abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55927781
Mooie ervaring. Ik heb eergisteren liggen te woelen. Voor het hele verhaal zie het topic: "beelden en visioenen"

Ik heb ook beelden gezien. Maar wel verschrikkelijke beelden. Ik heb geen drugs gehad of ooit gerookt. Wel had ik een paar colaatjes op. Ik weet niet of je daarvan kunt gaan hallicuneren of iets dergelijks. Het leek op een soort beeldscherm. Ik kon gewoon de randen van mijn slaapkamer zien.
pi_55932978
quote:
de uitvinder van lsd wordt dit jaar 101 wat eenmafkees.. bemoei je er niet mee als je er geen verstand van hebt... je kan beter geen mening hebben dan zo een ononderbouwde mening..
De uitvinder ja. Oppenheimer stierf ook niet aan zijn atoombom. Hoe weet jij dat ik er geen verstand van heb? Teleporteer jij lekker verder door naar Parnassia gij grote zwevende gabber. Het is namelijk oergezond voor je psyche. Voor een onderbouwde mening van de gevolgen van psychedelische drugs ligt overigens het gehele internet voor je open.

Dat voor jou op te zoeken (copy/pasten) daar begin ik niet aan luie tering junk.

[ Bericht 0% gewijzigd door e2mtr2 op 10-01-2008 20:22:47 ]
  donderdag 10 januari 2008 @ 20:26:27 #178
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55933201
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 20:17 schreef e2mtr2 het volgende:

[..]

De uitvinder ja. Oppenheimer stierf ook niet aan zijn atoombom. Hoe weet jij dat ik er geen verstand van heb? Teleporteer jij lekker verder door naar Parnassia gij grote zwevende gabber. Het is namelijk oergezond voor je psyche. Voor een onderbouwde mening van de gevolgen van psychedelische drugs ligt overigens het gehele internet voor je open.

Dat voor jou op te zoeken (copy/pasten) daar begin ik niet aan luie tering junk.

Gast, lul nou niet zo ongenuanceerd man. En nee ik ben geen luie junk, ik studeer neuropsychologie dus ik weet waar ik over praat.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_55933376
quote:

[..]

Ooh wat lief, een slachtoffertje van de propaganda machine.
pi_55933564
quote:
de propaganda machine.
goed spul zeker?
pi_55933643
quote:
ik studeer neuropsychologie dus ik weet waar ik over praat.
Universiteit Leipzig? Mongolie?
pi_55933712
Kom op, laat eens zien hoe SLECHT psychedelica wel niet is, verlicht ons!
pi_55933802
Verlicht mij en de samenleving. Ga vooral door in grootverbruik en ik vertel je waar jij kan vliegen
pi_55933847
Je kwam hier met een grote bek, nu moet je ook het lef hebben om je stelling te onderbouwen.
pi_55934159
quote:
Je kwam hier met een grote bek
Hoe groot word die bek van mij onder invloed. Dat is wat ik me afvraag. Kan je me dan ook echt eeeh "horen" zeg maar terwijl je me leest enzo? Hoor je dan ook echo??

Stelling onderbouwen? Ben je GVD te lui om zelf even te zoeken? Misschien even in google iets in-typen.

Kan ik natuurlijk ook doen om interessant en geleerd over te komen maar misschien kan je beter even een paar posts naar boven waarin ik uitleg dat ik junks wil motiveren weer opnieuw helemaal zelf te leren denken.

Niet "loaded" gaan slapen met je sigaret aan in bed he? Ook niet als stemmen je vertellen dat je er makkelijk tegen kan
  donderdag 10 januari 2008 @ 21:11:34 #186
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55934372
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 21:03 schreef e2mtr2 het volgende:

[..]

Hoe groot word die bek van mij onder invloed. Dat is wat ik me afvraag. Kan je me dan ook echt eeeh "horen" zeg maar terwijl je me leest enzo? Hoor je dan ook echo??

Stelling onderbouwen? Ben je GVD te lui om zelf even te zoeken? Misschien even in google iets in-typen.

Kan ik natuurlijk ook doen om interessant en geleerd over te komen maar misschien kan je beter even een paar posts naar boven waarin ik uitleg dat ik junks wil motiveren weer opnieuw helemaal zelf te leren denken.

Niet "loaded" gaan slapen met je sigaret aan in bed he? Ook niet als stemmen je vertellen dat je er makkelijk tegen kan
Ach komop man... je stellingen bewijzen aan de hand van onderzoeksresultaten op het internet Het internet staat vol met onderzoeken die elkaar tegenspreken. Je kan elke stelling onderbouwen met behulp van google.

Verder gedraag je je als een klein kind. Het is nergens voor nodig om zo denegrerend te praten tegen mensen. Je hebt het over junks, als je je verdiept had in psychedelica dan wist je dat het niet verslavend is. Het is nooit bewezen dat psychedelica veroorzaakt, niet in de verste verten. Ja het kan latente schizofrenie triggeren, maar dat is een compleet ander verhaal.

Je roept maar wat en probeert intimiderend over te komen door die grote bek van je.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_55936188
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 21:11 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Ach komop man... je stellingen bewijzen aan de hand van onderzoeksresultaten op het internet Het internet staat vol met onderzoeken die elkaar tegenspreken. Je kan elke stelling onderbouwen met behulp van google.

En precies DAAROM ga ik niet in op jullie verzoek om mijn 'stelling' (Ik vind het kk-zooi?) te onderbouwen omdat ik dan reactie op reactie op reactie krijg. Ik werk op de spoedeisende hulp in een ziekenhuis en er komen genoeg jonge lui helemaal "out" per ambulance hier binnen die van alles door elkaar hebben gebruikt. Reanimaties komen ook voor. Zelfs een keer een meisje van amper 20 jaar die het gelukkig overleefd heeft. Welliswaar had die van alles door elkaar gebruikt maar dat is de pest van die zooi. Je weet niet meer wat je slikt, en wanneer, waa,r en met wie.
quote:
Verder gedraag je je als een klein kind.
Dat kan heel goed mogelijk zijn. But hey! do I care?

Er was een overlijden in mijn gezin waarover ik hierna verder niets kwijt wil hier. Maar het is dat je hier zelf "schizofrenie" aanhaalt. Ik heb in mijn familie een ervaring met een 18 jaar lange verslavings-lijdensweg uiteindelijk leidend tot de dood. Juist dat is wat mij zo pissed off maakt! Gedragsstoornissen!!! stemmen in je hoofd!! Dat is wat die teringzooi uiteindelijk met je doet!

Het is vrij simpel hoor. Mensen die raar doen omdat hun hersenen zijn ontregeld door ongewenste "stroompjes" (veroorzaakt door psychedelische drugs van dubieuze samenstelling) daar zit een steekje los en kan nooit gezond zijn. Blijvende schade daar hoef je alleen maar op te wachten. Misschien ga jij er voor jou gevoel verantwoord mee om "kuch" maar anderen kunnen zich minder matigen en gaan helemaal los!!! Je weet hoe schizofrenie bestreden wordt?

Daarom had ik het over Parnassia waar een lid uit mijn gezin jaren lang behandeld werd. Met welke medicijnen? Die worden uitvoerig getest en zelfs dan weet men nog niet precies wat dit op lange termijn met iemands hersenen doet. Teringzooi is het eigenlijk, maar de enige remedie om de patient een leefbaar leven te geven. En jullie gebruiken feitelijk dezelfde soort SHIT ...... on-getest ...... in duizend verschillende varianten van de plaatselijke drugsboer!!! Hoe gevaarlijk kan je bezig zijn??
quote:
Je hebt het over junks, als je je verdiept had in psychedelica dan wist je dat het niet verslavend is.

Geestelijke verslaving kan voor sommige mensen net zo sterk zijn. Dat is ook met wiet en hasj zo. Ook dat zou niet verslavend zijn. Yeah right!

quote:
Je roept maar wat
Jajaja. Laat mij maar lekker "wat roepen" dan! Mensen die maar wat roepen zijn meestal de mensen onder invloed en dat ben ik niet.

quote:
en probeert intimiderend over te komen door die grote bek van je.
Jajaja

Lees die fokking openingspost van TS nou eens goed! Die gozer is toch compleet van de pot gerukt!
  donderdag 10 januari 2008 @ 22:35:41 #188
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55937059
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:11 schreef e2mtr2 het volgende:

[..]

En precies DAAROM ga ik niet in op jullie verzoek om mijn 'stelling' (Ik vind het kk-zooi?) te onderbouwen omdat ik dan reactie op reactie op reactie krijg. Ik werk op een spoedeisende hulp werk in een ziekenhuis en er komen genoeg jonge lui helemaal "out" per ambulance hier binnen die van alles door elkaar hebben gebruikt. Reanimaties komen ook voor. Zelfs een keer een meisje van amper 20 jaar die het gelukkig overleefd heeft. Welliswaar had die van alles door elkaar gebruikt maar dat is de pest van die zooi. Je weet niet meer wat je slikt, en wanneer, waa,r en met wie.
Oke.

Maar denk je dan niet dat je voornamelijk alle extreme gevallen te zien krijgt op de spoedeisende hulp? Alle verhalen van mensen die er goed mee om kunnen gaan, die verantwoordelijk en recreatief gebruiken, die weten wat ze gebruiken die krijg je daar niet te zien. Dat levert een eenzijdig beeld op.

Om dat soort situaties te voorkomen is duidelijke en eerlijk voorlichting nodig, over de voor en nadelen van drugs. Het is niet zo dat drugs alleen maar nadelig zijn, en het is ook niet zo dat druggebruik risicoloos is. Kennis is een belangrijke factor in deze.
quote:
Dat kan heel goed mogelijk zijn. But hey! do I care?
Men neemt je er niet serieuzer op. Als je een fatsoenlijke, open minded discussie wilt voeren dan zou dat wel uit moeten makken in mijn optiek. Wil je alleen maar bashen en jouw kant van het verhaal laten horen, dan niet nee.
quote:
Er was een overlijden in mijn gezin waarover ik hierna verder niets kwijt wil hier. Maar het is dat je hier zelf "schizofrenie" aanhaalt. Ik heb in mijn familie een ervaring met een 18 jaar lange verslavings-lijdensweg uiteindelijk leidend tot de dood. Juist dat is wat mij zo pissed off maakt! Gedragsstoornissen!!! stemmen in je hoofd!! Dat is wat die teringzooi uiteindelijk met je doet!
Nee dat is niet waar. Door Uppers zoals amfetaminen of cocaine kunnen er voor zorgen dat je tijdelijk in een drugspsychose terechtkomt door een overdaad aan dopamine. Psychedelica kan latente schizofrenie triggeren. Nog nooit is het bewezen dat psychedelica schizofrenie veroorzaakt.

Het is verschrikkelijk dat je een familielid aan drugs verloren hebt, maar ook dat is een verhaal op zich natuurlijk. Omdat het je familielid is overkomen, betekent dat natuurlijk niet dat verslaving en psychoses inherent zijn aan druggebruik. Er zijn ontelbare gevallen van mensen die drugs gebruiken en wie dat niet overkomen is.

Je roept dit:
quote:
Help! We krijgen een generatie van randdebielen!! TBS'ers in wording!!

40 jaar. Veel ouder worden deze trippers niet.
De grote LSD-golf is al lang weer voorbij. Eind jaren 60 en begin jaren 70 namen mensen het spul massaal dus volgens jouw theorie zou de generatie randdebielen nu moeten opstaan. Je snapt zelf wel dat die nu niet het geval is.
quote:
Het is vrij simpel hoor. Mensen die raar doen omdat hun hersenen zijn ontregeld door ongewenste "stroompjes" (veroorzaakt door psychedelische drugs van dubieuze samenstelling) daar zit een steekje los en kan nooit gezond zijn. Blijvende schade daar hoef je alleen maar op te wachten. Misschien ga jij er voor jou gevoel verantwoord mee om "kuch" maar anderen kunnen zich minder matigen en gaan helemaal los!!! Je weet hoe schizofrenie bestreden wordt?
Wat bedoel je met ongewenste stroompjes? De werking van LSD bijvoorbeeld is over het algemeen een vrij groot raadsel, wat het met je hersenen doet is ook nog onbekend. Daar is het te complex voor. Mischien bedoel je dat het perceptuele vermogen anders is tijdens een trip?

"Blijvende schade daar hoef je alleen maar op te wachten"

Er zijn geen concrete onderbouwingen voor deze uitspraak. Geen enkel onderzoek heeft blijvende neuronale/fysiologische schade kunnen aantonen. Als je een linkje voor me hebt naar een onderzoek die dat wel kan aantonen, graag. Dat zou een geweldige doorbraak betekenen voor mijn studie.

Hoe wordt schizofrenie bestreden? Dmv medicatie die er voor zorgen dat de neurotransmitter dopamine minder vrijkomt? Of bedoel je nu schoktherapie? Dat wordt doorgaans alleen toegepast op patienten die aan zeer ernstige depressies lijden, voor wie er geen andere uitweg meer is. In de jaren '60 werd het voor bijna alles toegepast waar men geen oplossing voor had, dit is echter al jaren lang niet meer het geval.
quote:
Daarom had ik het over Parnassia waar een lid uit mijn gezin jaren lang behandeld werd. Met welke medicijnen? Die worden uitvoerig getest en zelfs dan weet men nog niet precies wat dit op lange termijn met iemands hersenen doet. Teringzooi is het eigenlijk, maar de enige remedie om de patient een leefbaar leven te geven.
Je kan het inderdaad zien als een noodzakelijk kwaad, maar nogmaals; het is nooit bewezen dat LSD schizofrenie veroorzaakt, het is zelfs vrij onwaarschijnlijk.
quote:
En jullie gebruiken feitelijk dezelfde soort SHIT ...... on-getest ...... in duizend verschillende varianten van de plaatselijke drugsboer!!! Hoe gevaarlijk kan je bezig zijn??
Wat bedoel je met dezelfde soort SHIT? Bedoel je dat psychedelica qua werking lijkt op de werking van....? Dat is zeer zeker niet het geval. De enige vergelijking die ik kan trekken is die tussen amfetamine en L-Dope, de medicatie die ze demente ouderen toedienen. Al is dat ook niet echt te vergelijken.... SSRI's? Qua werking ook niet te vergelijken met MDMA.
quote:
Geestelijke verslaving kan voor sommige mensen net zo sterk zijn. Dat is ook met wiet en hasj zo. Ook dat zou niet verslavend zijn. Yeah right!
Wiet en Hasj zijn wel degelijk geestelijk verslavend, dat zal ik nooit ontkennen. De werking van THC is niet te vergelijken met dat van psychedelica, in geen enkel opzicht.
quote:
Jajaja. Laat mij maar lekker "wat roepen" dan! Mensen die maar wat roepen zijn meestal de mensen onder invloed en dat ben ik niet.

In mijn optiek kun jij niet meer objectief oordelen over dit onderwerp door persoonlijke ervaringen die je gehad hebt, je werk op de eerste hulp en het gebrek aan fatsoenlijke kennis over dit onderwerp. Je aversie tegen drugs wordt gevoed en daarom reageer je zo emotioneel over deze hele zaak.

Dingen zijn niet zo zwart wit als jij ze doet voorkomen.
quote:
Jajaja

Lees die fokking openingspost van TS nou eens goed! Die gozer is toch compleet van de pot gerukt!
Dat klopt. TS was wsl latent schizofreen en de drugs heeft 't getriggered. Je moet dit wel in z'n perspectief kunnen plaatsen, TS z'n ervaring is niet representatief voor de hele drugs-cultuur.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_55939395
quote:

[..]

je hebt echt geen idee waar je over praat he.. alber hoffman zijn laatste trip was op zijn 93stealsik het goed heb.. en hij gebruikte regelmatig zijn eigen goedje..
tjek ff www.erowid.org en lees daar de reports als je echt van mening bent dat drug altijd slecht zijn...

je mag je stoere parnassia praat en tering junk ook wel voor je houden, helpt niet echt mee aan een contructieve discussie en aangezien jij wel wat kan opsteken over de andere kant van drugs die je niet ziet op de spoedeisende hulp heb je er meer aan om normaal proberen te discuseren denk je uberhoubt mensen bereikt met zo een toon zonder feiten en alleen je eigen eenzijdige ervaring.. denk dat de meeste mensen juist meer zin krijgen in in mind altering substances om iets zinnig uit jouw reactie te halen..
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_55939666
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:11 schreef e2mtr2 het volgende:

En precies DAAROM ga ik niet in op jullie verzoek om mijn 'stelling' (Ik vind het kk-zooi?) te onderbouwen omdat ik dan reactie op reactie op reactie krijg. Ik werk op de spoedeisende hulp in een ziekenhuis en er komen genoeg jonge lui helemaal "out" per ambulance hier binnen die van alles door elkaar hebben gebruikt. Reanimaties komen ook voor. Zelfs een keer een meisje van amper 20 jaar die het gelukkig overleefd heeft. Welliswaar had die van alles door elkaar gebruikt maar dat is de pest van die zooi. Je weet niet meer wat je slikt, en wanneer, waa,r en met wie.
dus daarom zijn alle drugs slecht..? omdat er mensen zijn die alles door elkaar slikken en niet weten wat ze tot zich nemen?
tellen alle miljoenen goede ervaringen niet mee...?
hoeveel gevallen heb je niet op de spoedeisende hulp met mensen die zich gesneden hebben met een mes... zijn daarom ook alle messen slecht?
quote:
Die zijn er wel meer.. niet iedereen kan alle drugs handelen en niet iedereen weet hoe ze goed gebruikt moet worden door de slechte voorlichting die vooral worden gegeven door mensen zoals jij die nergens verstand van hebben maar wel hard schreeuwen over hoe slecht het wel niet is...
1 ervaring maakt nog geen feit...
quote:

Daarom had ik het over Parnassia waar een lid uit mijn gezin jaren lang behandeld werd. Met welke medicijnen? Die worden uitvoerig getest en zelfs dan weet men nog niet precies wat dit op lange termijn met iemands hersenen doet. Teringzooi is het eigenlijk, maar de enige remedie om de patient een leefbaar leven te geven. En jullie gebruiken feitelijk dezelfde soort SHIT ...... on-getest ...... in duizend verschillende varianten van de plaatselijke drugsboer!!! Hoe gevaarlijk kan je bezig zijn??
[..]

Jajaja

psychedelica alspaddo's en lsd zijn NIET geestelijk of lichamelijk verslavend. Er is geen onderzoek die het tegedeel aantoond of kan aantonen omdat het gewoon zo is!

zijn zat andere drugs die dat wel zijn, daarom moet er goede voorlichting komen over de verschillende soorten drugs...

de drugs in nederland zijn van uitmuntende kwaliteit dekans dat je iets slechts en gevaarlijks koopt is erg klein vooral als je weet van wie je wat koopt....
sowieso als je met drugs wilt experimenteren moet je weten wat je doet je heel erg inlezen enzo.. als je dat niet doet en je doet maar wat ben je gewoon stom! drugs is geen speelgoed, maar het is zeker niet alleen maar negatief...

Je kan een psychose triggeren met drugs maar de kans is evengroot dat je die psychose later krijgt...

nogmaals eigen ervaringen zijn geen feiten.. voordat je over drugs gaat lopen bleren lees je eens in...
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 00:09:18 #191
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_55939719
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 21:47 schreef Syd het volgende:
Ik denk ook wel dat drugs iet spiritueels heeft, het is en blijft puur natuur, alleen van XTC geloof ik dat niet echt.
Precies, Crystal Meth, Heroine, puur natuur en erg spiritueel !

Wat een geneuzel, "natuur" heeft er niks mee te maken.
We hebben het over chemische verbindingen die onze hersenen beinvloeden / vergiftigen - of ze nou uit een plant komen of dat we die verbindingen zelf hebben samengesteld maakt niks uit.
Sommige hebben een leuke uitwerking, sommige een rare, sommige een vervelende.

Drugs is net zo spiritueel als een voedselvergiftiging - het komt op hetzelfde neer.
(Ik ben trouwens benieuwd of mensen nicotine en cafeine ook zo spiritueel vinden ?)
Het kan dus best leuk zijn, maar zoek er alsjeblieft niet meer achter dan dat je lol hebt terwijl je je hersenen (tijdelijk) in de war schopt.
zzz
  vrijdag 11 januari 2008 @ 00:10:43 #192
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55939753
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 00:09 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Het kan dus best leuk zijn, maar zoek er alsjeblieft niet meer achter dan dat je lol hebt terwijl je je hersenen (tijdelijk) in de war schopt.
Hier ben ik het volledig mee eens. Maar da's puur persoonlijk.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_55940609
quote:

[..]

Dat bedoelt ie niet denk ik. Ik voel zelf ook altijd een verschil tussen of iets puur natuur is of door mensen gefabriceerde troep. Het probleem met die gefabriceerde drugs, is dat het allemaal geconcentreerd is en dus veel hogere doses werkzame stoffen bevat dan in de natuur aangetroffen wordt.
Grieken op FOK! <-- w00t, eerste reductio ad hitlerum ooit op een forum (behalve SF)
Keiharde porno HIER!
UW ADVERTENTIE HIER? BEL 06-nogwat
  vrijdag 11 januari 2008 @ 01:01:27 #194
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_55940706
Probleem met stoffen uit de natuur is dat je ze nauwelijks kan doseren, synthetisch spul wel daarentegen.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_55940860
quote:

[..]

Wat een geneuzel, "natuur" heeft er niks mee te maken.
We hebben het over chemische verbindingen die onze hersenen beinvloeden / vergiftigen - of ze nou uit een plant komen of dat we die verbindingen zelf hebben samengesteld maakt niks uit.
Sommige hebben een leuke uitwerking, sommige een rare, sommige een vervelende.

Drugs is net zo spiritueel als een voedselvergiftiging - het komt op hetzelfde neer.
(Ik ben trouwens benieuwd of mensen nicotine en cafeine ook zo spiritueel vinden ?)
t is ook niet de drug die spiritueel is, maar de ervaring die het kan geven. Ik kan me best voorstellen dat je een spirituele ervaring kunt hebben op een voedselvergiftiging

but hey, je hersenen zijn nou eenmaal een prachtig instrument waarmee je realiteit kunt creeeren. t is maar waarmee je wil cruisen of wat je serieus wil nemen. i'm not making a point here..

wel jammer dat ik net de discussie gemist heb hier. was een beetje te stoned denk ik
pi_55940991
Als "een spirituele ervaring hebben" wil zeggen "em dood spacen", dan heb ik dus zo'n beetje om de haverklap een spirituele ervaring. Het ligt dus inderdaad niet aan de drugs zoals DrazTic zegt.
Grieken op FOK! <-- w00t, eerste reductio ad hitlerum ooit op een forum (behalve SF)
Keiharde porno HIER!
UW ADVERTENTIE HIER? BEL 06-nogwat
pi_55941413
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 00:07 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

dus daarom zijn alle drugs slecht..? omdat er mensen zijn die alles door elkaar slikken en niet weten wat ze tot zich nemen? tellen alle miljoenen goede ervaringen niet mee...?
hoeveel gevallen heb je niet op de spoedeisende hulp met mensen die zich gesneden hebben met een mes... zijn daarom ook alle messen slecht?
Woooohh. Das ook een reden dat ik somsss liever iets als klein kind met een grote bek roep.
Dan kan iedereen zich namelijk naar believen interpreteren of distantiėren in die "al dan niet" loze kreet van mij.

Ik stel daarin botweg dat IK het ongezond vind als iemand, zijn of haar werking van de hersenen zodanig negatief beinvloed dat dat volkomen de realiteit ombuigt.

Dat is het enige wat ik hier wilde roepen: onderbouwd of niet, als je TS leest dan weet je toch genoeg??
Iemand kijkt als een halve dwaas de wereld in, lult zware wartaal en opent een topic waarin hij de meest bizarre dingen verteld waarop vervolgens bijna iedereen "gewoon gezellig doorbabbelt" of het allemaal heel normaal is:

Mijn algemene conclusie: Ongezond. Zeer ongezond.

Daar hoef ik geen neuroprofessor voor te zijn dacht ik zo.

Dat jij 'wetenschappelijk' een boom over wil opzetten en wil doorzeikenover de vermeende NIET schadelijkheid van dit geexpirimenteer moet jij weten maar dan niet met mij. Ik blijf bij mijn standpunt dat het zeer ongezond en gevaarlijk is om de werking van je hersen in elkaar te schoppen zodanig dat je denkt dat je jezelf van ruimte naar ruimte kan teleporteren.

Dat wil ik niet eens verder definiėren. Ik zal het de neuroloog eens vragen deze, of volgende week. Ik weet 100% zeker dat deze het gebruik zeer sterk afraad. Het lijkt me niet slim om door te gaan met die zooi gebruiken totdat wetenschappelijk een keer is aangetoond dat het niet schadelijk is.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 02:20:01 #198
31101 _Led_
pi_55941575
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 00:54 schreef Waris7 het volgende:

[..]

Dat bedoelt ie niet denk ik. Ik voel zelf ook altijd een verschil tussen of iets puur natuur is of door mensen gefabriceerde troep. Het probleem met die gefabriceerde drugs, is dat het allemaal geconcentreerd is en dus veel hogere doses werkzame stoffen bevat dan in de natuur aangetroffen wordt.
Ergo je moet een kleinere dosis gebruiken, dan komt het op hetzelfde neer.
zzz
  vrijdag 11 januari 2008 @ 02:22:18 #199
31101 _Led_
pi_55941588
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 01:10 schreef DrazTic het volgende:
but hey, je hersenen zijn nou eenmaal een prachtig instrument waarmee je realiteit kunt creeeren. t is maar waarmee je wil cruisen of wat je serieus wil nemen. i'm not making a point here..
Je creert geen realiteit met je hersenen, je interpreteert realiteit met je hersenen.
En die interpretatie kan je volledig overhoop halen met drugs, maar aan de realiteit verandert niks.
Dat jij met LSD op een roze olifant ziet vliegen wil dat niet zeggen dat die roze olifant realiteit is, als dat zo was zou ik opeens een roze olifant zien vliegen als jij toevallig LSD gebruikt hebt.
Da's me nou nog nooit overkomen eerlijk gezegd
zzz
pi_55941635
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 01:55 schreef e2mtr2 het volgende:

[..]

Woooohh. Das ook een reden dat ik somsss liever iets als klein kind met een grote bek roep.
Dan kan iedereen zich namelijk naar believen interpreteren of distantiėren in die "al dan niet" loze kreet van mij.

Ik stel daarin botweg dat IK het ongezond vind als iemand, zijn of haar werking van de hersenen zodanig negatief beinvloed dat dat volkomen de realiteit ombuigt.

Dat is het enige wat ik hier wilde roepen: onderbouwd of niet, als je TS leest dan weet je toch genoeg??
Iemand kijkt als een halve dwaas de wereld in, lult zware wartaal en opent een topic waarin hij de meest bizarre dingen verteld waarop vervolgens bijna iedereen "gewoon gezellig doorbabbelt" of het allemaal heel normaal is:

Mijn algemene conclusie: Ongezond. Zeer ongezond.

Daar hoef ik geen neuroprofessor voor te zijn dacht ik zo.

Dat jij 'wetenschappelijk' een boom over wil opzetten en wil doorzeikenover de vermeende NIET schadelijkheid van dit geexpirimenteer moet jij weten maar dan niet met mij. Ik blijf bij mijn standpunt dat het zeer ongezond en gevaarlijk is om de werking van je hersen in elkaar te schoppen zodanig dat je denkt dat je jezelf van ruimte naar ruimte kan teleporteren.

Dat wil ik niet eens verder definiėren. Ik zal het de neuroloog eens vragen deze, of volgende week. Ik weet 100% zeker dat deze het gebruik zeer sterk afraad. Het lijkt me niet slim om door te gaan met die zooi gebruiken totdat wetenschappelijk een keer is aangetoond dat het niet schadelijk is.
Het is ook heel vervelend allemaal hoor.

Anyway. Een beetje zelfbewust mens kan zelf wel enigzins aanvoelen wat goed of slecht voor hem is, ook al doen er velen tegen beter weten in. Dat een pilletje, poedertje of padestoelletje niet heel goed voor je lichaam is, dat is makkelijk aan te tonen. Maar in veel gevallen weegt dat niet op tegen de geestelijke voordelen. Ik ken genoeg mensen die heel veel goeds hebben gehad aan psychedelica of andere middelen. En ja ik ken er ook genoeg die beter met de beentjes op de grond hadden kunnen blijven staan.

Psychoactieve middelen worden al vanaf het begin der tijden gebruikt om het dagelijks bewustzijn te ontspringen of er een dansje mee te maken. Zelfs dieren doen het. Die hebben ook geen wetenschappelijke goedkeuring nodig, want die voelen zelf idd wel aan wat goed of slecht voor ze is.

Alcohol is aangetoond slecht voor de menselijke ontwikkeling in de mate waarin zij gebruikt wordt. Toch wordt er reclame voor gemaakt en zuipt iedere 16 jarige puber zich een alcohol vergiftiging op het schoolbal. De ouders kunnen niets zeggen want ze doen het zelf ook. Whats the difference?

t is echt niet de drugs die zo slecht is hoor. t zijn de mensen die ze verkeerd gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')