abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30165095
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:47 schreef nikk het volgende:

[..]

Het klinkt aardig wat je zegt, maar dat maakt voor de zaak zelf niet zo veel uit. De populariteit van de sport is geen reden voor wel of niet versnelde naturalisatie. Het is en blijft een individuele beoordeling.
De populariteit is wel degelijk van belang. Door de grote populariteit is voetbal een prachtig reclamebord richting de rest van de wereld. Een WK winnen, zo is ooit berekend, levert de Nederlandse economie zo al 1 miljard euro op.

Als voetballer 1 miljard euro kunnen verdienen voor je land noem ik derhalve van groot maatschappelijk belang en meer dan voldoende om naturalisatie toe te staan.
pi_30165146
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

In 1934 was Alfredo di Stefano 8 jaar oud. Toch is hij bij mijn weten uitgekomen voor Argentinie, Colombia en Spanje......
Di Stefano heeft dan ook nooit op een WK gespeeld...
pi_30165352
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:56 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Di Stefano heeft dan ook nooit op een WK gespeeld...
Das waar, ik wou alleen even aangeven dat die regelgeving ook onwijs vaag is. Eerst mocht je "wisselen" zo lang je geen officiele wedstrijd had gespeeld (dus ook voor jeugdselecties, maar oefenpotjes mochten weer wel) en nu is het geloof ik zo dat het land waar je als eerste voor uitkomt na de jeugdselecties je officiele voetballand word (dus oefenpotjes tellen nu wel).
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_30165502
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:04 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Das waar, ik wou alleen even aangeven dat die regelgeving ook onwijs vaag is. Eerst mocht je "wisselen" zo lang je geen officiele wedstrijd had gespeeld (dus ook voor jeugdselecties, maar oefenpotjes mochten weer wel) en nu is het geloof ik zo dat het land waar je als eerste voor uitkomt na de jeugdselecties je officiele voetballand word (dus oefenpotjes tellen nu wel).
Voor zover ik weet, klopt dat laatste inderdaad en zijn dat de regels. Zo kan Yilderim nu niet meer voor Turkije uitkomen.
pi_30165505
quote:
Op donderdag 1 september 2005 13:54 schreef Vhiper het volgende:

[..]

De populariteit is wel degelijk van belang. Door de grote populariteit is voetbal een prachtig reclamebord richting de rest van de wereld. Een WK winnen, zo is ooit berekend, levert de Nederlandse economie zo al 1 miljard euro op.

Als voetballer 1 miljard euro kunnen verdienen voor je land noem ik derhalve van groot maatschappelijk belang en meer dan voldoende om naturalisatie toe te staan.
Ach ja, kennelijk worden we met Kalou nu wereldkampioen en is deze beslissing 1 miljard euro waard.

Zo kan ik het ook. Wie weet houd Kalou wel iemand buiten het elftal die in de finale het winnende doelpunt zou maken. Dan kost Kalou Nederland dus 1 miljard euro.
pi_30165551
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:09 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Voor zover ik weet, klopt dat laatste inderdaad en zijn dat de regels. Zo kan Yilderim nu niet meer voor Turkije uitkomen.
Maar mag Tim Cahill nu wel voor Australie uitkomen, wat ie eerst niet mocht omdat op z'n 14e een potje heeft meegespeelt met de jeugd van Amerikaans Samoa
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_30165769
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Maar mag Tim Cahill nu wel voor Australie uitkomen, wat ie eerst niet mocht omdat op z'n 14e een potje heeft meegespeelt met de jeugd van Amerikaans Samoa
Is dat zo? Die jongen is toch geboren (Sydney) en getogen Australiër?
pi_30165814
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:09 schreef nikk het volgende:

[..]

Ach ja, kennelijk worden we met Kalou nu wereldkampioen en is deze beslissing 1 miljard euro waard.

Zo kan ik het ook. Wie weet houd Kalou wel iemand buiten het elftal die in de finale het winnende doelpunt zou maken. Dan kost Kalou Nederland dus 1 miljard euro.
Kalou kan niemand buiten het elftal houden, dat kan alleen de bondscoach en als de bondscoach denkt dat ie met Kalou meer kans maakt dan zonder Kalou, who the fuck ben jij, ik en de minister dan om hem tegen te spreken?
pi_30165851
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:19 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Is dat zo? Die jongen is toch geboren (Sydney) en getogen Australiër?
En hij heeft geloof ik ook nog recht op een Iers en een Brits paspoort vanwege z'n ouders of grootouders.

Maar op de een of andere manier mocht ie ook voor Samoa uitkomen, (waarschijnlijk omdat de Fifa landen met minder dan 11 spelers dispenseert of zo ). Maar ze hadden dat pikkie toen wijs gemaakt dat ie daarna nog gewoon voor Australie mocht uitkomen en dat dit gewoon voor de leuk was. Kwam die jongen jaren later bedrogen uit
pi_30165877
Oh, en het was West Samoa, niet Amerikaans Samoa trouwens.
pi_30166145
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:21 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Kalou kan niemand buiten het elftal houden, dat kan alleen de bondscoach en als de bondscoach denkt dat ie met Kalou meer kans maakt dan zonder Kalou, who the fuck ben jij, ik en de minister dan om hem tegen te spreken?
Oehhhh, de bondscoach tegenspreken. Ik kan me nog de wissel van ene Advocaat herinneren
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_30166608
quote:

[..]

De bondscoach bepaalt niet wie er toegang krijgt tot de versnelde procedure gelukkig, dat is de Minister.
pi_30171624
quote:

[..]

De bondscoach is niet de bovenliggende partij, of wil je aan iedere werkgever gaan vragen of zijn illegale werknemer niet in aanmerking moet komen voor legale paieren?
Zou een mooie boel worden.
Kalou is geen tweede Maradona en behoort de normale weg te bewandelen zoals iedereeen, uitstekend dat Verdonk haar poot stijf houdt en Nawijn is bezig aan een kansloze missie.
Yeah baby Yeah!
pi_30195576
Er zijn hier wat voorbeelden genoemd van mensen die hier een beroep uitoefenen en dat absoluut niet goed zouden kunnen doen als ze niet tot Nederlander zouden zijn genaturaliseerd. Het lijkt me dat die vlieger niet opgaat voor Kalou. Die is prima in staat om zijn beroep van profvoetballer uit te oefenen in dit land. Dat bewijst hij momenteel al. Een Nederlandse nationaliteit is daarvoor niet nodig, zoals dat ook geldt voor honderden andere buitenlandse profs die hier spelen.

Ik zie dus geen enkele grond om Kalou te naturaliseren. Ook al is de man een zeer begaafd voetballer, hij is geen must voor het Nederlands elftal om goed te kunnen functioneren. Dus ook dat is geen argument. Nederland staat momenteel derde op de FIFA-wereldranglijst, dus functioneert ons elftal prima.
pi_31050530
Volgens mij is het wel duidelijk dat Nawijn de grond onder zijn voeten ziet afbrokkelen.. Ik ben niet eens nieuwsgierig naar zijn argumentatie waarom een goed presterende bekende voetballer wel versneld genaturaliseerd mag worden en een onbekende die status niet zou mogen genieten.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31050633
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:16 schreef Tafkahs het volgende:
Volgens mij is het wel duidelijk dat Nawijn de grond onder zijn voeten ziet afbrokkelen.. Ik ben niet eens nieuwsgierig naar zijn argumentatie waarom een goed presterende bekende voetballer wel versneld genaturaliseerd mag worden en een onbekende die status niet zou mogen genieten.
Omdat daar een wet voor is, waarop ook tafeltennissers, badmintonners en prinsessen versneld een Nederlands paspoort kunnen krijgen (Waarbij een prinses ook nog eens de gehele MVV en VTV procedure ontloopt en maar gewoon meteen een paspoort in haar handen geduwd krijgt)
pi_31050699
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:22 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Omdat daar een wet voor is, waarop ook tafeltennissers, badmintonners en prinsessen versneld een Nederlands paspoort kunnen krijgen (Waarbij een prinses ook nog eens de gehele MVV en VTV procedure ontloopt en maar gewoon meteen een paspoort in haar handen geduwd krijgt)
Welke wet zegt dat
pi_31051114
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:26 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Welke wet zegt dat
quote:
bron: IND
Over prinsessen en topsporters: speciale verzoeken

In bijzondere gevallen kan iemand Nederlander worden terwijl hij toch (nog) niet aan alle voorwaarden voldoet.

Zwaarwegend Nederlands belang
Van een bijzonder geval is bijvoorbeeld sprake als er een zwaarwegend Nederlands belang wordt gediend, zoals bij de naturalisatie van prinses Máxima. Toen zij Nederlandse werd, woonde zij nog geen vijf jaar in Nederland. Maar op grond van de Wet lidmaatschap Koninklijk Huis moest Máxima Nederlandse zijn voordat ze trouwde met Willem-Alexander. Daarom is zij eerder genaturaliseerd.

Diplomaten, politiemedewerkers, militairen
Andere voorbeelden van speciale naturalisaties zijn van toepassing op buitenlandse partners van Nederlandse diplomaten en mensen die voor bepaalde functies de Nederlandse nationaliteit moeten hebben, zoals medewerkers bij de politie, de marine, de land- en luchtmacht.

Topsporters en kunstenaars
Soms is er een cultureel of sportief belang om iemand Nederlander te maken. Zo is er wel eens een bekende Russische dirigent genaturaliseerd, zodat hij in het buitenland op tournee kon met zijn orkest. En er zijn verschillende voorbeelden van topsporters die Nederlander zijn geworden om voor Nederland te kunnen uitkomen bij een EK, WK of de Olympische Spelen.

Raad van State
Voordat de IND een speciaal naturalisatieverzoek in behandeling neemt, wordt het eerst voorgelegd aan de Raad van State.
Hoevaak ik dit stukje tekst inmiddels wel niet verspreid heb..
Met dank aan Vhiper

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 30-09-2005 09:54:20 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_31051169
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:48 schreef sigme het volgende:

[..]

[..]

Hoevaak ik dit stukje tekst inmiddels wel niet verspreid heb..
Mat dank aan Vhiper
Tja, je kunt zeggen wat je wilt, maar Verdonk houdt wel haar lijn vast. Pas dan mag je het met haar eens of oneens zijn, vind ik. In dit stuk wordt 'een dirigent die in het buitenland kan optreden' genoemd..
pi_31051219
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:26 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Welke wet zegt dat
Sigme was me met het stukje van de website van de IND alweer voor

De wet waar het om gaat staat beschreven in de Rijkswet op het Nederlanderschap, te vinden op www.wetten.nl

Er zijn eerder mensen versnelt genaturaliseerd om voor Nederland op een EK, WK of de Olympische Spelen uit te komen. Waarom zij wel en Kalou, die voor Nederland op een WK wil uitkomen en daar volgens alle voetbalexperts en de bondscoach de kwaliteiten voor heeft, niet?

Een compleet inconsequente en volkomen niet te onderbouwen standpunt van de minister en ik hoop dat Kalou dit aanvecht en de minister door de rechter terecht laat wijzen. Of we geven niemand een voorkeursbehandeling, of we geven hem aan iedereen die ervoor in aanmerking komt, maar niet inconsequent, gebaseert op de persoonlijke voorkeuren van een minister.
pi_31051220
Nou moeten we niet gaan doorschieten met ons allen.
Globaal gezien kan je stellen dat de nederlanders niet meer buitelanders in nederland willen hebben. Dus ook niet iemand die tegen een balletje aan trapt.

En laten we eerlijk zijn mensen, wat is daar nou aan??? We moeten onze eigen toppers opkweken voor het NationaleTeam en niet elders halen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31051282
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:51 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Tja, je kunt zeggen wat je wilt, maar Verdonk houdt wel haar lijn vast. Pas dan mag je het met haar eens of oneens zijn, vind ik. In dit stuk wordt 'een dirigent die in het buitenland kan optreden' genoemd..
Verdonk heeft eerder mensen versnelt laten naturaliseren om voor Nederland op een EK, WK of Olympische Spelen te laten uitkomen, denk aan Mia Audina, e.d.

Dus wat nou consequent? Ze is juist inconsequent!
pi_31051289
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:53 schreef JohnDope het volgende:
Globaal gezien kan je stellen dat de nederlanders niet meer buitelanders in nederland willen hebben. Dus ook niet iemand die tegen een balletje aan trapt.

En laten we eerlijk zijn mensen, wat is daar nou aan??? We moeten onze eigen toppers opkweken voor het NationaleTeam en niet elders halen
Wat de mensen willen en wat de mensen vinden is niet belangrijk. Er is een wet en daar hebben we ons maar aan te houden. Ook mevrouw Verdonk. En als ze het niet met die wet eens is dan moet ze die maar veranderen, niet negeren of naar willekeur toepassen.
pi_31051316
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wat de mensen willen en wat de mensen vinden is niet belangrijk. Er is een wet en daar hebben we ons maar aan te houden. Ook mevrouw Verdonk. En als ze het niet met die wet eens is dan moet ze die maar veranderen, niet negeren of naar willekeur toepassen.
Welke wetten bedoel je dan??? Dan moeten we die wetten afschaffen (UND SCHNELL).

En wat heeft iedereen opeens?? Normaal moeten de buitelanders van iedereen het land uit, maar omdat meneer tegen een balletje kan aantrappen moet hij in eens blijven
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31051332
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:53 schreef JohnDope het volgende:

Schoppen we Audina dan ook terug naar Indonesië? We kunnen immers ook onze eigen badmintonners opleiden. Of Maxima? We hebben toch zeker zelf genoeg leuke dames om prinses te spelen?

m.a.w. Ik vind het best als men Kalou niet versneld naturaliseerd, maar dan de rest ook niet. Wel consequent blijven, niet zoals Verdonk maar zeggen wat jou het beste uitkomt in de media en waar vele domme sukkels in dit land dan nog intrappen ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')