abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 september 2005 @ 10:11:29 #1
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_30158039
Ik vroeg me af waarom dit niet ge-acepteerd is.

Stel je kind doet irritant of is onredelijk of histerisch, dan is knijpen of een pets geoorloofd en luistert het weer. Of je stuurt het even naar z'n kamer.

Soms kan je partner ook irritant zijn, onredelijk of histerisch als er weer iets gebeurd dat hem of haar niet bevalt.

De enige manier die dan over is om ze te laten luisteren kan dan een klap zijn of even door elkaar schudden.

Daarom vind ik dat dit ook best bij je partner kan kunnen.

Want sommige volwassenen zijn soms net kinderen toch?

Wat is julie mening hierover.
pi_30158251
mijn god je bent nog echt serieus ook volgens mij :/

ik ga hier geeneens een mening neerzetten, als je echt niet snapt waarom dit niet kan dan verwijs ik je naar een psychiater.
lekker stoken ^O^
pi_30158315
Het ligt er aan. Je impliceert hiermee wel als het ware dat je boven iemand staat. Bij hysterische taferelen kan het echter wel de meest effectieve oplossing zijn. Praten helpt dan vaak in ieder geval niet.
  donderdag 1 september 2005 @ 10:24:11 #4
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_30158349
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:22 schreef Alicey het volgende:
Het ligt er aan. Je impliceert hiermee wel als het ware dat je boven iemand staat. Bij hysterische taferelen kan het echter wel de meest effectieve oplossing zijn. Praten helpt dan vaak in ieder geval niet.
in zekere zin staat in elke relatie 1 boven de ander. 1 is altijd dominantst natuurlijk.
pi_30158390
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:24 schreef dvdk het volgende:

[..]

in zekere zin staat in elke relatie 1 boven de ander. 1 is altijd dominantst natuurlijk.
Dat hoeft niet, in veel relaties is er gelijkwaardigheid. Maar zou je het zelf Ok vinden als je partner (Aangenomen dat hij of zij fysiek een stuk sterker is) jou zou slaan in bepaalde situaties?
  donderdag 1 september 2005 @ 10:27:17 #6
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_30158409
Ik heb mijn partner idd wel eens geslagen, en hard ook. Dit omdat ik even niks anders kon vinden wat zijn scheldwoord rechtvaardigde, was inderdaad een hysterisch tafereel. Ik heb er geen spijt van al zou ik het niet zomaar weer doen. Ik voel de pijn van zijn schelden toen, nog steeds terwijl de schram die hij er aan overhield allang genezen is...
power to the people
pi_30158481
je hebt het over kinderen, en je hebt het over volwassenen, en dat is een HELE andere benadering, vrind.

laat jezelf onderzoeken bij een instantie plz
pi_30158521
In 't engels:
Violence is the last resort of the incapable

Oftewel: Het helpt wel om een ruzie te onderbreken, maar het is gewoon een teken van onmacht.

Enige toegestane situatie waarin mensen een klap in het gezicht mogen ontvangen: als ze in een film (of IRL) een hysterische paniekaanval krijgen en daardoor een noodsituatie ophouden, positie verraden of redding onmogelijk maken.
pi_30158610
Je partner slaan is gewoon not done.

Als je slaat in een relatie die op gelijkwaaridgheid is gebaseerd laat je alleen je onmacht zien. Je partner doet niet uit het niets hysterisch, dan zijn er dingen aan vooraf gegaan en waren er al eerder mogelijkheden om het een en ander niet te laten escaleren.
In zo'n situatie is de beste oplossing weg gaan uit de situatie en er later op terug komen
  donderdag 1 september 2005 @ 10:37:35 #10
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_30158665
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:35 schreef skyhigh het volgende:
Je partner slaan is gewoon not done.

Als je slaat in een relatie die op gelijkwaaridgheid is gebaseerd laat je alleen je onmacht zien. Je partner doet niet uit het niets hysterisch, dan zijn er dingen aan vooraf gegaan en waren er al eerder mogelijkheden om het een en ander niet te laten escaleren.
In zo'n situatie is de beste oplossing weg gaan uit de situatie en er later op terug komen
nou sommige mensen zijn gewoon van nature nogal labiel.

Dat iemand alleen hysterisch zou worden omdat de ander het er zo naar gemaakt heeft vind ik een beetje kort door de bocht.

En zolang je je partner niet bont en blauw slaat...kan het toch niet veel kwaad lijkt me.
pi_30158671
ik zie het al voor me zit je in hevige discussie, geef je je partner een klap voor zn kont '' en nou luisteren''!
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_30158695
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:37 schreef dvdk het volgende:

[..]

Dat iemand alleen hysterisch zou worden omdat de ander het er zo naar gemaakt heeft vind ik een beetje kort door de bocht.

En zolang je je partner niet bont en blauw slaat...kan het toch niet veel kwaad lijkt me.
Dan nog, slaan is een teken van onmacht en frustratie, en je bent een zielig hoopje mens als je dat tegenover je eigen partner doet.
pi_30158711
Een pets voor de billen kan ik me nog iets bij voorstellen,
maar knijpen.?! Doe effe normaal a.u.b
quote:
De enige manier die dan over is om ze te laten luisteren kan dan een klap zijn of even door elkaar schudden.
Ik neem aan, dat je het ook prima vind als dit bij jouw gebeurt.?
Ik heb dan wel geen partner nu,
maar hij hoeft het maar 1x te doen en hij is EXIT
pi_30158723
quote:

[..]

Je gaat er nu steeds vanuit dat jij degene bent die slaat. Maar hoe zie je dat andersom, geslagen worden door je (fysiek sterkere) partner?
  donderdag 1 september 2005 @ 10:40:21 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_30158740
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:26 schreef Alicey het volgende:
Maar zou je het zelf Ok vinden als je partner (Aangenomen dat hij of zij fysiek een stuk sterker is) jou zou slaan in bepaalde situaties?
Daar ben ik ook benieuwd naar, TS.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 1 september 2005 @ 10:40:23 #16
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_30158743
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan nog, slaan is een teken van onmacht en frustratie, en je bent een zielig hoopje mens als je dat tegenover je eigen partner doet.
hysterisch gaan doen en op een tirade van gegil en geschreeuw gaan is ook een teken van onmacht en frustratie lijkt me. Dan kan je ook niet meer normaal comuniceren.

Iemand dan terughalen naar de wereld van redenering kan alleen maar geschieden door iets onredelijks, zoals een klap geven, te doen.
  Redactie Frontpage donderdag 1 september 2005 @ 10:40:31 #17
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_30158746
Mee eens. Maar dan wel op den bloote billen.
pi_30158771
quote:

ik eigenlijk niet. Het hoeft niet te zijn dat iemand zelf er volledig schuldig aan is, maar hysterisch worden is iets wat niet vanzelf gebeurt, daar is een trigger voor nodig. Gezien partners elkaar goed genoeg zouden moeten kennen om te weten dat iets een trigger kan zijn, lijkt de partner die mij hysterisch krijgt guilty as hell.
  donderdag 1 september 2005 @ 10:43:22 #19
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_30158816
om op de eerder gestelde vraag te antwoorden, ik zou het wel acepteren als m'n partner me een mep zou verkopen als ik het verdiende.. (op dat moment zal ik het mischien niet verdiend vinden maar achteraf wellicht wel)

Overgens, waarom zou m'n partner fysiek sterker moeten zijn om me te kunnen meppen?
pi_30158837
als er geen land meer met haar te bezeilen valt ga ik meestal een blokje om. gaat ze maar lekker in haar eentje tieren...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_30158843
quote:

[..]

Dat zeg ik toch niet, ik zeg alleen dat er iets aan vooraf is gegaan.....mensen worden niet 's morgens wakker naast de partner en beginnen hysterisch te schreeuwen
quote:
Nogmaals hiermee toon je alleen aan dat je de situatie niet anders op kunt lossen...onmacht dus
pi_30158857
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:43 schreef dvdk het volgende:
om op de eerder gestelde vraag te antwoorden, ik zou het wel acepteren als m'n partner me een mep zou verkopen als ik het verdiende.. (op dat moment zal ik het mischien niet verdiend vinden maar achteraf wellicht wel)
Haha. Wanneer iemand een mep verdient is subjectief, en daar zal je partner dus anders over denken dan jij.
quote:
Overgens, waarom zou m'n partner fysiek sterker moeten zijn om me te kunnen meppen?
Dat hoeft niet, maar het gaat hier om het plaatje dat je tevens weet dat terug slaan zinloos is.
  donderdag 1 september 2005 @ 10:46:02 #23
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_30158891
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:44 schreef skyhigh het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet, ik zeg alleen dat er iets aan vooraf is gegaan.....mensen worden niet 's morgens wakker naast de partner en beginnen hysterisch te schreeuwen
[..]

Nogmaals hiermee toon je alleen aan dat je de situatie niet anders op kunt lossen...onmacht dus
hoezo niet kunnen oplossen? als hij/zij dan ophoudt met schreeuwen/tieren, lijkt het me een goede oplossing, als niks anders meer werkt. Wat ik zeg, hoe kan je met iemand redeneren die niet voor reden maar vatbaar is?
pi_30158944
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:46 schreef dvdk het volgende:

[..]

hoezo niet kunnen oplossen? als hij/zij dan ophoudt met schreeuwen/tieren, lijkt het me een goede oplossing, als niks anders meer werkt. Wat ik zeg, hoe kan je met iemand redeneren die niet voor reden maar vatbaar is?
Mensen zijn altijd voor reden vatbaar, trust me.
Psychologieles nummer 1 bij de pliesie
pi_30158965
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:46 schreef dvdk het volgende:

[..]

Niet, maar je zou natuurlijk gewoon kunnen weg lopen. Een partner die mij wil meppen omdat ik hysterisch ben, die zal een goed inschattingsvermogen moeten hebben, en daarnaast zelf niet boos zijn op dat moment.
  donderdag 1 september 2005 @ 10:48:58 #26
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_30158981
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mensen zijn altijd voor reden vatbaar, trust me.
Psychologieles nummer 1 bij de pliesie
dus ajax- en feyenoord supporters zijn voor reden vatbaar?
  donderdag 1 september 2005 @ 10:50:31 #27
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_30159023
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:48 schreef Alicey het volgende:

[..]

Niet, maar je zou natuurlijk gewoon kunnen weg lopen. Een partner die mij wil meppen omdat ik hysterisch ben, die zal een goed inschattingsvermogen moeten hebben, en daarnaast zelf niet boos zijn op dat moment.
weglopen is vluchten, dan heeft de ander gewonnen toch? Of als je bijvoorbeeld gaat troosten. Het is verkeerd gedrag belonen in mijn ogen.

Als hij/zij dan weer iets van je wil dan gaat hij/zij weer tieren.
Honden doen het ook zo. (met ander gedrag dan)
  donderdag 1 september 2005 @ 10:55:35 #28
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_30159163
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:50 schreef dvdk het volgende:

weglopen is vluchten, dan heeft de ander gewonnen toch? Of als je bijvoorbeeld gaat troosten. Het is verkeerd gedrag belonen in mijn ogen.
Nee hoor. Weglopen kan ook een teken zijn van -op dat moment- de slimste zijn. De ander even laten uitrazen en als de storm weer wat geluwd is als volwassenen de ruzie uitpraten .
pi_30159202
quote:

[..]

weglopen is vluchten, dan heeft de ander gewonnen toch?
Nee, dat is een vrij primitieve gedachte. Wat valt er te winnen? Je wilt je eigen visie doordrukken, desnoods met geweld, dat noem je winnen?
quote:
Of als je bijvoorbeeld gaat troosten. Het is verkeerd gedrag belonen in mijn ogen.
Daarom dus weglopen.
quote:
Dat hangt er van af. Ik word zelf niet bewust hysterisch, dat is een vorm van overmacht. Een ander kan op dat moment het beste weglopen, voor zichzelf bepalen waarom ik hysterisch werd, en op een later punt e.e.a. voortzetten. Of een slag in het gezicht (bijv.) helpt is sterk afhankelijk van de onderliggende kwestie, en de vraag of ik ZELF naderhand mijn gedrag als onredelijk beschouw. Het kan zijn dat ik snel minder hysterisch word, al is dat dan het enige wat je bereikt, omdat ook vanaf die positie ik niet verder zal gaan in de ruzie waar het om ging, maar dat links laten liggen. In het slechte geval heb je voorgoed mijn respect verloren.

Een partner zou misschien die inschatting kunnen maken mits hij of zij me langere tijd kent, maar het blijft tricky. Weglopen levert uiteindelijk hetzelfde resultaat op in de onderliggende kwestie, zonder verdere risico's.
  donderdag 1 september 2005 @ 10:58:18 #30
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30159232
Mensen, het is dvdk, een knulletje die nog nooit anders dan een Breezer met een IQ van onder de 70 heeft gehad als vriendin.

Met een kind heb je een hele andere (machts)verhouding en relatie dan met je vriend/vriendin.
Als je je partner nog moet opvoeden kun je beter een wat oudere partner nemen denk ik...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_30159247
quote:

[..]

Dus het gaat om winnen?? als er problemen zijn in een relatie gaat het toch om het oplossen van de problemen, niet wie er wint??
Het probleem is toch niet uit de wereld als je weg loopt, je komt op het onderwerp terug als hij/zij weer rustig is en vervolgt dan de discussie....
pi_30159284
Persoonlijk kan ik hier nog aan toevoegen dat ik slechts hysterisch zal worden wanneer iets mij persoonlijk bijzonder hard raakt. De kans is hierbij groot dat ik zelf veel eerder weg loop dan dat je in de verleiding zou komen om een slag uit te delen. Een slag uitdelen zou in dit licht wel eens andere gedachten kunnen opleveren, wat geen positieve of constructieve uitwerking heeft.
pi_30159392
en van kinderen blijven we ook mooi af, uiteraard. die spreken we toe of zetten we onder de koude douche bij totale hysterie. slaan lijkt me geen optie...
pi_30159411
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee hoor. Weglopen kan ook een teken zijn van -op dat moment- de slimste zijn. De ander even laten uitrazen en als de storm weer wat geluwd is als volwassenen de ruzie uitpraten .
en lekker neuken natuurlijk...
pi_30159478
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:03 schreef zoalshetis het volgende:
en van kinderen blijven we ook mooi af, uiteraard. die spreken we toe of zetten we onder de koude douche bij totale hysterie. slaan lijkt me geen optie...
Dat is ten eerste een andere discussie en daarnaast zou ik liegen als ik zeg dat ik mijn zoon nog nooit een tik op zijn kont gegeven heb.
  donderdag 1 september 2005 @ 11:07:12 #36
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_30159482
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:04 schreef zoalshetis het volgende:

en lekker neuken natuurlijk...
Dat staat buiten kijf.
Geen betere seks dan goedmaakseks, immers .
pi_30159494
ik kan me de situatie niet voorstellen waarin ik mijn vriendin zou slaan.. andersom zie ik het ook niet gebeuren, net zomin als bij kinderen..
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_30159560
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:48 schreef dvdk het volgende:

[..]

dus ajax- en feyenoord supporters zijn voor reden vatbaar?
Ik ben een ajax supporter, en mijn vriendin is voor feyenoord, wat lul je nou dom dan?
pi_30159604
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:07 schreef skyhigh het volgende:

[..]

Dat is ten eerste een andere discussie en daarnaast zou ik liegen als ik zeg dat ik mijn zoon nog nooit een tik op zijn kont gegeven heb.
het past prima in deze discussie omdat men er vanuitgaat dat het slaan van kinderen geoorlooft is, maar dat van de partner niet. ik setl dat het beide niet mag... maar door onmacht nog wel eens op de spits wordt gedreven, lijkt me menselijk.
  donderdag 1 september 2005 @ 11:12:19 #40
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30159637
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:03 schreef zoalshetis het volgende:
Met als gevolg dat mijn vriend helemaal hysterisch wordt als de douche opeens koud wordt... kids onthouden dat soort dingen vaak op een hele vervelende manier... helaas...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_30159725
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:12 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Met als gevolg dat mijn vriend helemaal hysterisch wordt als de douche opeens koud wordt... kids onthouden dat soort dingen vaak op een hele vervelende manier... helaas...
nee ik bedoel niet zo'n guitig at home commercialtje, ik doelde op gewoon het kind met het hoofd onder de koude kraan.
  donderdag 1 september 2005 @ 11:30:06 #42
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30160179
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:15 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee ik bedoel niet zo'n guitig at home commercialtje, ik doelde op gewoon het kind met het hoofd onder de koude kraan.
Ja dat bedoel ik ook
Mijn vriend is ook weleens met zijn kop onder de koude kraan geduwd om tot bedaren te komen, hij heeft dat onbewust onthouden en als nu het warm water opeens wegvalt onder de douche wordt hij helemaal "gek", door het gevoel wat hij dan krijgt, komt dan allemaal terug ofzo.
En da's niet tof om te zien bij een gozer van 31
  Redactie Frontpage donderdag 1 september 2005 @ 11:31:46 #43
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_30160232
Een emmer koud water wil ook wel eens helpen trouwens.
pi_30160404
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:30 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik ook
Mijn vriend is ook weleens met zijn kop onder de koude kraan geduwd om tot bedaren te komen, hij heeft dat onbewust onthouden en als nu het warm water opeens wegvalt onder de douche wordt hij helemaal "gek", door het gevoel wat hij dan krijgt, komt dan allemaal terug ofzo.
als hij daar al trauma's van over heeft gehouden

Had ie eens een tijdje bij mijn moeder moeten wonen, dan beseft ie dat ie zich verschrikkelijk aanstelt
pi_30160759
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:30 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik ook
ach so... ik heb het eerlijk gezegd wel een beetje met je te doen... hoe 'gek' wordt hij dan?
  donderdag 1 september 2005 @ 11:48:23 #46
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30160803
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:36 schreef addie84 het volgende:

[..]

als hij daar al trauma's van over heeft gehouden

Had ie eens een tijdje bij mijn moeder moeten wonen, dan beseft ie dat ie zich verschrikkelijk aanstelt
Hij heeft nog wel meer meegemaakt hoor
Daar ga ik het hier niet over hebben maar geloof het maar gewoon...

Toch kun je soms als kind van relatief kleine dingen veel problemen hebben later, terwijl je van grote dingen minder last hebt als je "groot" bent.
  donderdag 1 september 2005 @ 11:49:49 #47
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30160852
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ach so... ik heb het eerlijk gezegd wel een beetje met je te doen... hoe 'gek' wordt hij dan?
Heb meer met hem te doen... maar ja, toen hij jong was kon hij heel driftig en hysterisch worden, dus snap ook wel dat er dan weinig andere oplossingen zijn voor een moeder
Maar hij gaat met name schreeuwen dan... gelukkig nog niet vaak voorgekomen
pi_30160930
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:49 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Heb meer met hem te doen... maar ja, toen hij jong was kon hij heel driftig en hysterisch worden, dus snap ook wel dat er dan weinig andere oplossingen zijn voor een moeder
Maar hij gaat met name schreeuwen dan... gelukkig nog niet vaak voorgekomen
misschien kan je hem met de gedachten troosten dat 99% van de mannen gaat schreeuwen als iemand aan de kraan zit tijdens het douchen...
  donderdag 1 september 2005 @ 11:53:24 #49
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30160969
Ja, maar da's anders schreeuwen denk ik

Als overigens iemand met zijn fikken aan de kraan zit terwijl ik aan het douchen ben
pi_30161001
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:53 schreef BBQ-kip het volgende:
Ja, maar da's anders schreeuwen denk ik

Als overigens iemand met zijn fikken aan de kraan zit terwijl ik aan het douchen ben
met de natte handoek dan he...?
  donderdag 1 september 2005 @ 11:55:02 #51
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_30161034
sooow dat zou echt gekkenhuis zijn!
Corrigerende tik is opvoedkundig.. je voedt je partner niet op toch? op basis van gelijkwaardigheid in de relatie...
__-*-__
  donderdag 1 september 2005 @ 11:55:59 #52
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30161076
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

met de natte handoek dan he...?
Of met een puntige vleesvork (je bent een CUL-er of niet he )
pi_30161141
helemaal mee eens, vrouwen zijn nl histerisch (volgens een bekende psycholoog) en een pets kan ze even tot bedaren brengen waarna ze weer netjes luisteren.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_30161181
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:57 schreef kareltje_de_grote het volgende:
helemaal mee eens, vrouwen zijn nl histerisch (volgens een bekende psycholoog) en een pets kan ze even tot bedaren brengen waarna ze weer netjes luisteren.
je kan ook ff tjes een vriend bellen en daar wat mee gaan drinken ofzo...
  donderdag 1 september 2005 @ 11:59:30 #55
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_30161216
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:57 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Freud is zo achterhaald .
Netjes luisteren? Rare rolverdeling heb jij waar het relaties betreft...
pi_30161257
ohw, m'n opmerking wat btw sarcastisch bedoeld. Ik ben heel lief hoor.
Fiets
pi_30161278
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:48 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Hij heeft nog wel meer meegemaakt hoor
Daar ga ik het hier niet over hebben maar geloof het maar gewoon...
maar dat zei je niet
  donderdag 1 september 2005 @ 12:01:21 #58
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_30161279
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:00 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Gebruik dan een PI .
pi_30161330
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:00 schreef kareltje_de_grote het volgende:
zolang ze naar je luisteren?
pi_30161385
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:02 schreef addie84 het volgende:

[..]

Zolang ze de krant komt brengen
pi_30161418
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Is toch de wereld in geholpen door Hippocrates? Die dacht dat de oorzaak van hysterie in de baarmoeder lag (griekse woord: 'hystera') omdat vooral vrouwen dit gedrag vertoonden.
pi_30161471
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:02 schreef addie84 het volgende:

[..]

en niet histerisch gaan doen.
Fiets
  donderdag 1 september 2005 @ 12:06:22 #63
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_30161476
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:04 schreef cinnamongirl het volgende:

Is toch de wereld in geholpen door Hippocrates? Die dacht dat de oorzaak van hysterie in de baarmoeder lad (gr.'hystera') omdat vooral vrouwen dit gedrag vertoonden.
Weer wat bijgeleerd .
Maar Hippocrates was geen psych, wilde ze zichzelf toch goedpraten .
  donderdag 1 september 2005 @ 12:06:45 #64
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30161488
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:01 schreef addie84 het volgende:

[..]

maar dat zei je niet
Je vroeg het ook niet, maar oordeelde meteen... jankzak
pi_30161520
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:06 schreef Copycat het volgende:

[..]

Weer wat bijgeleerd .
Maar Hippocrates was geen psych, wilde ze zichzelf toch goedpraten .
Maar je hebt gelijk, Freud heeft, eng genoeg, dat gedachtegoed overgenomen!
pi_30161528
lichtgeraakt typetje?
  donderdag 1 september 2005 @ 12:07:53 #67
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30161529
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:06 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

en niet histerisch gaan doen.
Het is "hysterisch", niet "histerisch".
(bedoel het niet verkeerd, maar het staat zo stom vind ik)
  donderdag 1 september 2005 @ 12:08:24 #68
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30161549
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:07 schreef addie84 het volgende:
lichtgeraakt typetje?
Dom studentje?
pi_30161561
Ik had het overigens over het feit dat jij zegt dat je vriend flipt van wat koud water.. zoals jij het zei was het puur daarom iets duidelijker zijn volgende keer
  donderdag 1 september 2005 @ 12:09:36 #70
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30161600
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:08 schreef addie84 het volgende:
Ik had het overigens over het feit dat jij zegt dat je vriend flipt van wat koud water.. zoals jij het zei was het puur daarom iets duidelijker zijn volgende keer
Dat maak ik liever zelf uit
pi_30161624
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:08 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Dom studentje?
ik zou niet weten of je een dom studentje bent, zul je je omgeving moeten vragen..
pi_30161649
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:09 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Dat maak ik liever zelf uit
Dan niet gaan huilen als iemand reageert en je vriendje niet zo zielig vind als hij zichzelf vind
  donderdag 1 september 2005 @ 12:10:53 #73
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30161655
Maar het gaat hier dus zo te zien vooral over hysterische vrouwen (ben ik het wel mee eens hoor).
Maar stel nou dat je vrouw jou als man zijnde een "pedagogische tik" geeft?
  donderdag 1 september 2005 @ 12:11:56 #74
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30161697
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:10 schreef addie84 het volgende:

[..]

Dan niet gaan huilen als iemand reageert en je vriendje niet zo zielig vind als hij zichzelf vind
Goh jij kent mij en mijn vriend echt goed
Chapeau!

En nu weer OT
pi_30161704
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:10 schreef BBQ-kip het volgende:
Maar het gaat hier dus zo te zien vooral over hysterische vrouwen (ben ik het wel mee eens hoor).
ik ben zovaak geslagen door radeloze hysterische dames.
  donderdag 1 september 2005 @ 12:13:26 #76
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30161753
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

En vind je dat dan normaal? Vind je het terecht? Of extra raar omdat het een vrouw is die je mept of, of, of? (zelf invullen)
pi_30161756
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:11 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Goh jij kent mij en mijn vriend echt goed
Chapeau!

En nu weer OT
Nogmaals: jij geeft aan dat je vriend hysterisch wordt als je hem onder de koude douche doet, omdat hij daar slechte ervaringen mee heeft, als je verder geen info geeft, beoordeel ik hem daarop ja
pi_30161776
Kinderen slaan is ook not done
pi_30161788
quote:

[..]

Ikzelf sla overigens nooit iemand, zelfs niet als ik volledig hysterisch ben.
pi_30161794
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:10 schreef BBQ-kip het volgende:
Om idd weer OT te gaan: ik zou wel heel erg moeten flippen, zou ik het accepteren dat mijn vriendin me slaat.. anders zou er een heel serieus gesprek moeten volgen over de relatie..
pi_30161810
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:13 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

En vind je dat dan normaal? Vind je het terecht? Of extra raar omdat het een vrouw is die je mept of, of, of? (zelf invullen)
ik heb er zelf geen problemen mee, ik weet dat ik erg irritant kan zijn tijdens een ruzie, door bijvoorbeeld de hele tijd te glimlachen en niks te zeggen... maar ach, ik doe het zelf niet omgekeerd.
pi_30161818
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:14 schreef MaRySe het volgende:
Helemaal mee eens.. Heeft ook totaal geen nut
pi_30161823
Ik heb een toenmalig vriendje wel eens een beuk in zijn gezicht gegeven omdat hij mijn kat een trap gaf
  donderdag 1 september 2005 @ 12:15:19 #84
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30161832
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:13 schreef addie84 het volgende:

[..]

Nogmaals: jij geeft aan dat je vriend hysterisch wordt als je hem onder de koude douche doet, omdat hij daar slechte ervaringen mee heeft, als je verder geen info geeft, beoordeel ik hem daarop ja
Ik hoef toch niet bij elke post mijn hele levensverhaal én die van mijn vriend uit de doeken te doen lijkt me...
Zo wel, jammer dan, daar heb ik geen zin in.
Dat jij dan over jouw moeder begint zegt meer over jou dan over mij, lijkt me zo.
pi_30161844
quote:

[..]

Vind ik niet normaal, ik zou de bitch dumpen, echt. je hebt je maar in de hand te houden.
Vrouwzijn is geen excuus om maar lekker te kunnen gaan meppen.
pi_30161847
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:14 schreef addie84 het volgende:

[..]

Om idd weer OT te gaan: ik zou wel heel erg moeten flippen, zou ik het accepteren dat mijn vriendin me slaat.. anders zou er een heel serieus gesprek moeten volgen over de relatie..
andersom verwacht ik hetzelfde trouwens..
  donderdag 1 september 2005 @ 12:15:58 #87
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_30161852
Kappen nu, addie84 en BBQ-kip.
pi_30161856
en toen moest ie lachen: kreeg ie er nog 1

*uitzondering*
pi_30161873
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:15 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Ik hoef toch niet bij elke post mijn hele levensverhaal én die van mijn vriend uit de doeken te doen lijkt me...
Zo wel, jammer dan, daar heb ik geen zin in.
Dat jij dan over jouw moeder begint zegt meer over jou dan over mij, lijkt me zo.
zucht.. ik zeg ook niet dat jij dat moet doen nevermind.. ik was alweer ontopic
pi_30161879
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:15 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Vind ik niet normaal, ik zou de bitch dumpen, echt. je hebt je maar in de hand te houden.
Vrouwzijn is geen excuus om maar lekker te kunnen gaan meppen.
het interesseert me dus echt helemaal niet. en ik dump genoeg om andere redenen.
pi_30161900
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:15 schreef Copycat het volgende:
Kappen nu, addie84 en BBQ-kip.
ok
pi_30161918
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het interesseert me dus echt helemaal niet. en ik dump genoeg om andere redenen.
Ik vind dat het wat zegt over de dame in kwestie, een vrouw die hysterisch wordt en slaat lijkt me ofwel een verwende trut of een labiele trut, of beide....
pi_30161943
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

het is ook inderdaad afhankelijk van hoe je er zelf over denkt.. als je er geen problemen mee hebt, kan ik me voorstellen dat het eerder zal gebeuren..
  donderdag 1 september 2005 @ 12:18:45 #94
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30161946
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:16 schreef MaRySe het volgende:
en toen moest ie lachen: kreeg ie er nog 1

*uitzondering*
En hoe is dat afgelopen dan?
Ik zeg niet dat het terecht is dat je liep te meppen, maar een kat trappen is wel erg gemeen...
En dat van een kattenhater als ik
pi_30161965
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:18 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik vind dat het wat zegt over de dame in kwestie, een vrouw die hysterisch wordt en slaat lijkt me ofwel een verwende trut of een labiele trut, of beide....
misschien op dat moment wel ja.
pi_30161971
quote:

[..]

Misschien valt zoalshetis op labiele trutten.. Die mannen zijn er ook.
pi_30162059
ga me nou niet zeggen dat ik de enige man hier ben die niet weleens geslagen is door een vrouw. ik heb het dan natuurlijk wel over een tik met de vlakke hand, verder laat ik ze niet gaan.
  donderdag 1 september 2005 @ 12:24:37 #98
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30162139
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:22 schreef zoalshetis het volgende:
ga me nou niet zeggen dat ik de enige man hier ben die niet weleens geslagen is door een vrouw. ik heb het dan natuurlijk wel over een tik met de vlakke hand, verder laat ik ze niet gaan.
Ik heb mijn vriend ook weleens een klap gegeven (niet hard), als hij me pijn deed zonder dat hij het wist (op mijn voet staan en niet doorhebben dat ik "auw" zeg ofzo ) of tijdens het stoeien.
En andersom hij bij mij ook.
Maar dat heeft niets met pedagogische tikken te maken.
We praten het uit en anders ga ik even afkoelen in de slaapkamer of buiten lopen ofzo, andersom ook
pi_30162241
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:24 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Ik heb mijn vriend ook weleens een klap gegeven (niet hard), als hij me pijn deed zonder dat hij het wist (op mijn voet staan en niet doorhebben dat ik "auw" zeg ofzo ) of tijdens het stoeien.
En andersom hij bij mij ook.
Maar dat heeft niets met pedagogische tikken te maken.
We praten het uit en anders ga ik even afkoelen in de slaapkamer of buiten lopen ofzo, andersom ook
Inderdaad.. de relatie moet wel gelijkwaardig blijven..
pi_30162411
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:18 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

En hoe is dat afgelopen dan?
Ik zeg niet dat het terecht is dat je liep te meppen, maar een kat trappen is wel erg gemeen...
En dat van een kattenhater als ik
Nja..

hij trapt de kat:
ik zo van: pets
hij lacxhen
ik
*pets*
hahaha
*pets*
hahahaha
*pets*
hahahahahaahahahaha
*pets*
hahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

en toen vond ik het niet meer leuk
pi_30162526
Ik werd wel altijd in wurgingen en armklemmen genomen door vriendjes
Judo vriendjes
pi_30162557
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:43 schreef zoalshetis het volgende:
als er geen land meer met haar te bezeilen valt ga ik meestal een blokje om. gaat ze maar lekker in haar eentje tieren...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_30162696
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:32 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Nja..

hij trapt de kat:
ik zo van: pets
hij lacxhen
ik
*pets*
hahaha
*pets*
hahahaha
*pets*
hahahahahaahahahaha
*pets*
hahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

en toen vond ik het niet meer leuk
effectief dus
pi_30162752
quote:

elke vrouw krijgt labiele trekjes en kan hysterisch worden als ze in het nauw gedreven wordt of als niemand naar haar luistert. Ik vind er niets vreemds aan. nogal erg om dan maar alle vrouwen als verwende of labiele trutten te beschouwen ...
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_30162860
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:43 schreef petitlapin het volgende:

[..]

elke vrouw krijgt labiele trekjes en kan hysterisch worden als ze in het nauw gedreven wordt of als niemand naar haar luistert. Ik vind er niets vreemds aan. nogal erg om dan maar alle vrouwen als verwende of labiele trutten te beschouwen ...
Nou IK ben anders niet labiel en niet echt snel hysterisch te krijgen. En ik zal NOOIT een man slaan.
Ik vind het vreemd dat het geaccepteerd schijn te zijn, vrouwen mogen maar slaan omdat ze 'nu eenmaal wat labieler/hysterischer zijn' <--wat niet klopt.
Het is gewoon een excuus. (zwak karakter, kan ook bij een man voorkomen!)

[ Bericht 1% gewijzigd door cinnamongirl op 01-09-2005 12:54:42 ]
pi_30162890
quote:

[..]

Wat een onzin
En sowieso dienen mannen en vrouwen ELKAAR niet te slaan, imo
  donderdag 1 september 2005 @ 12:49:34 #107
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30162938
ikl heb het dan ook niet met elke vrouw meegemaakt, sterker nog ik kan ze op een vlakke hand tellen.
pi_30162971
Een klap in het gezicht als iemand ECHT hysterisch is (en dan bedoel ik ook ECHT hysterisch, want sommige mensen hebben bij de minste of geringste stemverheffing al de neiging om dat tot hysterisch te bestempelen) vind ik wel heel wat anders dan een pedagogische tik.

Een pedagogische tik vind ik echt walgelijk laatdunkend in een relatie en dan heb ik het nog niet eens zozeer over de tik, maar over het idee dat de een de ander aan het opvoeden is.
"Slecht gedrag belonen" las ik daarnet, *ril*. Je zou er toch achter komen dat je partner zo tegen je aankijkt.

Slaan is sowieso niet iets wat thuishoort in een relatie.
Een klap in het gezicht in een hysterische noodsituatie daargelaten. Maar even eerlijk, hoe vaak komt dat nou echt voor?
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_30163010
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:41 schreef addie84 het volgende:

[..]

effectief dus
Ja Slaan is sowieso een teken van onmacht
pi_30163155
Nee zeg! Als je eenmaal begint met 'corrigerende tikken' uitdelen (het idee alleen al, trouwens, dat ik mijn vriend zou 'corrigeren'! Over moeder-zoon relatie gesproken!), zit je binnen de kortste keren in een situatie waarbij je elkaar voortdurend in elkaar loopt te rossen.

Ook bij kinderen geldt dat slaan een teken is van onmacht. Het is altijd je eigen probleem, niet dat van het kind (of van je vriend/vriendin).

En ja, wat is eigenlijk 'hysterisch'? Alleen in een absolute noodsituatie, waarbij bij wijze van spreken levens op het spel staan, vind ik een tik verantwoord. Zo heeft mijn vader mij ooit een enorme klap voor mijn kop gegeven toen wij een zeilongeluk kregen waarbij nogal wat bloed vloeide - er moest snel & doeltreffend ingegrepen worden, en ik stond daar maar te krijsen als een speenvarken. Onder die omstandigheden heb ik er wel begrip voor. Maar tijdens een gewone ruzie, nee joh.
pi_30163235
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat een onzin
En sowieso dienen mannen en vrouwen ELKAAR niet te slaan, imo
Mee eensch.
pi_30163254
als je binnen een relatie goede afspraken kunt maken over het aan elkaar uitdelen van pedagogische tikken lijkt het me geen probleem
pi_30163280
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:59 schreef het_fokschaap het volgende:
als je binnen een relatie goede afspraken kunt maken over het aan elkaar uitdelen van pedagogische tikken lijkt het me geen probleem
Dan het het niet meer pedagogisch, dan is het geile sex
pi_30163289
quote:
Als je het als partners kunt aanvoelen lijkt mij er niets mis mee, maar dan moet een partner me erg goed kennen, want ik ben behoorlijk ingewikkeld/lastig/irrationeel op dat gebied.
pi_30163301
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan het het niet meer pedagogisch, dan is het geile sex
In de slaapkamer gelden sowieso andere normen.
pi_30163314
quote:
Met 'goede afspraken maken binnen de relatie' kan in theorie alles, ook elkaar onderschijten en het opeten
pi_30163345
quote:

[..]

In sommige gevallen kan ik ook erg labiel zijn. Als je (al dan niet met opzet) op een gevoelig plekje blijft prikken kan ik ook erg hysterisch worden. Ik zal echter nooit iets of iemand slaan..
pi_30163369
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als je het als partners kunt aanvoelen lijkt mij er niets mis mee, maar dan moet een partner me erg goed kennen, want ik ben behoorlijk ingewikkeld/lastig/irrationeel op dat gebied.
Ik geloof nooit da tik zulke goede afspraken zou kunnen maken, dat ik een pedagogische tik zou accepteren of uitdelen. De belangrijkste boodschap die ik uit die tik zou halen, zou namelijk zijn dat mijn partner op me neerkijkt op dat moment, en daar zou ik niet mee kunnen leven
pi_30163386
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

In sommige gevallen kan ik ook erg labiel zijn. Als je (al dan niet met opzet) op een gevoelig plekje blijft prikken kan ik ook erg hysterisch worden. Ik zal echter nooit iets of iemand slaan..
Precies. Labielheid/hysterie/vrouwzijn is geen excuus om er maar op los te kunen meppen.
pi_30163393
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:01 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Met 'goede afspraken maken binnen de relatie' kan in theorie alles, ook elkaar onderschijten en het opeten
inderdaad. ik heb er geen behoefte aan, maar het staat iedereen vrij hier afspraken over te maken
pi_30163533
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik geloof nooit da tik zulke goede afspraken zou kunnen maken, dat ik een pedagogische tik zou accepteren of uitdelen. De belangrijkste boodschap die ik uit die tik zou halen, zou namelijk zijn dat mijn partner op me neerkijkt op dat moment, en daar zou ik niet mee kunnen leven
Afspraken maken kan sowieso niet, het moet iets zijn wat intuitief wordt aangevoeld. Althans, zoals het bij mij zit is het niet in afspraken te vatten omdat het onlogisch is hoe het bij mij ligt. Dat een partner op dat moment op je neerkijkt is een factor waar ik een minder groot probleem in zie. Op het moment dat ik erg hysterisch word ben ik in die zin minder dat ik niet als een verstandig mens handel, en een tik kan op dat moment wat realiteitsbesef terug brengen.. Belangrijk is dan wel dat dat het probleem is op dat moment..
pi_30163553
Iemand kan je op zich wel zo het bloed onder je nagels vandaan pesten dat je diegene echt aanvliegt op een gegeven moment. Dan heb ik het echt over geestelijke mishandeling.

Maar vanzelf is dat natuurlijk helemaal geen goede relatie en hoeven we het er niet over te hebben of slaan dan wel of niet geoorloofd is. Weggaan is dan eigenlijk de enige optie.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_30163589
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:08 schreef Angeles het volgende:
Iemand kan je op zich wel zo het bloed onder je nagels vandaan pesten dat je diegene echt aanvliegt op een gegeven moment. Dan heb ik het echt over geestelijke mishandeling.
Dat heeft ook niet met hysterie te maken. Bloed onder de nagels vandaan halen is iets wat bewust gebeurt.
pi_30163682
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:09 schreef Alicey het volgende:

Dat heeft ook niet met hysterie te maken. Bloed onder de nagels vandaan halen is iets wat bewust gebeurt.
Je kunt er wel heel hysterisch van worden als iemand dat bij je doet.

Maar wat ik ermee wil zeggen is dat iemand je best zo tot waanzin kan drijven dat je hem aanvliegt. Of haar natuurlijk, vrouwen kunnen het net zo goed lijkt me.
pi_30163734
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:08 schreef Angeles het volgende:

Maar vanzelf is dat natuurlijk helemaal geen goede relatie en hoeven we het er niet over te hebben of slaan dan wel of niet geoorloofd is. Weggaan is dan eigenlijk de enige optie.
Als ik mentaal geterroriseerd word (heb ik gelukkig niet vaak meegemaakt), dan kan ik wel erg agressief worden en ja, dan heb ik heel erg de neiging om te gaan slaan. Maar dan nog, doe ik het niet. Ik sta er dan boven. Door te slaan stel je je op het niveau van diegene, dan heeft ie je precies waar ie je hebben wil.
pi_30163739
Stel je partner slaat je 1 keer...wat zou je doen

je bent er wel erg mee bezig TS. plannen in die richting ?
pi_30163778
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:13 schreef cinnamongirl het volgende:

Als ik mentaal geterroriseerd wordheb ik gelukkig niet vaak meegemaakt), dan kan ik wel erg agressief worden en ja, dan heb ik heel erg de neiging om te gaan slaan. Maar dan nog, doe ik het niet. Ik sta er dan boven. Door te slaan stel je je op het niveau van diegene, dan heeft ie je precies waar ie je hebben wil.
Je probeert gewoon van alles uit in de hoop dat het stopt. Als "erboven staan" niet helpt en redelijk praten ook niet en negeren ook niet dan hou je dat ook allemaal niet lang vol.
pi_30163881
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:13 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Als ik mentaal geterroriseerd word (heb ik gelukkig niet vaak meegemaakt), dan kan ik wel erg agressief worden en ja, dan heb ik heel erg de neiging om te gaan slaan. Maar dan nog, doe ik het niet. Ik sta er dan boven. Door te slaan stel je je op het niveau van diegene, dan heeft ie je precies waar ie je hebben wil.
Ik kan zelfs niet eens agressief worden.. Als iemand zo ver zou gaan zou ik waarschijnlijk ergens huilend in een hoekje gaan zitten of weglopen.
pi_30163944
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik kan zelfs niet eens agressief worden.. Als iemand zo ver zou gaan zou ik waarschijnlijk ergens huilend in een hoekje gaan zitten of weglopen.
Hier: weglopen en dan pas gaan huilen
pi_30164099
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:18 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Hier: weglopen en dan pas gaan huilen
Die volgorde komt ook wel voor bij mij.
pi_30164169
Nou iemand kan wel degelijk het slechtste in je naar boven halen. Als je maar lang genoeg getergd wordt door die persoon. En daar hoef je dan echt geen agressief typetje voor te zijn.
pi_30164215
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:25 schreef Angeles het volgende:
Nou iemand kan wel degelijk het slechtste in je naar boven halen. Als je maar lang genoeg getergd wordt door die persoon. En daar hoef je dan echt geen agressief typetje voor te zijn.
Mee eens hoor!
Ik weet zeker dat er mensen zijn die mij kunnen breken en mij hen doen laten aanvliegen...
Is gelukkig nog nooit gebeurd.
  donderdag 1 september 2005 @ 13:26:48 #133
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30164216
sommige vrouwen hebben nou eenmaal een korter lontje dan anderen. of zijn door hun opvoeding gewend geraakt aan de taal van de hand. of ik ben mentaal sterker, of ik kan het bloed onder je nagels uithalen als je boos bent...
pi_30164220
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:25 schreef Angeles het volgende:
In gedachten kan dat zeker. Iemand kan hele slechte gedachten naar boven halen. Ik heb echter een soort van blokkade waardoor ik niet daadwerkelijk agressief word.
pi_30164263
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:26 schreef zoalshetis het volgende:
sommige vrouwen hebben nou eenmaal een korter lontje dan anderen. of zijn door hun opvoeding gewend geraakt aan de taal van de hand. of ik ben mentaal sterker, of ik kan het bloed onder je nagels uithalen als je boos bent...
Dat laatste is misschien een apart topicje waard, maar het valt mij op dat mannen die mishandeld worden vaak zelf gaan mishandelen, en vrouwen die mishandeld worden vaak niet zelf gaan mishandelen, maar wel zich aangetrokken voelen tot mannen die hen mishandelen..
pi_30169701
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat laatste is misschien een apart topicje waard, maar het valt mij op dat mannen die mishandeld worden vaak zelf gaan mishandelen, en vrouwen die mishandeld worden vaak niet zelf gaan mishandelen, maar wel zich aangetrokken voelen tot mannen die hen mishandelen..
Heb je hier een bron van?

Oeh, dat klinkt wel heel WFL-erig
  donderdag 1 september 2005 @ 16:23:10 #137
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30169808
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

de vrouwen die ik ken die mishandeld zijn, zijn idd vaak ook slachtoffer op latere leeftijd, terwijl de mannen die mishandeld zijn, later de daders worden. net zoals een pedoseksueel vaak seksueel mishandeld is in zijn leven, en de misbruikte vrouw niet dat gedrag toont op latere leeftijd. .
pi_30169911
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:20 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Heb je hier een bron van?

Oeh, dat klinkt wel heel WFL-erig
Idioot is dat ik geen echt onderzoek kan vinden. Ik kan wel links vinden die verwijzen naar onderzoek waar ook die constatering wordt gedaan, maar de onderzoeken zelf kan ik zo snel dus niet vinden..

Mijn eigen bron is mijn eigen ervaring met mensen die als kind mishandeld zijn, maar daar heb jij nu net even niets aan.
pi_30173094
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:11 schreef dvdk het volgende:

Stel je kind doet irritant of is onredelijk of histerisch, dan is knijpen of een pets geoorloofd en luistert het weer. Of je stuurt het even naar z'n kamer.
Jij vindt dat je kinderen kunt knijpen...?

Pfff, heb niet eens zin in zo'n discussie.
Maar moest toch ff mijn stem laten horen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_30194473
quote:
Op donderdag 1 september 2005 18:02 schreef Moonah het volgende:

[..]

Jij vindt dat je kinderen kunt knijpen...?

Pfff, heb niet eens zin in zo'n discussie.
Maar moest toch ff mijn stem laten horen.
Knijpen is gewoon geniepig, maar een flinke pets op de billen is afentoe bij een kind wel geoorloofd vind ik. Maar het hoort niet thuis in een liefdesrelatie tussen 2 gelijkwaardige mensen.
pi_30199988
quote:
Op donderdag 1 september 2005 10:11 schreef dvdk het volgende:

Soms kan je partner ook irritant zijn, onredelijk of histerisch als er weer iets gebeurd dat hem of haar niet bevalt.

Daarom vind ik dat dit ook best bij je partner kan kunnen.
geoorloofd? he-le-maal niet. enkel door de schrikreactie van de pijn zal het kind stil worden en hij of zij wil natuurlijk niet nog eens die pijn voelen en daarom doen wat degene die de pijn veroorzaakte wil.

Blijkbaar gebeurd er bij jouw partner dan nogal wel eens iets wat hem of haar 'dan weer eens niet bevalt' (aangezien je dat zo erneer zet) maar omdat je partner 'irritant' is, kan je hem of haar niet ineens lichamelijke pijn gaan doen, slaan oid is een teken uit onmacht, dat je het niet met redelijkheid en woorden op kn lossen, dus dat toont enkel aan dat jij niet capabel genoeg bent om 'normaal' te communiceren.
pi_30202669
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Pardon, Efeziers 5:22-24

22 Gij vrouwen, weest aan uw eigen mannen onderdanig, gelijk aan den Heere;

23 Want de man is het hoofd der vrouw, gelijk ook Christus het Hoofd der Gemeente is; en Hij is de Behouder des lichaams.

24 Daarom, gelijk de Gemeente aan Christus onderdanig is, alzo ook de vrouwen aan haar eigen mannen in alles.
pi_30202714
Moet ie eens proberen
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_30202747
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:14 schreef MaRySe het volgende:
Echt wel
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:01:33 #145
128564 Flibble
Mr. Flibble's very cross
pi_30202978
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:52 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

22 Gij vrouwen, weest aan uw eigen mannen onderdanig, gelijk aan den Heere;

23 Want de man is het hoofd der vrouw, gelijk ook Christus het Hoofd der Gemeente is; en Hij is de Behouder des lichaams.

24 Daarom, gelijk de Gemeente aan Christus onderdanig is, alzo ook de vrouwen aan haar eigen mannen in alles.
Goh, zou dit bedacht zijn door een man of een vrouw?
King illegal forest to pig wild kill in it a is!!!!
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:02:58 #146
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30203026
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:01 schreef Flibble het volgende:

[..]

Door een man natuurlijk, je denkt toch niet dat vrouwen zelf weten wat goed voor ze is?
pi_30203069
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:01 schreef Flibble het volgende:

[..]

De Heere natuurlijk; maar de Heere heeft ons dan wel geschapen naar zijn evenbeeld, dat houdt niet in dat wij gelijk aan Hem zijn, op de Heere is dan ook niet de simpele man-vrouw verdeling toe te passen die wij kennen.
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:04:51 #148
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_30203090
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:52 schreef Diederik_Duck het volgende:

God is net zo achterhaald .
pi_30203120
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

Door een man natuurlijk, je denkt toch niet dat vrouwen zelf weten wat goed voor ze is?
Dat klopt. Vrouwen hebben nu eenmaal sturing nodig, ze zijn daarin net als kinderen, het is ook daarom dat ze net als kinderen een pedagogische tik kunnen krijgen als ze hun heer en gebieder niet gehoorzamen.
pi_30203319
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

God is net zo achterhaald .
De Heere vraagt slechts dat gij in hem geloofd, daarvoor verkrijgt ge een eeuwig leven van geluk in Zijn Koninkrijk. Wilt ge dat alles op het spel zetten middels deze uitspraak?
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:14:58 #151
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_30203387
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:12 schreef Diederik_Duck het volgende:

De Heere vraagt slechts dat gij in hem geloofd, daarvoor verkrijgt ge een eeuwig leven van geluk in Zijn Koninkrijk. Wilt ge dat alles op het spel zetten middels deze uitspraak?
Ja, ik wil .

Een eeuwigdurend, gelukzalig leven klinkt mij als oersaai in de oren. Geef mijn portie maar een Fikkie (of Fuifduif, for that matter) .
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:15:28 #152
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30203407
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:05 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat klopt. Vrouwen hebben nu eenmaal sturing nodig, ze zijn daarin net als kinderen, het is ook daarom dat ze net als kinderen een pedagogische tik kunnen krijgen als ze hun heer en gebieder niet gehoorzamen.
Het is maar goed dat de mannen door hebben dat hun sturing nodig is.
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:16:09 #153
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_30203436
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:15 schreef Alicey het volgende:

Wij weten inmiddels dat de beste stuurlui aan wal staan .
pi_30203490
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, ik wil .

Een eeuwigdurend, gelukzalig leven klinkt mij als oersaai in de oren. Geef mijn portie maar een Fikkie (of Fuifduif, for that matter) .
Gelukkig is de goedheid en rechtvaardigheid van de Heere onbegrensd, dus laat nog niet alle hoop varen!
pi_30203516
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Gelukkig is de goedheid en rechtvaardigheid van de Heere onbegrensd, dus laat nog niet alle hoop varen!
staat er in de bijbel dat je je vrouw mag slaan?
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:19:20 #156
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30203521
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ach, in de hel is het ook gezellig.
pi_30203537
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Gelukkig wel, de wereld zou er anders veel onprettiger uitzien. Wij dragen deze - zware - last uiteraard met liefde
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:20:45 #158
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_30203558
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:19 schreef Alicey het volgende:

Ach, in de hel is het ook gezellig.
En lekker heet!
Vol met zondige zaken .
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:21:35 #159
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30203582
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:20 schreef Copycat het volgende:

[..]

En lekker heet!
Vol met zondige zaken .
En met heerlijke zondaars.
pi_30203586
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:19 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

staat er in de bijbel dat je je vrouw mag slaan?
Spreuken 13:24

24 Die zijn roede inhoudt, haat zijn zoon; maar die hem liefheeft, zoekt hem vroeg met tuchtiging.

Uiteraard naar analogie redenerend toepasbaar op je vrouw

[ Bericht 13% gewijzigd door Diederik_Duck op 02-09-2005 15:22:59 (Quote fout) ]
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:23:14 #161
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30203626
Christus heeft nooit iemand van de Gemeente geslagen hoor.
pi_30203819
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:23 schreef Alicey het volgende:
Christus heeft nooit iemand van de Gemeente geslagen hoor.
Van de Gemeente niet nee, maar zo nodig gebruikte hij wel gepast geweld hoor .

Mattheus 21 vers 12

12 En Jezus ging in den tempel Gods, en dreef uit allen, die verkochten en kochten in den tempel, en keerde om de tafelen der wisselaars, en de zitstoelen dergenen, die de duiven verkochten.
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:31:22 #163
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30203852
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:29 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Van de Gemeente niet nee, maar zo nodig gebruikte hij wel gepast geweld hoor .

Mattheus 21 vers 12

12 En Jezus ging in den tempel Gods, en dreef uit allen, die verkochten en kochten in den tempel, en keerde om de tafelen der wisselaars, en de zitstoelen dergenen, die de duiven verkochten.
Het hangt van interpretatie af he.
pi_30204158
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

En met heerlijke zondaars.
zondaressen
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_30208528
Eerlijk gezegd krijg ik wel eens een mep van mijn vriendin,gewoon omdat ze dat nodig vindt. Ik moet me gedragen en anders zonder pardon-ook waar vrienden of familie bij is- een flinke klap in het gezicht.
pi_30208847
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:54 schreef Jonkee het volgende:
Eerlijk gezegd krijg ik wel eens een mep van mijn vriendin,gewoon omdat ze dat nodig vindt. Ik moet me gedragen en anders zonder pardon-ook waar vrienden of familie bij is- een flinke klap in het gezicht.
Je laat je dus domineren door je vriendin. Slaan is gewoon mishandeling, en daarbij maakt het niet uit of de vrouw het doet of de man.
pi_30209092
Ja mijn vriendin is de dominante partner in onze relatie en ik krijg soms wel eens voor de voeten gegooid "onder de plak te zitten". Toch zou ik niet terugwillen naar de situatie dat ik nog geen opvoedende pets kreeg voor een grote bek geven, of iemand wel eens wat kleinerend neerzetten, een biertje teveel drinken, enzovoort. Ik voel me in balans en ik weet hoeveel speelruimte ik krijg. Het is geen mishandeling bij ons. Mijn vriendin komt uit een gezin waar mams ook de broek draagt. Ik vind het fijn zo´n vriendin te hebben. Ik denk dat meer stellen in min of meerdere mate die dynamiek wel herkennen. Toch?
  vrijdag 2 september 2005 @ 18:36:27 #168
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30209653
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 18:14 schreef Jonkee het volgende:
Ja mijn vriendin is de dominante partner in onze relatie en ik krijg soms wel eens voor de voeten gegooid "onder de plak te zitten". Toch zou ik niet terugwillen naar de situatie dat ik nog geen opvoedende pets kreeg voor een grote bek geven, of iemand wel eens wat kleinerend neerzetten, een biertje teveel drinken, enzovoort. Ik voel me in balans en ik weet hoeveel speelruimte ik krijg. Het is geen mishandeling bij ons. Mijn vriendin komt uit een gezin waar mams ook de broek draagt. Ik vind het fijn zo´n vriendin te hebben. Ik denk dat meer stellen in min of meerdere mate die dynamiek wel herkennen. Toch?
(B)DS(M)-relaties komen wel vaker voor inderdaad. Als dit is wat beide partners willen is dat geen enkel probleem, lijkt me.
pi_30209820
Je slaat de spijker op de kop Alicey, hoewel het natuurlijk om D/s gaat en niet om SM. dat zijn twee totaal verschillende concepten. De vraag die je je kunt stellen is: is het sterk een zwakte en afhankelijkheid te creeren binnen een stabiele relatie of moet je dat vermijden en je sterker presenteren. Om terug te komen op het topic zelf. Is het positief en getuigend van zelfkennis binnen een relatie om te zeggen: Ja geef me af en toe die hengst om mijn kop als ik doordraaf" of kun je met die behoefte niet bij een partner terecht omdat je juist de relatie "gelijkwaardig" wilt houden.
  vrijdag 2 september 2005 @ 18:43:44 #170
11682 Moonah
Jolie femme
pi_30209846
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 18:05 schreef cinnamongirl het volgende:

Slaan is gewoon mishandeling, en daarbij maakt het niet uit of de vrouw het doet of de man.
Maar 'een flinke pets op de billen van een kind' (jouw woorden...) moet wel kunnen???
pi_30210067
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 18:14 schreef Jonkee het volgende:
Ja mijn vriendin is de dominante partner in onze relatie en ik krijg soms wel eens voor de voeten gegooid "onder de plak te zitten". Toch zou ik niet terugwillen naar de situatie dat ik nog geen opvoedende pets kreeg voor een grote bek geven, of iemand wel eens wat kleinerend neerzetten, een biertje teveel drinken, enzovoort. Ik voel me in balans en ik weet hoeveel speelruimte ik krijg. Het is geen mishandeling bij ons. Mijn vriendin komt uit een gezin waar mams ook de broek draagt. Ik vind het fijn zo?n vriendin te hebben. Ik denk dat meer stellen in min of meerdere mate die dynamiek wel herkennen. Toch?
Ik vind het niet echt normaal dat ze je een klap in je gezicht geeft als ze vindt dat je je niet gedraagt. Dan kan ze nog tienduizend keer een dominant type zijn of vinden dat jij je anders moet gedragen, dat heeft ze gewoon niet te doen.

Als jij het geen probleem vindt is het dus prima, maar mocht ze ooit een andere vriend krijgen, dan betwijfel ik of die dat dan ook pikt. Ik denk niet dat ze raar moet opkijken dat - mocht ze een andere relatie krijgen - ze haar trekken wel vrij snel thuis zal krijgen.
  vrijdag 2 september 2005 @ 18:53:10 #172
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30210093
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 18:43 schreef Jonkee het volgende:
Je slaat de spijker op de kop Alicey, hoewel het natuurlijk om D/s gaat en niet om SM. dat zijn twee totaal verschillende concepten.
Daarom ook tussen haakjes, ik zie het vooral als een bereik.
quote:
De vraag die je je kunt stellen is: is het sterk een zwakte en afhankelijkheid te creeren binnen een stabiele relatie of moet je dat vermijden en je sterker presenteren. Om terug te komen op het topic zelf. Is het positief en getuigend van zelfkennis binnen een relatie om te zeggen: Ja geef me af en toe die hengst om mijn kop als ik doordraaf" of kun je met die behoefte niet bij een partner terecht omdat je juist de relatie "gelijkwaardig" wilt houden.
Ik zelf deel jouw opvattingen, maar het is moeilijk om aan iemand uit te leggen hoe ik dat precies zie wanneer diegene niet bekend is met BDSM.
  vrijdag 2 september 2005 @ 18:56:36 #173
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30210201
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 18:52 schreef Angeles het volgende:

Als jij het geen probleem vindt is het dus prima, maar mocht ze ooit een andere vriend krijgen, dan betwijfel ik of die dat dan ook pikt. Ik denk niet dat ze raar moet opkijken dat - mocht ze een andere relatie krijgen - ze haar trekken wel vrij snel thuis zal krijgen.
Dominante mensen zoeken onderdanige mensen als partner en andersom, en het is ook iets wat je van te voren bespreekt.
pi_30210428
"Gewone" mensen sublimeren die pedagogische tik en doen dat met een dwingende blik of een snerende opmerking. Dat is geen SM of D-s, maar vanilla dominant, heb ik me laten vertellen. En dat werkt zonder dat er een pets voor de billen of in het gezicht aan te pas komt. De topicvraag zou breder kunnen zijn: "Laat je je door de wil van je partner beinvloeden of niet". Het instrument de drager van de communicatie kan een tik zijn.
pi_30210468
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 18:56 schreef Alicey het volgende:

Dominante mensen zoeken onderdanige mensen als partner en andersom, en het is ook iets wat je van te voren bespreekt.
Het is natuurlijk onzin dat het altijd automatisch zo loopt, zo iemand kan best een keer tegen de verkeerde aanlopen als ze ooit nog een andere relatie krijgt.

Het is geen wet van meden en persen dat die mensen elkaar altijd aantrekken en je hebt ook niet altijd dezelfde soort partners in je leven.
  vrijdag 2 september 2005 @ 19:08:15 #176
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30210485
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:06 schreef Jonkee het volgende:
"Gewone" mensen sublimeren die pedagogische tik en doen dat met een dwingende blik of een snerende opmerking. Dat is geen SM of D-s, maar vanilla dominant, heb ik me laten vertellen. En dat werkt zonder dat er een pets voor de billen of in het gezicht aan te pas komt. De topicvraag zou breder kunnen zijn: "Laat je je door de wil van je partner beinvloeden of niet". Het instrument de drager van de communicatie kan een tik zijn.
Bij mij speelt vooral vertrouwen, vooral omdat ik "puur" een vrij zwakke partij ben. Maar ik denk dat dat off-topic wordt.
pi_30211069
Mensen die geen relatie willen laten zich niet (ook niet een beetje) door de wil van hun partner leiden. In een gezonde relatie is op dat vlak altijd beinvloeding van elkaar. Als communicerende vaten. Om maar een cliche te gebruiken, en die staan niet altijd gelijkwaardig. Alleen als er niets mee gebeurt.
  vrijdag 2 september 2005 @ 19:38:47 #178
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30211349
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:29 schreef Jonkee het volgende:
Mensen die geen relatie willen laten zich niet (ook niet een beetje) door de wil van hun partner leiden. In een gezonde relatie is op dat vlak altijd beinvloeding van elkaar. Als communicerende vaten. Om maar een cliche te gebruiken, en die staan niet altijd gelijkwaardig. Alleen als er niets mee gebeurt.
Het hangt van je definitie van gelijkwaardig af. Ik weet wel van mezelf dat ik een sterke, dominante partner nodig heb. Een partner die niet "sterker" is dan ik en niet dominant is zal niet werken, omdat ik aan de ene kant dwars over mijn partner heen zal lopen, en aan de andere kant zal hij of zij geen raad weten met mijn zwakke kanten. Een "corrigerende tik" verwacht ik dat niet dat dat vaak zou voorkomen, daar ik op prive-vlak best lief en meegaand ben. De enige uitzondering in mijn geval zou hysterie zijn, en daar zou een tik vooral helpen om me weer enigszins in de realiteit terug te brengen, meer niet. Voor controle verwacht ik iets beters van mijn partner.
pi_30216300
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:38 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het hangt van je definitie van gelijkwaardig af. Ik weet wel van mezelf dat ik een sterke, dominante partner nodig heb. Een partner die niet "sterker" is dan ik en niet dominant is zal niet werken, omdat ik aan de ene kant dwars over mijn partner heen zal lopen, en aan de andere kant zal hij of zij geen raad weten met mijn zwakke kanten. Een "corrigerende tik" verwacht ik dat niet dat dat vaak zou voorkomen, daar ik op prive-vlak best lief en meegaand ben. De enige uitzondering in mijn geval zou hysterie zijn, en daar zou een tik vooral helpen om me weer enigszins in de realiteit terug te brengen, meer niet. Voor controle verwacht ik iets beters van mijn partner.
Ik begrijp dat je dus het ideaalbeeld zoals door mij in dit topic geschetst onderschrijft?
  vrijdag 2 september 2005 @ 22:54:18 #180
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30216584
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:41 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je dus het ideaalbeeld zoals door mij in dit topic geschetst onderschrijft?
Niet in die mate, en houd er verder rekening mee dat je wat ik vind, denk en voel niet zomaar op alle vrouwen kunt toepassen. Een kern van waarheid zit er wel in, denk ik. Dat wel.
  vrijdag 2 september 2005 @ 23:28:31 #181
87639 Jazzmin
tegen zinloos gewerk
pi_30217334
slaphappy
Nee ik ben geen feministe
The dose makes the poison.
pi_30218141
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 23:28 schreef Jazzmin het volgende:
slaphappy
Een vrouw naar mijn hart
  zaterdag 3 september 2005 @ 00:01:11 #183
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30218356
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 23:28 schreef Jazzmin het volgende:
slaphappy
Het feit dat je graag geslagen wordt door een kerel zegt overigens niet dat je geen feministe bent.
pi_30218809
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 00:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het feit dat je graag geslagen wordt door een kerel zegt overigens niet dat je geen feministe bent.
Ze is pas een feministe als ze dat van haar man tegen zijn zin probeert af te dwingen. Uiteraard zal een gezonde man dat niet weigeren, dus ik ga er vanuit dat er geen probleem is
  zaterdag 3 september 2005 @ 00:35:26 #185
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30219175
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 00:20 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ze is pas een feministe als ze dat van haar man tegen zijn zin probeert af te dwingen. Uiteraard zal een gezonde man dat niet weigeren, dus ik ga er vanuit dat er geen probleem is
Er zijn dan een hoop ongezonde mannen vrees ik.
pi_30219409
ik heb mijn kind nog nooit een tik gegeven en ik wil sowieso geen opvoedrol tegenover een partner...
Ik denk dat ik met mijn kind voor een deel erg veel geluk heb met haar makkelijke karakter, dus ik oordeel niet over ouders die het wellicht moeilijker hebben daarmee.. een tik op de vingers omdat je al 4 keer gezegd hebt dat ze van de koektrommel af moeten blijven en er wel weer een graai gedaan wordt, vind ik echt niet wereldschokkend bijvoorbeeld. Zou mijn partner mij een "pedagogische tik" verkopen, dan is het erg waarschijnlijk dat dat het laatste contact is wattie met me heeft... kom op zeg.. ik ga ook niet mijn partner opvoeden.. er is maar 1 waarvan ik de moeder ben en die komt uit mijn buik!
Niet gewoon kunnen zeggen wat je dwars zit en tikjes uitdelen.. klinkt alsof je beter een hond kan nemen dan een relatie.
pi_30219481
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 00:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

Er zijn dan een hoop ongezonde mannen vrees ik.
Ja, als we allemaal maar leefden in de geest van de door de Heere voorgeschreven geboden dan zou er in ieder geval geen vrouw kunnen klagen dat ze te weinig geslagen werd door haar man
  zaterdag 3 september 2005 @ 10:18:06 #188
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30224120
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 00:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ja, als we allemaal maar leefden in de geest van de door de Heere voorgeschreven geboden dan zou er in ieder geval geen vrouw kunnen klagen dat ze te weinig geslagen werd door haar man
Hoewel smeken om een spanking ook wel wat heeft..
pi_30225810
Dan heeft het niets meer met een corrigerende tik te mmaken, maar eerder met toegeven aan koppige subjes.
  zaterdag 3 september 2005 @ 12:03:07 #190
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30226023
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 11:54 schreef Jonkee het volgende:
Dan heeft het niets meer met een corrigerende tik te mmaken, maar eerder met toegeven aan koppige subjes.
Ook weer waar.
pi_30227889
Een luid klinkende klets in het gezicht toen ik baalde van het lange winkelen met mijn vriendin en vervolgend en public op mijn kop krijgen dat ik niet zo moest zeuren dat het lang duurt in die vrouwenkledingzaak, dat is niet iets wat een sub zich als lekker voorstelt. Daar wordt echt niet door mij als onderdanig vriendje om gesmeekt. Dat was een pedagogische tik van een partner. Hoe zou jij daar mee om gaan, Alicey?
  zaterdag 3 september 2005 @ 13:44:23 #192
11682 Moonah
Jolie femme
pi_30228375
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:20 schreef Jonkee het volgende:
Een luid klinkende klets in het gezicht toen ik baalde van het lange winkelen met mijn vriendin en vervolgend en public op mijn kop krijgen dat ik niet zo moest zeuren dat het lang duurt in die vrouwenkledingzaak, dat is niet iets wat een sub zich als lekker voorstelt.
Ehm... ze is nog steeds je vriendin?
  zaterdag 3 september 2005 @ 14:02:40 #193
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30228763
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:20 schreef Jonkee het volgende:
Een luid klinkende klets in het gezicht toen ik baalde van het lange winkelen met mijn vriendin en vervolgend en public op mijn kop krijgen dat ik niet zo moest zeuren dat het lang duurt in die vrouwenkledingzaak, dat is niet iets wat een sub zich als lekker voorstelt. Daar wordt echt niet door mij als onderdanig vriendje om gesmeekt. Dat was een pedagogische tik van een partner. Hoe zou jij daar mee om gaan, Alicey?
Een vergelijkbare situatie zal ik niet echt meemaken, maar in een situatie die voor mij op hetzelfde zou neerkomen zou dat prima zijn.

Ik denk alleen dat zoiets en public een stuk lastiger zal zijn in mijn geval.. Een vrouw die een man slaat zal vreemd tegen aan gekeken worden, maar wanneer een man een vrouw slaat is de kans groot dat omstanders zich er mee gaan bemoeien.

[ Bericht 16% gewijzigd door Alicey op 03-09-2005 14:08:58 ]
  zaterdag 3 september 2005 @ 14:37:33 #194
87639 Jazzmin
tegen zinloos gewerk
pi_30229600
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 00:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Daarom dacht ik: ik zet het er maar even bij, om misverstanden te voorkomen
The dose makes the poison.
pi_30230084
Het mag. Meeste vrouwen zijn van nature labiel en hysterisch.

Proberen om te communiceren is bij dit vrijwel een verloren zaak, daar dit types van drama houden.
In dat geval biedt een knal vaak uitkomst om diens partner tot bedaren te brengen. Dat deed ik al meerdere keren bij m'n huidige partner, en inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')