Inderdaad. Ik zit me af te vragen waarom die gasten hier lopen te beweren dat drugs je zoveel inzicht geeft over jezelf. Waarschijnlijk zoeken ze gewoon naar excuses om hun gebruik goed te praten. En zodoende sporen ze bijvoorbeeld 16-jarigen (onbewust) aan om er eens mee te experimenteren. Of je drugs gebruikt ja of nee is je eigen zaak en ik zal je daarmee in je waarde laten. Maar ga het niet verheerlijken met dit soort verhalen en al helemaal niet als je buiten ervaring met gebruik er geen verstand van hebt!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 19:23 schreef whosvegas het volgende:
De meeste reactie in dit topic zijn zinloos. Van die mensen die denken dat ze er verstand van hebben, maar gewoon een beetje uit hun nek zitten lullen.
Leg dan eens uit wat ik verkeerd doe, dan.quote:
Dat mogen ze dan in feedback doen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:48 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Leg dan eens uit wat ik verkeerd doe, dan.
precies, en daar heb ik al wat van gezegd.. jij zei "oke" en stopte daarmee.quote:Blijkbaar irriteren jullie aan me, maar waarom? ik heb alleen m'n mening gegeven en wat ik denk dat ts moet gaan doen. (en oke, die opmerking dat krakers paupers zijn was misschien verkeerd en niet op z'n plaats)
Omdat dit bij zelfbewuste mensen het geval is. Afhankelijk van welke drugs natuurlijk. Er zijn heel veel soorten drugs. Sommigen zijn zeer geestverruimend, anderen niet. Die zullen je ook geen verhelderende inzichten geven.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:30 schreef Netflier het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zit me af te vragen waarom die gasten hier lopen te beweren dat drugs je zoveel inzicht geeft over jezelf.
Goed praten voor wie. Hooguit voor hunzelf. Maar iemand die iets goed moet praten voorzichzelf is al weinig inzichtelijk bezig. Psychedelische drugsgebruikers zullen het moeilijk krijgen wanneer ze niet eerlijk zijn tegen zichzelf.quote:Waarschijnlijk zoeken ze gewoon naar excuses om hun gebruik goed te praten.
Hier heb je gelijk in. Of drugs inzicht geeft is per persoon verschillend. Dat moet je dus geheel voor jezelf uitmaken en dient niet gepromoot te worden.quote:En zodoende sporen ze bijvoorbeeld 16-jarigen (onbewust) aan om er eens mee te experimenteren. Of je drugs gebruikt ja of nee is je eigen zaak en ik zal je daarmee in je waarde laten. Maar ga het niet verheerlijken met dit soort verhalen en al helemaal niet als je buiten ervaring met gebruik er geen verstand van hebt!
kunnen er nog 2 kinderen 1 man, een zooi diertjes en een zwangere vrouw bij ?quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:07 schreef terror623 het volgende:
Helemaal om zeker te weten dat ik mezelf niet voorlieg of gek aant maken ben probeer ik altijd de belangrijkste voorspellingen aan andere te vertellen, die te vertrouwen zijn, zodat zij het altijd kunnen ontkrachtigen, dacht ik, daarintegen bevestigen ze de meeste dingen die ik ze nu vertel, in het begin dachten ze hetzelfde als ik, nu ik ze steeds meer vertel geloven ze me ook steeds meer.
Al is dat niet datgene wat ik zou willen, liever wil ik dat ik juist gestoord zou zijn een psych zou nodig hebben en etc., want dan zouden de dingen die ik heb gezien in iig niet uitkomen.
Maargoed, ik ben er bijna doorheen, het pijnlijkste heb ik al gehad (pols) veel moeilijke dingen ook al, volges mij zijn er nog maar 2-3 weken en dan is mijn visioen helemaal uitgekomen.
ot:
krakers paupers?, sorry maar dat vind ik zelf nogal grote onzin (ik kan het weten als kraker:P). Als je de kans hebt om kosteloos in een kast van een huis te wonen of een villa of een enorm terrein of wat dan ook, en diegene die het bezit doet er toch niks mee of laat het verpauperen (oke oke toch nog iets "paupers" met kraken), dan ben je ergens toch wel erg gek om daar niet te gaan wonen, alleen al omdat je op die manier 1000en euros aan huur uitspaart. Ter vergelijking, het huis waar ik nu woon is ver boven het miljoen getaxeerd, en wij wonen er gratis met zijn zessen. Dus sorry geen paupers.
Hoi!quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:07 schreef terror623 het volgende:
Helemaal om zeker te weten dat ik mezelf niet voorlieg of gek aant maken ben probeer ik altijd de belangrijkste voorspellingen aan andere te vertellen, die te vertrouwen zijn, zodat zij het altijd kunnen ontkrachtigen, dacht ik, daarintegen bevestigen ze de meeste dingen die ik ze nu vertel, in het begin dachten ze hetzelfde als ik, nu ik ze steeds meer vertel geloven ze me ook steeds meer.
Al is dat niet datgene wat ik zou willen, liever wil ik dat ik juist gestoord zou zijn een psych zou nodig hebben en etc., want dan zouden de dingen die ik heb gezien in iig niet uitkomen.
Maargoed, ik ben er bijna doorheen, het pijnlijkste heb ik al gehad (pols) veel moeilijke dingen ook al, volges mij zijn er nog maar 2-3 weken en dan is mijn visioen helemaal uitgekomen.
Kraken is zeker okquote:ot:
krakers paupers?, sorry maar dat vind ik zelf nogal grote onzin (ik kan het weten als kraker:P). Als je de kans hebt om kosteloos in een kast van een huis te wonen of een villa of een enorm terrein of wat dan ook, en diegene die het bezit doet er toch niks mee of laat het verpauperen (oke oke toch nog iets "paupers" met kraken), dan ben je ergens toch wel erg gek om daar niet te gaan wonen, alleen al omdat je op die manier 1000en euros aan huur uitspaart. Ter vergelijking, het huis waar ik nu woon is ver boven het miljoen getaxeerd, en wij wonen er gratis met zijn zessen. Dus sorry geen paupers.
Zoals ik al zei was mijn opmerking hier niet op z'n plaats (en kort door de bocht), dus ik ga er niet verder op inquote:Op maandag 31 oktober 2005 18:07 schreef terror623 het volgende:
Dit wordt vaker waargenomen, zowel door triplingen als door mensen die jarenlang mediteren. Is ook logisch, omdat alles wat wij kunnen waarnemen, waargenomen en gekleurd wordt door onze hersenen, via onze zintuigen. Dat wil niet zeggen dat het universum in jouw kop zit, het universum bestaat wel degelijk, maar je kunt niet buiten je eigen waarneming om, enkel jouw ‘hokje’ binnen het geheel vergroten. En dat laatste is precies wat je doet tijdens een trip of meditatie.quote:Toen begon de trip, op het moment dat alles zwart werd, was ik alles, het universum was in mij en ik was weer in dat universum.
De quantumfysica wijst op het bestaan van meerdere (onvoorstelbaar vele) universums, die allen gelijktijdig naast elkaar bestaan binnen een multiversum. Dus binnen elk universum een andere realiteit waarin jij je bevindt. Telkens wanneer je denkt, krijgt één van deze realiteiten gestalte (de hele dag door dus).quote:Ik zag iedereen van de " set" aflopen, ik zag de audities voor mijn "rol" (ik zag 10tallen iedentieke Gijzen in een wachtkamer zitten, toen Gijs 26 werd opgeroepen stond ik op, tot aan dat mijn hele leven, werkelijk alles wat is, beschreven stond in een boek, waarvan er pagina's ontbraken (paginas die toevallig mij beschreven), er was een vrouwelijke stem, die het boek begon op te lezen, heel droog, toonloos, waarbij ik opgesomd werd "gijs zijn linkerteen" Gijs zijn rechtervoet" etc.)).
Bedenk dat je helemaal niks “moet”, er is geen goed of slecht, jij creëert jouw realiteit. Letterlijk. In feite doet iedereen dat, maar veruit de meeste mensen hebben dit niet in de gaten en laten de wereld om hen heen bepalen in wat voor realiteit ze in leven.quote:En het ergste is, de trip "eindigt" (ik heb het zeker 3 keer zien gebeuren, omdat alles herhaald werdt) in een kamer met blauw vloerkleed, waar ik iig op de grond zit (mogelijk met nog meer mensen) en er ineens een politie eenheid binnen komt stormen met getrokken wapens "Handen omhoog Politie" (als ik eraan terugdenk kan ik het nog steeds, met wat moeite, horen).
Maar sinds die trip is alles heel anders, soms weet ik gewoon, in exacte woorden, wat iemand gaat zeggen, wat er gaat gebeuren etc.
Alleen heb ik steeds een incompleet beeld, en kan ik meestal de aanleiding niet zien, of juist de aanleiding wel, maar niet de gevolgen. Het kutte daaraan is is dat ik dus niet weet wat ik juist wel, of juist niet moet doen om sommige dingen te voorkomen, al zijn sommige dingen heel eenvoudig te voorkomen (ik ben niet crimineel ingesteld, ben ik iets te principieel voor).
Ook deze entiteiten zijn simpelweg energie die jij op een bepaalde manier waarneemt.quote:Ook ben ik sinds die trip meerdere keren bezocht door entiteiten die, voor zover ik weet/kan voelen, goed geaard zijn.
Goed van je dat je hulp gaat zoekenquote:Op woensdag 25 januari 2006 03:00 schreef terror623 het volgende:
dat is dus het plan ja
Als je er zeker van bent dat alles wat je doet en meemaakt, je al gezien hebt. Zorg dan ervoor dat je dit naar je eigen hand zet. Je weet immers wat er gaat gebeuren, mooi toch? Zo kan je een leven leiden en kneden zoals jij die zou willen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:32 schreef terror623 het volgende:
blabla..
Is t niet zo dat wanneer jij iets beleeft dat je dan pas denkt dat je het al eerder gedroomd hebt? En niet dat je dagen van tevoren weet dat je daar en daar loopt en dat en dat gebeurt?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:21 schreef terror623 het volgende:
mjah, zou wel kunne, maar, stel: je maakt iets mee alsof in een droom, je hebt er een vrij goede herinnering van, en naarmate je verderleeft blijkt dat die droom zich herhaalt in het echte leven, tot en met de gedachtes die je in die droom had ook.
Zou jij dan het bestaan van vrije wil erkennen ?
Zelfs als je alles biochemisch bekijkt bestaat vrije wil niet, dan zou je slechts slachtoffer zijn van de chemicalien (hormonen etc.) in je hersenen die je gedachtes en gevoelens maken.
Niet zo denigrerend zeg.. Als jij geen begrip toont tegenover keuzes van andere mensen, waarom zouden wij dat dan doen tegen over die van jou?quote:Op zondag 29 januari 2006 04:26 schreef Tiesemans het volgende:Morgen de kerk in dan ? nou nee .. was het je "gegund" dan hat je er al gezeten en waren de rollen omgedraaid en hadden hart en verstand gebrek geleden.
Maar het feit dat jullie "geestverruimend" bezig zijn geweest, het zij omslachtig, het zij gericht zeg mij althans genoeg.
...
Dat hun ervaringen vertellen dat of een goede carriere niet genoeg is, of juist professionele hulp benodigd is om te slagen in deze wereld, dat neem ik althans op de koop toe.
Alleen het is leuk om hier over na te denken, maar in de mate waarin jij dit meemaakt lijkt me het geen pret. Het doet me allemaal een klein beetje denken aan Sartre (die dan wel weer het tegenovergestelde denkt; vrije wil). Hij nam ook elke dag amfetamine bij zijn koffie, waarvan nu inmiddels bekend is dat veelvuldig gebruik tot een psychose kan leiden. Desalniettemin heeft hij zeer interessante (maar ook soms hallucinatiefe ) boeken geschreven.quote:het probleem is, dat kan niet, of lijkt niet te kunnen. Alles wat gebeurt volgt een script, een masterplan of whatever, en ook al lijk ik iedere keer dingen te kunnen bedenken, het zijn precies de dingen die ik eerst ook dacht. Zoals ik het meemaak, bestaat " vrije wil" ook niet eens. Immers alles is al, het verleden het heden en de toekomst, ze bestaan al, ze zijn er al, alleen wij (menselijk bewustzijn) zijn er nog niet. Alsof we allemaal meekijken door onze eigen ogen maar niet werkelijk de macht hebben om in te grijpen in ons eigen leven.
Que?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:11 schreef terror623 het volgende:
ik kon mezelf toen "transporteren", ik was lui en had een hekel aan traplopen, dus ik ging altijd boven aan de trap staan en "dacht" mezelf dan in de huiskamer, wat altijd werkte(ik deed mijn ogen open en stond in de huiskamer)
Ik heb onlangs (2 weken terug) een week in het ziekenhuis gelegen met een klaplong.quote:Op maandag 27 februari 2006 21:51 schreef terror623 het volgende:
drugs geeft je de schaar om in je eigen geest te gaan knippen
teveel drugs, en niet goed met drugs omgaan zorgen ervoor dat je niet alles meer op de juiste plek hebt, bij de een sneller dan de ander, soms bij iemand niet, maar drugs doet VEEL, en ongemerkt..
zeker van jou had ik zo'n uitspraak niet verwacht. Iemand die mediteren als iets slechts ziet, om nog maar te zwijgen van astraal uittreden.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 01:31 schreef Tiesemans het volgende:
"Drugs" of géén drugs maak er wat moois van je leeft slechts ene maal in het lichaam waarin je je nu bevind.![]()
Tja mediteren hey...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 01:36 schreef P8 het volgende:
[..]
zeker van jou had ik zo'n uitspraak niet verwacht. Iemand die mediteren als iets slechts ziet, om nog maar te zwijgen van astraal uittreden.
Dingen die ik toch koppel aan drugs
ik raad je aan om een keer paddo's te nemen. serieus.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 01:40 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Tja mediteren hey...
Here God is aanwezig in de mens doormiddel van Zijn geest die Hij aan de mens verschaft...
En de mens maar hard z'n best doen om te zoeken buiten zichzelf..
Om dus over astraal uittreden nog maar even te zwijgen..
"Drugs" in mijn geval Wiet heeft mij in iedergeval doen beseffen aan wie ik mijn geest te danken heb, laat staan de Godsvrucht die ik mag ontvangen.
En dat is (naar geloof ik) beter dan mediteren tot je één of zelfs meerdere onsjes weegt...![]()
Nee bedankt ... Sjamaan zijn is niet mijn roeping ...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 01:54 schreef P8 het volgende:
[..]
ik raad je aan om een keer paddo's te nemen. serieus.
ik vraag je ook niet om de sjamaan uit te hangen, ik vraag je alleen om 1 keer je mind open te stellen voor iets anders dan wiet, en in mijn ogen zijn paddo's perfect daarvoorquote:Op vrijdag 3 maart 2006 17:30 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Nee bedankt ... Sjamaan zijn is niet mijn roeping ...![]()
Tja .....quote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:27 schreef P8 het volgende:
[..]
ik vraag je ook niet om de sjamaan uit te hangen, ik vraag je alleen om 1 keer je mind open te stellen voor iets anders dan wiet, en in mijn ogen zijn paddo's perfect daarvoor
Goed om te horen dat het beter met je gaat.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:02 schreef terror623 het volgende:
gaat redelijk goed nu met mij
ben ontslagen uit gesloten opnamen en loop nu bij dagbehandeling.
Ik ben er achter dat ik mezelf een psychose inblowde, en mezelf flink voor de gek aant houden was. Ben nu ook al een maand clean (van blowen dus) en voel me iedere dag beter en beter.
Ik ben er nog steeds niet uit of mijn psychose nu kwam doordat ik dacht dat ik de toekomst zag, of omdat ik de toekomst heb gezien (immers de dingen leken te gebeuren zoals ik ze zag, met wat variatie) en niet tegen de stress die dat veroorzaakte kon.
Wat ik wel heb geleerd is dat ik mijn toekomst in mijn eigen handen heb, en het roer moet blijven vasthouden. Iets wat ik lang niet gedaan heb. Nooit eigenlijk.
Ik heb soms nog wel last van psychotische gedachten maar weet het redelijk onder controle te houden, ik kan de gedachten als zodanig identificeren, en ze weg-cijferen. Het gebeurd nog zelden dat ik geregeerd wordt door angst. Het is allemaal een kwestie van gedachten onder controle houden en gedachten sturen in een positieve richting.
Goed te horen!!quote:Op zaterdag 25 maart 2006 22:02 schreef terror623 het volgende:
gaat redelijk goed nu met mij
ben ontslagen uit gesloten opnamen en loop nu bij dagbehandeling.
Ik ben er achter dat ik mezelf een psychose inblowde, en mezelf flink voor de gek aant houden was. Ben nu ook al een maand clean (van blowen dus) en voel me iedere dag beter en beter.
Ik ben er nog steeds niet uit of mijn psychose nu kwam doordat ik dacht dat ik de toekomst zag, of omdat ik de toekomst heb gezien (immers de dingen leken te gebeuren zoals ik ze zag, met wat variatie) en niet tegen de stress die dat veroorzaakte kon.
Wat ik wel heb geleerd is dat ik mijn toekomst in mijn eigen handen heb, en het roer moet blijven vasthouden. Iets wat ik lang niet gedaan heb. Nooit eigenlijk.
Ik heb soms nog wel last van psychotische gedachten maar weet het redelijk onder controle te houden, ik kan de gedachten als zodanig identificeren, en ze weg-cijferen. Het gebeurd nog zelden dat ik geregeerd wordt door angst. Het is allemaal een kwestie van gedachten onder controle houden en gedachten sturen in een positieve richting.
Sowieso vraag ik mij af of het verstandig is om na een psychose (opnieuw) psychedelica te gebruiken, maar bij je redenering zet ik nog de meeste vraagtekens. Ik ben geen scheikundige, maar als ik de molecuulstructuur van DMT en psilocine (werkzame stof uit paddo's) naast elkaar leg, dan zie ik toch grote overeenkomsten. En de structuur van DMT lijkt inderdaad wat op die van serotonine, maar de structuur van psilocine lijkt minstens zo veel op die van serotonine. Dus om te zeggen dat DMT en paddo's totaal anders werken, zoals jij doet (en daarmee het gevaar bagatelliseert), lijkt me niet verstandig.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/747231/3/50#54708019]Ik heb vorige week ook voor het eerst weer kunnen genieten van iets hallucinerends (jah onverstandig ik weet het), ik heb een klein beetje dmt gerookt (wetende dat het op een totaal andere manier werkt als andere hallucinogenen, mij is (na mijn opname vanuit ggz geleerd dat psychose=hallicuneren=zelfde effect als paddo's/lsd/etc. allemaal of op dopamine (psychose=teveel aan dopamine-->teveel signalen en geen filtering-->vervorming van waarnemingen (hallicunaties) )afgifte werken of binden op dopamine receptoren, dmt bind echter op dezelfde receptoren als serotonine, en lijkt chemisch ook enorm op serotonine en komt ook natuurlijk vij in de hersenen bij geboorte/dood)
Goede voorbereiding?quote:Op donderdag 15 september 2005 00:37 schreef terror623 het volgende:
lsd is een van de mooiste ervaringen van je leven, tenzij je een slechte ervaring hebt, dan is het een van de slechtste in je leven en kan het erg moeilijk zijn om ervan af te komen.
Maar het hele visieoen kwam niet tijdens LSD, daar heb ik ook nooit zulke bad trips mee gehad, maar alleen met die paddo salvia combi en later nog een keer op paddos (ik heb dus ook maar 2 keer in mijn leven paddos gebruikt, lsd ietwat vaker, maar sowieso gebruik ik pas drugs sinds mijn 18e en lsd voor het eerst iets meer dan een jaar geleden.)
Maar ik raad niemand aan om LSD te gaan gebruiken zonder een enorm goede voorbereiding en enige kennis
Wist niet dat je van XTC ging hallucineren ?quote:Op donderdag 6 december 2007 09:10 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Goede voorbereiding?
Sommige mensen zullen er nooit goed op voorbereid kunnen zijn omdat je geen flauw idee hebt wat er gaat gebeuren.
Dit is een van de redenen (naast het feit dat ik vrij gevoelig ben en open sta) waarom ik nooit LSD ga proberen.
Ik heb wel eens in het verleden ooit een (en meteen de laatste) XTC trip gehad waarbij ik ook iets "dieps" heb ervaren waarvan de beelden nog steeds zijn bij gebleven.
(Denk aan het ontmoeten van mijn gidsen/engelen en ook een zijn met het Universum en het alles.)
Het is vreemd om alleen die beelden nog te hebben in mijn geheugen, omdat de ervaring en het gevoel niet te repliceren is vanuit de normale bewustzijn.
Ik ook niet, zover ik weet.quote:Op vrijdag 7 december 2007 19:09 schreef Metallicity het volgende:
Wist niet dat je van XTC ging hallucineren ?
Ga je je alleen maar goed door voelen toch ?
Iig normaal gesproken
XTC is pure meuk.quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:47 schreef Syd het volgende:
Ik denk ook wel dat drugs iet spiritueels heeft, het is en blijft puur natuur, alleen van XTC geloof ik dat niet echt.
Goed punt, maar hoe krijg je dan een goede mentale instelling en perceptie?quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:17 schreef Nee het volgende:
^
Als je geen auto kunt besturen kom je ook niet ver, zo is het ook met psychedelica. De ervaringen die je opdoet tijdens een trip zijn te chaotisch om zomaar tot een inzicht te komen. De perceptie en mentale instelling van een persoon bepaalt of hij spirituele ervaring krijgt, imho.
Simpel eigenlijk, door ervoor open te staan.quote:Op zondag 30 december 2007 04:44 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Goed punt, maar hoe krijg je dan een goede mentale instelling en perceptie?
Aight. Dus als ik nu paddo's zou nemen, zou ik de goede instelling ervoor hebben?quote:Op zondag 30 december 2007 06:03 schreef Nee het volgende:
[..]
Simpel eigenlijk, door ervoor open te staan.
Kort maar krachtig.quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:29 schreef terror623 het volgende:
waris7, heb je mijn hele verhaal gelezen ?
Trippen kan leuk zijn, het kan ook (tijdelijk) je leven behoorlijk verneuken, dat was mijn geval.
Als ik nu een joint zou opsteken zou ik grote kans hebben om ineens een flinke angstaanval te krijgen.
Trippen veranderd je behoorlijk sterk, en je weet NOOIT van te voren in wat voor zin het je veranderd, het kan ook 10tallen keren goed gaan en dan 1 keer flink verkeerd en dan heeft dat laatste veel meer impact en gevolgen dan die 10 keer dan dat je goed ging.
Je trekt een deur open en stapt blindelings naar binnen je weet niet of je het paradijs in stapt of de afgrond in. Kijk met dit soort dingen dus behoorlijk uit, wil je het toch doen, zorg dan dat je met mensen bent die je in je trip begeleiden en die je kunt vertrouwen, en die zelf dus ook ooit getript hebben.
Uh ik heb mogen genieten van echte XTC (mdma in plaats van speed als hoofdbestandeel) en ik vond het geen meuk.quote:Op woensdag 12 december 2007 08:57 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
XTC is pure meuk.
Het was juist die XTC trip waarvan de beelden en (gedeeltelijk) de ervaring mij nog steeds helder bij blijven tot op de dag van vandaag.
En niemand om je heen vond dat raar ?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:11 schreef terror623 het volgende:
Ok, dit is een lang verhaal en speelt al een tijd geleden (zeker 5 maanden).
Wat vast staat is dat na die ervaring mijn spirituele kant geprikkeld is en zich flink aan het ontwikkelen is, nadat het ooit op jonge leeftijd is gestopt (ik kon mezelf toen "transporteren", ik was lui en had een hekel aan traplopen, dus ik ging altijd boven aan de trap staan en "dacht" mezelf dan in de huiskamer, wat altijd werkte(ik deed mijn ogen open en stond in de huiskamer)).
Ik heb het je al vaker geprobeerd duidelijk te maken, maar als je van XTC ebnt gaan hallucineren klopt er ergens iets enorm niet.quote:Op woensdag 12 december 2007 08:57 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
XTC is pure meuk.
LSD is ook chemische bende.
Maar wat zijn je hersennen?
Ook een chemische bende.
Gooi daar wat andere chemie bij en je hebt "vuurwerk"!
Ik denk dat er bij mij er gewoon heel wat poortjes werden open gegooid.
Zo voelde het ook.
Alles werd ook even zwart en ik zakte heel even weg toen het insloeg.
Toen ik direct weer bij kwam voelde ik mijn hele bewustzijn veranderen naar een andere staat.
Alsof die klap een soort "reboot" was, als het ware.
Paddo's heb ik ook wel eens gedaan (verse), maar ironisch genoeg heb ik daar juist geen spiritueele ervaringen mee gehad.
Het was juist die XTC trip waarvan de beelden en (gedeeltelijk) de ervaring mij nog steeds helder bij blijven tot op de dag van vandaag.
Helemaal nergens voor nodig. Ik gebruik zo nu en dan psychedelische drugs (paddo's), en heb telkens weer een geweldige trip, die dan na een uurtje of 4 ook weer is afgelopen.quote:
de uitvinder van lsd wordt dit jaar 101quote:Op donderdag 10 januari 2008 05:40 schreef e2mtr2 het volgende:
Help! We krijgen een generatie van randdebielen!! TBS'ers in wording!!
40 jaar. Veel ouder worden deze trippers niet. Tenzij ze "begeleid" gaan wonen met hun psychoses.
Blijf van die kkzooi af.
behalve als je veel mdma neem het zich omzet in MDA in je lichaam wat wel een hallucinerende werking heeft.quote:Op donderdag 10 januari 2008 04:57 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Van MDMA ga je niet hallucineren.
Dit was volges mij tussen mijn 4e en 7e levensjaar ofzo, erg lang geleden, weet nog dat ik toen altijd als eerste wakker was en dan naar beneden wou om achter de tv te hangen, ging boven aan de trap staan, sloeg mijn dekentje om me heen deed me ogen dicht en stelde me heel hard voor dat ik in de woonkamer was, als ik mijn ogen open deed was ik dan ook in de woonkamer. Op een gegeven moment heeft mijn moeder dat dekentje (de hoes was trouwens waar het echt om ging die had ik al vanaf dat ik een baby was) weggedaan en daarna heb ik het nooit meer geprobeerdquote:Op donderdag 10 januari 2008 04:55 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
En niemand om je heen vond dat raar ?
Ik neem aan dat iedereen die je kent je dat wel eens heeft zien doen aangezien je zo lui was ?
De uitvinder ja. Oppenheimer stierf ook niet aan zijn atoombom. Hoe weet jij dat ik er geen verstand van heb? Teleporteer jij lekker verder door naar Parnassia gij grote zwevende gabber. Het is namelijk oergezond voor je psyche. Voor een onderbouwde mening van de gevolgen van psychedelische drugs ligt overigens het gehele internet voor je open.quote:de uitvinder van lsd wordt dit jaar 101wat eenmafkees.. bemoei je er niet mee als je er geen verstand van hebt... je kan beter geen mening hebben dan zo een ononderbouwde mening..
Gast, lul nou niet zo ongenuanceerd man. En nee ik ben geen luie junk, ik studeer neuropsychologie dus ik weet waar ik over praat.quote:Op donderdag 10 januari 2008 20:17 schreef e2mtr2 het volgende:
[..]
De uitvinder ja. Oppenheimer stierf ook niet aan zijn atoombom. Hoe weet jij dat ik er geen verstand van heb? Teleporteer jij lekker verder door naar Parnassia gij grote zwevende gabber. Het is namelijk oergezond voor je psyche. Voor een onderbouwde mening van de gevolgen van psychedelische drugs ligt overigens het gehele internet voor je open.
Dat voor jou op te zoeken (copy/pasten) daar begin ik niet aan luie tering junk.
Ooh wat lief, een slachtoffertje van de propaganda machine.quote:Op donderdag 10 januari 2008 20:17 schreef e2mtr2 het volgende:
[..]
De uitvinder ja. Oppenheimer stierf ook niet aan zijn atoombom. Hoe weet jij dat ik er geen verstand van heb? Teleporteer jij lekker verder door naar Parnassia gij grote zwevende gabber. Het is namelijk oergezond voor je psyche. Voor een onderbouwde mening van de gevolgen van psychedelische drugs ligt overigens het gehele internet voor je open.
Dat voor jou op te zoeken (copy/pasten) daar begin ik niet aan luie tering junk.
Hoe groot word die bek van mij onder invloed. Dat is wat ik me afvraag. Kan je me dan ook echt eeeh "horen" zeg maar terwijl je me leest enzo?quote:Je kwam hier met een grote bek
Ach komop man... je stellingen bewijzen aan de hand van onderzoeksresultaten op het internetquote:Op donderdag 10 januari 2008 21:03 schreef e2mtr2 het volgende:
[..]
Hoe groot word die bek van mij onder invloed. Dat is wat ik me afvraag. Kan je me dan ook echt eeeh "horen" zeg maar terwijl je me leest enzo?Hoor je dan ook echo??
Stelling onderbouwen? Ben je GVD te lui om zelf even te zoeken? Misschien even in google iets in-typen.
Kan ik natuurlijk ook doen om interessant en geleerd over te komen maar misschien kan je beter even een paar posts naar boven waarin ik uitleg dat ik junks wil motiveren weer opnieuw helemaal zelf te leren denken.
Niet "loaded" gaan slapen met je sigaret aan in bed he? Ook niet als stemmen je vertellen dat je er makkelijk tegen kan
quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:11 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ach komop man... je stellingen bewijzen aan de hand van onderzoeksresultaten op het internetHet internet staat vol met onderzoeken die elkaar tegenspreken. Je kan elke stelling onderbouwen met behulp van google.
Dat kan heel goed mogelijk zijn. But hey! do I care?quote:Verder gedraag je je als een klein kind.
quote:Je hebt het over junks, als je je verdiept had in psychedelica dan wist je dat het niet verslavend is.
Jajaja. Laat mij maar lekker "wat roepen" dan! Mensen die maar wat roepen zijn meestal de mensen onder invloed en dat ben ik niet.quote:Je roept maar wat
Jajajaquote:en probeert intimiderend over te komen door die grote bek van je.
Oke.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:11 schreef e2mtr2 het volgende:
[..]
En precies DAAROM ga ik niet in op jullie verzoek om mijn 'stelling' (Ik vind het kk-zooi?) te onderbouwen omdat ik dan reactie op reactie op reactie krijg. Ik werk op een spoedeisende hulp werk in een ziekenhuis en er komen genoeg jonge lui helemaal "out" per ambulance hier binnen die van alles door elkaar hebben gebruikt. Reanimaties komen ook voor. Zelfs een keer een meisje van amper 20 jaar die het gelukkig overleefd heeft. Welliswaar had die van alles door elkaar gebruikt maar dat is de pest van die zooi. Je weet niet meer wat je slikt, en wanneer, waa,r en met wie.
Men neemt je er niet serieuzer op. Als je een fatsoenlijke, open minded discussie wilt voeren dan zou dat wel uit moeten makken in mijn optiek. Wil je alleen maar bashen en jouw kant van het verhaal laten horen, dan niet nee.quote:Dat kan heel goed mogelijk zijn. But hey! do I care?![]()
Nee dat is niet waar. Door Uppers zoals amfetaminen of cocaine kunnen er voor zorgen dat je tijdelijk in een drugspsychose terechtkomt door een overdaad aan dopamine. Psychedelica kan latente schizofrenie triggeren. Nog nooit is het bewezen dat psychedelica schizofrenie veroorzaakt.quote:Er was een overlijden in mijn gezin waarover ik hierna verder niets kwijt wil hier. Maar het is dat je hier zelf "schizofrenie" aanhaalt. Ik heb in mijn familie een ervaring met een 18 jaar lange verslavings-lijdensweg uiteindelijk leidend tot de dood. Juist dat is wat mij zo pissed off maakt! Gedragsstoornissen!!! stemmen in je hoofd!! Dat is wat die teringzooi uiteindelijk met je doet!
De grote LSD-golf is al lang weer voorbij. Eind jaren 60 en begin jaren 70 namen mensen het spul massaal dus volgens jouw theorie zou de generatie randdebielen nu moeten opstaan. Je snapt zelf wel dat die nu niet het geval is.quote:Help! We krijgen een generatie van randdebielen!! TBS'ers in wording!!
40 jaar. Veel ouder worden deze trippers niet.
Wat bedoel je met ongewenste stroompjes? De werking van LSD bijvoorbeeld is over het algemeen een vrij groot raadsel, wat het met je hersenen doet is ook nog onbekend. Daar is het te complex voor. Mischien bedoel je dat het perceptuele vermogen anders is tijdens een trip?quote:Het is vrij simpel hoor. Mensen die raar doen omdat hun hersenen zijn ontregeld door ongewenste "stroompjes" (veroorzaakt door psychedelische drugs van dubieuze samenstelling) daar zit een steekje los en kan nooit gezond zijn. Blijvende schade daar hoef je alleen maar op te wachten. Misschien ga jij er voor jou gevoel verantwoord mee om "kuch" maar anderen kunnen zich minder matigen en gaan helemaal los!!! Je weet hoe schizofrenie bestreden wordt?
Je kan het inderdaad zien als een noodzakelijk kwaad, maar nogmaals; het is nooit bewezen dat LSD schizofrenie veroorzaakt, het is zelfs vrij onwaarschijnlijk.quote:Daarom had ik het over Parnassia waar een lid uit mijn gezin jaren lang behandeld werd. Met welke medicijnen? Die worden uitvoerig getest en zelfs dan weet men nog niet precies wat dit op lange termijn met iemands hersenen doet. Teringzooi is het eigenlijk, maar de enige remedie om de patient een leefbaar leven te geven.
Wat bedoel je met dezelfde soort SHIT? Bedoel je dat psychedelica qua werking lijkt op de werking van....? Dat is zeer zeker niet het geval. De enige vergelijking die ik kan trekken is die tussen amfetamine en L-Dope, de medicatie die ze demente ouderen toedienen. Al is dat ook niet echt te vergelijken.... SSRI's? Qua werking ook niet te vergelijken met MDMA.quote:En jullie gebruiken feitelijk dezelfde soort SHIT ...... on-getest ...... in duizend verschillende varianten van de plaatselijke drugsboer!!! Hoe gevaarlijk kan je bezig zijn??
Wiet en Hasj zijn wel degelijk geestelijk verslavend, dat zal ik nooit ontkennen. De werking van THC is niet te vergelijken met dat van psychedelica, in geen enkel opzicht.quote:Geestelijke verslaving kan voor sommige mensen net zo sterk zijn. Dat is ook met wiet en hasj zo. Ook dat zou niet verslavend zijn. Yeah right!
In mijn optiek kun jij niet meer objectief oordelen over dit onderwerp door persoonlijke ervaringen die je gehad hebt, je werk op de eerste hulp en het gebrek aan fatsoenlijke kennis over dit onderwerp. Je aversie tegen drugs wordt gevoed en daarom reageer je zo emotioneel over deze hele zaak.quote:Jajaja. Laat mij maar lekker "wat roepen" dan! Mensen die maar wat roepen zijn meestal de mensen onder invloed en dat ben ik niet.
Dat klopt. TS was wsl latent schizofreen en de drugs heeft 't getriggered. Je moet dit wel in z'n perspectief kunnen plaatsen, TS z'n ervaring is niet representatief voor de hele drugs-cultuur.quote:Jajaja![]()
Lees die fokking openingspost van TS nou eens goed! Die gozer is toch compleet van de pot gerukt!
quote:Op donderdag 10 januari 2008 20:17 schreef e2mtr2 het volgende:
[..]
dus daarom zijn alle drugs slecht..? omdat er mensen zijn die alles door elkaar slikken en niet weten wat ze tot zich nemen?quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:11 schreef e2mtr2 het volgende:
En precies DAAROM ga ik niet in op jullie verzoek om mijn 'stelling' (Ik vind het kk-zooi?) te onderbouwen omdat ik dan reactie op reactie op reactie krijg. Ik werk op de spoedeisende hulp in een ziekenhuis en er komen genoeg jonge lui helemaal "out" per ambulance hier binnen die van alles door elkaar hebben gebruikt. Reanimaties komen ook voor. Zelfs een keer een meisje van amper 20 jaar die het gelukkig overleefd heeft. Welliswaar had die van alles door elkaar gebruikt maar dat is de pest van die zooi. Je weet niet meer wat je slikt, en wanneer, waa,r en met wie.
Die zijn er wel meer.. niet iedereen kan alle drugs handelen en niet iedereen weet hoe ze goed gebruikt moet worden door de slechte voorlichting die vooral worden gegeven door mensen zoals jij die nergens verstand van hebben maar wel hard schreeuwen over hoe slecht het wel niet is...quote:Er was een overlijden in mijn gezin waarover ik hierna verder niets kwijt wil hier. Maar het is dat je hier zelf "schizofrenie" aanhaalt. Ik heb in mijn familie een ervaring met een 18 jaar lange verslavings-lijdensweg uiteindelijk leidend tot de dood. Juist dat is wat mij zo pissed off maakt! Gedragsstoornissen!!! stemmen in je hoofd!! Dat is wat die teringzooi uiteindelijk met je doet!
psychedelica alspaddo's en lsd zijn NIET geestelijk of lichamelijk verslavend. Er is geen onderzoek die het tegedeel aantoond of kan aantonen omdat het gewoon zo is!quote:Het is vrij simpel hoor. Mensen die raar doen omdat hun hersenen zijn ontregeld door ongewenste "stroompjes" (veroorzaakt door psychedelische drugs van dubieuze samenstelling) daar zit een steekje los en kan nooit gezond zijn. Blijvende schade daar hoef je alleen maar op te wachten. Misschien ga jij er voor jou gevoel verantwoord mee om "kuch" maar anderen kunnen zich minder matigen en gaan helemaal los!!! Je weet hoe schizofrenie bestreden wordt?
Daarom had ik het over Parnassia waar een lid uit mijn gezin jaren lang behandeld werd. Met welke medicijnen? Die worden uitvoerig getest en zelfs dan weet men nog niet precies wat dit op lange termijn met iemands hersenen doet. Teringzooi is het eigenlijk, maar de enige remedie om de patient een leefbaar leven te geven. En jullie gebruiken feitelijk dezelfde soort SHIT ...... on-getest ...... in duizend verschillende varianten van de plaatselijke drugsboer!!! Hoe gevaarlijk kan je bezig zijn??
[..]
Geestelijke verslaving kan voor sommige mensen net zo sterk zijn. Dat is ook met wiet en hasj zo. Ook dat zou niet verslavend zijn. Yeah right!
Jajaja. Laat mij maar lekker "wat roepen" dan! Mensen die maar wat roepen zijn meestal de mensen onder invloed en dat ben ik niet.
Jajaja![]()
Lees die fokking openingspost van TS nou eens goed! Die gozer is toch compleet van de pot gerukt!
Precies, Crystal Meth, Heroine, puur natuur en erg spiritueel !quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:47 schreef Syd het volgende:
Ik denk ook wel dat drugs iet spiritueels heeft, het is en blijft puur natuur, alleen van XTC geloof ik dat niet echt.
Hier ben ik het volledig mee eens. Maar da's puur persoonlijk.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:09 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Het kan dus best leuk zijn, maar zoek er alsjeblieft niet meer achter dan dat je lol hebt terwijl je je hersenen (tijdelijk) in de war schopt.
Dat bedoelt ie niet denk ik. Ik voel zelf ook altijd een verschil tussen of iets puur natuur is of door mensen gefabriceerde troep. Het probleem met die gefabriceerde drugs, is dat het allemaal geconcentreerd is en dus veel hogere doses werkzame stoffen bevat dan in de natuur aangetroffen wordt.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:09 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Precies, Crystal Meth, Heroine, puur natuur en erg spiritueel !
t is ook niet de drug die spiritueel is, maar de ervaring die het kan geven. Ik kan me best voorstellen dat je een spirituele ervaring kunt hebben op een voedselvergiftigingquote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:09 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Precies, Crystal Meth, Heroine, puur natuur en erg spiritueel !
Wat een geneuzel, "natuur" heeft er niks mee te maken.
We hebben het over chemische verbindingen die onze hersenen beinvloeden / vergiftigen - of ze nou uit een plant komen of dat we die verbindingen zelf hebben samengesteld maakt niks uit.
Sommige hebben een leuke uitwerking, sommige een rare, sommige een vervelende.
Drugs is net zo spiritueel als een voedselvergiftiging - het komt op hetzelfde neer.
(Ik ben trouwens benieuwd of mensen nicotine en cafeine ook zo spiritueel vinden ?)
Het kan dus best leuk zijn, maar zoek er alsjeblieft niet meer achter dan dat je lol hebt terwijl je je hersenen (tijdelijk) in de war schopt.
Woooohh. Das ook een reden dat ik somsss liever iets als klein kind met een grote bek roep.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:07 schreef IrfieJ het volgende:
[..]
dus daarom zijn alle drugs slecht..? omdat er mensen zijn die alles door elkaar slikken en niet weten wat ze tot zich nemen? tellen alle miljoenen goede ervaringen niet mee...?
hoeveel gevallen heb je niet op de spoedeisende hulp met mensen die zich gesneden hebben met een mes... zijn daarom ook alle messen slecht?
Ergo je moet een kleinere dosis gebruiken, dan komt het op hetzelfde neer.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:54 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Dat bedoelt ie niet denk ik. Ik voel zelf ook altijd een verschil tussen of iets puur natuur is of door mensen gefabriceerde troep. Het probleem met die gefabriceerde drugs, is dat het allemaal geconcentreerd is en dus veel hogere doses werkzame stoffen bevat dan in de natuur aangetroffen wordt.
Je creert geen realiteit met je hersenen, je interpreteert realiteit met je hersenen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 01:10 schreef DrazTic het volgende:
but hey, je hersenen zijn nou eenmaal een prachtig instrument waarmee je realiteit kunt creeeren. t is maar waarmee je wil cruisen of wat je serieus wil nemen. i'm not making a point here..![]()
Het is ook heel vervelend allemaal hoor.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 01:55 schreef e2mtr2 het volgende:
[..]
Woooohh. Das ook een reden dat ik somsss liever iets als klein kind met een grote bek roep.
Dan kan iedereen zich namelijk naar believen interpreteren of distantiëren in die "al dan niet" loze kreet van mij.
Ik stel daarin botweg dat IK het ongezond vind als iemand, zijn of haar werking van de hersenen zodanig negatief beinvloed dat dat volkomen de realiteit ombuigt.
Dat is het enige wat ik hier wilde roepen: onderbouwd of niet, als je TS leest dan weet je toch genoeg??
Iemand kijkt als een halve dwaas de wereld in, lult zware wartaal en opent een topic waarin hij de meest bizarre dingen verteld waarop vervolgens bijna iedereen "gewoon gezellig doorbabbelt" of het allemaal heel normaal is:
Mijn algemene conclusie: Ongezond. Zeer ongezond.
Daar hoef ik geen neuroprofessor voor te zijn dacht ik zo.
Dat jij 'wetenschappelijk' een boom over wil opzetten en wil doorzeikenover de vermeende NIET schadelijkheid van dit geexpirimenteer moet jij weten maar dan niet met mij. Ik blijf bij mijn standpunt dat het zeer ongezond en gevaarlijk is om de werking van je hersen in elkaar te schoppen zodanig dat je denkt dat je jezelf van ruimte naar ruimte kan teleporteren.
![]()
Dat wil ik niet eens verder definiëren. Ik zal het de neuroloog eens vragen deze, of volgende week. Ik weet 100% zeker dat deze het gebruik zeer sterk afraad. Het lijkt me niet slim om door te gaan met die zooi gebruiken totdat wetenschappelijk een keer is aangetoond dat het niet schadelijk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |