abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30170788
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel IX

Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin 'Indie' centraal staat. Als je een vraag hebt over een side-project van Modest Mouse of het soort bier wat Robert Pollard drinkt (Miller Light tegenwoordig) dan zou je daar een topic over kunnen openen maar dat is vaak de moeite niet en dit topic is dan een mooie oplossing. En dit is alweer het zevende deel in deze reeks!

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met 'indie' te maken heeft!

Lijst met indie-gerelateerde links:

Pitchfork
All Music Guide
Think Small
Tiny Mix Tapes
Stylus Magazine
Delusions of Adequacy
Liability

En dit topic wisten we al vol te neuzelen:

The Slacker Take-Over Plot (Centraal Indie Topic)
The Slacker Take-Over Plot (Indie Central II)
Indie Rockers Talk Acid! (Indie Central III)
The State Of Indiependence (Indie Central IV)
Lift Your Indie Fists (Indie Central V)
In the kingdom of indie (Indie Central VI)
Indie has the Right to Children (Indie Central VII)
Clap Your Hands Say Indie (Indie Central VIII)
Aldus.
pi_30170830
DOORNROOSJE
Do 22 sep - Stuurbaard Bakkebaard
Zo 2 okt - Eels
Do 13 okt - Admiral Freebee
Zo 23 okt - Editors + support
Vr 2 dec - Bettie Serveert
Do 15 dec - Spinvis + LPG

EFFENAAR
Do 20 okt - Editors
Za 19 nov - Madrugada
Do 24 nov - Stuurbaard Bakkebaard
Do 01 dec - Bohren Und Der Club Of Gore
Do 08 dec - Nada Surf

EKKO
Za 10 sept - zZz
Di 20 sept - Pedro The Lion
Do 22 sept - SallySkunk
Za 24 okt - Okkervil River/Smutfish

PARADISO
Ma 29 aug - Stars
Di 6 sept - K-Tsjoem-Transformed Dreams
Vr 9 sept - American Analog Set
Ma 12 sept - Wilco
Wo 14 sept - Dyzack
Do 15 sept - Mum
Ma 19 sept - The Magic Numbers
Di 4 okt - Broadcast
Di 4 okt - - K-Tsjoem-Transformed Dreams (met o.a. The Clientele!)
Do 6 okt - Hard-Fi
Za 15 okt - Okkervil River
Di 18 okt - dEUS
Vr 21 okt - The Veils
Zo 23 okt - Final Fantasy
Do 27 okt - Animal Collective
Do 27 okt - Sufjan Stevens
Do 3 nov - Xiu Xiu
Do 4 nov - London Calling
Do 5 nov - London Calling
Za 3 dec - Bloc Party

MELKWEG
Vr 16 sept - Kaizers Orchestra
Vr 30 sept - Turin Brakes
Wo 19 okt - Editors
Zo 30 okt - Wir Sind Helden
Do 3 nov - Maximo Park
Zo 6 nov - Millionaire
Ma 7 nov - Supergrass
Wo 9 nov - T. Raumschmiere
Do 10 nov - Teenage Fanclub
Za 19 nov - Stuurbaard Bakkebaard

ROTOWN
Do 1 sept - zZz
Ma 19 sept - Pedro the Lion
Ma 3 okt - Broadcast
Wo 12 okt - Okkervil River
Do 13 okt - Great Lake Swimmers
Zo 23 okt - Akron/Family

VERA
Do 8 sept - Smutfish
Do 15 sept - The Go! Team
Wo 28 sept - Malcolm Middleton
Do 13 okt - Art Brut
Wo 19 okt - Damien Jurado
Vr 21 okt - Editors
Wo 9 nov - Teenage Fanclub
Ma 21 nov - Madrugada

TIVOLI OUDEGRACHT
Zo 4 sept - Madrugada
Zo 25 sept - Stephen Malkmus & The Jicks
Ma 3 okt - Kaizers Orchestra
Zo 16 okt - dEUS
Do 1 dec - Bettie Serveert

TIVOLI DE HELLING
di 4 okt - Adam Green
Do 27 okt - Thomas Dybdahl
Zo 30 okt - Millionaire
Vr 9 dec - De Kift

MEZZ
Vr 2 sept - Stuurbaard Bakkebaard
Do 6 okt - Admiral Freebee
Zo 16 okt - Sandusky
Do 27 okt - Millionaire
Vr 9 dec - Bettie Serveert

NIGHTTOWN
Za 17 sept - Bazar Curieux (met o.a. The Go! Team)
Vr 21 okt - dEUS
Za 29 okt - Millionaire
Ma 7 nov - Teenage Fanclub

013
Zo 25 sept - Zuid bij Zuidwest Festival (met o.a. Galatasaray)
Do 29 sept - Stuurbaard Bakkebaard
Di 4 okt - Eels
Do 27 okt - Admiral Freebee
Ma 7 nov - Sigur Rós
Di 8 nov - Teenage Fanclub
Vr 2 dec - De Kift
Do 29 dec - Spinvis

PAARD VAN TROJE
Vr 9 sept - zZz
Za 10 sept - One Star Hotel
Vr 16 sept - Dyzack
Wo 5 okt - Adam Green
Vr 7 okt - Vive La Fete
Vr 14 okt - Admiral Freebee
Do 17 nov - Stuurbaard Bakkebaard
Do 22 dec - Spinvis

OVERIGE
Vr 30 sept - Dans Le Rock ( www.danslerock.nl ) Ketelhuis (Westergasterrein) Amsterdam
Aldus.
pi_30171220
Tvp
pi_30172399

Oh my god I can't believe it
I've never been this far away from home

tvp.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  donderdag 1 september 2005 @ 18:56:20 #5
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_30174568

(No Kill No Beep Beep van Q and not U)

[ Bericht 29% gewijzigd door Grobbel op 01-09-2005 20:15:42 ]
pi_30174651
Doornroosje heeft ook Millionaire, en wel op 7 november. Ik denk dat ik wel ga, want ik vind de nieuwe cd erg prettig en het optreden op Lowlands vond ik ook aangenaam klinken.
  donderdag 1 september 2005 @ 19:02:04 #7
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_30174729
quote:
Op donderdag 1 september 2005 18:59 schreef thaleia het volgende:
Doornroosje heeft ook Millionaire, en wel op 7 november. Ik denk dat ik wel ga, want ik vind de nieuwe cd erg prettig en het optreden op Lowlands vond ik ook aangenaam klinken.
Die nieuwe CD is inderdaad best prettig. Zie tegen die tijd nog wel of ik er heen ga, er staan nog meer dan genoeg concerten in de planning in ieder geval. Net mijn tickets voor eels hier in de Nijmeegse schouwburg gehaald (kosten maar liefst 29 euro per stuk en eels boeit me werkelijk al jaren niet echt meer wat nieuw werk betreft, maar vrienden van me zijn razend enthousiast erover. Dan ga ik maar gezellig mee, toch?)
pi_30174829
Ja, daar ga ik ook naartoe, en ook ik ben geen groot Eelsfan, maar ik denk dat zo'n zitconcert in de Schouwburg best goed kan worden en bovendien wil ik niet weer de enige zijn die iets wat iedereen geweldig vond gemist heeft (heb beide Radioheadconcerten in de Goffert overgeslagen )
30 fucking euros vond ik ook niet echt grappig nee.
pi_30174866
Morgen maar weer eens naar de Velvet. Eens kijken of ze wat leuks hebben, ook in de bakken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_30175019
quote:
Op donderdag 1 september 2005 19:06 schreef methodmich het volgende:
Morgen maar weer eens naar de Velvet. Eens kijken of ze wat leuks hebben, ook in de bakken.
Castanets!
Aldus.
  donderdag 1 september 2005 @ 19:48:00 #11
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_30176178
Ik vind aanbiedingsbakken altijd zo eng. Ik zie zoveel cd's waar ik een jaartje terug nog de volle pond voor betaald had.

Overigens kan ik nu de concert-agenda bijwerken.
pi_30176410
quote:
Op donderdag 1 september 2005 19:48 schreef pfaf het volgende:
Overigens kan ik nu de concert-agenda bijwerken.
Koel, ook nog na 24 uur?
Aldus.
pi_30176567
Love Is A Number is inderdaad een erg goed nummer.
Aldus.
  donderdag 1 september 2005 @ 20:04:02 #14
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_30181924
Ik lees weer gezellig mee
pi_30182133
Iemand de nieuwe plaat van Super Furry Animals, Love Kraft, al gehoord? Staan een paar sterke nummers op, vooral aan het begin, ik vind de cd alleen net wat te lang duren.
pi_30182421
De nieuwe single van Franz Ferdinand, Do You Want To, die Grobbel in het vorige topic volgens mij al noemde vind ik trouwens geweldig.
pi_30182558
Treedt Death Cab For Cutie binnenkort op in ons land? Ik zou ze dolgraag een keer live willen horen (en zien), maar volgens mij doen ze niet zo veel optredens in Europa. Heeft iemand een idee?
  donderdag 1 september 2005 @ 22:36:07 #19
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  Licht Ontvlambaar donderdag 1 september 2005 @ 22:37:05 #20
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_30182674
luister nu naar Headphones-Headphones

side project van Pedro The Lion

tot nu wel een leuk cd'tje,krijgt op de meeste sites cijfers achten en zevens
pi_30182738
quote:
Op donderdag 1 september 2005 22:36 schreef pfaf het volgende:
Voor Plans blijven ze vooralsnog ook in de VS.... spijtig genoeg.
Ah, dan heb ik dus nog tijd genoeg. Ik heb de cd vandaag gekocht en moet hem nog wat beter beluisteren.
pi_30182901
Ik vind Plans echt een super cd.. vooral soul meets body
  donderdag 1 september 2005 @ 22:43:29 #23
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_30183164
Ik neem aan dat jullie The Postal Service ook kennen? Het zou echt een godsgeschenk zijn wanneer daar een nieuwe cd van zou verschijnen. Ik zou er spontaan religieus van worden.
  donderdag 1 september 2005 @ 22:49:45 #25
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 1 september 2005 @ 22:56:23 #26
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_30183439
quote:
Op donderdag 1 september 2005 22:48 schreef Croupouque het volgende:
Ik neem aan dat jullie The Postal Service ook kennen? Het zou echt een godsgeschenk zijn wanneer daar een nieuwe cd van zou verschijnen. Ik zou er spontaan religieus van worden.
Je bent dan ook wel bekend met het nummer waar de samenwerking tussen Jimmy Tamborello en Benjamin Gibbard mee begon, The Dream of Evan and Chan? Is in elk geval uitgebracht onder de naam Dntel, en erg mooi. Staat op het Dntel album Life is full of possibilities, uit 2001 alweer.
pi_30183585
quote:
Op donderdag 1 september 2005 22:56 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Je bent dan ook wel bekend met het nummer waar de samenwerking tussen Jimmy Tamborello en Benjamin Gibbard mee begon, The Dream of Evan and Chan? Is in elk geval uitgebracht onder de naam Dntel, en erg mooi.
Ja, dat is inderdaad een érg fraai nummer. Ik ga eens een keer opzoeken of ze weer plannen hebben om samen te werken.
  donderdag 1 september 2005 @ 23:02:33 #28
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_30183677
quote:
Op donderdag 1 september 2005 22:24 schreef hesselmid het volgende:
Iemand de nieuwe plaat van Super Furry Animals, Love Kraft, al gehoord? Staan een paar sterke nummers op, vooral aan het begin, ik vind de cd alleen net wat te lang duren.
Dat vond ik bij die vorige ook, maar dat groeit vanzelf wel weer - SFA is een van de weinige bands waar ik alle full lengths tot dusver van in de kast heb staan (afgezien van Mwng, maar die kom ik vanzelf nog wel een keer tegen).
Maar ook dit keer hebben ze weer een eerste single gekozen die behoorlijk eigenwijs is, terwijl er zulke mooie nummers op die plaat staan. Ergens siert ze dat wel, maar Lazer Beam is toch een erg vaag nummer, net zoals Golden Retriever van die vorige CD eigenlijk ook niet echt goed was.
  donderdag 1 september 2005 @ 23:04:17 #29
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_30183743
quote:
Op donderdag 1 september 2005 22:59 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad een érg fraai nummer. Ik ga eens een keer opzoeken of ze weer plannen hebben om samen te werken.
The Notwist hoeven we je verder ook niet meer aan te raden? Ligt wel enigszins in hetzelfde straatje.
  vrijdag 2 september 2005 @ 01:51:19 #30
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_30188739
quote:
Op donderdag 1 september 2005 22:42 schreef tonks het volgende:
Ik vind Plans echt een super cd.. vooral soul meets body
Mooi issie he.
Ik vind ze qua sound ook wel aansluiten bij Nada Surf. Hebben die ooit samen getourd? Lijkt me een prima combi om live te zien.
pi_30202656
Grobbel, wat is, naast Pavement, het luisteren waard van Stephen Malkmus, en of Pavement gerelateerde projecten? Ik zit volgens mij in een 'Pavement-fase' ...
Aldus.
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:22:16 #32
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_30203600
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:52 schreef Z het volgende:
Grobbel, wat is, naast Pavement, het luisteren waard van Stephen Malkmus, en of Pavement gerelateerde projecten? Ik zit volgens mij in een 'Pavement-fase' ...
Ah, altijd een goed iets!
Stephen Malkmus' solowerk is een beetje wisselvallig tot dusver, waarbij de eerste (titelloze) plaat best aardig was, maar af en toe een beetje te geforceerd klinkt, alsof ie iets te hard probeerde om iets anders te doen ten opzichte van Pavement. Maar zeker driekwart van die plaat is erg fijn, dus die zou ik zeker wel beluisteren als ik jou was.
De tweede plaat (Pig Lib) is heel erg jammy, zeg maar dat The Hexx van Terror Twilight als blauwdruk gebruikt is om de plaat rond te bouwen. Een redelijk laid back album, en compleet anders dan alles wat ie zo een beetje gedaan heeft. Uiteraard staan er wederom een paar redelijk maffe tracks op.
De derde plaat vindt een beetje het midden tussen de eerste twee platen en Pavement, en is denk ik wel een redelijk geslaagde plaat. Maar als ik eerlijk ben zijn alle drie de Malkmusplaten achtjes, omdat er altijd wel een paar missers tussen de juweeltjes staan. Maar wel prima albums om te beluisteren, dus. Al moet je dan wel in het verlengde van latere Pavement-albums gaan denken, dat heerlijke lo-fi gerammel van de eerste paar albums zul je bij Malkmus' solowerk niet vinden, wat ook erg jammer is.

Verder hebben Malkmus en Bobby Nastanovich een af-en-toe rol in the Silver Jews, band van studievriend David Berman. Met Berman speelden ze tijdens hun studie in een bandje genaamd Ectoslavia, waar nog wat bootlegs de ronde van doen maar niet echt interessant zijn geloof ik. Later hebben ze nog een tijdje een apartement gedeeld, en richtten ze een nieuwe groep op die uiteindelijk Silver Jews zou heten, maar die pas in de belangstelling kwam te staan toen Pavement eenmaal was doorgebroken, jaren later. Silver Jews werd min of meer Bermans eigen band waar hij ook zo ongeveer alle nummers van schreef, dus een echt zijproject hoor je het niet te noemen (heeft Berman ook een pesthekel aan naar verluidt), maar hun albums zijn ook zeker de moeite. Al denk dan qua sound meer in de richting van pakweg Rattled by the Rush en Father to a Sister of Thought, laid-back alt.country-achtige indierock met een gezonde dosis relativering en humor. Niks echts zwaarmoedigs, wel catchy en leuk. Het nieuwe album Tanglewood Numbers moet je zeker eens proberen, al zijn oudere platen als Starlite Walker en American Water ook erg sterk. En David Berman kan ook absoluut niet zingen, wat in dit geval zeker een pre is.

Dan is er ook nog Preston School of Industry, de band die Spiral Stairs had opgericht na het opdoeken van Pavement. Hij probeert nog het dichtste bij het geluid van het oude Pavement te blijven (vooral het geluid zo rond Brighten the Corners), maar je mist gewoon het prettig gestoorde element van Malkmus in zijn muziek - het is ook allemaal net iets te monotoon en gewoontjes, beetje aan de gezapige kant zelfs. Wat je mist zijn de momenten in de tracks dat het tempo wordt opgeschroefd, of snerpende gitaren hun inval doen, of een rare brug de muziek interessant blijft houden.
Op zich is All This Sounds Gas een redelijke plaat, maar niks spectaculairs. Echt zo'n plaat waar je van kunt houden als je 'm maar vaak genoeg blijft draaien, maar niet eentje waar je pal van achterover zult slaan. Tweede plaat Monsoon heb ik eigenlijk amper gedraaid, en kan ik niet veel over zeggen, behalve dat het niet echt veel anders klonk dan de eerste CD.

Mark Ibold heeft een tijdje in Free Kitten gespeeld (bandje van Kim Gordon en Pussy Galore's Julie Cafritz, met verder ook Yoshimi van the Boredoms), wat op zich wel een okay band is maar weinig met Pavement te maken heeft. Ik heb geen idee wat hij tegenwoordig allemaal uitvoert, trouwens.

Drummer Steve West heeft ook een tijdje terug met een ander bandje een plaat uitgebracht, maar die kan ik me niet meer herinneren qua naam.

Hun eerste drummer Gary Young heeft tenslotte nog wat vage soloplaten uitgebracht met veel chaotisch gitaargetokkel, maar daar zou ik niet direct iets van aanraden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grobbel op 02-09-2005 15:47:52 ]
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:24:52 #33
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_30203666
En als je nog wat sterke Pavement-tracks wilt horen die niet op de reguliere albums staan, probeer dan de bonussecties van de luxe uitvoeringen van Slanted & Enchanted en Crooked Rain Crooked Rain, of losse nummers die nog niet verzameld zijn als Give it a Day*, No More Kings, Painted Soldiers, Preston School of Industry, en de volledige Spit on a Stranger EP.

* met de bizarre lyrics So the word spread just like small pox in the Sudan.
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:28:02 #34
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_30203752
Grobbel!

3voor12 heeft de 12 van 3voor12 weer bekend gemaakt:
Solex
Kubus
DuvelDuvel
zZz
Voicst
LPG
Suicidal Birds
Harry Merry
Stuurbaard Bakkebaard
Coparck
Pete Philly & Perquisite
The Ex

Beter dan vorig jaar imo.

Overigens staat Picaresque te beluisteren op de luisterpaal. ! Shins-achtige praktijken.
pi_30203983
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:22 schreef Grobbel het volgende:

[..]
Werk aan de winkel. Thnx!
Aldus.
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:56:25 #36
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_30204596
Nieuw Grandaddy-liedje te downloaden bij insound:

http://mp3.insound.com/download.cfm?mp3id=2574

Met een Pitchforkrecensie erbij als bonus.

Grandaddy: "Pull the Curtains"
Eleven words is fewer than you'd say to the McDonald's clerk, but more than enough for Grandaddy to peddle this power-pop grease ball. The song firmly favors the "AM 180" crowd over gloomy "He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot" techies; for a band that has always had more cravers than fans, that's good business. Jason Lytle festoons his usual melted-sugar vox on ample Tele-chunk and bit-damaged toms, before hard-breaking at the acoustic strum and regrouping for a final rev. The sonics bore, but when have Lytle's sticky-icky vocals not been the band's main draw? Oh, right, when they fucked with analog synths and made a great record. But I'll begrudge these elder fellows a dollar menu nibble like I did my pap's sardine habit-- 'cause everyone splurges.

(3 sterren)
  vrijdag 2 september 2005 @ 16:02:50 #37
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_30204810
Zijn die 12 platen genomineerd voor de beste plaat van nederlandse bodem, of hoe moet ik dat zien?

Dat album van zZz ben ik nog wel benieuwd naar. Met de meeste artiesten uit dat lijstje heb ik niet erg veel, hoewel ik Coparck en LPG dan weer alleen van naam ken.
  vrijdag 2 september 2005 @ 16:40:16 #38
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_30206184
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:02 schreef Wepeel2 het volgende:
Zijn die 12 platen genomineerd voor de beste plaat van nederlandse bodem, of hoe moet ik dat zien?

Dat album van zZz ben ik nog wel benieuwd naar. Met de meeste artiesten uit dat lijstje heb ik niet erg veel, hoewel ik Coparck en LPG dan weer alleen van naam ken.
Ik vind bijna alle albums de moeite van het aanschaffen wel waard. Op Pete Philly and Perquisite en The Ex na vind ik het stuk voor stuk zeer goede albums.

Alleen onbegrijpelijk dat het beste NL album van het afgelopen jaar er niet tussen staat.
John Wayne shot me uiteraard.
  vrijdag 2 september 2005 @ 18:02:40 #39
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_30208750
Er zwerft ook een nieuwe Silver Jews plaat op internet, Tanglewood Numbers.
Ik kan me vergissen maar volgens mij is die pas net gelekt.
pi_30208909
Do 27 okt - Animal Collective
Do 27 okt - Sufjan Stevens
Do 3 nov - Xiu Xiu

yeeeey
Pedro the Lion naar Rotterdam? Waarom niet naar A'dam

Ik ben overigens nog nooit in de kleine zaal van Paradiso geweest o_O
in je oogbal!
  vrijdag 2 september 2005 @ 18:14:33 #41
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_30209090
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 18:02 schreef Wepeel2 het volgende:
Er zwerft ook een nieuwe Silver Jews plaat op internet, Tanglewood Numbers.
Ik kan me vergissen maar volgens mij is die pas net gelekt.
Nah, is al een maandje of 2 geleden gelekt geloof ik - ik heb die ook in mijn verhaaltje hierboven aangehaald (en ook in het vorige indietopic denk ik, net als DaisyDuke). Leuk plaatje in ieder geval.
  vrijdag 2 september 2005 @ 18:18:32 #42
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_30209212
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 18:14 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Nah, is al een maandje of 2 geleden gelekt geloof ik - ik heb die ook in mijn verhaaltje hierboven aangehaald (en ook in het vorige indietopic denk ik, net als DaisyDuke). Leuk plaatje in ieder geval.
Ok. Ik kruip weer terug in m'n grot nu.
  vrijdag 2 september 2005 @ 18:23:16 #43
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_30209326
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 18:18 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ok. Ik kruip weer terug in m'n grot nu.
Ben je gek - zo gauw die plaat nog niet officieel uit is, horen we er sowieso eigenlijk niet over te praten.

Totaal off topic, ik heb net voor slechts 35 euro de boxset van het eerste seizoen van Carnivale op de kop getikt.
  vrijdag 2 september 2005 @ 18:29:32 #44
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_30209470
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 18:23 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ben je gek - zo gauw die plaat nog niet officieel uit is, horen we er sowieso eigenlijk niet over te praten.

Totaal off topic, ik heb net voor slechts 35 euro de boxset van het eerste seizoen van Carnivale op de kop getikt.
Erg mooie serie, alleen ik ben ermee gestopt omdat ik hoorde dat de serie gecancelled was. En ik haat het als ik een serie volg waarvan ik weet dat het uiteindelijk met veel vragen eindigt.
  vrijdag 2 september 2005 @ 18:36:10 #45
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_30209644
Valt wel mee - ik heb beide seizoenen al gezien, en ze hebben gelukkig redelijk bijtijds te horen gekregen dat de serie gecancelled werd (sterker nog, klaarblijkelijk was het na 1 seizoen al bijna gecancelled). Daardoor hebben ze de verhaallijnen op een goede manier aan elkaar kunnen binden, ook al die rare nachtmerries en visioenen. Ze kunnen er heus nog wel een seizoen achteraan plakken als die mogelijkheid ze geboden zou worden, maar het is niet zo erg als pakweg Twin Peaks wat openstaande vragen betreft.
Maar serieus, er is wel iets van een open einde, maar je blijft niet met te veel vragen zitten, hooguit met potentie voor meer verhaallijnen. Maar de mysteries zijn grotendeels opgelost op een goede manier die voldoening geeft.

Over Twin Peaks gesproken, volgens de laatste geruchten komt in 2006 eindelijk de boxset uit van seizoen 2.
pi_30210188
Espers is erg goed trouwens.

Nieuwe ATCOED is bijzonder, Nederlandstalig.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 2 september 2005 @ 22:49:41 #47
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_30216472
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 18:56 schreef methodmich het volgende:
Espers is erg goed trouwens.

Nieuwe ATCOED is bijzonder, Nederlandstalig.
Ik heb even wat dingen over ATCOED gelezen, maar moet ik het zien als een Nederlandstalige variant op 16 horsepower of iets dergelijks?
pi_30216763
Ik heb kaartjes voor Sigur Ros
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_30223055
damn het topic loopt echt snel momenteel
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')