in zekere zin staat in elke relatie 1 boven de ander. 1 is altijd dominantst natuurlijk.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:22 schreef Alicey het volgende:
Het ligt er aan. Je impliceert hiermee wel als het ware dat je boven iemand staat. Bij hysterische taferelen kan het echter wel de meest effectieve oplossing zijn. Praten helpt dan vaak in ieder geval niet.
Dat hoeft niet, in veel relaties is er gelijkwaardigheid. Maar zou je het zelf Ok vinden als je partner (Aangenomen dat hij of zij fysiek een stuk sterker is) jou zou slaan in bepaalde situaties?quote:Op donderdag 1 september 2005 10:24 schreef dvdk het volgende:
[..]
in zekere zin staat in elke relatie 1 boven de ander. 1 is altijd dominantst natuurlijk.
nou sommige mensen zijn gewoon van nature nogal labiel.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:35 schreef skyhigh het volgende:
Je partner slaan is gewoon not done.
Als je slaat in een relatie die op gelijkwaaridgheid is gebaseerd laat je alleen je onmacht zien. Je partner doet niet uit het niets hysterisch, dan zijn er dingen aan vooraf gegaan en waren er al eerder mogelijkheden om het een en ander niet te laten escaleren.
In zo'n situatie is de beste oplossing weg gaan uit de situatie en er later op terug komen
Dan nog, slaan is een teken van onmacht en frustratie, en je bent een zielig hoopje mens als je dat tegenover je eigen partner doet.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:37 schreef dvdk het volgende:
[..]
nou sommige mensen zijn gewoon van nature nogal labiel.
Dat iemand alleen hysterisch zou worden omdat de ander het er zo naar gemaakt heeft vind ik een beetje kort door de bocht.
En zolang je je partner niet bont en blauw slaat...kan het toch niet veel kwaad lijkt me.
Ik neem aan, dat je het ook prima vind als dit bij jouw gebeurt.?quote:De enige manier die dan over is om ze te laten luisteren kan dan een klap zijn of even door elkaar schudden.
Je gaat er nu steeds vanuit dat jij degene bent die slaat. Maar hoe zie je dat andersom, geslagen worden door je (fysiek sterkere) partner?quote:Op donderdag 1 september 2005 10:37 schreef dvdk het volgende:
[..]
nou sommige mensen zijn gewoon van nature nogal labiel.
Dat iemand alleen hysterisch zou worden omdat de ander het er zo naar gemaakt heeft vind ik een beetje kort door de bocht.
En zolang je je partner niet bont en blauw slaat...kan het toch niet veel kwaad lijkt me.
Daar ben ik ook benieuwd naar, TS.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:26 schreef Alicey het volgende:
Maar zou je het zelf Ok vinden als je partner (Aangenomen dat hij of zij fysiek een stuk sterker is) jou zou slaan in bepaalde situaties?
hysterisch gaan doen en op een tirade van gegil en geschreeuw gaan is ook een teken van onmacht en frustratie lijkt me. Dan kan je ook niet meer normaal comuniceren.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan nog, slaan is een teken van onmacht en frustratie, en je bent een zielig hoopje mens als je dat tegenover je eigen partner doet.
ik eigenlijk niet. Het hoeft niet te zijn dat iemand zelf er volledig schuldig aan is, maar hysterisch worden is iets wat niet vanzelf gebeurt, daar is een trigger voor nodig. Gezien partners elkaar goed genoeg zouden moeten kennen om te weten dat iets een trigger kan zijn, lijkt de partner die mij hysterisch krijgt guilty as hell.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:37 schreef dvdk het volgende:
Dat zeg ik toch niet, ik zeg alleen dat er iets aan vooraf is gegaan.....mensen worden niet 's morgens wakker naast de partner en beginnen hysterisch te schreeuwenquote:Op donderdag 1 september 2005 10:37 schreef dvdk het volgende:
[..]
Nogmaals hiermee toon je alleen aan dat je de situatie niet anders op kunt lossen...onmacht dusquote:En zolang je je partner niet bont en blauw slaat...kan het toch niet veel kwaad lijkt me.
Haha. Wanneer iemand een mep verdient is subjectief, en daar zal je partner dus anders over denken dan jij.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:43 schreef dvdk het volgende:
om op de eerder gestelde vraag te antwoorden, ik zou het wel acepteren als m'n partner me een mep zou verkopen als ik het verdiende.. (op dat moment zal ik het mischien niet verdiend vinden maar achteraf wellicht wel)
Dat hoeft niet, maar het gaat hier om het plaatje dat je tevens weet dat terug slaan zinloos is.quote:Overgens, waarom zou m'n partner fysiek sterker moeten zijn om me te kunnen meppen?
hoezo niet kunnen oplossen? als hij/zij dan ophoudt met schreeuwen/tieren, lijkt het me een goede oplossing, als niks anders meer werkt. Wat ik zeg, hoe kan je met iemand redeneren die niet voor reden maar vatbaar is?quote:Op donderdag 1 september 2005 10:44 schreef skyhigh het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet, ik zeg alleen dat er iets aan vooraf is gegaan.....mensen worden niet 's morgens wakker naast de partner en beginnen hysterisch te schreeuwen
[..]
Nogmaals hiermee toon je alleen aan dat je de situatie niet anders op kunt lossen...onmacht dus
Mensen zijn altijd voor reden vatbaar, trust me.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:46 schreef dvdk het volgende:
[..]
hoezo niet kunnen oplossen? als hij/zij dan ophoudt met schreeuwen/tieren, lijkt het me een goede oplossing, als niks anders meer werkt. Wat ik zeg, hoe kan je met iemand redeneren die niet voor reden maar vatbaar is?
Niet, maar je zou natuurlijk gewoon kunnen weg lopen. Een partner die mij wil meppen omdat ik hysterisch ben, die zal een goed inschattingsvermogen moeten hebben, en daarnaast zelf niet boos zijn op dat moment.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:46 schreef dvdk het volgende:
[..]
hoezo niet kunnen oplossen? als hij/zij dan ophoudt met schreeuwen/tieren, lijkt het me een goede oplossing, als niks anders meer werkt. Wat ik zeg, hoe kan je met iemand redeneren die niet voor reden maar vatbaar is?
dus ajax- en feyenoord supporters zijn voor reden vatbaar?quote:Op donderdag 1 september 2005 10:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mensen zijn altijd voor reden vatbaar, trust me.
Psychologieles nummer 1 bij de pliesie
weglopen is vluchten, dan heeft de ander gewonnen toch? Of als je bijvoorbeeld gaat troosten. Het is verkeerd gedrag belonen in mijn ogen.quote:Op donderdag 1 september 2005 10:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Niet, maar je zou natuurlijk gewoon kunnen weg lopen. Een partner die mij wil meppen omdat ik hysterisch ben, die zal een goed inschattingsvermogen moeten hebben, en daarnaast zelf niet boos zijn op dat moment.
Nee hoor. Weglopen kan ook een teken zijn van -op dat moment- de slimste zijn. De ander even laten uitrazen en als de storm weer wat geluwd is als volwassenen de ruzie uitpratenquote:Op donderdag 1 september 2005 10:50 schreef dvdk het volgende:
weglopen is vluchten, dan heeft de ander gewonnen toch? Of als je bijvoorbeeld gaat troosten. Het is verkeerd gedrag belonen in mijn ogen.
Nee, dat is een vrij primitieve gedachte. Wat valt er te winnen? Je wilt je eigen visie doordrukken, desnoods met geweld, dat noem je winnen?quote:Op donderdag 1 september 2005 10:50 schreef dvdk het volgende:
[..]
weglopen is vluchten, dan heeft de ander gewonnen toch?
Daarom dus weglopen.quote:Of als je bijvoorbeeld gaat troosten. Het is verkeerd gedrag belonen in mijn ogen.
Dat hangt er van af. Ik word zelf niet bewust hysterisch, dat is een vorm van overmacht. Een ander kan op dat moment het beste weglopen, voor zichzelf bepalen waarom ik hysterisch werd, en op een later punt e.e.a. voortzetten. Of een slag in het gezicht (bijv.) helpt is sterk afhankelijk van de onderliggende kwestie, en de vraag of ik ZELF naderhand mijn gedrag als onredelijk beschouw. Het kan zijn dat ik snel minder hysterisch word, al is dat dan het enige wat je bereikt, omdat ook vanaf die positie ik niet verder zal gaan in de ruzie waar het om ging, maar dat links laten liggen. In het slechte geval heb je voorgoed mijn respect verloren.quote:Als hij/zij dan weer iets van je wil dan gaat hij/zij weer tieren.
Honden doen het ook zo. (met ander gedrag dan)
Dus het gaat om winnen?? als er problemen zijn in een relatie gaat het toch om het oplossen van de problemen, niet wie er wint??quote:Op donderdag 1 september 2005 10:50 schreef dvdk het volgende:
[..]
weglopen is vluchten, dan heeft de ander gewonnen toch? Of als je bijvoorbeeld gaat troosten. Het is verkeerd gedrag belonen in mijn ogen.
Als hij/zij dan weer iets van je wil dan gaat hij/zij weer tieren.
Honden doen het ook zo. (met ander gedrag dan)
en lekker neuken natuurlijk...quote:Op donderdag 1 september 2005 10:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee hoor. Weglopen kan ook een teken zijn van -op dat moment- de slimste zijn. De ander even laten uitrazen en als de storm weer wat geluwd is als volwassenen de ruzie uitpraten.
Dat is ten eerste een andere discussie en daarnaast zou ik liegen als ik zeg dat ik mijn zoon nog nooit een tik op zijn kont gegeven heb.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:03 schreef zoalshetis het volgende:
en van kinderen blijven we ook mooi af, uiteraard. die spreken we toe of zetten we onder de koude douche bij totale hysterie. slaan lijkt me geen optie...
Dat staat buiten kijf.quote:
Ik ben een ajax supporter, en mijn vriendin is voor feyenoord, wat lul je nou dom dan?quote:Op donderdag 1 september 2005 10:48 schreef dvdk het volgende:
[..]
dus ajax- en feyenoord supporters zijn voor reden vatbaar?![]()
het past prima in deze discussie omdat men er vanuitgaat dat het slaan van kinderen geoorlooft is, maar dat van de partner niet. ik setl dat het beide niet mag... maar door onmacht nog wel eens op de spits wordt gedreven, lijkt me menselijk.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:07 schreef skyhigh het volgende:
[..]
Dat is ten eerste een andere discussie en daarnaast zou ik liegen als ik zeg dat ik mijn zoon nog nooit een tik op zijn kont gegeven heb.
Met als gevolg dat mijn vriend helemaal hysterisch wordt als de douche opeens koud wordt... kids onthouden dat soort dingen vaak op een hele vervelende manier... helaas...quote:Op donderdag 1 september 2005 11:03 schreef zoalshetis het volgende:
en van kinderen blijven we ook mooi af, uiteraard. die spreken we toe of zetten we onder de koude douche bij totale hysterie. slaan lijkt me geen optie...
nee ik bedoel niet zo'n guitig at home commercialtje, ik doelde op gewoon het kind met het hoofd onder de koude kraan.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:12 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Met als gevolg dat mijn vriend helemaal hysterisch wordt als de douche opeens koud wordt... kids onthouden dat soort dingen vaak op een hele vervelende manier... helaas...
Ja dat bedoel ik ookquote:Op donderdag 1 september 2005 11:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee ik bedoel niet zo'n guitig at home commercialtje, ik doelde op gewoon het kind met het hoofd onder de koude kraan.
quote:Op donderdag 1 september 2005 11:30 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik ook
Mijn vriend is ook weleens met zijn kop onder de koude kraan geduwd om tot bedaren te komen, hij heeft dat onbewust onthouden en als nu het warm water opeens wegvalt onder de douche wordt hij helemaal "gek", door het gevoel wat hij dan krijgt, komt dan allemaal terug ofzo.
En da's niet tof om te zien bij een gozer van 31![]()
ach so... ik heb het eerlijk gezegd wel een beetje met je te doen... hoe 'gek' wordt hij dan?quote:Op donderdag 1 september 2005 11:30 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik ook
Mijn vriend is ook weleens met zijn kop onder de koude kraan geduwd om tot bedaren te komen, hij heeft dat onbewust onthouden en als nu het warm water opeens wegvalt onder de douche wordt hij helemaal "gek", door het gevoel wat hij dan krijgt, komt dan allemaal terug ofzo.
En da's niet tof om te zien bij een gozer van 31![]()
Hij heeft nog wel meer meegemaakt hoorquote:Op donderdag 1 september 2005 11:36 schreef addie84 het volgende:
[..]als hij daar al trauma's van over heeft gehouden
![]()
Had ie eens een tijdje bij mijn moeder moeten wonen, dan beseft ie dat ie zich verschrikkelijk aanstelt
Heb meer met hem te doen... maar ja, toen hij jong was kon hij heel driftig en hysterisch worden, dus snap ook wel dat er dan weinig andere oplossingen zijn voor een moederquote:Op donderdag 1 september 2005 11:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ach so... ik heb het eerlijk gezegd wel een beetje met je te doen... hoe 'gek' wordt hij dan?
misschien kan je hem met de gedachten troosten dat 99% van de mannen gaat schreeuwen als iemand aan de kraan zit tijdens het douchen...quote:Op donderdag 1 september 2005 11:49 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Heb meer met hem te doen... maar ja, toen hij jong was kon hij heel driftig en hysterisch worden, dus snap ook wel dat er dan weinig andere oplossingen zijn voor een moeder
Maar hij gaat met name schreeuwen dan... gelukkig nog niet vaak voorgekomen
met de natte handoek dan he...?quote:Op donderdag 1 september 2005 11:53 schreef BBQ-kip het volgende:
Ja, maar da's anders schreeuwen denk ik
Als overigens iemand met zijn fikken aan de kraan zit terwijl ik aan het douchen ben![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |