk want de nieuwere diesels beginnen zo langzamerhand zelfs schoner te worden dan de benzine-uitvoeringen (had laatst een bericht van gelezen, weet alleen niet meer waar).
Youpmaandag 5 september 2005 @ 21:53
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Mwah, heb zelf bijna motor revisie moeten ondergaan, rij ook op lpg en men dacht dat mijn kleppen waren verbrand (gelukkig bleek het achteraf slechts een Luchtmassameter te zijn) maar de prijsopgave was tussen de ¤ 1.500 en de ¤ 2.500.

Ik bespaar met lpg per jaar al gauw ¤ 1.700,-!

(Maar wellicht dat ik later ook diesel ga rijden hoor, dat hoge koppel spreekt mij wel aan, net als de bekende betrouwbaarheid van die diesels, die met gemak boven de 3 ton draaien).

Maar goed, back ontopic inderdaad:

Diesel is ook al over de ¤ 1,- grens, en dat vindt ik ook absurd, bovendien vindt ik de hogere accijns en wegenbelasting voor diesels ook belachelijk want de nieuwere diesels beginnen zo langzamerhand zelfs schoner te worden dan de benzine-uitvoeringen (had laatst een bericht van gelezen, weet alleen niet meer waar).
neen, diesels stoten nog altijd een berg roet uit.. alleen bij de nieuwere diesels zijn de deeltjes kleiner >> en meteen giftiger voor de omgeving tenzij je een roetfilter hebt wat ze langzaamaan eens beginnen in te voeren... maarja een roetfilter kost weer vermogen en dus eigenlijk ook brandstof...
daNpymaandag 5 september 2005 @ 21:55
En dat roetfilter... waar komt dat straks terecht met alle opgevangen roet?

Juist.
Youpmaandag 5 september 2005 @ 22:04
quote:
Op maandag 5 september 2005 21:55 schreef daNpy het volgende:
En dat roetfilter... waar komt dat straks terecht met alle opgevangen roet?

Juist.
op een grote hoop ipv in de atmosfeer en jouw longen....
DarkMantamaandag 5 september 2005 @ 22:06
Een leuke aktie zou zijn, als je jezelf met explosieven aan een tankstel bij het tankstation Esso bijvoorbeeld liet vastmaken. En een demente oude kut die de ontsteking in haar klauwen vast hield.
Yildizmaandag 5 september 2005 @ 22:10
Hoe kom je in gódsnaam aan 91% !?
Wojworshebnmaandag 5 september 2005 @ 22:12
Het meest vreemde vind ik nog dat je BTW betaald over de belasting, dus je betaald belasting voor de belasting
daNpymaandag 5 september 2005 @ 22:13
quote:
Op maandag 5 september 2005 22:12 schreef Wojworshebn het volgende:
Het meest vreemde vind ik nog dat je BTW betaald over de belasting, dus je betaald belasting voor de belasting
Dat noemen ze nou creatief geld innen. Geef het 2 namen en je vangt dubbel geld!

Je betaald belasting over je loon
Je betaald belasting over wat je koopt
En als je dood bent, gaat er nog meer geld van wat je nog over had naar de belasting
Youpmaandag 5 september 2005 @ 22:15
quote:
Op maandag 5 september 2005 22:12 schreef Wojworshebn het volgende:
Het meest vreemde vind ik nog dat je BTW betaald over de belasting, dus je betaald belasting voor de belasting
welkom in nederland... zelfde verhaal met BPM en BTW over een auto die je koopt... kale prijs + 42,5% BPM = totaalprijs

totaalprijs + 19% btw = consumentenprijs
Toxic_nlmaandag 5 september 2005 @ 22:18
quote:
Op maandag 5 september 2005 22:15 schreef Youp het volgende:

[..]

welkom in nederland... zelfde verhaal met BPM en BTW over een auto die je koopt... kale prijs + 42,5% BPM = totaalprijs

totaalprijs + 19% btw = consumentenprijs
Is die BPM serieus zo hoog??

I hope they burn, and die!
Youpmaandag 5 september 2005 @ 22:21
zijn er nou werkelijk mensen hier in nederland die niet weten wat er met dit @#^%@#$% land aan de hand is?
Toxic_nlmaandag 5 september 2005 @ 22:21
quote:
Op maandag 5 september 2005 22:10 schreef Yildiz het volgende:
Hoe kom je in gódsnaam aan 91% !?
Volgens mij staat er eurocent, Sherlock.
Toxic_nlmaandag 5 september 2005 @ 22:22
quote:
Op maandag 5 september 2005 22:21 schreef Youp het volgende:
zijn er nou werkelijk mensen hier in nederland die niet weten wat er met dit @#^%@#$% land aan de hand is?
Tegen de tijd dat ik een auto koop, zijn de beginprijzen ~¤60.000, dus...
Yildizmaandag 5 september 2005 @ 22:22
quote:
Op maandag 5 september 2005 09:22 schreef Fidelis het volgende:
http://carforums.nl/1.gif

spelfouten in de banner
maasale
Yildizmaandag 5 september 2005 @ 22:23
quote:
Op maandag 5 september 2005 22:21 schreef Toxic_nl het volgende:

[..]

Volgens mij staat er eurocent, Sherlock.
Iedereen zijn foutjes

zoals mensen die het nodig vinden om "voor hun plezier" 1000 km per week te rijden enzo
Youpmaandag 5 september 2005 @ 22:29
quote:
Op maandag 5 september 2005 22:22 schreef Yildiz het volgende:

[..]

maasale
die banner is gisteravond om 12 uur snel in elkaar geflansd door iemand, ben blij dat iemand nog moeite doet
Youpmaandag 5 september 2005 @ 22:30
quote:
Op maandag 5 september 2005 22:23 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Iedereen zijn foutjes

zoals mensen die het nodig vinden om "voor hun plezier" 1000 km per week te rijden enzo
niks mis met lekker touren op de motor...

overigens op MF is aardig wat animo zat mensen die zich "aangemeld" hebben
Fulcrum_Xmaandag 5 september 2005 @ 22:31
quote:
Op maandag 5 september 2005 22:18 schreef Toxic_nl het volgende:

[..]

Is die BPM serieus zo hoog??

I hope they burn, and die!


En daarom demonstreren.. die olieprijs daar gaat het niet om, nee het gaat om de accijnzen en btw
Youpmaandag 5 september 2005 @ 22:32
quote:
Op maandag 5 september 2005 22:22 schreef Toxic_nl het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat ik een auto koop, zijn de beginprijzen ~¤60.000, dus...
en dan koop je dus een auto van 30.000 euro
MikeyManmaandag 5 september 2005 @ 23:21
quote:
Op maandag 5 september 2005 19:52 schreef innovative het volgende:
Even, ligt het aan mij of is de logica achter deze actie ver te zoeken?

De brandstofprijzen zijn torenhoog omdat olie schaars begint te worden. Wat gaan we dus doen? Zinloze kilometers maken waarbij we brandstof à veel geld per liter gebruiken. Dokken dus, om op een plek te komen waar je in principe niks te zoeken hebt en vervolgens in de file nog meer van die hele dure brandstof weg te gassen.

Gevolg 1: tank leeg, kost al gauw een berg geld en juist dáár wil men tegen ageren.

Gevolg 2: Brandstof die toch al schaars is wordt verbruikt, dan is er dus nóg minder brandstof, stijgen de prijzen weer en kun je slechts jezelf er op aan kijken. Okee, zó veel zal er niet verbruikt worden, maar het hele probleem komt uit schaarste en dan ga je dus nóg meer gebruiken...

Zal wel liggen aan het feit dat ik een vrouw ben, maar de logica ontgaat me volledig. Blijf dan een week thuis of ga fietsen, ofzo... Indien een auto nodig is, zorg voor een mogelijkheid om te carpoolen, scheelt zo al 75% van de auto's op de weg volgens mij als ik om me heen kijk naar al die mensen alleen in de wagen (én in de kosten en het opraken van het zooitje!) en het lijkt mij een véél duidelijker signaal als we dat een tijdje vol houden.
Jah, dan snap je het inderdaad niet...
De overheid loopt te mekkeren dat het zo slecht gaat met de economie, en tegelijkertijd verdienen ze over de ruggen van de mensen die die economie op het spoor moeten zetten... Elke cent die de oliemaatschappijen uit economisch oogpunt meer zouden moeten zien (schaarste), kost de consument 3 cent... Onder andere dus omdat je belasting betaalt over de gestegen accijnzen in de vorm van BTW...
Hetzelfde ritje naar je werk kost zo ineens binnen een jaar de 40% meer dan een jaar geleden... Terwijl uit de schaarste een prijsstijging van 10% zou volgen... Vind je het gek dat niemand geld overhoudt om geld uit te geven...

Dus hell yeah aktie voeren... Laten ze maar eens de accijnzen verlagen of vast pinnen...
ElectricEyedinsdag 6 september 2005 @ 00:54
Ophoeren met die pauper-actie!
D'r wordt in NL veel te veel brandstof nutteloos verbruikt. Ik zie nog steeds allemaal opgeschoten Golf II-losers met 75 p/u hun rondjes draaien door de woonwijken hier. Benzineprijs aub stabiliseren op een prijspeil dat zij niet op kunnen brengen!
Mensen kijken graag tot maximaal de neuspunt. Tig procent is accijns. Goed, stel dat de overheid besluit tot verlaging van die accijns ipv de beloofde bevriezing. Gaan we nog meer rijden. Ik weet ook wel dat het voor een rechts iemand als ik not done is om over uitstoot en milieu te balken, maar ik doe het lekker toch! Ik heb kinderen en ik zou het fijn vinden als die over 30 jaar ook nog een normale hoeveelheid zuurstof in hun longen kunnen krijgen.
Nog een punt als de overheid besluit tot accijnsverlaging. Gaan ze na een half jaar een plan lanceren om gederfde inkomsten weer terug te winnen. Ook via accijnsen of gewoon een belastingverhoginkje ofzo. We leven nu eenmaal in een land dat wanhopig probeert een verzorgingsstaat te blijven. En dat kost de nodige ¤¤¤¤ ! Moet toch ergens vandaan gehaald worden. En dat is altijd uit de portomonnee van de burger, linksom of rechtsom!
Kortom, nutteloos en nodeloos gezeik over die brandstofprijzen.
Ga toch fietsen...
...
...
... en nadenken!
ElectricEyedinsdag 6 september 2005 @ 00:55
quote:
Op maandag 5 september 2005 23:21 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Jah, dan snap je het inderdaad niet...
De overheid loopt te mekkeren dat het zo slecht gaat met de economie, en tegelijkertijd verdienen ze over de ruggen van de mensen die die economie op het spoor moeten zetten... Elke cent die de oliemaatschappijen uit economisch oogpunt meer zouden moeten zien (schaarste), kost de consument 3 cent... Onder andere dus omdat je belasting betaalt over de gestegen accijnzen in de vorm van BTW...
Hetzelfde ritje naar je werk kost zo ineens binnen een jaar de 40% meer dan een jaar geleden... Terwijl uit de schaarste een prijsstijging van 10% zou volgen... Vind je het gek dat niemand geld overhoudt om geld uit te geven...

Dus hell yeah aktie voeren... Laten ze maar eens de accijnzen verlagen of vast pinnen...
Geef het dan uit aan nuttige zaken!

En de accijnsen worden bevroren, dus ...
vannelledinsdag 6 september 2005 @ 01:31
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 00:54 schreef ElectricEye het volgende:
Moet toch ergens vandaan gehaald worden. En dat is altijd uit de portomonnee van de burger, linksom of rechtsom!
Nu komt het alleen uit de portemonnee van de automobilist, ook niet echt eerlijk, of wel?
Googolplexiandinsdag 6 september 2005 @ 02:50
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 00:54 schreef ElectricEye het volgende:
Ophoeren met die pauper-actie!
D'r wordt in NL veel te veel brandstof nutteloos verbruikt. Ik zie nog steeds allemaal opgeschoten Golf II-losers met 75 p/u hun rondjes draaien door de woonwijken hier. Benzineprijs aub stabiliseren op een prijspeil dat zij niet op kunnen brengen!
Mensen kijken graag tot maximaal de neuspunt. Tig procent is accijns. Goed, stel dat de overheid besluit tot verlaging van die accijns ipv de beloofde bevriezing. Gaan we nog meer rijden. Ik weet ook wel dat het voor een rechts iemand als ik not done is om over uitstoot en milieu te balken, maar ik doe het lekker toch! Ik heb kinderen en ik zou het fijn vinden als die over 30 jaar ook nog een normale hoeveelheid zuurstof in hun longen kunnen krijgen.
Nog een punt als de overheid besluit tot accijnsverlaging. Gaan ze na een half jaar een plan lanceren om gederfde inkomsten weer terug te winnen. Ook via accijnsen of gewoon een belastingverhoginkje ofzo. We leven nu eenmaal in een land dat wanhopig probeert een verzorgingsstaat te blijven. En dat kost de nodige ¤¤¤¤ ! Moet toch ergens vandaan gehaald worden. En dat is altijd uit de portomonnee van de burger, linksom of rechtsom!
Kortom, nutteloos en nodeloos gezeik over die brandstofprijzen.
Ga toch fietsen...
...
...
... en nadenken!
België : 1,35
Frankrijk : 1,23
Duitsland : 1,30
Finland : 1,27
Noorwegen : 1,46
Engeland : 1,29
Ierland : 1,08
Luxemburg : 1,10
Spanje : 1,06
Portugal : 1,22
Oostenrijk : 1,10
Zwitserland : 1,11
Italië : 1,27
Polen : 1,07
Hongarije : 1,14
Zweden : 1,31
Slowakije : 0,97
Slovenië : 0,99
Roemenië : 0,98
Kroatië : 0,90
Bulgarije : 0,89
Griekenland : 0,93
NEDERLAND : 1,49
edit: USA: 0,60

Dit is een oude tabel maar geeft goed aan hoe Nederland de automobilist (edit: onder andere) het hardst te grazen neemt. Geblazen hatchbacks heb je ook in Spanje en VOORAL in Slowakije.

Dat een land een verzorgingsstaat wil blijven mag ... dat het volk eronder lijdt niet... en dat is juist de hele reden van de "actie".

EDIT: De huidige prijs IN DE USA voor een GALLON regular fuel bedraagt momenteel $2.867. Dat komt neer op $0,7574 / liter ofwel ¤ 0,60474 / liter.

De volgende keer dat je denkt dat actie zinloos is moet je maar denken aan de tijd van de acties tegen de oorlog in Irak.


en nagedacht

[ Bericht 3% gewijzigd door Googolplexian op 06-09-2005 03:00:11 ]
Catch22-dinsdag 6 september 2005 @ 05:21
quote:
Op maandag 5 september 2005 11:29 schreef PLAE@ het volgende:


Ik betaalde begin dit jaar nog 1.05 voor een liter (regio waar al jarenlang een benzine-oorlog is). Nu ongeveer 1.45

Dat verschil van 40 cent komt niet door de accijns neem ik aan?
nee,maar 30 cent van die verhoging wel
Yildizdinsdag 6 september 2005 @ 07:41
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 02:50 schreef Googolplexian het volgende:
[bla]

Dit is een oude tabel maar geeft goed aan hoe Nederland de automobilist (edit: onder andere) het hardst te grazen neemt. Geblazen hatchbacks heb je ook in Spanje en VOORAL in Slowakije.
[bla]
En een nieuwe?
daNpydinsdag 6 september 2005 @ 08:57
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 07:41 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En een nieuwe?
Daarbij staat NL op 1,603
MikeyMandinsdag 6 september 2005 @ 09:06
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 00:55 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Geef het dan uit aan nuttige zaken!

En de accijnsen worden bevroren, dus ...
Het zijn nuttige dingen, maar als je je afvraagt waarom we in een recessie blijven steken, is dit wel een van de grootste redenen...
En die accijnzen kunnen ze wel bevriezen op een percentage, maar iedereen weet nu al dat die olieprijzen nog verder zullen stijgen... Ik vind dat het dan aan de overheid is om die accijnzen te verlagen... Zodoende blijven ze evenveel geld binnekrijgen, maar gaat niet iedereen erop achteruit... Denk bijvoorbeeld ook eens aan transportbedrijven... Het kan nooit lang duren of alles wat je in de winkel kunt kopen wordt wat duurder om de gestegen kosten te dekken...
En dan maakt een paar cent per product niet veel uit, maar ga dat eens uitrekenen als elk product wat jij in een jaar aanschaft 2 cent duurder wordt om de gestegen kosten te dekken...
Herr.Flickdinsdag 6 september 2005 @ 09:57
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 00:54 schreef ElectricEye het volgende:
Ophoeren met die pauper-actie!
D'r wordt in NL veel te veel brandstof nutteloos verbruikt. Ik zie nog steeds allemaal opgeschoten Golf II-losers met 75 p/u hun rondjes draaien door de woonwijken hier. Benzineprijs aub stabiliseren op een prijspeil dat zij niet op kunnen brengen!
Mensen kijken graag tot maximaal de neuspunt. Tig procent is accijns. Goed, stel dat de overheid besluit tot verlaging van die accijns ipv de beloofde bevriezing. Gaan we nog meer rijden. Ik weet ook wel dat het voor een rechts iemand als ik not done is om over uitstoot en milieu te balken, maar ik doe het lekker toch! Ik heb kinderen en ik zou het fijn vinden als die over 30 jaar ook nog een normale hoeveelheid zuurstof in hun longen kunnen krijgen.
Nog een punt als de overheid besluit tot accijnsverlaging. Gaan ze na een half jaar een plan lanceren om gederfde inkomsten weer terug te winnen. Ook via accijnsen of gewoon een belastingverhoginkje ofzo. We leven nu eenmaal in een land dat wanhopig probeert een verzorgingsstaat te blijven. En dat kost de nodige ¤¤¤¤ ! Moet toch ergens vandaan gehaald worden. En dat is altijd uit de portomonnee van de burger, linksom of rechtsom!
Kortom, nutteloos en nodeloos gezeik over die brandstofprijzen.
Ga toch fietsen...
...
...
... en nadenken!
Zéér nobel!

alhoewel...
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 23:08 schreef ElectricEye het volgende:
Wauw!
afbeelding

* zet deze even op z'n verlanglijstje voor SInterklaas. Puike bak.
Ziet er goed uit, loopt goed, lekker veel ruimte en nog super sportief ook.

Zeer mooie auto.
(zegt een tot voor kort anti-Opelaar. Totdat-ie in de nieuwe 2.2 liter Vectra reed. Wat een fijne auto!!!!)
Fulcrum_Xdinsdag 6 september 2005 @ 15:25
Frankrijk verlaagt belasting om hoge brandstofprijs
Googolplexiandinsdag 6 september 2005 @ 15:33
quote:
quote:
Het besluit volgt op een blokkade van brandstofopslagplaatsen door onafhankelijke transporteurs die boos waren over de hogere brandstofprijzen.
daNpydinsdag 6 september 2005 @ 15:34
In Frankrijk voeren ze tenminste wél actie.
Fulcrum_Xdinsdag 6 september 2005 @ 17:25
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:34 schreef daNpy het volgende:
In Frankrijk voeren ze tenminste wél actie.
Gaan wij ook doen, op 16 september

Vraag me alleen af wat de omkomst is.. meeste mensen klagen wel, maar willen niet uit hun luie stoel komen
Mad-Mattdinsdag 6 september 2005 @ 17:33
dat lijkt me gaaf om gewoon heel Den Haag vast te zetten
het probleem is denk ik ook dat dit een vrijdag is, denk niet dat een hoop mensen daarvoor vrij kunnen nemen
HPoiwoensdag 7 september 2005 @ 09:19
Biobrandstof verplicht in benzine en diesel

Uitgegeven: 7 september 2005 08:20

DEN HAAG - Het kabinet wil de oliemaatschappijen verplichten biobrandstoffen te mengen door benzine en diesel. Daarmee moet de uitstoot van broeikasgassen worden teruggedrongen en moet Nederland minder afhankelijk worden van buitenlandse energievoorziening.

Het kabinet zal bij prinsjesdag bekendmaken hoe de verplichting eruitziet, bevestigden bronnen rond het kabinet woensdag een bericht uit de Volkskrant.


Zaterdag werd al bekend dat het kabinet volgend jaar geen accijnzen wil heffen op de biobrandstoffen. Het kabinet trekt daarvoor 70 miljoen euro uit. De verplichting voor oliemaatschappijen om de milieuvriendelijker brandstoffen bij te mengen is onderdeel van hetzelfde plan.

Bron: NU.nl/De Volkskrant
Fulcrum_Xwoensdag 7 september 2005 @ 14:08
Dat is wel een goede zaak natuurlijk, alleen kwa prijs maakt het niets uit.. die zal nog steeds (erg) hoog zijn en misschien nog wel hoger
daNpywoensdag 7 september 2005 @ 14:16
Ik las net dat de bio brandstof idd duurder word
MikeyManwoensdag 7 september 2005 @ 14:16
Meen me te herinneren dat in duitsland de biobrandstoffen ondertussen goedkoper zijn dan normale benzine... Maar pin me hier niet op vast...
HPoiwoensdag 7 september 2005 @ 19:30
Benzine-protest krijgt geen kans bij Zalm

Uitgegeven: 7 september 2005 16:33
Laatst gewijzigd: 7 september 2005 17:52

DEN HAAG - Minister Zalm (Financiën) weigert 150.000 handtekeningen als protest tegen de hoge brandstofprijzen in ontvangst te nemen. Hij zegt woensdag de frustratie van automobilisten te begrijpen, maar de VVD-bewindsman zegt er niets aan te kunnen doen.

Belangenvereniging UnitedConsumers roept haar klanten momenteel op protest aan te tekenen tegen de brandstofprijzen, die als gevolg van de hoge olieprijs de laatste tijd naar recordhoogten zijn gestegen.


Schuldig

Unitedconsumers had Zalm willen vragen om behalve in 2006 ook in 2007 de accijns op brandstof te bevriezen. Daar kan Zalm naar eigen zeggen niet op vooruitlopen. Bovendien is Zalm bang dat door het in ontvangst nemen van handtekeningen hij de indruk geeft dat de overheid schuldig is aan de hoge prijzen.


"De stijging van de benzineprijzen wordt veroorzaakt door bewegingen op de oliemarkt. Het aandeel accijns in de totale prijs per liter neemt zelfs af, omdat Nederland een vast bedrag heft", aldus Zalm.

Koopkrachtmaatregelen

Minister De Geus (Sociale Zaken) maakte dinsdag al duidelijk dat het kabinet vooralsnog niet van plan is extra koopkrachtmaatregelen te nemen nu de prijzen stijgen als gevolg van de hoge olieprijs. "We moeten ons niet gek laten maken door de waan van de dag", zei de CDA-bewindsman.

Een vat ruwe lichte olie kostte eind 2004 43,45 euro. Een halfjaar later was die prijs gestegen naar 56,50 euro per vat. Inmiddels moet hiervoor ongeveer 65 euro betaald worden. Door de koppeling van de aardgasprijs aan de olieprijs heeft het kabinet hogere aardgasbaten.

Maatregelen

Coalitiepartij D66 vindt dat bij aanhoudend hogere olieprijzen dan vooraf voorspeld was, het kabinet begin volgend jaar wel met maatregelen moet komen. De extra aardgasbaten boven een afgesproken niveau zouden dan rechtstreeks teruggegeven moeten worden aan de burger. D66 staat ook niet onwelwillend tegenover het eerdere voorstel van coalitiegenoot VVD om de helft van de extra BTW-opbrengst op de hogere benzineprijs terug te geven.

Steun

De VVD heeft ook al diverse malen gepleit voor een hogere kilometervergoeding voor mensen die hun auto voor hun werk gebruiken. Ze kreeg daarbij woendag steun van de vakcentrales FNV en MHP.

Fractieleider Verhagen van het CDA vindt het net als zijn partijgenoot De Geus te vroeg om nu al met extra koopkrachtmaatregelen te komen. "Maar mocht blijken dat het koopkrachtbeeld van volgend jaar teniet wordt gedaan door de hoge olieprijs, dan gaan wij ervan uit dat het kabinet ingrijpt."

Ook oppositiepartij PvdA zint op 'reparatiemaatregelen' voor de hoge olieprijs. Dinsdag bepleitten de sociaal-democraten opnieuw de meeropbrengsten voor de schatkist via een belastingkorting terug te geven aan de burger.

Bron
ElectricEyewoensdag 7 september 2005 @ 22:22
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 09:57 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Zéér nobel!

alhoewel...
[..]


Het feit dat ik vind dat die Opel een mooie auto is, heeft niets te maken met mijn idee dat dure brandstof helpt om de auto te laten staan voor nutteloze of anders te bereizen kilometers.
Ook een mooie(re) auto voor de deur zal niet betekenen dat ik niet meer de dagelijkse 20 km op het fietsje afleg!
Herr.Flickdonderdag 8 september 2005 @ 08:01
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:22 schreef ElectricEye het volgende:

[..]


Het feit dat ik vind dat die Opel een mooie auto is, heeft niets te maken met mijn idee dat dure brandstof helpt om de auto te laten staan voor nutteloze of anders te bereizen kilometers.
Ook een mooie(re) auto voor de deur zal niet betekenen dat ik niet meer de dagelijkse 20 km op het fietsje afleg!
Als je écht zo meedenkend zou zijn dan zou je het niet in je hoofd halen om een benzine slurpernde 2.2 liter voor je deur te willen hebben ,maar dan had je gekozen voor een Agila of een Lupo...

Het is dom om te denken dat een duurdere brandstofprijs minder gebruik van de auto kan bewerkstelligen,sterker nog, zoals al eerder werd aangegeven is nederland 4% brandstof meer gaan verbruiken tov het vorige jaar!

Hoe kortzichtg kan de milieu-man zijn....


en geloof me, de echte rijder laat z'n auto geen 3 seconden langer staan...
Metro2005donderdag 8 september 2005 @ 09:22
Frappant detail

Sinds het weekend is het extreem rustig op de wegen!
Vandaag is de benzineprijs weer iets gezakt en spontaan is het weer druk
Blijkbaar is de 1,50 euro grens een psychologische grens ofzo want het is DUIDELIJK minder druk op de wegen geweest.
PeuRacdonderdag 8 september 2005 @ 10:41
quote:
Op maandag 5 september 2005 22:15 schreef Youp het volgende:

[..]

welkom in nederland... zelfde verhaal met BPM en BTW over een auto die je koopt... kale prijs + 42,5% BPM = totaalprijs

totaalprijs + 19% btw = consumentenprijs
Praat geen poep man, helemaal als je er geen verstand van hebt

je hebt de:
Netto catalogus prijs (100%) (bijv 100 euro)
+ BTW over NCP (19%) (19 euro)
+ BPM over NCP (42.5%) (42.5 euro)
geeft een totaal van (161.5%) (161.5 euro)

Bij benzine gaat daar nog een vast bedrag af en bij diesel komt daar nog een vast bedrag bij. Het fabeltje dat je dus BTW over je BPM betaald is dus de grootste onzin die er is.