De populariteit is wel degelijk van belang. Door de grote populariteit is voetbal een prachtig reclamebord richting de rest van de wereld. Een WK winnen, zo is ooit berekend, levert de Nederlandse economie zo al 1 miljard euro op.quote:Op donderdag 1 september 2005 13:47 schreef nikk het volgende:
[..]
Het klinkt aardig wat je zegt, maar dat maakt voor de zaak zelf niet zo veel uit. De populariteit van de sport is geen reden voor wel of niet versnelde naturalisatie. Het is en blijft een individuele beoordeling.
Di Stefano heeft dan ook nooit op een WK gespeeld...quote:Op donderdag 1 september 2005 13:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
In 1934 was Alfredo di Stefano 8 jaar oud. Toch is hij bij mijn weten uitgekomen voor Argentinie, Colombia en Spanje......
Das waar, ik wou alleen even aangeven dat die regelgeving ook onwijs vaag is. Eerst mocht je "wisselen" zo lang je geen officiele wedstrijd had gespeeld (dus ook voor jeugdselecties, maar oefenpotjes mochten weer wel) en nu is het geloof ik zo dat het land waar je als eerste voor uitkomt na de jeugdselecties je officiele voetballand word (dus oefenpotjes tellen nu wel).quote:Op donderdag 1 september 2005 13:56 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Di Stefano heeft dan ook nooit op een WK gespeeld...
Voor zover ik weet, klopt dat laatste inderdaad en zijn dat de regels. Zo kan Yilderim nu niet meer voor Turkije uitkomen.quote:Op donderdag 1 september 2005 14:04 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Das waar, ik wou alleen even aangeven dat die regelgeving ook onwijs vaag is. Eerst mocht je "wisselen" zo lang je geen officiele wedstrijd had gespeeld (dus ook voor jeugdselecties, maar oefenpotjes mochten weer wel) en nu is het geloof ik zo dat het land waar je als eerste voor uitkomt na de jeugdselecties je officiele voetballand word (dus oefenpotjes tellen nu wel).
Ach ja, kennelijk worden we met Kalou nu wereldkampioen en is deze beslissing 1 miljard euro waard.quote:Op donderdag 1 september 2005 13:54 schreef Vhiper het volgende:
[..]
De populariteit is wel degelijk van belang. Door de grote populariteit is voetbal een prachtig reclamebord richting de rest van de wereld. Een WK winnen, zo is ooit berekend, levert de Nederlandse economie zo al 1 miljard euro op.
Als voetballer 1 miljard euro kunnen verdienen voor je land noem ik derhalve van groot maatschappelijk belang en meer dan voldoende om naturalisatie toe te staan.
Maar mag Tim Cahill nu wel voor Australie uitkomen, wat ie eerst niet mocht omdat op z'n 14e een potje heeft meegespeelt met de jeugd van Amerikaans Samoaquote:Op donderdag 1 september 2005 14:09 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Voor zover ik weet, klopt dat laatste inderdaad en zijn dat de regels. Zo kan Yilderim nu niet meer voor Turkije uitkomen.
Is dat zo? Die jongen is toch geboren (Sydney) en getogen Australiër?quote:Op donderdag 1 september 2005 14:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Maar mag Tim Cahill nu wel voor Australie uitkomen, wat ie eerst niet mocht omdat op z'n 14e een potje heeft meegespeelt met de jeugd van Amerikaans Samoa![]()
Kalou kan niemand buiten het elftal houden, dat kan alleen de bondscoach en als de bondscoach denkt dat ie met Kalou meer kans maakt dan zonder Kalou, who the fuck ben jij, ik en de minister dan om hem tegen te spreken?quote:Op donderdag 1 september 2005 14:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Ach ja, kennelijk worden we met Kalou nu wereldkampioen en is deze beslissing 1 miljard euro waard.
Zo kan ik het ook. Wie weet houd Kalou wel iemand buiten het elftal die in de finale het winnende doelpunt zou maken. Dan kost Kalou Nederland dus 1 miljard euro.
En hij heeft geloof ik ook nog recht op een Iers en een Brits paspoort vanwege z'n ouders of grootouders.quote:Op donderdag 1 september 2005 14:19 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Is dat zo? Die jongen is toch geboren (Sydney) en getogen Australiër?
Oehhhh, de bondscoach tegenspreken. Ik kan me nog de wissel van ene Advocaat herinnerenquote:Op donderdag 1 september 2005 14:21 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Kalou kan niemand buiten het elftal houden, dat kan alleen de bondscoach en als de bondscoach denkt dat ie met Kalou meer kans maakt dan zonder Kalou, who the fuck ben jij, ik en de minister dan om hem tegen te spreken?
De bondscoach bepaalt niet wie er toegang krijgt tot de versnelde procedure gelukkig, dat is de Minister.quote:Op donderdag 1 september 2005 14:21 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Kalou kan niemand buiten het elftal houden, dat kan alleen de bondscoach en als de bondscoach denkt dat ie met Kalou meer kans maakt dan zonder Kalou, who the fuck ben jij, ik en de minister dan om hem tegen te spreken?
De bondscoach is niet de bovenliggende partij, of wil je aan iedere werkgever gaan vragen of zijn illegale werknemer niet in aanmerking moet komen voor legale paieren?quote:Op donderdag 1 september 2005 14:21 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Omdat daar een wet voor is, waarop ook tafeltennissers, badmintonners en prinsessen versneld een Nederlands paspoort kunnen krijgen (Waarbij een prinses ook nog eens de gehele MVV en VTV procedure ontloopt en maar gewoon meteen een paspoort in haar handen geduwd krijgt)quote:Op vrijdag 30 september 2005 09:16 schreef Tafkahs het volgende:
Volgens mij is het wel duidelijk dat Nawijn de grond onder zijn voeten ziet afbrokkelen.. Ik ben niet eens nieuwsgierig naar zijn argumentatie waarom een goed presterende bekende voetballer wel versneld genaturaliseerd mag worden en een onbekende die status niet zou mogen genieten.
Welke wet zegt datquote:Op vrijdag 30 september 2005 09:22 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Omdat daar een wet voor is, waarop ook tafeltennissers, badmintonners en prinsessen versneld een Nederlands paspoort kunnen krijgen (Waarbij een prinses ook nog eens de gehele MVV en VTV procedure ontloopt en maar gewoon meteen een paspoort in haar handen geduwd krijgt)
quote:
Hoevaak ik dit stukje tekst inmiddels wel niet verspreid heb..quote:bron: IND
Over prinsessen en topsporters: speciale verzoeken
In bijzondere gevallen kan iemand Nederlander worden terwijl hij toch (nog) niet aan alle voorwaarden voldoet.
Zwaarwegend Nederlands belang
Van een bijzonder geval is bijvoorbeeld sprake als er een zwaarwegend Nederlands belang wordt gediend, zoals bij de naturalisatie van prinses Máxima. Toen zij Nederlandse werd, woonde zij nog geen vijf jaar in Nederland. Maar op grond van de Wet lidmaatschap Koninklijk Huis moest Máxima Nederlandse zijn voordat ze trouwde met Willem-Alexander. Daarom is zij eerder genaturaliseerd.
Diplomaten, politiemedewerkers, militairen
Andere voorbeelden van speciale naturalisaties zijn van toepassing op buitenlandse partners van Nederlandse diplomaten en mensen die voor bepaalde functies de Nederlandse nationaliteit moeten hebben, zoals medewerkers bij de politie, de marine, de land- en luchtmacht.
Topsporters en kunstenaars
Soms is er een cultureel of sportief belang om iemand Nederlander te maken. Zo is er wel eens een bekende Russische dirigent genaturaliseerd, zodat hij in het buitenland op tournee kon met zijn orkest. En er zijn verschillende voorbeelden van topsporters die Nederlander zijn geworden om voor Nederland te kunnen uitkomen bij een EK, WK of de Olympische Spelen.
Raad van State
Voordat de IND een speciaal naturalisatieverzoek in behandeling neemt, wordt het eerst voorgelegd aan de Raad van State.
Tja, je kunt zeggen wat je wilt, maar Verdonk houdt wel haar lijn vast. Pas dan mag je het met haar eens of oneens zijn, vind ik. In dit stuk wordt 'een dirigent die in het buitenland kan optreden' genoemd..quote:Op vrijdag 30 september 2005 09:48 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Hoevaak ik dit stukje tekst inmiddels wel niet verspreid heb..
Mat dank aan Vhiper![]()
Sigme was me met het stukje van de website van de IND alweer voorquote:
Verdonk heeft eerder mensen versnelt laten naturaliseren om voor Nederland op een EK, WK of Olympische Spelen te laten uitkomen, denk aan Mia Audina, e.d.quote:Op vrijdag 30 september 2005 09:51 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Tja, je kunt zeggen wat je wilt, maar Verdonk houdt wel haar lijn vast. Pas dan mag je het met haar eens of oneens zijn, vind ik. In dit stuk wordt 'een dirigent die in het buitenland kan optreden' genoemd..
Wat de mensen willen en wat de mensen vinden is niet belangrijk. Er is een wet en daar hebben we ons maar aan te houden. Ook mevrouw Verdonk. En als ze het niet met die wet eens is dan moet ze die maar veranderen, niet negeren of naar willekeur toepassen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 09:53 schreef JohnDope het volgende:
Nou moeten we niet gaan doorschieten met ons allen.
Globaal gezien kan je stellen dat de nederlanders niet meer buitelanders in nederland willen hebben. Dus ook niet iemand die tegen een balletje aan trapt.
En laten we eerlijk zijn mensen, wat is daar nou aan??? We moeten onze eigen toppers opkweken voor het NationaleTeam en niet elders halen![]()
Welke wetten bedoel je dan??? Dan moeten we die wetten afschaffen (UND SCHNELL).quote:Op vrijdag 30 september 2005 09:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wat de mensen willen en wat de mensen vinden is niet belangrijk. Er is een wet en daar hebben we ons maar aan te houden. Ook mevrouw Verdonk. En als ze het niet met die wet eens is dan moet ze die maar veranderen, niet negeren of naar willekeur toepassen.
Schoppen we Audina dan ook terug naar Indonesië? We kunnen immers ook onze eigen badmintonners opleiden. Of Maxima? We hebben toch zeker zelf genoeg leuke dames om prinses te spelen?quote:Op vrijdag 30 september 2005 09:53 schreef JohnDope het volgende:
Nou moeten we niet gaan doorschieten met ons allen.
Globaal gezien kan je stellen dat de nederlanders niet meer buitelanders in nederland willen hebben. Dus ook niet iemand die tegen een balletje aan trapt.
En laten we eerlijk zijn mensen, wat is daar nou aan??? We moeten onze eigen toppers opkweken voor het NationaleTeam en niet elders halen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |