Bij mij speelt vooral vertrouwen, vooral omdat ik "puur" een vrij zwakke partij ben. Maar ik denk dat dat off-topic wordt.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:06 schreef Jonkee het volgende:
"Gewone" mensen sublimeren die pedagogische tik en doen dat met een dwingende blik of een snerende opmerking. Dat is geen SM of D-s, maar vanilla dominant, heb ik me laten vertellen. En dat werkt zonder dat er een pets voor de billen of in het gezicht aan te pas komt. De topicvraag zou breder kunnen zijn: "Laat je je door de wil van je partner beinvloeden of niet". Het instrument de drager van de communicatie kan een tik zijn.
Het hangt van je definitie van gelijkwaardig af. Ik weet wel van mezelf dat ik een sterke, dominante partner nodig heb. Een partner die niet "sterker" is dan ik en niet dominant is zal niet werken, omdat ik aan de ene kant dwars over mijn partner heen zal lopen, en aan de andere kant zal hij of zij geen raad weten met mijn zwakke kanten. Een "corrigerende tik" verwacht ik dat niet dat dat vaak zou voorkomen, daar ik op prive-vlak best lief en meegaand ben. De enige uitzondering in mijn geval zou hysterie zijn, en daar zou een tik vooral helpen om me weer enigszins in de realiteit terug te brengen, meer niet. Voor controle verwacht ik iets beters van mijn partner.quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:29 schreef Jonkee het volgende:
Mensen die geen relatie willen laten zich niet (ook niet een beetje) door de wil van hun partner leiden. In een gezonde relatie is op dat vlak altijd beinvloeding van elkaar. Als communicerende vaten. Om maar een cliche te gebruiken, en die staan niet altijd gelijkwaardig. Alleen als er niets mee gebeurt.
Ik begrijp dat je dus het ideaalbeeld zoals door mij in dit topic geschetst onderschrijft?quote:Op vrijdag 2 september 2005 19:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het hangt van je definitie van gelijkwaardig af. Ik weet wel van mezelf dat ik een sterke, dominante partner nodig heb. Een partner die niet "sterker" is dan ik en niet dominant is zal niet werken, omdat ik aan de ene kant dwars over mijn partner heen zal lopen, en aan de andere kant zal hij of zij geen raad weten met mijn zwakke kanten. Een "corrigerende tik" verwacht ik dat niet dat dat vaak zou voorkomen, daar ik op prive-vlak best lief en meegaand ben. De enige uitzondering in mijn geval zou hysterie zijn, en daar zou een tik vooral helpen om me weer enigszins in de realiteit terug te brengen, meer niet. Voor controle verwacht ik iets beters van mijn partner.
Niet in die mate, en houd er verder rekening mee dat je wat ik vind, denk en voel niet zomaar op alle vrouwen kunt toepassen. Een kern van waarheid zit er wel in, denk ik. Dat wel.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je dus het ideaalbeeld zoals door mij in dit topic geschetst onderschrijft?
Het feit dat je graag geslagen wordt door een kerel zegt overigens niet dat je geen feministe bent.quote:
Ze is pas een feministe als ze dat van haar man tegen zijn zin probeert af te dwingen. Uiteraard zal een gezonde man dat niet weigeren, dus ik ga er vanuit dat er geen probleem isquote:Op zaterdag 3 september 2005 00:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het feit dat je graag geslagen wordt door een kerel zegt overigens niet dat je geen feministe bent.
Er zijn dan een hoop ongezonde mannen vrees ik.quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ze is pas een feministe als ze dat van haar man tegen zijn zin probeert af te dwingen. Uiteraard zal een gezonde man dat niet weigeren, dus ik ga er vanuit dat er geen probleem is![]()
Ja, als we allemaal maar leefden in de geest van de door de Heere voorgeschreven geboden dan zou er in ieder geval geen vrouw kunnen klagen dat ze te weinig geslagen werd door haar manquote:Op zaterdag 3 september 2005 00:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er zijn dan een hoop ongezonde mannen vrees ik.
Hoewel smeken om een spanking ook wel wat heeft..quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:46 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ja, als we allemaal maar leefden in de geest van de door de Heere voorgeschreven geboden dan zou er in ieder geval geen vrouw kunnen klagen dat ze te weinig geslagen werd door haar man![]()
Ook weer waar.quote:Op zaterdag 3 september 2005 11:54 schreef Jonkee het volgende:
Dan heeft het niets meer met een corrigerende tik te mmaken, maar eerder met toegeven aan koppige subjes.
Ehm... ze is nog steeds je vriendin?quote:Op zaterdag 3 september 2005 13:20 schreef Jonkee het volgende:
Een luid klinkende klets in het gezicht toen ik baalde van het lange winkelen met mijn vriendin en vervolgend en public op mijn kop krijgen dat ik niet zo moest zeuren dat het lang duurt in die vrouwenkledingzaak, dat is niet iets wat een sub zich als lekker voorstelt.
Een vergelijkbare situatie zal ik niet echt meemaken, maar in een situatie die voor mij op hetzelfde zou neerkomen zou dat prima zijn.quote:Op zaterdag 3 september 2005 13:20 schreef Jonkee het volgende:
Een luid klinkende klets in het gezicht toen ik baalde van het lange winkelen met mijn vriendin en vervolgend en public op mijn kop krijgen dat ik niet zo moest zeuren dat het lang duurt in die vrouwenkledingzaak, dat is niet iets wat een sub zich als lekker voorstelt. Daar wordt echt niet door mij als onderdanig vriendje om gesmeekt. Dat was een pedagogische tik van een partner. Hoe zou jij daar mee om gaan, Alicey?
Daarom dacht ik: ik zet het er maar even bij, om misverstanden te voorkomenquote:Op zaterdag 3 september 2005 00:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het feit dat je graag geslagen wordt door een kerel zegt overigens niet dat je geen feministe bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |