abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31051334
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Welke wetten bedoel je dan??? Dan moeten we die wetten afschaffen (UND SCHNELL).
Nawijn wil snelle naturalisatie voor Kalou.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_31051343
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Welke wetten bedoel je dan??? Dan moeten we die wetten afschaffen (UND SCHNELL).

En wat heeft iedereen opeens?? Normaal moeten de buitelanders van iedereen het land uit, maar omdat meneer tegen een balletje kan aantrappen moet hij in eens blijven
Rijkswet op het Nederlanderschap, artikel 10, geloof ik.
pi_31051350
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wat de mensen willen en wat de mensen vinden is niet belangrijk. Er is een wet en daar hebben we ons maar aan te houden. Ook mevrouw Verdonk. En als ze het niet met die wet eens is dan moet ze die maar veranderen, niet negeren of naar willekeur toepassen.
Exact!
pi_31052289
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:53 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Sigme was me met het stukje van de website van de IND alweer voor

De wet waar het om gaat staat beschreven in de Rijkswet op het Nederlanderschap, te vinden op www.wetten.nl

Er zijn eerder mensen versnelt genaturaliseerd om voor Nederland op een EK, WK of de Olympische Spelen uit te komen. Waarom zij wel en Kalou, die voor Nederland op een WK wil uitkomen en daar volgens alle voetbalexperts en de bondscoach de kwaliteiten voor heeft, niet?

Een compleet inconsequente en volkomen niet te onderbouwen standpunt van de minister en ik hoop dat Kalou dit aanvecht en de minister door de rechter terecht laat wijzen. Of we geven niemand een voorkeursbehandeling, of we geven hem aan iedereen die ervoor in aanmerking komt, maar niet inconsequent, gebaseert op de persoonlijke voorkeuren van een minister.
jij bent het dus oneens met Verdonk?

Mijn sympathie heb je, maar ik vind het niet te rechtvaardigen dat Verdonk aan de ene kant onzin kan uitkramen als een fout en je wordt op transport gezet, terwijl hier geen enkel juridisch draagvlak voor is, maar dat zij anderszijds wel kan bepalen wat wel en geen uitzondering is.

Toen Nawijn de Verdonk van de LPF was, was het nog erger. Als advocaat kreeg hij pro deo clienten die hun uitwijzingen aan wilde vechten terwijl Nawijn als minister daar beleid voor uitstippelde.

Tja... eigenlijk zouden beiden gewoon het beste een tijdje met de armen over elkaar kunnen zitten en alleen maar luisteren als je het mij vraagt.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31052518
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:38 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Mijn sympathie heb je, maar ik vind het niet te rechtvaardigen dat Verdonk aan de ene kant onzin kan uitkramen als een fout en je wordt op transport gezet, terwijl hier geen enkel juridisch draagvlak voor is, maar dat zij anderszijds wel kan bepalen wat wel en geen uitzondering is.
Ik ben het oneens met Verdonk. In beide gevallen maakt ze zich schuldig aan symboolpolitiek. Ze probeert een punt te maken (jullie zijn niet welkom, we doen heel moeilijk) ten koste van individuen (Kalou) of wetten (juridisch draagvlak).

Ik vind haar dus eigenlijk erg consequent, en mijzelf consequent in de veroordeling ervan. Mevrouw Verdonk zou zich aan de wetten, regels en gebruiken van dit land moeten houden.
Zij is bij uitstek in de positie deze aan te passen als dat zou kunnen volgens de wetten, regels en gebruiken die we daarvoor hebben.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31052565
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:49 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik ben het oneens met Verdonk. In beide gevallen maakt ze zich schuldig aan symboolpolitiek. Ze probeert een punt te maken (jullie zijn niet welkom, we doen heel moeilijk) ten koste van individuen (Kalou) of wetten (juridisch draagvlak).

Ik vind haar dus eigenlijk erg consequent, en mijzelf consequent in de veroordeling ervan. Mevrouw Verdonk zou zich aan de wetten, regels en gebruiken van dit land moeten houden.
Zij is bij uitstek in de positie deze aan te passen als dat zou kunnen volgens de wetten, regels en gebruiken die we daarvoor hebben.
Hoezo is zij consequent als zij op de stoel van de rechter gaat zitten?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31052725
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:51 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Hoezo is zij consequent als zij op de stoel van de rechter gaat zitten?
Zij is consequent in haar pogingen op de stoel van de rechter te gaan zitten. En in pogingen onhaalbare plannen naar buiten te brengen, *niet* om wetten aan te passen, maar om strenge taal de ether in te slingeren.

Daarmee zonder wettelijke basis mensen het idee gevend dat er nu 'streng wordt opgetreden'. Zowel haar fans als haar tegenstander slikken dat (en denken dat er nu streng wordt opgetreden). Hun oordeel over de wenselijkheid verschilt wel. Terwijl mevr Verdonk vooral veel lawaai maakt.

Ze is tamelijk consequent in het voeren van beleid middels "beeldvorming", zonder werkelijk beleid (regels, wetten etc) toe te passen of aan te passen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31052794
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:38 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Ja en nee, ik vind dat ze gewoon consequent moet zijn. Als ze eerder topsporters versnelde naturalisatie geeft om op een WK in actie te komen, moet ze dat nu met Kalou ook doen of ze schaft die wet maar af en gaat de paspoortjes van Audina, Maxima, etc terughalen.
quote:
Een ander punt waar ik het volledig met je eens ben.
quote:
Toen Nawijn de Verdonk van de LPF was, was het nog erger. Als advocaat kreeg hij pro deo clienten die hun uitwijzingen aan wilde vechten terwijl Nawijn als minister daar beleid voor uitstippelde.
Ik ben ook zeker geen aanhanger van Nawijn, maar inzake Kalou heeft ie gelijk.
quote:
Tja... eigenlijk zouden beiden gewoon het beste een tijdje met de armen over elkaar kunnen zitten en alleen maar luisteren als je het mij vraagt.
pi_31056656
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:55 schreef pberends het volgende:
http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/58164#2270799

Wat ik je hier al blafte.
De motivatie van Kalou in deze is irrelevant.
pi_31056766
Kalou wil alleen een NL paspoort, zodat hij in Engeland kan voetballen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31057149
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
Kalou wil alleen een NL paspoort, zodat hij in Engeland kan voetballen.
Alsof ie daar geen werkvergunning zou kunnen krijgen

Verder nogmaals: Kalou's motivatie is irrelevant.
pi_31057355
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:14 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat kan hij nu inderdaad niet. Dat moet hij als niet EU-er een X aantal interlands gespeeld hebben in de afgelopen paar jaar. De teller staat op 0 dus als per direct aan de slag kan als international van Ivoorkust dan kan hij op z'n vroegst over een paar jaar in Engeland een contract tekenen.

Maar goed, de motivatie is inderdaad niet belangrijk. Het gaat erom dat hem iets ontzegd wordt waar hij wel gewoon recht op heeft.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_31057796
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:

Maar goed, de motivatie is inderdaad niet belangrijk. Het gaat erom dat hem iets ontzegd wordt waar hij wel gewoon recht op heeft.
Exact!
pi_31058697
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:14 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Daar krijgt hij inderdaad geen werkvergunning. Je moet voor een vertegenwoordigend elftal spelen als voetballer van buiten de EU. Hij is nog nooit uitgekomen voor Ivoorkust.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_31058882
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:09 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Daar krijgt hij inderdaad geen werkvergunning. Je moet voor een vertegenwoordigend elftal spelen als voetballer van buiten de EU. Hij is nog nooit uitgekomen voor Ivoorkust.
quote:
WORK PERMIT ARRANGEMENTS FOR FOOTBALL PLAYERS 2005/2006 SEASON
Introduction

Set out below is the work permit criteria for non-European Economic Area (EEA) football players for the 2005/2006 season that have been agreed by the football governing bodies.

Work permits will be issued to international players of the highest calibre who are able to make a significant contribution in footballing terms to the development of the UK game at the highest level (i.e. clubs competing in the Premier Leagues and Football Leagues in England and Scotland and The Irish Football League in Northern Ireland).

Criteria

A player must have played for his country in at least 75% of its competitive 'A' team matches he was available for selection, during the two years preceding the date of the application; and,

The player's country must be at or above 70th place in the official FIFA world rankings when averaged over the two years preceding the date of the application.
Bron: http://www.ind.homeoffice(...)iteria/football.html

Aangezien Kalou zichzelf nooit beschikbaar heeft gesteld, voldoet hij aan de criteria.

p.s. Ivoorkust staat rond plek 50 op de wereldranglijst, derhalve voldoet hij ook daarmee aan de criteria.
pi_31058940
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:16 schreef Vhiper het volgende:

[..]

[..]

Bron: http://www.ind.homeoffice(...)iteria/football.html

Aangezien Kalou zichzelf nooit beschikbaar heeft gesteld, voldoet hij aan de criteria.
Daar bedoelen ze schorsingen en blessures mee. Niet eigenwijze spelers die geen zin hebben.
pi_31058972
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Daar bedoelen ze schorsingen en blessures mee. Niet eigenwijze spelers die geen zin hebben.
Da's jouw interpretatie, niet wat er staat.
pi_31059028
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:19 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Da's jouw interpretatie, niet wat er staat.
Als je niet geschorst of geblesseert bent dan ben je beschikbaar. Als je geen zin hebt om op te komen draven dan is dat je eigen schuld.
pi_31059088
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:21 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Als je niet geschorst of geblesseert bent dan ben je beschikbaar. Als je geen zin hebt om op te komen draven dan is dat je eigen schuld.
Nogmaals, dat is jouw interpretatie, niet wat er staat.
pi_31059241
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:23 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Nogmaals, dat is jouw interpretatie, niet wat er staat.
Dat staat niet in dat stukje maar vast wel in statuten van de FA en in de britse immigratiewetgeving. Je moet 70% gespeeld hebben tenzij er overmacht was als schorsingen of blessures. Zelf weigeren te spelen is geen overmacht. Dan kan je eigenwijs doen, maar zo is de regel voor spelers van buiten de EU nou eenmaal daar.
pi_31059440
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat staat niet in dat stukje maar vast wel in statuten van de FA en in de britse immigratiewetgeving.
Laat maar zien dan.
quote:
Je moet 70% gespeeld hebben tenzij er overmacht was als schorsingen of blessures.
Er stond toch echt 75%, de rest is jouw interpretatie, tenzij je een bronvermelding hebt?
quote:
Zelf weigeren te spelen is geen overmacht. Dan kan je eigenwijs doen, maar zo is de regel voor spelers van buiten de EU nou eenmaal daar.
Noem mij Ongelovige Thomas, maar had ik al gezegd dat ik graag wel eens een bronnetje wil zien?
  vrijdag 30 september 2005 @ 14:40:28 #123
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_31059601
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 12:55 schreef pberends het volgende:
http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/58164#2270799

Wat ik je hier al blafte.
Ach ja, ik kan het hem niet kwalijk nemen. Maar ik denk dat Nederland zelf ook wel genoeg voetbaltalent kent. Als hij zijn rol niet waar kan maken, zijn de rapen gaar.

PS: Waarom heb je Ray Nagin als ondertitel?
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_31060127
Iedereen is gelijk, maar mensen met voetbalbenen zijn net iets gelijker dan anderen.
pi_31060364
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:46 schreef Vhiper het volgende:
Alle voetbalkenners zijn het er over eens, Kalou zou een duidelijke versterking van het Nederlands elftal betekenen en een verrijking zijn voor de Nederlandse sport.

Van Basten heeft al meermalen aangegeven dat, wanneer Kalou voor Nederland mag spelen, hij zeker zou worden opgeroepen. Vele andere buitenlandse sporters zijn met minder hem voorgegaan.
Dat is leuk voor hem en voor de sportwereld, maar over welk groot maatschappelijk belang praten we hier?
quote:
Kalou niet willen naturaliseren, terwijl alle gronden er zijn om het wel te doen, DAT is pas populistisch politiek bedrijven.
Je weet het leuk om te draaien, maar de populistische route is toch echt: bezwijken onder de druk van populaire sportmensen als Marco van Basten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')