quote:Op donderdag 1 september 2005 10:43 schreef zoalshetis het volgende:
als er geen land meer met haar te bezeilen valt ga ik meestal een blokje om. gaat ze maar lekker in haar eentje tieren...
effectief dusquote:Op donderdag 1 september 2005 12:32 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Nja..
hij trapt de kat:
ik zo van: pets
hij lacxhen
ik
*pets*
hahaha
*pets*
hahahaha
*pets*
hahahahahaahahahaha
*pets*
hahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
en toen vond ik het niet meer leuk
elke vrouw krijgt labiele trekjes en kan hysterisch worden als ze in het nauw gedreven wordt of als niemand naar haar luistert. Ik vind er niets vreemds aan. nogal erg om dan maar alle vrouwen als verwende of labiele trutten te beschouwen ...quote:Op donderdag 1 september 2005 12:18 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik vind dat het wat zegt over de dame in kwestie, een vrouw die hysterisch wordt en slaat lijkt me ofwel een verwende trut of een labiele trut, of beide....
Nou IK ben anders niet labiel en niet echt snel hysterisch te krijgen. En ik zal NOOIT een man slaan.quote:Op donderdag 1 september 2005 12:43 schreef petitlapin het volgende:
[..]
elke vrouw krijgt labiele trekjes en kan hysterisch worden als ze in het nauw gedreven wordt of als niemand naar haar luistert. Ik vind er niets vreemds aan. nogal erg om dan maar alle vrouwen als verwende of labiele trutten te beschouwen ...
Wat een onzinquote:Op donderdag 1 september 2005 12:43 schreef petitlapin het volgende:
[..]
elke vrouw krijgt labiele trekjes en kan hysterisch worden als ze in het nauw gedreven wordt of als niemand naar haar luistert. Ik vind er niets vreemds aan. nogal erg om dan maar alle vrouwen als verwende of labiele trutten te beschouwen ...
Mee eensch.quote:Op donderdag 1 september 2005 12:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat een onzin
En sowieso dienen mannen en vrouwen ELKAAR niet te slaan, imo
Dan het het niet meer pedagogisch, dan is het geile sexquote:Op donderdag 1 september 2005 12:59 schreef het_fokschaap het volgende:
als je binnen een relatie goede afspraken kunt maken over het aan elkaar uitdelen van pedagogische tikken lijkt het me geen probleem
Als je het als partners kunt aanvoelen lijkt mij er niets mis mee, maar dan moet een partner me erg goed kennen, want ik ben behoorlijk ingewikkeld/lastig/irrationeel op dat gebied.quote:Op donderdag 1 september 2005 12:59 schreef het_fokschaap het volgende:
als je binnen een relatie goede afspraken kunt maken over het aan elkaar uitdelen van pedagogische tikken lijkt het me geen probleem
In de slaapkamer gelden sowieso andere normen.quote:Op donderdag 1 september 2005 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan het het niet meer pedagogisch, dan is het geile sex
Met 'goede afspraken maken binnen de relatie' kan in theorie alles, ook elkaar onderschijten en het opetenquote:Op donderdag 1 september 2005 12:59 schreef het_fokschaap het volgende:
In sommige gevallen kan ik ook erg labiel zijn. Als je (al dan niet met opzet) op een gevoelig plekje blijft prikken kan ik ook erg hysterisch worden. Ik zal echter nooit iets of iemand slaan..quote:Op donderdag 1 september 2005 12:43 schreef petitlapin het volgende:
[..]
Ik geloof nooit da tik zulke goede afspraken zou kunnen maken, dat ik een pedagogische tik zou accepteren of uitdelen. De belangrijkste boodschap die ik uit die tik zou halen, zou namelijk zijn dat mijn partner op me neerkijkt op dat moment, en daar zou ik niet mee kunnen levenquote:Op donderdag 1 september 2005 13:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als je het als partners kunt aanvoelen lijkt mij er niets mis mee, maar dan moet een partner me erg goed kennen, want ik ben behoorlijk ingewikkeld/lastig/irrationeel op dat gebied.
Precies. Labielheid/hysterie/vrouwzijn is geen excuus om er maar op los te kunen meppen.quote:Op donderdag 1 september 2005 13:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
In sommige gevallen kan ik ook erg labiel zijn. Als je (al dan niet met opzet) op een gevoelig plekje blijft prikken kan ik ook erg hysterisch worden. Ik zal echter nooit iets of iemand slaan..
inderdaad. ik heb er geen behoefte aan, maar het staat iedereen vrij hier afspraken over te makenquote:Op donderdag 1 september 2005 13:01 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Met 'goede afspraken maken binnen de relatie' kan in theorie alles, ook elkaar onderschijten en het opeten
Afspraken maken kan sowieso niet, het moet iets zijn wat intuitief wordt aangevoeld. Althans, zoals het bij mij zit is het niet in afspraken te vatten omdat het onlogisch is hoe het bij mij ligt. Dat een partner op dat moment op je neerkijkt is een factor waar ik een minder groot probleem in zie. Op het moment dat ik erg hysterisch word ben ik in die zin minder dat ik niet als een verstandig mens handel, en een tik kan op dat moment wat realiteitsbesef terug brengen.. Belangrijk is dan wel dat dat het probleem is op dat moment..quote:Op donderdag 1 september 2005 13:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik geloof nooit da tik zulke goede afspraken zou kunnen maken, dat ik een pedagogische tik zou accepteren of uitdelen. De belangrijkste boodschap die ik uit die tik zou halen, zou namelijk zijn dat mijn partner op me neerkijkt op dat moment, en daar zou ik niet mee kunnen leven
Dat heeft ook niet met hysterie te maken. Bloed onder de nagels vandaan halen is iets wat bewust gebeurt.quote:Op donderdag 1 september 2005 13:08 schreef Angeles het volgende:
Iemand kan je op zich wel zo het bloed onder je nagels vandaan pesten dat je diegene echt aanvliegt op een gegeven moment. Dan heb ik het echt over geestelijke mishandeling.
Je kunt er wel heel hysterisch van worden als iemand dat bij je doet.quote:Op donderdag 1 september 2005 13:09 schreef Alicey het volgende:
Dat heeft ook niet met hysterie te maken. Bloed onder de nagels vandaan halen is iets wat bewust gebeurt.
Als ik mentaal geterroriseerd word (heb ik gelukkig niet vaak meegemaakt), dan kan ik wel erg agressief worden en ja, dan heb ik heel erg de neiging om te gaan slaan. Maar dan nog, doe ik het niet. Ik sta er dan boven. Door te slaan stel je je op het niveau van diegene, dan heeft ie je precies waar ie je hebben wil.quote:Op donderdag 1 september 2005 13:08 schreef Angeles het volgende:
Iemand kan je op zich wel zo het bloed onder je nagels vandaan pesten dat je diegene echt aanvliegt op een gegeven moment. Dan heb ik het echt over geestelijke mishandeling.
Maar vanzelf is dat natuurlijk helemaal geen goede relatie en hoeven we het er niet over te hebben of slaan dan wel of niet geoorloofd is. Weggaan is dan eigenlijk de enige optie.
Je probeert gewoon van alles uit in de hoop dat het stopt. Als "erboven staan" niet helpt en redelijk praten ook niet en negeren ook niet dan hou je dat ook allemaal niet lang vol.quote:Op donderdag 1 september 2005 13:13 schreef cinnamongirl het volgende:
Als ik mentaal geterroriseerd wordheb ik gelukkig niet vaak meegemaakt), dan kan ik wel erg agressief worden en ja, dan heb ik heel erg de neiging om te gaan slaan. Maar dan nog, doe ik het niet. Ik sta er dan boven. Door te slaan stel je je op het niveau van diegene, dan heeft ie je precies waar ie je hebben wil.
Ik kan zelfs niet eens agressief worden.. Als iemand zo ver zou gaan zou ik waarschijnlijk ergens huilend in een hoekje gaan zitten of weglopen.quote:Op donderdag 1 september 2005 13:13 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Als ik mentaal geterroriseerd word (heb ik gelukkig niet vaak meegemaakt), dan kan ik wel erg agressief worden en ja, dan heb ik heel erg de neiging om te gaan slaan. Maar dan nog, doe ik het niet. Ik sta er dan boven. Door te slaan stel je je op het niveau van diegene, dan heeft ie je precies waar ie je hebben wil.
Hier: weglopen en dan pas gaan huilenquote:Op donderdag 1 september 2005 13:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik kan zelfs niet eens agressief worden.. Als iemand zo ver zou gaan zou ik waarschijnlijk ergens huilend in een hoekje gaan zitten of weglopen.
Die volgorde komt ook wel voor bij mij.quote:Op donderdag 1 september 2005 13:18 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Hier: weglopen en dan pas gaan huilen![]()
Mee eens hoor!quote:Op donderdag 1 september 2005 13:25 schreef Angeles het volgende:
Nou iemand kan wel degelijk het slechtste in je naar boven halen. Als je maar lang genoeg getergd wordt door die persoon. En daar hoef je dan echt geen agressief typetje voor te zijn.
In gedachten kan dat zeker. Iemand kan hele slechte gedachten naar boven halen. Ik heb echter een soort van blokkade waardoor ik niet daadwerkelijk agressief word.quote:Op donderdag 1 september 2005 13:25 schreef Angeles het volgende:
Nou iemand kan wel degelijk het slechtste in je naar boven halen. Als je maar lang genoeg getergd wordt door die persoon. En daar hoef je dan echt geen agressief typetje voor te zijn.
Dat laatste is misschien een apart topicje waard, maar het valt mij op dat mannen die mishandeld worden vaak zelf gaan mishandelen, en vrouwen die mishandeld worden vaak niet zelf gaan mishandelen, maar wel zich aangetrokken voelen tot mannen die hen mishandelen..quote:Op donderdag 1 september 2005 13:26 schreef zoalshetis het volgende:
sommige vrouwen hebben nou eenmaal een korter lontje dan anderen. of zijn door hun opvoeding gewend geraakt aan de taal van de hand. of ik ben mentaal sterker, of ik kan het bloed onder je nagels uithalen als je boos bent...
Heb je hier een bron van?quote:Op donderdag 1 september 2005 13:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat laatste is misschien een apart topicje waard, maar het valt mij op dat mannen die mishandeld worden vaak zelf gaan mishandelen, en vrouwen die mishandeld worden vaak niet zelf gaan mishandelen, maar wel zich aangetrokken voelen tot mannen die hen mishandelen..
de vrouwen die ik ken die mishandeld zijn, zijn idd vaak ook slachtoffer op latere leeftijd, terwijl de mannen die mishandeld zijn, later de daders worden. net zoals een pedoseksueel vaak seksueel mishandeld is in zijn leven, en de misbruikte vrouw niet dat gedrag toont op latere leeftijd. .quote:Op donderdag 1 september 2005 13:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat laatste is misschien een apart topicje waard, maar het valt mij op dat mannen die mishandeld worden vaak zelf gaan mishandelen, en vrouwen die mishandeld worden vaak niet zelf gaan mishandelen, maar wel zich aangetrokken voelen tot mannen die hen mishandelen..
Idioot is dat ik geen echt onderzoek kan vinden. Ik kan wel links vinden die verwijzen naar onderzoek waar ook die constatering wordt gedaan, maar de onderzoeken zelf kan ik zo snel dus niet vinden..quote:Op donderdag 1 september 2005 16:20 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van?
Oeh, dat klinkt wel heel WFL-erig![]()
Jij vindt dat je kinderen kunt knijpen...?quote:Op donderdag 1 september 2005 10:11 schreef dvdk het volgende:
Ik vroeg me af waarom dit niet ge-acepteerd is.
Stel je kind doet irritant of is onredelijk of histerisch, dan is knijpen of een pets geoorloofd en luistert het weer. Of je stuurt het even naar z'n kamer.
Knijpen is gewoon geniepig, maar een flinke pets op de billen is afentoe bij een kind wel geoorloofd vind ik. Maar het hoort niet thuis in een liefdesrelatie tussen 2 gelijkwaardige mensen.quote:Op donderdag 1 september 2005 18:02 schreef Moonah het volgende:
[..]
Jij vindt dat je kinderen kunt knijpen...?
Pfff, heb niet eens zin in zo'n discussie.
Maar moest toch ff mijn stem laten horen.![]()
geoorloofd? he-le-maal niet. enkel door de schrikreactie van de pijn zal het kind stil worden en hij of zij wil natuurlijk niet nog eens die pijn voelen en daarom doen wat degene die de pijn veroorzaakte wil.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:11 schreef dvdk het volgende:
Ik vroeg me af waarom dit niet ge-acepteerd is.
Stel je kind doet irritant of is onredelijk of histerisch, dan is knijpen of een pets geoorloofd en luistert het weer. Of je stuurt het even naar z'n kamer.
Soms kan je partner ook irritant zijn, onredelijk of histerisch als er weer iets gebeurd dat hem of haar niet bevalt.
De enige manier die dan over is om ze te laten luisteren kan dan een klap zijn of even door elkaar schudden.
Daarom vind ik dat dit ook best bij je partner kan kunnen.
Pardon, Efeziers 5:22-24quote:Op donderdag 1 september 2005 11:59 schreef Copycat het volgende:
[..]
Freud is zo achterhaald.
Netjes luisteren? Rare rolverdeling heb jij waar het relaties betreft...
Echt welquote:Op donderdag 1 september 2005 12:14 schreef MaRySe het volgende:
Kinderen slaan is ook not done
Goh, zou dit bedacht zijn door een man of een vrouw?quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:52 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Pardon, Efeziers 5:22-24
22 Gij vrouwen, weest aan uw eigen mannen onderdanig, gelijk aan den Heere;
23 Want de man is het hoofd der vrouw, gelijk ook Christus het Hoofd der Gemeente is; en Hij is de Behouder des lichaams.
24 Daarom, gelijk de Gemeente aan Christus onderdanig is, alzo ook de vrouwen aan haar eigen mannen in alles.
Door een man natuurlijk, je denkt toch niet dat vrouwen zelf weten wat goed voor ze is?quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:01 schreef Flibble het volgende:
[..]
Goh, zou dit bedacht zijn door een man of een vrouw?![]()
De Heere natuurlijk; maar de Heere heeft ons dan wel geschapen naar zijn evenbeeld, dat houdt niet in dat wij gelijk aan Hem zijn, op de Heere is dan ook niet de simpele man-vrouw verdeling toe te passen die wij kennen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:01 schreef Flibble het volgende:
[..]
Goh, zou dit bedacht zijn door een man of een vrouw?![]()
God is net zo achterhaaldquote:
Dat klopt. Vrouwen hebben nu eenmaal sturing nodig, ze zijn daarin net als kinderen, het is ook daarom dat ze net als kinderen een pedagogische tik kunnen krijgen als ze hun heer en gebieder niet gehoorzamen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Door een man natuurlijk, je denkt toch niet dat vrouwen zelf weten wat goed voor ze is?
De Heere vraagt slechts dat gij in hem geloofd, daarvoor verkrijgt ge een eeuwig leven van geluk in Zijn Koninkrijk. Wilt ge dat alles op het spel zetten middels deze uitspraak?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |