Ja, ik wilquote:Op vrijdag 2 september 2005 15:12 schreef Diederik_Duck het volgende:
De Heere vraagt slechts dat gij in hem geloofd, daarvoor verkrijgt ge een eeuwig leven van geluk in Zijn Koninkrijk. Wilt ge dat alles op het spel zetten middels deze uitspraak?
Het is maar goed dat de mannen door hebben dat hun sturing nodig is.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:05 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat klopt. Vrouwen hebben nu eenmaal sturing nodig, ze zijn daarin net als kinderen, het is ook daarom dat ze net als kinderen een pedagogische tik kunnen krijgen als ze hun heer en gebieder niet gehoorzamen.
Wij weten inmiddels dat de beste stuurlui aan wal staanquote:Op vrijdag 2 september 2005 15:15 schreef Alicey het volgende:
Het is maar goed dat de mannen door hebben dat hun sturing nodig is.
Gelukkig is de goedheid en rechtvaardigheid van de Heere onbegrensd, dus laat nog niet alle hoop varen!quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, ik wil.
Een eeuwigdurend, gelukzalig leven klinkt mij als oersaai in de oren. Geef mijn portie maar een Fikkie (of Fuifduif, for that matter).
staat er in de bijbel dat je je vrouw mag slaan?quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:18 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Gelukkig is de goedheid en rechtvaardigheid van de Heere onbegrensd, dus laat nog niet alle hoop varen!
Ach, in de hel is het ook gezellig.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:18 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Gelukkig is de goedheid en rechtvaardigheid van de Heere onbegrensd, dus laat nog niet alle hoop varen!
Gelukkig wel, de wereld zou er anders veel onprettiger uitzien. Wij dragen deze - zware - last uiteraard met liefdequote:Op vrijdag 2 september 2005 15:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is maar goed dat de mannen door hebben dat hun sturing nodig is.
En lekker heet!quote:
En met heerlijke zondaars.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
En lekker heet!
Vol met zondige zaken.
Spreuken 13:24quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:19 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
staat er in de bijbel dat je je vrouw mag slaan?
Van de Gemeente niet nee, maar zo nodig gebruikte hij wel gepast geweld hoorquote:Op vrijdag 2 september 2005 15:23 schreef Alicey het volgende:
Christus heeft nooit iemand van de Gemeente geslagen hoor.
Het hangt van interpretatie af he.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Van de Gemeente niet nee, maar zo nodig gebruikte hij wel gepast geweld hoor.
Mattheus 21 vers 12
12 En Jezus ging in den tempel Gods, en dreef uit allen, die verkochten en kochten in den tempel, en keerde om de tafelen der wisselaars, en de zitstoelen dergenen, die de duiven verkochten.
zondaressenquote:
Je laat je dus domineren door je vriendin. Slaan is gewoon mishandeling, en daarbij maakt het niet uit of de vrouw het doet of de man.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:54 schreef Jonkee het volgende:
Eerlijk gezegd krijg ik wel eens een mep van mijn vriendin,gewoon omdat ze dat nodig vindt. Ik moet me gedragen en anders zonder pardon-ook waar vrienden of familie bij is- een flinke klap in het gezicht.
(B)DS(M)-relaties komen wel vaker voor inderdaad. Als dit is wat beide partners willen is dat geen enkel probleem, lijkt me.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:14 schreef Jonkee het volgende:
Ja mijn vriendin is de dominante partner in onze relatie en ik krijg soms wel eens voor de voeten gegooid "onder de plak te zitten". Toch zou ik niet terugwillen naar de situatie dat ik nog geen opvoedende pets kreeg voor een grote bek geven, of iemand wel eens wat kleinerend neerzetten, een biertje teveel drinken, enzovoort. Ik voel me in balans en ik weet hoeveel speelruimte ik krijg. Het is geen mishandeling bij ons. Mijn vriendin komt uit een gezin waar mams ook de broek draagt. Ik vind het fijn zo´n vriendin te hebben. Ik denk dat meer stellen in min of meerdere mate die dynamiek wel herkennen. Toch?
Maar 'een flinke pets op de billen van een kind' (jouw woorden...) moet wel kunnen???quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:05 schreef cinnamongirl het volgende:
Slaan is gewoon mishandeling, en daarbij maakt het niet uit of de vrouw het doet of de man.
Ik vind het niet echt normaal dat ze je een klap in je gezicht geeft als ze vindt dat je je niet gedraagt. Dan kan ze nog tienduizend keer een dominant type zijn of vinden dat jij je anders moet gedragen, dat heeft ze gewoon niet te doen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:14 schreef Jonkee het volgende:
Ja mijn vriendin is de dominante partner in onze relatie en ik krijg soms wel eens voor de voeten gegooid "onder de plak te zitten". Toch zou ik niet terugwillen naar de situatie dat ik nog geen opvoedende pets kreeg voor een grote bek geven, of iemand wel eens wat kleinerend neerzetten, een biertje teveel drinken, enzovoort. Ik voel me in balans en ik weet hoeveel speelruimte ik krijg. Het is geen mishandeling bij ons. Mijn vriendin komt uit een gezin waar mams ook de broek draagt. Ik vind het fijn zo?n vriendin te hebben. Ik denk dat meer stellen in min of meerdere mate die dynamiek wel herkennen. Toch?
Daarom ook tussen haakjes, ik zie het vooral als een bereik.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:43 schreef Jonkee het volgende:
Je slaat de spijker op de kop Alicey, hoewel het natuurlijk om D/s gaat en niet om SM. dat zijn twee totaal verschillende concepten.
Ik zelf deel jouw opvattingen, maar het is moeilijk om aan iemand uit te leggen hoe ik dat precies zie wanneer diegene niet bekend is met BDSM.quote:De vraag die je je kunt stellen is: is het sterk een zwakte en afhankelijkheid te creeren binnen een stabiele relatie of moet je dat vermijden en je sterker presenteren. Om terug te komen op het topic zelf. Is het positief en getuigend van zelfkennis binnen een relatie om te zeggen: Ja geef me af en toe die hengst om mijn kop als ik doordraaf" of kun je met die behoefte niet bij een partner terecht omdat je juist de relatie "gelijkwaardig" wilt houden.
Dominante mensen zoeken onderdanige mensen als partner en andersom, en het is ook iets wat je van te voren bespreekt.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:52 schreef Angeles het volgende:
Als jij het geen probleem vindt is het dus prima, maar mocht ze ooit een andere vriend krijgen, dan betwijfel ik of die dat dan ook pikt. Ik denk niet dat ze raar moet opkijken dat - mocht ze een andere relatie krijgen - ze haar trekken wel vrij snel thuis zal krijgen.
Het is natuurlijk onzin dat het altijd automatisch zo loopt, zo iemand kan best een keer tegen de verkeerde aanlopen als ze ooit nog een andere relatie krijgt.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:56 schreef Alicey het volgende:
Dominante mensen zoeken onderdanige mensen als partner en andersom, en het is ook iets wat je van te voren bespreekt.
Bij mij speelt vooral vertrouwen, vooral omdat ik "puur" een vrij zwakke partij ben. Maar ik denk dat dat off-topic wordt.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:06 schreef Jonkee het volgende:
"Gewone" mensen sublimeren die pedagogische tik en doen dat met een dwingende blik of een snerende opmerking. Dat is geen SM of D-s, maar vanilla dominant, heb ik me laten vertellen. En dat werkt zonder dat er een pets voor de billen of in het gezicht aan te pas komt. De topicvraag zou breder kunnen zijn: "Laat je je door de wil van je partner beinvloeden of niet". Het instrument de drager van de communicatie kan een tik zijn.
Het hangt van je definitie van gelijkwaardig af. Ik weet wel van mezelf dat ik een sterke, dominante partner nodig heb. Een partner die niet "sterker" is dan ik en niet dominant is zal niet werken, omdat ik aan de ene kant dwars over mijn partner heen zal lopen, en aan de andere kant zal hij of zij geen raad weten met mijn zwakke kanten. Een "corrigerende tik" verwacht ik dat niet dat dat vaak zou voorkomen, daar ik op prive-vlak best lief en meegaand ben. De enige uitzondering in mijn geval zou hysterie zijn, en daar zou een tik vooral helpen om me weer enigszins in de realiteit terug te brengen, meer niet. Voor controle verwacht ik iets beters van mijn partner.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:29 schreef Jonkee het volgende:
Mensen die geen relatie willen laten zich niet (ook niet een beetje) door de wil van hun partner leiden. In een gezonde relatie is op dat vlak altijd beinvloeding van elkaar. Als communicerende vaten. Om maar een cliche te gebruiken, en die staan niet altijd gelijkwaardig. Alleen als er niets mee gebeurt.
Ik begrijp dat je dus het ideaalbeeld zoals door mij in dit topic geschetst onderschrijft?quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het hangt van je definitie van gelijkwaardig af. Ik weet wel van mezelf dat ik een sterke, dominante partner nodig heb. Een partner die niet "sterker" is dan ik en niet dominant is zal niet werken, omdat ik aan de ene kant dwars over mijn partner heen zal lopen, en aan de andere kant zal hij of zij geen raad weten met mijn zwakke kanten. Een "corrigerende tik" verwacht ik dat niet dat dat vaak zou voorkomen, daar ik op prive-vlak best lief en meegaand ben. De enige uitzondering in mijn geval zou hysterie zijn, en daar zou een tik vooral helpen om me weer enigszins in de realiteit terug te brengen, meer niet. Voor controle verwacht ik iets beters van mijn partner.
Niet in die mate, en houd er verder rekening mee dat je wat ik vind, denk en voel niet zomaar op alle vrouwen kunt toepassen. Een kern van waarheid zit er wel in, denk ik. Dat wel.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je dus het ideaalbeeld zoals door mij in dit topic geschetst onderschrijft?
Het feit dat je graag geslagen wordt door een kerel zegt overigens niet dat je geen feministe bent.quote:
Ze is pas een feministe als ze dat van haar man tegen zijn zin probeert af te dwingen. Uiteraard zal een gezonde man dat niet weigeren, dus ik ga er vanuit dat er geen probleem isquote:Op zaterdag 3 september 2005 00:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het feit dat je graag geslagen wordt door een kerel zegt overigens niet dat je geen feministe bent.
Er zijn dan een hoop ongezonde mannen vrees ik.quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ze is pas een feministe als ze dat van haar man tegen zijn zin probeert af te dwingen. Uiteraard zal een gezonde man dat niet weigeren, dus ik ga er vanuit dat er geen probleem is![]()
Ja, als we allemaal maar leefden in de geest van de door de Heere voorgeschreven geboden dan zou er in ieder geval geen vrouw kunnen klagen dat ze te weinig geslagen werd door haar manquote:Op zaterdag 3 september 2005 00:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn dan een hoop ongezonde mannen vrees ik.
Hoewel smeken om een spanking ook wel wat heeft..quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ja, als we allemaal maar leefden in de geest van de door de Heere voorgeschreven geboden dan zou er in ieder geval geen vrouw kunnen klagen dat ze te weinig geslagen werd door haar man![]()
Ook weer waar.quote:Op zaterdag 3 september 2005 11:54 schreef Jonkee het volgende:
Dan heeft het niets meer met een corrigerende tik te mmaken, maar eerder met toegeven aan koppige subjes.
Ehm... ze is nog steeds je vriendin?quote:Op zaterdag 3 september 2005 13:20 schreef Jonkee het volgende:
Een luid klinkende klets in het gezicht toen ik baalde van het lange winkelen met mijn vriendin en vervolgend en public op mijn kop krijgen dat ik niet zo moest zeuren dat het lang duurt in die vrouwenkledingzaak, dat is niet iets wat een sub zich als lekker voorstelt.
Een vergelijkbare situatie zal ik niet echt meemaken, maar in een situatie die voor mij op hetzelfde zou neerkomen zou dat prima zijn.quote:Op zaterdag 3 september 2005 13:20 schreef Jonkee het volgende:
Een luid klinkende klets in het gezicht toen ik baalde van het lange winkelen met mijn vriendin en vervolgend en public op mijn kop krijgen dat ik niet zo moest zeuren dat het lang duurt in die vrouwenkledingzaak, dat is niet iets wat een sub zich als lekker voorstelt. Daar wordt echt niet door mij als onderdanig vriendje om gesmeekt. Dat was een pedagogische tik van een partner. Hoe zou jij daar mee om gaan, Alicey?
Daarom dacht ik: ik zet het er maar even bij, om misverstanden te voorkomenquote:Op zaterdag 3 september 2005 00:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het feit dat je graag geslagen wordt door een kerel zegt overigens niet dat je geen feministe bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |